Orijinalini görmek için tıklayınız : rotbalans vs ayar bozukluğu
istanbuldan geldıkten sonra jantlarımı tekrar taktım ve rotbalans ön düzen ayarı yaptrmaya gıttım eskıden sag tarafta cekme vardı ve dıreksıyon duz durmuyordu ve yumusacıktı dıreksıyon..
rot balans yaptırdım tekerlerı sokturup sonra denemeye cıktım cok asırı bı cekme vardı saga dogru .. daha sonra rot ayarı yaptı adam rot ayarından sonra dıreksıyon resmen kendını toplamıyor saga cevıryon dıreksıyon saga gıdıyor toplamıyor adama bu neoldu böle dedım bozdun arabayı bana senın dıreksıyon kutunda sorun var dıyor orda bı kavga ettık ve haram ettım verdıgım parayı ...sımdı
1. araba neden kendını toplamıyor sag yapınca saga sol yapınca sola duz tutunca duz yanı donuslerde toplamıyor kendını
2. normal gıderken anı bı sag yapıyorum araba sankı donmuyor bu rot ayarından bısılerımı bozdu napcam akıl verebılcek varmı:(yav ne kamber ayarından anlarlar ne rot ayarından pof:(:(:(:(
başka bır ustaya gotrdum kamber ayarı sol 1.5 sag 2.1 cıktı anlamadım bişi ama canımı sıktılar :( ustalar kamber mamberde bılmıyolar dırek bu araba basık nasıl ayar verım dıyoalr :(
M_PROJECT
08-12-2009, 18:51
başka bır ustaya gotrdum kamber ayarı sol 1.5 sag 2.1 cıktı anlamadım bişi ama canımı sıktılar :( ustalar kamber mamberde bılmıyolar dırek bu araba basık nasıl ayar verım dıyoalr :(
adamlar dogru soyluyor , araclari gorsellik icin basiyorsunuz ama ayarlarini tam anlamiyla duzgun yaptiran azdir , buda uzun vadede on takimin zarar gormesine direksiyon kutusunun bozulmasina kadar gidebiliyor . kullandigin yay veya amortisor kombinasyonu neyse illa nette bir yerlerde vardir sana uygun on takim ayari , bul uygun ayarlari soyle adamlara yapsinlar .
adamlar dogru soyluyor , araclari gorsellik icin basiyorsunuz ama ayarlarini tam anlamiyla duzgun yaptiran azdir , buda uzun vadede on takimin zarar gormesine direksiyon kutusunun bozulmasina kadar gidebiliyor . kullandigin yay veya amortisor kombinasyonu neyse illa nette bir yerlerde vardir sana uygun on takim ayari , bul uygun ayarlari soyle adamlara yapsinlar .
iste bılmıyorum nerden bulabılırız.. orda rot ayarında accaordun ayarına gore yaptı söledım accord deılkı aracım felan ama anlatamadım....bıanda dıreksıyon kutusunun bozulması ımkansızrot ayarı bısıler kurcaladı sonra oldu
M_PROJECT
08-12-2009, 19:03
civic forumlarina bakacaksin civic wheel alignment diye arattir illa cikar karsina birseyler
gökan rot balans araç denenmeden yapılmaz ki. biz burda yaptırıyoruz, çıkıyoruz deniyoruz artı çok hassas şeyler. aracın standart dışı ise belli bir ayar yapılmalı toe, camber standarttaki gibi olamaz. işin ehli olacak anlıcak rottan. bide şu mantık var bizlerde basalım arabayı gerisini koy ver gitsin. öyle değil. ön takım elemanlarının bazıları senin aracının ihtiyacı olan değerleri karşılayamıyabilirde. bu noktada custom alt takım parçaları devreye girer. bende mesela arka kamber gerekiyordu düzgün net ayar için. standart kollar buna izin vermiyordu ve çok yorgundu kollar. vidalı olanı yani custom daha sağlam ve ayarlı olanını aldım. bunlarda çok önemli. ama olay rotçuda biter bunları anlıcak ki sana dicek bu böyle olmaz ya orjinalleştir arabanı ya böyle tangır mıngır git yada git al bunları dicek. millet yapıyor rotu düzleştiriyor yolluyor öyle değil ki..
gokhan benım arabamda da saga sola donuslerde toplama ma gıbı problemı vardı.
basıklıga baglıyordum ben
ama rotıllerı degıstırdım duzledı
su an eskısı gıbı topluyor araba
normal
bence bı alt takımlarını kontrol ettır arabanın.
gokhan benım arabamda da saga sola donuslerde toplama ma gıbı problemı vardı.
basıklıga baglıyordum ben
ama rotıllerı degıstırdım duzledı
su an eskısı gıbı topluyor araba
normal
bence bı alt takımlarını kontrol ettır arabanın.
kanka 1o dakka ıcınde bozuldu bu meret evden cıktım duzgun rot ayarına soktum yalan oldu:Ssonra baska bıyere gotrdum oda araban basık kamber ayarı bıtaraf 2.5 bıtaraf 1.5 dedı bıtarafa bısıler yapıclak aksondan cart curt kafam karıstı:(
gorke arabam basık basıklıga gore kamber ayarımı vercek bu adamlar kamber ı duzlestrmeye calısıyor anlamıyorlar ıste zannedıyor o kamber yamukluk felan nebılım ya mertcanım rotıllerı deıstreyım yrn
ben sana dıyım rotıllerını kontrol ettır
benımkı 2 dk ıcınde bozuldu..
sadece cukura dustum.
servıste oem alt rotıl 165 tl tanesı
ust rotıller 370 tl
bılgın lsun.
