Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Ford Focus RS vs Renault Megane R26R



ahmet3425
27-12-2009, 19:02
Ozellikle performans hastası gazlamayı seven arkadaslarım icin actım bu konuyu.

karsılastırmak istediğim bu araclar bana gore hothack sınıfının en iyileri. peki ya bu ikisinin arasında secim yapacak olursak siz hangisini tercih edersiniz

araclardan birisi seri uretim en guclu hothack (focus RS) diğeri ise seri uretim en hızlı hothack (megane RS) yorumları alalım...

buda izlemek isterseniz TOP GEAR karsılastırması...

http://www.youtube.com/watch?v=zkAKokHVCLI

buda silverstoneda her 2 aracında attıgı 1 er tur.

http://www.youtube.com/watch?v=CAbtkNAHI_4

Ahmet_28
27-12-2009, 19:13
özellikleri ve güçleri hakkında hiç bir fikrim yok ancak focus rs çok hoş duruyor

Killah
27-12-2009, 19:27
Focus RS'e vereceğim para ile gidip STi almayı tercih ederim ancak bu ikisi arasından RS tercihimdir.

ArMy
27-12-2009, 19:32
R26R pist aracı..Abimiz araçta radyo arıyo..Araçta sisler bile kapalı :D
Focus çok alımlı..

Rstmania
27-12-2009, 19:59
Bir birinden farklı amaçla üretilmiş arabalar. R26R gerçekten pist için birebir hazırlanmış bir araç. Hatta ve hatta evo dergisinin bir sayısında Nissan GTR35 için allahtan yolda düzlükler vardı aksi taktirde R26R dan kaçamayacağını söylüyorlardı. Birisi ise yol için hazırlanmış ve rahtlıktan çok ödün vermeden yapılmaya çalışılmış bir araç. Tek eksisi önden çekiş olması anak gene evo dergisinde çok da etkilemediğindn bahsediyordu. Bana kalırsa R26R alırdım. Sonuçta bu aralar isteklerime daha çok cevap veriyor.. :D

Emir_b16a
27-12-2009, 20:20
r26r kesinlikle bütün ihtiyaçlarımı karşılıyıcak bi araba hatta fazlası bile war :) renoyu tercih ederim bu karşılaştırmada

ama ewimin tek arabası olucaksa focus :)

Onurkk06
27-12-2009, 20:22
focus kesinlikle tr de pist mi var :D :D

Mr.K
27-12-2009, 20:24
Focus RS alirim bu arada hotHACK degil hothatch.

SONE-R
27-12-2009, 20:24
tabiki megane... ford da sporcu ruh yok :)

Boost Up
27-12-2009, 20:26
Focus RS:rolleyes:

Low-Rider
27-12-2009, 20:26
tabiki megane... ford da sporcu ruh yok :)

Ördek poposuna benzeyen megane'ı seçmen şaşırttı beni:D

seko
27-12-2009, 20:29
megane iyide birde vitesleri geçse rahat daha iyi olacak arkadas benim araca oturunca zor indiriyorum vitesle oynamaktan kendini alamıyor :)

SONE-R
27-12-2009, 20:34
Ördek poposuna benzeyen megane'ı seçmen şaşırttı beni:D

haklısın :D fordculara gıcığına yazdım :D :D

seko
27-12-2009, 20:45
r26r yapmak kolay alırsın bir rs sokersin 150 kg koyarsın kilitli ve semi slick he birde yazlım daha bile iyi gidersin :)

VeNoM_35
27-12-2009, 22:13
r26r yapmak kolay alırsın bir rs sokersin 150 kg koyarsın kilitli ve semi slick he birde yazlım daha bile iyi gidersin :)

fark sadece bunlar değil, ciddi uğraşılmış bir araba r26r.

ben focusu seçerdim, günlük kullanım ve modifiye olanağı çok daha iyi olduğu için.

seko
27-12-2009, 22:16
fark sadece bunlar değil, ciddi uğraşılmış bir araba r26r.

