Orijinalini görmek için tıklayınız : 30 İş Günü Hesaplama
Low-Rider
08-12-2009, 03:50
22/10/2009 tarihinde Samsung monitörümü 3.kez aynı arıza yüzünden servise verdim , parça beklendiği söylendi ve bugün itibariyle hala yapılmadı.
30 iş gününün dolmasını bekliyorum bende fakat hesaplarken tam emin olamadım , hem Cumhuriyet bayramı hem kurban bayramı girdi araya o günleride tatilden sayıcaz.
30iş günü dolup 31.güne geçip hak iddia ediceğim gün tam olarak hangisi oluyor 9 aralık mı yoksa 10 aralık mı?
Tam günü öğrenip tepelerine binmek istiyorum
M_PROJECT
08-12-2009, 03:54
tatiller kac gundu , takvim ustunden cizerek hesapla kafan karismasin
Low-Rider
08-12-2009, 03:59
http://www.aydinsari.com.tr/tatilgunleri.php
9 aralık olması lazım bro ama sen yinede 10 unda git :D
mgnPower
08-12-2009, 07:51
29 Ekim Cumhuriyet Bayrami ; 10 Kasım Atatürk'u Anma Gunu ve Ataturk Haftasi ; 27-30 Kasim Kurban Bayrami haricinde 26 Kasim Arefe gunude yarim gun oldugundan is gunu sayilmaz. 10 Aralik itibari ile 30 is gunu 11 Aralik ise 31.is gunu oluyor.
Hocam 1 yıl içinde 3kere arıza yapan şeyi bildiğim kadarıyla yenisiyle değiştirmeleri lazım. Bide seninki 1ay içinde 3kez yapmış at kafalarına gitsin şerefsizlerin.
22/10/2009 tarihinde Samsung monitörümü 3.kez aynı arıza yüzünden servise verdim , parça beklendiği söylendi ve bugün itibariyle hala yapılmadı.
30 iş gününün dolmasını bekliyorum bende fakat hesaplarken tam emin olamadım , hem Cumhuriyet bayramı hem kurban bayramı girdi araya o günleride tatilden sayıcaz.
30iş günü dolup 31.güne geçip hak iddia ediceğim gün tam olarak hangisi oluyor 9 aralık mı yoksa 10 aralık mı?
Tam günü öğrenip tepelerine binmek istiyorum
33 kez aynı hatadan dolayı arıza yapıyorsa yenisini isteme hakın var kusurlu mal kullanmak zorunda değilsin .
İtiraz ederler ise Hakem heyetine başvurman olayı çözecektir .
deathofacar
08-12-2009, 09:36
arıza adedi konusunda son uygulama şuşekilde. aynı arıza 2 kez farklı arıza 4 kez, ilk hafta içinde koşulsuz iade vardı artık o yok. ilk ay içinde arıza olursa direk değişim hakkı doğuyor.
33 kez aynı hatadan dolayı arıza yapıyorsa yenisini isteme hakın var kusurlu mal kullanmak zorunda değilsin .
İtiraz ederler ise Hakem heyetine başvurman olayı çözecektir .
aynen,ayıplı mal olarak kabul edip yenisini vermeleri gerekir.
Low-Rider
08-12-2009, 12:41
33 kez aynı hatadan dolayı arıza yapıyorsa yenisini isteme hakın var kusurlu mal kullanmak zorunda değilsin .
İtiraz ederler ise Hakem heyetine başvurman olayı çözecektir .
3kez aynı arıza olayında yenisi isteme hakkını biliyorum ama bildiğim şu şekilde.
3kez aynı arıza yaşanıcak 3.sefer servise verip tekrar aynı sorun yaşanırsa yenisini isteme hakkına sahibim diye biliyorum.
Ya zaten bu kadar embesil bir servis ve çalışanlar olamaz , girişte karşılayandan teknik servisin başındakine kadar.
Yurtdışından parça bekliyorlardı , bugüne kadar yapamadılar bugünden sonrada yapamazlar diye düşünüyorum , 30iş günü dolsun bakalım.
ürün eline geldikten sonra da tepelerine binip hak iddia edebilirsin.
