Orijinalini görmek için tıklayınız : Arka lastiği daha geniş seçme
aracım poloda virajlarda yüksek hızlarda tedirgin oluyorum, daha güvenli bir sürüş istiyorum, sedan arabalar gibi keşke dönse diyorum, araçta koni amortisör ve 4.5 cm koni yay, kule gergisi de var, lastikler 195/45/15 ki orjinali 185/55/14'ün karşılığı olmaktadır. Şimdi arka lastikleri jantları değişmeden 205/45/15 yapsam mı ya da 215/45/15 çok mu enteresan olur:) toyo da bu az rastlanan ebatlar var, bazıları arkayı 16 da yapıyorlar ama az masrafla iyileşme 15 jant üzerinden sizce mümkün mü nasıl olur?
http://www.toyoabdulkadirozcan.com/uploadimg/fiyat_listesi/toyo.htm
virajlarda tedirginligin sebebi virajlarin ters egimli olmasi olabilir mi?
olabilir, zaten direksiyonda gözü kara biri değilimdir, google da sahibinden.com da ararken dikkatimi çekti, bazıları arka jantları daha büyük ve geniş takıyor, bende aracı fazla yormasın diye tabanı aynı jant ölçüsünde genişletsem mi diye düşünüyorum
Valla amortisör ve yay olan bi aracla dahi tedirginlik varsa biraz virajlarda hızlıyız sanırımm:beuj:
valla insan her zaman daha fazlasını ister :) önemli olan "game over" olmamak :)
cembozbey
03-01-2010, 00:04
arkalra miclen 245leri cakmısımki aşırı guvendeyim fazla guven ii deil aslında basımıza bişe gelmese bari=))
SifirinciMurat
03-01-2010, 00:37
yüksek hızda güven konusu lastik ebadıyla olacak iş değil pek. asıl mesele arabanın hafif olmasından kaynaklanıyor. hafif olduğu için, yüksek hızlarda oluşan lift'ten daha büyük oranda etkileniyor araban. ağır olsa bir yere kadar dengeleyebilir elbet. kanat manat belki fayda eder ama onun da işe yarayıp yaramadığından emin olmak zor, aerodinamik konular hesap kitap işi.
bence sen de benim gibi yap, subcompact arabaların çok yüksek hızlarda seyretmek üzere tasarlanmadığını kabullen :)
yüksek hızla ne kadar yükseği kast ediyorsun bilmiyorum tabi. örneğin benim arabamda da 205 tabanlı lastik var, lastik havalarında da bir hayli varyasyon denedim ama öyle bir mercedes s320 kararlılığı beklenecek kadar bir iyileşme yok.
Ben Polo 16v'da, Koni-Sport + -35 vogtland yay + 185/55/14 lastiklerimin yol tutuşudan memnunum..
yüksek hızda güven konusu lastik ebadıyla olacak iş değil pek. asıl mesele arabanın hafif olmasından kaynaklanıyor. hafif olduğu için, yüksek hızlarda oluşan lift'ten daha büyük oranda etkileniyor araban. ağır olsa bir yere kadar dengeleyebilir elbet. kanat manat belki fayda eder ama onun da işe yarayıp yaramadığından emin olmak zor, aerodinamik konular hesap kitap işi.
bence sen de benim gibi yap, subcompact arabaların çok yüksek hızlarda seyretmek üzere tasarlanmadığını kabullen :)
yüksek hızla ne kadar yükseği kast ediyorsun bilmiyorum tabi. örneğin benim arabamda da 205 tabanlı lastik var, lastik havalarında da bir hayli varyasyon denedim ama öyle bir mercedes s320 kararlılığı beklenecek kadar bir iyileşme yok.
sana tamamen katılıyorum, durumun elbette farkındayım ama işte hazır lastikler eskimeye başlamışken arkaları değişsem sadece nasıl olur diye düşünüyorum, biraz daha iyileşme olur mu acaba?
dragstar
03-01-2010, 11:08
iyileşme olur ama bu seferde arka kayması gecikeceğinden kafadan kayma problemi çıkıcak kule gergisi öndemi arkadamı
aracın virajda kayma karakteristiği nasıl?