ben focusu seçerdim, günlük kullanım ve modifiye olanağı çok daha iyi olduğu için.

baska neler var ona gore siparisleri verelim ;)
focus rs i bende secerim ama sadece secerim alamdıktan sonra nafile :D
2521 cc 2010 model arac vergisi incir agacı diker ocaga :D

clioGT
27-12-2009, 22:18
baska neler var ona gore siparisleri verelim ;)
focus rs i bende secerim ama sadece secerim alamdıktan sonra nafile :D
2521 cc 2010 model arac vergisi incir agacı diker ocaga :D

plexi kelebekler ve arka camı unutmayın seko:D

Juggernaut
27-12-2009, 22:20
plexi kelebekler ve arka camı unutmayın seko:D

+Titanyum egsoz.

VeNoM_35
27-12-2009, 22:23
+Titanyum egsoz.

roll cage, koltukları, kemerleri ve daha küçük ayrıntılar:)

clioGT
27-12-2009, 22:23
+ koltuklar ve jantlar:D

seko
27-12-2009, 22:26
plexi kelebekler ve arka camı unutmayın seko:D


+Titanyum egsoz.


roll cage, koltukları, kemerleri ve daha küçük ayrıntılar:)


+ koltuklar ve jantlar:D

Tek tek gelin yaw :)
sadece ıvır zıvır atıp becerebilirsek yani adam gibi bir yazılım bulabilirsek yapacaz :D
bu arada goktug suan ustunde ne yazılım var cozemedik serviste cozemedi 5000 den sonra arac kaput :D
ben dedim can a o zeitronx miydi neydi onu alacaktı buyuk hata yaptık :(

Schumi
27-12-2009, 22:29
Şase iyileştirmeleride R26 da had saffada.

[RaCeR]
27-12-2009, 22:46
Focus RS ya cok güzel gözüküo... WRC'nin yol versiyonu..

clioGT
27-12-2009, 22:57
Tek tek gelin yaw :)
sadece ıvır zıvır atıp becerebilirsek yani adam gibi bir yazılım bulabilirsek yapacaz :D
bu arada goktug suan ustunde ne yazılım var cozemedik serviste cozemedi 5000 den sonra arac kaput :D
ben dedim can a o zeitronx miydi neydi onu alacaktı buyuk hata yaptık :(

std olmalı ya yazılımı onun serviste değil de rs tuningin yüklenmişti sanırsam eğer

ahmet3425
28-12-2009, 21:57
R26R pist icin ozel uretilmis diyen arkadaslar var.

unuttugunuz bisey var arkadaslar R26 R da hala standart torsiyon sistemi kullanılıyor arkadaki 2 teker arasında koca bir demir var aynı benim megane 2 imde oldugu gibi...:D

focusta ise taaa ilk serisinden itibaren sure gelen bagımsız suspansiyon sistemi hatta kat be kat gelistirilmisi kullanılıyor.

bundan onceki megane rs r26 ile R arasındaki en bariz fark on suspansiyonların iyilestirilmesi ve 120 kg lık hafifletme. sadece bu iyilestirme ile bi arac pist aracına donuyorsa burdaki arkadasların cogunun aracıda pist araco olmalı.

yoksa bende sokerim arabamın teybini sisini sileceğini şimdi benim aracım tamamen pist aracımı oldu?

VeNoM_35
28-12-2009, 22:01
R26R pist icin ozel uretilmis diyen arkadaslar var.

unuttugunuz bisey var arkadaslar R26 R da hala standart torsiyon sistemi kullanılıyor arkadaki 2 teker arasında koca bir demir var aynı benim megane 2 imde oldugu gibi...:D

focusta ise taaa ilk serisinden itibaren sure gelen bagımsız suspansiyon sistemi hatta kat be kat gelistirilmisi kullanılıyor.

bundan onceki megane rs r26 ile R arasındaki en bariz fark on suspansiyonların iyilestirilmesi ve 120 kg lık hafifletme. sadece bu iyilestirme ile bi arac pist aracına donuyorsa burdaki arkadasların cogunun aracıda pist araco olmalı.

yoksa bende sokerim arabamın teybini sisini sileceğini şimdi benim aracım tamamen pist aracımı oldu?

