Orijinalini görmek için tıklayınız : LEON CUPRA 240 mı GOLF 5 GTI mı??
barışbazan
26-12-2009, 16:28
Arkadaşlar öncelikle selamlar...İlerleyen zamanlarda aracımı değiştirirsem düşündüğüm 2 araç var aklımda..Cupra daha güçlü olmasına rağmen GTI cok iyi direniyor kağıt üstünde 40 beygir olmasına rağmen.. Siz olsanız hangisini tercih edersiniz ve nedenleri nedir artıları eksileri nelerdir?
Şimdiden teşekkürler:)
Leon çünkü
kağıt üstünde de olsa daha güçlü
içini sevmesemde dış tasarım olarak mükemmel
golf ün kasası eskidi.
olcay_bora
26-12-2009, 16:37
iç mekana bakarım hangisi hoşsa onu alırım
emresener
26-12-2009, 16:41
cupra barışım... düşünmeye gerek yok. golfun kasası eskidi gerçekten. leonda öle gerçi AMA leonun daha bi çekiciliği var.
Alicanrs
26-12-2009, 16:57
tabiki cupra ;)
Bence Golf 5, çünkü leon'dan daha güzel.....
ahmetbaha-drs
26-12-2009, 17:01
Benim tercihim 4 kapı MKV GTI DSG olurdu,Cupra fiyatları biraz yüksek düzgün GTI bulamazsamda Leon FR200 DSG mantıklı fiyat olarak..+308THP alsana sen pecocu:D:D
alicancalis
26-12-2009, 17:10
tabiki Golf V, çok daha yakışıklı. Ancak aklında olsun Dsg alırsan Mekatroniği arızalı birşey alma. Çoğu sıkıntılı çünkü ve değişimi 4000Tl kadarmış.
Kaa scirocco
26-12-2009, 17:16
cupra daha gucluolucaktır...
DogukanB
26-12-2009, 17:17
bu fotoğrafları gördükten sonra bence leonu elersiniz:D
http://farm4.static.flickr.com/3366/3497672127_4fab181b14_o.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3597/3498771508_a0f781bcaf_o.jpg
İkiside güzel secenek ama ben Cupra alırdım. Golf V eskidi artık.
barışbazan
26-12-2009, 17:23
tabiki Golf V, çok daha yakışıklı. Ancak aklında olsun Dsg alırsan Mekatroniği arızalı birşey alma. Çoğu sıkıntılı çünkü ve değişimi 4000Tl kadarmış.
çok teşekkürler uyarınız için.bu bahsettğiniz olay anlaşılıyor mu expertizde yoksa zamanla mı bunda bir gariplik var dedirtir??
barışbazan
26-12-2009, 17:27
Benim tercihim 4 kapı MKV GTI DSG olurdu,Cupra fiyatları biraz yüksek düzgün GTI bulamazsamda Leon FR200 DSG mantıklı fiyat olarak..+308THP alsana sen pecocu:D:D
motor-konfor-güç-tip oranı iyi olsa emin ol peugeot alırdım baha çok sevdiğimi ve sorunsuz bindiğimi blirsin:)FR da mantıklı evet.
308 e gelince yeni nesil peugeotlar 207 RC-GT dışında pek alışamadım motoru iyi olsada 308 THP bilemicem.
Teşekkür ederm:)
Kaa scirocco
26-12-2009, 17:31
bence suan sen cupra suruculeri ile konus ne işlemler yapıo nasıl gucler alıo her hangi bir problem cıkıomu suan cupralar baya baya guclu oluo artık...
ahmetbaha-drs
26-12-2009, 17:32
:D Ben sana mantıklı olanı söyledim zaten FR-Sport/Up'da fiyatına göre düşünürsen gayet iyi ve yeterliler..
barışbazan
26-12-2009, 17:32
evet cupralar yüklenince 300 310 civarı güç elde ediliyoru sanırım bu da o kasa bir araca yeter de artar bile:)benim zaten o kadarda gözüm yok:D stock bile yeter
barışbazan
26-12-2009, 17:33
:D Ben sana mantıklı olanı söyledim zaten FR-Sport/Up'da fiyatına göre düşünürsen gayet iyi ve yeterliler..
saol canım bakıyorum şuan onlara:D:D;)
ahmet3425
26-12-2009, 17:43
ikisindede 2,0 TFSİ motor oldugunu dusunursek yazılımla golf GTİ da cupranın ulasabildiği guclere ulasabilir.
daha oturaklı piyasada cupraya gore daha az ve saf VW kalitesi oldugu icin ben GTİ diyorum...
