Orijinalini görmek için tıklayınız : Bravo Hgt 2.0 20V 147hp AFR değerleri normal mi? Ustalardan yardım
punto_multijet
19-12-2009, 18:51
Aracımdaki tutarsız gidişi acaba ilgisi var mıdır diye dusundugum afr değerlerini gormek içi bugun AEM Wideband taktım. ilk izlenimlerim arac normal seyir halinde iken sabit gaz ile 15-16 arasında dolanıyor. tam gaz yaptıgımda ise ilk olarak 13.5 ile baslayan degerler 12-12.5 arasında dolanmaya baslarken kesiciye dogru 10.5-10.9a kadar dusuyor. 5000 civarında 12 olurken 5500civarlarında 12 altına inerek surekli dusus olarak az oncede belirttiğim gibi 10.5-10.9a kadar dusup kesiciye giriyor. bu degerler ne kadar normal. farklı gunlerde degerlere tekrar dikkat edecegim ama ilk izlenimler bunlar. degerler normal olması gerektiği gibi mi? buarada asıl şikayetim ust devirlerde aracımın duzensiz bazen guzel bazen isteksiz devir cevirmesi.
Aracımdaki tutarsız gidişi acaba ilgisi var mıdır diye dusundugum afr değerlerini gormek içi bugun AEM Wideband taktım. ilk izlenimlerim arac normal seyir halinde iken sabit gaz ile 15-16 arasında dolanıyor. tam gaz yaptıgımda ise ilk olarak 13.5 ile baslayan degerler 12-12.5 arasında dolanmaya baslarken kesiciye dogru 10.5-10.9a kadar dusuyor. 5000 civarında 12 olurken 5500civarlarında 12 altına inerek surekli dusus olarak az oncede belirttiğim gibi 10.5-10.9a kadar dusup kesiciye giriyor. bu degerler ne kadar normal. farklı gunlerde degerlere tekrar dikkat edecegim ama ilk izlenimler bunlar. degerler normal olması gerektiği gibi mi? buarada asıl şikayetim ust devirlerde aracımın duzensiz bazen guzel bazen isteksiz devir cevirmesi.
Fiat`larda kronik sorun:D kendi kafasina gore iyi zamaninda gidiyo:D onu duzeltebilceni sanmiyorum:D
chıp var mı aracta, 13.0-13.5 arası tam yukte ıyıdır.
punto_multijet
19-12-2009, 19:16
all car racing chip var. kulaktan dolma bilgilerle zengin gibi geldi bana ama ustalar nasıl yorumlar acaba?
Motorun yapısına karakterine görede değişir ama WOT yüksek devirlerde zengin çalışmalı ama o kadar zengin mi bende bilmiyorum :D
araba acayip zenginde, sanki standart fabrika çıkışlı turbo arabalar gibi .
yüksek devirlerde güç düşüktür ve aşırı zenginlikten rahat yürüyemiyordur,
ama "düzensizlik" farklı birşey ,
bazen öyle bazen böyle gibi davranması farklı bir olay olabilir,
tabi şuda olabilir ,
bazen böyle zenginde kalıyorsa o da düzensizlik demek ,
her gazlamada bu kadar zenginmi ?
en güzeli biraz test etmek .
SifirinciMurat
19-12-2009, 20:56
sana uyarsa bir gün ayarlayalım bir de benim arabamda deneyelim, hem benim dürtülen merakım giderilir hem de sen benzer özelliklerde bir başka arabanın afr değerlerini görmüş olursun :)
BlackStone
19-12-2009, 21:27
all car racing chip var. kulaktan dolma bilgilerle zengin gibi geldi bana ama ustalar nasıl yorumlar acaba?
kaan denemeyi yaparken aem filtre mi vardı? Bi de filtre nerde duruyo şuan?
punto_multijet
19-12-2009, 21:45
Birkac yer debimetrede sıkıntı var dedi düzensizligin ve zengin calismanın nedeni debimetre olabilir mi gercekten? Log tutamiyorum ama takip etcem bir süre.