öncki sayfada yazdığımız aradaki farkları sadece kg farkı olarak algılıyorsan ve senin pist aracı kavramın sadece arka bağımsız süspansiyondan oluşuyorsa evet senin megane2 pist aracı.

ahmet3425
28-12-2009, 22:01
tum bunların dısında ben gazlamayı seven biri olarak bu karsılastırmada safkan spor ruhu tasıyan R26 R ı tercih ederim ztn hafif yazılım desteği ile gucunu yukseltip duz yol performansınıda biraz daha arttırdın mı tadından yenmez time trial organizasyonlarınada ozellikle katılıp pistin tozunu attırrırm :D

seko
28-12-2009, 22:04
tum bunların dısında ben gazlamayı seven biri olarak bu karsılastırmada safkan spor ruhu tasıyan R26 R ı tercih ederim ztn hafif yazılım desteği ile gucunu yukseltip duz yol performansınıda biraz daha arttırdın mı tadından yenmez time trial organizasyonlarınada ozellikle katılıp pistin tozunu attırrırm :D

bu kadar paraya gerek yok clio cup aracı ilede korfezde 53 sn donen var:)
su yazılım olayını bilen varmı rs te biiri vardı 330 beygir alıp 2 kez motor kırmıstı bilen varmı:beuj:
IST da siyah bir rs ti.

ahmet3425
28-12-2009, 22:13
öncki sayfada yazdığımız aradaki farkları sadece kg farkı olarak algılıyorsan ve senin pist aracı kavramın sadece arka bağımsız süspansiyondan oluşuyorsa evet senin megane2 pist aracı.

acıkcası ben r26 r ın tamamen pist aracı olarak uretildiğinin dusunulmesine karsıyım.

renault sadece bu havayı vermeye calısmıs pistte ztn oldukca basarılı olan r26 yı hafifletip hızlandırınca ve semi slikc takviyesi ekleyerekte en iyi dereceyi alarak bunu basarmıslar renault muhendislerini tebrik etmek lazım.

esasen cogu insanın R26 nın ztn pistte basarılı bir arac oldugunu bilmemesi ve r26 r ında 8,16 lık rekorla sukse yapması sonucu bu tarz elestiriler aldıgını dusunuyorum.

yoksa r26 nın testlerini ve dergi karsılastırmalarına dikkat edersek ztn bir cok hothack ten daha atesli bir spor otomobil olarak one cıktıgını gorururz sadece ulkemizde toroslardan broadwaylerden kaynaklanan kotu renault imajı yuzunden kıymetinin bilinmediğini dusunuyorum.

focus dan daha iyi ve kaliteli bir arac olmadıgının bende farkındayım ama kesinlikle daha sportif daha atesli bir otomobil egsoz sesi kanımın cekilmesine neden oluyor:)

ahmet3425
28-12-2009, 22:14
bu kadar paraya gerek yok clio cup aracı ilede korfezde 53 sn donen var:)
su yazılım olayını bilen varmı rs te biiri vardı 330 beygir alıp 2 kez motor kırmıstı bilen varmı:beuj:
IST da siyah bir rs ti.

cup lar daha bariz pist aracları adı ustunde CUP:D normaldir. gunluk kullanılacak bir aracla tozunu attırmak onemli olan;)

ahmet3425
28-12-2009, 22:16
bu kadar paraya gerek yok clio cup aracı ilede korfezde 53 sn donen var:)
su yazılım olayını bilen varmı rs te biiri vardı 330 beygir alıp 2 kez motor kırmıstı bilen varmı:beuj:
IST da siyah bir rs ti.

bir ara 26 liraya satılan bi rs vardı siyah kazalı değildi heralde bu yuzden o kadar ucuzdu 2 kez kırıldıgından emin misin?

