Orijinalini görmek için tıklayınız : timing ayarı hakkında
daredevil
21-12-2009, 11:40
arkadaşlar bir dereceli egzantirikte timing ayarı neye göre hesaplanıp yapılır bu ayar sadece bir keremi yapılır yoksa en üst performans yakalanana kadar tekrarlanırmı
http://www.crower.com/misc/cam_spec/cam_finder.php?part_num=63462
bunu bilen zor bulunur Türkiyede....
B.Aktepe
21-12-2009, 12:24
bilen vardır da herkes paylaşır mı önemli olan o.
bilen vardır da herkes paylaşır mı önemli olan o.
sanmıyorum olsun.. konuyu açan arkadaşımız parasıyla yaptırdı yine olmadı ayar tutmadı...
B.Aktepe
21-12-2009, 12:30
sanmıyorum olsun.. konuyu açan arkadaşımız parasıyla yaptırdı yine olmadı ayar tutmadı...
e şimdi yapan usta bilmiyorsa hiçkimse bilmiyor mu demek oluyor? bide olup olmadığını neye göre anlıyorsunuz?
daredevil
21-12-2009, 12:35
e şimdi yapan usta bilmiyorsa hiçkimse bilmiyor mu demek oluyor? bide olup olmadığını neye göre anlıyorsunuz?
abi ustaya birşey dediğim yok bu iş nasıl yapılıyor onu merak ediyorum ayar bir tek mi oluyor diyelim 2 derece emme yapıyorsun tamam orda bırakıyorsun yoksa arabanın gidişine göre tekrar yapılıyor mu kimseye herşeyi ile anlatsın istemiyorum
B.Aktepe
21-12-2009, 12:43
dyno üstünde denenerek yapılması gerekir. piston-supap ve supap-supap boşluklarınıda göz önünde bulundurmak gerekir ki tehlike olmasın.
daredevil
21-12-2009, 12:45
dyno üstünde denenerek yapılması gerekir. piston-supap ve supap-supap boşluklarınıda göz önünde bulundurmak gerekir ki tehlike olmasın.
yani demek istediğin bir kaç kere yapılması gerekir burdan bu sonuç çıkıyor değilmi
B.Aktepe
21-12-2009, 12:47
istediğini bulana kadar bir kaç kere oluyor evet. güç bandını devir bandına yaymak istedğin yere göre vs. dyno üstünde eğrileri görerek gücü görerek yapılması gerekiyor. en azından bu benim ve takip ettiğim forum ve kişilerin yorumu,uygulamaları.
fsunnetci
21-12-2009, 12:47
aslında benim düşüncem bu işi paşa tuning savaş abinin dışındakiler pek ilgilenmiyor ya da önemsemiyorlar :) egzantriklerin lift ve duration ayarlarını hep ortalamada tutuyorlar yani araçta rolanti sorunu ve titreme gibi şeyler olmasın diye performansa pek bakmıyorlar diye düşünüyorum..yabancı bir sitede bi makale okumuştum adamlar 2 gün timing ayarı için uğraşmışlar:) ama bu extreme bir olay tabiki bizim ustalar bole bişe yapmazlar:)
daredevil
21-12-2009, 12:50
aslında benim düşüncem bu işi paşa tuning savaş abinin dışındakiler pek ilgilenmiyor ya da önemsemiyorlar :) egzantriklerin lift ve duration ayarlarını hep ortalamada tutuyorlar yani araçta rolanti sorunu ve titreme gibi şeyler olmasın diye performansa pek bakmıyorlar diye düşünüyorum..yabancı bir sitede bi makale okumuştum adamlar 2 gün timing ayarı için uğraşmışlar:) ama bu extreme bir olay tabiki bizim ustalar bole bişe yapmazlar:)
sana katılıyorum ama elbet bununda ince bir noktası vardır.
B.Aktepe
21-12-2009, 12:53
aslında benim düşüncem bu işi paşa tuning savaş abinin dışındakiler pek ilgilenmiyor ya da önemsemiyorlar
Böyle birşey olabilir mi hiç. Bu işin bilincinde olan her firma garaj servis vs. ilgilenmeme veya önemsememesi gibi birşey olabilir mi..
Sierra Rs
21-12-2009, 13:07
oktaykanlarda timing'e cok önem veriyor topladığı makinelerde mantar'da veriyordur paşada veriyordur bence..
Egzantirik ayarları pek kolay değil gerçekten ,satan firma hangi derecelerde olması gerektiğini ve max lift ve min. lift'i yayımlıyor. Bu değerlere ayalanıp ölçülüyor , optimum değeri yakalamk için dynoda bu aralıklar arası denenip hangisinin daha iyi olduğu bulunuyor. Bu işin en zor yanı ,liftleri ölçmek ölçü aletinin bağlanması. Bu işlemleri düzgün bir şekilde yapıcak firma yada şahıs azdır.
