Orijinalini görmek için tıklayınız : Maserati Ghibli- Çift turbo sorular öneriler...
ghibli06
05-12-2009, 23:44
arkadaşlar selamlar...
maserati ghibli sahibiyim, aracım V6 2,0 çift turbo, 306 HP... aracı alalı 4 hafta oldu, kaportadan başladık adam gibi toplamaya kısa süre içinde de teknik kısmına gireceğim, bi kaç sorum var sizin de fikirlerinizi almak isterim:
1- aracın orta susturucular ve de kat. iptal edilmiş, son susturucuya kadar düz boru... sizce bu turbonun doldurusuna etki eder mi?
2- beyin programlama için ne tavsiye edersiniz??
3- intercoolerlar küçücük bunda-büyütelim mi?
4- ön farlar gerçek cam, plex, falan değil, taş izleri için neler yapılmalı?? sitede bir çok konu var bu konu hakkında ama hemen hepsi plexi camlı...
5- tacan sarkmış, içine el atıcam ama bu tavanı neyle yapıştırmamı tavsiye edersiniz???
sorularım devam eder, sabır diliyorum foruma ;)
fotoğraf koyarsan, arkdaşlar sana yardımcı oalbilirler. ankara da nerede topluyorsunuz bu arada?
maxpower
06-12-2009, 00:13
tavan yeniden kaplanacak, yapıştırma olmaz.
farlar içinse far temizliği yapan yerlerden biriyle görüşün, fikir verirler(2002 stop-pehlivan stop gibi)
orta susturucu ve kat turbonun dolmasına etki etmezler. sesden yana sıkıntı yoksa iptal edildiği iyi olmuş daha rahat gaz çıkışı sağlanır
http://img412.imageshack.us/img412/2673/dscn3001.jpg
http://img130.imageshack.us/img130/5470/dscn3007c.jpg
http://img163.imageshack.us/img163/1176/dscn3027.jpg
http://img121.imageshack.us/img121/1176/dscn3027.jpg
Bu araç bildiğim kadarıyla Türkiye'nin en temiz Ghibli'sinden biri. Yenimi aldınız?
Ses sorun değilse egsozu elleme, öyle kalsın. Farlar seninde dediğin gibi cam olduğu için en iyi yenileme, yenisi ile değiştirmek. O tavanı geri yapıştıramassın. Yapıştırırsın aça çok kötü olur. Tavan malzemesi çok pahallı değil. Bu araca çok daha güzelleri yapılır. Chip olarak allcarranig benim tavsiyem olur. Ama sitede yazılımdan anlayan çok adam var. Eminim farklı fikirler ortaya çıkacaktır.
maşallah mükemmel bi araç..
orta susturucu ve kat turbonun dolmasına etki etmezler. sesden yana sıkıntı yoksa iptal edildiği iyi olmuş daha rahat gaz çıkışı sağlanır
Genellikle etki eder. Gaz çıkışı rahatladıkça lag oluşmaya başlar ancak üst devirlerdeki rahatlatma ayrıdır.
PROMINENT
06-12-2009, 01:21
beykozdaki araç...maseratinin turboları sorundur ihi? marka turbo su var durduğu yerde sorun yaratan bir marka.. garett ile değiştir.ihiler durduğu yerde (yada ihhi ) problem yaratıyor dediğim gibi ara ara sık gazla yoksa sorun yaşarsın ..turbo nun pallerini çeviren rulmanlar bozuluyor durduğu yerde araba yatınca :) paslanıyor falan...garett bak dediğim gibi...
değişik sorunlar yaşayabilirsin camların açılması kapanması durup dururken gibi;stop edebilir vsvs :) motor kaputunun sağ tarafında bulunan 5 tane rolenin eskimesinden dolayı olur bu arızalar..başkada bilgim yok açıkcası klasik sorunları bunlar..diff e falan iyi bak diyecem ama sağlam makine bu bindiğin hayırlı olsun güle güle bin..
zaten binilecek araba çok yok..satılıklar *****..
maviye baktınmı hiç ?:)
IHI ile ilgili kronik bir sorun olduğunu zannetmiyorum. ***** 96dan beridir TR pazarında subarular mevcut , IHI oem turboyla hala yürüyen gc8ler var yani 13-14 seneler dile kolay.
