Orijinalini görmek için tıklayınız : Vtec2' im ve Dyno
gokhan035
27-11-2009, 01:15
motor 115.000 km' de
1000 km önce,
- Castrol magnatec 10/40 yağ
- ngk buji takımı orjinal
- yağ filtresi değişti orjinal
- gaz kelebeği temizlendi
- subap ayarı yapıldı
200 km önce
- sıfır K&N rc3250 filtre takıldı, short ram yapıldı.
egsoz sistemi
- Custom fabrikasyon 4-1 krom Headers (BFM)
- 51 lik düz boru (orta susturucu vs yok)
- HKS style son susturucu
1,5 ay önce ölçtürdüğümde orjinal son susturucu ve son susturucunun arkasında ki orjinal orta susturucu dururken 124 hp vermişti, 2 gün önce ölçtürdüğümde sonda ki 2 orjinal susturucuyu çıkarıp tek spor egsozu taktım ve 129 hp aldım. amacım 128 civarını görmekti 129 oldu süper oldu.
Aracımın dyno eğrisi nasıl sizce?
http://img230.imageshack.us/img230/526/26112009764.jpg
http://img222.imageshack.us/img222/9093/25112009759.jpg
maşallah çok güzel tork çok iyi kayıp çok az tekere güzel vermiş
slowmotion
27-11-2009, 01:45
maşallah güzel değerler:)
tork cok güzel cıkmış maşallah valla.. degerler ve egri de baya baya güzel bana göre..
güzel bi değer maşallah...
Maşaallah torku iyiymiş gerçekten.
maşşallah adaşş cok ııyıı gidişşi gercekten dün gördüm:)
Vtec2 de bu kadar alt devirde tork beklemiyordum. Maşallah.
_muhaRRem
27-11-2009, 12:08
bu RKU 07 mi yaa :)
gokhan035
27-11-2009, 14:01
maşallah çok güzel tork çok iyi kayıp çok az tekere güzel vermiş
teşekkür ederim. aracın orjinal torku 152nm yapılanlarla 166 oldu gerçekten benimde çok hoşuma gitti. bu arabayı almadan önce yine aynısından vardı bende o LS ydi. gidişlerini bildiğim için bu biraz daha iyiydi farkettim o yüzden dyno denemek istedim. şimdi evde bi tane afc neo duruyor acaba bi wideband alsam diğer projemi yapana kadar ayarlatıp kullansam sence ne kadar bi artısı olur yani taktığımıza değer mi. sonuçta çok güçlü araçlar değiller ama kendi sınıfında belki de en iyiler. sen D serisini yalamış yutmuş birisin değer dersen bi wideband aramaya başlıyım ben :) kayıp gerçekten çok az en fazla bu sevindirdi beni, tekere verdiği rakam orjinalin dahi üzerinde. bu aracım da 15" olmasına rağmen diğer aracımda ki 17" ler kadar sarmıyor, lastikler vs de durumları hemen hemen aynıydı ilginç :)
maşallah güzel değerler:)
sağolasın :)
tork cok güzel cıkmış maşallah valla.. degerler ve egri de baya baya güzel bana göre..
teşekkür ettim :) eğri çok stabil bi şekilde artıyor, vtec 2700 rpm de açtığı içinde eğrinin stabil ve düzgün olmasına katkısı olduğunu düşünüyorum.
güzel bi değer maşallah...
eyvallah dostum :)
Maşaallah torku iyiymiş gerçekten.
eski ölçümde 163,3 dü, egsoz takınca 166,7 oldu iyi de oldu sağolasın :)
maşşallah adaşş cok ııyıı gidişşi gercekten dün gördüm:)
eyvallah hujucum silencerlı haliyle de olsa beğendiğine sevindim :D
Vtec2 de bu kadar alt devirde tork beklemiyordum. Maşallah.
teşekkürler dostum, öyle çok güçlü araçlar olmasa da hor görmemek lazım :D
bu RKU 07 mi yaa :)
aynen o :)
ateşleme yöneten bişey alırsan daha iyi olur ama tabiki afc neo da biraz daha destekler bu setupı keyşfli olur illaki
vay be maşallah çok güzel değerler :) benimde headers hariç (4-2-1 dc var bende) specler aynı sayılır :)
ben stock iken çıkmıştım dynoya 104,4 hp 146 nm vermişti :) şu halimle çıkmadım daha. safc2 var onu bağladım ayar falan yaptırınca ne çıkacak onu merak ediyorum :) bizimkiside 125 i öldürmücek demekki :)
soner abide benim speclerimdeyken 128 hp almıştı :) vtec2 lerin gerçekten çok kısılmış güçleri. egzoz sistemiyle belkide en çok güç alan hondadır sadece son susturucunun değişimi bile farkediyo :)
gokhan035
27-11-2009, 15:56
vay be maşallah çok güzel değerler :) benimde headers hariç (4-2-1 dc var bende) specler aynı sayılır :)
ben stock iken çıkmıştım dynoya 104,4 hp 146 nm vermişti :) şu halimle çıkmadım daha. safc2 var onu bağladım ayar falan yaptırınca ne çıkacak onu merak ediyorum :) bizimkiside 125 i öldürmücek demekki :)
teşekkür ederim :) safc ye ayar yaptırdıktan sonra dediğin rakamlara ulaşırsın diye düşünüyorum. sonucu paylaşırsan sevinirim. 5 yıldır vtec2 kullanıyorum bu 2. aracım. artık bu araçlarla da uğraşmaya başladı insanlar keyifli oluyor bizler için. her geçen gün daha beygirli oluyorlar :)
bizim vtec2 lerin bildiğiniz gibi en sıkıntı yeri egsoz sistemleri, orjinali çok kasıyor arabayı, o yüzden egsozla başladın mı gerisi geliyor ki sende onu yapmışsın bence güzel değerlere ulaşmışsındır.