edo typer
21-12-2009, 13:50
dunyada da cok tartısılan bı olay. hesaplanarak yapılan tımıngten sonra dynoya cıkmaya gerek var mıdı yok mudur? yanı ayarın dyno uzerınde mı olması gerekır? dunyanın onde gelen fırmaları tımıngten sonra dyno kontrolu yapıolar. gercekten guc alıp almadıgızı baska turlu anlayamayız. ama ben sanmıorum kı ısını bılen bırısının yptıgı tımıng dynoda az guc versın. benım eskı setupımda tımıngı dyno ustunde yaptık. ** yapmadan once nerde guc alacagımızı bılıyorduk ve tam bekledıgımız noktada 11 hp aldık. ılk denememızde 11 hp almamıza ragmen toplamda 3 kez farklı ayar deneyıp aracı olcuk;) ısını bılen bır usta ve dyno sorununuza yardımcı olacaktır,kolay gelsın
edo typer
21-12-2009, 13:58
hmn bı ekleme yapayım, 11 hp aldık en ıısı bu mantıgı yoktu,en guzel egrıde o ayarda ıdı. aracın dewır bandını butun olarak dusunmek gerekır. 8000-9000 dewır aralıgında aracım 5 hp guclu olucagına 8000 oncesının 2 hp guclu olmasını tercıh ederım:D hp olrak soledım ama dıkkat edılmesı gereken krıter tork egrısıdır. denersenız gorursunuz pık hp yakalayabılırsınız fakat homojen tork egrısı ıle aracınız daha hızlı olucaktır..
racing3000
21-12-2009, 15:09
peki ortalamalarda tutulacağına stock kasnak kullanılması daha iyi olmaz mı? gereksiz yere zahmet ..
aslında benim düşüncem bu işi paşa tuning savaş abinin dışındakiler pek ilgilenmiyor ya da önemsemiyorlar :) egzantriklerin lift ve duration ayarlarını hep ortalamada tutuyorlar yani araçta rolanti sorunu ve titreme gibi şeyler olmasın diye performansa pek bakmıyorlar diye düşünüyorum..yabancı bir sitede bi makale okumuştum adamlar 2 gün timing ayarı için uğraşmışlar:) ama bu extreme bir olay tabiki bizim ustalar bole bişe yapmazlar:)
initial-D
21-12-2009, 15:20
kullanılacak motora uygun timing ayarını satan vermiyormu zaten?
@erdem
max güç devrin ne kadar arttı egzantrikten sonra?
racing3000
21-12-2009, 15:41
sorunda burda sanırım, verilen en uygun timing 4 decerece benim bildiğim. ama dyno aynı şeyleri söylemiyor. daredevil yıldıray arkadaşım da bu işin doğrusu nedir, ne olmalıdır diyor.
ula gökmen abi beni kekledi demek, hep dyno üstünde yapılıyomuş demek ahauhau adam bi sağ bi sol hadi sektir git diyodu bana hesap mesap yok ahauhau
racing3000
21-12-2009, 16:11
daredevil arkadaşım sen müdahale etme isteği mi duyuyorsun, yoksa daha fazla nasıl güç elde ederiz mi diyorsun?
VeNoM_35
21-12-2009, 16:23
nette okadar çok bilgi varki bu konuda, çok rahat bilgi edinebilirsin.
ayrıca tr'de bunu bilen birsürü usta mevcuttur.
racing3000
21-12-2009, 16:35
gerçekten çok kaynak var ama çelişkililer, açıkçası benim de çok takıldığım bir konuydu. net bir yaklaşım bulmak zor görünüyor.
edo typer
21-12-2009, 16:45
kullanılacak motora uygun timing ayarını satan vermiyormu zaten?
@erdem
max güç devrin ne kadar arttı egzantrikten sonra?
benım egrım cok guzeldı 9200 kesıcım vardı max gucu 9150 gıbı alıodum. tımıngten sonra 3000 dewıre kdr bı dusus oldu tımıngsız halıne gore ama ustlerde cok ıyı artıs yakaladık.
ula gökmen abi beni kekledi demek, hep dyno üstünde yapılıyomuş demek ahauhau adam bi sağ bi sol hadi sektir git diyodu bana hesap mesap yok ahauhau
:D:D pıyasada en fazla egzntrık takılan arac 106 saxo:D ve genelde aynı setup(sıkıstırma,egzos vs) gozunu baglasan yapar mantar abı:D
daredevil
21-12-2009, 16:47
ben öğrenmek istediğim 5 derece eksoz diyelim bunu sanıl buluyorsun niye 5 derece emme değil
edo typer
21-12-2009, 16:50
gerçekten çok kaynak var ama çelişkililer, açıkçası benim de çok takıldığım bir konuydu. net bir yaklaşım bulmak zor görünüyor.
net yaklasım zor dıe bısey yok. emme ve egzos sıboplarının pıston nerdeyken acılması kapanması gerektıgı pratık olarak bellı ztn. egzantrık derecelerı lıftlerı bellı bunlar hesaplanarak yapılıo ztn. sonrada dynoda olcuoruz:D bunları hesaplazmasan yıne yaparsın ama 3 kere deıl 10 kere olcersın aracı 10 kere kasnak cevırırsın;) hesaplamak sadece deneme sayısını azaltıyor bana gore oncesını ve sonrasını olcmeden bu arac oldu dememek lazım,tabı kı dyno olmayan yerlerde bu ımkanlar yok o zmn mecbur hesap ıle tımıng yapılıor ama dyno gıbı bı nımet varsa neden kullanmayalım?
edo typer
21-12-2009, 16:54
ben öğrenmek istediğim 5 derece eksoz diyelim bunu sanıl buluyorsun niye 5 derece emme değil
araclardan sokulen egzantrıklerın emme ve egzos derecelerı 1 olmadıgı gıbı takılanlarda 1 deıl. ornek olarak sokule egzos 290 derece takılan 300 sokulen emme 310 derece takılan 305. buyur burdan yak:D egzantrık derecesının onemı oldugu kdr lıftınde onemı cok buyuktur. bıde sıbopların arasındakı mesafeyı unutmamak lazım;) genelde sıbop pıston arasındakı mesafeye dıkkat edılır sıbop sıbop mesafesınıde unutmamak lazm;)
merak ettgım bır sey var denız kenarında olan arkdaslar ıstanbul antalya ızmır denız sevıyesınde avansını neye gore verıyorsunuz tymıng nasıl yapıosunuz yada tymıng yaptırdım super oldu bunu merak edıyorum ?