Evet tuncay aem var normal yerinde duruyo.
dragon07
19-12-2009, 22:24
debimetre arızası diyorum :)
aem in widebandı varsa anca izlersin:)
VeNoM_35
20-12-2009, 00:35
öncelikle filtreni temizle bence yada değiştir, üst devirlerde hava yetersiz kalıyor olabilir. daha sonra tekrar denersin, yine 10lu değerler çıkarsa yazılımını güncellemeni tavsiye ederim.
initial-D
20-12-2009, 00:47
öncelikle filtreni temizle bence yada değiştir, üst devirlerde hava yetersiz kalıyor olabilir. daha sonra tekrar denersin, yine 10lu değerler çıkarsa yazılımını güncellemeni tavsiye ederim.
+1
yüksek devirde okadar zengine kaçması filtrenin tipi,konumu,kirliliği yüzünden olabilir
yada debimetrede bi sorun olabilir.filtre uygularken akışı bozucak bişeyler olmuştur belki,yada kaçak vardır
+1
yüksek devirde okadar zengine kaçması filtrenin tipi,konumu,kirliliği yüzünden olabilir
yada debimetrede bi sorun olabilir.filtre uygularken akışı bozucak bişeyler olmuştur belki,yada kaçak vardır
+ stock filtreye dönüp değerlere bakmanızı öneririm bende, akışmetreden kaynaklı gibi geldi.
punto_multijet
20-12-2009, 18:02
filtre yeni temizlenmişti. bugun tekrar denedim dolandım biraz genel olarak gozlemim su sekilde:
soguk motor arabayı ilk calıstırdıgımda 16 civarında oluyor.
2000d/d dan bastıgımda 3000e dogru ilk olarak hemen 13.5 civarına geliyor. daha snra 4000 civarı hızlı sekilde 12.2 - 12ye gelerek burada kalıyor ancak devir 6000ustune cıktıgı anda ise 12ninde altına inmeye baslayarak 7200e kadar surekli duserek daha onceki msjımda da belirttiğim gibi 10.7-10.9 civarına kadar dusuyor
ERkut 205
20-12-2009, 18:13
Dip gazdaki zengin oranlar normalin çok üstü. Aşırı zengin hatta ;)
Sabit gaz değerlerin bence normal denebilir 16 felan.
allah allah cold start enrichment olması lazım değil mi 16 AFR ile soğukta sıkıntı yapmıyor mu ?
Tamamen çipin etkisi diorum ben. Sonuçta orjinalde 6500-6600 civarı çeviren bir araç bu. O civarlar içinde 12 afr normal. Bu araç 7200 ler çevirtiliyor, belliki çipin ayarı gereği üst devirler daha zengin tutulmuş. Bence araçta sıkıntı yok. Tabi bunun yanında hava alma sisteminde sorun olabilirde.
yeniden bir chip yaptırırsan aracından alacagın daha cok guc var gibi gozukuyor.. bu kadar zenginde adam akıllı guc almak zor.. benim arabam 13.5 afr yuruyo redline a kadar..
punto_multijet
20-12-2009, 18:27
Dip gazdaki zengin oranlar normalin çok üstü. Aşırı zengin hatta ;)
Sabit gaz değerlerin bence normal denebilir 16 felan.
sabit gazla giderken 15 falan. 16 civarı sogukta ilk calıstırdıgımda aracın durur haldeki degeri. motor ısınınca rolantide 14.5-15 arasında gidip geliyo rolanti değeri.
allah allah cold start enrichment olması lazım değil mi 16 AFR ile soğukta sıkıntı yapmıyor mu ?
bazen ilk calıstırmada sacmaladıgı oluyor ama herzaman değil.
en kısa zamanda farklı debimetre denicem bakalım sonuclarda değişme olcak mı?