dyno da bizim bir arkadaşımızın tamamen stock tertemiz vtec2 si 109.6 hp çıkmıştı :) fabrika verilerini aradan 60-70bin km olmasına rağmen karşılayan araçlar. öyle süper olmasalarda yine de keyifliler :)
:) bende dynoya soktuğumda 85.000 de falandı araba. ama işte dynoda fan yoktu yine serp dynoydu.
renault_f1
27-11-2009, 22:15
way way 106 gti avcısı olmuş bu araçlar
VteC_MaNiaC
28-11-2009, 00:07
ateşleme yöneten bişey alırsan daha iyi olur ama tabiki afc neo da biraz daha destekler bu setupı keyşfli olur illaki
çıtırdan avansını açıp afcyle güzelden bi ayar yapılsa hoş olmaz mı :) ucuz yollu keyifli olur :)
çıtırdan avansını açıp afcyle güzelden bi ayar yapılsa hoş olmaz mı :) ucuz yollu keyifli olur :)
o arabada distribitör var mı okan :hahaha:
VteC_MaNiaC
28-11-2009, 00:18
o arabada distribitör var mı okan :hahaha:
hiç d16v1 im olmadı abi :) nolcak IAT hekleyerekden açamazmıyız avansı 2 derececik :)
masallah iyi sonuc vermis safc de alabilceniz max 2hp alabilirsiniz bilginiz olsun
_muhaRRem
28-11-2009, 14:01
zamanında geçemiolardı zaten.. demekki ciğerliymiş :)
güzel bir dyno çıktısı maşallah.
way way 106 gti avcısı olmuş bu araçlar
nightkids_han sen hala yazıyor musun bu foruma? fake üye seni :D :D kıbrıs gibi JDM cennetinde reno kullanan masum köylü :D :D
bu da benim eski dyno çıktısı.. 128 ps, simota aeroform (edited), dc 4-2-1 race header, 51lik ara boru ve son susturucu ve ankaranın oksijensiz havası :D :D
http://img241.imageshack.us/img241/8284/dynosheetob9.jpg
edit: filtre kiti eklendi...
bende 2 yıldır kullanıorum aracı sımota cai,4-1 headers spor orta type-r ın orj son susturucusu war..16 enkeı jant ile....125 fln cıkması mucıze bence..cok yuksek rakamlar 110 bg lık bu arac bunlarla 15 bg almaz arkadaslar..200 bg lık bır typer bu speclerle 220 olmuyor.tamam arabam su anda eskısınden ııı ama okdarda dgl.aile otomobılı bu araclar...ekonomık vtec bunlar:)
bende 2 yıldır kullanıorum aracı sımota cai,4-1 headers spor orta type-r ın orj son susturucusu war..16 enkeı jant ile....125 fln cıkması mucıze bence..cok yuksek rakamlar 110 bg lık bu arac bunlarla 15 bg almaz arkadaslar..200 bg lık bır typer bu speclerle 220 olmuyor.tamam arabam su anda eskısınden ııı ama okdarda dgl.aile otomobılı bu araclar...ekonomık vtec bunlar:)
neden çıkmasın? araba kasıtlı fb'dan kısılmış güçle piyasaya sunuluyor.. orjinal header boru çaplarını görsen gülersin..
bende 2 yıldır kullanıorum aracı sımota cai,4-1 headers spor orta type-r ın orj son susturucusu war..16 enkeı jant ile....125 fln cıkması mucıze bence..cok yuksek rakamlar 110 bg lık bu arac bunlarla 15 bg almaz arkadaslar..200 bg lık bır typer bu speclerle 220 olmuyor.tamam arabam su anda eskısınden ııı ama okdarda dgl.aile otomobılı bu araclar...ekonomık vtec bunlar:)
ekonomik araç aslında kısılmış araç demektir yani bi çoğu böyle headers egsoz o gücü vermiyo aslında usdm si k20 180 hp civarı olaması lazım sadece egsozla 200+ oluyo 2 tane kat var vtec 2ler gördüğüm en kısık D serisi garip şimdi 2 tane dyno var aynı speclerde genel düç aynı ya bütün dynolar yanlış ya da senin bakış açın
200 bg lık bır typer bu speclerle 220 olmuyor.
haklısın çünkü 200 lük tayyar filtre-hıdır-egzoz (ara boru dahil) üçlüsüyle 225 oluyor... :D
alınması guc sonuclar gıbı bı typer ın 20 25 alması dogal ama bu arac ıcın buyuk gucler...120 en babası bence..kendı kullandıgım araba sonucta hergun altımda..bır kat ıptalı 10 bg vermez..
neden çıkmasın? araba kasıtlı fb'dan kısılmış güçle piyasaya sunuluyor.. orjinal header boru çaplarını görsen gülersin..
head i takarken guldum ztn...
