Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : custom launch and rev limit control (video)



despe
12-12-2009, 19:48
evet geçenlerde yapmak istediğim custom launch control ü bugün yaptık. aslında şu an sadece rev limit controller olarak işe yarıyor çünkü launch controlüde yapmak için eğer var ise debriyaj basınç svicini bulmam lazım yada el ile manuel olarakta kontrol edilebilir kalkışlarda.

geçenlerde siteden bi arkadaşımızdan aldığım devir saatinin bu iş için uygun olacağını düşündüm. devir saatinin shift light çıkışından yararlanarak ateşlemeyi istediğimiz devirde açılıp kapanan bir röle ile kesmeyi başardık. service manuel den voltajın tek kablo üzerinden bujilere dağıtıldığını gördük ve araya bir röle koyarak ve diğer uçlarıda shift light kablolarına bağlayarak amacımıza ulaştık.

aslında isteğim ecu benzini kesmeden önce ben ateşlemeyi keseceğim için çatara çutara yapmasıydı :) ama röle istediğim gibi çok hızlı kapatıp açmıyor eğer daha hızlı açıp kapanan bir röle yada bi sistem uydurabilirsek çok daha keyifli olucak :D denemek için sıkarken bikez çok güzel çatırdayıp patlattı :D

okan ve yıldıray kardeşime yardımları için teşekkürler :)

bunlarda videolar alt devire ayarlandığı zaman yavaş kapayıp açıyor üst devirlere çıktıkça daha hızlı kapayıp açmaya başlıyor röle.

birazdan aktif olur videolar.

http://videos.streetfire.net/video/vtec2-custom-launch-and_724683.htm
http://videos.streetfire.net/video/vtec2-custom-launch-and_724685.htm

Maxiboost
12-12-2009, 19:58
imzana şu yazdığınıda ekle bro :D

despe
12-12-2009, 20:03
ahha bütün metni mi :D

daredevil
12-12-2009, 20:14
sıkı oldu mayk :D

brkkksln
12-12-2009, 21:14
süper olmuş ellerine sağlık ama çatırt diye kaltıktan sonra yine aynı devirde limitöre girecek araç :D

despe
12-12-2009, 21:27
süper olmuş ellerine sağlık ama çatırt diye kaltıktan sonra yine aynı devirde limitöre girecek araç :D

hehe eet şu an sadece rev limit control olarak işey yarıyor kalkış için biraz geliştimek lazlım :)

kickboxer
12-12-2009, 21:30
bu bee r rev lımıter lar var aynı mantıkla calısıyo dımı pekı baglantısında ne gıbı zorluklar var bıraz arastırdımda benım arabanın sevıce manuelıne baktım senınkı gıbı 1 taneden degıl 4 taneden cıkıyo:D

despe
12-12-2009, 21:37
valla benikinde de aslında 4 ayrı olarak geliyor kablolar sonra bobinlere ayrılmadan önce tek bi noktada birleşip dağıtılıyorlar. sizde nasıldır gerçi bilmiyorum :)

kickboxer
12-12-2009, 22:08
valla benikinde de aslında 4 ayrı olarak geliyor kablolar sonra bobinlere ayrılmadan önce tek bi noktada birleşip dağıtılıyorlar. sizde nasıldır gerçi bilmiyorum :)

sımdı baktım 4 kablo seklınce cıkıyo

GökhanO
12-12-2009, 22:20
elinize saglık

despe
12-12-2009, 22:39
elinize saglık

sağolasın :)

KCANN_220
13-12-2009, 11:51
sewerek ızlıyoruz..:Delınıze saglık..

i3r
13-12-2009, 13:32
söyle birsey yapilabilir belki.

role kontaklarina paralel, ters calisan (kapı butonu gibi, basilmadiginda kapali kontakli.) bir buton konulur. Butona basili degilken arac normal calisir. Ancak siz devri belirlenen devirde kesmek istediginiz zaman butona basarsiniz soz konusu akim role kontaklari üzerine biner. role görevini yapar. Debriyaji biraktiktan sonra butonu birakirsiniz. Motor normal devir cevirmeye devam eder. Butonu da herzaman el degmeyecek bir noktaya montajlarsiniz istediginiz zaman keser istediginiz zaman normal kullanirsiniz. Zaten omex rev limiterde asagi yukari bu sekilde calisiyor diye biliyorum.

Onun disinda aracinizin debriyaj pedalinin yapısı nasil bilmiyorum ama üst noktaya switch konulabilir. Fiat unonun fren müsiri pedala yakindir. Cok sıkısık bir durum yoksa unonun fren lambasi müşiri sizin debriyaj pedalina uydurulabilir zannediyorum.

