PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Fiat Marea ELX 1.6 16v



bas_shock
09-01-2010, 12:15
bu yaz allah izin verirse turbolama işine girmek istiyorum araç 98model 185binde yanlız yaza kadar 190bin olur aracın stok verileri

1.6 16v 4silindir
5750 d/d'de 103 HP
4000 d/d'de 145nm tork
0'dan 100 km/s hıza ulaşmak 11 saniye

tecrübesi olan abilerim yardıcı olurmu acaba nasıl bi turbo besleme yapabiliriz ilk yapılması gerekenler neler alt yapı olarak nasıl bi turbo kullanmamız gerekli

redbaron
09-01-2010, 17:33
bu yaz allah izin verirse turbolama işine girmek istiyorum araç 98model 185binde yanlız yaza kadar 190bin olur aracın stok verileri

1.6 16v 4silindir
5750 d/d'de 103 HP
4000 d/d'de 145nm tork
0'dan 100 km/s hıza ulaşmak 11 saniye

tecrübesi olan abilerim yardıcı olurmu acaba nasıl bi turbo besleme yapabiliriz ilk yapılması gerekenler neler alt yapı olarak nasıl bi turbo kullanmamız gerekli


marea nın süper bir motor sesi var ya özellikle filtreli ses, motoruda 100 değil 120 hp gibi gidiyor arkadaşta vardı acayip seri 0-100 ünü 9.7 ölçtük 11 biraz fazla.turbo olur tabikide italyan motoru biraz sıkıntılı motor kmsi olarak söylüyorum.turbo için biraz fazla km si var bence ama işi uzmanlara bırakmak lazım.onlar en doğrusunu yazar bekle biraz:)

bas_shock
10-01-2010, 00:42
marea nın süper bir motor sesi var ya özellikle filtreli ses, motoruda 100 değil 120 hp gibi gidiyor arkadaşta vardı acayip seri 0-100 ünü 9.7 ölçtük 11 biraz fazla.turbo olur tabikide italyan motoru biraz sıkıntılı motor kmsi olarak söylüyorum.turbo için biraz fazla km si var bence ama işi uzmanlara bırakmak lazım.onlar en doğrusunu yazar bekle biraz:)

11 saniye veri bilgileri sürücüden sürücüye degişiyor 0-100 :)

Bulut Y.
10-01-2010, 02:23
ilk aracım mareaydı yıllarca cekti kahrımı filtre egsozla gayet güzel yürüyodu.turbo işine gelirsek yine ortaya para çokomel eğrisi cıkıyor :D ne kadar para okadar çokomel :D:D bütcene gore alabiliceğin güç değişir youtube da corvetteleri 911 leri kovalayan marealar mevcut ;)

Emir_b16a
10-01-2010, 03:03
onno usta yapıcak yaptı diolardı bi aralar bu motor için nooldu o :confused:

bas_shock
10-01-2010, 09:38
şuanda Türkiye'de turbolu marea yok allah nasip ederse ilk olmayı planlıyorum ortalama bi maliyet ne çıkar acaba en başta nelere el atmalı nelerden başlamalıyım yardımcı olursanız sevinirim

Bulut Y.
10-01-2010, 12:20
bolt on turbo yaparsan yanı stock internalle aşırı besleme(stock kol piston yatak vsvs) 3-4bin TL arası bi maliyeti olucaktır diye düşünüyorum. 0.6-0.8 barda yürürsün yok ben motor içinede girişicem diyosan ozaman maliyet artar ama alıcagın güçte artar.

Edit: araç ruhsat sahibi sensen satma gibi bi şansın varsa ve illede marea turbolucam diyosan 5 silindir 2.0 20v olan HLX turbolarsan bence daha güzel olur.

boosted_pug
10-01-2010, 12:25
ilk başta arabana kol piston debriyaj bul ondan sonrası basit bu üç malzemeden birini bile bulamıyosan hiç turbolama

zafer_0403
10-01-2010, 12:58
Arkadaşımda marea HLX vardı 5 silindir filitre takmıştı böylebir motor sesi yok çok tehlikeli bir ses geliyordu turbo hoş olur kanaatindeyim

bas_shock
10-01-2010, 13:19
alt yapıyı yani motoru bi gözden geçirip saglamlaştırmam lazım yoksa direk turbolamaya geçersek sonucu ***** motoru kucagımıza alırız herkeze ayrı ayrı tşk ederim araç olarak bu aracı 1.6yı turbolayacam çünkü bu aracla çok anım var satıpta başka bi marea almam

Bulut Y.
10-01-2010, 13:29
bu işe ayırabiliceğin bütçen ne kadar ?