edo typer
21-12-2009, 17:09
merak ettgım bır sey var denız kenarında olan arkdaslar ıstanbul antalya ızmır denız sevıyesınde avansını neye gore verıyorsunuz tymıng nasıl yapıosunuz yada tymıng yaptırdım super oldu bunu merak edıyorum ?
olcuyoruz:D
:D neyı olcuyorsunuz denız sevıyesınde rakımımı :D:D:D:D
duyduğuma göre deniz seviyesinde sente sıfır noktasına geitirlip bırakılıyormuş.. doğru mudur bu tabir?
edo typer
21-12-2009, 17:18
:D neyı olcuyorsunuz denız sevıyesınde rakımımı :D:D:D:D
aracın gucunu:D guc aldıysak ne mutlu bıze dıoruz:D
edo typer
21-12-2009, 17:28
duyduğuma göre deniz seviyesinde sente sıfır noktasına geitirlip bırakılıyormuş.. doğru mudur bu tabir?
yok abı ole bısey kasnak kullanmaz o zmn 0 rakımdakıler;)
Benimde anlamadığım GKM garajda yaptırdığım timing de
aracım 181 hp çıkmıştı ama ivme sok istikrarsızdı
bakınız..
http://farm3.static.flickr.com/2673/4203800416_0b11dc89cc_b.jpg
Paşaoğlunda yaptırdığım timingde tork da düştü HP de ama daha istikrarlı bi ivme olduğunu görüyoruz ama 5 Hp baya fark etti gibi arabada
Bakınız Paşaoğlu dyno
http://farm3.static.flickr.com/2584/4203800692_4eec3e629f_b.jpg
İnternette bende araştırmıştım bu timing olayını nasıl yapılır nedir ne yapılır neye göre ne hesaplanır
Şimdi burada bilen biri söylerse sevinirim istikrarlı olması düzeldir tabikide araç eskisine göre verimli yürümüyor nedendir acaba eski timing im dahamı verimliydi ?
edo typer
21-12-2009, 17:37
-ER- aracta baska bısey degıstı mı? kesıcıler arasında 300 dewır fark var
edo typer
21-12-2009, 17:39
Şimdi burada bilen biri söylerse sevinirim istikrarlı olması düzeldir tabikide araç eskisine göre verimli yürümüyor nedendir acaba eski timing im dahamı verimliydi ?
usttekınde tork egrısı dalgalı olmasına ragmen altakı kdr dık sekılde dusmuyor. usttekı tımıngın ust dewırlerde daha hızlı olması beklenır bana gore.
-ER- aracta baska bısey degıstı mı? kesıcıler arasında 300 dewır fark var
usttekınde tork egrısı dalgalı olmasına ragmen altakı kdr dık sekılde dusmuyor. usttekı tımıngın ust dewırlerde daha hızlı olması beklenır bana gore.
Hayır sadece timing farklılığı var araçta
şöyle birşey var bro dikkat edersen whp olarak hemen hemen aynı hatta savaş abinin yaptığı 2 beygir kadar fazla.. ama ilk ölçümde daha fazla devir dönüldüğü için kayıp daha fazla çıkmış ve bilgisayarda kayıbı whp nin üstüne eklediği için orda sıkıntı olmuş..
sen şu arabanın yatak ve segmanlarını bi değiştirsen çok şey değişecekte.. Kompresyon ölçtün mü şu son haliyle ?
initial-D
21-12-2009, 18:18
gerçekten çok kaynak var ama çelişkililer, açıkçası benim de çok takıldığım bir konuydu. net bir yaklaşım bulmak zor görünüyor.
sen tam olarak neyi soruyorsun.standart araca sente ayarınımı?dereceli taktıktan sonraki ayarın nasıl neye göre yapıldığınımı?
dragstar
21-12-2009, 18:21
erel 2 ölçüm arasında 10 derece fark var oda etken olabilir belirli bir miktar
sen tam olarak neyi soruyorsun.standart araca sente ayarınımı?dereceli taktıktan sonraki ayarın nasıl neye göre yapıldığınımı?
dereceli egzn sonrasını soruyor...
yok abı ole bısey kasnak kullanmaz o zmn 0 rakımdakıler;)
edo nası yanı sımdı denız kenarındakı arabaya avans rötar felanmı yapıosun sen kasnaklardan :D
initial-D
21-12-2009, 18:44
Benimde anlamadığım GKM garajda yaptırdığım timing de
aracım 181 hp çıkmıştı ama ivme sok istikrarsızdı
bakınız..
http://farm3.static.flickr.com/2673/4203800416_0b11dc89cc_b.jpg
Paşaoğlunda yaptırdığım timingde tork da düştü HP de ama daha istikrarlı bi ivme olduğunu görüyoruz ama 5 Hp baya fark etti gibi arabada
Bakınız Paşaoğlu dyno
http://farm3.static.flickr.com/2584/4203800692_4eec3e629f_b.jpg
İnternette bende araştırmıştım bu timing olayını nasıl yapılır nedir ne yapılır neye göre ne hesaplanır
üstteki dalgalı rafikte ortalama tork daha fazla 3-5 nm kadar.yine üstteki grafikte 6000devirden sonra 7400e kadar 200nm torktan 160nm torka düşerken alttaki düz grafikte 6000den 7400 devre kadar 195nm torktan 145nm torka düşmüşün
yani dalgalı grafik 1400 devirlik bi yüksek devir periyodunda 40nm kaybederken diğer düz grafik aynı periyotta 50nm tork kaybetmiş
ama benim anlamadığım biri 4 biri 5. viteste denenmiş ve birinde 7800 birinde 7500 gibi kesici var sanki
şöyle birşey var bro dikkat edersen whp olarak hemen hemen aynı hatta savaş abinin yaptığı 2 beygir kadar fazla.. ama ilk ölçümde daha fazla devir dönüldüğü için kayıp daha fazla çıkmış ve bilgisayarda kayıbı whp nin üstüne eklediği için orda sıkıntı olmuş..
