Orijinalini görmek için tıklayınız : "Viraj Demir Kolları" ve "Z Rot" Hk.?
Selamlar..
Opel Zafira A Kullanıcısıyım..
Sorunum ve Sorum ise ;
Aracımı Belli Bir Seviyeden Fazla Alçaltığımda Viraj Demir Kolları Esnemelerde Şaseye Vuruyor.. Şuan Aracım Tam İstediğim Kıvamda Basık, Karter Muhafaza Yere 2-3 Parmak gibi iddaa'lı Durumda.. Z Rot Kollarını Standart'ından Biraz Daha Uzun Taktık ki Viraj Demir Kolları Şaseden Birazda Olsa Ayrılsın Diye. Fakat Yine Belli Esnemelerde Viraj Kolları Ufak Tıkırdamalar Yapıyor..
Viraj Demir kollarını Direk Şaseye Bağlantı Yerinden Sökülse, Z rot Kollarınıda Haliyle iptal edilse, Aracın Sadece Viraj KAbiliyetinde mi azalma Olur? Onun Dışında, Ses, Titreme v.s. Gibi Rahatsızlıklar Oluşur mu? veya Daha Değişik Aklıma Gelmeyen Herhangi Bir Zararı Olur mu?
Biraz Araştırma Yaptım Fakat Bu Konu Hakkında Çok Net Bir Bilgi Edinemedim.. Kimi Sadece Virajlara Biraz Daha Temkinli Girmek Zorunda Kalırsın Diyor. Kimi Düz Yolda Giderkende Tıkırtı ve Sarsıntı Oluşur Diyor.
Bilgisi ve Fikri Olan Varsa Paylaşırsa Çok Memnun Olurum..
Teşekkürler..
Saygılar..
bırkere su var bunu unutmayalım bır aracı sevıyesınden fazla dusurmek geretıgınde ıllakı ses gelcek hanı bazı arkdaşlar konı taktık gectı dıyor ben konılı aracada bındım cok buyuk bı abartısı yok coılover onerıyorum rotlara gelınce bence aracın orjınallıgını bozucak bı parca eksıltmek tehlıkelı deılmı
Selamlar..
Opel Zafira A Kullanıcısıyım..
Sorunum ve Sorum ise ;
Aracımı Belli Bir Seviyeden Fazla Alçaltığımda Viraj Demir Kolları Esnemelerde Şaseye Vuruyor.. Şuan Aracım Tam İstediğim Kıvamda Basık, Karter Muhafaza Yere 2-3 Parmak gibi iddaa'lı Durumda.. Z Rot Kollarını Standart'ından Biraz Daha Uzun Taktık ki Viraj Demir Kolları Şaseden Birazda Olsa Ayrılsın Diye. Fakat Yine Belli Esnemelerde Viraj Kolları Ufak Tıkırdamalar Yapıyor..
Viraj Demir kollarını Direk Şaseye Bağlantı Yerinden Sökülse, Z rot Kollarınıda Haliyle iptal edilse, Aracın Sadece Viraj KAbiliyetinde mi azalma Olur? Onun Dışında, Ses, Titreme v.s. Gibi Rahatsızlıklar Oluşur mu? veya Daha Değişik Aklıma Gelmeyen Herhangi Bir Zararı Olur mu?
Biraz Araştırma Yaptım Fakat Bu Konu Hakkında Çok Net Bir Bilgi Edinemedim.. Kimi Sadece Virajlara Biraz Daha Temkinli Girmek Zorunda Kalırsın Diyor. Kimi Düz Yolda Giderkende Tıkırtı ve Sarsıntı Oluşur Diyor.
Bilgisi ve Fikri Olan Varsa Paylaşırsa Çok Memnun Olurum..
Teşekkürler..
Saygılar..
viraj demir kollarını söker öyle kullanırsan, zamanla amortisör kuleleri ve tekerlekle mekanik aksamın birleştiği bütün yerler deforme olur. ön takımın stabil kalabilmesi için viraj demir kolu lazım. aynı zamanda esneme fazlalaşcağından virajlarda sıkıntı yaşar lastiklerin yanaklarını çok yemeye başlarsın...
bırkere su var bunu unutmayalım bır aracı sevıyesınden fazla dusurmek geretıgınde ıllakı ses gelcek hanı bazı arkdaşlar konı taktık gectı dıyor ben konılı aracada bındım cok buyuk bı abartısı yok coılover onerıyorum rotlara gelınce bence aracın orjınallıgını bozucak bı parca eksıltmek tehlıkelı deılmı
Koni ile Alakalı Bir Durum değil Aslında..