Kaa scirocco
26-12-2009, 17:45
40 beygir kadar bir fark war bildiğim kadaryla ama...
barışbazan
26-12-2009, 17:53
yazılım düşünmeyebilirim.benim esas aklıma takılan 2 side stock haldeyken golf nerdeyse bagaj kapağında gidiyor leon un 40 beygirde daha fazlası olmalı değilmi?:)
omercanilica
26-12-2009, 17:57
dıs tasarımda haylı haylı leonu dusunurdum motor dersende her gecen gun cupracılar araclarını yukluyo daha sportıf bır arac leon vw guzel yanı ıse 2 elde cok zarar etmıcegın bır arac olur
Jam da Joker
26-12-2009, 17:57
İç mekan ve malzeme kalitesi olarak Cupranın içi gözüne batmıyorsa bana göre onun dışında Golf almak için bir sebep yok DSG si dışında..
Manuel kullanırım diyorsan Cupra alabilirsin.
Çıkartıcağı sorun ne olabilir remap sonrası fazla basınçtan orjinal dumpvalvein dayanmadığı yırtıldığı biliniyor ama güncelledir yenilerinde diyafram yok..
Vitesin ileri geri yanlara geçmesini sağlayan parçalar plastik aksamdan yapıldığı için esneme kırılma, vitesin yerinden çıkması gibi bir sorunda olabilir onunda çözümü Forge shortshift çünkü o parçalar forgeda metal ve üzerinden kısalık uzunluk ayarı yapılabiliniyor.
350 hp üstünde stock debriyajın dayanmadığı söyleniyor nasıl kullandığınada bağlı zaten stock binerim diyorsan sorun olmaz..
TFSi motorlar kalitesiz benzin sevmiyor orjinal yazılımı ile bile missfire hatası alman muhtemel çoğu kişi 1 soğuk buji taktıktan sonra düzeldiğini söylüyor onun dışında bir kaç parça daha var..
Üzerindeki benzin pompası, depo içindeki değil direk silindirlerin üzerindeki High Pressure Fuel Pump diye adlandırılan pompanın sorunlu ve dayanıksız olduğu biliniyor zaten 2010 Cuprada bu parça değişti, mili erittiği biliniyor ve benzin yetiştiremiyor modifiye sonrasında, yani düşünüyorsan değişmesi senin avantajına.
Alırsan görürsün filtre motor kapağının içerisinde kaliteli bir hava akışkanlığı yok onun için takıcağın herhangi bir intake kiti arabanın rahat nefes almasını sağlayacaktır tabii burdada karşına maf sensoru arızası ve bozuk rolanti problemleri çıkabilir onun için belli markalarınkine yönelmek mantıklı olur ITG, Dbilas, Forge Twintake vs..
Bunların dışında söyleyebiliceğim bir sorunu yok orjinal hali ile sert bir araba alışık değilsen şehir içinde dikkat etmek gerekiyor..
Kaa scirocco
26-12-2009, 18:00
İç mekan ve malzeme kalitesi olarak Cupranın içi gözüne batmıyorsa bana göre onun dışında Golf almak için bir sebep yok DSG si dışında..
Manuel kullanırım diyorsan Cupra alabilirsin.
Çıkartıcağı sorun ne olabilir remap sonrası fazla basınçtan orjinal dumpvalvein dayanmadığı yırtıldığı biliniyor ama güncelledir yenilerinde diyafram yok..
Vitesin ileri geri yanlara geçmesini sağlayan parçalar plastik aksamdan yapıldığı için esneme kırılma, vitesin yerinden çıkması gibi bir sorunda olabilir onunda çözümü Forge shortshift çünkü o parçalar forgeda metal ve üzerinden kısalık uzunluk ayarı yapılabiliniyor.