Ona dikkat ememiştim :)
sen şu arabanın yatak ve segmanlarını bi değiştirsen çok şey değişecekte.. Kompresyon ölçtün mü şu son haliyle ?
ölçtürmedim satmazsam değiştiricem kızdım valla
üstteki dalgalı rafikte ortalama tork daha fazla 3-5 nm kadar.yine üstteki grafikte 6000devirden sonra 7400e kadar 200nm torktan 160nm torka düşerken alttaki düz grafikte 6000den 7400 devre kadar 195nm torktan 145nm torka düşmüşün
yani dalgalı grafik 1400 devirlik bi yüksek devir periyodunda 40nm kaybederken diğer düz grafik aynı periyotta 50nm tork kaybetmiş
ama benim anlamadığım biri 4 biri 5. viteste denenmiş ve birinde 7800 birinde 7500 gibi kesici var sanki
Nie 4. ve 5. farklılı şanzımandan dolayı bence 2. dynoda araç 5ileri şanzıman vardı.
racing3000
21-12-2009, 19:01
sen tam olarak neyi soruyorsun.standart araca sente ayarınımı?dereceli taktıktan sonraki ayarın nasıl neye göre yapıldığınımı?
tam olarak sorduğum şu: eksantriğini değiştirdiğimiz araçta, kasnaktan timingi hesaplanan verilere göre yapılmasına rağmen, dynoda bu derecelerde max verim neden yakalanamıyor? ikinci takıldığım nokta ise yine aynı araçlardaki zaman zaman yaşanan istikrarsızlık. zaman zaman dediğim şu, araç iyi yürürken, aynı hava koşulllarında bir başka gün iştahsızlaşıyor, ya da saat arayla. forumda da örnekleri var, yabancı forumlarda da karşılaştım. atlanan bişeyler var demekki diyorum, ama zaten iyi bilmediğim bir konu ve bi okadar da hassas. nedir bu olumsuzlukların nedeni?
B.Aktepe
21-12-2009, 19:22
dynoda max verim neden yakalanmasın? takılan her egzantrik aynı arabada aynı sonucu vermez ki.
8000 devir çeviren 11 sıkıştırmalı 2" headerlı bir motordaki max verim aldığın güç ve tork eğrilerin ile;
9000 devir çeviren 12 sıkıştırmalı 2.5"headerlı bir motordaki tork güç eğrileri aynı olmaz ki.
hepsini geçtim,
bütün verileri aynı olan bir otomobilde bile r/s ratio ları birinin 1.50 bir diğerinin 1.70 olduğun otomobilde bile tork grafikleri aynı değildir. o yüzden max verimi aynı egzantrikte aynı kasnak ayarları ile alamazsınız. her araca göre dyno üstünde bakılması gerekir.
bu bahsettiğim sente değil. sentesi yapılmış motorun, egzantriğinin kasnaklar ile fine tune dediğimiz ufak oynamalar ile güç tork eğrisini güç bandına taşıması olayıdır.
egzantrik aldık diyelim bize yollanan kağıttaki bilgilere göre aracın sentesini ayarlarız. sonradan dyno üzerinde kendi aracımıza göre ufak oynamalar ile istediğimiz duruma getiririz.
racing3000
21-12-2009, 19:30
dyno da max verim yakalamayı yanlış anlamışsınız, ya da ben eksik ifade ettim. hesaba göre yapılan ayarda dyno da atıyorum 140 hp verdi, ama deneme yanılma yöntemi ile dyno üzerinde 142-143 ler görülebiliyor demek sitedim. hadi son rütuşlarla (fine tune) tabiki o kadar artış olacaktır diyelim, ancak kağıt üzerindeki hesap uygulandığında stock halinden daha kötü sonuçlar da alınabiliyor. bunların da ötesinde asıl kafamı kurcalayan ikinci sırada sorduğum istikrarsızlık olayı.
B.Aktepe
21-12-2009, 19:35
istikrarsızlık ile timing in bir ilişkisi yok. hava şartları benzin kalitesi ile ilgili bir durum.
kağıt üzerinde yapılan hesaplamalarda sonuç olarak fine tune yapılmaz. sentesi ayarlanır ama verilen teknik bilgilere göre. daha önceki yapılan araçlardan örnek alarak ezbere yapılabilir tabi. en yararlı kaynak bu konu üzerinde internet yabancı forumlar teknik forumlar vs. okumak araştırmak en iyisi:)
racing3000
21-12-2009, 19:38
o zaman okumaya, kurcalamaya devam :)
edo typer
21-12-2009, 20:10
edo nası yanı sımdı denız kenarındakı arabaya avans rötar felanmı yapıosun sen kasnaklardan :D
ewt +1 deydı benım kasnagım
daredevil
21-12-2009, 20:11
arkadaşlar olay tam olarak şöyle benim aracımda d17a2 crower marka stage 2 egzantirik var bunu timing ayarı aşağıda koyduğum kasnağın R yönü 5 derece ama yurdışında bulduğum araçlarda bunlar hep A yönü 4 yada 5 derecede ve bu yurdışında tek bir araç değil crower timing card linkte buna göre yapılan timing adamlar A 4veya5 derece olurken benim aracımda neden 5 derece R yönü bunu bana açıklayacak biri varmı bu R ve A yazıların açılımı nedir ??????