Coilover'da Denedik, Ama Yürüyeni ile alakalı bir sorun olduğu için Coilover çaremiz olmadı Maalesef :(
viraj demir kollarını söker öyle kullanırsan, zamanla amortisör kuleleri ve tekerlekle mekanik aksamın birleştiği bütün yerler deforme olur. ön takımın stabil kalabilmesi için viraj demir kolu lazım. aynı zamanda esneme fazlalaşcağından virajlarda sıkıntı yaşar lastiklerin yanaklarını çok yemeye başlarsın...
Teşekkürler..
Peki, Zaten Aracım Pek Süratli Bir Araç Değil..
Sakin Kullanım ve İster İstemez Oldukça Dikkatle, Bu Sorunları Min. indirmek mümkün mü? Normalde Herhangi Bir Ses, Titreme v.s. Gibi Bir Durum Yaşanabilir mi?
Saygılar..
Koni ile Alakalı Bir Durum değil Aslında..
Coilover'da Denedik, Ama Yürüyeni ile alakalı bir sorun olduğu için Coilover çaremiz olmadı Maalesef :(
Teşekkürler..
Peki, Zaten Aracım Pek Süratli Bir Araç Değil..
Sakin Kullanım ve İster İstemez Oldukça Dikkatle, Bu Sorunları Min. indirmek mümkün mü? Normalde Herhangi Bir Ses, Titreme v.s. Gibi Bir Durum Yaşanabilir mi?
Saygılar..
bugün test amaçlı bir 206 da söküp denemek zorunda kaldık, inan bana 50km/s den sonra dönüşlerde farkı hissediyorsun. aracın lastikleri açılmadan dolayı aynı açıyı veremiyor eskisine oranla ve tekerlerin dışarıya doğru açılıyor. sen her viraja girişinde aracın ön tarafı açıldıkça açılcak baya tehlikeli...
Her tarafına ciddi zarar verebilirsin. O kadar basılı olması şart diyorsan ya bu zararı ve tehlikeyi göze alıcaksın yada biraz yükselticeksin.
dragstar
12-11-2009, 22:32
Selamlar..
Opel Zafira A Kullanıcısıyım..
Sorunum ve Sorum ise ;
Aracımı Belli Bir Seviyeden Fazla Alçaltığımda Viraj Demir Kolları Esnemelerde Şaseye Vuruyor.. Şuan Aracım Tam İstediğim Kıvamda Basık, Karter Muhafaza Yere 2-3 Parmak gibi iddaa'lı Durumda.. Z Rot Kollarını Standart'ından Biraz Daha Uzun Taktık ki Viraj Demir Kolları Şaseden Birazda Olsa Ayrılsın Diye. Fakat Yine Belli Esnemelerde Viraj Kolları Ufak Tıkırdamalar Yapıyor..
Viraj Demir kollarını Direk Şaseye Bağlantı Yerinden Sökülse, Z rot Kollarınıda Haliyle iptal edilse, Aracın Sadece Viraj KAbiliyetinde mi azalma Olur? Onun Dışında, Ses, Titreme v.s. Gibi Rahatsızlıklar Oluşur mu? veya Daha Değişik Aklıma Gelmeyen Herhangi Bir Zararı Olur mu?
Biraz Araştırma Yaptım Fakat Bu Konu Hakkında Çok Net Bir Bilgi Edinemedim.. Kimi Sadece Virajlara Biraz Daha Temkinli Girmek Zorunda Kalırsın Diyor. Kimi Düz Yolda Giderkende Tıkırtı ve Sarsıntı Oluşur Diyor.
Bilgisi ve Fikri Olan Varsa Paylaşırsa Çok Memnun Olurum..
Teşekkürler..
