Orijinalini görmek için tıklayınız : İzmir dyno günü..
http://img96.imageshack.us/img96/209/13122006jq9.jpg
benim böyle cıktı en üst devirlerimde bi yükseliş yok nedenini enjektör temizligine ve muzo nun dedigine göre benzin gelmiyebilir dedi bu konuda özdin abi bilgilendirdi beni biraz daha bilgi lazım..
KSK-VTEC
13-12-2006, 10:24
dcd 4-1 takarsan görürsün üst devirleri diğerleri hikaye yaşanmış gerçekler bunlar
ee tolga zaten dc 4-1 var bende
TAM35GNY
13-12-2006, 12:21
:D:D benimde 158 hp çıktı ama yere verio 87...:D:D
:D:D benimde 158 hp çıktı ama yere verio 87...:D:D
ona yanlış bakmışız günay....yere verdiği doğru gücü anlamak için grafiğe bakmak lazım...grafikte iki adet yukarıya doğru çıkan grafik var...bu grafiklerden üstteki hesaplanmış yaklaşık motor gücün.....alttaki grafikteyse senin yere verdiğin gücün grafiği...o yatay olarak giden tork grafiğin....
TAM35GNY
13-12-2006, 13:01
Anlaşıldı merkez...:D:D
type-RRR
13-12-2006, 13:10
he he bende yere aktarımda çok kayıp var diyodum
he he bende yere aktarımda çok kayıp var diyodum
Sen gittin mi dün gece mert?gittiysen ben seninkini mrk ediyorum en çok:soru:
mert yazmadan dayanamadım ben yazayım 206..hp;)
hımm :) bence biraz daa fazla gibi :D aynı şekilde seninkide eroll ;) ben dynoda kesinlikle ufak tefek sapmalar olduğuna inanıyorum
valla bence dyno tam olarak dorgu gücleri olcuyordu cünkü muzaffer abi gercekten de bunun için baya kalibrasyon ve ayar yaptırdı...
erol dedigim gibi regulator enjektor carbon clean bi de ufak bakımlar senin o egrini yatay eksene biraz daha paralel hale getirebilir...
Bi de benim bildigim kadarıyla dyno nun en saglıklı olctugu güç aracın yere uyguladıgı güç.diger tum veriler onun türevlerinden elde ediliyor cünkü sonuçta dyno nun aracla tek baglantısı tekerlerin dynoya uyguladıgı kuvvet.Yani orada yazan kuvvetler sanırım en dogru kuvvetler zaten serkanın gti ile diger rc lerin sonuçlarına bakınca da dyno da yere uygulanan kuvvetin ne kadar dogru oldugu ortaya cıktı...
i_could...
vallahi bakalım artık aykut çalışmalarımız bu yönde olucak
VolcanoS
14-12-2006, 07:24
ammma çoık kayb etmıssın erolum yere aktarırken ?
tekerlek gücü bu kadar düşük çıkmaz kesin hatalı bu dyno verisi. benim vtec (ankarada havadaki oksijen miktarı daha azdır ist ve izmire göre) stok halde uyduruk içi yanmış kat iptal tüpü, sağı solu kaynaklı egzoz borusu ve bitik debriyajı ile motorda 150 PS, tekerlekte ise 132 PS vermişti...
vallahi bilemiyorum bi gariblik var gibi..günayın 87 benim 112 cıktı.vede cogu aracın böyle cıktı gerçek gücü ile teker aktarımı arasında byk farklar var
coolvtec
14-12-2006, 10:04
Olayı ben çözdüm arkadaşlar. Nasıl derseniz bende iki ölçüm yapıldı bir tanesi 4. vites bir tanesi 5.vites.
Ayrı viteslerde CV (HP) pek değişmiyor. 157/158 cv/hp
Ama ayrı viteslerde wheel power çok farklı çıkmış. 4. viteste wheel power yüksek, 5.viteste düşük. 4.vites WP 129,7 CV/hp. (politekteki dynoda da aşşağı yukarı 129,8 gibi bir sonuç çıkmıştı. 5. vitesi hatırlamıyorum evde kalmış. Ama o bayağı düşük.