Glf&ASER
30-11-2009, 20:49
bu da benim eski dyno çıktısı.. 128 ps, dc 4-2-1 race header, 51lik ara boru ve son susturucu ve ankaranın oksijensiz havası :D :D
http://img241.imageshack.us/img241/8284/dynosheetob9.jpg
filitresız mı bu degerlerı aldınız???sadece ıkı aracı karsılastırmak acısından soruyorum..
bu arada masallah vtec2 lere...:icon_tup:
filitresız mı bu degerlerı aldınız???sadece ıkı aracı karsılastırmak acısından soruyorum..
bu arada masallah vtec2 lere...:icon_tup:
Pardon simota filtre kitini yazmayı unutmuşum... simota areo form...
head i takarken guldum ztn...
işte o gördüğün şey komple var hem emmede hem egsozda
bende barı bıara maslak yapıımda olcturıım sunun gızlı gucunu..walla cok ıı degerler.
sıtede bır vtec2 wardı atmosferık yuledıler fln bordo o kac bg verdı bılen warmı?? cok ugrasmıslardı
bende barı bıara maslak yapıımda olcturıım sunun gızlı gucunu..walla cok ıı degerler.
sıtede bır vtec2 wardı atmosferık yuledıler fln bordo o kac bg verdı bılen warmı?? cok ugrasmıslardı
kapaga egzantrik takip toplandi, piston falan yok o arabada :)
overblack
30-11-2009, 21:29
kapaga egzantrik takip toplandi, piston falan yok o arabada :)
dereceli egzantirik
timing kasnak
subab
subab yayları
aem ems
conta
dc 4-2-1
komple eksoz
hks hi-power son
bi kaç bişi daha var sanırım.
bu araba bile 140 civarı çeviriyor gibi gözüküyor.(dyno'ya çıkmadı)
bu hıdır,filtre,eksoz ile 125-130'lardan bahseden arkadaşlara helal olsun diyorum.demekki iman power :D
ps:gerçi bu bordo'nun sahibide dinine bağlı çocuk,cumalara filan gider hatta kurban bile kesti ama abdesti filan yok sanırım imanda eksiklik var bu güçleri alamamış :D :D :D
bu da stock rex ile kalkış videosu.. 1 boy yapabiliyor.rex 3. vitese biraz zor geçiyor
http://videos.streetfire.net/video/crx-vti-vtec_715204.htm
dereceli egzantirik
timing kasnak
subab
subab yayları
aem ems
conta
dc 4-2-1
komple eksoz
hks hi-power son
bi kaç bişi daha var sanırım.
bu araba bile 140 civarı çeviriyor gibi gözüküyor.(dyno'ya çıkmadı)
bu hıdır,filtre,eksoz ile 125-130'lardan bahseden arkadaşlara helal olsun diyorum.demekki iman power :D
ps:gerçi bu bordo'nun sahibide dinine bağlı çocuk,cumalara filan gider hatta kurban bile kesti ama abdesti filan yok sanırım imanda eksiklik var bu güçleri alamamış :D :D :D
bahsetmek istedıgım buydu..adam dunyayı harcadı.bayada ugrasıldı tamam en son vıdeosu fln wardı gzl gıdıo vti ile olacagıda bu ztn
140 verdiğine nasıl karar verdinizki ve de parçalara bakalım egz kasnak subap yay conta son susturucu bunların hp ye yansıması nasıl olur
overblack
30-11-2009, 21:38
140 verdiğine nasıl karar verdinizki ve de parçalara bakalım egz kasnak subap yay conta son susturucu bunların hp ye yansıması nasıl olur
video koydum seyret sen karar ver.
keremim yapma etme.. sen de böyle dersen başkaları neler der...
overblack
30-11-2009, 21:40
keremim yapma etme.. sen de böyle dersen başkaları neler der...
nan soner sen bu işleri bilen adamsın beni konuşturma şimdi :D
Yarı sentetik magnatec 10-40 yerine neden tam sentetik düşünmüyorsunuz, mesela edge 5-40 falan?
Maşallah bu arada.
bg ler kolay olmuyor beyler....bıras nakıt bırasda becerı ısı ama bu arabalrımız bu ıslere uygun dgl fıltre eksoz yapıp keyfe keder alman pesıne kosmalı:) yada turbo yapıp noktalamalı...kendı emsallerı arasında iii sayılır benı hıc uzmedı..tabı arabam 130 oldu deyıpte ona buna sarkmadım olcumu bıldım:)))
egsoz sistemindeki modifikasyon ciddi bi fark gösteriyo dynoda bu tip araçlarda ama dikkatinizi çekerim kasnak egz yay subap hp olarak çok yansımaz o araçdaki en büyük tutar dal egz ve ems olması 140 ını bilmem tork değerini görmek isterdim oradan bazı farkları görürüz net olarak
overblack
30-11-2009, 21:59
doğru düzgün ölçen bir dyno olsa bizde sokacaz erkut ama maalesef yok.kabaca şöyle bir bakarsak 20 senelik 136 hp olan stock bir motor çok çok iyi ihtimalle 130 hp çevirse,sahibininde 3.vites geçirme problemi ile birlikte bu bordo'dan 1-1,5 boy yiyor.arada da 100-150 kg fark var.bu faktörlerin hepsinin tartıp biçersen bordonunda 140 civarı bişi olduğunu düşünürsün.hıı aynı bordo sizinde yakından tanıdığınız eski gny şimdiki boc vti'dan 3-4 boy yiyor.az çok kafanda canlandır işte.