4 kez farklı sorundanda gitse olur.
tender06
08-12-2009, 15:26
garanti sürecinde aynı arızayı 3 kere tekrarlarsa eğer direk değişim yada para iadesi isteyebiliyorsun biliyormuydun ?
bu arada kimsenin bilmediği fakat benim geçenlerde başıma gelen bir olaydan dolayı öğrendiğim , ticaret tüzüğünde c.tesi günleri de iş günü olarak sayılıyorMUŞ.. yani firmanın c.tesi günleri çalışıp çalışmadığı sizi bağlamıyor c.tesi günleri de iş günü olarak sayılıyorMUŞ!
CallMeInsane
08-12-2009, 15:43
tüketici haklarına başvur
mgnPower
08-12-2009, 15:54
bu arada kimsenin bilmediği fakat benim geçenlerde başıma gelen bir olaydan dolayı öğrendiğim , ticaret tüzüğünde c.tesi günleri de iş günü olarak sayılıyorMUŞ.. yani firmanın c.tesi günleri çalışıp çalışmadığı sizi bağlamıyor c.tesi günleri de iş günü olarak sayılıyorMUŞ!
onu bende biliyorum fakat kimsenin isine gelmediginden uygulamiyorlar ne yazikki. sen bir urun alip magdur oldugunda asil magduru urunu aldigin sirket oynuyor senide suclu yapmaya calisiyorlar ya onun gibi bisii bu cumartesi meseleside.
3kez aynı arıza olayında yenisi isteme hakkını biliyorum ama bildiğim şu şekilde.
3kez aynı arıza yaşanıcak 3.sefer servise verip tekrar aynı sorun yaşanırsa yenisini isteme hakkına sahibim diye biliyorum.
Ya zaten bu kadar embesil bir servis ve çalışanlar olamaz , girişte karşılayandan teknik servisin başındakine kadar.
Yurtdışından parça bekliyorlardı , bugüne kadar yapamadılar bugünden sonrada yapamazlar diye düşünüyorum , 30iş günü dolsun bakalım.
Abi eğer 1 yıl icerisinde bunun hesabıda su sekılde 1. ay ve 12. ay arasında 3 kez aynı arızayı verirse ve 3. kez aynı arıza oldugu teşhisi konursa onarımını beklemek zorunda değilsin.
mgnPower
08-12-2009, 16:27
ben bekliyorum ama hasancim hala :)
Özgür 3.kez tamirden sonra tekrarlarsa değil aynı sorunu 3.kez tekrarlarsa direk değişim hakkın var. Bunu dile getir ve değişim yap ;) Eğer olmaz fln derlerse http://www.sanayi.gov.tr/trk/tuksikayetsektordis_.aspx?menusec=234 buraya bildir anında geri dönüş yapıyorlar ve ilgileniyorlar. Sonra samsungdan arıyorlar seni efendim çok özür dileriz falan filan direk değişim :D
Devletimizin işim düşüpte düzgün çalışan heralde tek kurumu bu diyebilirim :)
onursumer
08-12-2009, 17:38
Zaten aynı arızadan 3kere servıse gıdıyorsa beklemeden dırek degısım hakkın var 30ıs gunu sonunda ıse ya ust model yada para ıadesı zorunlulugu var
Low-Rider
08-12-2009, 19:09
3kez aynı arıza tekrarlanınca değişim hakkım olduğunu biliyorum ama yanlış biliyormuşum demek ki hatta ben orda elemana söylemiştim 3.kez aynı arızayı verdi diye,oda tekrar yapılıp aynı arızayı verirse falan diye devam etmişti.
Neyse 30iş günü doluyor zaten , bu kadar embesil bir servis görmedim ama.
Monitörü ilk verdim , ip board diye birşey arızalı soğuk lehim yaptık dediler aldım ,eve geldim taktım yine bozuk götürdüm verdim.
8-10gün sonra yaptık dediler gittim aldım , bu sefer ip board değişmiş neyse dedik götürdüm eve taktım yine görüntü yok.
Bu adamlar ikidir yaptık diye veriyorlar acaba benim pc'de bir sorunmu var dedim başka bir pc de denedim sonuç aynı.
3.kez verdiğimde siz yaptık diye verdiğiniz ürünü denemiyormusunuz dedim eveledi geveledi lafı saçmaladılar.
Şimdi de panel bekleniyor.
