Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Volvo'yu da kaybettik... Çinliler aldı...



gurcell
24-12-2009, 08:59
1999 da Ford Volvo'yu alınca Volvo bitmişti bana göre. O tarihten sonra volford olmuştu. Şimdi Ford , Volvo'yu çinli geely'e sattı.

http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/13291205.asp?gid=229

EKONOMİK krizle birlikte sürekli zarar eden Volvo markasını satışa çıkaran ABD’li otomotiv devi Ford, İsveçli markasını Çinli Geely’ye satma konusunda anlaştı.

Başta Çinliler olmak üzere pek çok otomotiv grubunun yakından ilgilendiği Volvo’nun, Ford’a verilen 2 milyar dolarlık teklifin kabul edilmesinin ardından Geely’nin kontrolüne geçeceği ifade edildi. Geely’den bir yetkili, firmanın Ford ile tüm önemli noktalarda anlaşma sağladığını söyledi. Ford’un da “Volvo’nun Geely’ye satışıyla ilgili tüm ticari koşulların sağlandığını” duyurmasının ardından, 2 milyar dolar olduğu belirtilen anlaşmanın, 2010’un ilk çeyreğinde imzalanmasının, yeni yılın ikinci çeyreğinde de tüm işlemlerin tamamlanmasının planlandığı ifade edildi.

6.45 milyar dolara almıştı

Anlaşmayla birlikte, Ford’un 1999 yılında 6.45 milyar dolara aldığı İsveçli lüks otomobil markası Volvo’nun, uzun süredir küresel otomobil pazarında yer almak isteyen Çinli üreticilerden Geely’nin kontrolüne geçecek. Bu sayede 2010 yılında Volvo’nun dünya genelindeki kontrolünü alacak olan Geely, hem araç üretimi hem de motor teknolojileri anlamında da istediği ‘know-how’ı elde etmiş olacak.

Yapıcı görüşmeler

Ford tarafından yapılan açıklamada anlaşmanın, Volvo’nun önümüzdeki dönemde yapacağı genişleme projelerini ve markanın küresel imtiyaz haklarının yanı sıra öz sermaye ve sermaye yatırımlarını da içerdiği belirtildi. Çinli üreticinin, Volvo’nun fabrikalarının bulunduğu İsveç ve Belçika’daki yöneticiler, işçi temsilcileri ve hükümet yetkilileriyle de yapıcı görüşmeler içinde olduğu ifade edildi. Geely CEO’su Li Shufu da anlaşmada herhangi bir sorun yaşanmaması için Volvo hissedarları ve üzerinde hakkı olan herkesle görüştüklerini söyledi.

nitrO_Oxide
24-12-2009, 09:05
Az önce radyoda dinledim volvo reklamını kampanyalar başlamış.Bunla bi alakası varmı acaba?

Cimmeria
24-12-2009, 09:06
çinlilerin yavaş yavaş bütün pazarı eline geçirmesini bir süredir bekliyor uzmanlar

gambit49
24-12-2009, 09:55
hadi canim :S gercek mı yaw bu

dixi
24-12-2009, 09:56
volvoda gitti ya

elpadre
24-12-2009, 09:59
yazık olmus

8.000rpm
24-12-2009, 10:06
volvo'nun ford'a satılması zamanında işlerin bu raddeye geleceği belli olmuştu zaten...
volvo gibi kalite-güvenlik-sağlamlık imajı üstüne kurulu bir yapı , günümüz aşırı hareketli ve ateşli piyasasına ayak uydurabilecek esneklikte değil...
ayrıca ürünlerini konumlandırdığı segmentteki rakipleri mercedes , bmw ve audi koşarak ilerlerken volvo geride kaldı... bir alt segmenti kendine rakip olarak seçse bu defa da fiyat olarak yüksek kalıyor...
yukarı tükürsen bıyık , aşağı tükürsen sakal...
bence volvo'nun devri-modası geçmedi , sadece radikal değişimlere cesaret edemediği için yarışta geriye düştü bana göre...
çinlilerin satın alması imajını elbette ki düşürecek , ama öte yandan çinliler de volvoyu satın aldıkları için artık piyasada çok daha ciddiye alınması gereken bir güç olduklarını net bir şekilde gösterecekler...
bu durum umarım kalitelerine ve sağlamlıklarına da yansır da piyasada içi boş teneke kutuları gezdirmeye devam etmezler...

