PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : yaris vs corsa



searock///
24-12-2009, 21:12
arkadaslar dizel otomatık vıtes corsa yada yaris alıcam haftaya . ama hangısını alıcagıma bır turlu karar weremedım .. yardımlarınızı beklıyorum aranızda kullananlar varsa eksılerı artıları neler soyleyebılırmısınız acaba :9 simdiden cok tesekkurler ..

chiefkadir
25-12-2009, 00:39
Combo bizde dizel otomatik corsa var..Yokuş destek sistemi yok bayan felan kullanacaksa alışana kadar arabaya küser :D

initial-D
25-12-2009, 00:43
yaris iyi yahu.corsa sevmem ben.

nicomedia
25-12-2009, 00:47
tek kelimeyle yaris diyorum.. corsa da yarise nazaran biraz daha rahatlık hissedersiniz ama motor olayo önemliyse yaris tek kelimeyle...
gm ile fia tın ortak yaptıgı motor toyota nın dizeline göre sınıfta kalır..... burda taksiciler albea larla doblo larla 150 bini görebilmek için arabalarına evladı gibi bakıyolar... corsa da bu motoru kullanıyo ... ben olsam böyle dandik bir motor seçenegi olan corsa ya bulaşmazdım...

Shadow_Dancer
25-12-2009, 00:50
tek kelimeyle yaris diyorum.. corsa da yarise nazaran biraz daha rahatlık hissedersiniz ama motor olayo önemliyse yaris tek kelimeyle...
gm ile fia tın ortak yaptıgı motor toyota nın dizeline göre sınıfta kalır..... burda taksiciler albea larla doblo larla 150 bini görebilmek için arabalarına evladı gibi bakıyolar... corsa da bu motoru kullanıyo ... ben olsam böyle dandik bir motor seçenegi olan corsa ya bulaşmazdım...

Valla senin bu dediklerine ben sadece gülerim... Corsayla aynı motoru taşıyan grande punto kullanıyorum.. Gittigim serviste 450k km'de multijet motorlu albea gördüm.. ki bu sadece bi örnek 200k km'nin üzerine bi ton araba geliyor servise... multijet sınıfındaki pek çok motordan daha iyi kaldı ki bunu aldıgı pek çok ödüllede tastikledi..

bilip bilmeden konuşma bence ;)

erh
25-12-2009, 01:05
Valla senin bu dediklerine ben sadece gülerim... Corsayla aynı motoru taşıyan grande punto kullanıyorum.. Gittigim serviste 450k km'de multijet motorlu albea gördüm.. ki bu sadece bi örnek 200k km'nin üzerine bi ton araba geliyor servise... multijet sınıfındaki pek çok motordan daha iyi kaldı ki bunu aldıgı pek çok ödüllede tastikledi..

bilip bilmeden konuşma bence ;)

tamamen katılıyorum. 600.000 kmde birsuru 1.3 albea biliyorum taksi..

nicomedia
25-12-2009, 01:07
sen benim kullanmadıgımı ve sülalemdeki birçok kişininin taksici olmadıgını ve bu arabalardan illallah etmedigini nerden biliyosun....?
ama ona da bi cevabın vardır insan gibi kullanmıyodur bizimkiler :)

nicomedia
25-12-2009, 01:09
tamamen katılıyorum. 600.000 kmde birsuru 1.3 albea biliyorum taksi..

kaç kere motor indirdigini kaç kere turbo deiştigini de yazın lütfen... haa birde illaki istisnalar olacaktır bahsettiginiz gibi... ben genelleme yaptım...

ömerve
25-12-2009, 01:14
Hiç motor yapmadan 500.000 görmüş albea biliyorum
corsa derim bu ikisi arasında

searock///
25-12-2009, 01:28
yaris kullanan varmı peki??? yazdıklarınızı okudum cok tesekkurler arkadaslar. opelin fıatla aynı motoru kullandıgını bılmıyordum . ogrenmıs oldum sayenizde

Shadow_Dancer
25-12-2009, 01:29
sen benim kullanmadıgımı ve sülalemdeki birçok kişininin taksici olmadıgını ve bu arabalardan illallah etmedigini nerden biliyosun....?
ama ona da bi cevabın vardır insan gibi kullanmıyodur bizimkiler :)

Taksici esnafı her zaman kesesini düşünür.. Bahsettigin motor bu kadar kötüyse niye taksilerin %80ine yakını multijet kullanıyor? Gittigim servis kendi evim gibi neredeyse hangi ticari araç sahibiyle konuşsam motordan çok memnun oldugunu söylüyor..

slowmotion
25-12-2009, 01:34
kuzenim yaris kullanıyor,bu yazıyı görürse yazı yazar zaten. 30.000km oldu galiba. corsa ile yaris arasında kalmışlardı onlarda.iyice karşılaştırdık.şimdi ise yaristen aşırı memnun. corsanın testlerine bakın,performans ve fren mesafesi çok kötü. ayrıca corsalarda değişik çok ufak sorunlar çıkabiliyor. yaris al kafan rahat olsun dostum. bakımdan bakıma gidersin servise...

