Orijinalini görmek için tıklayınız : Mini Cooper GP Vs Scirocco 2.0 TFSI
VtecDream
25-12-2009, 23:32
Arkadaşlar sadece merak ettigimden bu konuyu açtım yol tutuşu yakıt tasarrufu demiyorum tabikide... Kronik problemler. Modifiyeye verdikleri tepkiler olarak birde Malzeme kalitesi vs karşılaştırmak geldi birden sizce hangisi alınmaya değer ? En önemli iki detay yol tutuşu ve motorda modifiyeye girildiginde hangisi daha çok yanıt veriyor...
Ferhat_V
25-12-2009, 23:57
motorunu bilememde mini cooperler yol tutuşta bayağı iyi..
.::EmrE::.
25-12-2009, 23:58
Arkadaşlar sadece merak ettigimden bu konuyu açtım yol tutuşu yakıt tasarrufu demiyorum tabikide... Kronik problemler. Modifiyeye verdikleri tepkiler olarak birde Malzeme kalitesi vs karşılaştırmak geldi birden sizce hangisi alınmaya değer ? En önemli iki detay yol tutuşu ve motorda modifiyeye girildiginde hangisi daha çok yanıt veriyor...
Cooper GP çok daha karizma,farklı,az sayıda ve mod'a yatkın bir araç bence. Ayrıca daha sportif olduğu aşikar. Bu arada yol tutuşu demiyorum tabikide diyip,yol tutuşunu sormuşsun :D
Malzeme kalitesi olarak Scirocco daha üstün sanırsam,GPye binmedim ancak Cooper S ile kıyaslıyorum...Yol tutus acısından da bir fikrim yok kullanmadım ancak scirocco yapısı itibari ile daha iyi yol tutar gibi duruyor. Ve son olarak GP ile Scirocco farklı tarzlara hitap ediyor bence. Birisi tamamen yarış arabası gibi,diğeri ise sükse. Performans almak için sciroccoya o kadar para vermek yerine TypeR gibi bir araç alınabilir.
pistte scirocco ancak normal cooper s 'i milim saniye farkla geçiyordu..Gp onu perişan eder :) hızlanma verileri aman aman farklı olmadığına göre handlingde gp iyidir sonucunu rahatlıkla çıkarabiliriz..
Scirocco vs Cooper S
http://www.youtube.com/watch?v=glyc2FmHVRI
Emir_b16a
26-12-2009, 00:06
yol tutuş konusunda zannedersem gp 1 adım önde
modifiyeye werdikleri konusunda shirocco öne çıkar gp azına kdr dolu nerdeyse :D
kronik sorunlar arasında shirocco daha kronikleşicek bi sorun çıkarmamıştır gp de çok sorunlu bi araç diil ikisi arasında bütçeme göre seçim yapardım
üstüne harcıcak param warsa gpyi bozmam shiroccoyu tercih ederdim :)
konfor aramıosam gp alırım yoksa ben şahsen ikisini mukayese etmem zevk ve görüntü açısından
Serhat Y.
26-12-2009, 00:53
modifiyeye yatkınlık konusunda da bence gp fazlasıyla dolmuş s2000 gibi dusunelim motor o kadar sıkıştırılmışki üzerindeki blok olsun kol ve pistonlar olsun değiştirilmediği surece atmosferik olarak bir ep3 ün verdiği tepkiyi vermiyor, scirocco ise klasik vw oncelerdende tanıdıgımız gerek leon cupra gerek golf gti dan bildiğimiz 2.0 tfsi motor stock 200hp.den 340 lı rakamlara kadar gittiğini biliyoruz
ama ben tabiki daha özel olan gp yi tercih ederdim..
GP atmosferik degil superchargerlidir..ama limitlere yakin oldugu dogrudur..270 HP'lerde GP var ama scirocco'ya yapilacak masraftan daha fazlasi yapilarak aliniyor..
sadece modifiyeye yatkinlik diyorsan scirocco al ufak islemlerle 300+ gidersin..
ama GP ayri bir sey..
Cooper GP çok daha karizma,farklı,az sayıda ve mod'a yatkın bir araç bence. Ayrıca daha sportif olduğu aşikar. Bu arada yol tutuşu demiyorum tabikide diyip,yol tutuşunu sormuşsun :D
Malzeme kalitesi olarak Scirocco daha üstün sanırsam,GPye binmedim ancak Cooper S ile kıyaslıyorum...Yol tutus acısından da bir fikrim yok kullanmadım ancak scirocco yapısı itibari ile daha iyi yol tutar gibi duruyor. Ve son olarak GP ile Scirocco farklı tarzlara hitap ediyor bence. Birisi tamamen yarış arabası gibi,diğeri ise sükse. Performans almak için sciroccoya o kadar para vermek yerine TypeR gibi bir araç alınabilir.