Buradan anlamadığım;
1-Viteslere göre hp aynı çıkarken wheel power neden farklı çıkıyor?
NOT1;
POLITEK deki dyno en güzel dynoydu ebnce. engine power ölçmezdi hiç. Direk wheel power.
NOT2; Vtekli arkdşalr kaygılanmayın. Bizim yere verdiğimiz güç ortalama 130 cv/hp dir :) politekten biliyorum.
ohh bunu duydum rahatladım gerçekden :) keşke 4. vitesde ölçseymiş bizimkinide
http://img96.imageshack.us/img96/209/13122006jq9.jpg
benim böyle cıktı en üst devirlerimde bi yükseliş yok nedenini enjektör temizligine ve muzo nun dedigine göre benzin gelmiyebilir dedi bu konuda özdin abi bilgilendirdi beni biraz daha bilgi lazım..
bilgili arkadaşların yardımını halaa beklemekteyim dyno kagıdındada gözüküyor 7600 devir civarlarından sonra herhangi bir yükseliş yok.düzeltmem için neler yapmalıyım.:soru:
Buradan anlamadığım;
1-Viteslere göre hp aynı çıkarken wheel power neden farklı çıkıyor?
NOT1;
POLITEK deki dyno en güzel dynoydu ebnce. engine power ölçmezdi hiç. Direk wheel power.
NOT2; Vtekli arkdşalr kaygılanmayın. Bizim yere verdiğimiz güç ortalama 130 cv/hp dir :) politekten biliyorum.
bunuda ben açıklamaya çalışayım...galiba cihaz ilk motor gücünü hesaplıyor...sonra tekerlekler duruncaya kadar şanzıman kaybını hesaplıyor...ordanda yere verdiği gücü hesaplıyor....bu vitesler arasındaki yere verdiği güçte gözlenen farkı açıklayabilir.... yani galiba biz yere verdiği güçten motor gücünü hesaplıyor mantığında yanlışız :)
Olayı ben çözdüm arkadaşlar. Nasıl derseniz bende iki ölçüm yapıldı bir tanesi 4. vites bir tanesi 5.vites.
Ayrı viteslerde CV (HP) pek değişmiyor. 157/158 cv/hp
Ama ayrı viteslerde wheel power çok farklı çıkmış. 4. viteste wheel power yüksek, 5.viteste düşük. 4.vites WP 129,7 CV/hp. (politekteki dynoda da aşşağı yukarı 129,8 gibi bir sonuç çıkmıştı. 5. vitesi hatırlamıyorum evde kalmış. Ama o bayağı düşük.
Buradan anlamadığım;
1-Viteslere göre hp aynı çıkarken wheel power neden farklı çıkıyor?
NOT1;
POLITEK deki dyno en güzel dynoydu ebnce. engine power ölçmezdi hiç. Direk wheel power.
NOT2; Vtekli arkdşalr kaygılanmayın. Bizim yere verdiğimiz güç ortalama 130 cv/hp dir :) politekten biliyorum.
http://img165.imageshack.us/img165/645/dyno2tu0.jpg[/QUOTE]
valla bu olcum bizim tiponun olcumu.istanbula gittigimizde pasaoglunda yapılmıstı.Aynı marka dyno-ki bu dyno en saglamlarından biridir-155 hp e 116hp vermiş ki gayet başarılı bi aktarım.ortalama güc kaybını anlamamız için yardımcı olur kanısındayım.
Viteslere gore hp nin aynı cıkmasına ragmen aracın aynı gücü yere verememesinin sebebi tamamen sanzıman oranlarıyla alakalı bunu bisiklet gibi düsünürseniz daha rahat anlayabilirsiniz.