Dragger
25-12-2009, 01:36
burda taksiciler albea larla doblo larla 150 bini görebilmek için arabalarına evladı gibi bakıyolar... corsa da bu motoru kullanıyo ... ben olsam böyle dandik bir motor seçenegi olan corsa ya bulaşmazdım...

Sizin orası neresi?

Havası suyu mazotu farklı mı?

Benim serviste bizzat gözümle gördügüm sahibini birebir tanıdıgım en az 15-20 tane 400bin üstü albea var.

Yine sokaklarda binlercesi var, senin aklın alıyormu 150bin yapınca motoru bitecek bir arabadan sokaklarda 1000lerce olsun?

Ki taksiler 1 senede yapıyorlar 150bini, senin mantıgına göre her sene araba degistirmeleri lazım :)

Bakımlarını düzgün yaptırırsan, dogrudüzgün bilincli kullanırsan her multijet motor 400bin rahatlıkla görebilir ;)

Eray Yümsel
25-12-2009, 01:38
500+bin km diyim :D albea ya daha yenı motor yaptı arkadasın babası :D taksisi varda ordan yani

bakarsan bağ bakmazsan ae86 olur :D

chiefkadir
25-12-2009, 01:40
Eski şirkette vardı palio 1.3 multij. 200bin i 10 şöför değişerek devirdi

cabriolet
25-12-2009, 01:49
toyotaların otomatik viteslileri alınmaz cidden vites atma özürlü bi şanzıman sistemi var evde bitane benzinli bi auris var otomatik vites her bindiğimde sövüyorum dandik şanzımanına ben o yüzden corsa derim :D

TheAce
25-12-2009, 01:53
yaris corsadan daha iyi durmaz daha iyi yol tutmaz bu bir kesinlik.

ama corsada otomatik viteste geri kaydırma geyiği var, ve kesinlikle toyotanın otomatik şanzımanı daha dayanıklıdır opelden motor olayına gelince kullanılan yakıt vs.vs. çok etkili ama artık yeni nesil dizel araçlar rahatlıkla 200k km görebiliyor...

cabriolet
25-12-2009, 02:17
yarisinde otomatik vitesi geri kaydırıyo hatta düz yolda ilerlerken vitesleri 3 saniyede falan atıyo haliyle arabanın içinde sürekli bi selamlaşma modunda gidiyosun :D

levent
25-12-2009, 02:29
sıfır yarislerde mmt lerde de düz viteslerdede 6 ileriye geçildi, vites geçişleri biraz daha hızlandırıldı vs, tabi opelinki de bi dsg sayılmaz yani mmt nin eski hali gibiydi easytronik şanzıman :)

corsa daha ferah gelir demiş bi arkadaş ama yaris'in içi dışından göründüğünden çok daha geniştir, kullanımı rahattır, burnu pek olmadığı için rahatlıkla park edersiniz sıkıntısız şekilde.

bu arada 2008 yazında benim kasa 358bin km de dizel taksi corolla cı ile tanışmıştık izmirde pınarbaşındaki serviste, orj turbosu üzerindeymiş daha değişmemiş 190bin de debriyajı değiştirdim sadece demişti amca bana 2. kez o zaman değişicekmiş hatta. motor olarak bi problemi yok d4d ler gayet dayanıklı şahsen test ettim istemsiz olarak onaylandı ;) 120 yle giderken (3. vites sonu 125) 4 yerine 2 ye girdi yanlışlıkla takriben anlık olarak 7000 devir civarı devir çevirdi araç kafayı pustu lastikler ıyk etti bi anda bende debriyaja basıp 5 e atmıştım direk, başka bi araba olsa orda kol da çıkarırdı pistonda eritirdi ;)


yaris corsadan daha iyi durmaz daha iyi yol tutmaz bu bir kesinlik.

Yaris 100km hızda giderken 38m de duruyor, Corsa 42m de duruyor ;)
Corsa'nın sürüş dinamikleri belki daha iyi olabilir ama Yaris te pek gerisinde kalmaz..

http://www.youtube.com/watch?v=gjf3TFh4PUk

Bulut Y.
25-12-2009, 03:41
yarisinde otomatik vitesi geri kaydırıyo hatta düz yolda ilerlerken vitesleri 3 saniyede falan atıyo haliyle arabanın içinde sürekli bi selamlaşma modunda gidiyosun :D

aynı dert 207 lerde de mevcut ne lanet bişey ya yagmurlu günde bebek yokuşunda baya andım tasarımcıları.

elpadre
25-12-2009, 06:54
yarıs ı de kullandım 1300 cc benzınlı cok yakıyor bılgın olsun benzınlı yanı corsayıda kullandım keyıflı arac corsa derım

orhansah
25-12-2009, 07:14
yarisinde otomatik vitesi geri kaydırıyo hatta düz yolda ilerlerken vitesleri 3 saniyede falan atıyo haliyle arabanın içinde sürekli bi selamlaşma modunda gidiyosun :D

hahahahahaha canım benim :D

orhansah
25-12-2009, 07:15
ben de corsa-yaris arasında kalmıştım. yaris aldım 3 yıl olacak 70 bin km oldu çok memnunum.