CasabLanca
24-12-2009, 10:10
volvonun satışları ağır aksak ilerliyordu bu çinliler bakalım dahada aksak mı yapcak yoksa çoğaltacak mı

GT
24-12-2009, 10:11
yazık ya üzüldüm

onursumer
24-12-2009, 11:20
yakında ozaman 5 silindir 2 lt geely ler piyasaya çıkar :D

Kaan
24-12-2009, 11:22
dünyanın en sağlam arabası şimdi olur dünyanın en çabuk pert olan arabası :D made in china volvo T5 :D

deathofacar
24-12-2009, 11:25
geely, saab ı da aldı

Tunacan
24-12-2009, 11:26
Yavaş yavaş Geely :)

xxman
24-12-2009, 11:32
Çinliler geliyor...

Yazık oldu...

MiaMi
24-12-2009, 11:41
Çin işi volvo

http://www.otoparkim.com/wp-content/uploads/2008/10/geely.jpg

MiaMi
24-12-2009, 11:42
Mercedes vs. Geely

http://sunboar.files.wordpress.com/2006/10/mercedes-c-vs-geely-merrie-300-proto.jpg

MiaMi
24-12-2009, 11:43
Crash test Geeliyyi

http://www.chinacartimes.com/wp-content/geely-russia-crashtest1.jpg

Mutu
24-12-2009, 11:49
Jaguarı da hindistanlı tata aldıydı :D

Bekliyodum 25binden balayan fiyatlara tata jaguar diye ama çıkmadı volvoda olabilir bu bak

CallMeInsane
24-12-2009, 12:38
yazıdada belirttigi gibi cinliler volvoyu know-how için alıyorlar bencede şirket satıldıgında sirketin gu gune kadar yapmış oldugu ar-ge lerin neticeleride şirketle birlikte satılıyor bildigimiz üzere en sağlam arabalardan biri olan volvonun saglamlık sırları artık çinlilerde

STeaM
24-12-2009, 12:50
dünyada para yer değiştiriyor.
yıllardır sömürge altında yaşayanların yükselişi başladı.
ingiliz sömürgesinde yaşayan hintli tatanın ingiliz klasiği, kraliyet ailesinin markasını satın alması?

global olarak para el değiştirdi.

rahat bıraksalar bizde çok rahat kalkınacağız ama dıla bağlı ekonomi ve siyasetle hiçbirşey olmaz... yazık....

YEY®
24-12-2009, 13:13
Fordun ürettiği volvolar bariz atağa geçirmişti volvoyu,gerek s40 olsun gerek c30 olsun hem alınabilir fiyatlar hemde sorunsuz motorlarla piyasada sürüldüler..bknz 1.6 tdci,1.6 zetec gibi..Ama ç,nliler napar şimdi bilemem..

zıpzıp
24-12-2009, 13:18
volvo yalan oldu =)

SONE-R
24-12-2009, 13:19
bu uzakdoğulular bu hızla giderlerse yarın bmw yi de satın alırlar...

fsunnetci
24-12-2009, 13:23
olaya farklı bir açıdan bakılırsa boynuz kulağı geçiyor:) adamlar helal olsun böylece Dünyanın dengesi değişiyor..G7 ülkelerinin ileri zamanda ne duruma düşceklerini şimdiden merak etmeye başladım..

serhatayasli
24-12-2009, 14:23
yetkili volvo servisinde ustanın s40lar için ayaküstü yorumu: abi en sorunsuz en sağlamı 99 ve öncesidir... demekki ya biliyordu 99dan sonra forda gectiğini yada ustalığın verdiği bi yorum. bakalım çinden sonra nolcak?