Bu arada ateslemeyi üzerinden gecirebilecek nasil bir role kullandiniz fotograf ve baglanti şemasini eklemeniz mümkün mü?

DeNNis
13-12-2009, 14:33
debriyaj pedalının altına konulacak switch ile kullanılırlığı daha iyi bir uygulama olur

BlackEmperor
13-12-2009, 17:10
super olmuş valla begendim :) ama herşeyi elektronik yapmayın işin zevki kalmıyo sonra :p

dragstar
13-12-2009, 18:39
güzel olmuş role olarak ne kullandınız

despe
13-12-2009, 20:03
şu an deneme amaçlı yaptık yani olur mu olmaz mı diye. far rölesi kullandık 5 uç. mantık olarak istediğimizi yaptık. ama ben amacıma ulaşamadım dünden bugüne sadece bikaçkez çatırdadı egzoz :D launch için ise benim aklıma gelen el freni oldu. bugün elektronikçi bi arkadaşımla görüştüm bi devre hazırlayabileceğini söyledi. yani atıyorum saniyede 1 ila 10 kez ateşlemeyi kesebilecek bir devre yapıcak. bakalım yaparsa eper birde öyle deniycez.

bladerk
13-12-2009, 20:53
elinize sağlık beyler güzel olmuş bunu debriyajın altına koyarsanız olmayabilir her vites atışında kesinti olur basit yöntemle shiftlightın ışık yakan kısmına bi anahtar yaparsanız anahtar kapalıyken shiftlight da yanmaz istediğinizde direksiyona falan koyacağınız bi tuşla devreye sokarsınız bi de daha hızlı devreye giren bişey kullanılabilir hadi bakalım güzel olmuş

despe
13-12-2009, 21:13
sağol erkut evet debriyaj olmaz her vites atışta saçmalar. muhtemelen ya ayrı bir buton olacak yada dediğim gibi el frenine bağlanacak. cumarteside arkadaşlar röleyi daha hızlı açıp kapamaya yarayan bi devre yapıcaz bakalım olursa en azından limitör sesi güzel olur :)

ARDA_E
14-12-2009, 01:25
şu an deneme amaçlı yaptık yani olur mu olmaz mı diye. far rölesi kullandık 5 uç. mantık olarak istediğimizi yaptık. ama ben amacıma ulaşamadım dünden bugüne sadece bikaçkez çatırdadı egzoz :D launch için ise benim aklıma gelen el freni oldu. bugün elektronikçi bi arkadaşımla görüştüm bi devre hazırlayabileceğini söyledi. yani atıyorum saniyede 1 ila 10 kez ateşlemeyi kesebilecek bir devre yapıcak. bakalım yaparsa eper birde öyle deniycez.

Güzel olmuş tebrikler. ayrıca ign cut ile fuel cut arasındaki değer ne kadar az olursa o kadar fazla ses duyarsınız ama aradaki farkı çok fazla düşük tutmayın daha güvenli olması açısından..

asenyurt
22-12-2009, 01:41
arkadaşımla bizde çok düşündük bu olayı fakat hiç taslağı gerçeğe dökemedik
deneme zamanı geldi :D
bir fikir :
http://i23.photobucket.com/albums/b396/taz_rx/limiterwiringdiamgram-1.jpg

despe
22-12-2009, 10:04
biz denedik işte :D geçen cumartesi istanbulda olduğum içinröle hızını ayarlayacak bi devre yapamadık. bu cumartesş kısmetse yapıcaz.

Maxi
22-12-2009, 10:37
bu iş röle ile olmaz arkadaşlar ,
biraz daha aktif devre tasarımı yapmak lazım ,

üstelik duyumlarıma göre ankarada bu çatada patada sevdalısı bir çok insan,
ellerinde eksoz manifoldu dolaşıyormuş ,
manifoldları çatlayan patlayan kırılan çokmuş ,
araştırın detaya inin nedendir diye ?