IHI ile ilgili kronik bir sorun olduğunu zannetmiyorum. ***** 96dan beridir TR pazarında subarular mevcut , IHI oem turboyla hala yürüyen gc8ler var yani 13-14 seneler dile kolay.
+ 1996 Gt Turbo :D
racing3000
06-12-2009, 01:38
mercedesin 85 model 500 sec i (çift farlı, amerikan tamponlu) gibi bu da maseratinin efsane kasası. gerçekten sert ve yakışıklı. güle güle kullanın, haylimdeki nadir arabalardan. tavan custom şeklinde iyi bir usta ile hallolur. gri alkantara çok uygun olur ve uzun ömürlüdür. turbo konusunda bilgim yok ama farın tamamı değil de camları değişme durumu varsa hiç tamire girmeden değiştirmek daha iyi olr. ama üstüne koruyucu film çekilmezse 1 senede yine aynı hale geliyor camlar..
ghibli06
06-12-2009, 02:30
fotoğraf koyarsan, arkdaşlar sana yardımcı oalbilirler. ankara da nerede topluyorsunuz bu arada?
Cefiro- Süleyman resimleri koymuş eksik olmasın :) Ankara' da tek bir yerde toplamıyorum... boyası özel Renkİş- Ramazan tarafından yapıldı, orjinal renge sadık kaldım... cilası ve boya koruması henüz başlamadı... teknik kısımlarını ise OMS-Oğuz Bozkurt abim ve de TBS-Harun Usta tarafından yapılmakta, elektrik ise olmazsa olmazımız Naci Usta :)
Bu araç bildiğim kadarıyla Türkiye'nin en temiz Ghibli'sinden biri. Yenimi aldınız?
Ses sorun değilse egsozu elleme, öyle kalsın. Farlar seninde dediğin gibi cam olduğu için en iyi yenileme, yenisi ile değiştirmek. O tavanı geri yapıştıramassın. Yapıştırırsın aça çok kötü olur. Tavan malzemesi çok pahallı değil. Bu araca çok daha güzelleri yapılır. Chip olarak allcarranig benim tavsiyem olur. Ama sitede yazılımdan anlayan çok adam var. Eminim farklı fikirler ortaya çıkacaktır.
en temiz değil ama satılıkların arasındaki en temiz denebilir :) aracın en azından kazası yok, ufak tıklamaları var... iç mekan ise sanırım komple yapılacak, rengini ferrarilerin iç rengi olan açık tabaya çeviricem...
Genellikle etki eder. Gaz çıkışı rahatladıkça lag oluşmaya başlar ancak üst devirlerdeki rahatlatma ayrıdır.
katılıyorum o nedenle sormuştum ;) üst devirlerdeki rahatlama alt devirlerde turbonun devreye girişini geciktiriyor gibi...
beykozdaki araç...maseratinin turboları sorundur ihi? marka turbo su var durduğu yerde sorun yaratan bir marka.. garett ile değiştir.ihiler durduğu yerde (yada ihhi ) problem yaratıyor dediğim gibi ara ara sık gazla yoksa sorun yaşarsın ..turbo nun pallerini çeviren rulmanlar bozuluyor durduğu yerde araba yatınca :) paslanıyor falan...garett bak dediğim gibi...
değişik sorunlar yaşayabilirsin camların açılması kapanması durup dururken gibi;stop edebilir vsvs :) motor kaputunun sağ tarafında bulunan 5 tane rolenin eskimesinden dolayı olur bu arızalar..başkada bilgim yok açıkcası klasik sorunları bunlar..diff e falan iyi bak diyecem ama sağlam makine bu bindiğin hayırlı olsun güle güle bin..
zaten binilecek araba çok yok..satılıklar *****..
maviye baktınmı hiç ?:)
IHI lerin yattığı için sıkıntı yarattığı doğru... turboların revizyonları yapıldı, patlayana kadar gidip 3200GT nin turbolarını koymayı düşünüyorum... elektrik sistemleri ise başlı başına bela :) ama halledilmeyecek dert yoktur ;) diff. çok özel, normal ghiblilerden farklı...
maviye bakmaz olur muyum :) yakında sahibi kümes niyetine üretime açacak...