Tunacan
24-12-2009, 14:25
S40=Focus zaten.
Bundan sonra ise
S40=Familia Sedan :D

merruse
24-12-2009, 14:48
yazıdada belirttigi gibi cinliler volvoyu know-how için alıyorlar bencede şirket satıldıgında sirketin gu gune kadar yapmış oldugu ar-ge lerin neticeleride şirketle birlikte satılıyor bildigimiz üzere en sağlam arabalardan biri olan volvonun saglamlık sırları artık çinlilerde

Ford satın aldığından bu yana sağlamlık sırrı alan kalmadıki... S40 focus ile S60 Mondeo ile aynı altyapıya sahip... Motorlarıda aynı zaten..

sLp
24-12-2009, 15:03
yakında ÇinDM Civiclere binmeyelim yahu :) korkulur bu kısıkgözlülerden :)

douu
24-12-2009, 15:17
S80 40000 Tl olur yaşasın :D

CLİORSLBGZ
24-12-2009, 15:27
Geelyy bomba gibi geliyiiiiiiii:d:d:d

sinan-s
24-12-2009, 15:28
Volvolar kaliteli arabalardı

onurdestan
24-12-2009, 15:58
volvo sağlamlığı prestiji iyi biliyoda yedek parça ve servis durumlarından dolayı bu durumlara düştü bugün 14 bin liraya güzel bi s40 t4 alabiliyosun neden çünki örneğin bi çift sinyali 250 tl ön tamponu 2500 tl ve yan sanayisi yok denebilir kusura bakmasınlar

gambit49
24-12-2009, 16:06
Ford satın aldığından bu yana sağlamlık sırrı alan kalmadıki... S40 focus ile S60 Mondeo ile aynı altyapıya sahip... Motorlarıda aynı zaten..
pardon s60 la mondeonun hangi motoru ayni ??? s60in 4 silindir motoru yok zaten
s40 ile focus ayni sadece

kellepaca
24-12-2009, 16:26
pardon s60 la mondeonun hangi motoru ayni ??? s60in 4 silindir motoru yok zaten
s40 ile focus ayni sadece

Yeni s60 Mondeo platformunda olacakmış galiba ama şimdiki s60 ile mondeonun ilgisi yok.

Onuralp
24-12-2009, 17:17
Artık Saab'dan da Volvo'dan da hayır gelmez... :D

Ranthor
24-12-2009, 17:46
40 sene önce japon pazarı vardı, 1 liraya herşey satılıyordu.
En ucuz en kalitesiz ürünler japonlarındı, şimdi japon japon diye ölüyor millet.
Çini bekleyin ve görün...

ilkerrrrr
24-12-2009, 17:49
40 sene önce japon pazarı vardı, 1 liraya herşey satılıyordu.
En ucuz en kalitesiz ürünler japonlarındı, şimdi japon japon diye ölüyor millet.
Çini bekleyin ve görün...

Geleceğe dönüş filminde bi sahne vardı. Marty geçmişe döndüğünde
Zaman makinasının direnç gibi birşeyi bozuluyor.
Dr Emmet Brown dirence bakıp bozulduğuna şaşmamalı japon malı yazıyor diyor.
Marty nin cevabı ise en iyi malları japonlar yapar doktor :)

merruse
24-12-2009, 21:50
pardon s60 la mondeonun hangi motoru ayni ??? s60in 4 silindir motoru yok zaten
s40 ile focus ayni sadece
Sizce Mondeoda kullanılan 5 silindir 2.5 turbo motor nereden gelme? Aynı motor focus ST lerde de kullanılıyor hatta.

Şu an S80 ile satılan 145 lik benzinli motor 2001 yılından bu yana Mondeolarda kullanılan motor birebir aynı. Ford üretimi bir motor. (Ender ford benzinli motorlarından birisi)
Mondeo ve focusta kullanılan 2.5 Motor Renaulttan Volvoya oradan da ford a geçen bir motor. Hem S60 ta hemde S80 de kullanıldı. Focus ve mondeoda kullanılmaya devam ediyor.
S80 deki 1.6 D ve 2.0 D motorlarda Fordtan Volvoya geçen motorlar. 1.6 olan 109 hp motor focusta falan kullanılan PSA üretimi motor. 2.0 D motor ise gene 2001 den bu yana mondeoda kullanılmakta olan hatta geçen yıl yerini geliştirilmiş 140 hp lik motora veren 136 hp lik ford motoru. Bu motor transitte bile kullanılıyor.