EDİT:
neden sorun problem yaşamışlar bende bilmiyorum ,
onun için araştırın dedim ,
hatalı bağlantımı yapıyorlar ? nedir ?

birde röle ile iş görülüyormu gerçekten ?
onun testlerini tam olarak yapın ,
röle olmaz dememin sebebi ,rölenin belli bir hızı vardır ya, o yeterli geliyormu ?
eğer OK se ,
benim shiftlighı bu iş için kullabiliriz ,
yeni program yazarım ,istediğiniz devire ayarlarsınız ,
belli aralıklarla röle çeker bırakır ,
işte o belli aralık ne olmalı ?

despe
22-12-2009, 11:29
abi ilk sayfada yaklaşık 4500 rpm e ayarlı olan videoda röle hızına bakabilirsin. röle o hızda açıp kapatıyor. aslında amaç rew limit control veya launch olucaksa röle hızı yeterli. ama benim asıl amacım redline sesi değişsindi daha hızlı bi şekilde kesmesiydi.

despe
22-12-2009, 11:34
şimdi bu cumartesi elektronikçi arkadaşımın demesine göre ben pek anlamıyorum açıkçası. saniyede 1-10 kez açıp kapamayı sağlayan 1 devre yapacağını belirtti ve bu aralığıda istediğin gibi değitirebileceğini söyledi.

Maxi
22-12-2009, 12:28
bir deneyin bakalım ,

ama normal shiftlight ile zor ,
çünkü senin shiftlight ayarladığın devri geçtiği anda ışığı sabit sürekli yakar ,
bu çıkışa röle bağlamışsın ,

ağır çekimde olaya bakalım :)
gaza bastın > devir yükseldi> led yandı> röle çekti> ateşleme kesildi> devir düştü >röle bıraktı

halbuki şöyle olmalı ,
röle çekmesi belli aralıklarla devirden bağımsız olmalı ,
yada
röle 1 kere çektimi atıyorum 3 saniye sürekli çekip bırakmalı ki patlama frekansı yakalansın .

vs vs

deneyin bi

asenyurt
22-12-2009, 14:57
arkadaşlar şizlere şöle söliyim
turbolu araçlarda herdaim bu launch control yapılırsa kesinlikle çatara patara işi olur4.500 devirde mesela keserken çat pat saçar etrafa

ama gelelim atmosferiklere..
şimdi atmosferiklerde durum farklı turbodaki gibi aynısı uygulanıyo elektronik şema fakat katalitik iptali orta susturucu iptali şart atmosferiklere yoksa patlama çok çok zor
birde şöle bi durum var patlama için ;
eğer röle çok sık kesip bırakırsa patlama olmaz. çünkü benzini kesmediğimiz için içerde belli bi yakıt sıkışması olması lazım bu ne kadar uzun süreli olursa o kadar güzel çatara patara alınır.yani ilk videodaki röle kesmesi bence çok ideal çatara patara için. birde araba ve egsoz sıcak olması lazım atmosferiklerde

despe
22-12-2009, 16:03
arkadaşlar şizlere şöle söliyim
turbolu araçlarda herdaim bu launch control yapılırsa kesinlikle çatara patara işi olur4.500 devirde mesela keserken çat pat saçar etrafa

ama gelelim atmosferiklere..
şimdi atmosferiklerde durum farklı turbodaki gibi aynısı uygulanıyo elektronik şema fakat katalitik iptali orta susturucu iptali şart atmosferiklere yoksa patlama çok çok zor
birde şöle bi durum var patlama için ;
eğer röle çok sık kesip bırakırsa patlama olmaz. çünkü benzini kesmediğimiz için içerde belli bi yakıt sıkışması olması lazım bu ne kadar uzun süreli olursa o kadar güzel çatara patara alınır.yani ilk videodaki röle kesmesi bence çok ideal çatara patara için. birde araba ve egsoz sıcak olması lazım atmosferiklerde

şu halinde zaten bazen limitörde seyir halinde patlatıp çatırdıyor arada. benim asıl amacım alev atması değil. benim asıl amacım limitör sesimin hızlanması. buda rölenin hızlı açıp kapamasıyla elde edilir bana göre.

DENON
22-12-2009, 21:42
arkadaşlar şizlere şöle söliyim
turbolu araçlarda herdaim bu launch control yapılırsa kesinlikle çatara patara işi olur4.500 devirde mesela keserken çat pat saçar etrafa

ama gelelim atmosferiklere..
şimdi atmosferiklerde durum farklı turbodaki gibi aynısı uygulanıyo elektronik şema fakat katalitik iptali orta susturucu iptali şart atmosferiklere yoksa patlama çok çok zor
birde şöle bi durum var patlama için ;
eğer röle çok sık kesip bırakırsa patlama olmaz. çünkü benzini kesmediğimiz için içerde belli bi yakıt sıkışması olması lazım bu ne kadar uzun süreli olursa o kadar güzel çatara patara alınır.yani ilk videodaki röle kesmesi bence çok ideal çatara patara için. birde araba ve egsoz sıcak olması lazım atmosferiklerdetam tersine soguk olunca motor daha ıyı olur oksijenın yogun olmasından dolayı

gokhantekin
23-12-2009, 15:11
Bir aracın çatara patara patlaması için avans değerinden retara doğru kayması gerekir. Bildiğim kadarı ile launch control bunu yapıyor avans değerini değiştirip piston üst ölü noktayı geçtikten sonra ateşleme gerçekleşiyor bu sayede patlama sonucu oluşan güç direk turbo kanatlarına iletiliyor ve turbonun dolması sağlanıyor, motorda güç düşüşü sebebiyle devir belli bir seviyede tutulmuş oluyor ;)
Kimi araçta ateşlemeyi kesersen yakıtıda kesiyor bu yüzden çatara patara sesini alman zorlaşabilir.

