Orijinalini görmek için tıklayınız : Buji değişiminden sonra misfire sorunu?
Aracımın bujilerini değiştirdim.Hem eskimişlerdi hem de artık kasnak,headers gibi eklemelerle beraber bir soğuk derece olan bujiye geçmem gerekiyordu.Buji olarak mini gp/jcw'nin orj bujilerini tercih ettim.(ngk bkr7equp) Çekiş hissedilibilir derecede arttı.Fakat tam gaz verdiğimde arada sanki anlık olarak gaz kesiyor araç ve egzostan pat diye ses geliyor,saniyelik kesiklikten sonra hiçbişey yokmuş gibi hızlanmaya devam ediyor.Sakin kullanımda bir sorun yok.Olayın adı misfire olarak geçiyor sanırım.Buji değişiminden önce kesinlikle böyle bir sorun yoktu.Sadece ateşleme bobine daha fazla yüklendiğim için (daha güçlü bujilerle) yetersiz kalmış/oksitlenmiş olabileceğini düşünüyorum.(minide kronik oksitlenme olayı mevcut bobinde başlarında)
Bu tarz bir sorun yaşayan var mı acaba ? Fikriniz nedir ? Birde aracın böyle yürümesinde bir sorun var mı ?
Bu arada araç cooper s..%17 kasnak,headers mevcut.Hiç bir arıza kodu lamba uyarı vs yanmıyor.(misfireda hangi silindirde sorun varsa yakıyormuş)
M_PROJECT
27-11-2009, 22:55
benzer bi sorun bende hala var , bende de sogun buji mevcut ve 2200 devir ile 2500 devir arasi yavas geciste cok hafif bi silkeleme mevcut . yalniz bunu hata konu olarak vermiyor , tam gaz gecersem orayi silkelemede yok . sende bu silkeleme tamgazmi mevcut ? birde hata kodu veriyormu ?
benzer bi sorun bende hala var , bende de sogun buji mevcut ve 2200 devir ile 2500 devir arasi yavas geciste cok hafif bi silkeleme mevcut . yalniz bunu hata konu olarak vermiyor , tam gaz gecersem orayi silkelemede yok . sende bu silkeleme tamgazmi mevcut ? birde hata kodu veriyormu ?
ya mesela 1 ve 2 .viteste tam gaz geçersem hiç hissetmiyorum bile çünkü devir hemen bitiyor ama daha üst viteslerde bariz hissediliyor.Hata kodu normalde misfire için veriyormuş ama bende vermiyor.Belki daha farklı bi sorunda olabilir.Map sensörü denmiş mesela..
bende soguk bujılerı taktıkdan sonra tekleme problemı yasadım.
bazı bazı zamanlar yarım gazda cok sapıtıyor araba
tam gazda bı problem yok.sımdı bujı degıstırecem ne marka bujı onerırsınız.
M_PROJECT
27-11-2009, 23:04
ya mesela 1 ve 2 .viteste tam gaz geçersem hiç hissetmiyorum bile çünkü devir hemen bitiyor ama daha üst viteslerde bariz hissediliyor.Hata kodu normalde misfire için veriyormuş ama bende vermiyor.Belki daha farklı bi sorunda olabilir.Map sensörü denmiş mesela..
pek anlamam minilerden ama basincin cok artmadiysa ve surekli gazlamiyorsan orjinal bujilerine donebilirsin .
bende soguk bujılerı taktıkdan sonra tekleme problemı yasadım.
bazı bazı zamanlar yarım gazda cok sapıtıyor araba
tam gazda bı problem yok.sımdı bujı degıstırecem ne marka bujı onerırsınız.
bujileri degistirmeden once gaplerini kontrol etmelisin...
pek anlamam minilerden ama basincin cok artmadiysa ve surekli gazlamiyorsan orjinal bujilerine donebilirsin .
gp ve jcw lerin orjinal basıncı 1 bar gibi bişiy onlar bu bujiyi kullanıyo,benim kasnak daha ufak onlardan ve basınç 1.1 bar şu an.Standartım ise 0.8 idi.Bobini değiştiricem olmazsa orjinale dönücez artık..Gerçi bu bujilerden tam 8 takım aldık arkadaşlar,benzer speclerde minilere takıldı bir sorun yok :)
bujileri degistirmeden once gaplerini kontrol etmelisin...
utku ayarlamıstı gap leri ama herhagi bi fark olmadı.