mercedesin 85 model 500 sec i (çift farlı, amerikan tamponlu) gibi bu da maseratinin efsane kasası. gerçekten sert ve yakışıklı. güle güle kullanın, haylimdeki nadir arabalardan. tavan custom şeklinde iyi bir usta ile hallolur. gri alkantara çok uygun olur ve uzun ömürlüdür. turbo konusunda bilgim yok ama farın tamamı değil de camları değişme durumu varsa hiç tamire girmeden değiştirmek daha iyi olr. ama üstüne koruyucu film çekilmezse 1 senede yine aynı hale geliyor camlar..
far ne yazık ki yok TR de :) farların durum o kadar da kötü değil, bakalım halledicez bi şekilde... ben de bu komple mekanik makineyi çok severdim, uzun zamandır da peşindeydim yeni ikna oldu sahibi :)
Şu araba 30 yaşında ve üzeri herkesin hayalini süslemiştir. Ben halen düzgün ve uygun bir ghibli hayaline yaşıyorum mesela. Güle güle kullanın
yavuz364
06-12-2009, 10:28
30 yaşa gerek yok :) 20 yaş ve üzeri de bu arabanın hayali ile yanıp tutuşuyor :D V6 ve çift turbo olması zaten arabanın Efsane olması için yeterli...
Şu araba 30 yaşında ve üzeri herkesin hayalini süslemiştir. Ben halen düzgün ve uygun bir ghibli hayaline yaşıyorum mesela. Güle güle kullanın
İHİ turbonun böle bir şey yapıcağını sanmıyorum o turbolarda yağlama problemi olmasın ölmez o turbolar
ghibli06
06-12-2009, 11:04
IHI lerin iç yapısı biraz zayıf ne yazık ki, nemden ve pastan etkileniyor, bu da yatmaktan kaynaklanıyor...
alicancalis
06-12-2009, 11:10
Sorması ayıptır aracı ne kadar aldınız?
Ve üzerine istediğiniz hale getirmek icin ne kadar harcamınız gerekiyor?
Merakımdan soruyorum. Güzel bir proje..
IHI lerin iç yapısı biraz zayıf ne yazık ki, nemden ve pastan etkileniyor, bu da yatmaktan kaynaklanıyor...
Valla ben ilk sizden duydum bu zaman kadar bu kadar subaru geldi geçti elimden öle bir sıkıntı duymadım
Valla ben ilk sizden duydum bu zaman kadar bu kadar subaru geldi geçti elimden öle bir sıkıntı duymadım
:D Para varsa Evolution Para yoksa Playstation :D
IHI Turbo kaç yıldır kullanıyorum etrafımdaki arkadaşlarım kullanıyor hiç sıkıntı yaratmadı Cem bey'in söylediği gibi yağlamada sıkıntı yaşatmazsanız ömürlük Turbo :)
ghibli06
06-12-2009, 11:26
Sorması ayıptır aracı ne kadar aldınız?
Ve üzerine istediğiniz hale getirmek icin ne kadar harcamınız gerekiyor?
Merakımdan soruyorum. Güzel bir proje..
aracın sahibi 30 istiyordu ama ben daha uyguna aldım ;) şu ana kadar motor ve boya dahil 7-8 lira harcandı... içini de yaptırıp aklımdakilerle bi bu kadar daha harcar bitiririz inşallah...
Valla ben ilk sizden duydum bu zaman kadar bu kadar subaru geldi geçti elimden öle bir sıkıntı duymadım
italyan forumlarında da aynı şeyler konuşuluyor hep, IHI mereti kendi vatandaşlarına daha torpilli sanki :) ama şöyle diyim IHI patlatmayan ghibli ve quattroporte yok gibidir, bu motordan da kaynaklanıyor olabilir...
:D Para varsa Evolution Para yoksa Playstation :D
IHI Turbo kaç yıldır kullanıyorum etrafımdaki arkadaşlarım kullanıyor hiç sıkıntı yaratmadı Cem bey'in söylediği gibi yağlamada sıkıntı yaşatmazsanız ömürlük Turbo :)
bakalım zaten plan 3200GT nin büyük turbosuyla değiştirmek, o da IHI elbet ;)
Burak Mehmet
06-12-2009, 11:34
sadece tavan için konuşuyorum açık taba alkantra feci olur...zaten onun haricindede sarkmış tavanı düzeltme gibi bi şans yok..