Burak Mehmet
10-01-2010, 13:34
evet bütçe ne kadar...

bas_shock
10-01-2010, 13:49
bütçe en fazla 5bin TL üstüne çıkmam imkansız gibi birşey

Hızlı_Fransız
10-01-2010, 14:04
bence turbo yerine atmosfeik yükle parçada cok bulursun çünkü rallilerde hala yarışan palio 1.6 16v ler var illaki yedekleri vardı onlardan yararlanarak zevli bir araç ortaya cıkarailirsin bence..

Bulut Y.
10-01-2010, 14:16
rallylerde kullanılan egzantrik vs parcalarla sokakta nası kullanıcak aracını ???

Bulut Y.
10-01-2010, 14:17
bütçe en fazla 5bin TL üstüne çıkmam imkansız gibi birşey

5bin TL ile bolt on dan öte geçebiliceğini pek sanmıyorum kardeşim sadece kol piston yatak zaten 3-4 bin lira tutar..

bas_shock
10-01-2010, 16:17
peki motor içine girmeden direk turbolayıp barı düşük kullansak ortalama ne kadar güç alabiliriz bi bilginiz varmı

Bulut Y.
10-01-2010, 16:27
150-160hp civarı güç alabilirsin diye düşünüyorum tabiki bu motorunun kondisyonuylada alakalı..

levent
10-01-2010, 16:33
bence aracının 2.0 ını al.

Bulut Y.
10-01-2010, 16:39
2.0 olanı turbolayıp sınırda 200 hplerde gezebilirsin bence

pNTUc9NIKzI

bak ablalar ne güzel eğleniyo :D

Hızlı_Fransız
10-01-2010, 16:48
rallylerde kullanılan egzantrik vs parcalarla sokakta nası kullanıcak aracını ???

gidipde ona palio kit-car malzemesi al demiorum gr.a paliolar var onların malzemeleri kullanılabilir bence. cadde tipi egz. alır gerisini rallicilerden temin edebilir debriyajlarını chip olabilir vs vs . bence yapılabilir. Ben Yapardım şahsen...

MoDVTeC
10-01-2010, 16:49
Kesinlikle 2.0 alıp üstünede biraz atmosferik harcayıp gez derim ömürlük olur rahat edersin..

Ben vti almadan once bu HLX lere çok baktım güzel araç...

Bulut Y.
10-01-2010, 16:53
gidipde ona palio kit-car malzemesi al demiorum gr.a paliolar var onların malzemeleri kullanılabilir bence. cadde tipi egz. alır gerisini rallicilerden temin edebilir debriyajlarını chip olabilir vs vs . bence yapılabilir. Ben Yapardım şahsen...

palio ile mareanın motorları aynı mı peki ?

levent
10-01-2010, 17:04
2.0 olanı turbolayıp sınırda 200 hplerde gezebilirsin bence




500 üstü gezende var bulut :D

Hızlı_Fransız
10-01-2010, 17:20
palio ile mareanın motorları aynı mı peki ?

1,6 16v lerin aynı dır yanlız 99 kadar olanların emme manifoldları aliminumdur palioların. 99 dan sonra plastige dönmüştür. aynı motor bravo sx ve brava nın üzerindede vardır...

Bulut Y.
10-01-2010, 17:22
500 üstü gezende var bulut :D

stock internalle nere gezior 500 lerde dayıoglu :D:D

Bulut Y.
10-01-2010, 17:25
1,6 16v lerin aynı dır yanlız 99 kadar olanların emme manifoldları aliminumdur palioların. 99 dan sonra plastige dönmüştür. aynı motor bravo sx ve brava nın üzerindede vardır...

fiat motorları hakkında pek bilgim yok dediklerin dogru olabilir fakat günümüzde atmosferikten ziyade turbo araçlar her konuda daha tatmin edici yakıt sarfiyatı olsun geliştirilebilirlik olsun.. ben turbo taraftarıyım..