yüksek hızlarda tedirgin oluyorsan araba biraz havalanıyordur aracın altından geçen havayı azaltıp down forceu arttırman gerek biraz adam akıllı marşpiye ve arka spoiler ön tamponada bşyler yaparsan daha güvenli olabilir
eğerki jant lastiğin genişlemesine müsaitse bir miktar daha iyileşme olacaktır ama öyle cok hissedilir bir fark olacağınıda sanmıyorum. İşe yarayıp yaramayacağını en iyi öğrenme yolu deneme yanılma yöntemi..:)
Varsa arka viraj demiri veya arka kule gergisi arkanın virajlarda kendisini salmasını azlatacaktır, daha önce golf IVte arkaları genişlettim bir miktar iyileşme olmuştu daha sonra arka viraj demiri de taktım arkayı salmayı tamamen kesti ve muazzam fark oldu yol tutuşta.
kule gergisi önde üstte, bir tane de taktıramadığım ön alt için olandan var, arka için de ebay da var ama bagajda subwoofeer var, onunla uyumlu olur mu bilemiyorum ama fikirler iyi sağolun
dragstar
03-01-2010, 13:01
kule gergisi önde üstte, bir tane de taktıramadığım ön alt için olandan var, arka için de ebay da var ama bagajda subwoofeer var, onunla uyumlu olur mu bilemiyorum ama fikirler iyi sağolun
subwooferın kabini değiştirilip arka gergi takılabilir
bu arada bana ön alt diye zamanında sattıkları parçaya ebay dan bakıyorum da arka alt olarak değiştirilmiş:) götürmüştüm bir ustaya delikler tutmayınca ellememiştik, egzozcu takabilir mi acaba? akslar vs sökülüp, işlem uzun sürer mi?
http://cgi.ebay.co.uk/VOLKSWAGON-POLO-MK4-ALLOY-REAR-LOWER-STRUT-BRACE-6N_W0QQitemZ130330377974QQcmdZViewItemQQptZUK_Cars Parts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item1e584bbef6
arka lastikleri mam w1 jantlarım müsade ediyorsa bir ara 205/45/15 yapıcam, aslında 215 lerde var ama aracı çok yorar mı diye korkuyorum, bir de kadran da hatalı gösterime de sebep olacak, biraz daha iyileşme olsun ben razıyım, kaş yaparken göz çıkarmaktan da korkuyorum, yani olumsuz bir etki olmasın da ...
dragstar
03-01-2010, 17:35
bu arada bana ön alt diye zamanında sattıkları parçaya ebay dan bakıyorum da arka alt olarak değiştirilmiş:) götürmüştüm bir ustaya delikler tutmayınca ellememiştik, egzozcu takabilir mi acaba? akslar vs sökülüp, işlem uzun sürer mi?
http://cgi.ebay.co.uk/VOLKSWAGON-POLO-MK4-ALLOY-REAR-LOWER-STRUT-BRACE-6N_W0QQitemZ130330377974QQcmdZViewItemQQptZUK_Cars Parts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item1e584bbef6
arka lastikleri mam w1 jantlarım müsade ediyorsa bir ara 205/45/15 yapıcam, aslında 215 lerde var ama aracı çok yorar mı diye korkuyorum, bir de kadran da hatalı gösterime de sebep olacak, biraz daha iyileşme olsun ben razıyım, kaş yaparken göz çıkarmaktan da korkuyorum, yani olumsuz bir etki olmasın da ...
arkaya takılıyorsa niye akslar filan çıksınki kolayca takılır bence ben ön ve arka gergilerimi kendim taktım hatta arka gergiyi bi arkdaşla kendimiz yaptık
vss diferansiyel veya şanzıman üzerinde bulunur arkadaki lastiğin çapını büyültmenle kadranda fark oluşmaz sürtmüyorsa 215 koy bence
initial-D
03-01-2010, 17:51
arkayı 195ten 205 e geçmek pek bi güven vermez.aksine jant küçük gelirse lastiğin üzerinde jantın oynama payı bile artabilir.daha lkötü bile olabilir
bazı güçlü fwd lerde ön lastik daha geniş olur taban olarak
ahmet3425
03-01-2010, 18:12
bir aracın yol tutusunu sadece yayla koniyle lastikle mukkemmel hale getiremeyiz. ancak iyilestirebiliriz. sen bu iyilestirmeyi ztn yapmıssın arkalara daha genis ebat takmanın sana cok bir faydası olacagını zannnetmiyorum sonuc olarak araban arkadan kayıyor ki bu da aracın agırlık dengesi pek virajlara sert dalmaya uygun değil daha onemlisi sunu bilmek gerekiyor en iyi yol tutus icin en iyi agırlık dengesi sarttır.