M_PROJECT
27-11-2009, 23:10
gp ve jcw lerin orjinal basıncı 1 bar gibi bişiy onlar bu bujiyi kullanıyo,benim kasnak daha ufak onlardan ve basınç 1.1 bar şu an.Standartım ise 0.8 idi.Bobini değiştiricem olmazsa orjinale dönücez artık..
ben atladim tool yazmis gaplerini ayarlayipmi taktiniz , cnk benim gapler ayarli olmasina ragmen yapiyor , kendim ayarladim ve sirf denem amacli 2 takim yedim
her bujide gap ayarlanmalı mı? direk geldiği gibi taktım boşluk ayarı yapmadım :eek:
M_PROJECT
27-11-2009, 23:13
her bujide gap ayarlanmalı mı? direk geldiği gibi taktım boşluk ayarı yapmadım :eek:
gerekiyor en azindan kontrol etmek lazim . uygun gap araligini arastir diger cooper forumlarindan sok ayarla duzelebilir .
hks nin M serisi mükemmel diyebilirilm sorun yasamadım daha hiç
mininin olayına gelince buji kablolarının dirençlerini ölçtürmen senin açından iyi olabilir
Peki bobin olarak msd bobin orjinale göre fark oluşturur mu ? fiyatları aynı..
emreekin
28-11-2009, 05:26
bence msd bobinde orj göre daha iyi olur..
H22Power
28-11-2009, 09:37
hks s35i kullandım hesapta bizim araçlara uyumlu 125 dolar mı ne verdik o zaman bobinleri bozdu yenisini aldık orjinalleri 4 bunlar tek tırnak çok daha güzel ve sert bir ateşlemesi var ama bobinlere çok yükleniyor daha yüksek dirençli bobin yada kablo almadan buji değişiminde misfire çok normal direnci ilk çakmada yetiştiremiyor splitfire firmasında bujilerle beraber buji kablolarıda satılıyor öle bir sistem yapılabilir yada parmak bobinse daha kuvvetlileri mevcut en son çözüm msd olmalı bence ufak bir misfire yapar sizde.. limit araçlarda bunu kesmek çok zor olduğundan msd ye geçiyorlar...umarım yardımcı olabilmişimdir..
H22Power
28-11-2009, 09:40
http://i205.photobucket.com/albums/bb284/J-Pro_Motorsports/SplitFireV-Charger-1.jpg
H22Power
28-11-2009, 09:42
http://www.frsport.com/images/detailed_images/Splitfire_SFDIS004_1.jpg
bu linktede splitfire ın parmak bobinlerini görebilirsin...
her bujide gap ayarlanmalı mı? direk geldiği gibi taktım boşluk ayarı yapmadım :eek:
aldigin bu bujilere gap yapilmiyor ama hepsi boyle anlamina gelmez
http://inpcars.com/spark-plugs1/ngksparkplugsusa-cxg.jpg
verdiğim buji bunlardı tırnak aralığı ne gelirse onu kullanmak zorundasınız değişiklik olmaz..
http://www.frsport.com/images/detailed_images/Splitfire_SFDIS004_1.jpg
bu linktede splitfire ın parmak bobinlerini görebilirsin...
benim sistem böyle,bunun bobin sistemini nasıl değiştireceğim ? yada hem parmak hem orjinal tiptemi bobin kullanacağım anlamadım tam..
http://1.bp.blogspot.com/_Jp3v6pE1T0I/SrHII3vGAmI/AAAAAAAABOw/O6IKdIWjJhc/s1600-h/IMG_1011.JPG
http://inpcars.com/spark-plugs1/ngksparkplugsusa-cxg.jpg
verdiğim buji bunlardı tırnak aralığı ne gelirse onu kullanmak zorundasınız değişiklik olmaz..
bende öyle biliyordum sağol abi.Bu arada kablo var mı sende bana uygun ?
http://new.minimania.com/imagesbig/nme3002.jpg
8 mm olarak geçiyorlar.
H22Power
28-11-2009, 10:03
anladığım kadarı ile senin bobinlerin parmak tip o zaman senin stock parmak bobinlerini ve bobin tesisatını senin araca uyumlu olan splitfire yada başka bir marka tesisat ve bobin ile değiştiriceksin ama eğerki stcok bujilerin ile misfire yapmıyorsa stock kullan bu iş biraz külfetli ve çetrefilli benden sölemesi...