http://www.crower.com/misc/cam_spec/...part_num=63462
http://freshimageperformance.net/images/aem%20cam%20gears.jpg
racing3000
21-12-2009, 20:16
bu arada açıklayamadığım bir olay daha var aslında, vtec dediğimiz teknolojide avansa manuel olarak müdahale edemiyoruz, zaten tüm ayarı kendisi çekiyor. kasnaktan verdiğimiz dereceye göre elektronik valve timing nasıl tepki veriyor acaba? bizim araçlarda mesela stock halinde iken tüm bu ayarları resetleyerek, motorun o anki mevcut durumuna göre (afr, yakıt durmu, hava sıcaklığı vs) kendisini yeniden düzenliyor ve olabilecek en optimum ayara getiriyor.
racing3000
21-12-2009, 20:20
arkadaşlar olay tam olarak şöyle benim aracımda d17a2 crower marka stage 2 egzantirik var bunu timing ayarı aşağıda koyduğum kasnağın R yönü 5 derece ama yurdışında bulduğum araçlarda bunlar hep A yönü 4 yada 5 derecede ve bu yurdışında tek bir araç değil crower timing card linkte buna göre yapılan timing adamlar A 4veya5 derece olurken benim aracımda neden 5 derece R yönü bunu bana açıklayacak biri varmı bu R ve A yazıların açılımı nedir ??????
http://www.crower.com/misc/cam_spec/...part_num=63462
http://freshimageperformance.net/images/aem%20cam%20gears.jpg
5 derece, 2.5 mark olarak dimi yıldıray?
http://freshimageperformance.net/images/aem%20cam%20gears.jpg
benimki kasnak üzerinde 2 derece Avans'ta...
racing3000
21-12-2009, 20:26
Soner abi sen ilk taktığında kasnaktan derece vermeden denedinmi hiç, o derece yani.
daredevil
21-12-2009, 20:30
ben denedim ne soruyorsun
racing3000
21-12-2009, 20:31
5 derece R ile kıyasladığında durum ne?
daredevil
21-12-2009, 20:37
arabanın gitmemesi neden yurtdışında adamlar 5 derece A oluyorda bizde 5 derece R oluyor:D
Soner abi sen ilk taktığında kasnaktan derece vermeden denedinmi hiç, o derece yani.
valla kasnak almadan önce orjinal kasnakla taktık gayet iyiydi.. kasnak sonrası da aynı gibi geldi bana.. açıkçası çok bi fark hissedemedim...
racing3000
21-12-2009, 20:47
yurtdışında d 17 a2 lere 3-4 derece (A mı R mı bilmiyorum) üzerinde veren görmedim. sen peki A tarafında deneme yapmadın mı, ya şöyle sorim, en iyi verimi nerde yakaladın?
edit: sorum yıldıray'a :)
herşey motora daha fazla hava sokmak
emme zamanı diye bildiğimiz zamanın sonunda piston sıkıştırma için üön ya tırmanmaya başlarke bile emme supapı açıktır bu bir ara zamandır ve emme rötarı diye geçer.
aynı şekilde hep bildiğimiz egzoz zamanında piston aön dan üön a çıkarken egzozu atar kısmıda tam doğru değil.
egzoz zamanı avansı denilen bir ara zaman daha var iş yapılan evrede piston aön ya inerken egzoz supapı açılarak egzozun kendi basıncıyla silindir dışına kaçması isteniyor.
buna iyi kafa yordum zamanında olayın özü yüksek devirlerde motora fazla hava sokmak için emmeye kapanma rötarı verip içeri dolan havanın yarattığı dinamik koşullar piston sıkıştırma için üön ya çıkarken bile silindire hava çeksin ama ayar öyle olsun ki piston emme yoluna geri karışım basmasın :)
aynı şekilde egzoz zamanına ise öyle bir avans verilsin ki işe yaramaz gazları piston itip kakmakla uğraşmasın ama öyle bir avans olsun ki motorun tam iş yaptığı yerde gücünden çalmasın..
ha birde bu iki ufaklığın bindirdiği overlap durumu var oda akışkanlar mekaniği olayları söz konusu sanırım, egzoz sistemi iyi ayarlanmış bir motorda egzoz gazları kaçarken oluşan basınç değişikliği emmeyi açık bulursa burdan silindire yakılmak üzere az da olsa bir karışım çeker.
düşünün overlapta çekiyor + emme esnasında zaten kendi çekiyor + emme rötarıyla hız kazanan gazın kendisi biraz daha doluyor.
işte yüksek devir çeviren makinalarda bu 3 noktada kafa yorulursa güç alınıyor.
kafa karıştırıcı şeyler ama ford Ti-VCT tamda bunu yapıyor :)
belki vvt-i da belkide vtec te :o
racing3000
21-12-2009, 20:50
valla kasnak almadan önce orjinal kasnakla taktık gayet iyiydi.. kasnak sonrası da aynı gibi geldi bana.. açıkçası çok bi fark hissedemedim...
bizim otomatik avans buna neden olmuş olabilirmi, daha da açmak gerekirse şöyle sorim abi, aracı hiç bir elektrik aksamını çalıştırmadan 10-12 dk rolantide çalıştırdın mı hiç kasnak sonrasında?
bizim otomatik avans buna neden olmuş olabilirmi, daha da açmak gerekirse şöyle sorim abi, aracı hiç bir elektrik aksamını çalıştırmadan 10-12 dk rolantide çalıştırdın mı hiç kasnak sonrasında?
hatırlamıyorumki valla.. 6 aydan fazla oldu takılalı...
bu R ve A yazıların açılımı nedir ??????