http://www.akinlastik.com/lastikhesap.htm
kadranda olabilecek hataları jant/lastik değişimine göre linkten görebilirsiniz ...
sadece arkaları az genişletmek (205/215) iyi mi olur kötü mü olur şimdi kafam karıştı :)
bu arada bana ön alt diye zamanında sattıkları parçaya ebay dan bakıyorum da arka alt olarak değiştirilmiş:) götürmüştüm bir ustaya delikler tutmayınca ellememiştik, egzozcu takabilir mi acaba? akslar vs sökülüp, işlem uzun sürer mi?
http://cgi.ebay.co.uk/VOLKSWAGON-POLO-MK4-ALLOY-REAR-LOWER-STRUT-BRACE-6N_W0QQitemZ130330377974QQcmdZViewItemQQptZUK_Cars Parts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item1e584bbef6
arka lastikleri mam w1 jantlarım müsade ediyorsa bir ara 205/45/15 yapıcam, aslında 215 lerde var ama aracı çok yorar mı diye korkuyorum, bir de kadran da hatalı gösterime de sebep olacak, biraz daha iyileşme olsun ben razıyım, kaş yaparken göz çıkarmaktan da korkuyorum, yani olumsuz bir etki olmasın da ...
Hocam 205/45/15 yaparsan aracını yükseltirsin. 195/45/15 olarak devam etmelisin bence. Yumuşak hamurlu olan bir lastik seç. Polo 6n GTI'ların viraj demirlerini kullanabilirsin. Senin bahsettiklerin alt ve üst kule gergileri. Eğer konileri çok sertleştirmişsen belki de onda da güvensizlik veriyor olabilir.
dragstar
03-01-2010, 18:43
bir aracın yol tutusunu sadece yayla koniyle lastikle mukkemmel hale getiremeyiz. ancak iyilestirebiliriz. sen bu iyilestirmeyi ztn yapmıssın arkalara daha genis ebat takmanın sana cok bir faydası olacagını zannnetmiyorum sonuc olarak araban arkadan kayıyor ki bu da aracın agırlık dengesi pek virajlara sert dalmaya uygun değil daha onemlisi sunu bilmek gerekiyor en iyi yol tutus icin en iyi agırlık dengesi sarttır.
bence arkaa geniş lastik takmanın faydası olur ama koni yay ve kule gergieri dışında yapılcak kdr çok şey varki
http://www.akinlastik.com/lastikhesap.htm
kadranda olabilecek hataları jant/lastik değişimine göre linkten görebilirsiniz ...
sadece arkaları az genişletmek (205/215) iyi mi olur kötü mü olur şimdi kafam karıştı :)
bence genişlet arka lastiği değiştirmen kadranda bi fark yaratmaz vss diferansiyel den okur yani ön lastik önemlidir
Hocam 205/45/15 yaparsan aracını yükseltirsin. 195/45/15 olarak devam etmelisin bence. Yumuşak hamurlu olan bir lastik seç. Polo 6n GTI'ların viraj demirlerini kullanabilirsin. Senin bahsettiklerin alt ve üst kule gergileri. Eğer konileri çok sertleştirmişsen belki de onda da güvensizlik veriyor olabilir.
viraj demiri olabilir
Hocam 205/45/15 yaparsan aracını yükseltirsin. 195/45/15 olarak devam etmelisin bence. Yumuşak hamurlu olan bir lastik seç. Polo 6n GTI'ların viraj demirlerini kullanabilirsin. Senin bahsettiklerin alt ve üst kule gergileri. Eğer konileri çok sertleştirmişsen belki de onda da güvensizlik veriyor olabilir.
arkadaki koni sert durumda, onu gevşetmeyi denemedim, acaba komple sökülmesi gerekir mi? takan adam sanki öyle demişti, öndeki gibi pratik değildi ...
dragstar
03-01-2010, 19:17
arkadaki koni sert durumda, onu gevşetmeyi denemedim, acaba komple sökülmesi gerekir mi? takan adam sanki öyle demişti, öndeki gibi pratik değildi ...
söküp ayarlanıyor arka araf snn arabada en dibe bastırığ çevirince sertleşiyor
Virajlarda tedirgin mi ediyor? kıçtan yada kafadan mı gidiyor?