doğru düzgün ölçen bir dyno olsa bizde sokacaz erkut ama maalesef yok.kabaca şöyle bir bakarsak 20 senelik 136 hp olan stock bir motor çok çok iyi ihtimalle 130 hp çevirse,sahibininde 3.vites geçirme problemi ile birlikte bu bordo'dan 1-1,5 boy yiyor.arada da 100-150 kg fark var.bu faktörlerin hepsinin tartıp biçersen bordonunda 140 civarı bişi olduğunu düşünürsün.hıı aynı bordo sizinde yakından tanıdığınız eski gny şimdiki boc vti'dan 3-4 boy yiyor.az çok kafanda canlandır işte.
yok aslında bahsettiğim o değil crx in 120 hp olduğunu düşümelim 3.888 final 3.25 1 vites 900kg ağırlık LPG flan var mıdır ağırlık ekleyen bilmem vtec2 nin cevirme kabiliyetiyse burda kendini gösteriyo 1 vites sardığı halde öne doğru çıkışı var daha kısa 1 vites oranıyla egz yi burda görüyoruz ama ilerki viteslerde ağırlık devreye girmiş oluyo ve crx in kendini toparlayan diğer kısa oranları ve hafifliği
ya asıl anlatmak istediğim durum şu dynoda gördüğünüz değerleri hp yi aracın yürüyüşü olarak baz almayın dyno konusunda şöyle yapabilirsiniz eğer mesela serp de ölçerseniz ankarada da istanbulda da serp de ölçülmüş vtec 2 lerle kıyaslama mantıklı olur gibime geliyo ya da stock vtec 2 yi ölçüp aynı dynoda bunu ölçerek bu arada kapak işlenmeden ve piston olmadan emme tb de olmadan o araçtan yüksek hpler beklemek yanlış olur
yani araç bi şekilde kıslmışsa onu ortadan kaldırınca komik güçler çıkabilir bu da olmaz dedirtir
yani araç bi şekilde kıslmışsa onu ortadan kaldırınca komik güçler çıkabilir bu da olmaz dedirtir
atmosferik mini cooper'lar (düşük hp'li) da öyle değil mi mesela?
sen son dyno çıktını koysana abi orda da bakalım duruma
sen son dyno çıktını koysana abi orda da bakalım duruma
hangi son çıktı erkut :) egzantrikten sonra güç daha düşük çıkmıştı ama o gün garipleşmişti araba.. önce sağırlaşıp sonradan açılmıştı.. şu ecu sonrası ise henüz dynoya çıkartmadım..
hangi son çıktı erkut :) egzantrikten sonra güç daha düşük çıkmıştı ama o gün garipleşmişti araba.. önce sağırlaşıp sonradan açılmıştı.. şu ecu sonrası ise henüz dynoya çıkartmadım..
eh egz nin rodaj gerektirdiğini kabullenmek lazım son halini merak etmiyo değilim ama
ozaman benimde bi dynoya çıkmam şart oldu :D
type-RRR
01-12-2009, 12:53
gökhanın arabasının maşallahı var işallah daha fazla güçler görücez
ERkut 205
01-12-2009, 15:03
http://videos.streetfire.net/video/crx-vti-vtec_715204.htm
Yol müthişmiş.
Dyno çıktıları için bir yoruma gerek duymuyorum ölçümler ortada.
Fakat şunu söylemek istiyorum.Örnek istanbulda paşaoğlu (kat sayı 1.36 çarpıldığında.)
Ankara urazlar servis. gibi sağlıklı ölçüm yapılan noktalarda vardır. Şimdi hepsini yazmıyorum bilindikler diye bunları verdim.
Özellikle izmit/kocaeli ender bosch car servisdir.Eski manuel dyno kullanılmakta.
XY diagramına bir kalem vasıtası ile çizer. Bazı rallikross arabaları hazırlıyan özel servislerde burayı kullanırlar. En net ölçümleri buralarda alabilirsiniz.
Hatta birçok kişi normali çok yüksek ama oralarda şok yaşıyan düşüklükte ölçümler ile karşılaşabiliyorlar.
Ama bahsettiğim yerdeki dyno kullananlarında hepsi + birşeyler takmadan fabrikasyon değerleri yakalıyabiliyorlar.Yani normalin altında ölçüm yapan bir yer değil.
Zaten genelde orayı kullananların çoğu arıza gidermek ve sağlıklı ayar yapmak amaçlı kullanırlar.
likedead
01-12-2009, 15:15
bence gökhan35 in aracının ölçüldüğü dyno çok sağlıklı değil bana göre..1.6 tipo ya egzantrik takılıp dynoya çıkarmışlar ..araç 200 hp vermiş ilk ölçümde daha sonra 2 defa daha ölçülmüş birinde 170 birindede 150 hp vermiş araç..ama yürüyüşü hiç 150 hp gibi değildi:)draglarda gördüm gökhanın aracı yinede güzel yürüyordu..maşallah..
gokhan035
01-12-2009, 19:29
Arkadaşlar iyi güzel yazmışsınız kimisi iman demiş bişeyler demiş, biz tahta diyip element uydurmuyoruz, biyerimize güvendik ki bu dyno çıktısını koyduk buraya kaldı ki ben buraya bu çıktıyı dyno eğrisini bilgili arkadaşların yorumlaması + vtec2 sahiplerini araçlarını çok da yabana atmamaları konusunda birazcık daha olsun uyandırmak için açmıştım.