Rstmania
20-12-2009, 18:27
Tamamen çipin etkisi diorum ben. Sonuçta orjinalde 6500-6600 civarı çeviren bir araç bu. O civarlar içinde 12 afr normal. Bu araç 7200 ler çevirtiliyor, belliki çipin ayarı gereği üst devirler daha zengin tutulmuş. Bence araçta sıkıntı yok. Tabi bunun yanında hava alma sisteminde sorun olabilirde.
bence 6500-6600 a kadar gelen değer en son noktaya kadar gelmesi gerekir.. 12-12,5 arası sonuna kadar gelmeli..
punto_multijet
20-12-2009, 18:28
Tamamen çipin etkisi diorum ben. Sonuçta orjinalde 6500-6600 civarı çeviren bir araç bu. O civarlar içinde 12 afr normal. Bu araç 7200 ler çevirtiliyor, belliki çipin ayarı gereği üst devirler daha zengin tutulmuş. Bence araçta sıkıntı yok. Tabi bunun yanında hava alma sisteminde sorun olabilirde.
tako devirde değişiklik yok. 147likler zaten 7200 ceviriyor orjinalde de
Gürkancım tabikide arzulanan redlineda bu değerleri görmek. Ancak atladığınız nokta, her aracın hem gücü hem redline noktası ileri gitmez. Mesela bmw için yapılan çiplerde redline değeri genelde değişmes. Bunda ise %10 dan fazla nerdeyse ileri doğru alınan redline değeri var. Tabikide afr değeri bundan çok daha ii olabilirdi. Ancak fazla devir çevirmekten zorlanmasın diye yazılım yapılırken bu şekilde düşünülmüş olabilir.
punto_multijet
20-12-2009, 18:48
Tarkan'ım tekrar yazıyorum redline degerinde değişme yok aynı orjinaliyle
her aracin sevdigi AFR farklidir ama seninki abarti zengin muhtemelen off-shelf chip oldugu icin adam kendini saglama almak icin actikca acmis yakiti. Tabi avans vs de bakmak lazim aracinda tavsiyem eger baglayabilirsen en azindan hondacilarin SAFC sinden takip ufakda olsa ayarlara gitmen ilk denemeler icin
punto_multijet
21-12-2009, 08:56
her aracin sevdigi AFR farklidir ama seninki abarti zengin muhtemelen off-shelf chip oldugu icin adam kendini saglama almak icin actikca acmis yakiti. Tabi avans vs de bakmak lazim aracinda tavsiyem eger baglayabilirsen en azindan hondacilarin SAFC sinden takip ufakda olsa ayarlara gitmen ilk denemeler icin
peki bunu alıp taksam istedigim sekilde afr oranına mudahale edebilecek miyim?
sadece gecıcı cozum olur en guzeli, aracına uygun custom map yaptırman.
oncelikle aracta variable intake mevcut. Bu variable intake belli devirlerde emme manifoldu runner boyunu uzatarak tork ve guc oranini gelistirmek amaci ile yapilmis fiat tarafindan. Bu vis sistemi vakum ile calisir , manifoldun sol veya sag arkasinda bu vis'in pompasi bulunur. Ona gelen vakum ucunu cikartip bir denesene? bendeki mareanin vis 'i bozulmustu. Bu diyafram yirtilmisti, surekli acik kaliyordu :)
Ayrica acik hava filtresi varsa, en dogrusu maf'i emise en yakin pozisyona cekmek. Obur turlu filtrenin ucuna yakin yerde maf'in icindeki iat'nin okudugu intake air temp ile emisteki iat farkli olabilir.
Fiat'in 2.0 16v 148 hp ve 2.0 5cyl makineleri cruise de 14.0-15 afr, wot'de 5000 rpm'e kadar 13 , sonrasinda redline a kadar 12-11.5 yururler (bendekiler oyleydi en azindan).
Sen bu cok yuksek ust devir afrleri ile citirdan bir turbo ile 5-6 psi yurutursun araci :D
punto_multijet
21-12-2009, 11:52
oncelikle aracta variable intake mevcut. Bu variable intake belli devirlerde emme manifoldu runner boyunu uzatarak tork ve guc oranini gelistirmek amaci ile yapilmis fiat tarafindan. Bu vis sistemi vakum ile calisir , manifoldun sol veya sag arkasinda bu vis'in pompasi bulunur. Ona gelen vakum ucunu cikartip bir denesene? bendeki mareanin vis 'i bozulmustu. Bu diyafram yirtilmisti, surekli acik kaliyordu :)
Ayrica acik hava filtresi varsa, en dogrusu maf'i emise en yakin pozisyona cekmek. Obur turlu filtrenin ucuna yakin yerde maf'in icindeki iat'nin okudugu intake air temp ile emisteki iat farkli olabilir.