Mevcut S80 ile güncel kasa mondeonun altyapısı aynı. Amortisörlerine, fren sistemine, yürüyen aksamına kadar aynı.

Mart 2010 da piyasaya çıkacak olan yeni S60 da da aynı platformun kısası kullanılıyor.

Ufkunuzu sadece Türkiye ile sınırlandırmayın. Tr ye mondeo benzinlide 1.6 ile geliyor diye başka motoru yok demek değil.. 2.3 lt Mazda motorlu mondeo bile var. Bizimkiler ticari kaygılardan dolayı sadece 1.6 benzinlileri ithal ediyorlar... Haklılarda...

M.A.D
24-12-2009, 21:56
fordu ezmeyelim lütfen :D

brv
24-12-2009, 22:03
Volvo ford'a geçtikten sonra eski havasını kaybetti bence...
Çinlileri yabana atmamak lazım...Her çin işi kötü değildir...
Japon ve Çin yavaş yavaş tüm otomativ piyasasını ele geçirekler anlaşılan...

EvrenCan_RS
24-12-2009, 22:24
volvo sağlamlığı prestiji iyi biliyoda yedek parça ve servis durumlarından dolayı bu durumlara düştü bugün 14 bin liraya güzel bi s40 t4 alabiliyosun neden çünki örneğin bi çift sinyali 250 tl ön tamponu 2500 tl ve yan sanayisi yok denebilir kusura bakmasınlar

:icon_tup::icon_tup:
Katılıyorumm

onursumer
24-12-2009, 22:35
düşündümde arkadaşa aldığımz 98 c70 altın değerinde ozaman safkan volvo ahah :D

merruse
24-12-2009, 22:59
S40 T4 matah bir araba değilki.. Motoru güzel orası tamamda kalanı ı-ıh.. Karoser Mitsubishi Carisma ile aynı, motoru yanlış hatırlamıyorsam Renaulttan devşirme, Hollanda NedCar tesislerinde üretildi.. Eğer bu Volvo ise Çinlilerin Volvosu da gayet volvo olacaktır..

OmerRS
25-12-2009, 07:29
Aksine Volvo Ford a geçtikten sonra daha iyi araçlar çıkmaya başladı. Eski S40 mitsubishi carisma platformundaydı ve şu anki kadar iyi bir platform değildi. Motorlar da mitsubishi ve renault dan geliyordu. 1.6 motor çok zayıftıı mesela.

şu anda s max galaxy mondeo ve s80 aynı temele sahip. s40 focus mazda 3 aynı. baya çok teknoloji akıttı ford volvoya ama kurtulamadı sürekli kan kaybetti.

3.0 sıralı 6 turbo yeni çıkan t6 motorlar ford volvo ortak gelişimidir. 3.2 de öyle. volvo xc90 v8 motoru zaten temelde ford v6 sıdır. ford öncesine bakın volvonun elindeki tek motor 4 5 6 silindirli aynı yapıya sahip modular motor.

deathofacar
25-12-2009, 10:25
çinden tarih boyunca hiçbir halt olmamıştır ve yine olmayacaktır. icat yaparlar, mucittirler odur budur ayrı mesele. ama asla süper güç olamazlar hatta bölgesel güç olarak bile devamlılıkları yoktur. konjonktürel olarak zaman zaman seslerini duuyuruyorlar o kadar. ayrıntısını merak edene anlatırım :)

SONE-R
25-12-2009, 10:41
ayrıntısını merak edene anlatırım :)

ben merak ettim, anlatır mısın?