A Advance. (Süpaplar standart pozisyona göre erken açılıyor)
R Retard (Süpaplar standart pozisyona göre geç açılıyor)
cosworth
22-12-2009, 05:40
:soru::soru::soru:::eek::eek::eek::eek::eek:
daredevil
22-12-2009, 07:06
yurtdışında d 17 a2 lere 3-4 derece (A mı R mı bilmiyorum) üzerinde veren görmedim. sen peki A tarafında deneme yapmadın mı, ya şöyle sorim, en iyi verimi nerde yakaladın?
edit: sorum yıldıray'a :)
A noktasında hiç deneme yapılmadı bir kere ayar yapıldı tamam o kadar tek ayar anlayacağın şimdi düştük derdine
racing3000
22-12-2009, 12:13
e peki sen kendin avans tarafında ufak ufak denemeler yapıp en iyi timingi yakalasan? tabii dikkatli, küçük adımlarla ve kulağı dört açarak, birden bire sıkmamak lazımmış. yarım mark yarım mark denenebilir.
daredevil
22-12-2009, 12:42
bakalım biraz daha araştırma yapıyorum birşeyler çıkar gibi olmadı yapacağız artık kendimiz ama yazılımada müdahale etmek gerekecek bence
fsunnetci
22-12-2009, 12:59
ben aracıma motor toplattım ve tüm ayarlarını yaptırdım rodajımıda bitirdim ve mevcut p28 ecu'ya S300 taktırdım ama bir türlü ayar tutturamadık çünkü aracın timing ayarı ve sibop ayarı olması gerektiği gibi ayarlanmamıştı.bu timing işi çok hassasiyet isteyen bir iş yani 15-20 yıl tecrübeli motor ustası bu işi yapamayabilir çünkü uzmanlık alanı bu değil..bu işi istanbulda yapabilen nadir kişiler var saysan 5 parmağı kesinlikle geçmez..stndrd araçlarda hata payı çok daha az fakat atmosferik yüklü araçlarda bu iş çok zahmetli olduğundan ilgisizlik oluyor..
racing3000
22-12-2009, 14:01
bakalım biraz daha araştırma yapıyorum birşeyler çıkar gibi olmadı yapacağız artık kendimiz ama yazılımada müdahale etmek gerekecek bence
sanmıyorm ya, yazılımda en fazla rol rev limiterı biraz yukarı kaydırmak oldu bence (eksantriğin max verim aralığına yaklaşmak için) .yine de özgün bilir en iyisini.
CallMeInsane
22-12-2009, 14:45
eğer adı ayarsa birden cok defa yapıla bilmesi gerekir yaparsın tutmaz bidaha yaparsın istedigin gii olmaz degistirirsin en iyisini bulana kadar
daredevil
22-12-2009, 22:19
arkadaşlar birşeyler buldum gibi video izlerseniz
http://www.youtube.com/watch?v=zVbwQ-O0Jlg
racing3000
22-12-2009, 23:52
Yıldıray bu videodan ne sonuç çıkarttın peki
daredevil
23-12-2009, 07:00
Yıldıray bu videodan ne sonuç çıkarttın peki
valla sen ne anladıysan bende onu anladım racing 3000:D:p
ben biliyorum ama payulaşmam :)
B.Aktepe
23-12-2009, 08:00
uyusana arkadaşım işin ne:)
daredevil
23-12-2009, 08:05
ben biliyorum ama payulaşmam :)
özgün abi paylaşma özelden yaz bari canım abim :D
racing3000
24-12-2009, 09:57
kanal farketmez, çözülsün de :D , şaka maka neymiş bu işin sırrı
daredevil
24-12-2009, 23:25
kanal farketmez, çözülsün de :D , şaka maka neymiş bu işin sırrı
valla çıkan olmadı daha sırrı söylecek yok o dA DEĞİL sırrı söylemesin yapsın :D
racing3000
25-12-2009, 10:14
Ayar sahibi paşaoğlu değilmi?? zaten bu işin competanı onlar, yeniden gitsen? böyle huzursuz olacağına bi istanbul yapmanda fayda var bence..
racing3000
25-12-2009, 10:15
aklıma başka bişey daha geliyor aslında. biliyorsun eksantriğin de bir rodajı var, rodaj tamamlandı ve sen hep sıkıştırdın makinayı, yeni bir subap ayarı da gerekli sanırım ?
yaavvv paşaoğlu bursayada bı şube açsa fenamı olur istanbuldaki kadar iş yapar bursa da yemınle, sadece yıldıray gıtse bıle yeter zaten :D :D
daredevil
26-12-2009, 07:25
yaavvv paşaoğlu bursayada bı şube açsa fenamı olur istanbuldaki kadar iş yapar bursa da yemınle, sadece yıldıray gıtse bıle yeter zaten :D :D
aynen denon :D
racing3000
27-12-2009, 22:08
Yıldıray son durum ne, meraktayız ...
daredevil
28-12-2009, 21:55
Yıldıray son durum ne, meraktayız ...