Fiat'in 2.0 16v 148 hp ve 2.0 5cyl makineleri cruise de 14.0-15 afr, wot'de 5000 rpm'e kadar 13 , sonrasinda redline a kadar 12-11.5 yururler (bendekiler oyleydi en azindan).
Sen bu cok yuksek ust devir afrleri ile citirdan bir turbo ile 5-6 psi yurutursun araci :D
buarada VIS bende mevcut değil o 154luklerde bildiginz gibi. bende cruise de iken 15-15.5 civarında geziniyo.
2000d/d dan bastıgımda 3000e dogru ilk olarak hemen 13.5 civarına geliyor. daha snra 4000 civarı hızlı sekilde 12.2 - 12ye gelerek burada kalıyor ancak devir 6000ustune cıktıgı anda ise 12ninde altına inmeye baslayarak 7200e kadar surekli duserek daha onceki msjımda da belirttiğim gibi 10.7-10.9 civarına kadar dusuyor
bravo hgt
21-12-2009, 11:54
merhaba bravocu kardeş aynı araçtan bendede var 98 147 lik vanted06@hotmail.com eklersen sıkıntılarımızı paylaşabiliriz saygılar
demek ıstedıgım buydu, Clio RS olsa her turlu yorum yapılır da uzmanı yazmıs zaten. Alttaki AFR degerleri mesela honda vs ıcın epeyce zengın.
oncelikle aracta variable intake mevcut. Bu variable intake belli devirlerde emme manifoldu runner boyunu uzatarak tork ve guc oranini gelistirmek amaci ile yapilmis fiat tarafindan. Bu vis sistemi vakum ile calisir , manifoldun sol veya sag arkasinda bu vis'in pompasi bulunur. Ona gelen vakum ucunu cikartip bir denesene? bendeki mareanin vis 'i bozulmustu. Bu diyafram yirtilmisti, surekli acik kaliyordu :)
Ayrica acik hava filtresi varsa, en dogrusu maf'i emise en yakin pozisyona cekmek. Obur turlu filtrenin ucuna yakin yerde maf'in icindeki iat'nin okudugu intake air temp ile emisteki iat farkli olabilir.
Fiat'in 2.0 16v 148 hp ve 2.0 5cyl makineleri cruise de 14.0-15 afr, wot'de 5000 rpm'e kadar 13 , sonrasinda redline a kadar 12-11.5 yururler (bendekiler oyleydi en azindan).
Sen bu cok yuksek ust devir afrleri ile citirdan bir turbo ile 5-6 psi yurutursun araci :D
Orjinal çipsiz araba için redline değeri 11.5 olabiliosa çipli olan içinde 10.9 çok çokta zengin değil demekki.
VeNoM_35
21-12-2009, 17:01
10.9 çok zengin tago, çok hemde. genelde 13 civarı, atmosferik araçlar için max hp denir. hatta max tork için farklıdır falan. arkadaşın da dediği gibi kendini garantiye almak isteyen yazılımcının benzini dayaması sonucu olan bir değer o.
iide diğer arkadaştada 11.5 muş zaten oda daha önce bu araçtan kullanmış.
Hocam 11.5 afr ile 10 afr arasında çok fark var ama.
punto_multijet
21-12-2009, 20:30
bu aksam soyle bir durum denedik. aracımı genelde goturdugum ustamın eline benim debimetreden gectiği haberiyle solugu serviste aldım ve parca numaraları farklı olmasına ragmen soketleri aynı oldugundan taktık ve beklenen sonuc arac debimetre arızası verdi parca uyumsuz veya arızalı cıktı. neyse dedik o kadar yol geldik bari boyle arıza vermiş halde deneyelim ne gorcez?
gozlemler şu şekilde;
rolantide falan pek değişiklik yoktu.
alt devirlerde 2000 civarı tam gaz yapıldıgında yine bu sefer 13.5 - 14e yakın yerlerde dolanarak min 12.5e inerek devir artmaya basladı. 4500-5000 arası ise 12.5ten artmaya baslayarak 6000 civarı 14u asarak 6500de 14.5 civarlarına kadar cıktı. kesiciye girerken 15e yakın değerleri gorduk. bu şekilde gorulen değerlerin onemi var mı fikir sahibi yapar mı bilmiyorum gerçide.
yrn aksilik cıkmazsa bir arkadasımın HGTsindeki debimetreyi alıp tekrar bakıcaz. o sıradaki gozlemleride tekrardan paylaşıcam.