Kendi subjektif görüşüm, artık Cooper'in pek dikkat çekmediği. O kadar çok var ki, eskisi gibi kimse yüzüne bakmıyor.
Scirocco'nun beyazı da çok parlak değil bu konuda, aniden parladı ve her tarafta beyaz scirocco mevcut. Tabi diğer renkleri gayet ilgi çekici, o konuda laf yok.
Bir ara da pancar A3 furyası vardı, sanırım Scirocco'dan sonra azaldı satışları.
Bu alternatifler arasında Fn2 Type-r performans konusunda pek bir şey veremez, 2.0 TFSI gibi senelerdir ödül almış bir motordan söz ediyoruz, sonuçta aşırı beslemeden ötürü tork avantajı ve daha ucuza daha fazla güç elde edebilme ayrıcalığı var.
Fn2 kasanın da eskisi kadar "heyecanlı" olmadığını hesaba katarsak bu seçim bence pek yararlı olmayacaktır.
Serhat Y.
26-12-2009, 01:09
fn2 kasası çok heyecanlı emin olabilirsin, kontrollü ve heyecanlı diycektim pardon
Serhat Y.
26-12-2009, 01:14
GP atmosferik degil superchargerlidir..ama limitlere yakin oldugu dogrudur..270 HP'lerde GP var ama scirocco'ya yapilacak masraftan daha fazlasi yapilarak aliniyor..
sadece modifiyeye yatkinlik diyorsan scirocco al ufak islemlerle 300+ gidersin..
ama GP ayri bir sey..
gp nin s/c oldugunu biliyorum tabikide ben o örnekte başka bişeyden bahsetmiştim ki onuda anlamışın zaten yazının devamında söylemişin "limitlere yakın" oldugunu..
fn2 kasası çok heyecanlı emin olabilirsin, kontrollü ve heyecanlı diycektim pardon
Hothatch sınıfındaki Mazda 3 MPS haricindeki tüm araçları kendimce test etmiş biri olarak, eski kasanın yanında "safkanlık" kavramından çok uzak bir araba bana göre.
Bir yanda kliması ve teybi bile esasında olmayan - sonradan takılan Type-R, öteki tarafta otomatik klima-250151351 airbag, yol bilgisayarı, xenon vs.. gibi C segmentinde bulunan-sunulan neredeyse tüm donanımları barındıran Type-R.
Bu FN2'nin kötü olduğu anlamına gelmiyor tabi yanlış anlaşılma olmasın, kimisi "safkanlık" ister, kimisi donanım + kalite de yanında olsun ister. Bu kullanıcıdan kullanıcıya göre değişir, zevk meselesi. Tabi fizik kurallarının önüne geçilmiyor, ağırlık problemi de donanım + kalitenin neden olduğu dezavantaj.
Benim kendi görüşüm, hothatch sınıfına safkanlığın daha çok yakıştığı, bu tip donanımlara gerek yok. Bu tip donanımların da büyük etkisiyle ortada olan ağırlığı ve tork eksikliği sebebiyle hızlanma bakımından FN2 nin rakiplerine oranla baya "heyecansız" kaldığını söyleyebilirim.
Evet süspansiyon böbrek taşı döken cinsten, ama bir yandan da "Golfleşme" devrimi geçirmiş bir Civicle karşılaşıyorsunuz (evrim diyemiyorum üzgünüm). Tabi bu benim fikrimdir, siz katılır ya da katılmassınız saygım var herkesin görüşüne.
Son olarak, daha fazla understeering, daha fazla kontrollülük ise, evet FN2 Type-R daha kontrollü bir araç eskisine göre.
Aradaki farkı buradan örnek gösterebilirim, tamamını izlerseniz eski ile yenisinin farkını görebilirsiniz..
http://www.youtube.com/watch?v=tLE6xWbIBL4
http://www.youtube.com/watch?v=tLE6xWbIBL4
Serhat Y.
26-12-2009, 02:09
bir videodur gidiyor, konunun şimdi fn2 konusuna dönmesini istemem ama bu videoyuda izlemeni isterim, gerekli parçalar kullanıldığında fn2 nin neler verebileceği zaten ortada k20. fazla söze gerek yok,
Maxiboost
26-12-2009, 02:09
Sahsen scirocco tercih ederm :) egsoz + yazilim cok rahat 300+ hp yol tutusuda yetmezse gelistirile bilir sonucta ama guc bahsedildigi gibi minide bir yere kadar :)
Serhat Y.
26-12-2009, 02:10
http://www.youtube.com/watch?v=6jdolKzZyzQ
bir videodur gidiyor, konunun şimdi fn2 konusuna dönmesini istemem ama bu videoyuda izlemeni isterim, gerekli parçalar kullanıldığında fn2 nin neler verebileceği zaten ortada k20. fazla söze gerek yok,
tamam fn2 en heyecanlı, f430 dan bile heyecanlı ok.
ben 2 stock aracı eski ile yeni type-r'ı birebir karşılaştırıyorum, sürüş dinamikleri hızlanma değerleri vs.. vs..
cevap olarak sokakta gazlayan yüklü egzozlu type-r videosuna maruz kalıyoruz.
bide ciddi ciddi oturup yazıyoruz.