350 hp üstünde stock debriyajın dayanmadığı söyleniyor nasıl kullandığınada bağlı zaten stock binerim diyorsan sorun olmaz..
TFSi motorlar kalitesiz benzin sevmiyor orjinal yazılımı ile bile missfire hatası alman muhtemel çoğu kişi 1 soğuk buji taktıktan sonra düzeldiğini söylüyor onun dışında bir kaç parça daha var..
Üzerindeki benzin pompası, depo içindeki değil direk silindirlerin üzerindeki High Pressure Fuel Pump diye adlandırılan pompanın sorunlu ve dayanıksız olduğu biliniyor zaten 2010 Cuprada bu parça değişti, mili erittiği biliniyor ve benzin yetiştiremiyor modifiye sonrasında, yani düşünüyorsan değişmesi senin avantajına.
Alırsan görürsün filtre motor kapağının içerisinde kaliteli bir hava akışkanlığı yok onun için takıcağın herhangi bir intake kiti arabanın rahat nefes almasını sağlayacaktır tabii burdada karşına maf sensoru arızası ve bozuk rolanti problemleri çıkabilir onun için belli markalarınkine yönelmek mantıklı olur ITG, Dbilas, Forge Twintake vs..
Bunların dışında söyleyebiliceğim bir sorunu yok orjinal hali ile sert bir araba alışık değilsen şehir içinde dikkat etmek gerekiyor..
Bbu bilgiler arkadasa baya yardımcı olucaktırr
ahmet3425
26-12-2009, 18:01
yazılım düşünmeyebilirim.benim esas aklıma takılan 2 side stock haldeyken golf nerdeyse bagaj kapağında gidiyor leon un 40 beygirde daha fazlası olmalı değilmi?:)
yok ben onun oyle oldugunu zannetmiyorum hatta bu konuyla ilgili bir cok derginin karsılastırma testleri var sadece 1000 mt lik mesafede golf gti cupranın 5-6 boy belki daha fazla gerisinde kalıyor duz yol performansına bakacak olursak bu sınıfın en hızlıları su sekilde.
1.Mazda 3 MPS
2.Leon cupra
3.Astra OPC
4.Megane RS
5.Civic Typer
6.Golf GTİ
barışbazan
26-12-2009, 18:06
bilgiler için çok teşekkür ederim.:)dumpvalve yırtığını duydum evet ama o o kadar yüklemeyi düşünmüyorum ondan sorun olmaz.
sert araba dikkat etmek gerekiyor derken?:)
Jam da Joker
26-12-2009, 18:06
ikisindede 2,0 TFSİ motor oldugunu dusunursek yazılımla golf GTİ da cupranın ulasabildiği guclere ulasabilir.
daha oturaklı piyasada cupraya gore daha az ve saf VW kalitesi oldugu icin ben GTİ diyorum...
Golf GTi da K03 turbo kullanılıyor Leon Cuprada K04 yani aralarındaki 40 beygir fark sadece yazılımdan kaynaklanmıyor turbonun dışında farklılıklarıda var.
Golf GTi a takıcağın aynı parçalar Cupradaki alıcağın sonucu vermez.
Jam da Joker
26-12-2009, 18:08
bilgiler için çok teşekkür ederim.:)dumpvalve yırtığını duydum evet ama o o kadar yüklemeyi düşünmüyorum ondan sorun olmaz.
sert araba dikkat etmek gerekiyor derken?:)
Cupranın amortisörleri FR dan farklı yani süspansiyonları daha sert.
Şehir içinde kasislerde çukurlarda dikkat etmek gerekiyor sertten kastım o.
cupra alırdım golf yavas kalır yanında :)
barışbazan
26-12-2009, 18:11
Tamam doğru anlamışım şase süspansiyon durumu,, yok sorun olmaz o sağolun bilgilerden dolayı:):)
Kaa scirocco
26-12-2009, 18:14
cupra alırdım golf yavas kalır yanında :)
+1111111111
barışbazan
26-12-2009, 18:36
herkese cok teşekkür ederm az çok fikrim oldu saoğlun;)
ahmet3425
26-12-2009, 19:21
Golf GTi da K03 turbo kullanılıyor Leon Cuprada K04 yani aralarındaki 40 beygir fark sadece yazılımdan kaynaklanmıyor turbonun dışında farklılıklarıda var.