VeNoM_35
22-12-2009, 00:44
kesicide 15 değerleri tehlikeli olabilir, fazla zorlama bence.
Bu arada senin boğaz kelebeği mekanik bi yoksa drive by wire mı?
Drive by wire ise onun da bir adaptasyon süreci var, sadece aklıma geldi bir söyleyeyim dedim.
punto_multijet
22-12-2009, 08:14
kesicide 15 değerleri tehlikeli olabilir, fazla zorlama bence.
Yok Gökhanım oyle sadece 1 veya 2 kere kesiciye girdi o sekilde snra soktuk kendi debimetremi taktım sakata gelmemek lazım.
Bu arada senin boğaz kelebeği mekanik bi yoksa drive by wire mı?
Drive by wire ise onun da bir adaptasyon süreci var, sadece aklıma geldi bir söyleyeyim dedim.
mekanik bendeki. mk1 oldugundan gaz teli var bende
dbw olanlarda bir boğaz kelebeği ve maf alıştırma süreci var. Benim alfa 166da da var, öbür türlü herşey sapıtıyor.
punto_multijet
22-12-2009, 08:24
dbw olanlarda bir boğaz kelebeği ve maf alıştırma süreci var. Benim alfa 166da da var, öbür türlü herşey sapıtıyor.
bu dediğiniz olay bende yok sanırım. gaz teli olanlarda değilde 154luklerde var sanırım demi bu dediğiniz? eger 147liklerde yani gaz telli olanlarda da mevcutsa bu surecte ne yapılabiliyor? alıstırma dediğiniz?
Hocam 11.5 afr ile 10 afr arasında çok fark var ama.
Dostum afr si tabiki 10 değil zaten. Bak senin stok aracın denenmiş; redline civarı 11.5 ları görüyordu diosun, kaan ise yaptırdığı yazılım ile redlineda 10.9 ları görüyor şuan. Yazılım farkından oluyor bu afr farkı diorum bende. Debimetre arzası falan değil. Sonuç itibariyle araç farklı debimetre bağlayınca hatada verio, hata vermekle kalmıo sapıtıoda. Ben konunun en başından beri sadece bu araçta debi arzasına yoğunlaşmak vakit kaybı demeye çalışıorum. Yazılım iptal edilip denense, stok halde ne olduğunu göreceğiz...
Aküyü çıkartın. uçları birbirine değdirin ki elektrik kalmasın arabada.
2 dakika bekleyin.
Aküyü takın, kontağı açın. 90 saniye bekleyin. Bu arada boğaz kelebeği garip sesler çıkarır.
90 saniye bittiği anda kontağı kapayın ve 90 saniye daha bekleyin.
90 saniye bittiği anda aracı gaza basmadan çalıştırın ve motor 90c ye ısınana kadar bekleyin veya 10 dakika bekleyin (hangisi önce biterse)
Bu süreçte gaz pedalının 10 cm yakınından bile geçmeyin :) Kesinlikle klima , far , elektrikli cam gibi ekipmanları kullanmayın.
Hayırlı uğurlu olsun. Rölantiniz de düzelir, ayrıca kelebeğin açık kalma ve kapanma açısına göre de maf'dan geçen hava için compensation düzelir. Bu adaptasyonun düzgün olup olmadığını anlamak için de obd2 kablosu ile ecu'ya bağlanıp long term fuel trim (ltft) short term fuel trim (stft)'nin çok aşırı oynamadığını görürseniz sorun yoktur.
Bu arada punto_multijet hocam obd ile ecu'ya bağlanıp ltft ve stft değerlerini okur musun? Ecu belki aracı kırmamak amacı ile STFT ve LTFT'yi arttırmıştır. Bunu yaptığında aracın fuel map tablosundaki tüm değerleri LTFT değerine göre multiply eder. Bu arada LTFT ve STFT akü çıkarıldığında sıfırlanır, denemesi bedava, istersen akünü bir sök yeniden tak bir dene...
punto_multijet
22-12-2009, 08:45
Aküyü çıkartın. uçları birbirine değdirin ki elektrik kalmasın arabada.