ACTPK
25-12-2009, 09:20
Hangi Corsa 42 metrede duruyor? Fren mesafesi soğuk 38 metredir sıcak 39 metredir corsa d'nin. Şanzıman 6 ileridir çok sorunlu yarım saatte vites değiştiriyor dedikleri easytronic corsa ile defalarca roll yaptım. Hatta sitede denk araçlarla roll yapıpta boy boy açtığım kişiler mevcut(yanlış anlaşılmasın "nası geçtim ama" triplerine girmiyorum ancak anlatmak istediğim durumun o kadarda kötü olmadığı) her 15binde bir şanzıman güncelleştrilmesi yapılması lazım bu tip robotik şanzımanlarda bu corsa içinde böyle yaris içinde. Bu güncelleştirmeleri siz söylemezseniz yapmazlar. Sonra aracınız hakikaten 3-4 saniyede vites değiştirir. Tam otomatik şanzıman mantığıyla kullanılırsa bu şanzıman hakikaten insanı hayal kırıklığına uğratır. Düz vites kullanıyormuş gibi kullanmak lazım. Vites değiştirirken gazdan ayağı çekmek falan gerekiyor sarsıntısız olması için. Easy corsaları kötüleyenlerin "Alfa çok sorunlu arabadır çok baş ağrıtır" gibi kulaktan dolma ön yargılı davranmaktan başka birşey yaptıklarını sanmıyorum. Olayın bir güzelliğide şasi ve kalan parçaların %30'unun (motor hariç %30) Grande Punto ile aynı olmasıdır. Yaylarımı söktürdüğümde Z rotlarımın ömrünü doldurmuş olduğunu gördüm. Tanesi 25 liraya 2008 model araca Z rotu almıştım. Kutuda grande punto yazıyordu. Bakım maliyetleri aracını tanıyana ucuza gelir kısaca.

orhansah
25-12-2009, 09:24
Hangi Corsa 42 metrede duruyor? Fren mesafesi soğuk 38 metredir sıcak 39 metredir corsa d'nin. Şanzıman 6 ileridir çok sorunlu yarım saatte vites değiştiriyor dedikleri easytronic corsa ile defalarca roll yaptım. Hatta sitede denk araçlarla roll yapıpta boy boy açtığım kişiler mevcut(yanlış anlaşılmasın "nası geçtim ama" triplerine girmiyorum ancak anlatmak istediğim durumun o kadarda kötü olmadığı) her 15binde bir şanzıman güncelleştrilmesi yapılması lazım bu tip robotik şanzımanlarda bu corsa içinde böyle yaris içinde. Bu güncelleştirmeleri siz söylemezseniz yapmazlar. Sonra aracınız hakikaten 3-4 saniyede vites değiştirir. Tam otomatik şanzıman mantığıyla kullanılırsa bu şanzıman hakikaten insanı hayal kırıklığına uğratır. Düz vites kullanıyormuş gibi kullanmak lazım. Vites değiştirirken gazdan ayağı çekmek falan gerekiyor sarsıntısız olması için. Easy corsaları kötüleyenlerin "Alfa çok sorunlu arabadır çok baş ağrıtır" diyerek kulaktan dolma ön yargılı davranmaktan başka birşey yaptıklarını sanmıyorum olduğunu sanmıyorum. Olayın bir güzelliğide şasi ve kalan parçaların %30'unun (motor hariç %30) Grande Punto ile aynı olmasıdır. Yaylarımı söktürdüğümde Z rotlarımın ömrünü doldurmuş olduğunu gördüm. Tanesi 25 liraya 2008 model araca Z rotu almıştım. Kutuda grande punto yazıyordu. Bakım maliyetleri aracını tanıyana ucuza gelir kısaca.

:icon_tup: olay aynen budur

ACTPK
25-12-2009, 09:48
Teşekkür ederim Orhan Bey.

Bu arada Corsa 2007 yılında sadece 2 puan farkla Car Of The Year 2007 ünvanını kaçırmıştır.

http://www.caroftheyear.org/previous-winners/2007_1/coty

Tamamen size kalmış birşey. İçinize hangisi sindiyse onu alın derim.

searock///
25-12-2009, 16:29
ben de corsa-yaris arasında kalmıştım. yaris aldım 3 yıl olacak 70 bin km oldu çok memnunum.

sanzumanı denıldıgı kadar kotumu yaris in? birde ben bu aracı sadece sehır ıcınde ayagımı yerden kessın dıye kullanacam gazlayacak hoplayıp zıplayacak halım yok :) az yaksın rahat olsun ıstıyorum ve mumkunse en onemlısıde saglam olsun dedım .. 6 aydır alıcam bır turlu alamadım kararsızlıgımdan dolayı ama busefer kafama koyum bu hafta bu ısı bıtırecem .. sen yarıs kullanıyorsun begenmedıgın bı eksısı wrmı? yada en cok begendıgın seylerı ne ? bana fıkır werırsen cok sevınırım .. sımdıden cok tesekkur ederim

searock///
25-12-2009, 16:30
bana bu konuda yardımcı olan arkadaslarıma sımdıden cok tesekkkur edıyorum

gkhunk
25-12-2009, 16:38
yaris geniş ferah, bende 1.3 benzinli manual var, 87hp,

şehir dışında 100km/3.7l ye kadar düştüğüm oldu düz yolda 100km/s de, şehir içi ortalama 5l ile 6l arasında yakar.