Golf GTi a takıcağın aynı parçalar Cupradaki alıcağın sonucu vermez.
evt haklısın o ayrıntıyı kacırmısım halbuki daha yeni 2006 golf gti ın turbosunu k04 e cevirdik:D yazlım desteği ile 270 hp guc 390 nm tork cıktısı aldık:)
turbo&quattro
26-12-2009, 19:22
Gti eskidi artik....Cupra alirdim.
hakotech
26-12-2009, 19:27
bişey eklemek istiyorum arkadaşlar,cupraların fabrika çıkışı sanıldığının aksine 240 hp değil 263 hp dir,bu audi s3 modelinin önünü kesmemek adına yapılmış,bi çeşit satış palitikasıdır,zira s3 ve cupranın arasındaki fiyat farkı *****..bunu ana bayiye sorarsanız size izah edecektir,dyno verileride bunu göstermektedir zaten..saygılar..
Jam da Joker
26-12-2009, 20:17
bişey eklemek istiyorum arkadaşlar,cupraların fabrika çıkışı sanıldığının aksine 240 hp değil 263 hp dir,bu audi s3 modelinin önünü kesmemek adına yapılmış,bi çeşit satış palitikasıdır,zira s3 ve cupranın arasındaki fiyat farkı *****..bunu ana bayiye sorarsanız size izah edecektir,dyno verileride bunu göstermektedir zaten..saygılar..
Evet yurtdışındada burdada Cupralar kağıt üzerindeki güçlerinden daha fazla beygir tork çıkartıyorlar bu doğru..
Benim aracım Paşaoğlunda 262 hp 320 nm çıkardı doğru çarpım ile 252 hp gibi bir rakam yapıyor.
hakotech
26-12-2009, 20:48
Evet yurtdışındada burdada Cupralar kağıt üzerindeki güçlerinden daha fazla beygir tork çıkartıyorlar bu doğru..
Benim aracım Paşaoğlunda 262 hp 320 nm çıkardı doğru çarpım ile 252 hp gibi bir rakam yapıyor.
aynen kardeşim katılıyorum ...
Kasası eskimiş olsa bile 1.6 leonlar cupra kiti takıp geziniyorlar bir farkı kalmıyor görünüş olarak sadece arkadaki yazı ek olarak Volkswagen olması satışta çok avantajlı.
leon her nekadar çekirdegi andırsada ,golf ün altı boyalı olmayan tamponundan :D daha iyidir tip acısından ve cemin(jokerin) soylediklerinden sonra..çupra
Emir_b16a
27-12-2009, 00:18
aynı sayılırlar gtı her zmn gtı dır ama
clio v6 düşünmezmisin ki :D
barışbazan
27-12-2009, 00:41
yok hayır o biraz ufak kalıyo eve :D:) hem azcık da konfor istiyorum alıştım şuankinden:D:D
ahmet3425
27-12-2009, 10:18
bişey eklemek istiyorum arkadaşlar,cupraların fabrika çıkışı sanıldığının aksine 240 hp değil 263 hp dir,bu audi s3 modelinin önünü kesmemek adına yapılmış,bi çeşit satış palitikasıdır,zira s3 ve cupranın arasındaki fiyat farkı *****..bunu ana bayiye sorarsanız size izah edecektir,dyno verileride bunu göstermektedir zaten..saygılar..
evt haklısın ilk cıkan TSİ motorlar icinde bu gecerli 170hp diye satılan jettalar golfler Dinamometrede 190+hp ler cıkıyor.