ghibli06
06-12-2009, 15:53
arkadaşlar gelelim teknik sorulara, bunu özellikle turbolu araç sahiplerine soruyorum:
aracın son susturucuya kadar düz gitmesi turbo lagı arttırır mı?? bence arttırır çünkü hissediyorum ama benden daha tecrübelilerden fikir rica ediyorum...
bir de bu araçların map leri dyno da inanılmaz bozuk çıkıyor, amaç öyle abartı güç almak için değil ama map i düzgün ve efektif hale getirmek için ne tarz bir beyin sistemi önerirsiniz?
turbonun dolması gecikir lagdan ziyade son susturucuya kadar düz boru ile, beyinden ziyade iyi bir yazılımcıda ve yazılımda biter düzgün dyno eğrisindeki düzgün map ;)
Direksiyon, vites topuzu ve pedallar fabrika çıkışı momo sanırım ?
egeturbo
06-12-2009, 16:13
Çok güzel bi araç.İstanbulda çok samimi olduğumuz bi aile dostumuzda var.Çook masraf etti ve şimdi mutlu huzurlu bi şekilde biniyor.Sıkıntı belki biraz yaşayabilirsiniz ama bu araç için değer.İhi marka turboların olması sizi korkutmasın tam tersine güveninizi kazanacak bir turbodur.İHİ marka turbolar çok ender ve gerçekten kaliteli araçların modellerine takılırlar.Japon malı turbo deselerde aslen Amerikan malı ve süper bi turbodur.Parça konusunda sıkıntı yaşayabilirsiniz belki ama İstanbulda bir çok parçası bulunmakta.
Güle güle kullanın
ghibli06
06-12-2009, 16:17
araba Kit Sportivo... Momo lar orjinal çıkış, ayrıca diğer ghiblilerden 2 cm alçak, kalın viraj demirleri var, amortisörler farklı, diff. farklı, jantlar OZ futura...
super aractır, zamanında İbrahım kutluaydamı ne vardı 95lıyıllarda dergıye cıkmıstı..
..
gelısmelerı beklıyorz..
araba Kit Sportivo... Momo lar orjinal çıkış, ayrıca diğer ghiblilerden 2 cm alçak, kalın viraj demirleri var, amortisörler farklı, diff. farklı, jantlar OZ futura...
doğru biliyormuşum. :)
ghibli06
06-12-2009, 16:26
bu araba TR de basketbolcular tarafından çok alındı bir ara... Orhun ENE, İ.Kutluay ve sanırım H.Yörükoğlu... bu araçşarın tamamı pert ne yazık ki şimdilerde :(
arkadaşlar gelelim teknik sorulara, bunu özellikle turbolu araç sahiplerine soruyorum:
aracın son susturucuya kadar düz gitmesi turbo lagı arttırır mı?? bence arttırır çünkü hissediyorum ama benden daha tecrübelilerden fikir rica ediyorum...
duz boru lagı artırmaz hatta daha cabuk dolmasını saglar
ghibli06
06-12-2009, 16:49
normal sisteminde, orta susturucu ve kat.konv. belli bir geri basınç oluşturmuyor mu?? bu da turbonun daha erken dolmasını sağlamaz mı?
zaten lag var derken belki çok azdır orj. egsoz sistemine göre ama ben sanki hissediyorum gibi... seste bi sıkıntım yok ama komple düze çıkması da çok mantıklı gelmiyor bana...
turbonun dolması gecikir lagdan ziyade son susturucuya kadar düz boru ile
niçin?????
Öncelikle aracınız çok güzel gerçekten. Bende Bahçelievlerde bir galeri önünde sürekli görürdüm. Hatta bu foruma üye olan bir arkadaşım zamanında çok niyetlenmişti ben vazgeçirmiştim kendisini. :D Masrafı ile başa çıkamazsın diye. :D Sonra M3 aldı kendisi. Herneyse.
Turbo nın kendisi yani palleri zaten motora bir geri besleme sağlıyor. Başka eksoz yada katalizörün yaratacağı bir geri beslemeye ihtiyacı yok. Hatta turbo araçlar için söylenen best exh. no exh. Dizel araçların fındık kadar turboları bile daha erken spool ediyor kat iptali ve düz boru ile.
Burak Kasim
06-12-2009, 20:15
Lagi nie arttirsin ki, Open header giden cok turbo arac war.