abi tekrar ayar için gidip sık dokuyacağız gibi geliyor ama sorun büyük :(
racing3000
28-12-2009, 23:07
biraz açarmısın, ne gibi bir sorun büyük olan detaya girmek istemezsen özelden yazabilirsin
aklıma başka bişey daha geliyor aslında. biliyorsun eksantriğin de bir rodajı var, rodaj tamamlandı ve sen hep sıkıştırdın makinayı, yeni bir subap ayarı da gerekli sanırım ?
egzantrikler ayardan önce yeterince km. yaptı zaten aga :)
daha sonra gittik istanbula timing yapıldı. özgün map i ayarladı ilk geldiğinde güzel gidiyordu sorun yoktu.
daha sonra tekrar sibop ayarı yapıldı. ne olduysa ondan sonra oldu :D
ve mecburen tekrar timing yapılacak.
racing3000
04-01-2010, 22:59
e o zaman kafaya takacak bişey yok bence :)
Selim Kaynar
05-01-2010, 00:16
Atmosferik yüklemenin şah damarı dereceli eksantriğe alternatif 5 gündür piyasada mevcut.
Ama sadece multiair motorlarda var şimdilik.Subap zamanlamaları için Dr. Ecu'nun kolları sıvama vakti geldi galiba.
Fiat'ın şu Punto EVO da bahsettiği MultiAir motor mu ? Yani Vtec'in VVT'nin VANOS'un Fiat'cası ?
Selim Kaynar
05-01-2010, 01:24
Fiat'ın şu Punto EVO da bahsettiği MultiAir motor mu ? Yani Vtec'in VVT'nin VANOS'un Fiat'cası ?
Değişken subap zamanlamasının Fiat'cası:)
Ancak elektro-hidrolik sistem sadece emme subabını kontrol ediyor.Kam mili araçta mevcut ama sadece aktif olarak egzoz subaplarını kontrol ediyor,pasif olarak da emme subaplarını.
Eksantrik mili ve emme supabı arasındaki elektro-hidrolik itici ile kam milinin monoton hareketinden bağımsız olarak emme supaplarının açık kalma süreleri kamın ilk uyartımından sonra ecu tarafından kontrol ediliyor.
Gaz kelebeği olmadan yük kontrolu yapılabiliyor.Araçta arıza olduğu zaman gaz kelebeği devreye giriyor.Volumetrik verim arttırılmış yakıt tüketimi azaltılmış durumda. Ayrıca Fiat Euro 6 normunun alt yapısını atmış bulunmakta.
Selim Kaynar
05-01-2010, 01:33
Ayrıca tek eksantrikli
ozaman dereceli egzantrik dönemi kapanıyor mu :D
Selim Kaynar
05-01-2010, 16:16
Yazılımla desteklenirse hem dereceli eksantrik varmış gibi hem de rölantiyi bozmadan litre başına düşen beygir güçlerini 100 hp/lt nin üstüne çıkarmak mümkün.Mekaniğin darboğaza girdiği yerde elektronik bu işleri götürecek.
2011 e girdik halen bu timming olayını bilen yokmu ? belli başlı kişilerin dışında ? bana diyorlardıda ınanmıyordum herkes bilmiyor diye
2011 e girdik halen bu timming olayını bilen yokmu ? belli başlı kişilerin dışında ? bana diyorlardıda ınanmıyordum herkes bilmiyor diye
e olabliir herkes bilmeyebilir sorun ne ki?
valla egzantrik aldım bilen adam lazım , yoksa kendim takacam kompretörü bir ileri iki geri mehter gibi bırazda matamatikle uuraşcam olursa olur olmassa orjinal sentesinde kullancaz :D
valla egzantrik aldım bilen adam lazım , yoksa kendim takacam kompretörü bir ileri iki geri mehter gibi bırazda matamatikle uuraşcam olursa olur olmassa orjinal sentesinde kullancaz :D
tek egzantrikte ayar yapmayı bilen kişi yok denebilir. bladerk erkut biliyorsa biliyordur başka kimse yok yusufum ;)
tamam abı erkut bılıosa bı çayını içmeye gelirik oraya , yada senın gıbı öölesıne 2 derece avansta zaten kasnak ööle kullanırız stage2 egzantrıkte :D
cembasmaci
28-02-2011, 13:43
egzantrikler ayardan önce yeterince km. yaptı zaten aga :)
daha sonra gittik istanbula timing yapıldı. özgün map i ayarladı ilk geldiğinde güzel gidiyordu sorun yoktu.
daha sonra tekrar sibop ayarı yapıldı. ne olduysa ondan sonra oldu :D
ve mecburen tekrar timing yapılacak.
Sibop ayarı deyince asagidaki konu da biraz havada kaldı :soru:
http://www.techturkey.com/forum/atmosferik-besleme/76128-vtec-2-subap-ayari.html
egeturbo
28-02-2011, 14:14
valla istanbul ankara bursa v.s bilemem ama bana göre benim gönlümde timing üzerine Türkiyede İzmirde Ali abi var .Bana göre coooooook iyi gerek işçiliği gerek titizliği.Ve Türkiyede bu işi yapan ender insanlardan biri.Ben daha 8 9 yaşındayken bile best serviste çalısıyordu oda ordan öğrendi bu ayarı
Vti 106 gibi araçlar izmirde cok timing ayarı yaptı.Kendi alfa romeo aracımda bile ona yaptırmıştım.Ama şunu çok iyi biliyorumki daha önce bu işi yapmış birinin elinde bu ayarı yaptırmak şart yoksa subab yakalama şansı coook yüksek .