Hızlı_Fransız
10-01-2010, 17:31
bende turbo tarafındayım ama tr şartlarında bu motoru atmosferik yapaya çalışmak daha ucuza cıkabilir die dedim ama imkan varsa tabiki turbo. Hem Zevkli hemde yaptıgın masrafın karşılıgını daha cok veren bir araç...

levent
10-01-2010, 17:32
stock internalle nere gezior 500 lerde dayıoglu :D:D

videodaki orj 2.0 turbolardan zaten hacı ondan dedim :D

bilalMW
10-01-2010, 17:34
bolt on bir turbo yüklersen araca maliyet 5.000 + artar en az. Motorun km'si yüksek kondisyonu nasıl bilemiyoruz.boosted_pug arkadaşımızn dediği gibi piston kol debriyaj bulamassan hiç girişme. Cebine yazık. Ayrıca dediğin gibi motoru port polish yapılırsa iyi olur bence.

Bulut Y.
10-01-2010, 17:44
videodaki orj 2.0 turbolardan zaten hacı ondan dedim :D

onlara laf yok :D

RCkid
10-01-2010, 18:18
bolt on turbo yaparsan yanı stock internalle aşırı besleme(stock kol piston yatak vsvs) 3-4bin TL arası bi maliyeti olucaktır diye düşünüyorum. 0.6-0.8 barda yürürsün yok ben motor içinede girişicem diyosan ozaman maliyet artar ama alıcagın güçte artar.

Edit: araç ruhsat sahibi sensen satma gibi bi şansın varsa ve illede marea turbolucam diyosan 5 silindir 2.0 20v olan HLX turbolarsan bence daha güzel olur.


5bin TL ile bolt on dan öte geçebiliceğini pek sanmıyorum kardeşim sadece kol piston yatak zaten 3-4 bin lira tutar..

yeterli tecrüben ya da bilgin var mı?ya da kaç defa kol piston yatak aldın da bu kadar rahat anlatıyorsun? çok daha tecrübeli arkadaşlarımız abiilerimiz var, bırakın da onlar yol göstersin yeni başlayanlara

Bulut Y.
10-01-2010, 18:24
yeterli tecrüben ya da bilgin var mı?ya da kaç defa kol piston yatak aldın da bu kadar rahat anlatıyorsun? çok daha tecrübeli arkadaşlarımız abiilerimiz var, bırakın da onlar yol göstersin yeni başlayanlara

yeterli araştırma ve tecrübeye sahip oldugumu düşünüyorum burda bunları tartışmak gereksiz ve yersiz benden cok daha tecrübeli insanlarında farklı şeyler söyliceklerini sanmıyorum....

RCkid
10-01-2010, 18:26
yeterli araştırma ve tecrübeye sahip oldugumu düşünüyorum burda bunları tartışmak gereksiz ve yersiz benden cok daha tecrübeli insanlarında farklı şeyler söyliceklerini sanmıyorum....

rica etsem paylaşır mısın tecrübelerini?

Bulut Y.
10-01-2010, 18:30
rica etsem paylaşır mısın tecrübelerini?

neyin peşindesin ? yada neyi ispatlamaya çalışıyosun ? akşam akşam canın sıkılmış heralde...

RCkid
10-01-2010, 18:32
neyin peşindesin ? yada neyi ispatlamaya çalışıyosun ? akşam akşam canın sıkılmış heralde...

evet sıkıldı sana sardırıyım dedim
hiç birşey peşinde değilim maksat, insanlar doğru bilgiyi doğru kişilerden öğrensin

Bulut Y.
10-01-2010, 18:41
evet sıkıldı sana sardırıyım dedim
hiç birşey peşinde değilim maksat, insanlar doğru bilgiyi doğru kişilerden öğrensin

sadece beni dinle en dogru bilgi bende mi diyorum arkadaşa ???? yapıcağı işlemin maliyeti 3-4 bin deilde belki 2-3 bin tutucak forumda bu tarz işlemleri yapmaya calısan,yapan,yada maliyetin altından kalkamayacağını düşünüp askıya alan bol bol insan var örneğin ben.eski postlarda verilen yaklaşık maliyet rakamlarıda birbirine oldukca yakın hesap ortada kitap ortada ha şöye bi durum var arkadasın tanıdıkları vardır sevenleri vardır abileri kardeşleri vardır cok daha ufak rakamlara işin içinden çıkar. bunu ne sen ne de ben bilebiliriz.

saygılar.