Valla vtec ya da diger arac kullanıcısı arkadaslar eger 130 hp yere verirseniz tum 200hp lik aracların üstünden atlarsınız haberiniz olsun:P
Bu arada ufak bi not motorun eger sürtünme ile ısıya donusen enerji ve aktarım sırasında kaybettigi enerjinin toplamı sonuç enerjisinin yaklasık 3 katı kadardır.Yani 100hp lik bi motor esasında sadece 400hp cik kadar güç üretiyor...
i_could...
type-RRR
14-12-2006, 15:32
senin hesaba göre benim yere 155 hp falan aktarmam gerekiyo
ama benim dyno sonucum 206 hp tekerlek gücü 139hp :)
coolvtec
14-12-2006, 15:48
senin hesaba göre benim yere 155 hp falan aktarmam gerekiyo
ama benim dyno sonucum 206 hp tekerlek gücü 139hp :)
Mert sende 6 da ölçtürdün. Bence bi 5 de ölçüm daha sağlık olacaktır.
Vteclerin wheel powerlarını politekte çoooook ölçtürdük. Genelde standart vteclerin gücü 125-130whp civarındaydı. :D Hem oradaki dyno ciddi bir fren sistemi sahipti, bir ara arabamın harareti yükselmişti.
type-RRR
14-12-2006, 16:07
yere kaç verdiğini bilmiyorum ama sonuçta motorun ürettiği gücü sağlıklı ölçüyo bu yeter
coolvtec
14-12-2006, 16:13
yere kaç verdiğini bilmiyorum ama sonuçta motorun ürettiği gücü sağlıklı ölçüyo bu yeter
Aynen öyle. Takılmayın WHP ye.
evet motor güçleri konusunda sorun yok bencede.....sonuçlar motor gücü olarak çok mantıklı.....whp konusuna çok kaptırmamak lazım :))))))))
buda benim dyno filtre ve son susturucu vtec
4. viteste ölcüldü katsayı 1,4 le carrpmış 1,36 olcak kw değeri doru
http://img293.imageshack.us/img293/2825/gokhanolukmurat1ln.jpg
tmm yarın gidip 4 de ölçtürücem:D şaka maka harika bir sonuç bence:icon_tup:
VolcanoS
14-12-2006, 21:00
cv ile hp arasında pek bı fark olmaması lazım
cv fransızca cheval vapeur yanı beygır gucu manasında yani :)
Politek'in dynosu dastek firmasının chip yazılımlarında kullanılması için üretilen yük tipi dyno makinasıdır..Daha iyi sonuçlar verir akselarasyon tip dynolara göre..
Tork çıkmaz ama yük tipi dynodan..
biri bana neden hep torkların dusuk cıktığını acıklayabilirmi teker gucleri dier grafik o doğru sanırım..
174 nm anasını satıyım:)
hertürlü çıkar torkta beygirde çıkar yük tipi dynonun asıl amacı full yüke gelmediği zaman ortaya çıkar ki çok az arabada bu başınıza gelmektedir +yük tipi dyno tuning için kullanılır
cv ile hp arasında pek bı fark olmaması lazım
cv fransızca cheval vapeur yanı beygır gucu manasında yani :)
malesef var 1CV=0.97 hp
ya siz nasıl ölçüyorsunuz 6 da 5 te 1 e1 hangi oransa 1 e1 e yakın onunla ölçüceksiniz + kalibre edersen 3-4-5 fark etmez hepsinde doğru ölçcer
oz konu başlıgında bir sorum oldu cevaplayabilirmisin
yakın bi zamanda arabana timing felan gibi bişiyi yaptırdınmı yada beyin taktınmı acaba ?
hayır..hiçbişey yaptırmadım
7600 den sonra çıkmaması lazım muhtemelen düşmesi gerekli ama seninkinin düz gtmesi garip tabiki
bilgili arkadaşlar benzin yetmezligi yüksek devirlerde yada enjektörlere bagladılar:confused:
dier vtec max gucunu 8100 de verdi yanılmıorsam stock olmasına rağmen...