2 ayrı dynoda 2 ayrı aracın testini yaptık pasaoglunda 196 hp bosch car servisinde 189 hp cıktı.
sanırım golf gti satıslarında etkilenme olmasın diye 170 hp olarak gostermisler ki kısa bir sure sonra bu motorun uretimi durdu 160 hp den devam:)
cupra alırdım ben olsam inanın arabasını gordukten sonra:D
Fatih Kavak
27-12-2009, 11:56
Cupra alırdım senin yerinde olsam kasa olarak Golf V ten çok daha güzel..
Juggernaut
27-12-2009, 14:17
Gtı standart olarak çok performanslı bir araba değil rakiplerine göre ağır kalıyor.Cupra hızlı ama biraz daha kaliteli konfor olsun dersen golf daha iyi içine binince bile anlaşılıyor bu.Basit modifiyeler yapıp kullanıcaksan chip,egsoz vs cupra herzaman daha hızlı olur.Kit getiricem vs diyorsan ikiside aynı olur.
barışbazan
27-12-2009, 14:27
valla çok kararsız kaldım GTI ın donanımı ve içi çok güzel cupranın da performansı cezbediyor azcık zorlancam.Tip olarak 2 side aynı geliyor gözüme hemen hemen üstünlüğü yok hiçbirinin
cupra_bkr
27-12-2009, 21:21
eski bir cupra kullanıcısı olarak her yönüyle cupra derim arkadaşım hiç düşünmeden al gazlamana bak....:D
emresener
28-12-2009, 00:28
şirokko nie düşünmüyosun bro ???
matematik her zaman önemlidir....
cupra derdim...
ön konsolu iyi bir tesisatçıyla double din çakarsın içi o kadarda kötü değil...
Golf V gti + dsg olmak şartı ile
aradaki beygir farkını DSG ortadan kaldırır zaten
.::EmrE::.
28-12-2009, 01:01
Ben sarı bir Leon Cupra'yı tek geçerim..
Golf GTi da K03 turbo kullanılıyor Leon Cuprada K04 yani aralarındaki 40 beygir fark sadece yazılımdan kaynaklanmıyor turbonun dışında farklılıklarıda var.
Golf GTi a takıcağın aynı parçalar Cupradaki alıcağın sonucu vermez.
aynen motorlar aynı zaten turbodan kaynaklanan hp ve nm farkı mevcut...
cupranın sitede örnekleri mevcut .yüklemelere çok iyi cevap verebiliyor.GTİ aynı şekilde k03 turbosuyla cevap veremeyeceği aşikar bir sonuç..
ahmetbaha-drs
28-12-2009, 01:33
şirokko nie düşünmüyosun bro ???
Şener'in sesine kulak ver güzel fikir..Tiguan TSI'la yan yana hoş olur:)
düşünerek golf 5 derim ;)
barışbazan
28-12-2009, 16:10
[QUOTE=emresener;1054314]şirokko nie düşünmüyosun bro
emre azcık arkası eve dar geliyo:)tek araba *****
barışbazan
28-12-2009, 16:12
Golf V gti + dsg olmak şartı ile
aradaki beygir farkını DSG ortadan kaldırır zaten
aynı fikirdeyim sizle:) cupra da güzel tabi ama golfün içi gibi değil
Beyaz golf gti alırdım ben olsam
DoDo_hamann
28-12-2009, 16:40
http://www.sahibinden.com/en_ucuzu_buuuuu_golf_1_4_tsi_gt-39WQQaXQQ18421641WQQpXQQdisplayitem
bu arabayı bir düşün bence gti yerine ;)
barışbazan
28-12-2009, 16:47
evet buda göz hapsimde fiyatı baya iyi vergi avantajı da:D
teşekkürler:)
devil_berk22
29-12-2009, 16:13
çupra derim vosvos hep aynı vosvos yenilik yok birşey yok leonun çizgileri daha çağdaş
AHMET1907
29-12-2009, 18:06
Cupra iidir:)
8.000rpm
29-12-2009, 19:00
iç tasarım leon'da çok vasat
dış tasarımda leon daha başarılı
golf V derim kesinlikle , yolu açan odur , sınıfı yaratan odur :):)
mertacar
29-12-2009, 19:07
golf gti iyidir.