Serhat Y.
26-12-2009, 02:13
tamam fn2 en heyecanlı, f430 dan bile heyecanlı ok.
bide ciddi ciddi oturup yazıyoruz.
nasıl yazmamı tercih ederdin??
tartışmaya pek açık değilsin, abuk sabuk benzetmeler yapıy7orsun farkındasın dimi f430 falan, bırak bence bu geyikleri...
marka fanatiği olmamak lazım, daha doğrusu sahibi olunan araca bu kadar körü körüne bağlanmamak lazım, sonuçta metal parçasından söz ediyoruz, yoksa bir noktadan sonra ne yazık ki söylenilenler yanlış-anlaşılmak istenildiği gibi anlaşılabiliniyor.
bir honda kullanıcısı olarak benden tavsiye ;)
ayrıca üslubuna dikkat etmeni öneririm. geyik yapmadığımı yazdıklarımı biraz okumaya gayret edersen zaten anlayacaksın.
haydi kal sağlıcakla
konuyu dağıttığımız için kusurabakmasın kimse, özelden devam ederiz gerekiyorsa.
EDIT: noktalama
Konu scirocco vs cooper,tartışma yine type-r ve 2 hondacı arasında geçiyor..Başımıza taş yağacak herhalde :)
Serhat Y.
26-12-2009, 02:22
Konu scirocco vs cooper,tartışma yine type-r ve 2 hondacı arasında geçiyor..Başımıza taş yağacak herhalde :)
çok fazla yazardım ama olayı kişiselleştirmek istemiyorum, herkese ii gclr keyifli forumlar..:icon_tup:
Benim anladığım videodan Şirokko yemiş GP yi yol tutuşu daha ii demek ki :) Yanlışım varsa düzeltin
Benim anladığım videodan Şirokko yemiş GP yi yol tutuşu daha ii demek ki :) Yanlışım varsa düzeltin
Videodaki GP değilki sorunda o zaten :) stok cooper s :heyoo: +43 hp,hafifletme ve biton farklılıktan bahsediyoruz..
Gp 2k tane var dünyada...İmkanım olsa alırım bi tane gp koyarım garajıma paşa paşa yatar...
Scirocco tip olarak çok güzel bir araç...Mümkünse beyaz olmasın ama :)
İlla ikisinden birini tercih etmem gerekirse eğer 2.0tfsi seçerdim heralda performans olarak...** Gp daha özel bir araç bence o ayrı...
Videodaki GP değilki sorunda o zaten :) stok cooper s :heyoo: +43 hp,hafifletme ve biton farklılıktan bahsediyoruz..
Doğru :) Ben videoyu GP die izledim :d eşşek kadar yazıyo S die :)
Ama ne kadar fark ederki yani birisinden duyduğum Gp nin kıçının hafifliği kıçının bırakmasına neden oluyor falan gibi.
Doğru :) Ben videoyu GP die izledim :d eşşek kadar yazıyo S die :)
Ama ne kadar fark ederki yani birisinden duyduğum Gp nin kıçının hafifliği kıçının bırakmasına neden oluyor falan gibi.
:) gp vs s he :)
e46 3.30 la m3 kadar farkeder ,heleki pistte....Gp sırf gazlamak için yapılmış bir makina..
:) gp vs s he :)
e46 3.30 la m3 kadar farkeder ,heleki pistte....Gp sırf gazlamak için yapılmış bir makina..
ne kadar fark ederki 45 hp için değil :D onmu belirteyim :D
Bir scirocco kullanıcısı olarak yol tutuşunun standart haliyle aman aman iyi olduğunu söyleyemem o konuda Cooper GP daha üstündür fakat amaç güçlendirmekse VW in 2.0 motorunun kapasitesinin çok fazla olduğunu biliyorum. APR in Stage 3 kiti ve 93 oktan benzin ile 375bg 521nm tork vermiş ki bu verilerin çok daha fazlası alınır diye düşünüyorum ve kitin toplam fiyatıda 4,500 dolar. Yani doğal olarak oyum Scirocco dan yana :D
cooper yol tutusu cok ıyıı ama vw bılemıyrum
Kaa scirocco
26-12-2009, 11:28
fn2 kasası çok heyecanlı emin olabilirsin, kontrollü ve heyecanlı diycektim pardon
+10000000 bende scirocco kullanıorum ama yakın zamanda fn2 typer yada leon cupra 2010 model e gecicem...cok alakasız olucak kafanıda karıstırmak ıstemem ama bu dedim 2 arabayıda bir arastırmanı isterim...