Neyse şimdi dyno konusuna gelince;
aynı dyno da benim son 2 orjinal susturucumun durduğu ve dyno ya çıktığım akşam, başka bir Vtec2 li arkadaşım aracını çıkardı dyno ya, "short ram + 4-1 headers + 51 lik komple + otto son susturucu" şeklinde onun aracı 115.4 hp çıktı, ben ondan sonra çıktım benim vtec2 çıktı 124.2 hp çıktı.
aynı dyno da aynı gece tamamen stock ve sağlıklı bir 110 hp lik megane 109.5 hp çıktı.
ben dyno ya çıkmadan önce benim rolling yaptığımızda 4. vitesin ortalarına kadar 2 boy geçtiğim başka bir arkadaşımın civic i de 122.2hp 147nm tork çıktı ki biz de o zaman benim arabanın az biraz fazla çıkması lazım dedik mantıken bakalım dedik çıktım 124.2hp 163nm tork çıktı. Allah bereket versin dedik.
bir abimizin vti yı da aem v2 + dc 4-1 + 51lik düz boru + ss replika ile 173 çıktı, bir diğer aynı spec vti 167 hp çıktı. vs. vs. vs.
bu en son ölçtürdüğümde de son 2 orjinal susturucuyu çıkartıp HKS style son susturucuyu takınca egsoz sistemim de tamamlandı basit olarak yapabiliceklerimi yaptım bu spor son susturucuyla ne kadar daha farketti dyno da da görmek istedim ve hem hp olarak hem de tork olarak fazlasını aldım, zaten bekliyordum, çünkü egsoz taktıktan sonra çok daha rahat çeviriyodu deviri dyno da da görmüş olduk.
dediğim gibi 5 senedir vtec2 lerin üzerindeyim ıvırını zıvırını çok şükür bilirim, kronik sorunları cartı curtu vs. o yüzden daha çok vtec2 kullanan ya da bu araçları yakınen tanıyan arkadaşların olumlu-olumsuz yorumlarını keyifle dinlemek yettiğim kadar cevaplamak isterim.
Soner ve erkut yazmış bu arabaların fabrikasyon egsoz sistemlerinin ne kadar sıkıntılı olduğunu, bilen biliyor, ben 2. vtec2 mi aldığımda 1 hafta sonra hemen taktırdım headersı, ilk yaptığım şey o cola pipeti gibi boruları olan orjinal manifoldu çıkarmak oldu. o yüzden hep diyoruz vtec2 ye bişey yapıcaksanız egsoz sisteminden başlayın diye, diğer araçlardan çok daha fazla güçler alabiliyorsunuz 2 kere 2 4 bu böyle yani. o yüzden başka bir araca yapılan egsoz sisteminden alınan güçle bu yüzden kıyaslamayın diye yırtınıyoruz.
bursa da bordo vtec2 yi yükleyen arkadaşı da tebrik ediyorum böyle bir araçla uğraştığı ve tr de öncülük yaptığı için. umarım istediği güçleri alır ki bence 145hp lerden az olmıycak gücü, fazlası çıkar eksiği çıkmaz diye düşünüyorum, daha da iyi olur inşallah hepberaber keyifle izleriz.
gokhan035
01-12-2009, 19:48
Yarı sentetik magnatec 10-40 yerine neden tam sentetik düşünmüyorsunuz, mesela edge 5-40 falan?
Maşallah bu arada.
hep 10-40 kullandım, memnun kaldım o yüzden değiştirmeyi düşünmedim hiç, sadece 1 kere servis e sorduğumda 10-40 da kalmamı tavsiye etmişlerdi, o yüzden karıştırmadım hiç, ama teşekkürler önerin için yine aklımda olsun bi daha kine düşünürüm.
sağolasın ;)
bende 2 yıldır kullanıorum aracı sımota cai,4-1 headers spor orta type-r ın orj son susturucusu war..16 enkeı jant ile....125 fln cıkması mucıze bence..cok yuksek rakamlar 110 bg lık bu arac bunlarla 15 bg almaz arkadaslar..200 bg lık bır typer bu speclerle 220 olmuyor.tamam arabam su anda eskısınden ııı ama okdarda dgl.aile otomobılı bu araclar...ekonomık vtec bunlar:)
alınması guc sonuclar gıbı bı typer ın 20 25 alması dogal ama bu arac ıcın buyuk gucler...120 en babası bence..kendı kullandıgım araba sonucta hergun altımda..bır kat ıptalı 10 bg vermez..
bir üstte ki msjında type o aynı spec lerle 220 olmuyor demişsin, bir altta ki msjında type-r ın 20-25 alması doğal demişsin? heralde aceleyle yazdın.
bir kat iptali 10bg vermez demişsin, çok şükür biliyoruz.
bu arada simota cai yi bir an önce sökmenizi tavsiye ederim, vtec2 yi en çok kasan filtre kitidir tecrübeyle sabit.
gökhanın arabasının maşallahı var işallah daha fazla güçler görücez
Mert sağolasın kardeşim inşallah yaza doğru :) seninkinin yanında lafı olmaz ama :)
bence gökhan35 in aracının ölçüldüğü dyno çok sağlıklı değil bana göre..1.6 tipo ya egzantrik takılıp dynoya çıkarmışlar ..araç 200 hp vermiş ilk ölçümde daha sonra 2 defa daha ölçülmüş birinde 170 birindede 150 hp vermiş araç..ama yürüyüşü hiç 150 hp gibi değildi:)draglarda gördüm gökhanın aracı yinede güzel yürüyordu..maşallah..
açıklamaları yukarda yaptım zaten de, tipo nun ölçüldüğü zamanı bilmiyorum, biz ölçümleri yapmadan 1 hafta önce dyno nun kalibrasyonu yapılmıştı, ondan önceydi büyük ihtimalle ;) hatta gösterge hata oranı dahi %1.1 dikkat ettiysen.