RCkid
10-01-2010, 18:44
sadece beni dinle en dogru bilgi bende mi diyorum arkadaşa ???? yapıcağı işlemin maliyeti 3-4 bin deilde belki 2-3 bin tutucak forumda bu tarz işlemleri yapmaya calısan,yapan,yada maliyetin altından kalkamayacağını düşünüp askıya alan bol bol insan var örneğin ben.eski postlarda verilen yaklaşık maliyet rakamlarıda birbirine oldukca yakın hesap ortada kitap ortada ha şöye bi durum var arkadasın tanıdıkları vardır sevenleri vardır abileri kardeşleri vardır cok daha ufak rakamlara işin içinden çıkar. bunu ne sen ne de ben bilebiliriz.

saygılar.

ben de işte yanlış yönlendirme veya sonradan hayal kırıkları olmasın diye tecrübeli arkadaşlarımız/abilermiz yazsın diyorum


hörmetler

Bulut Y.
10-01-2010, 18:48
ben de işte yanlış yönlendirme veya sonradan hayal kırıkları olmasın diye tecrübeli arkadaşlarımız/abilermiz yazsın diyorum


hörmetler

;) 10 krkter

bas_shock
10-01-2010, 19:19
turbo parçalarında tanıdık bi abi var o ayarlayacak intercooler ve boruları imaalatı yapan bi arkadaşta var oda oradan ucuza gelecek tek sıkıntım motor içi parçaları nerden bulacam ne bulacam ne kullanacam neler yapmam gerekli hiç bi bilgim yok bu işte yeniyim daha şuan araçta sadece 0rta susturucudan sonra 51lik ve çakma otto tipi eksoz var kat iptal açık hava filtresi el yapımı cai sadece bu kadar motorda chip desem maliyetine göre fiat motorlarında aşırı güç vermiyor degmez yanii atmosferik tatmin etmeyecegi için ona verecegim parayı turbo işlemine harcarım diye düşünüyorum araç degişikligi yapamam ama belki kazalı bi marea blup hlx üstüne swap yapmak olabilir gibime geliyor bu aracı hiç satmak istemiyorum....

bilalMW
10-01-2010, 19:26
turbo parçalarında tanıdık bi abi var o ayarlayacak intercooler ve boruları imaalatı yapan bi arkadaşta var oda oradan ucuza gelecek tek sıkıntım motor içi parçaları nerden bulacam ne bulacam ne kullanacam neler yapmam gerekli hiç bi bilgim yok bu işte yeniyim daha şuan araçta sadece 0rta susturucudan sonra 51lik ve çakma otto tipi eksoz var kat iptal açık hava filtresi el yapımı cai sadece bu kadar motorda chip desem maliyetine göre fiat motorlarında aşırı güç vermiyor degmez yanii atmosferik tatmin etmeyecegi için ona verecegim parayı turbo işlemine harcarım diye düşünüyorum araç degişikligi yapamam ama belki kazalı bi marea blup hlx üstüne swap yapmak olabilir gibime geliyor bu aracı hiç satmak istemiyorum....

swap + turbo güzel düşüncede maliyeti daha fazla olmazmı o zaman? 5 binden fazla çıkamam demişsiniz.ki o zaman toplam harcanak para 5.000'i çok çok rahat geçer tahminimce.