Vts_Power
06-12-2009, 21:20
lag olmaz düz boru ile. bende bağımsız 2 çıkış şeklinde 60 lık boru ile gidiyor.lag yok aksine daha erken doluor.
beyin yapmanız biraz zor bu makinaya çift beyinlidir ignition ve injection olmak üzere.ve injection ecu sunda afr düzeltmek için bir ayar bölümü mevcttur.wideband ile safc varmış gibi ayar yapabiliyorsunuz :)
Çok güzel bir arac güle güle binmek nasip etsin.. İtalyanlar motordan,yürüyeninden,iç aksamından, kasadan hiç hemde hiç kaçmaz ama şu elektrik tesisatınıda keşke diğer parçalar gibi güzel yapsalar. İtalyanların elektrik tesisatları malesef zayıf. Bence sadece elektrik uğraştırır gibime geliyor.. Onuda iyi bir usta bulmuşsunuz zaten inşallah herşey beklediğiniz gibi ilerler. Hayırlı olsun..:)
Çok özel bir araçtır kendisi. Gariban kesim F40'ı bir nevi. :) Hayırlı uğurlu olsun şimdiden otomobiliniz ve koaly gelsin.Akın'a katılıyorum deneyimlerim sonucu elektrik aksamları zayıf oluyor nedense...
Çok özel bir araçtır kendisi. Gariban kesim F40'ı bir nevi. :) Hayırlı uğurlu olsun şimdiden otomobiliniz ve koaly gelsin.Akın'a katılıyorum deneyimlerim sonucu elektrik aksamları zayıf oluyor nedense...
"Gariban kesim F40'ı bir nevi. :) ":mad: Senin aracını çok merak ettim doğrusu??
"Gariban kesim F40'ı bir nevi. :) ":mad: Senin aracını çok merak ettim doğrusu??
F40 Oyle kolay alinabilinicek bir arac degil,bu aracta birzcikta olsa benzediginden dolayi,arkadas o sekil bir benzetme yapmis.Biraz daha genis bakin olaya.
Unutmadan;
Kendini tanitirsan seviniriz.
"Gariban kesim F40'ı bir nevi. :) ":mad: Senin aracını çok merak ettim doğrusu??
Yanlış anlaşıldım sanırsam öncelikle özür dilerim. F40 ve Ghibli italyan menşei,spor otomobil ve çift turbo gibi ortak yönleri olduğu için öyle bir benzetme yaptım. :)
Bizim aracımız ise ailevi olarak kullandığımız Berlingo combi. Camlı kasa kamyonet yani. :)
Tekrardan yanlış anlaşıldığım için özür dilerim. Saygılarımla...
ghibli06
06-12-2009, 22:54
tipi şekil şemali kişisel beğeniye kalmış, benim hoşuma gitmesi yeter ;) sağlıklı ve güçlü olsun yeter de artar bana...
highpower
06-12-2009, 22:57
selam herkese aracınız hayırlı olsun kazasız belasız günlerde kullanın inşallah.Ankara da bu tarz projelerin yapılması beni çok mutlu ediyor.Tavan döşemesi için size Şaşmazda 8. sokakta SERBAY oto döşeme var işlerinde cok ıyıler hep üst segment araç yapıyorlar onlarla bir görüşün eminim en doğru yolu göstereceklerdir.Boya ve motor koruma işlemi yaptıracaksanız benimle özelden mesajlaşabilirsiniz yardımcı olurum
eksoz konusunda bence su an en verimli hali turbonun dolma süresini etkileyeceğini düşünmüyorum eğer araçta kalkış ve alt devirlerde bir tepkisilik söz konusu ise bence yakıt ayarlarının iyi olmayışındandır.En mantılı yöntem wideband ile bir gözlem yapıp daha sonrasında karar vermek gibi geliyor bana.
niçin?????
beynim sulanmış geç dolar yazmışım :)
standart ufak turbolarda; çok geniş egzozların işe yaramadığına dair bir teorim var, bir ik ihaftaya dynoya çıkıp ispatlamayı deneyeceğim
bu araba TR de basketbolcular tarafından çok alındı bir ara... Orhun ENE, İ.Kutluay ve sanırım H.Yörükoğlu... bu araçşarın tamamı pert ne yazık ki şimdilerde :(
orhun ene ve harun erdanay ile başladıonlardaki tutku.