Politek'in dynosu dastek firmasının chip yazılımlarında kullanılması için üretilen yük tipi dyno makinasıdır..Daha iyi sonuçlar verir akselarasyon tip dynolara göre..
Tork çıkmaz ama yük tipi dynodan..
kesin emin misin,
benim ankarada girdigim yuk tipinde tork olcuyor,
amerikada herkesin korktugu mustang dynolarda tork olcuyor :icon_tup:
bilgili arkadaşlar benzin yetmezligi yüksek devirlerde yada enjektörlere bagladılar:confused:
4-1 sonrasi yuksek devirde benzin yetmeyebilir evet en ucuzu regulator alip benzin basincini bir miktar acmak. 45lbs maksimum seviye olmali bence...
saol onur. herhangi bir marka olabilirmi varmı tavsiye
saol onur. herhangi bir marka olabilirmi varmı tavsiye
saati olan bir regulator tavsiye ederim,
marka butceye kalmis bisey. miniks'e bir sor bence yada calistigin baska yerler varsa onlara danis..
sLcK_VTI
15-12-2006, 18:04
Bende arabamı ilk aldığımda best servis muzafferde ölçtürmüştüm.arabam 143.000 km. olduğu halde 159.5 hp vermişti..
KSK-VTEC
15-12-2006, 18:15
stock benzin pompası bildiğim 40 psi a kadar destekliyor.
tolga benzin pompasından olabilirmi..seninde düşüncelerini alalım dc var:) ama
KSK-VTEC
15-12-2006, 18:46
Sanmam arızalanacağını
tool un dediğin en ucuz yollu regülatör alıcan.
sende vafc yokmuydu
kesin emin misin,
benim ankarada girdigim yuk tipinde tork olcuyor,
amerikada herkesin korktugu mustang dynolarda tork olcuyor :icon_tup:
Politekin dynosu için konuştum "Dastek";)
Tork ölçümü yok o dynoda..Diğer yük tipi dynolar elbette ölçüyordur...
TAM35GNY
18-12-2006, 11:20
http://img376.imageshack.us/img376/4214/dynoteststandartvtiny53sc0.jpg
İşte bu da benim karne wheel power çok düşük çıktı ama yolda öyle deil nedendir acep???
70 beygirlik bir kayıp olamaz. bir yerlerde hata yapmış muzaffer bey...
TAM35GNY
18-12-2006, 13:13
Walla benimde düşüncem o açıkçası ve de umduğumda o ...:D:D
gunay evet hata var bendede teker gucu dusuktu ama grafikten bakınca doru olanı gördum 18 bg lık artıs vardıki normal olanı o.. sende grafikte hatalı... ama guc eğrisi cok basarılı devamlı artıo;)
ya siz nasıl ölçüyorsunuz 6 da 5 te 1 e1 hangi oransa 1 e1 e yakın onunla ölçüceksiniz + kalibre edersen 3-4-5 fark etmez hepsinde doğru ölçcer
Kalibre yapan görmedim :cool: Yada yapılıyorsada haberimiz olmuyor.
Bu ölçümlerde geçen Final reduction ve transmission ratio gibi değerlerin ölçümlerde bi etkisi var mı? Fabrikasyon oranların girilmesi gerekmez mi stock olanlar için?
Ayrıca lastik ölçüsünün bi etkisi var mı ölçülen motor gücüne?
VolcanoS
04-01-2007, 11:07
siz nasıl 50-70 bg kayb edıosunuz yaw. ben 20 bg kayb edıom :) nası oluyo o iş
TAM35GNY
04-01-2007, 11:11
Biz de onu dioz işte:D:D
VolcanoS
04-01-2007, 11:24
hayır bnm yuruyen normal deıl tabıı de. normal bı cıhazın onden ceker 30 dan fazla kayb etmemesı lazım 30-35
ahmet sayfa 2deki 155lik tipo senin dyno sonucunmu? öle bişiler demiştin bana.
aykut niye gelmediniz bugün izmir mi organize olamadı? ahmetin telefonda yanındayım dedigi kişi benim bu arada.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.