otomatik şanzımanlar daha doğrusu triptoniklerin hepsi kaçırıyor. manual den memnunum aralıkları kısa yarisde.

ayrıca bildiğim yaris 2 cam, punto 1 cam. benzinlilerde.

searock///
25-12-2009, 16:41
yaris geniş ferah, bende 1.3 benzinli manual var, 87hp,

şehir dışında 100km/3.7l ye kadar düştüğüm oldu düz yolda 100km/s de, şehir içi ortalama 5l ile 6l arasında yakar.

otomatik şanzımanlar daha doğrusu triptoniklerin hepsi kaçırıyor. manual den memnunum aralıkları kısa yarisde.

ayrıca bildiğim yaris 2 cam, punto 1 cam. benzinlilerde.

ben kesinlikle otomatik ve dizel alıcam bunlar olmazsa olmazım zaten . yoksa ford fiestada cok dusundum otomatıgı olmadıgı icin vaz gectım ... otomatıkler kacırıyor derken .. yokustamı kacırıyor???

ahmetbaha-drs
25-12-2009, 16:42
Corsa D Dış ve iç tasarım olarak daha güzel görünüyor fakat dizel ve otomatik olacağı için bence Yaris D4D daha mantıklı olacaktır,Kırmızı&Mavi v.s gibi renkleride hoş duruyor..Donanımlarıda fena değil,Hayırlısı Olsun.

.::EmrE::.
25-12-2009, 19:41
tek kelimeyle yaris diyorum.. corsa da yarise nazaran biraz daha rahatlık hissedersiniz ama motor olayo önemliyse yaris tek kelimeyle...
gm ile fia tın ortak yaptıgı motor toyota nın dizeline göre sınıfta kalır..... burda taksiciler albea larla doblo larla 150 bini görebilmek için arabalarına evladı gibi bakıyolar... corsa da bu motoru kullanıyo ... ben olsam böyle dandik bir motor seçenegi olan corsa ya bulaşmazdım...

Bahsettiğin dandik motor seçeneği Toyota'da kullanılan dizel motor ile aynı hemen hemen. Birazcık okuyun yahu.. ?İlk olarak Denso - Japon markası - ticari araçlarda kullanmaya başlamıştır...Normal araçlar için Fiat dizayn etmiştir ancak araçlarında kullanmamıştır.Dizaynı Robert Bosch alarak ve geliştirerek seri üretime geçmişlerdir.Bu da Fiat'ın tarihte yaptıgı en büyük hatalardan biri olarak bilinir. Daha sonra Bosch bu sistemi satmak zorunda kalmıştır,finansal sebeplerden dolayı... İlk CDTi kullanılan makine Alfa Romeo 156 JTDdir ve onu Mercedes C220 CDi izlemiştir.

Robert Bosch GmbH, Delphi Automotive Systems, Denso Corporation, and Siemens VDO common rail sistemin en büyük tedarikçileridir. Aşağıdaki listede Common Rail sistemi kullanan firmaları görebilirsiniz. Hepsi aynı sistemi kendi firmalarına göre isimlendirmişlerdir.
BMW's D-engines (also used in the Land Rover Freelander TD4)
Cummins and Scania's XPI (Developed under joint venture)
Cummins CCR (Cummins pump with Bosch Injectors)
Daimler's CDI (and on Chrysler's Jeep vehicles simply as CRD)
Fiat Group's (Fiat, Alfa Romeo and Lancia) JTD (also branded as MultiJet, JTDm, Ecotec CDTi, TiD, TTiD , DDiS, Quadra-Jet)
Ford Motor Company's TDCi Duratorq and Powerstroke
General Motors Opel/Vauxhall CDTi (manufactured by Fiat and GM Daewoo) and DTi (Isuzu)
General Motors Daewoo/Chevrolet VCDi (licensed from VM Motori; also branded as Ecotec CDTi)
Honda's i-CTDi
Hyundai-Kia's CRDi
Land Rover's "Storm" TD5 derived from the Rover L-Series engine
Mahindra's CRDe
Mazda's MZR-CD (1.4 MZ-CD, 1.6 MZ-CD manufactured by joint venture Ford/PSA Peugeot Citroën)
Mitsubishi's DI-D (recently developed 4N1 engine family uses next generation 200 MPa (2000 bar) injection system))
Nissan's dCi
PSA Peugeot Citroën's HDI or HDi (1.4HDI, 1.6 HDI, 2.0 HDI, 2.2 HDI and V6 HDI developed under joint venture with Ford)
Renault's 'dCi
SsangYong's XDi (most of these engines are manufactured by Daimler AG)
Subaru's Legacy TD (as of Jan 2008)
Tata's DICOR
Toyota's D-4D
Volkswagen Group: The 4.2 V8 TDI and the latest 2.7 and 3.0 TDI (V6) engines featured on current Audi models use common rail, as opposed to the earlier unit injector engines. The 2.0 TDI in the Volkswagen Tiguan SUV uses common rail, as does the 2008 model Audi A4. Volkswagen Group has announced that the 2.0 TDI (common rail) engine will be available for Volkswagen Passat as well as the 2009 Volkswagen Jetta.[6]
Volvo 2.4D and D5 engines (1.6D, 2.0D manufactured by Ford and PSA Peugeot Citroen)