2 dakika bekleyin.
Aküyü takın, kontağı açın. 90 saniye bekleyin. Bu arada boğaz kelebeği garip sesler çıkarır.
90 saniye bittiği anda kontağı kapayın ve 90 saniye daha bekleyin.
90 saniye bittiği anda aracı gaza basmadan çalıştırın ve motor 90c ye ısınana kadar bekleyin veya 10 dakika bekleyin (hangisi önce biterse)
Bu süreçte gaz pedalının 10 cm yakınından bile geçmeyin :) Kesinlikle klima , far , elektrikli cam gibi ekipmanları kullanmayın.
Hayırlı uğurlu olsun. Rölantiniz de düzelir, ayrıca kelebeğin açık kalma ve kapanma açısına göre de maf'dan geçen hava için compensation düzelir. Bu adaptasyonun düzgün olup olmadığını anlamak için de obd2 kablosu ile ecu'ya bağlanıp long term fuel trim (ltft) short term fuel trim (stft)'nin çok aşırı oynamadığını görürseniz sorun yoktur.
Bu arada punto_multijet hocam obd ile ecu'ya bağlanıp ltft ve stft değerlerini okur musun? Ecu belki aracı kırmamak amacı ile STFT ve LTFT'yi arttırmıştır. Bunu yaptığında aracın fuel map tablosundaki tüm değerleri LTFT değerine göre multiply eder. Bu arada LTFT ve STFT akü çıkarıldığında sıfırlanır, denemesi bedava, istersen akünü bir sök yeniden tak bir dene...
obd baglantısı yapma imkanım yok ama bu dediğinizi denicem. teşekkürler...
punto_multijet
22-12-2009, 18:12
Aşağıdaki 2 izlenimden sonra bugun Blackstone nickli Tuncay arkadasımız saolsun HGT sinin debimetresini denemem için verdi ve bu aksam ki gozlemler su sekilde.
ilk tam gazda yine 13.5 civarında goruyorum fakat devir yukseldikce kendi debimetremden farklı degerler gormeye baslıyorum. arac hızlanmaya basladıgında ozellikle 4000 civarından 6800-6900e kadar (belki 7000 bile olabilir hem yol hem wideband hemde devir gostergesi bakmak zor oluyor ama 7000 dibine kadar diyim) 12.6 - 12.3 aralıgında dolanıyor. asagıdaki msjlarda da gozuken 6000 snrası 11li değerlerden eser bile yok suanda. sadece tam kesiciye gircekken 12 altına inip 11.5 gibi kesiciye giriyor.
Şimdi sorum asıl olması gereken değerleri yakalamış mı oldum? :confused:
filtre yeni temizlenmişti. bugun tekrar denedim dolandım biraz genel olarak gozlemim su sekilde:
soguk motor arabayı ilk calıstırdıgımda 16 civarında oluyor.
2000d/d dan bastıgımda 3000e dogru ilk olarak hemen 13.5 civarına geliyor. daha snra 4000 civarı hızlı sekilde 12.2 - 12ye gelerek burada kalıyor ancak devir 6000ustune cıktıgı anda ise 12ninde altına inmeye baslayarak 7200e kadar surekli duserek daha onceki msjımda da belirttiğim gibi 10.7-10.9 civarına kadar dusuyor
bu aksam soyle bir durum denedik. aracımı genelde goturdugum ustamın eline benim debimetreden gectiği haberiyle solugu serviste aldım ve parca numaraları farklı olmasına ragmen soketleri aynı oldugundan taktık ve beklenen sonuc arac debimetre arızası verdi parca uyumsuz veya arızalı cıktı. neyse dedik o kadar yol geldik bari boyle arıza vermiş halde deneyelim ne gorcez?
gozlemler şu şekilde;
rolantide falan pek değişiklik yoktu.
alt devirlerde 2000 civarı tam gaz yapıldıgında yine bu sefer 13.5 - 14e yakın yerlerde dolanarak min 12.5e inerek devir artmaya basladı. 4500-5000 arası ise 12.5ten artmaya baslayarak 6000 civarı 14u asarak 6500de 14.5 civarlarına kadar cıktı. kesiciye girerken 15e yakın değerleri gorduk. bu şekilde gorulen değerlerin onemi var mı fikir sahibi yapar mı bilmiyorum gerçide.
yrn aksilik cıkmazsa bir arkadasımın HGTsindeki debimetreyi alıp tekrar bakıcaz. o sıradaki gozlemleride tekrardan paylaşıcam.