VtecDream
26-12-2009, 12:36
SAolun arkadaşlar coopers'ten biliyorum çok güzel bir yol tutuşu var makinanın sciroccoda kullandım scirocco daha bi konforlu ... bi coilover'la kesinlikle yoldan ayrılmaz gibi geliyor... artık herşeyden öte aklıma yol tutuş takılıyor.
yol tutuşta mini yi değişmem ama yükleyip karşılığını almak istersen Scirocco turbolu olduğu için biraz daha avantajlı
dragstar
26-12-2009, 12:43
gp çok farklı ayrıcalıklı bir araba neredeyse ağzına kadar dolu ztn scirocco 2.0 tfsi dsg derim:D
ağzına kadar dolu dediğiniz gp nin motor olarak s ten aşırı bir farkı yok.. internal olarak komple aynı.. ic farklı enjektör farklı kapağın egsoz portları azcık (1.2mm) daha açık ve sc basıncı az birşey daha fazla.. yani normal bir s e kolayca yapılacak şeyler.. :) limit konusunda haklısınız s ve gp den 250hp fazlası için biraz tuzlu olur :)
2.0tfsi motorun önü çok daha açık cupralardan biliyoruz :) yol tutuşta gp bence önde olur std haldeyken.. ama sciroccoya da bi coil takılırsa tadından yinmez heralde :D
benim tercihim gp den yana olurdu ama sonuçta özel seri bir araba ve daha safkan bir araba :)
gp gördükten sonra kesinlikle gp tabikide:cool:
mını leri bi sevemedim gitti ..
evo magazine in lap times kısmında vardı scirocco tsi dsg tum hot hatch leri geciyordu neredeyse ..
http://www.superchips.co.uk/curves/Scirocco20Tsi%20Stage2.pdf
Bu tarz bir scirocco tadından yenmez diger yandan ..
GP dynosu var forumda aşırı beslemeli araclar kısmında
"şuan henüz eksiklerim olmasına rahmen methanol headers thorottle body ve şuan yetersiz kalan egsozlar vs. ve bugün dynoya çıktık araç sıfır avans vuruyo egt 810 dereceyi geçmiyor methanol olmamasına rahmen arabanın eksikleri olmasına rahmen ve hiç bir şekilde istersen 8000 devir çevir hiç bir arıza ışığı yakmıyor dyno kağıdımı sizlerle paylaşmak istedim methanolü daha çalıştırmadığımızdan dolayı avansı daha açamadık ve ciddi derecede headersım çok yetersiz kalıyo bunları tamamladıktan sonra avansı açaraktan daha iyi sonuçlar alınacak şuan başlangıç için sonuç bu..."
http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=36236
Gercekten basarılı bir araç ..
Sonuc olarak daha ozel bir arac oldugundan dolayı GP diyorum ..
Bu konuya yazan arkadaşlar yeni attığım video linkini mutlaka izlesin. Çok ii fikir verir size.
Fatih Kavak
27-12-2009, 11:49
Yol tutuşu konusunda GP derim fakat şekil olarak ve malzeme kalitesi için Scirocco..GP SC Scirocco Turbo ikisinden de iyi sonuçlar alınabilir ama GP nin az sayıda olması insanı ayrı cezbediyor..''GP''
Mehmet Gazihan
27-12-2009, 12:14
2.0 TFSI modifiyeye çok çok daha yatkın..
Jön Türk
27-12-2009, 12:31
Mini ye alışamadığım için ben Scirocco TFSI diyorum
DoDo_hamann
27-12-2009, 12:38
Gp ve Scirocco arasında ben gp'yi tercih ettim eski bir r53s kullanıcısı olmama rağmen.
Arabanın yol tutması performansı kadar önemli bence, araba yolu tutmadığı kontrolün araç sahibinde olmadıgı an insan arabasından soğur.
Scirocco'nun mükemmel bir tasarımı var, yol tutuşunu test etmedim ama mini kadar başarılı olduğunu düşünmüyorum takip ettiğim kadarı ile.
Gp zaten kendince özel bir araç ufak tefek eklemelerlede 250hp civarı ve 1100kg olması kendi klasmanındaki rakipleri için hiçte fena değil..
Gp'deki motorda 2002'den beri miniler üzerinde kullanılıyor tfsi kadar gelişmiş ve modifiyeye açık olmaması normal bence:)
Mehmet Gazihan
27-12-2009, 12:43
tabiki..
scirocco nun motoru tfsi değil TSI dı..
cupralarda kullanılan motorlardan bihayli farkı var..
önü çok açık bir motor.. sadece eksoz ve chiple 300 hp oluyor .
dsg sanzımanla çok tehlikeli bi alet olacaktır..
doğru jant lastik kombinasyonu ve süspansiyon decimi ile çok tehlikeli bir pist canavarı olabilir..