H22Power
29-12-2009, 20:19
stock turbo binicekseniz leon cupra... gt3071 kit koymayı düşünüp 500ps güce ulaşmak gibi bir projeniz varsa golf5 gti derim...
ben olsam cabbar derim :D
Onurkk06
07-01-2010, 13:32
bence leon hem tip hem de daha büyük duruyo + daha sportif
Almanci Tane-R
07-01-2010, 13:40
cupra tabii ki
VtecDream
07-01-2010, 13:50
bence Gti içide dışıda daha yakışıklı ...
Gti alirim(yani insallah alirimbigun mk5) :D 6da olur ama 5olsun r32 olsun oda olmadi gti olsun benim olsun :o :)
GTI.
barışbazan
10-01-2010, 23:59
Gti alirim(yani insallah alirimbigun mk5) :D 6da olur ama 5olsun r32 olsun oda olmadi gti olsun benim olsun :o :)
GTI.
inşallah alırız:D
barışbazan
11-01-2010, 00:00
stock turbo binicekseniz leon cupra... gt3071 kit koymayı düşünüp 500ps güce ulaşmak gibi bir projeniz varsa golf5 gti derim...
stock kullancam:)golf gti gibi duruyor bakalım
erayakar
14-01-2010, 16:49
cupra yanında gti cok komik bence..
Cupra daha hızlı,
Ama GTI daha iyi.
Sınıfının maestrosundan bahsediyoruz arkadaşlar, yavaş araba kötü araba değildir her zaman, bu önyargının önüne geçmek lazım.
cupra ile V gtı tfsı makınalarının arasında ne tür farklar var bu 40 hp nerden geliyor ??
Eyup Duygun
02-02-2012, 17:07
Gecmıs sayfalarda da arkadaslar yazmıs turboları farklı.Motor ıcı olarakda piston kolları farklı sanırım..ve tabiki yazılım.
cupra ile V gtı tfsı makınalarının arasında ne tür farklar var bu 40 hp nerden geliyor ??
Turbo farklı en başında.Kol,piston cupra,tts,s3,golf R da daha dayanıklı.Map sensörleri farklı.40hp nın farklı hiç bir şey olmasa k03 ile k04 arasındaki farktan geliyor
V gti derim. Bana gore daha class bir araba
i-vtec07
02-02-2012, 18:23
cupra daha zevkli ama mantık gtı diyo...
peki yakıt tüketimi olarak fark çok mu aralarında?
osman 1.8t
03-02-2012, 14:56
gti ın turbosu ile yani k03 le en fazla 280 hp yapabiliyosun aracı cupranın k04 ü ile 400 hp ye kadar çıkartabiliyorsun manuel vites herzaman avantaj yazılımda birde dsg ile oğraşmıyorsun ve sorun çıkarma olanağı çok düşük çıkıyor dsg sorun çıkarabilir ve maliyeti çok büyük olur cupradan şaşmam cupralar efsanedir bilinmeyen bir hazinedir alanda birdaha vazgeçmez bende 2004 cupra r var yeni kasa en kıral gtı yı getir değişmem
Turbo farklı en başında.Kol,piston cupra,tts,s3,golf R da daha dayanıklı.Map sensörleri farklı.40hp nın farklı hiç bir şey olmasa k03 ile k04 arasındaki farktan geliyor
gtı a aslında otomatik hızlı araba dıye bakıyorum peki turbo büyütsen gtı ınternal ne kadarına ızın veriyor ??
CeM öZeR
03-02-2012, 15:38
Eğer işin ucu iki araçta da stage 3 modifikasyon olacaksa golf 5 GTI. Ama diğer tüm ihtimallerde amaç performans ise leon cupra. Arada kalite farkı var. Golf 5 GTI'ın şanzuman oranları yüksek hızlarda daha başarılı. Tercih meselesi. İki aracında temizini bulup almak en mühim olanı. :)
Erdem K.
03-02-2012, 15:53
sanırım konu bir hayli eskiymiş :) bence cupra tercih edilmeli, golf gti kasa olarak da motor olarak da gözümde leondan daha altlarda...
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.