Low-Rider
08-12-2009, 19:13
Birde tam gün ne oluyor ben onu merak ediyorum hala :)
Bu 3.kez aynı arıza sonrası değişim hakkı ile ilgili kaynak varmı resmi?
22/10/2009 tarihinde Samsung monitörümü 3.kez aynı arıza yüzünden servise verdim , parça beklendiği söylendi ve bugün itibariyle hala yapılmadı.
30 iş gününün dolmasını bekliyorum bende fakat hesaplarken tam emin olamadım , hem Cumhuriyet bayramı hem kurban bayramı girdi araya o günleride tatilden sayıcaz.
30iş günü dolup 31.güne geçip hak iddia ediceğim gün tam olarak hangisi oluyor 9 aralık mı yoksa 10 aralık mı?
Tam günü öğrenip tepelerine binmek istiyorum
walla onu bilmem de tam 29. ya da 30. günde verirler bana hep öyle oldu :S
Garanti şartlarında yazar bir elektronik cihaz aynı arızadan 3 kez tamir edilirse sıfırı ile değiştirilir
onursumer
08-12-2009, 20:02
Birde tam gün ne oluyor ben onu merak ediyorum hala :)
Bu 3.kez aynı arıza sonrası değişim hakkı ile ilgili kaynak varmı resmi?
evet var ozgur buraya ekliyorum
Madde 14 — Tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın;
a) Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması,
b) Tamiri için gereken azami sürenin aşılması,
c) Firmanın servis istasyonunun, servis istasyonunun mevcut olmaması halinde sırasıyla satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçı-üreticisinden birisinin düzenleyeceği raporla arızanın tamirinin mümkün bulunmadığının belirlenmesi,
durumlarında, tüketici malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebilir.
Bu maddenin (c) bendinde belirtilen raporun, tüketicinin başvuru tarihinden itibaren yedi gün içerisinde düzenlenmesi zorunludur. Tüketici, raporun belirtilen süre içerisinde düzenlenmemesi veya raporu kabul etmemesi hallerinde, ilgili tüketici sorunları hakem heyetine başvurarak mevcut durumun tespit edilmesini isteyebilir.
Satıcı, tüketicinin bu Yönetmeliğin 13 ve 14 üncü maddelerinde belirtilen taleplerini reddedemez. Tüketicinin bu taleplerine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı- üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludurlar.
ve ayrıca şuda soz konusu
Malın arızalanması durumunda, tamirde geçen süre garanti süresine eklenir.
Malın tamir süresi en fazla 30 iş günüdür. Bu süre mala ilişkin arızanın servis istasyonuna, servis istasyonunun olmaması durumunda, malın satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçısı- üreticisinden birine bildirim tarihinden itibaren başlar.
Malın arızasının 15 iş günü içerisinde giderilememesi halinde, imalatçı–üretici veya ithalatçı; malın tamiri tamamlanıncaya kadar, benzer özelliklere sahip başka bir malı tüketicinin kullanımına tahsis etmek zorundadır
zamanında cep telefonumu çekmediginden dolayı 2 kez kvk ya götürmüştüm 3 kez aynı sorunla karşılaştıgımda götürdüm 1 hafta sonra yenisini verdiler, 60 tl ye bi philips kullaklık almıştım tek kulaklıktan ses az geliyor gibi geldi götürdüm servisine yenisini verdiler ikinciye aynı sorunla karşılaştım bu sefer yenisinin bir üst modelini verdiler, bir keresindede laptopum arıza yapmıştı 3 hafta bi ay sonra aradım parça bekliyoruz 20 gün içinde hazır olur dediler azami tamir süresi 30 gün oldugu için 31 . gün şikayetvar.com a şikayet ettim istersem laptopun yenisini vereceklerini söylediler içinde bilgilerim oldugu için degiştirmedim ve ertesi gün ürünü alabilirsiniz diye haber verdiler şikayet sitesi gerçekten işe yarıyor tavsiye ederim şikayetinizi bildiriniz.
Low-Rider
08-12-2009, 20:51
Teknik serviste ki elemanın şerefsizliği o zaman , yarın gidiyorum servise.