Saygılar..
yanlış anlamada arbayı prese ver tavandan veya kuleleri kestir araya parça eklet kaynak yaptır tavanı kes chop top yap daha az zarar verirsin arabaya inan, bu kdr alçaltılmaz mantığı hiç bir zmn anlamadım araba tüv belgesinde coiloverın min ayarı yazar belli yüksekliğin altına indinmi aracın yol tutuşu bozulur süspansiyon geometrisinin değişmesi ve viraj demiri gibi kolların çalışmamasından dolayı,
bu parçaları söktünmü düz yolda giderken bi sıkıntı yaşamazsın
ama virajın ciddi çekilde kötüleşir, ayrıca o snn söktüğün parçaların daha kalınlarını almak için bi tomar para harcayan insanlar var bende o gruba yeni dahil oldum
http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=40483 bnm konum
arabanın coilovero koniye koni kw ise kwnin tüw belgesini bul ordaki optimum ayara ayarla paşa paşa gez bence
Ya şimdi virajı olayını felan geçelim olaki şehir içi sabit 100 ile gidiyorsun ve çok acil durman gerekti sıfıra kadar. Tam frene abandığı zaman arabanın verebileceği tepkileri tahmin bile edemezsin. Hem araç limit basık hemde z rotları yok. Artık kendimi nerelere atim diye arabanın kafası karışır. :D
şasenin ne gibi bi yerine vuruyor ordan şaseyi egseniz eger mümkün olucak şekildeyse..
Rockford
13-11-2009, 09:23
şasenin ne gibi bi yerine vuruyor ordan şaseyi egseniz eger mümkün olucak şekildeyse..
aştınız kendinizi :) arabayı yere basıcam die zaten yeterince hata yapılıyo bi şaseyi egmediginiz kalmıstı görünüm için :)
Göz görmeyince gönül katlanıyor ama deymez..
yavuz364
13-11-2009, 10:06
tamamen arabaya kalmış bir değişiklik..
bazı arabalarda istediğiniz kadar yere basabilirsiniz bi zararı olmaz, (tıngırdama veya kullanımda bi fark açısından söylüyorm, tabii ki şaseyi veya mekanik aksam söylemiyorm) bazısında viraj demirini sök viraj dışında hiçbir etkisi olmaz, bazısında viraj demirini sökünce arabanın açıları bozulur (hatta salıncak sökmüş etkisi gösterir - genelde eski arabalarda)
o yüzden arabayı görmeden birşey demek biraz zor..
ama ne olursa olsun çok fazla basmak gerek yerdeki tehlikeler (özellikle türkiye yollarında) gerekse amortisörlerin sert olmasından dolayı arabanın zorlanmaları açısından iyi değil..
Araba ne kadar sert ise yoldaki engebeler de arabayı o kadar çok esnetmeye çalışacaktır...
Benim de en alcak konumdayken sürekli önde sesler vardı, uzun süre nedenini cözemedik amortisör sandık, söktük ettik herseyi en sonunda viraj demiri ile rot kollarının birbirine vurması oldugunu farkettik.
Birbirine o kadar yakınki arasına plastik parcalar koyarak sesi kestik...
Fakat sonrasında o koydugumuz parcalar birseyin dengesini bozdu, hız mafsalı ve sol aks dagıttı araba...
Ön 2 amortisöre gaz basılarak biraz ön yükseldi, su an sükür ne bir ses var ne birsey birseye degiyor, 1cm yükseldi belki ama ne karteri vuruyorum ne keyfim kacıyor.
Bence 1cm kadar yükselt, sıkıntın kalmasın.
Öyle saga sola kaynatarak vs canınızı tehlikeye atmayın, o otomobil bi mühendislik eseri, sanayide kaynatılarak olsaydı otomobiller fabrikadan degil sanayilerden cıkardı ;)
Teşekkürler Yorumlarınız ve Paylaşımlarınız İçin..
Anlaşılan Bayağı Tehlike Arz Edicek Bir Durum Gibi Gözükmekte..
En Kötü İhtimal Aracı Biraz Yukarı Kaldıracağım..
Bakalım, İnş. Tehlike Arz Etmeyen, Farklı Bir Çözüm Yolu Buluruz..
Saygılar..
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.