VeNoM_35
22-12-2009, 21:35
Aşağıdaki 2 izlenimden sonra bugun Blackstone nickli Tuncay arkadasımız saolsun HGT sinin debimetresini denemem için verdi ve bu aksam ki gozlemler su sekilde.
ilk tam gazda yine 13.5 civarında goruyorum fakat devir yukseldikce kendi debimetremden farklı degerler gormeye baslıyorum. arac hızlanmaya basladıgında ozellikle 4000 civarından 6800-6900e kadar (belki 7000 bile olabilir hem yol hem wideband hemde devir gostergesi bakmak zor oluyor ama 7000 dibine kadar diyim) 12.6 - 12.3 aralıgında dolanıyor. asagıdaki msjlarda da gozuken 6000 snrası 11li değerlerden eser bile yok suanda. sadece tam kesiciye gircekken 12 altına inip 11.5 gibi kesiciye giriyor.
Şimdi sorum asıl olması gereken değerleri yakalamış mı oldum? :confused:
şimdi başta da söylendiği gibi her arabanın yürüdüğü değer farklı olmakla birlikte atmosferik arabada aralık az çok bellidir. aslında bu debimetre değişimlerini gps ile 100-200 ölçümleriyle desteklesen çok daha yararlı olurdu bence. ama 10lu 11li değerlerdense 12li değerler daha iyi ve hızlıdır tahminim.
initial-D
22-12-2009, 21:43
hatta imkan varsa dynoda dene
BlackStone
22-12-2009, 21:50
Blackstone nickli Tuncay arkadasımız saolsun HGT sinin debimetresini denemem için verdi
yuppi o zaman benim için güzel haber debimetrem sağlammış :p Kardeşim sana da bi debimetre almak düşer artık :D
VeNoM_35
22-12-2009, 22:05
hatta imkan varsa dynoda dene
imkan var aslında ama ben izmirdeki dynoya güvenmiyorum oyuzden onu yazmıyım dedim:)
punto_multijet
23-12-2009, 07:41
imkan var aslında ama ben izmirdeki dynoya güvenmiyorum oyuzden onu yazmıyım dedim:)
+ bilmem kac :D
samet_61
25-01-2011, 01:46
filtre yeni temizlenmişti. bugun tekrar denedim dolandım biraz genel olarak gozlemim su sekilde:
soguk motor arabayı ilk calıstırdıgımda 16 civarında oluyor.
2000d/d dan bastıgımda 3000e dogru ilk olarak hemen 13.5 civarına geliyor. daha snra 4000 civarı hızlı sekilde 12.2 - 12ye gelerek burada kalıyor ancak devir 6000ustune cıktıgı anda ise 12ninde altına inmeye baslayarak 7200e kadar surekli duserek daha onceki msjımda da belirttiğim gibi 10.7-10.9 civarına kadar dusuyor
dostum map sensorune ve o2 ye bı baktır fıatların genel kronık sorunu bu aynı sorun benım palıo 1.6 da var
Kanımca geçen iki senelik süre zarfında sorunun ne olduğunu bulmuştur...
punto_multijet
25-01-2011, 15:53
dostum map sensorune ve o2 ye bı baktır fıatların genel kronık sorunu bu aynı sorun benım palıo 1.6 da var
bizde map yok
Kanımca geçen iki senelik süre zarfında sorunun ne olduğunu bulmuştur...
Evet haklısın. Sorunu bulalı yıllar oldu. Debimetredeydi sıkıntı
DetailEF
25-01-2011, 16:35
bizde map yok
Evet haklısın. Sorunu bulalı yıllar oldu. Debimetredeydi sıkıntı
Onu bırak araç turbolandı bile :D
onu bırak çok fena oldu :D
onu bırak setupbile değişti :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.