Bulut Y.
10-01-2010, 19:33
yabancı sitelerde araştırıcaksın ben herseyi fitfreakten arastırıyorum valla :D brezilya sitelerini öneriririm adamlar baya ugrasıyorlar marealarla

boosted_pug
10-01-2010, 22:16
alfa q4 yada lancia delta nın pistonu yada punto gt nin felan muhtemeln bunlardan biri senin arabaya uyucaktır koluyla beraber yine ii bi debriyaj lazım olucak cooler headers felan bunlar basit olanlar beyin wideband ve enj lazım olucak ama nerden bakarsan bak ii bişi için 6000 gibi bi rakamdan aşağı bulmaz

bas_shock
10-01-2010, 22:57
allahın izniyle bu işin altında kalkacagım ya öyle ya böyle yapacagım bu arabayı sizlerinde yardımları tecrübeleri ve desteklerinizle inş olacak herşey için çok tşk ederim şu öss sitresini atıp kendimi bu işe verecegim yazın umarım emegin karşılıgını verir marea swap konusuna gelince arabayı satıp hlx almaktansa swap yaparım çünkü satamam bu aracı bendeki yeri çok ama çok farklı belki ileride allah nasip ederde iyi bi işim ve gelirim olursa ozamanki duruma göre belki satarım allah hepimizin yardımcısı olsun herkeze ayrı ayrı tşk ederim çok yardımcı oldunuz banaa bu konuda ...

-batu-
11-01-2010, 02:37
KKK K03s Turbo ( S ler nadir, ama K03 çok bulunuyor fiyatlarıda uygun)
Custom Intercooler (Orjinalden turbo bir arabanınkini almak en akıllıcası, verimleri gayet yüksek)
MAP Sensor
WideBand (AEM iyidir, bolda bulunuyor)
Enjektörler
Piggyback (AEM FIC ;))
Egzoz Manifoldu (araban için hazır yoksa, log tipi yaptır, gayet ucuz)
Down Pipe + Turbo sonrası egzoz
Benzin Pompası + Fuel Pressure Regulator
Oil cooler (Şart değil, ama olsa iyi olur)
BOV

Bu benim listem, benim için şu andan sonra bunları toplamak yaklaşık 3000-3500 liraya mal olucak. Ancak şu var ben Yaylarımı amortisörlerimi frenlerimi gergilerimi debriyajımı aldım. Alt yapı hazır durumda, seninde aynını yapmanı öneriyorum. İlk olarakta FIC Wideband vs almanı öneririm herhangi bir durumda elden çıkarması da kolay olucaktır.
Tahminen Stock motorda, kompressyonu düşürmeden 0,6-0,7 barda 160-170 hp alabilirsin. Son olarak, hayal kurmak gerçekten çok zevkli ama ilk işin gidip kompressyon testi ve yatakların kontrolü olsun, motorun durumunu gör sağlıklıysa çeyizini toplamaya başla derim.
Benden bu gecelik bu kadar, yardımcı olabildiysem ne mutlu,
takipteyim :D

Bulut Y.
11-01-2010, 03:23
sonradan turbolama işlemlerinde AS950 kamyon intercoolerını kullanan baya insan var. aklında bulunsun..

boosted_pug
11-01-2010, 07:48
KKK K03s Turbo ( S ler nadir, ama K03 çok bulunuyor fiyatlarıda uygun)
Custom Intercooler (Orjinalden turbo bir arabanınkini almak en akıllıcası, verimleri gayet yüksek)
MAP Sensor
WideBand (AEM iyidir, bolda bulunuyor)
Enjektörler
Piggyback (AEM FIC ;))
Egzoz Manifoldu (araban için hazır yoksa, log tipi yaptır, gayet ucuz)
Down Pipe + Turbo sonrası egzoz
Benzin Pompası + Fuel Pressure Regulator
Oil cooler (Şart değil, ama olsa iyi olur)
BOV

Bu benim listem, benim için şu andan sonra bunları toplamak yaklaşık 3000-3500 liraya mal olucak. Ancak şu var ben Yaylarımı amortisörlerimi frenlerimi gergilerimi debriyajımı aldım. Alt yapı hazır durumda, seninde aynını yapmanı öneriyorum. İlk olarakta FIC Wideband vs almanı öneririm herhangi bir durumda elden çıkarması da kolay olucaktır.
Tahminen Stock motorda, kompressyonu düşürmeden 0,6-0,7 barda 160-170 hp alabilirsin. Son olarak, hayal kurmak gerçekten çok zevkli ama ilk işin gidip kompressyon testi ve yatakların kontrolü olsun, motorun durumunu gör sağlıklıysa çeyizini toplamaya başla derim.
Benden bu gecelik bu kadar, yardımcı olabildiysem ne mutlu,
takipteyim :D

