Orijinalini görmek için tıklayınız : B16 Soğukken Saçmalama
Xenomorph
06-01-2010, 00:32
Uzun Zamandır Yaşadığım Bir Problem Var Serviste Otomatik Jikle Bozuk Diyorlar İdare Et Çok Pahalı Diyorlar Ama Sizede Bir Anlatayım
Sabah Marş Alma Çalışmama Vs Hiç Bir Sıkıntım Yok Tak Diye Çalışıyor Araba Fakat Park Yerinden Çıkma Manevraları (tam sağ tam sol) Ve Sogukken Gazdan Ayagını Çekince Çoğu Zaman Stop Ediyor Tekrardan Çalıştırmaya Çalışıncada Boğulmuş Gibi Bi Hali Oluyor Zor Çalışıyor Birde Motor Sıcakken Rolantide Hiçbir Titreme Vs Yok Tam Sağ Tam Sol'da Bazen Düşme Yapıyor Ama Atıyorum 2.000 devirde debriyaja basınca devir göstergesi 600 e küt diye düşüyor sonra 800 e geri çıkıyor ama motorda hiçbir titreme silkeme belirtisi olmadan hatta artık hissetmiyorum hiç sadece bakınca görüyorum bu olayı
Sizce Nedendir Bu?
Gaz Kelebek Contası Değişti Aracın Motor Durumu Gayet Sağlıklı Buji Buji Kabloları Vs Hepsi Yeni
Cevaplar İçin Şimdiden Teşekkür Ederim
Yiğit Ş.
06-01-2010, 00:35
benzer bi sorun bnm eski arabamdada vardı. durduğum yerde tam sağ yada sol yapıca devir düşüyordu 600 lere. sebebi hakkında bi fikrim yok :)
mertacar
06-01-2010, 00:38
o2 sensörü.
hata vermeyen 02 sensoru napar?
Xenomorph
06-01-2010, 00:41
o2 ? o2 bozulunca dırek arıza lambası yakar dıye bılıyorum ama
hata vermeyen o2 sensorunun duzgun calisip calismadigi hakkinda kesin bir sey soylenemez sensor tamamen bozulana kadar isik yanmayabiliyor , yanlis deger okudugu zamanda hata vermiyor.
100bin km'den sonra degistirilmelidir.
Xenomorph
06-01-2010, 00:44
o2 sensörümü diyorsunuz?
otomatik jikle rolanti valfi falan gibi cevaplar bekliyordum açıkcası bunla şok oldum :)
bro ect sensorun buyuk bi ihtimalle, otomatik jikle sensoru yani...benimkisi 50 lira seninkisi daha pahali deildir..
Xenomorph
06-01-2010, 00:49
otomatik jikle ne komplike birşey a.x sensörüdemi var onun ya töbe töbe
o2 sensörümü diyorsunuz?
otomatik jikle rolanti valfi falan gibi cevaplar bekliyordum açıkcası bunla şok oldum :)
Dedigin iki olay farkli ama , direksiyonu cevirdiginde rolantinin dusmesiyle , sogukken arabanin sacmalamasi aynı sebebten kaynaklanmiyor.
o2 sensorunu bozulmadan degistirmende fayda var, ekseri benimde ayni basima geldi oksijen sensoruyle cozdum , sende deneye deneye sorunu cozebilirsin.
Xenomorph
06-01-2010, 00:52
Dedigin iki olay farkli ama , direksiyonu cevirdiginde rolantinin dusmesiyle , sogukken arabanin sacmalamasi aynı sebebten kaynaklanmiyor.
o2 sensorunu bozulmadan degistirmende fayda var, ekseri benimde ayni basima geldi oksijen sensoruyle cozdum , sende deneye deneye sorunu cozebilirsin.
pahali seyler işte
otomatik jikle 700 civarı oksijen sensörü tahminice vardır 300 400
pahali seyler işte
otomatik jikle 700 civarı oksijen sensörü tahminice vardır 300 400
Servisten alirsan 600 civariydi , ebaydan aynisi 150 civarina geliyor.
Xenomorph
06-01-2010, 00:54
Servisten alirsan 600 civariydi , ebaydan aynisi 150 civarina geliyor.
otomatik jiklemi ?
otomatik jiklemi ?
Otomatik jikle ne demek nasi birşey oluyor? ECT sensorundan bahsediyorsaniz engine coolant temp , o da dediginiz gibi bir sensor degil anlayamadim tam.
Benim bahsettigim "primary oxygen sensor" yani ilk oksijen sensoru.