Görüldüğü gibi hepsi aynı birşeyin farkı rengi. Fiat - GM yapmış,yok Toyota yapmış birşey fark etmez yani. Hepsi binlerce km görebilir...

Soruya gelince Toyota servis açısından sadece cazip geliyor bana.. 2 tane Corsa D sahibiyim,biri CDTi biri benzili, dizel aracım 75.000 km'de. Dizelde şu an var mı bilmiyorum ancak bildiğim kadarıyla Easytronic vites yok..en azından biz alırken yoktu.
75.000e kadar cıkardıgı tek sorun turbo oldu,o da 72.000kmde.. Blow off takıp chiplediğimiz için mi bilemiyorum,yağ kaçırıyormuş bu sebeple değişti. Onun dışında bir sorununu hatırlamıyorum. Minik minik sorunları oluyor arada ancak büyük şeyler değil servise gitmeye bile değmiyor bazen..

Şekil,iç ve dış dizayn itibari ile kesinlikle Corsa Yaris'ten çekici.Ancak servislerinden dolayı Yaris almanı tavsiye edebilirim.Opel servisine Allah düşürmesin.

rcbasaran
25-12-2009, 22:53
iki araçtada şanzıman sistemleri aynı, çok keyifli değil , ama kullanılmaz da değil. Opelden hayatımda 1 kere kardeşime araç aldım, paramla rezil oldum. Servis ücretleri Toyota ya göre 1,5 kat pahalı, bırakın toyotayı, c200 bakımı vectradan ucuz, aklınızda bulunsun, Toyota yaris iç hacim motor ve servis olarak bence her kosulda tercih olmalı. Ayrıca aldığımız opel le servisten cıkarken tesadufen kaputu actık, radyator hortumu takılmamıstı yerıne, bu servis kalitesine güvenip alacaksanız opel de tercih edilebilir.

Mehmet Opc
25-12-2009, 23:02
Ben senin yerinde olsam Corsa alırım
çünkü corsanın içi ve dışı çok güzel çok rahat ve geniş
yaristen daha iyi yol tutuyor
yaristen kat kat kat daha iyi ses sistemi var
Fren konusunda bişey diyemicem ama 42 metrede absli bi araba duramaz benim bildim kadarıyla 38 metre ve ideal bi duruş mesafesi
yakıt konusunda 2 araçta çok cimri
ama artık easytronic şanzıman kullanmıyor anca 1.2 motorlarda easytronic şanzıman var
Opel corsa 1.3Cdti 1.4 benzinli tam otomatik ve yokuşlarda kayma yapmıor
Toyotaların mmt şanzımanlarını biliyoruz ben bu kadar bela bu kadar sorun yaşatan şanzıman görmedim arkadaşımda 2006 model toyota corolla var ve 2 defa şanzıman değiştirdi bu 3cü şanzıman ve hala sorun var ve toyota ısınınca yapar dior yokuşta durdunuz zaman el freniyle kalkmazsanız yine şanzımanda problem olur diyor vites atması ayrı bi olay 3-4 saniyede vites atıyor vites attı zaman tekleme gibi bişey yapıyor buna bizzat corolladada auristede şahit oldum

orhansah
25-12-2009, 23:03
biz burdan ne desek boş. 2 aracı da kullanıp karar vermen en doğru seçim olacaktır senin için.

slowmotion
26-12-2009, 01:03
sıfır yarislerde mmt lerde de düz viteslerdede 6 ileriye geçildi, vites geçişleri biraz daha hızlandırıldı vs, tabi opelinki de bi dsg sayılmaz yani mmt nin eski hali gibiydi easytronik şanzıman :)

corsa daha ferah gelir demiş bi arkadaş ama yaris'in içi dışından göründüğünden çok daha geniştir, kullanımı rahattır, burnu pek olmadığı için rahatlıkla park edersiniz sıkıntısız şekilde.

bu arada 2008 yazında benim kasa 358bin km de dizel taksi corolla cı ile tanışmıştık izmirde pınarbaşındaki serviste, orj turbosu üzerindeymiş daha değişmemiş 190bin de debriyajı değiştirdim sadece demişti amca bana 2. kez o zaman değişicekmiş hatta. motor olarak bi problemi yok d4d ler gayet dayanıklı şahsen test ettim istemsiz olarak onaylandı ;) 120 yle giderken (3. vites sonu 125) 4 yerine 2 ye girdi yanlışlıkla takriben anlık olarak 7000 devir civarı devir çevirdi araç kafayı pustu lastikler ıyk etti bi anda bende debriyaja basıp 5 e atmıştım direk, başka bi araba olsa orda kol da çıkarırdı pistonda eritirdi ;)