merttepe
25-12-2009, 10:56
çinin üretimi istendiği taktirde çok kaliteli olabiliyor. ucuz isterseniz adamlar ucuza maletmek için kötü üretim yapıyorlar, bu da demek değilki çin üretimi kötüdür. adam sen ucuz istediğin için öyle yapıyor.
Çinin tek eksiği, hiçbirşeyi kendileri geliştirmediği için, sadece onlara birisi birşey gösterdiği için sadece gördüklerinin alternatifleri üzerine çalışabiliyorlar. bu nedemek, size hocamın gerçekten yaşadığı bir olayı aktarayım; bir tasarım objesi üreteceklermiş, prototipi türkiyede yapılıp çine göndermişler, yalnız prototip kırıldığı için ortadan yapıştırıp göndermişler, daha sonra hocam çine kontrol için gittiğinde, çıkan ürünlerin aynı protoipte olduğu gibi ortadan kasıtlı kırılıp tekrar yapıştırıldığını gördüğünde aklını oynatmış :D adamlar robot olmuşlar, hiçbir çözüm önerisi getiremiyorlar, maddi güçleri ve üretim güçleri var fakat düşünme yetileri daha oluşmadı.

pureal
25-12-2009, 11:04
konjonktürel olarak zaman zaman seslerini duuyuruyorlar o kadar

konjonktürel piyasada money talks ise...adamlar yeri geldikçe öne çıkarlar yeri geldikçe geri kalırlar...şöyle düşünün

1-iyi bir yemek var kim yemek isterse 1 adım öne çıksın mutlaka birileri çıkar

2-angarya bir iş var götürüsü çok..mutlaka 0'a yakın bir değerde talep olur

çinlilerde 1 deki gibi yeri gelince öne çıkar yeri gelincede 2 deki gibi 0'a yakın dururlar konjonktürel piyasada tutunmanın kuralı bu ki konjonktürel piyasa mevcut piyasa konumunu almıştır 2000 yılından bu yana....

ahmetbaha-drs
25-12-2009, 16:22
Volvo'da Aynen Jaguar'ın Tata Motors tarafından alındığından sonra olduğu gibi kalitesinden,Çizgisinden ödün vermeden üretimine devam edecektir buna eminim..İyi olan bir markayı çokta kötüleştirmezler ama kötü olan(Geely) bir markayı iyileştirmek için Volvo Ar-Ge'sinden yararlanırlar..+Çin'de Volvo üretim tesisleri kurabilirler kendi pazarları için..VW'in hala 80'li yılların(Santana) araçlarını sıfır olarak satmasından sıkıldılarsa:D Jaguar Hintli Tata'ya geçtikten sonra yeni XJ220(supersport) üretimine geçebilir diye yorumlar v.s var hatta:):)

TheAce
25-12-2009, 16:30
hiçbişey olmaz, üzerine bile ekler volvo. çinliler satın aldı diye geely gibi üretecek değil volvoları. yine volvo eski volvo olur birkaç anlaşma ile motorları ortak başka firmalarla çıkartırlar.

dünya üzerinde zaten neredeyse bütün markaların ortak projeleri mevcut.

34jem84
25-12-2009, 23:06
Çinliler Birde Tofaşı Fln alsa negusel olur : )

SONE-R
26-12-2009, 23:02
çinlileri beğenmeyen küçümseyen arkadaşlar için bir haber:

http://www.ensonhaber.com/dunya/246827/en-hizlisini-cin-yapti-galeri.html

TheAce
26-12-2009, 23:06
çin üniversitelerindeki mühendislikler birkaç sene sonra amerikada avrupadakileri tokatlıcak :D

ama şöyle bişey var tabi, o kadar ameleleştirilmiş insanı nasıl eğitimli hale geçircekler orası muamma. en fazla lüks tüketimi yapılan 2. ülke çin :D

deathofacar
30-12-2009, 16:41
ben merak ettim, anlatır mısın?