Juggernaut
27-12-2009, 14:08
Standart olarak GP daha iyi yol tutar.Best motoring'in testinde otomatik R56 S bile 2.0 Scirocco DSG ve Golf 6 GTI DSG'yi geçiyordu.
Malzeme kalitesi ve motorun önünün açık olması bakımından 2.0 Scirocco daha iyidir.
GP başka bi dünya. bence kesinlikle GP olmalı:)
8.000rpm
28-12-2009, 12:16
yol tutuş:
pist koşullarında scirocco yumuşak kalıyor , gp açık ara avantajlı
pist dışı kullanımlarda scirocco'nun verdiği konfor + yol tutuş bileşimi açık ara avantajlı
görünüm:
scirocco da mini de "özel" tasarımlar ve eskinin efsanelerinin yeniden hayata geçirilmiş halleri zaten... gp'yi pek çok insan "body kit takılmış bir mini" olarak algılayabiliyor , işin detayını bilenler gp'yi gerçekten tanırlar..
scirocco'nun ise bilen bilmeyen herkes tarafından aynı şekilde algılandığını düşünüyorum , ama iç tasarım konusunda scirocco aşırı mütevazi...
hangisi daha çekici dersek , dış tasarımda scirocco , iç tasarımda mini...
motor:
gp 1,6 + sc ile yürürken scirocco 2,0 + turbo ile yürüyor , her iki motor için de performans parçaları bolca mevcut.
mini'nin ısınma problemi beynelminel sıkıntı. bunun yanında o gövde ve o yol tutuş limitleri ile gerçekten çok keyifli bir makine
2,0 tfsi ise golf gti'dan tanıdığımız gayet sağlam bir makine , limitleri de gerçekten yüksek...
ben şahsen motor konusunda "modifiyeye yatkınlık" bakımından scirocco öndedir diyorum...
malzeme kalitesi:
mini her ne kadar bmw çatısı altında olsa da , malzeme kalitesi olarak bana göre scirocco'dan birazcık daha geride , bu konuda vw diyorum
sorunsuzluk:
ben bu konuda da vw lider diyorum.
modifiyeye verilen yanıt:
2,0 tfsi motoru hem daha toleranslı hem de verdiği yanıtlar yüzdesel olarak da daha yüksek
sonuç:
bana göre cam tavanlı 160'lık manuel vites 1,4tsi beyaz scirocco en güzeli :D:D:D
sizce vw sorunsuz bir araçmıdır,bunuda ilk defa duydumda
tabi scirocco güzel bir seçenek zevk meselesi ama sorunsuzluk olayına şaşırdım
şahsen servis açcak olsam ya vw yada opel açardım
bu arada bence mini malzeme kalitesi olarak daha güzel gibi
:icon_tup:
2.0 TFSI modifiyeye çok çok daha yatkın..
Gp'ye binip gazlayıpta scirocco diyecek adam 10da 2 dir ;)
http://www.youtube.com/watch?v=lhqNt_tESmI
8.000rpm
28-12-2009, 12:30
sizce vw sorunsuz bir araçmıdır,bunuda ilk defa duydumda
tabi scirocco güzel bir seçenek zevk meselesi ama sorunsuzluk olayına şaşırdım
şahsen servis açcak olsam ya vw yada opel açardım
bu arada bence mini malzeme kalitesi olarak daha güzel gibi
bence vw diğer markalara nazaran sorunsuz "denebilecek" bir marka
bence vw diğer markalara nazaran sorunsuz "denebilecek" bir marka
yanlış bir tespit bence heralde daha öncevw sahibi olmaıdnız;)
8.000rpm
28-12-2009, 12:53
98 polo hb
98 polo classic
99 polo hb otomatik
2000 polo hb otomatik
2004 golf 1,6 fsi otomatik
2005 golf 1,6 otomatik
sorunsuzluk konusunda cidden şanslıymışız demek ki :)
cidden , ben kronik bir sıkıntı duymadım da yaşamadım da...
yanlış biliyor olabilirim , kendi tecrübelerimden dolayı fikrimi söyledim "sorunsuzdur" diye...
:)
alicancalis
28-12-2009, 12:55
yanlış bir tespit bence heralde daha öncevw sahibi olmaıdnız;)
Ben şahsen Golf II, Golf IV, Golf V, Polo Highline sahibi olmuş biri olarak, Vw ile Mini kalitesinin kesinlikle karşılaştırılamayacağını düşünüyorum. Vw Scirocco'ya ilk bindiğimde içi çok ucuz gelmişti. Mini'ye heleki Gp'ye binerseniz aradaki farkı hemen hissedersiniz zaten. Gp'deki koltuklar yeter...