VeNoM_35
28-12-2009, 22:41
acıkcası ben r26 r ın tamamen pist aracı olarak uretildiğinin dusunulmesine karsıyım.

renault sadece bu havayı vermeye calısmıs pistte ztn oldukca basarılı olan r26 yı hafifletip hızlandırınca ve semi slikc takviyesi ekleyerekte en iyi dereceyi alarak bunu basarmıslar renault muhendislerini tebrik etmek lazım.

esasen cogu insanın R26 nın ztn pistte basarılı bir arac oldugunu bilmemesi ve r26 r ında 8,16 lık rekorla sukse yapması sonucu bu tarz elestiriler aldıgını dusunuyorum.

yoksa r26 nın testlerini ve dergi karsılastırmalarına dikkat edersek ztn bir cok hothack ten daha atesli bir spor otomobil olarak one cıktıgını gorururz sadece ulkemizde toroslardan broadwaylerden kaynaklanan kotu renault imajı yuzunden kıymetinin bilinmediğini dusunuyorum.

focus dan daha iyi ve kaliteli bir arac olmadıgının bende farkındayım ama kesinlikle daha sportif daha atesli bir otomobil egsoz sesi kanımın cekilmesine neden oluyor:)

bilmediğim için soruyorum r26 ile r arasındaki ring süresi farkını bililyormusun? merak ettim bunu gerçekten.

birde tabiki r26r tamamen pist için üretilmedi ama, bir düşün istersen otomobil camiasında camları plexi ve roll cage'li kaç tane marka model var? lotus, 911 rs ve son çıkan m3gts dışında şuan aklıma gelmiyor gerçekten. bu yüzden renault bu arabayı caddede gezmek için üretti diyemeyiz deilmi?

Schumi
28-12-2009, 22:41
R26 da adamlar torsiyonu uygun görmüşler diye gene önden çekişli olacak pist versiyonunda komple yeni bir arka süspansiyon geometrisi geliştirmesine gerek varmı. Hayır yok. Gerekli iyileştirmeler ile torsiyon ilede kullanılır. Peugeot senelerdir çok başarılı yol tutuşa sahip araçları torsiyon sistemi ile kullanıyor.

ahmet3425
29-12-2009, 12:34
bilmediğim için soruyorum r26 ile r arasındaki ring süresi farkını bililyormusun? merak ettim bunu gerçekten.

birde tabiki r26r tamamen pist için üretilmedi ama, bir düşün istersen otomobil camiasında camları plexi ve roll cage'li kaç tane marka model var? lotus, 911 rs ve son çıkan m3gts dışında şuan aklıma gelmiyor gerçekten. bu yüzden renault bu arabayı caddede gezmek için üretti diyemeyiz deilmi?


ring farkı olculmediği icin bilemiyoruz ama emin ol bunu bende cok merak ediyorum 2007 de yapılmıs autocar dergisinin testini veriyorum r26 hakkında fikir olsun.

Audi S3:

Resimler:

http://www.audi.de/audi/de/de2/neuwagen/a3/s3/galerie/bildgalerie.html

Teknik Veriler:

Motor:1984 cc, sıralı 4 silindir, turbo

Güç:265hp/6000 dd

Tork:350nm/2500 dd

Aktarma:quattro(4x4)

Ağırlık:1455 kg

Güç/ağırlık:ton başına 180 hp

Tüketim:9.8 lt/100 km

Bedford Autodrome(İngiltere) 1 tur zamanı:1.03.3sn

0-160 km/s:14.57sn

112-0 km/s fren:50.4m

AUTOCAR yorumu:S3 diğer hiç bir otomobilin yapamadığı bir şekilde sürücüsüyle konuşuyor. Yakışıklı, olağanüstü ve son derece klas.