tabi anlatırım, biraz geç farkettim kusura bakma. şimdi hızlı trenin bir kaç adım ilerisine geçicez. bu yazıyı biraz zaman harcayarak hazırladım açıkcası. çinin aslında ne olduğuna dair bir genel bilgilendirme yazısı haline geldi... :)

dünya nüfusunun yaklaşık dörtte biri çinde yaşamaktadır. bu sadece 21. yy a has bir durum değildir elbette. 10,11,14,17... yy. da da dünya nüfusunun büyük kısmını oluşturmaktaydılar. bir ülkenin jeopolitiğini anlayabilmek için coğrafyasını iyi incelemek lazım. çinin bulunduğu coğrafya aktif bir fay hattı değildir. bölgesinde çıkan çatışmalarda saldıran taraf olmaktan ziyade hep savunma durumunda olmuştur(tarihinde sadce bir kez 12.yy da moğolların işgaline uğramıştır). çinin kuzeyinde aşılması zor engeller ve zor yaşam koşullarıyla moğolistan, güney batısında aşılmaz himalayalarla nepal ve hindistan,güneyinde aşılması zor dağlar ve ormanlarla myanmar ve vietnam ve nihayet doğusunda okyanus vardır. ülkenin büyük çoğunluğu okyanustan 1500 km kadar içeride, toplam yüzölçümün 1/5 i kadar bir kısmında yaşar. çin tarihi boyunca iki farklı durum arasında gidip gelmiştir. birincisinde ülke dış etkilere,ticarete karşı kendi tecrit etmiş, ulusal birliği sağlamış fakat halk fakirdir. ikinci durumda ise bu fakirliği kırmak için limanlarını mallarını uluslararası ticarete açmış, bunun sonucunda kıyı bölgeleri aşırı derecede zenginleşip gelişirken, iç bölgelerde fakirlik aynen devam etmiş, oluşan bu ikili yapı sonucunda ülke içinde birlik bozulmuş, iç bölgelerde başkaldırılar ve isyanlar baş göstermiş ve ülke birliğini birliğini sağlayacak bir yönetim başa gelerek bufarklılığı gidermek için ülkeyi yeniden tecrit etmiştir.

görüldüğü gibi karşılaşılan bu iki durum aslında biribirini dramatik bir şekilde doğuran bir paradokstan başka birşey değildir.

yakın tarihe baktığımızda en son güçlü merkezi hükümeti mao kurmuştur. iç bölgelerdeki fakir halktan kurduğu orduyla komunist devrimi gerçekleştirmiştir. ve tecrit edilmiş çin, maonun 1949 da ölmesine kadar fakirlik içinde kıvranarak devam etmiştir. maonun halefi deng xiaoping, ekonomik zaafiyet içindeki çinden yararlanmak isteyenler olabileceğini(kim yararlanır...tabii ki japonlar:)) düşünerek bir kumar oynayarak çini dış ticarete açtı. yine kısa sürede şangay gibi kıyı kentleri ucuz imalat ve dış ticaretle zenginleşti, iç bölgeler fakir kaldı fakat bu kez iç ve kıyı bölge arasındaki gerginliğin kontrolünü merkezi hükümet sağlayabildi. ve bu durum yaklaşık 30 yıldır sağlanan bir ekonomik büyüme şeklinde devam ediyor (ekonomik büyüme asla sonsuzaa dek sürmez.). pekin hükümeti kıyıolardan kazanılan parayı içeriye aktararak toplam bir refah artışı sağlamayı hesaplıyor ve 21.yy a uygun olan tekrar düşüşün senaryosu da aslında bence burdan itibaren yazılmaya başlanıyor.

şimdi, asıl mesele şu ki tam bir kapitalist içinde ticaretini yapan çinin sermayesi serbest piyasa tarafından oluşturulmamıştır. asya tarzı aile den gelen, siyasi veya sosyal bağlantlarla, çoğunlukla iş hayatı dışından hatır gönül ilişkileriyle verilen kredilerle oluşan bir sermaye yapısı var. 2007 verileriyle çin milli gelirinin yaklaşık 3/4 üne denk gelen bir batık kredi tahmini yürütülüyor. bu da hemen hemen 800-900 milyar dolara tekabul eder. peki çin bu batık kredileri nasıl finanse ediyor??? işte burada çoğu insan tarafından çin mucizesiymiş gibi görülen anormal ihracat devreye giriyor. düşlük maliyetli ihracat la yüksek büyüme oranları sağlanıyor ve buradan elde edilen gelirle bu batıklar karşılanmaya çalışılıyor. aslında çin ucuza mal satıyor ve düşük kar elde ediyor. amiyane tabirle çarkı çeviriyor. durumunda bir ilerleme yok. halkı yine fakir, ülke hızlı treni de olsa 3. dünya ülkesi sayılıyor. bu çark 30 yıldır dönüyor fakat 3 yıl daha döneceğine dair bir garanti yok.