Ben şahsen Golf II, Golf IV, Golf V, Polo Highline sahibi olmuş biri olarak, Vw ile Mini kalitesinin kesinlikle karşılaştırılamayacağını düşünüyorum. Vw Scirocco'ya ilk bindiğimde içi çok ucuz gelmişti. Mini'ye heleki Gp'ye binerseniz aradaki farkı hemen hissedersiniz zaten. Gp'deki koltuklar yeter...
ben ii demedim ztn
98 polo hb
98 polo classic
99 polo hb otomatik
2000 polo hb otomatik
2004 golf 1,6 fsi otomatik
2005 golf 1,6 otomatik
sorunsuzluk konusunda cidden şanslıymışız demek ki :)
cidden , ben kronik bir sıkıntı duymadım da yaşamadım da...
yanlış biliyor olabilirim , kendi tecrübelerimden dolayı fikrimi söyledim "sorunsuzdur" diye...
:)
bnm arkadaşımda golf 5,polo ve touran var babası her seferinde vw aldığı için başka seçeneği yok ama eleman servise gitmektende bıkmış kesinlikle almayın diyo tab bunlar sıfır alınıp 70-80 bin biniolar
yoksa bnm gibi az binenlere ve dikkat edenlere pejo bile dünyanın en sorunsuz arabası :)
ben genel manada söylemiştim
8.000rpm
28-12-2009, 13:11
az binmedik , listedekiler babamlar , dayımlar toplam liste :)
bu saydıklarım arasında en az km yaptığımız 40-50binlerde , en fazla kilometre yapan da 140binlerde idi yanlış hatırlamıyorsam
demek ki cidden vw şans işi
cooper da kullandım , işçilik ve malzeme kalitesi bazı yerlerde çok çok iyiyken , bazı yerlerde de çok kötüydü..
o yüzden genel olarak 10 üzerinden puanlama yapılırsa scirocco mini'den daha iyi işçilik-malzeme kalitesi taşır dedim :)
98 polo hb
98 polo classic
99 polo hb otomatik
2000 polo hb otomatik
2004 golf 1,6 fsi otomatik
2005 golf 1,6 otomatik
sorunsuzluk konusunda cidden şanslıymışız demek ki :)
cidden , ben kronik bir sıkıntı duymadım da yaşamadım da...
yanlış biliyor olabilirim , kendi tecrübelerimden dolayı fikrimi söyledim "sorunsuzdur" diye...
:)
98 polo kayınpederde sıfır alıp daha yeni 90,000 km yaptı tık demiyor araba 100 hp deli gibi gidiyor.Geçenlerde amortisör kulelerinin orda bilyaları artık miyadını doldurmuş bi onlar değişti devam.
2009 model aldık karedeşime 7,000 km oldu ehliyeti yeni almasına rağmen acemiliğine rağmen arabada tık yok ara sıra ben kullanıyorum gayet zevkli bir araç.
DoDo_hamann
28-12-2009, 13:26
Gp'ye binip gazlayıpta scirocco diyecek adam 10da 2 dir ;)
http://www.youtube.com/watch?v=lhqNt_tESmI
güzelmiş video şu yagmur yağmasada çıksak:D
8.000rpm
28-12-2009, 13:30
dmekki kısmet işi
aynen öyle cem
bu olayın bir benzeri de renault ve peugeot'larda var diye biliyorum
kimisi çok aşırı memnun , kimisi de benzin döküp yakacak kadar çok büyük bi sevgi besliyor arabasına :D
VtecDream
28-12-2009, 13:41
benim birçok arkadaşım var vw kullanan sadece servis zamanı geldiginde servise gidildi sadece lastigim patladı araba 76binde hiçbir problemi yok aracın. hemde yollar bukadar bozuk burada...
Aynen benim 3. VW im 2 tane golf şu andada Scirocco 1.4 TSI kullanıyorum. Scirocco için çok erken fakat diğerleri için nerdeyse sorunsuzdu diyebilirim. Siz araca ne kadar özen gösterir dikkat ederseniz kullanırken geri dönüşüde aynı şekilde olur yoksa sürekli sıkıştırıp titiz kullanmazsaniz servisin müdavimi olursunuz diye düşünüyorum. Hor kullanılıp arıza yapan araçlar için markayı suçlamak bence doğru olmaz...
Bizde geçmiş 10-12 senelik süre zarfında 5-6 tane VW/VW Grubu araç kullandık, seat dışındakiler gayet sorunsuzdu.
Benim kişisel tercihim beyaz olmamak kaydıyla scirocco'dan olucak, zaten büyük ihtimalle bir iki aya kalmadan bende almayı planlıyorum. Neden olarakta neredeyse gördüğüm 20 arabadan 8,9 hatta 10'unun da Mini olması.
mertacar
28-12-2009, 17:46
bedavaya verceklerse Mini Cooper GP yi seçerdim :D:D Para verip alıcaksam Scirocco 2.0 TFSI alırdım. ahhaa :) ;)
Gp'ye binip gazlayıpta scirocco diyecek adam 10da 2 dir ;)
http://www.youtube.com/watch?v=lhqNt_tESmI
http://www.youtube.com/watch?v=4pEeyo3PWEM&feature=related
m5 vs gp bu videoyu izleyip yol tutuşu hakkında 1 kere daha düşünün derim :heyoo:
Bizde geçmiş 10-12 senelik süre zarfında 5-6 tane VW/VW Grubu araç kullandık, seat dışındakiler gayet sorunsuzdu.