hatta orhun!un eski aracını harun almıştı veya tersi.
sonra yaşça küçüklere geçmiştir haliyle o araçlar.
güle güle kullanın.
chiefkadir
07-12-2009, 22:57
Cefiro- Süleyman resimleri koymuş eksik olmasın :) Ankara' da tek bir yerde toplamıyorum... boyası özel Renkİş- Ramazan tarafından yapıldı, orjinal renge sadık kaldım... cilası ve boya koruması henüz başlamadı...Maşallah aracınıza boya-cila sonrası resimleri bekliyoruz. Renk-iş Ramazan arkadaşımdır temiz işçilik yapar,kendiside itayancıydı bir ara:icon_tup:
mechanıcer
07-12-2009, 23:00
masallah araca.. stajer yılalrımda patronda vardı kapak sokmustuk ustamla :D kazasız belasız
ibrahim kutluay aldığında baya bi araştırmıştım hayranıydım yani eskiden.. ki ankarada olması güzel oldu umarım canlı görürüm hatta bi tur atarız belki :)
fsunnetci
08-12-2009, 10:07
bizim burda var siyah renklisi komple boyandı beşyol sanayide.aracın motorunu incelediğimde gördüm ki araçllarda malzeme kalitesi gerçekten harika Alfa romeo nun turbolu araçları ile aynı malzeme kalitesi var ama iç aksam çok harika ve kusursuz.ama yakıt tüketimi dudak uçuklatıyor kilometrede 70-80 kuruş yakıyor araç.sert kullanımlarda dahada artıyor bu tüketim:).Şirinevlerde vardı bu aracın yeşili.İbrahim kutluayın arabası bu idi.13.500TL ye satıldı 2005 te.çok düşündüm bu aracı ama bakım masrafları gözümü korkuttu.BMW servisleri bakıyor bu araçlara ekspertizini orda yaptırmıştı alan arkadaş.
ghibli06
08-12-2009, 12:12
fren sistemi e39M5... o nedenle bazıları girmişken yağ filtre vs değiştiriyor... yoksa gerçek bakım işi cidden bilgi gerektiriyor...
zor ama keyifli bir araç, insanlar zaten bakamayacaklarını düşündükleri için girmek istemiyorlar.. hadi istediler bakımlısını bulmak zor, zaten toplam 12-13 tane kaldı TR de :)
Güzel ve özel bir araçtır, parçalarının bir bölümü Ford, Renault, Fiat vs markalar ile uyuşur, parçacıları iyi araştırmak gerekir.
Farlar ile ilgili camı açılıp içi sirke ile iz yapmadan silinirse sorun olmuyormuş, ancak cam üzerindeki çizik ve taş izleri için pek birşey yapılamaz gibi, çıkma ve orj yedek parça fiyatları da çok yüksek olabiliyor bu araçların.
4.22'nin debriyaj balatasını Zeytinoğlun'dan 1200YTL gibi bir fiyata almıştı arkadaşım 2002 senesinde. Belki uyuştuğu başka marka model vardı ama o dönem araştırma vaktimiz olmamıştı.
Dediğiniz gibi zor, vakit ve nakiti üzerinden eksik etmemek gereken bir otomobil, Yedek parça vs. almadan önce muhakkak parçıları ve tamircileri araştırın ama çok garip parçaları çok hiç beklenmedik otomobiller ile uyuşuyor.
Bazı zayıf noktaları vardır, dandik denilebilecek yerleri vardır hiç Maserati'den beklenmeyen, zaman içinde gösterirler kendilerini.
Kolay gelsin, hayırlı olsun.
Edit:
Aracınızın direksyonu ve vites topuzu aslında Ghibli Cup ve Ghibli GT (330HP) simidi, Daha doğrusu onlarda çıkan bir direksiyon. Aracınız Ghibli GT olabir mi?
Cup modeli olursa aracın kapı yanlarında etiketi olur. Trimler carbon görünümlüdür.
Bunun yanında direksiyon'un sonradan Momo ile değiştirilmiş olma ihtimali de doğuyor çünkü orj simitte momo logosu değil Maserati yazısı ya da logosu oluyor yanılmıyorsam, momo yazmıyor.
Normal varsiyonlarda 4 kollu ahşap simit çıkar.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.