razzmatazz
06-06-2017, 10:20
konu çok eski biliyorum ama aynı sistemi bende uygulamak istiyorum kendi aracıma Wish | Universal 3.5" Tachometer Gauge Kit Blue LED 11000 RPM Auto Meter with Adjustable Shift Light Stepping Motor Black K1434|26201 (Size: 3.5 ") (https://www.wish.com/c/54cb55213f8feb0bcf1697ef) linkteki ürünü sipariş verdim shift ligt'ın artısından alıcam sinyali röle olarak ne kullanmamı önerirsiniz en hızlı açıp kapatan röle hangisidir yada açıp kapanma hızı ayarlanabilir bir röle varmıdır ? birde merak ettiğim aracım tu5jp4 motor kodlu 206 aşşağıda ecu pinoutlarını ekledim kesme için hangi kabloya girmeliyim en güvenli şekilde ?

http://i405.photobucket.com/albums/pp138/razzmatazz_album/Bosch744-206_zpspyzcj2up.jpg (http://s405.photobucket.com/user/razzmatazz_album/media/Bosch744-206_zpspyzcj2up.jpg.html)
http://i405.photobucket.com/albums/pp138/razzmatazz_album/9i917m_zpstok00gzv.jpg (http://s405.photobucket.com/user/razzmatazz_album/media/9i917m_zpstok00gzv.jpg.html)
http://i405.photobucket.com/albums/pp138/razzmatazz_album/auwjma_zpsqcmkjf5x.jpg (http://s405.photobucket.com/user/razzmatazz_album/media/auwjma_zpsqcmkjf5x.jpg.html)
http://i405.photobucket.com/albums/pp138/razzmatazz_album/imageproxy_zpsx3ziaer1.jpg (http://s405.photobucket.com/user/razzmatazz_album/media/imageproxy_zpsx3ziaer1.jpg.html)
http://i405.photobucket.com/albums/pp138/razzmatazz_album/shiftlight_rev_limiter_zpsefkhsaau.jpg (http://s405.photobucket.com/user/razzmatazz_album/media/shiftlight_rev_limiter_zpsefkhsaau.jpg.html)

turboman
06-06-2017, 10:30
Konuyu okudum eksiğiniz olan rölenin açıp kapama hızını ayarlayacağınız basit bi devre var.ben bundan 5 yıl önce turbo şahinde uygulamıştım kesicinin hızını bu bildiğimiz çakar lambalar var onların ledli olanı vardı küçük bi kutucuk içinde devre vardı hızını ayarlıyosun ondan kullandım istediğim gibi ayarlıyodum çünki araba hangi hızda kesiciye girerse patlama gerçekleşmiyordu ve onu ordan ayarlıyodum bi adette ters röle kullandım resmen silah sıkıyordu her patlayışında :D

razzmatazz
06-06-2017, 10:51
Konuyu okudum eksiğiniz olan rölenin açıp kapama hızını ayarlayacağınız basit bi devre var.ben bundan 5 yıl önce turbo şahinde uygulamıştım kesicinin hızını bu bildiğimiz çakar lambalar var onların ledli olanı vardı küçük bi kutucuk içinde devre vardı hızını ayarlıyosun ondan kullandım istediğim gibi ayarlıyodum çünki araba hangi hızda kesiciye girerse patlama gerçekleşmiyordu ve onu ordan ayarlıyodum bi adette ters röle kullandım resmen silah sıkıyordu her patlayışında :D

abi yapmam gerekeni neyi nerden temin ediceğimi söylermisin bana lütfen iyice kafayı taktım bu duruma bee-r rev limiter aldım olmadı çalışmadı cihaz anlayan edende bulamadım bende artık shift ligh ile yapıcam başka çarem kalmadı :)

Edit: sanırım bahsettiğiniz ürün bu Far İci Cakar BR4315005 Patlayan Uc Kapşonlu Aksesuar - KolayOto (http://kolayoto.com/carub-far-ici-patlayan-flash-cakar-lamba-ayarli-uc-renk-kapsonlu-br4315005.html)