teşekkür ederim, drag larda hiç denemeden kullandığım lastiklerim sayesinde hiç kalkamadım hep 1. viteste olduğum yerde kaldım araçlar kalkışta 1 boy önüme geçtiler, geçtiğim ies i de arkadan gelip geçtim zaten görüşsünüzdür, palio sportingle de yarışırken açtığı farka rağmen arkadan yaklaşıp arka kapısında bitirdim yarışı, biraz şansız bi drag oldu benim için ama keyfine girmiştim iyi de eğlendim :) 2 ve 3. viteslerim çok güzeldi ama 1 de lastik sebebiyle hep patinaja düştüm. bi ara 2300 devirle kaldırdım yine sardı sonra saldım zaten bende :) drag tecrübesi oldu bize.
gökhan güzel yazmışsın.. ankaraya yolun düşmez mi arabanla?
gokhan035
01-12-2009, 21:25
gökhan güzel yazmışsın.. ankaraya yolun düşmez mi arabanla?
Teşekkürler, bu arada Soner abi demem lazım galiba yaşa hiç dikkat etmemişim kusura bakmayın ;)
Ankara ya hayatımda 1 kere geldim o da 8 yıl önceydi, malesef yolum düşmüyor, bi ihtimal iş için gelebilirim onda da kendi arabamla değil fiorino yla olur heralde :)
THT den özel mesaj atan gökhan sen miydin? :) izmirde görüşmek için
gokhan035
01-12-2009, 21:50
THT den özel mesaj atan gökhan sen miydin? :) izmirde görüşmek için
ahahhaha aynen :D
ya bi ara ortak bi noktada buluşup vtec2 ler hem tanışır hem deneriz yapalım öyle bişeyler :D
ahahhaha aynen :D
ya sorma orda internet olmadığı için mesajını göremedim. zaten vaktim de sınırlıydı.. izmirli arkadaşlar güzel izmir bozulmaya başlamış. ctesi konak meydanında gördüğüm manzara içler acısıydı.. ama eski foça harikaydı :icon_tup:
vtec2 de basitçe yapılabilcek işlemler bellidir.
headers + egzoz sistemi ( düz boru susturucusuz en performans verenidir )
güzel bi filtre sistemi
gaz kelebeğine giren sıcak su hortumlarının iptali
egr iptali ( arıza ışığı yakıyor )
bu işlemler olan bi vtec2 125 ten aşağı çıkmaz. bilmeyen denemeyen bu araçlarla uğraşmayan arkadaşlar konuşuyorlar olmaz diye ama bu işlemler olan bi vtec2 ile stocka yakın yada stock olan vtec2 arasında inanın dağlar kadar fark oluyor ve bu raçlar okadar hassas ki sadece son susturucunun bile değişmesi aracın gidişini etkiliyor. ben kendi aracımda yaptığım her işlmenden sonra arabamı aynı araçlarla denemiş birisiyim defalarca neyin nekadar fark ettiğini artık biliyorum.
gökhanın edğerleri bence doğrudur çünkü yakın speclerde farklı bir ilde farklı bi dynoda ölçülen değerde neredeyse aynı.
racing3000
04-12-2009, 15:14
ya bi ara ortak bi noktada buluşup vtec2 ler hem tanışır hem deneriz yapalım öyle bişeyler :D
valla bu en güzeli olur :)
Bu arada sevgili adaşım Gökhan, Allah bozmasın, fıstık gibi sonuç. ve de beklenen bi sonuç aynı zamanda, project 2 ye kadar yapılacaklar yapılmış ;)
fasterhan
04-12-2009, 16:39
maasallah gercekten......kazasız belasız sürüşler.....bütün vtec2 lerin biraraya toplanması fikride gercekten ilginç olabilir :D
overblack
04-12-2009, 16:42
yakında forumda açar bu vtec2'ciler.bayağı fanatik bunlar ya :) www.vtec2kardesligi.com
aynen abi öyle bi plan projemiz var ;D
bakalım yarın bi aksilik olmazsa bende sokuyorum aracı dynoya. egr li ve egr siz. ecu lu ve ecusuz olarak. gerçi şu an üst devirlerim çok fazla zengin ama görelim bakalım ecu ve egr fark etçek mi :)
ben ıptal ederımde fark etmezmı canım bırcetım :D
görecez bakalım bırçet :D
ben bıde dua okurum ona kafadan 1.5 hp :D
racing3000
05-12-2009, 01:11
bakalım yarın bi aksilik olmazsa bende sokuyorum aracı dynoya. egr li ve egr siz. ecu lu ve ecusuz olarak. gerçi şu an üst devirlerim çok fazla zengin ama görelim bakalım ecu ve egr fark etçek mi :)
Bu o kadar makbule geçecek ki :icon_tup:
dyno konusunda şöyle yapabilirsiniz eğer mesela serp de ölçerseniz ankarada da istanbulda da serp de ölçülmüş vtec 2 lerle kıyaslama mantıklı olur gibime geliyo ya da stock vtec 2 yi ölçüp aynı dynoda bunu ölçerek
Konu baya tartışılmış, konuyu açan arkadaşı olumlu olarak desteklemek adına ben de bireysel fikir ve tecrübelerimi paylaşayım.
Araç SERP Dynoda ölçülmüş, aynı marka dynoda bir diğer aracı ölçmekte, kıyaslamaları buna göre yapmakta fayda var. Hemfikirim bu konuda.