Vti 106 gibi araçlar izmirde cok timing ayarı yaptı.Kendi alfa romeo aracımda bile ona yaptırmıştım.Ama şunu çok iyi biliyorumki daha önce bu işi yapmış birinin elinde bu ayarı yaptırmak şart yoksa subab yakalama şansı coook yüksek .
çift egzantikte ayar yapabilen usta bulursun ama tek egzantriklerde bulacağını sanmıyorum ;)
egeturbo
28-02-2011, 18:43
çift egzantikte ayar yapabilen usta bulursun ama tek egzantriklerde bulacağını sanmıyorum ;)
abi yanlış hatırlamıyorsam fiat uno turboya yapmıştı diye hatırlıyorum ama sormak lazım yanlış bilgilendirmeyim birazdan yanına gidicem hatta sorarım
valla egzantrik aldım bilen adam lazım , yoksa kendim takacam kompretörü bir ileri iki geri mehter gibi bırazda matamatikle uuraşcam olursa olur olmassa orjinal sentesinde kullancaz :D
sen dinle kardeşini oynayarak bulursun dyno üzerinde kasnak üzerinde kısa alanda 10 tane nokta seç sübab ayarı gerekiyorsa her seferinde yap 10 sefer ölç gücü.. en fazla nerdeyse bırak :D sanki bi timingle 10 boy hızlancaz ettiğin derde deymez :D
egeturbo
02-03-2011, 07:50
çift egzantikte ayar yapabilen usta bulursun ama tek egzantriklerde bulacağını sanmıyorum ;)
abi o gece konuştum timing yapabiliyormuş.
sen dinle kardeşini oynayarak bulursun dyno üzerinde kasnak üzerinde kısa alanda 10 tane nokta seç sübab ayarı gerekiyorsa her seferinde yap 10 sefer ölç gücü.. en fazla nerdeyse bırak :D sanki bi timingle 10 boy hızlancaz ettiğin derde deymez :D
abi aman yapma etme bide araca bişi olur sonra bi timing uğruna başka bişi olmasın:p
abi o gece konuştum timing yapabiliyormuş.
peki o zaman ustaya sorar mısın, vtec2 için crower stage 1 egzantriğin sente ayarı nasıl yapılacak? egzantriğe ait bilgiler linkte mevcut..
Honda Camshaft (http://www.crower.com/civic-ex-d17a2-vtec-sohc-stage-1-camshaft.html)
Sefa_vts
02-03-2011, 08:34
tek egzantrikte ayar yapmayı bilen kişi yok denebilir. bladerk erkut biliyorsa biliyordur başka kimse yok yusufum ;)
Nasıl bu kadar emin konuşuyorsunuz merak ettim? Örneğin İstanbul'daki ustaların kaçının yanında bulundunuz sente timing vs yaparken? İstanbulda mekanik ustası olmayıp 60 model mercedese e63 amg motoru koyup çalıştırıp gezenler var.. Diğer illeri bilmem ama illaki uğraşan kafa yoran var bu işlere.. Bin bilsende bir bilene sor demişler.. Özellikle ralliye araç hazırlayan Grup A grup N gibi sınıfa dahil araçların ustaları bunlarla uğraşmak zorunda başka güç alabildikleri yer yok bu tarz net 5 usta var aklımda..
Nasıl bu kadar emin konuşuyorsunuz merak ettim? Örneğin İstanbul'daki ustaların kaçının yanında bulundunuz sente timing vs yaparken? İstanbulda mekanik ustası olmayıp 60 model mercedese e63 amg motoru koyup çalıştırıp gezenler var.. Diğer illeri bilmem ama illaki uğraşan kafa yoran var bu işlere.. Bin bilsende bir bilene sor demişler.. Özellikle ralliye araç hazırlayan Grup A grup N gibi sınıfa dahil araçların ustaları bunlarla uğraşmak zorunda başka güç alabildikleri yer yok bu tarz net 5 usta var aklımda..
bildiğimiz duyduğumuz olay var ki konuşuyoruz arkadaşım.. ;) meşhur ellere gitmiş ama yürütülememiş araba var bildiğim..
egeturbo
02-03-2011, 09:48
Soner abi 0538 3000 245 Numaralı telefondan ali ustaya ulaşabilirsin.
Soner abi 0538 3000 245 Numaralı telefondan ali ustaya ulaşabilirsin.
sağol tlfn için.. ama benim ihtiyacım kalmadı geçen yıl satmıştım vtec2 yi ;) :)
sadece merak ettim bizim denediğimiz yöntem doğrumuydu diye..
Sefa_vts
03-03-2011, 18:29
bildiğimiz duyduğumuz olay var ki konuşuyoruz arkadaşım.. ;) meşhur ellere gitmiş ama yürütülememiş araba var bildiğim..
Çok doğru yaklaşım hakikaten.. Pire için yorgan yakın böyle devam edin,bir araç olmadı diye yapabilicek kimse yok diyin.. Sonra paylaşın ülkemin forum ortamında yabancıların araçlarını .. Adamlar yapyıyor 100 sene gerisindeyiz diyelim..
Ben halen güvenle aracımı götürdüğüm ve götürebileceğim ustalarımın araç kırmadığı için mi güvenimi sağladığını düşünüyorsunuz.. Rodajda kıranı da oldu 50 bin gazlayanıda.. Aa rodajda arabası kırıldı yapamıyor demiyor kimse.. Dünyanın en iyi mapperlarından biri bile an geliyor sadece egzozlu evc li subaruya program yapamıyor,bir diğer yandan 8.8 saniyelik Ams nin evosunu ayarlarken.. Demek istediğimi anlamışsınızdır umarım..
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.