Benim kişisel tercihim beyaz olmamak kaydıyla scirocco'dan olucak, zaten büyük ihtimalle bir iki aya kalmadan bende almayı planlıyorum. Neden olarakta neredeyse gördüğüm 20 arabadan 8,9 hatta 10'unun da Mini olması.
bknz : Algıda seçicilik.
Ben bi ara proje arabası olarak bis 126 almayı düşünüyodum.Nereye baksam bis görüyordum ;) Ama şimdi sorsan en son ne zaman gördün hatırlamam bile..
Tamam Türkiyede 100 tane falan yok ama öyle binek araçlar gibide çok yok mini.İsteyen araştırsın kosiflerin borusanın kaç tane sattığını ;)
Zaten mantıklı insan 2.elinin sadece 120 tane olduğunu görerek bile piyasada o araçtan kaç tane olduğunu anlar.Birde tabi bu araçların %80 i istanbuldadır buda ayrı bir gerçek.Bu arada fiat bis'inde 2.eli sadece 126 tane varmış :)
R56 GP çıksa keşke. :)
R56 JCW var:)
R56 JCW var:)
Azcık oynanmışı o. GP gibi arkada koltuksuz saf sürüş keyfi için yapsalar. :)
stock GP apayrı bısey ,Gp le gozgoze gelınce ıcım tuhaf oluyor ama sıkırokkoda olmuyor daha :)
VtecDream
28-12-2009, 23:10
Cooper görürsün ama 8 9 10 tane GP göremezsin ... o jantların bile farklı bir havası var;) bizim buralarda ne scirocco var okadar çok nede mini cooper hatta scirocco 1 tane var mini 2 tae :)
devil_berk22
29-12-2009, 15:40
miniyi değişmem ;)
Cooper görürsün ama 8 9 10 tane GP göremezsin ... o jantların bile farklı bir havası var;) bizim buralarda ne scirocco var okadar çok nede mini cooper hatta scirocco 1 tane var mini 2 tae :)
Abi temel olarak aynı tüm miniler, bence ilk çıktığındaki havası yok artık. Scirocco
Abi temel olarak aynı tüm miniler, bence ilk çıktığındaki havası yok artık. Scirocco
Hangi temelmiş o ? Bilip bilmeden konuşmayalım güneşlik gibi küçük detay haricinde r53 ve r56 da ortak parçaya rastlamak zor.Hee zaten aralarındaki farkı göremicek kadar anlamıyosanda zaten miniler hakkında konuşmana luzum yok :heyoo:
Bu arada üstteki mesajı görmedin galiba :)
Bizde geçmiş 10-12 senelik süre zarfında 5-6 tane VW/VW Grubu araç kullandık, seat dışındakiler gayet sorunsuzdu.
Benim kişisel tercihim beyaz olmamak kaydıyla scirocco'dan olucak, zaten büyük ihtimalle bir iki aya kalmadan bende almayı planlıyorum. Neden olarakta neredeyse gördüğüm 20 arabadan 8,9 hatta 10'unun da Mini olması.
bknz : Algıda seçicilik.
Ben bi ara proje arabası olarak bis 126 almayı düşünüyodum.Nereye baksam bis görüyordum ;) Ama şimdi sorsan en son ne zaman gördün hatırlamam bile..
Tamam Türkiyede 100 tane falan yok ama öyle binek araçlar gibide çok yok mini.İsteyen araştırsın kosiflerin borusanın kaç tane sattığını ;)
Zaten mantıklı insan 2.elinin sadece 120 tane olduğunu görerek bile piyasada o araçtan kaç tane olduğunu anlar.Birde tabi bu araçların %80 i istanbuldadır buda ayrı bir gerçek.Bu arada fiat bis'inde 2.eli sadece 126 tane varmış :)
Silverbullet
01-01-2010, 13:48
benim tercihim scirocco olur cunku bence daha yakısıklı ve modlamaya daha musait.
muratMTM
11-06-2010, 22:18
ben 1.4 tsi scırocco kullanıcısıyım cooper s te cok kullanmıslıgım var zevk olarak cooper s 1000 adım önde gp yi düşünemiyorum. bence scirocco cok fazla alman zewk vermıyor bana araba kendı kendını kontrol ediyor işte her alman da oldugu gıbı kontrol sızın elınızde değil hissini veriyor 2.0 modlama ya musait 1.4 gibi değil turbo büyütebilrsiniz msla 350 hp gıbı gucler alınabılıyor.