Yaris 100km hızda giderken 38m de duruyor, Corsa 42m de duruyor ;)
Corsa'nın sürüş dinamikleri belki daha iyi olabilir ama Yaris te pek gerisinde kalmaz..

http://www.youtube.com/watch?v=gjf3TFh4PUk

aynen katılıyorum

_Burak_
26-12-2009, 01:18
kaç kere motor indirdigini kaç kere turbo deiştigini de yazın lütfen... haa birde illaki istisnalar olacaktır bahsettiginiz gibi... ben genelleme yaptım...


Biz taksiciyiz ve kendi altımızdaki binek araç bile albeqa mj idi;)
arabaya ne dersin bilemem ama o motora söylenecek laf yok
daha geçn gün tanığın taksisine bindim 496500 km idi (dörtyüzdoksanaltıbinbeşyüz)
daha motoru yenilememiş ufak tefek sorunu oluyor tamir devam
accent v.s alan taksiciler bin pişman yeni bi tanıdığım motor masrafına baya yüklü çektikleri ve 200000de motor yediği için erayı sattı albea aldı
bizde taksidede mj var oda sorunsuz
Anlayacağınız genelleme bile olmaz it gibi kullanılacak motorlar bunlar


Tercihime gelirse ama corollanın d-4d sini beğeniyorum std yarisi 10 küsür snde 100e ulaştırıyor seri geliyor , iç torpidoda içinize sinerse yaris derim ; corsada aştı kendini yalnız eski kasaya göre

.::EmrE::.
26-12-2009, 08:38
Opel almayın,forumun çoğu diyor ya dandik bir markadır..Gidip diğer markaları tercih edin. Renault , Peugeot , Toyota veya Honda alın...Opel dışında alcağınız bir araç size çok daha kaliteli , lüks ve kullanılabilir gelir. Çünkü onlar kalitedir. İlerde hiç sorun çıkarmazlar ;)

vkarayel
26-12-2009, 12:19
Bence iki aracında mekaniği hemen hemen aynı sana tavsiyem tercihini kasaya göre yapman bence eşin kullanıcaksa yaris al sen kullanıcaksan corsa al, bu arada ;
Opel corsa Toyota Corona :)

dixi
26-12-2009, 12:22
walla japondan vazgeçmem toyota daha ii dir

ygtkrmdnz
26-12-2009, 12:34
Arkadaşlar yinede alman teknolojisini düşünmek lazım corsaların otomatik vitesini kullandım gerçekten çok rahat triptronikleri konfor malzeme kalitesi iç mekanda modeline göre güzel yaris corsa kadar tutulmayan ve 2.el piyasa olarakda corsa ile aynı kefeye koyulmayacak bir araç.

R.I.P
26-12-2009, 22:38
piyasadaki dizel araçların ciddi bir çoğunluğu cdti-mjet motora sahipken yedek parça fiyatları neden yüksek olsun ki zaten parçaları arasındaki tek fark kutularındaki yazılar.taksi ve hafif ticarilerinde çoğunluğunda yine bu motorlar varken bundan anlayanınıda bulmak zor olmasa gerek.

maf
27-12-2009, 23:32
2sinide ciddi anlamda araştırdım testlere çıktım vs.sonunda yaris d4d mmt de karar kıldık.kesinlikle aşırı memnuniyet sağladı.eski bir corsa kullanıcısı olarak söylemeliyimki oldukça masraflı.yaris motor kalitesi olarak zaten tartışılmaz.bilmiyorum d4d yi duman atarken gören oldu mu?çok zor.kasa olarak ise oldukça rijit ve konforlu.frenler zaten corsa ile karşılaştırılamayacak kadar iyi.son olarak ise hisli ve kaliteli çalışan direksyon sistemini ekleyince fark oldukça açılıyor.