Civic Type-R:

resimler:

http://autoshow.autos.msn.com/autoshow/Paris2006/Article.aspx?cp-documentid=1008107

Teknik Veriler:

Motor:1998cc, sıralı 4 silindir, atmosferik

Güç: 201 hp/ 7800 dd

Tork: 142 lb/ft at 5600 dd

Aktarma: Önden çekiş

Ağırlık:1338 kg

Güç/ ağırlık: ton başına 156 hp

Tüketim:9.1 lt/100 km

Bedford autodrome (İngiltere) 1 tur zamanı:1.05.75sn

0-160 km/s:14.9 sn

112-0 km/s fren:49.4 m

AUTOCAR yorumu: Çok güzel bir motor sesi var ve direksiyonu eskisinden iyi. Ancak ön tarafı Renault'taki kadar kolay kontrol edilemiyor.

Megane RS R26:

Resimler:

http://www.automobile-sportive.com/guide/renault/meganersf1team.php

Teknik veriler:

Motor:1998 cc, sıralı 4 silindir, turbo

Güç:230 hp/5500 dd

Tork: 330 NM/ 3000 dd

Aktarma: Önden çekiş

Ağırlık: 1355 kg

Güç/ Ağırlık: ton başına 167 hp

Tüketim: 8.5 lt/100 km

Bedford Autodrom (ingiltere) 1 tur zamanı: 1.04.3 sn

0-160 km/s:16.5 sn

112-0 km/s fren: 46.6 m

AUTOCAR yorumu: Ateşli bir hatchback üretmek isteyen tüm otomobil üreticileri, bu otomobili denemeli. Eski moda bir kilitli diferansiyelin bu otomobilde neler yapabildiğini görmek inanılmaz. Kesinlikle çok çok iyi bir spor otomobil.

Ford Focus ST:

Resimler:

http://www.askaprice.com/torque-article.asp?article=2006_Ford_Focus_ST&item=749

Teknik veriler:

Motor: 2522 cc, sıralı 5 silindir, turbo

Güç:225 hp/6000 dd

Tork:320 NM/1600dd

Aktarma: Önden çekiş

Ağırlık: 1392 kg

Güç/ Ağırlık: ton başına 159 hp

Tüketim: 9.3 lt/100 km

Bedford autodrome (İngiltere) 1 tur zamanı: 1.07.3 sn

0-160 km/s:16.98 sn

112-0 km/s: 46.9 m

AUTOCAR yorumu: Test Programı için Wales'teydik. Buradan başkente giden yol çekilecek gibi değil. Tabii gideceğiniz mesafeyi eziyetten keyfe dönüştürecek bir otomobil bulamıyorsanız. Bu konuda ST'nin eline su dökmek çok zor.

Volkswagen Golf R32:

Resimler:

http://www.volkswagen.co.uk/new_cars/golf/gallery/r32

Teknik veriler:

Motor: 3189 cc, V6 silindir ( yuh!! ), atmosferik

Güç: 250 hp/6300 dd

Tork: 320 nm/ 2800 dd

Aktarma: 4x4

Ağırlık: 1590 kg

Güç / ağırlık: ton başına 155 hp

Tüketim: 10.7 lt/100 km

Bedford autodrome (İngltere) 1 tur zamanı: 1.05.75 sn

0-160 km/s: 16.9 sn

112-0 km/s: 50.7 m

AUTOCAR yorumu: R32 hakkında zorlanıyoruz. Bizce GTİ kadar güzel görünmüyor, daha pahalı, daha fazla yakıt. Pistteki ve yoldaki en büyük hayal kırıklığı.