Direk sikayetimvar.com adresine şikayette bulun 30uncu gün. Dolu sitemde bulun. Bir cihazı değiştirmek kocaman Samsung için bu kadar mı zor yazık felan gibi cümleler kur. Bekle seni arayıp cihaz değişti derler zaten. Yok aramaz cihazınız hazır derlerse o cihazı kabul etmiyorum de servise. Bu kaçıncı arıza 30 iş gününüde geçti zaten yuh. Yenisi verin de bak nasıl veriyorlar.
Low-Rider
08-12-2009, 21:48
Yarın gidiyorum servise , değişim isticem direk.
Boost Up
08-12-2009, 21:49
Genelde tamir ettikleri gibi ürünü geri vermiyorlar:) Bizim evden garantiye 4 kere telefon gitti(farklı telefonlar) hepsi 29. günde falan verildi. Ama bu son verdiğimiz 31.gün aradılar telefonunuzu yaptık diye babam söyledi 30 iş gününü geçti yeni ürün talep edeceğim dedi, hemen dediler efendim biz sizi 27. günde aradık, telefonunuzu açmadınız(ki dünyanın en büyük yalanı:)) falan filan derken dava açtık:) Benim bir başka telefonumda da üretim hatası çıkmıştı 6670 modelinde, ilk gün aldığım parayı geri verip üstüne 50TL koyarak N72 almıştım:D
Low-Rider
09-12-2009, 14:13
Gittim servise hala parça bekleniyormuş , siz beklerken benimde iademi yapın dedim:D
İade değişim talep formumu ne öyle birşey yazdı sistemden , bekliyorum şimdi.
Sen yinede tedbiri elden bırakma, şikayetvar'a yazı yaz ;)
3kez aynı arıza tekrarlanınca değişim hakkım olduğunu biliyorum ama yanlış biliyormuşum demek ki hatta ben orda elemana söylemiştim 3.kez aynı arızayı verdi diye,oda tekrar yapılıp aynı arızayı verirse falan diye devam etmişti.
Neyse 30iş günü doluyor zaten , bu kadar embesil bir servis görmedim ama.
Monitörü ilk verdim , ip board diye birşey arızalı ''soğuk lehim ''yaptık dediler aldım ,eve geldim taktım yine bozuk götürdüm verdim.
8-10gün sonra yaptık dediler gittim aldım , bu sefer ip board değişmiş neyse dedik götürdüm eve taktım yine görüntü yok.
Bu adamlar ikidir yaptık diye veriyorlar acaba benim pc'de bir sorunmu var dedim başka bir pc de denedim sonuç aynı.
3.kez verdiğimde siz yaptık diye verdiğiniz ürünü denemiyormusunuz dedim eveledi geveledi lafı saçmaladılar.
Şimdi de panel bekleniyor.
abi soğuk lehim yaptık demişlerse sana , soğuk lehim , lehim yanlış yapılşdığı zaman söylenir, yani lehim telini 4-5 ker eritip soğutunca artık iletken ile arasında geçiş olmadığı anl***** gelir. gerçekten soğuk lehim yaptık dediyse o adamın kafasını duvara sürtmek lazım
Low-Rider
09-12-2009, 14:19
Sen yinede tedbiri elden bırakma, şikayetvar'a yazı yaz ;)
Yazıcam zaten yeni geldim eve biraz topliyim kafamı.
1aydır beklenen panelde İstanbul içinden bekleniyor buda ayrı bir komedi , biraz bağırıp çağırınca adam açtı sistemden gösterdi.
Stokta 2adet panel bulunduğunu ona güvenerek sipariş verdiğini ama yedek parçayı yollamadıklarını söyledi , ben sanıyorum ki yurtdışından falan gelicek ama İstanbul içinde bile 1ayda bir parçayı temin edemediler.
Low-Rider
09-12-2009, 14:20
abi soğuk lehim yaptık demişlerse sana , soğuk lehim , lehim yanlış yapılşdığı zaman söylenir, yani lehim telini 4-5 ker eritip soğutunca artık iletken ile arasında geçiş olmadığı anl***** gelir. gerçekten soğuk lehim yaptık dediyse o adamın kafasını duvara sürtmek lazım
eheh yanlış birşey yaptıkları belli çünkü ilk seferde lehim yaptıkları parçayı ikinci seferde komple değiştirdiler.
En güzeli servis yetkilisini çağırıp, illaki avukata mı vermek sizi?" deyince iş halloluyor.
Bu yolla çok iş çözdüm :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.