H22Power
28-11-2009, 10:10
http://images.google.com.tr/imgres?imgurl=http://image.nengun.com/catalogue/original/nengun-2739-02-splitfire-bmw_mini_cooper_coil_packs.jpg&imgrefurl=http://www.nengun.com/splitfire/bmw-mini-cooper-coil-packs&usg=__PJ0_ZH5w2bWtO87XtXVi_KuGeo4=&h=150&w=200&sz=16&hl=tr&start=7&um=1&tbnid=pdfeGyoQlR_FwM:&tbnh=78&tbnw=104&prev=/images%3Fq%3Dsplitfire%2Bmini%2Bcooper%2Bs%26hl%3D tr%26sa%3DG%26um%3D1
senin ilacın bu golden shot:D 510dolar :icon_tup:
VeNoM_35
28-11-2009, 11:10
benzer bi sorun bende hala var , bende de sogun buji mevcut ve 2200 devir ile 2500 devir arasi yavas geciste cok hafif bi silkeleme mevcut . yalniz bunu hata konu olarak vermiyor , tam gaz gecersem orayi silkelemede yok . sende bu silkeleme tamgazmi mevcut ? birde hata kodu veriyormu ?
aynı sorun bende de mevcut, 2000 -2200 arasında yarım gazda silkeliyor:o
Bu arada farkettiğim kadarıyla yakıt tüketimim acaip arttı.15 litrelerde geziyorum.Normalde şehir içi en fazla 10 yakardım..Bobin başlarını temizledim biraz oksit var gibiydi ama temizlenince pek bişey kalmadı.Ayrıca kabloların dirençlerinide tek tek kontrol ettim hepsi birbirinden farklı çıktı en büyük direnç en uzun kabloda sonra bi kısasında vs. diye gidiyo.Direncin uzundan kısaya göre küçülmesi kabloların ok olduğunu mu gösterir ?
HKS M DEDİM ben S serisi dmeedim 4 tırnaklı buji güç kaybı sağlar
buji ile buji kablosunun alakası yoktur
splitfirein .................. :D
Bu arada farkettiğim kadarıyla yakıt tüketimim acaip arttı.15 litrelerde geziyorum.Normalde şehir içi en fazla 10 yakardım..Bobin başlarını temizledim biraz oksit var gibiydi ama temizlenince pek bişey kalmadı.Ayrıca kabloların dirençlerinide tek tek kontrol ettim hepsi birbirinden farklı çıktı en büyük direnç en uzun kabloda sonra bi kısasında vs. diye gidiyo.Direncin uzundan kısaya göre küçülmesi kabloların ok olduğunu mu gösterir ?
sordugun soruyu lise fen derslerini hatirlayak yeniden sormani dilerim
http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/HBASE/electric/imgele/resis3.gif
VteC_MaNiaC
29-11-2009, 02:02
sordugun soruyu lise fen derslerini hatirlayak yeniden sormani dilerim
http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/HBASE/electric/imgele/resis3.gif
valla takriben 5 sene fen okudum ama hiçbir anlam vererek yorum yapamadım ne yazıkki ... yazıklar olsun bana :)
orjinal bobin ile denemek istersen bende duruyor kabloları ile beraber sorunsuz bi şekilde çıkarmıştım.. haber verirsin getirirm istersen bi gün karşıya..
tekleme sorununu bende önceden yapıyordu özgün farketmişti hatta :) ondan birkaç gün sonrada 1. piston bujiyi yerinden fırlattı :D trde başına gelen hiç görmedim ama yurtdışında bizim arabalarda ve hep 1. piston da başına gelen birkaç kişi varmış.. sen bi kontrol et veya ettir bence :) bu arada bobinden 3.pistona giden tırnağı da kontrol et zamanla oksitlenebiliyorlar (neden 3 bende bilmiyorum ama :D ) gap ile alakalı değildir sanmıyorum çünkü cem abinin de dediği gibi yusuf usta kutudan çıktığı şekilde kontrol etti ve olması gereken şekilde olduğunu söyledi :)
ayrıca sende bazen çalıştırırken marşı geç alma sorunu oluyor mu yoksa bana mı mahsus :) bende bi orj bobini takıp deneyeyim bi ara :)
valla takriben 5 sene fen okudum ama hiçbir anlam vererek yorum yapamadım ne yazıkki ... yazıklar olsun bana :)
yani diyorumki, kablo uzadikca direnc artar direnci 10k ohm fazlaysa degistirmen gerekiyor, ama cok iyi kablolar genellikle 1k ohm dan bile az direnc gosterir
M_PROJECT
29-11-2009, 07:26
sordugun soruyu lise fen derslerini hatirlayak yeniden sormani dilerim
http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/HBASE/electric/imgele/resis3.gif
hocam bilgilisin , genelde emin oldugun ve bildigin konularda herkese yardimci olmaya calisiyorsun ama birde su azarlar gibi post atmasan cok daha iyi olcak :) kendi yorumum bu belki ben oyle anliyorum , yanlis anlama .