Mazda 3 MPS:

Resimler:

http://www.ultimatecarpage.com/frame.php?file=car.php&carnum=2705

Teknik veriler:

Motor: 2261 cc, sıralı 4 silindir, turbo

Güç: 260 hp/5500 dd

Tork: 380 nm

Aktarma: Önden çekiş

Ağırlık: 1483 kg

Güç/ ağırlık: ton başına 173 hp

Tüketim: 9.7 lt/100 km

Bedford autodrome (İngiltere) 1 tur zamanı: 1.05.75 sn

0-160 km/s: 14.9 sn

112-0 km/s: 46.1 m

AUTOCAR yorumu: Hem sürüşü hem de dış görünüşü vasat. Üstelik çoğu zaman kontrolsüzmüş hissi veriyor. Düz yoldaki müthiş performansı bile açıklarını kapamaya yetmiyor. Eğer otobanda hızlı gitmek istiyorsak, niye bu otomobili alalım ki? Gidip bir turbo dizel almak daha mantıklı.


Autocar sıralaması:
1- Renault megane R26
2-Audi s3
3-Focus ST
4-Honda Type-R
5-Mazda 3 MPS
6-Volkswagen R32

brutal
29-12-2009, 12:47
bu kadar paraya gerek yok clio cup aracı ilede korfezde 53 sn donen var:)
su yazılım olayını bilen varmı rs te biiri vardı 330 beygir alıp 2 kez motor kırmıstı bilen varmı:beuj:
IST da siyah bir rs ti.

RSTuning yazılımı yapan birisi vardı ist te, kendi araçlarıydı diye hatırlıyorum. Ama sadece yazılım ile 330 almak imkansız denebilir o araçtan. Araca büyük turbo takıcak yer bile yok kaputun altında. Ayrıca motorun tasarımındanmı yoksa yazılımsal olarak mı bilemiyorum 0.2-0.3 bar boost u arttırsanız bile araçtan 15-20hp anca geliyor ki bu emeğe değmez bence. Tork ve beygir eğrileri yazılımla çok dolgun düz hale geliyor, fakat max güç malesef çok artmıyor.


Ben Focus u seçerdim.

seko
29-12-2009, 12:50
RSTuning yazılımı yapan birisi vardı ist te, kendi araçlarıydı diye hatırlıyorum. Ama sadece yazılım ile 330 almak imkansız denebilir o araçtan. Araca büyük turbo takıcak yer bile yok kaputun altında. Ayrıca motorun tasarımındanmı yoksa yazılımsal olarak mı bilemiyorum 0.2-0.3 bar boost u arttırsanız bile araçtan 15-20hp anca geliyor ki bu emeğe değmez bence. Tork ve beygir eğrileri yazılımla çok dolgun düz hale geliyor, fakat max güç malesef çok artmıyor.
Ben Focus u seçerdim.
Bizim aracta dizel gibi 4500 devirde maks. gucunu veriyor sonra yok ona ragmen gidiyor. 330 beygir turbo iledir diye tahmin ediyorum bende.

devil_berk22
29-12-2009, 15:42
focus rs tabikide piyasada az var ve meganedan daha üstün olduğu düşüncesindeyim

tunch
29-12-2009, 15:48
o paraya gider escort cosworth alirim 2sinede 1000basar benim gozumde

.::EmrE::.
29-12-2009, 22:21
Focus of course :D

Tolga-R
29-12-2009, 22:34
yeni subaruyu hothatch den saymıyorsunuz galiba... ikiside kumda oynasın subaru varken :)

ahmet3425
29-12-2009, 22:39
yeni subaruyu hothatch den saymıyorsunuz galiba... ikiside kumda oynasın subaru varken :)

ben bu 2 aracın karsılastırılmasını yaptım 3. sahısları karıstırmayalım:D

ayrıca STİ hothack sınıfı icin biraz fazla iyi değil mi?

ahmet3425
29-12-2009, 22:53
top gear'ın pist uzerinde ki en hızlı araclar sıralamasında

Renault Megane R26R 1.28.1

Subaru WRX Sti 1.28.2

Ford Focus RS 1.29.3

Subaru Impreza STI 1.30.1

sıralama bu sekilde devam ediyor otoritelerin testlerine gore STİ bile geride kalmıs...

http://www.bbc.co.uk/topgear/show/powerlaps.shtml