nicomedia
28-12-2009, 00:11
corsa ya bi ton para bayılacagıma İ20 alırım neredeyse % 80corsa d ile aynı kasa aynı görüntü motoru desen çok daha keyifli...
herkes kendi kullandıgı markayı met etmiş haliyle.. ama kim ne derse desin ben gördügümü yazdım.. internette yazan bazı bilgiler deil yaşadıklarımdır önemli olan
bazı arkadaşlar servislerde gördügü 400 bindeki multijetlerden bahsetmiş.. çok kaliteli ya servisten çıkmıyor multijetler...
70 binde turbo deişir 150 binde segman atılır vs vs ... bitmeeeez.... illaki 400 binde hatta 600-700 binde albealar göreceksiniz .. bu arabaları 150 - 200 binden sonra yakacak deil ya adam... yaptırıp yaptırıp binecek. her sene araç mı yenileyecek.. kim diyebilir bana turbo deişmeden segman atılmadan o km leri buldu diye...
hem taksici esnafı düne kadar şahine dogana 100-150 binde motor yaptırmıyomuydu :D alışıktır bunlara da yaptırır nolcak..
araştırmıyomusun demiş bi arkadaş.. neyini araştırayım yaşıyorum...common raili kimlerin kullandıgından bahsetmiş.. ben common railden deil motordan bahsediyorum.. common rail in ne demek oldugunu da en az sen kadar bilirim merak etme
bi arkadaşta madem niye taksiciler tercih ediyo demiş .. yedek parça ve en önemlisi de yakıt tüketimi müthiş az.. hem taksici esnafı bir araç alırken sadece motorun ömrüne bakıp almaz.. arabayı zaten diger markalardan daha ucuza alıyo en başından bunun stobu var farı var tamponu var çamurlugu var bi ton parçası var servis maliyeti var bunlar çok daha ucuz oldugundan (rakiplerine oranla) bu yüzden tercih sebebi sanırım...
en başından beri yazdıklarımın ve yaris alırdım dememin tek sebebi kullandıgı multijet motordur.. ha bir de g.m o kadar iyiydi nerde şimdi?? hintlilerde mi pakistanlılardamı :)
asla opelin kasasıyla şasesiyle donanımıyla ilgili bi problemim yoktur hatta 2006 da 0 km corsa almışlıgımız vardır şu an 20 bindedir :) ama 1.2 olmasına ragmen 1.6 gibi de yakmaktadır :) :)

nicomedia
28-12-2009, 00:17
Opel almayın,forumun çoğu diyor ya dandik bir markadır..Gidip diğer markaları tercih edin. Renault , Peugeot , Toyota veya Honda alın...Opel dışında alcağınız bir araç size çok daha kaliteli , lüks ve kullanılabilir gelir. Çünkü onlar kalitedir. İlerde hiç sorun çıkarmazlar ;)

yanlış anlamayın arkadaşlar opelle bi sorunumuz yok sorunumuz multi jet le :D sıfır km benzinli corsa da almışlıgımız var 2006 da.. hala duruyo opeli kötüler bi yazı yazmışlıgımız da yok kabul edin şunu d4d multijetten daha iyi motor

nicomedia
28-12-2009, 00:18
tek kelimeyle yaris diyorum.. corsa da yarise nazaran biraz daha rahatlık hissedersiniz ama motor olayo önemliyse yaris tek kelimeyle...
gm ile fia tın ortak yaptıgı motor toyota nın dizeline göre sınıfta kalır..... ...

buyrun kendi mesajımdan alıntıdır

Dragger
28-12-2009, 00:23
Valla ben 4 senedir multijet motorlu araba kullanıyorum, 3 senedir de chipli...

Sagdan soldan duydugumu da degil kendi arabamdan bahsediyorum.

Servisten cıkmıyorlar diye espri yapmıssın bir de, adamlar bakıma geliyorlar 10binde bir, sizin ordakiler bakıma gitmiyor mu?

Bakarsan bağ bakmazsan dağ olur, turbodizel arabaya eurodiesel koymazsan stop etmeden beklemezsen bakımlarını zamanında yapmazsan basına hersey gelebilir.

Dragger
28-12-2009, 00:25
yanlış anlamayın arkadaşlar opelle bi sorunumuz yok sorunumuz multi jet le :D sıfır km benzinli corsa da almışlıgımız var 2006 da.. hala duruyo opeli kötüler bi yazı yazmışlıgımız da yok kabul edin şunu d4d multijetten daha iyi motor

Neye göre kime göre daha iyi?

D4D ne zamandır görüyorsun TRde, max kac kmde gördün?

Multijet 2003 yılından beri var ve ödül alıp dünyaca kanıtlanmıs bir motor...

Bircok markada da cesitli güclerde kullanılmaya devam ediyor.

Yigit-Y
28-12-2009, 00:29
son kasalardan bahsediyorsak...

corsa 1.3 CDTİ 90hp triptonik tercihim olurdu....

yaris iç hacim olarak corsa kadar geniş değil.corsa segmentindeki araçlara bakıldığında en geniş olanı bana göre.eski corsa d sahibi olarak tavsiyem bu yönde...

toyotanın artısı motor,yürüyen aksam eksisi şanzımanı...

yarislerde otomatik şanzımanlarda sorun olduğunu arkadaşımdan duymuştum...

corsa d 1.3 CDTİ 90 hp triptonik olayına bir de chiplersin en az 110 hp olur fena olur denemişliğim var...

saygılar...

levent
28-12-2009, 02:16
şunu unutun artık ilk gelen yarislerdeki mmt sorunluydu, sonra yeni şanzıman yazılımıyla halledildi bu , 2009 larda bambaşka oldu o ilk yarislerle alakası YOK !