2,5 sene önce ben de SERP dynoda aracımı ölçmüştüm. O zamanlardaki spec şu şekilde idi.
4-1 Headers
Headersla beraber gelen kat iptal tüpü
Standart ara borular
Standart orta susturucu
Otto Son susturucu
KN açık filtre
-'ler ise
Bozuk sübap ayarı
Yaklaşık 2 senedir temizlenmemiş gaz kelebeği
Kirli yağ
Son demlerindeki bujiler
Dyno yerine yeni monte edildiğinden önünde soğuk hava vermesi için kullanılan pervane yoktu. Sonuç olarak ise 122,1 bir değer elde etmiştim.
Mevcut specler ve -'ler sonrası elde ettiğim değer göz önüne alındığında bir başka aracın eksiklikleri giderilip spec içerisinde de ( özellikle egsos sistemi ve soğuk hava alınışına imkan sağlayan dyno pervanesi ) değişiklikler yapıldığında bu değerin üzerine 6-7 hp eklemesi anormal sayılmamalı.
En basiti doğru düzgün ara borular ve doğru düzgün bir son susturucunun aracın gidişini nasıl değiştirdiğini dyno esnasında araç üzerinde mevcut olmayan ancak sonradan satın aldığım Magnaflow Cat back kit ile tecrübe ettim. Keza açık filtre yerine CAI kullanmanın da olumlu etki getireceği aşikâr.
http://img237.imageshack.us/img237/3589/bc8063iw6.jpg
http://img37.imageshack.us/img37/5189/spa0015q.jpg
Glf&ASER
05-12-2009, 12:52
Evrenoz,nanocharger... kulandın heralde..??faydası var mı tavsıye edermısın??
Bu arada 3 tane vtec2 dyno verısı konuldu;sırası ıle yere verılen guc yuzdelerı %91-87 ve 85..yanı aynı speclerdekı 3 arac bırbırıne 1-2 boy fark yapcak..aracın bu verımı nasıl arttırılabılır veya farkın sebebı nedır???:soru:
CanBasel
05-12-2009, 12:54
Maşallahı var aracın 5500 devir civarında biraz daha desteklenirse sportif sürüşlerde daha da keyif verir araç
Ewrenoz,nanocharger... kulandın heralde..??faydası var mı tavsıye edermısın??
Bu arada 3 tane vtec2 dyno verısı konuldu;sırası ıle yere verılen guc yuzdelerı %91-87 ve 85..yanı aynı speclerdekı 3 arac bırbırıne 1-2 boy fark yapcak..aracın bu verımı nasıl arttırılabılır veya farkın sebebı nedır???:soru:
Evet nanocharger mevcut araçta. O zamanlar bunun testi için yapılan dynoydu. Mantığına halen aklım %100 ermese de 10 dakika ara ile yapılan 2 dyno işlemi arasında 4,6 hp gibi olumlu bir fark mevcut.
Bildiğim kadarıyla bahsettiğin farkın sebebi aktarma organları ve yürüyen aksam. Jant-lastik ebat/ağırlığından tut balataların durumu ve türevine kadar bir çok etken mevcut. Bu bölüme el atılırsa kayıp azaltılabilir.
racing3000
05-12-2009, 13:12
Evrencim benim de bir sorum olacak sana :) otto ile magna flow arasında hp olarak değil de izlenim olarak ne kadar ve nasıl bir fark hissetmiştin, bir de cai ve short ram arasındaki + ve - ler olarak senin görüşün nedir?
Evrencim benim de bir sorum olacak sana :) otto ile magna flow arasında hp olarak değil de izlenim olarak ne kadar ve nasıl bir fark hissetmiştin, bir de cai ve short ram arasındaki + ve - ler olarak senin görüşün nedir?
Otto ve Magnaflowu kıyaslamak doğru olmaz.
Otto son susturucu varken standart ince ara borular ve standart orta susturucu mevcuttu.
Magnaflow ise son susturucu değil malumun cat back sistem, ara borular kalın ve orta susturucu bu sisteme uygun bir orta susturucu.
2'si arasında olması gerektiği gibi dağlar kadar fark var. Kıyaslamak eş ürünler kullanılmadığından doğru olmaz, aralarında dünya kadar fark olması gerekir ki var da. =)
CAI ve Short Rami şöyle açıklamaya çalışayım.
Arka arkaya 2 adet dyno yaptım. Birinde cai'nin tampon portu filtreye bağlı değilken ( Yani kelebeğin az ilerisinde pipercross un filtresi mevcut, porta giden boru takılı değil ), diğerinde ön tarafta bağlıyken. 1hp fark çıkmıştı.
Keza bundan öncesine gidersem KN filtremden hiç memnun değildim. Özellikle headersın ısısı canına okuyordu performansın. Pipercross CAI'de böyle bir durum söz konusu değil.
racing3000
05-12-2009, 13:23
Anladım kardeşim, sendeki cat back fiyatlı bi üründü yanlış hatırlamıyorsam. tek son susturucu olarak vtec2 ye tavsiyen varmı. ben arabayı satacam diye herşeyi sattım. şimdi tekrar satmama durumu sözkonusu. daha derli toplu bişeler yapmaya çalışacam sanırım.
Anladım kardeşim, sendeki cat back fiyatlı bi üründü yanlış hatırlamıyorsam. tek son susturucu olarak vtec2 ye tavsiyen varmı. ben arabayı satacam diye herşeyi sattım. şimdi tekrar satmama durumu sözkonusu. daha derli toplu bişeler yapmaya çalışacam sanırım.