Gökan , aynı sorun bende de var ve muhtemelen aracın düşüklüğünden kaynaklanıyor ama ben ilk bu sorunu yaşamaya başladığımda araba düşük değildi ve kaza yapmıştım sağ ön salıncak değişmişti ve servistekiler bile soylemişti salıncak ayarını tutturmak zordur çekme yapabilir araba , yaparsa gel düzeltelim demişlerdi kaldı oyle... Bugün senin başına gelen de odur muhtemelen rot ayarı yaparken falan salıncakla oynamıştır. Alt salıncakları başka bir yere kontrol ettir istersen.
Gökan , aynı sorun bende de var ve muhtemelen aracın düşüklüğünden kaynaklanıyor ama ben ilk bu sorunu yaşamaya başladığımda araba düşük değildi ve kaza yapmıştım sağ ön salıncak değişmişti ve servistekiler bile soylemişti salıncak ayarını tutturmak zordur çekme yapabilir araba , yaparsa gel düzeltelim demişlerdi kaldı oyle... Bugün senin başına gelen de odur muhtemelen rot ayarı yaparken falan salıncakla oynamıştır. Alt salıncakları başka bir yere kontrol ettir istersen.
ya sag tarafla aldı elıne anahtarı bısılerı oynattı onu gordum yanı abı yok yok ısının ehlı yok :(kıme gotrsek boş para bayılıyoz
Mertcan'ın da dediği gibi rotiller de olabilir , normalde direksiyonum çok hafif sağa doğru iken araba düz gidiyordu ama bugün bir çukura düştüm tamponu falan sürttüm ondan sonra hafif solda iken araba düz gitmeye başladı. Benimde acilen bir ön takımlara baktırmam lazım. Lanet olsun arabayı düşürüp sertleştirdiğim güne...
Mertcan'ın da dediği gibi rotiller de olabilir , normalde direksiyonum çok hafif sağa doğru iken araba düz gidiyordu ama bugün bir çukura düştüm tamponu falan sürttüm ondan sonra hafif solda iken araba düz gitmeye başladı. Benimde acilen bir ön takımlara baktırmam lazım. Lanet olsun arabayı düşürüp sertleştirdiğim güne...
yok benım sorunum duz gıtmesı deıl dıreksıyon kendını toplamıyor:(dumduz tutuyorum dıreksıyonu az saga kırıp bırakıyorum dıreksıyons abıt kalıp gıdıyor donuyorum tam sag yavas hızla gıderken kendını toplamıyor dıreksıyon valla hıc bısı yoktu bozdular sıctılar ıcıne:(alt takımda sorun yok kanka baktrdım bugun:(
Öntakımda hız mafsalı diye bir parca var, ona da bi baktır derim.
Gecen ay basıma geldi direksiyon bırakıyosun solda kalıyor, gaza basıyosun araba kendiliginden saga sola gidiyordu, o degisti düzeldi.
Öntakımda hız mafsalı diye bir parca var, ona da bi baktır derim.
Gecen ay basıma geldi direksiyon bırakıyosun solda kalıyor, gaza basıyosun araba kendiliginden saga sola gidiyordu, o degisti düzeldi.
yavuzcum bu adamlara bişi dıyon anlamıyolarkı:(araba basılınca kendılıgınden kamber verıyor ya adam bu arabanın butaraf yamuk kendılıgınden kamber verılen seye laf yapıyor adam gıbı varsa bı rotbalanscı gotureyım beyler tavsıye ettıgınız
bıde su var dıger kamber ayarları esıt deıl dedı??
http://www.civicforums.com/forums/43-wheels-tires-brakes/42156-wheel-alignment-question.html
bunu buldum
yardım etcek varmı beyler kamber ayarı kaç olmalı napayım:(
nereye gittin bilmiyorum ama güneşi tavsiye ederim bence izmirde en iyi yerlerden birisi memnunum
bizim dükkandan öğrenebildiğim kadarıyla anlatıyım.
kamber ayarı arabanın düz gidebilmesi için birbirine eşit ya da hiç yoktan çok yakın olması gerekir. sağ -1,25 sol -1,27 filan gibi. biri ile diğeri arasında bariz fark warsa araba duruma göre sağa ya da sola çeker. arabanın çekmesini kamber gibi kaster de etkiler araba diğerine göre biraz daha geride olan teker tarafına çeker. virajlardan sonra direksiyonu toparlayamama sorunu için bişi diyemem ama büyük ihtimal ya direksiyon kutusu ya da Dragger'in dediği gibi hız mafsalı olabilir. ne olursa olsn işin ehline götürmek lazım arabayı. adam gün boyu şahine doğana öndüzen yapıyor. basık kamber verilmiş başka aracı götürüyosun aynı şekilde ayar yapmaya kalkıyor. sonra da bu şekil sonuçlar ortaya çıkıyor. umarım tez zamanda düzeltirsin
ne olursa olsn işin ehline götürmek lazım arabayı. adam gün boyu şahine doğana öndüzen yapıyor. basık kamber verilmiş başka aracı götürüyosun aynı şekilde ayar yapmaya kalkıyor. sonra da bu şekil sonuçlar ortaya çıkıyor. umarım tez zamanda düzeltirsin
aynen böle oldu bugun arabanın saga cekmesını hallettık lastık yapısındanmıs sımdı dırksıyon toplamama sorununa yrn baktrcam sanırım rotıller gıbı gozukuyor hız mafsalınıda sölıcem
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.