hayırlı olsun tercih meselesi bu arada, mehmet_opc yazmış 2 kez mmt de şanzıman değişti 3. yü kullanıyor diye, acaba nasıl kullanıyor aynı şekilde corsayı da kullanmışmı o kişi. ve mmt-easytronic tarzı şanzımanlarda denildiği gibi yazılım güncellemesi + vites aralarında ayak gazdan çekilmesi sayesinde daha hızlı ve sarsıntısız vites değişimi gerçekleşiyor, bu tarz şanzımanlar tam otomatikler gibi bas git mantığını taşımıyor manuelle aynı şey. vites değişimini geciktirme nedeni de ayak gazda basılıyken aracın debriyajı motor devri yeteri seviyeye gelene kadar bırakmaması. manueldede deneyin görün isterseniz ayak gaza tamamen basılı debiryajı bırakmadan araç hızı motor devirni yakalayana kadar gelsin kaç sn sürücek vites değişiminiz ;)

nicomedia
28-12-2009, 02:19
multijet e bol ödüllü yıllar dilerim :)

BERKAY
28-12-2009, 02:39
Yarisin konsolu en itici yanı sanırım,diğer taraflarıda pek çekici sayılmaz
Kadranlar basmaneye klima kontrol düğmeleri çiğliye bakıyo bunlar apayrı bi olay zaten.
kesinlikle corsa diyorum araba gibi araba.

.::EmrE::.
28-12-2009, 03:00
yanlış anlamayın arkadaşlar opelle bi sorunumuz yok sorunumuz multi jet le :D sıfır km benzinli corsa da almışlıgımız var 2006 da.. hala duruyo opeli kötüler bi yazı yazmışlıgımız da yok kabul edin şunu d4d multijetten daha iyi motor

Bu arada Opel'deki motor Multijet değil. CDTi. İkisi arasında biraz fark var diye biliyorum.

nicomedia
28-12-2009, 03:39
ikisinin blok ve üst kapak aynı diger herşeyi farklı olsa nolur :)

Killah
28-12-2009, 04:40
Kişisel tercihim Corsa olurdu, hele Sport olursa tadından yenmez. TDI'da bir tercih tabi.

Orhan
28-12-2009, 07:11
Doblo multijet kullandık bi arıza yaşamadık aynı şartlarda caddy 1,9 105 hp kullandık turbo vs. bir sürü malzeme değişti aynı km aralığında dayanıklı olmaya dayanıklı ama dizel corolla da kullandık doblodan hem daha az yakıyordu hemde daha sessizdi ticari araçla binek karşılaştımak ne kadar mantıklı bilmiyorum ama albea da olsa toyota dizel daha sessiz o nedenle binekte toyota tercih edilmeli

Yigit-Y
28-12-2009, 09:32
Dediğim gibi multijet kendini ispatlamış motor.

Opel kaç yıldır 1.3 CDTİ kullanmakta ve kullananlara sormak lazım bugüne kadar motor ve şanzıman sorunu yaşayan oldumu?

Yaris'in iç dizaynı ve dış dizaynı corsa ile karşılaştırılamaz.Sadece kullanılan materyal kalitesi tartışılır...

Auris ile Astra karşılaştırılsaydı.Auris derdim.Fakat bu ikilemde Corsa daha başarılı bir tercih olacağı kesin..

maf
02-01-2010, 02:40
mantık yaris der gönül corsa:) önce gönlümü dinledim easytronic 1600tl-direksyon kutusu(servis fiyatı değişim)2400tl-amotisör takozları-korna düğmeleri vsvsvs ve dahası olaylar aşkımı köreltti.şimdiyse mantığımla hareket ediyorum.bakımdan bakımda masraf.servis masraflarıda diğer markalarla kıyaslanamaz şekilde ucuz.
Corsa iyidir iyidir alın gönlünüz şenlensin:)

ACTPK
02-01-2010, 08:44
yanlış anlamayın arkadaşlar opelle bi sorunumuz yok sorunumuz multi jet le :D sıfır km benzinli corsa da almışlıgımız var 2006 da.. hala duruyo opeli kötüler bi yazı yazmışlıgımız da yok kabul edin şunu d4d multijetten daha iyi motor

Sorun multijetle diyorsun benzinli 1.2 var opelim var biliyorum opeli diye konuşuyorsun... Kusurabakma ben anlamadım kullanmadığın araç hakkında nasıl bu kadar kesin yargılarla konuştuğunu.

maf
03-01-2010, 00:31
peki her iki aracıda kullananlar direksiyon tepkilerine dikkat etti mi?corsa elbette clio ile karşılaştırılamayacak kadar iyi.(clionun direksiyonu fikrimce mühendislik faciası)diğer yandan toyota bu konuda mühendisliği konuşturmuş ;)

devil_berk22
03-01-2010, 04:04
uzun yıllar binmeyi düşünüyorsanız toyota derim. Ancak ben alıcak olsam corsa alırım ;) Corsa motoruna iyi değil diyenlere katılmıyorum cdti ve multijet motorlar kısa süreli fiat ve opelin (Powertrain) evliliğinden olan motordur ve çok sağlıklıdır 370binde motor indirmemiş ve en az 100 bin daha indirmeyecek albeası olan bi taksici tanıdığımda var..