bu iki parçayı almaktansa 200 300 tl daha verip megasquirt almak daha mantıklı hem standalone hem daha çok özelliği mevcut lunch control boost control 3 farklı map distribütörü iptal edip bobinli ateşleme gibi pek çok özelliği mevcut bence ii araştırın bikere alın

bas_shock
11-01-2010, 18:39
hepinize çok tşk ederim sayenizde bilgi sahibi oluyorum ve şuana dek bi çok yanlışımın farkına vardım :)

merruse
11-01-2010, 19:12
MAP ı fazladan yazmış zaten. FIC ın kendi MAP sensörü var.

boosted_pug
11-01-2010, 22:39
MAP ı fazladan yazmış zaten. FIC ın kendi MAP sensörü var.


evet olmasaydı napardık heee bu arada unutmadan sürekli benim postlarımdaki (sana göre eksik ve hatalarımı düzelttiğin için teşekkürler her üyenin böle birine ihtiyacı war

mapı war yada yok belki 10 bar basıcak adam extradan map sensörüne ihtiyaç duyuyo sonuçta ms le uğraşmış biri olarak sen fic alırmısın :soru:

merruse
11-01-2010, 23:51
Valla sürekli senin postlarını düzeltmek gibi bir niyetim falan yok. Hatta farkında bile değilim. Ben genelde cevap yazarken kime yazdığıma falan çok dikkat etmem açıkcası. Dolayısı ile emin ol sana özel birşey yapıyor falan değilim. Herhangi bir nedenden yada yazdığım birşeyden dolayı alındıysanda kusura bakma.. Emin ol kişisel değil.

MS in üzerindeki yanlış hatırlamıyorsam 3.5 bar MAP olması lazım. E o da 2.5 bar boost a kadar işini görecek demektir. Fiat motoruna 2 bar basmak için ciddi bir setup lazım, eğer öyle bir niyet varsa zaten MS ile de uğraşmayıp profesyonel bir standalone almak gerekir.
Ben MS ile uğraştım, hala uğraşıyorum, ama şu an arabamda FIC kullanıyorum. :)

Ryhn
12-01-2010, 12:51
Valla sürekli senin postlarını düzeltmek gibi bir niyetim falan yok. Hatta farkında bile değilim. Ben genelde cevap yazarken kime yazdığıma falan çok dikkat etmem açıkcası. Dolayısı ile emin ol sana özel birşey yapıyor falan değilim. Herhangi bir nedenden yada yazdığım birşeyden dolayı alındıysanda kusura bakma.. Emin ol kişisel değil.

MS in üzerindeki yanlış hatırlamıyorsam 3.5 bar MAP olması lazım. E o da 2.5 bar boost a kadar işini görecek demektir. Fiat motoruna 2 bar basmak için ciddi bir setup lazım, eğer öyle bir niyet varsa zaten MS ile de uğraşmayıp profesyonel bir standalone almak gerekir.
Ben MS ile uğraştım, hala uğraşıyorum, ama şu an arabamda FIC kullanıyorum. :)

Hmmm sakincasi yoksa sebebini aciklayabilirmisin?

boosted_pug
12-01-2010, 13:35
Valla sürekli senin postlarını düzeltmek gibi bir niyetim falan yok. Hatta farkında bile değilim. Ben genelde cevap yazarken kime yazdığıma falan çok dikkat etmem açıkcası. Dolayısı ile emin ol sana özel birşey yapıyor falan değilim. Herhangi bir nedenden yada yazdığım birşeyden dolayı alındıysanda kusura bakma.. Emin ol kişisel değil.

MS in üzerindeki yanlış hatırlamıyorsam 3.5 bar MAP olması lazım. E o da 2.5 bar boost a kadar işini görecek demektir. Fiat motoruna 2 bar basmak için ciddi bir setup lazım, eğer öyle bir niyet varsa zaten MS ile de uğraşmayıp profesyonel bir standalone almak gerekir.
Ben MS ile uğraştım, hala uğraşıyorum, ama şu an arabamda FIC kullanıyorum. :)

ben cok alingan davrandim ozaman. sen kusura bakma

merruse
12-01-2010, 13:52
Hmmm sakincasi yoksa sebebini aciklayabilirmisin?