oem her zaman iyidir buji kablosunda, Özgün'ün splitfire'ın ta.... sözüne katılmamak elde değil.
tandogan
29-11-2009, 11:46
HKS M DEDİM ben S serisi dmeedim 4 tırnaklı buji güç kaybı sağlar
buji ile buji kablosunun alakası yoktur
splitfirein .................. :D
çok haklı 4 tırnak buji güç kaybı sağlar.tekleme yapabilir.çünkü ateşlemeden sonra buji elektriğini hemen boşaltabilmeli ancak sizin söylediğiniz bujilerde direnç çok yüksek
sordugun soruyu lise fen derslerini hatirlayak yeniden sormani dilerim
http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/HBASE/electric/imgele/resis3.gif
Elektrikten nefret ettim halada ediyorum,mekanikçiyim ben :) Formuldan anladığım kadarıyla kablolar olması gerektiği gibi..Tabi referans değerleri okumam lazım..
Bu arada arıza kodu olarak gaz kelebeği direnci ve depo havalandırma valfinde sorun gösterdi makina.Herhangi bir misfire koduna rastlamadım..Kodları sildim gezip tekrar bağladım herhangi bir kod göstermedi...Ayrıca araç önceye göre daha hızlı marş alıyor.Arkadaşım bile hissetti bu araba tak diye çalışıyor basar basmaz eskidne böyle değildi diye..Buda ateşlemede birşeylerin değiştiğinin göstergesi ama negatif mi pozitif mi tam çözemedim..
tırnak aralıgını biraz kapatıp deneseniz ?
Bence orjinale gecis yapmalisin, direk basina bela olmus.
Alacagin faydan ne kadar, ugrasmaya deger mi?
Bence orjinale gecis yapmalisin, direk basina bela olmus.
Alacagin faydan ne kadar, ugrasmaya deger mi?
Güç olarak bir getirisi yok.Sadece mini mühendisleri fabrikasyon mod'lu (jcw) araçlarında bu bujiyi orjinal bobin ve kablolarla kullanmışlar basınç açıldığı için bende kullanayım dedim hepsi bu :) Bakalım orj. takıp gezip dinlicem arabayı yapacağım 2.iş o.
Sorunu çözdüm,araçta misfire yokmuş,kabloların dirençlerinde sorun yok,bobinde oksit sorunu halloldu(temizlikçe geçebilecek seviyedeydi),maalesef sorun yeni aldığım bujilerin tekindeymiş..Tırnak aralıkları hepsinin kusursuz gözüküyor(patlamada sorun yaşatan buji dahil)..Geçici olarak orj takım buji aldım yardımcı olan arkadaşlara teşekkürler..
takarken, kilcal catlama olmustur porselende, bi kere basima gelmisti
Yeni konuya gerek yok aynı durum söz konusu,
bkr7equp en uygun nerede var, fiyat nedir? Aynı şekilde kabloda lazım.
bkr7equp en son 120 140 lira civarıydı seti.. bulması biraz zor arayıp sormak lazım bmw parçacılarını :) maslak hürmak ta olabilir, mini autoda da olabilir..
nası bi sorun var arabada? bi önceki sayfada yazmışım 3. silindire giden bobin tırnağında oksitlenme olabiliyor, zamanla kablolar da yıpranıyor varsa yedek bulabileceğin birisi söküp deneyerek sorunun neyde olduğunu bulup ona göre sipariş verebilirsin.. bence oem yenilemek yeterli hatırı sayılır güçlere kadar sorun olmaz.. alacaksan da msd getirtebilirsin tr de bulması çok zor anca ikinci el düşerse :) sıfır msd bobin+kablo 170 dolardı sanırım..
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.