Aracının limitlerini denedin mi? Ne zaman kafadan ne zaman kıçtan gidiyor?
Orjinalinden geniş lastik yol tutuşunu iyileştirmez, hatta kaygan zeminlerde daha fazla kayarsın.
arkadaki koni sert durumda, onu gevşetmeyi denemedim, acaba komple sökülmesi gerekir mi? takan adam sanki öyle demişti, öndeki gibi pratik değildi ...
Ben benim konileri alırken arkaları özellikle üstten ayarlı olarak almıştım. Konilerde Polo 6n'ler için arkalar iki tip biri üsten ayarlı diğeri üstten değil yanlış hatırlamıyorsam. Ben ön ve arkaları en yumuşakta kullanıyorum. 50.000km oldu neredeyse ayarlardan ve performanstan memnunum...
orhansah
03-01-2010, 20:37
benim orjinaller 185 60 15
önleri 195 55 15
arkaları da 205 50 15 takıcam. görücez ne gibi değişiklikler olacak :)
benim orjinaller 185 60 15
önleri 195 55 15
arkaları da 205 50 15 takıcam. görücez ne gibi değişiklikler olacak :)
kafası havada kalıcak arabanın ve kafadan kayıcak abi kronik toyota özelliği :D
orhansah
03-01-2010, 20:42
kafası havada kalıcak arabanın ve kafadan kayıcak abi kronik toyota özelliği :D
şu an kafa arkaya göre daha düşük zaten :) en fazla eşitlenir işte :)
şu an kafa arkaya göre daha düşük zaten :) en fazla eşitlenir işte :)
kafa daha basık iyidir bnmde o şekilde kafa 9mm kadar daha basık arkaya göre :)
bugün vişne çürüğü rengi bir palio gördüm ve lastikler resmen davlumbazın dışındaydı, bunu nasıl yapıyorlar? verimli bir olay mı sizce? aracın genişliği artmış ...
Burak VTEC
12-01-2010, 11:26
Flanş ya da spacer la yapıyorlar(ikisi aynı şeyde olabilir).Fakat geniş jantla da bu işlemi yapan çok ben çok görüyorum şahinlerde.
5 mm flanş (spacer) orjinal bijonlarla kullanılabiliyormuş, sizce farkı hissedermiyim? çamurlukta da sorun çıkarmaz diye düşünüyorum ama işe yaramazsa boşuna masraf olur, daha genişleri çamurluğa sürter mi diye korkuyorum
delsolemrah
18-02-2010, 14:24
eskiden corsa b vardı önler 195 50 15 arkalar 205 50 15 idi araç gayet güzel duruyodu viraça dip gaz girerdim gençlik yıları olur ama 2 3 ebat geniş koyarsan firen sistemin saçmalar ;)
delsolemrah
18-02-2010, 14:26
flanş işine girme derim
satıcısı 5 mm flanşı takarsan farkı hissedemezsin dedi, o zaman neden imal ediyorlar ki? hiç mi farkı hissedemem ...
bu arada arkaya 4 kişi otunca kasislerde sürtme oluyor dedim, satıcı arkadaşta o zaman spacer işine hiç girme dedi ...
UK-Type-R
26-11-2013, 20:28
satıcısı 5 mm flanşı takarsan farkı hissedemezsin dedi, o zaman neden imal ediyorlar ki? hiç mi farkı hissedemem ...
bu arada arkaya 4 kişi otunca kasislerde sürtme oluyor dedim, satıcı arkadaşta o zaman spacer işine hiç girme dedi ...
Jantlar içeride sürtme yaptıgında kullanıyorlarlar hissetmek için en az 15mm kullanman gerekir
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.