bu şekilde büyüme bir doğu asya sorunudur. ve hepsi bu sorunla karşılaştı. japonya durumunu düzeltmek için büyüme oranlarını düşürdü, keza koresinden tayvanına kadar (belki 97 yılındaki asya krizini hatırlarsınız, literatüre uçan kazlar olarak geçtiler :)) hepsi bunu yaptı. aradaki fark şu ki ne japonya da ne kore de ne de diğerlerinde bir iç bölge dış bölge geleneksel gerginliği gibi bir durum yok ve çine göre sosyal kurumları ve demokrasileri çok daha iyi durumda. şeffaflık var, muhalefet var, halk olan bitenden haberdar ve hükümetle halk ortak hareket edebiliyor, bu sosyal ve siyasi disiplin var fakat bunların hiç birini çin için söyleyemeyiz.


uzun lafın kısası çin rejimi 3 büyük sütun üzerine kuruludur ve bunlardan bir tanesi şimdiden yıkılmıştır. birincisi çinin muazzam bürokrasi çarkı, ikincisi devletin ve komunist partinin koruyucusu çin ordusu üçüncüsü ise komunist parti ideoloji prensipleri(bunlar -eşitlik, özgecilik ve halka hizmet prensipleridir). yıkılanın hangisi olduğunu tahmin etmek oldukça kolay, tabii ki sonuncusu. ingilizler 19. yy da çine neden müdahale etmişlerdi??? kıyı bölgelerindeki yatırımlarını korumak için. peki bunun sonucunda ne olmuştu??? çin ikiye bölünmüştü, kıyı ve iç kesim olarak. sonra mao geldi ikisini birleştirdi. daha önce de belirttiğim gibi çin 30 yıldır süren büyümesi sürdüremecektir. çünkü bunun bir tabanı yoktur. ekonomik durgunluğa girildiğinde çin yine bölgesel ayrılma tehditiyle karşılacak ve yine batılı güçler yatırımlarını korumaya geleceklerdir. iyi niyetli pekin yönetiminin parayı kıyıda kazanıp içeriye taşıma amaçları emperyalistleri enterese etmeyeceği için bölünmeyi destekleyeceklerdir. bence daha önce de aynı senaryoyu yaşayıp kendini tecrit ederek bölünmeden kurtulan çin bu kez başaramayacaktır. çünkü artık yabancı sermayenin vazgeçemeyceği kadar griftleşmiş durumdadır. bundan 4-5 yy önceki aileler klanlar dönemine dönmesi oldukça muhtemeldir.


bunu yazmak için oldukça uzun bir zamanımı harcadım. tarihine bakarak geleceğine projeksiyon yapmaya çalıştım. çin, hakkında en çok okuduğum ülkelerden biridir. konu hakkında çok daha derin konuşabilirim ama volvoyu çinliler aldı başlığına bu kadar yeter:) . daha uzununu merak edenlerle yüzüyüze konuşursak daha kolay olur :)
emeğime saygı lütfen...

SONE-R
30-12-2009, 16:44
yazı için tşk'ler... word'e aktarıp oradan okuyacağım.. burdan uzun yazıları okumak zor oluyor.. :)

deathofacar
30-12-2009, 16:46
rica ederim soner yaşlanıyoruz artık benimde gözler seçmiyor uzun yazıları :)

oğuzk
30-12-2009, 16:53
Alırlar 2-3 seneye en güçlü devlet olacak şuan 3.galiba

Kaliteyi düşürmesinlerde.

Korkuyorum bunlardan artık 400km/h tren için ne demek yav:)