Yok yaw ne sakıncası olacak. Arabada ESP, TCS, Cruise control cart curt var. Standalone a geçsem bile gaz kelebeğini gene arabanın kendi ECU suna kontrol ettirmem gerekecekti. E madem kendi ECU su duracak o zaman standalone a gerek yok mantığı ile FIC takmıştım. Birazda macera arıyordum galiba.. Yakın zamanda standalone takacağım.. Zaman bulunca tabi..


ben cok alingan davrandim ozaman. sen kusura bakma

Olur öyle boşver..

Ryhn
12-01-2010, 20:51
Yok yaw ne sakıncası olacak. Arabada ESP, TCS, Cruise control cart curt var. Standalone a geçsem bile gaz kelebeğini gene arabanın kendi ECU suna kontrol ettirmem gerekecekti. E madem kendi ECU su duracak o zaman standalone a gerek yok mantığı ile FIC takmıştım. Birazda macera arıyordum galiba.. Yakın zamanda standalone takacağım.. Zaman bulunca tabi..


Ben ilk aracimda Cruise oldugundan dolayi MS'i paralel olarak bagladim ve bir sorun yasamadim. Aracimin (MX5 92 model 1.6 us edition) ecusu max 330cc ye kadar enjektorleri desteklediginden piggyback yada standalone ihtiyacim vardi ve 700$ a PNP (tam anlami ile PNP) MS bulunca drek aldim. Ve suanda kullandigim MS te paralel olarak. Yani bir anlamda piggyback olarak kullaniyorum. Bence bu paralara alinabilecek en iyi piggyback yada Standalone secegi megasquirt.

merruse
12-01-2010, 21:19
Cruise control gaz kelebeğinden kontrol edildiği için sorun değil. Daha doğrusu telli tip araçlarda gaz kelebeğini kontrol ederek hız sabitlendiği için o kadar dert değil. Ama mondeo Drive By wire. MS de taksam başka birşeyde takmış olsam gaz kelebeğini arabanın kendi ECU suna bırakmış olacağım. Standalone için kasmaya gerek yok mantığı ile hareket etmiştim ama benim araba cins. 4 silindir V gibi çalışıyor ve toplamda 4 tane o2 sensörü var. Onlar bireaz uğraştırıyor beni. Eğer sorun çözülmezse MS e geçeceğim zaten. Gerekli hazırlıklara başladım bile..

Ozzy45
14-01-2010, 15:08
mareanın 2.0 20v li turbo olan versiyonundaki orjinal turboyu kullanabilirsin. ülkemizde yok die biliyorum brezilyanın turbo mareası türkiyenin vti gibi bişi çok uğraşıolar orada :)

akıncı
14-01-2010, 17:34
bence mareanın piston kolları yeterlı gelır sadece piston gerektırır çunku bız 1.4 hondaya stock motora 0.8 1 barbastık sıkıntı olmadı mareanın piston kolları hondanın ıkı katı kalınlıkta sadece piston işini görecektir basacağın bar zaten ne olacak taş çatlasın 1.5 ama turbo manıfoldu bulman lazım orjınal manıfolda bağlamak baya uğraştırır çunku yerı çok pis :)

merruse
15-01-2010, 08:39
Konu piston kolu olduğunda kalınlık sandığınız kadar önemli olmayabilir. Honda Ford ve daha birkaç markanın daha standart piston kolları özel bir üretim tekniği ile bilindik forgedten daha dayanıklı olacak şekil de üretiliyor. Marea'nın piston kollarıda aynı teknikle üretildiyse sorun yok. Ama değilse elinde kalır. Ki muhtemelende değildir zira o teknikle üretilen piston kolları konvensiyonel kollardan çok daha ince ve hafif oluyorlar.