Xenomorph
06-01-2010, 00:58
Otomatik jikle ne demek nasi birşey oluyor? ECT sensorundan bahsediyorsaniz engine coolant temp , o da dediginiz gibi bir sensor degil anlayamadim tam.
Benim bahsettigim "primary oxygen sensor" yani ilk oksijen sensoru.
egzoz manifolduna takılan yani tek oksijen sensörü var diye biliyorum arabamda
çok bilgisizce yaklaştım umarım sinirlendirmiyorum :)
egzoz manifolduna takılan yani tek oksijen sensörü var diye biliyorum arabamda
çok bilgisizce yaklaştım umarım sinirlendirmiyorum :)
estagfurullah , eksoz manifoldunda takilan primary , katalik konvertöre takilan secondary oluyor , manifolda takilan onemli senin icin yani primary olani degistirsen iyi olur.
Xenomorph
06-01-2010, 01:05
estagfurullah , eksoz manifoldunda takilan primary , katalik konvertöre takilan secondary oluyor , manifolda takilan onemli senin icin yani primary olani degistirsen iyi olur.
katalitiğim yok orda ikincide yok sadece bir sensör var oda headers'a takılı bu vteclerde normalde 2 tane varda bırını oncekı sahıbımı yoketmıs acaba
bu arada e-baydan buldum 122 dolar cıvarı aynı seyden bahsetmeye basladık galıba :)
direksiyon kırmanla oluşan tepki hidrolik pompasının zorlanmasından dolayı hidroliği kontrol et
aracın jikle yapıyo mu peki yani ilk çalışmada rolanti mesela 2000 2500 lere çıkıp geri iniyo mu yoksa sabit mi kalıyo
Xenomorph
06-01-2010, 01:43
direksiyon kırmanla oluşan tepki hidrolik pompasının zorlanmasından dolayı hidroliği kontrol et
aracın jikle yapıyo mu peki yani ilk çalışmada rolanti mesela 2000 2500 lere çıkıp geri iniyo mu yoksa sabit mi kalıyo
1500 civarı geziniyor
Xenomorph
06-01-2010, 10:52
başka fikri olan ?=
vti da tek sensor var o2 aynı zamanda araç çok yakıyorsa yakıt olarak o2 değişse ıyı olur
Araçta hafif volan varsa rolantinin 2000 devirden 600 800 bandına düşmesi olablir.
Benim araçtada aynısı oluyor exedy hafif volan var.
stop etmesi ise
benzin pompası
benzin filtresi olabilir.
o2 sensörünü benimde değiştirmem gerekiyor motoru yaptıracağım için şuan erteliyorum.
direksiyon kırmanla oluşan tepki hidrolik pompasının zorlanmasından dolayı hidroliği kontrol et
aracın jikle yapıyo mu peki yani ilk çalışmada rolanti mesela 2000 2500 lere çıkıp geri iniyo mu yoksa sabit mi kalıyo
hidrolik pompası olayı kesinlikle doğru,
rolantide devrin oynaması ve arabanın kapanması olayıda bende escort varken oldu. rolanti sensörünü değiştirince normale döndü..
Xenomorph
06-01-2010, 22:03
Bakalım Liste Fiyatlarını Alıcam Servisten Rolantiyle İlgili Herşeyi Değiştircem İnş 1000 Ytl'yi Geçmez :S
rölantı valfınde tıkanmış olabılır kurumdan dolayı hortumlarını çıkar su geçiyormu içinden kontrol et dıreksıyonu çevırınce rolantının bıraz düşmesı normal çünkü dıreksıyon pompası az da olsa zorluyor buda rolantıye etkı eder klıma gıbı yanı :)
akbaba78
07-01-2010, 09:08
eger rolanti isindiginda da hic dusmuyorsa hava akismetresini kontrol ettir wurth veya baska solisyonla temizlettir muhtemelen duzelecektir;)
sadece motor soğukken yapıyorsa ect sensörüdür..sensör bozuk oldğu için soğuk motor fakir kalıp araç stop ediyor.
Ect sensorune bakın soğukken çok zor çalışma yapar çalışsada saçmalar
eger rolanti isindiginda da hic dusmuyorsa hava akismetresini kontrol ettir wurth veya baska solisyonla temizlettir muhtemelen duzelecektir;)
akışmetre o modellerde yok sadece map var eğer imkanın varsa bosch servisini gidip arıza tespite bağlayıp değerlerine baktır en kolay çözüm bu olucaktır..
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.