1000 Euro gibi bir şeye gelmişti vakti zamanında. Şimdiki Euro'nun TL karşılığı ile kıyaslamak yanlış olur ama :)
Son susturucu olarak bir şey tavsiye etmek istemiyorum. Piyasaya çok ürün girdi, bende takip etmeyi 1.5 sene önce bıraktığımdan ne iyidir ne değildir bilemiyorum. Yanlış yönlendirmek istemem.
racing3000
05-12-2009, 13:36
sağol Evrencim.
Bu o kadar makbule geçecek ki :icon_tup:
eheh aga soktum ben aracı dynoya bugün dyno yeni kuruldu kalibrasyonları falan yapıldı dendi vs. ilk ölçtük 90 hp çıktı :hahaha: sonra kurcaladık normları vs. falan 102 hp oldu 105 hp oldu vs. neyse en son artık ayarlandı dendi 115 hp çıktı sonra :icon_wack . neyse dedik okadar yaptık 5 hp almışık :hahaha: sonra başka bi headers sız düz borulu filtreli bi vtec2 yi soktuk oda fabrika değerinden düşük 105 hp çıktı :) e dedik ozaman bizim arabalar gitmiyo ehehe dödük geldik :)
yani kısacası sağlıklı bi ölçüm yapamadık. ben aracım stock iken girdiğim dynoda denicektik onunda kartı arızalıymış başka bahara kaldı artık :)
racing3000
05-12-2009, 19:41
ya olsun canın sağolsun, ama + 10 hp cebindeymiş, en azından onu öğrendik :D şaka bi yana senin araç 125 ten aşağı olmamalı, ama safc ile a/f yi biraz arttırırsan ben sadece çok devir döndürme değil, orj ecu+beyne göre daha da iyi olacağını düşünüyorum
hacım şu an 7100 7200 arası çeviriyorum kadranda ama boşa. afr redline da tam 10 oluyor. zaten araba kösüyo gitmek istemiyo yani anlaşılıyor. safc ile ayar yaparsak eğer biraz faydası olur. şu an yine bi rollingten geldim. cliocu bi arkadaşla denedik. orj ecu ve diğer ecuyla denedim. orj ecu çok az daha iyi şu anki ecuya göre. ama yeni ecununda avantajı 7000 e doğru araba limitöre girmeden vites atabilmem, kayıp diğer ecuya göre daha az yani :)
clio ile sonuç ne oldu emre?
abi clio ile sonuç kafa kafaya cliocu 110 kiloydı 25 kg vermiş askere almıyolar diye bide yeni egzoz sistemi yaptık ona maşallah güzel oldu.
bide bi arkadaşın e36 kasamı bilmiyorum yanlış olmasın anlamam bmw den. arkadaşın demesi 2.0 6 silindir 150 hp otomatik vites.
2. vites 60 yaptık nokta oldu resmen. sonra aga dedi 70 te yapalım otomatik bu biraz hızlansın dedim ok aga sonuç yine nokta :D sonra aga dedi bide 80 yapalım tamam dedim sonuç yine aynı :D
senin arabanda nos mu var emre yaw :D :D
huauha yok abi uaw. he bmw ci arkadaş kaputu açtırdı bana. benim oil catch tank ı gördü bu ne lan dedi nos mu :hahaha: :hahaha: yerlere yattım orda dedim sus tamam kapa kaputu auhahu
E.ORANLI
05-12-2009, 22:25
Alpay Abinin morali bozulmuştur herhalde (:
Bilmiolarki emre abi senin arabanın ruhunda fitennkklik var canı istedimi cılgınlar gibi gidiyor.. 2 hafta yatmanın acısını cıkartıyor bu aralar :D
huauha yok abi uaw. he bmw ci arkadaş kaputu açtırdı bana. benim oil catch tank ı gördü bu ne lan dedi nos mu :hahaha: :hahaha: yerlere yattım orda dedim sus tamam kapa kaputu auhahu
ashuahsa alpaymı dedı onu nosmu var dıye yavv nos hortumunun çim sulama hortumundanmı yapıldıgını sanıyomus o alpay :D
aviator35
06-12-2009, 15:55
emre bursaya gelince uğrayayım da sizden biraz feyz alayım, senin dc header gezdi gezdi bana geldi, muayeneden sonra takılıyor bakalım inşallah düz boru yapcam arkasını da var mı paylaştığın resimleri vs öyle bir projenin? boruların gidişatına bakayım:)
abi clio ile sonuç kafa kafaya cliocu 110 kiloydı 25 kg vermiş askere almıyolar diye bide yeni egzoz sistemi yaptık ona maşallah güzel oldu.
bide bi arkadaşın e36 kasamı bilmiyorum yanlış olmasın anlamam bmw den. arkadaşın demesi 2.0 6 silindir 150 hp otomatik vites.
2. vites 60 yaptık nokta oldu resmen. sonra aga dedi 70 te yapalım otomatik bu biraz hızlansın dedim ok aga sonuç yine nokta :D sonra aga dedi bide 80 yapalım tamam dedim sonuç yine aynı :D
normal aynı bmw den arkadaşımızda var, air intake kitli 1.6 corolla ile nokta oluyordu :)
Mechanix
06-12-2009, 17:23
Aracının performansını önemsiyorsan kullandığın yağı değiştirmeni öneririm.Yarı sentetik artık eski ve ucuz teknoloji.Tam sentetik yağ kullanmalısın.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.