Ddrome
15-01-2010, 11:10
Bende merruse'ye katılıyorum kalınlıkla dayanıklılık bir değil. Biliyorum çok büyük güçler için hazırlanmayacak motor ama bence hazır piston için söküldümü motor kollarda değişsin daha sonra üzülmekten iyidir. Söylemesi kolay onunda farkındayım arada resmen 300-400 dolarlar oynuyor bir piston kolu değiştirmeye kalkınca aynı sıkıntı bende de var ama mümkün mertebe değiştircem ben.

Ryhn
15-01-2010, 13:36
Bende merruse'ye katılıyorum kalınlıkla dayanıklılık bir değil. Biliyorum çok büyük güçler için hazırlanmayacak motor ama bence hazır piston için söküldümü motor kollarda değişsin daha sonra üzülmekten iyidir. Söylemesi kolay onunda farkındayım arada resmen 300-400 dolarlar oynuyor bir piston kolu değiştirmeye kalkınca aynı sıkıntı bende de var ama mümkün mertebe değiştircem ben.

Marea icin o rakkalar 300-400$ dan daha cok olma ihtimali var. Amerikada modifiyesi populer olmayan acarlar icin fiyatlar ne yazikki cogunlukla cok daha ucuk rakkamlarda. O yuzden kendi arabanla kiyaslama Marealeri. Bendede Bravo 1.6 vardi bidada elimi Fiatlara oldugunca surmeme karari aldim. Hastasi degilsen ugrasilacak arabalar degiller.

Ddrome
15-01-2010, 14:39
anlıyorum , peki italyada durum nasıl? yada brezilyada çok oynuyorlar denmiş bu arabayla. Belki oralardan çıkma kollar falan temin edilbilir.

izlenecek yol : Yabancı forumlarda arabasıya çok oynayan bir adam bul. Arabasının parçalarının seninkiyle uyumlu olduğuna emin. Onunla kanka ol ki böylece ondan satın alacağın mallardan emin ol. Kankinin daha yüksek güçler için kollarını değiştirmesini bekle .Sonra kanka senin kolları bana satsana veriyim sana işte 100 dolar 200 dolar sende öle bi yerde tutacağına cebine parası girsin bak şu eksiklerini tamamlarsın de. Yeni kollarını arabana tak , kankana övgü ve teşekkür dolu bir mail at. :)
---------
çok da ciddiye almayın beni geyiğim geldi bir anda :)

merruse
15-01-2010, 14:47
Ama yuh :)

Ryhn
15-01-2010, 15:17
Ama yuh :)

Hahahaha buna baska bisi digemiyorum. Komplo plani gibi plan valla :D

Ddrome
15-01-2010, 15:21
Ama yuh :)

ama neden olmasın :)

merruse
15-01-2010, 15:56
Ddrome 'un arkadaşları çok dikkat etsinler.. Eğer sizinki ile aynı bir marka modele sahip araba falan alırsa direk ilişkiyi kesin :D

Ddrome
15-01-2010, 18:53
:) kalbimden hançerlendim :(

dragstar
19-01-2010, 02:07
anlıyorum , peki italyada durum nasıl? yada brezilyada çok oynuyorlar denmiş bu arabayla. Belki oralardan çıkma kollar falan temin edilbilir.

izlenecek yol : Yabancı forumlarda arabasıya çok oynayan bir adam bul. Arabasının parçalarının seninkiyle uyumlu olduğuna emin. Onunla kanka ol ki böylece ondan satın alacağın mallardan emin ol. Kankinin daha yüksek güçler için kollarını değiştirmesini bekle .Sonra kanka senin kolları bana satsana veriyim sana işte 100 dolar 200 dolar sende öle bi yerde tutacağına cebine parası girsin bak şu eksiklerini tamamlarsın de. Yeni kollarını arabana tak , kankana övgü ve teşekkür dolu bir mail at. :)
---------
çok da ciddiye almayın beni geyiğim geldi bir anda :)

kanka neyseki arabalarımız farklı tek ortak yanımız ms ve turbo yapmamız:D

Ddrome
19-01-2010, 17:59
kanka msi sökecek olursan haber ver :P :D

dragstar
19-01-2010, 18:02
kanka msi sökecek olursan haber ver :P :D

orjinal ecuyu veriyim:D