http://www.goapr.com/products/stage3_20_tsi_trans.html
cooper GP kesinlikle. he ama bana göre şöyle bir eksi yanı var oda 2kişilik olması.yol tutuş konusunda da sanmıyorum scirocco'dan geri kalsın.ben normal cooper'la bile kendim bile inanamadığım aralardan ve virajlardan çıktım.:)
Tuning055
12-06-2010, 01:16
iki ucu b.klu değnek benim için:D
ahmetuygur
12-06-2010, 06:27
gp 2 kısılık
scirocco 4 kişi 5 6 kişide binersin gidecegin yere göre :D
Ek.Civic_Spoon
12-06-2010, 09:33
cooper s GP
seyfi_pol
12-06-2010, 09:51
Scirocco 2.0 TFSİ, normal R56 turbolu COOPERS'İ büyük bi fark açmadan geçebiliyor.. SCİROCCO'YU MİNİ COOPERS GP kesinlikle perişan eder.. Ve gpler modlanmaya müsait :)
gp tam kartingci. lotus exige gibi.
kalite işçilik derseniz hemen hemen aynı.
scirocco tamam ama cooper gp çok pahalı.
eğer günlük olarak sık kullanacaksanız scirocco.
yok vınnn derseniz gp derim.
bana kalırsa vw hem 2.0 motor performans olarak daha iyi dolacak bi araç çünkü belli zamandan sonra 2.0 hacmı 1.6 göre çok fark ediyo olmuşken scirocco R olursa daha iyi olur o zaman tadından yenmez bal kaymak olur vw kalitesi belli işcilik 10 numara bence tartışmaya gerek yok
scirocco :icon_tup::icon_tup:
Jön Türk
12-06-2010, 21:43
2.0 TFSI yerine R derdim.
Mini tamam kalite ama bazılarına hitap etmiyor.Ben gibi.
tabikide gp ama bu arabalar arasında
miniyi sevmem ama alınacak tek arabası gp dir
ikisinide kullandım ama gp kullanan kişinin roccoyu seçicegini sanmıyorum
scirocco cooper a göre çok ama çok daha güzel bir araç
bencede sekıl olarak rocco cok daha guzel bı araba.gercı mınıyı seven ya cok seviyor asıkoluyor yadan hıc sevmıyor
gp tam kartingci. lotus exige gibi.
kalite işçilik derseniz hemen hemen aynı.
scirocco tamam ama cooper gp çok pahalı.
eğer günlük olarak sık kullanacaksanız scirocco.
yok vınnn derseniz gp derim.
gp çok pahalı mı :) 0 ı zaten yok 2.elleri de 45 50 bin lira civarında rocco ile uçurum yok aralarında yani..
miniyle yakından ilgilenen birisi olarak gpnin geçen yıl sona erdiğini biliyorum.
pahalı demekle kastım zaten ikinci elleri.
0 km bi sciroccoya 55-60.000 lira verilir ama ikinci el bi coopera verilmez.
illaa cooper olacaksada 0 km olsun, s olsun diyorum.
geldiği gibi bitti gp zaten :) tr ye 30 adet geldi toplam.. 2006-2007 gibi girdi sanırım ilk olarak.. dünyada 2000 adet bulunan bir araba için bence normal fiyatlar s lerden 3-4 lira daha pahalı hatta ucuz bile denebilir :) tercih meselesi tabi..
0 km r53 olsaa :o
ben sırf ilk görüşte aşık olduğum için mini kullanıyorum.
sanki ailemden birisi gibi. kardeşim gibi sanki.
aslında tüm miniler pahalı sunduklarına göre.
yoksa miniye gelene kadar nice araç var kral gibi.
aşk işte...
yol tutuşu olarak gp kesinlikle alınıcak bir araç...
Armageddon
14-06-2010, 13:08
Ben olsam Mini'yi alırdım.
GP çok farklı ve özel, bikere numaran var :D
GP diyorum yol tutuşu olarak
VTec_king
14-06-2010, 13:34
scirocco...
scirocco...
bende oyumu bu yönde kullanıyorum :icon_tup:
scirocco...
Katılıyorum +1
Selcuk_RoL
14-06-2010, 16:06
:icon_tup:favorim GP
roccoda cok tarz bir araba ama gp gerçekten farklı bir olay
emirhan sph
14-06-2010, 16:58
Sciroco 2.0 TSi i kullandim (vw de TFSI olarak gecmiyor) arkadasimda var kisa mesafe kulandim ama muthis gidiyor. Yol tutusunda pek basarili degil on tarafi normale gore cok fazla kayiyor.
Gp pist icin uretilmis gercekten cok basarili ancak kullanmadim, binmedim net bi yorum yapamicam ama secicek olsam...
Gp cooper kesinlikle.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.