Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yol Tutuş Açısından EP3 ve S2000



racing3000
10-01-2010, 18:28
Sadece yol tutuş açısından s2000 ve ep3 CTR yi karşılaştırmak istedim. s2000 i vsa lı ve vsa sız ayrı ayrı değerlendirmenizi rica edicem

_muhaRRem
10-01-2010, 18:32
2sinide kullandım s2000 çok daha başarılı ep3 ten yol tutuş olarak

TünayK
10-01-2010, 18:49
vsa lı vsasız dıye bır ayrım yapamazsın zaten adam gıbı testlerde teknoljık destekler kapatılır da test yapılır...ıkıncısı caddede kullanan adamın yorumlarına gore bu konuda karar veremezsın..nedenı; bırıncı yollarımız yol degıl ıkıncısıde benım dıyen sofor caddede bır arabanın lımıtlerını goremez...gel geleım soruya...type r gıtsın ekmegıne baksın s2000 ın yol tutusu cok cok ayrı bır dunya tabıkı kullanabılene...

cenk
10-01-2010, 18:59
s2k nın yoltutuşu çok çok daha iyi

racing3000
10-01-2010, 19:15
vsa lı vsasız dıye bır ayrım yapamazsın zaten adam gıbı testlerde teknoljık destekler kapatılır da test yapılır...ıkıncısı caddede kullanan adamın yorumlarına gore bu konuda karar veremezsın..nedenı; bırıncı yollarımız yol degıl ıkıncısıde benım dıyen sofor caddede bır arabanın lımıtlerını goremez...gel geleım soruya...type r gıtsın ekmegıne baksın s2000 ın yol tutusu cok cok ayrı bır dunya tabıkı kullanabılene...

söylediklerin bana çok garip geldi, ep3 için demiyorum ama s2000i başka bir araçla karşılaştırdığında vsa devrede değilken geride, vsa devrede iken ise daha başarılı olabilir. aynını e90 bmw, leon arasında yaşadık. diğer konuda ise ben inadına caddede kullanan arkadaşların değerli fikirlerini almak istiyorum. bir otorite kararı değil amacımız.

EmrE-35
10-01-2010, 19:16
Bir kere biri arkadan itiş diğeri önden çeker :) s2k hertürlü daha iyi yol tutar tabi dogru düzgün bi lastikle

seko
10-01-2010, 19:18
Standart kullanıcı isen vsa sız s2000 alıp istedigin gibi gazlayamazsın diye dusunuyorum
s2000 yol tutusu cok daha iyi deniyor korfez time trial larında yakın speclerde hangisi daha iyi derece yapmıs ona bakmak lazım:)
diger turlu kullananın bilegine ve kafa durumuna bakar:)

Juggernaut
10-01-2010, 19:30
S2000 daha iyi.

_muhaRRem
10-01-2010, 21:14
Standart kullanıcı isen vsa sız s2000 alıp istedigin gibi gazlayamazsın diye dusunuyorum
s2000 yol tutusu cok daha iyi deniyor korfez time trial larında yakın speclerde hangisi daha iyi derece yapmıs ona bakmak lazım:)
diger turlu kullananın bilegine ve kafa durumuna bakar:)

seko 2 arabayıda coiloverlı kullanıyorum her türlü s2k diyorum..biliyorsun objektif birisiyim ben..pisti boşver,pist ap ayrı birşey..Sen bana güven ;)

Utku
11-01-2010, 00:03
kendimde bu şekilde canlandırmaya çalıştım merak ettim o yüzden soruyorum.atıyorum 140 layım 4.vitesteyim ve hızlanma halindeyim 3 şeritli yol en soldan en sağa attım ve haliyle tekrar sola kırdım ,bırakcağını düşünmedim ama nasıl tepki verir bırakması olanaksızmı yoksa direksiyona yapışmak mı lazım ?

_muhaRRem
11-01-2010, 00:05
kendimde bu şekilde canlandırmaya çalıştım merak ettim o yüzden soruyorum.atıyorum 140 layım 4.vitesteyim ve hızlanma halindeyim 3 şeritli yol en soldan en sağa attım ve haliyle tekrar sola kırdım ,bırakcağını düşünmedim ama nasıl tepki verir bırakması olanaksızmı yoksa direksiyona yapışmak mı lazım ?

direksyona kontra vermessen ÖLÜRSÜN :D

initial-D
11-01-2010, 00:11
ep3 daha affedicidir o kesinde,s2k ağırlık merkezi+arkadan itişi+ağırlık dağılımı ile çok daha iyidir ep3ten

ama yeni fd2 type-r muhtemelen daha iyi olabilir kazık gibi olmasından dolayı

Utku
11-01-2010, 00:14
direksyona kontra vermessen ÖLÜRSÜN :D
sağa girip sola kırdıktan sora harbi harbi asılmak lazım diyosun yani öylemi ? benide korkutan bu =) direksiyonu iyi olmayan adama bu araba çok tehlikeli gerçekten.ben s2000 alacağım zaman bi 3-4 ay köşe başı antremanları yaparım diye düşünüyorum =)

BlackEmperor
11-01-2010, 00:22
hangisiyle daha güvenli gazlanır sorusunun cevabı ep3 olsa gerek rwd her zaman sakattır bu bağlamda :D

dragstar
11-01-2010, 00:22
s2000in daha iyi olması lazım

ahmet3425
11-01-2010, 00:36
top gear power laps.

Honda NSX Type R 1.31.6

Honda Civic Type-R 1.33.5 ''CTR''

s2000 testi yok ancak bu baglamda s2000 nsx den daha hızlı bir arac olamaz. ve bana kalırsa ctr den daha hızlı da değil pistte. yine bu baglamda bana gore EP3 daha iyi bir yoltutusuna sahiptir.

s2000 de onden kayma probleminin virajlarda sıkıntı yarattıgını testlerde bi cok kez okumustum ayrıca vsa sız versiyonununda yine virajlarda surucuyu tedirgin ettiğini yazıyorlardı.

BlackEmperor
11-01-2010, 00:40
nsx kaç bg/kg s2k kaç bg/kg ve hangi lastiklerle ?

Juggernaut
11-01-2010, 00:41
Nsx'in zamanını ıslak pistte yapılmış bir zaman.

ahmet3425
11-01-2010, 00:43
biraz daha detaylı arastırdım sonuc olarak gordum ki s2000 daha iyi bir yol tutusuna sahipmis:D

Nordschleife, Germany (20600 m)

180. Honda S2000 8:39

197. Honda Civic Type-R (EP3) 8:47

ahmet3425
11-01-2010, 00:44
hangi araba ne yapmıs gormek isteyenlerde bu linkden kontrol edebilirler.

http://www.fastestlaps.com/track2.html

BlackEmperor
11-01-2010, 00:48
biraz daha detaylı arastırdım sonuc olarak gordum ki s2000 daha iyi bir yol tutusuna sahipmis:D

Nordschleife, Germany (20600 m)

180. Honda S2000 8:39

197. Honda Civic Type-R (EP3) 8:47

bu olay farklı biraz stok s2k tabıkı stok ep3 den"hızlıdır". hemen pes etme bence :p en iyisi slalom testi...

ahmet3425
11-01-2010, 00:51
buda baska bir pist

Hockenheim Short, Germany (2604 m)

200. Honda S2000 1:18.2

303. Honda Civic Type R (EP3 Facelift) 1:20.4

ahmet3425
11-01-2010, 00:55
bu olay farklı biraz stok s2k tabıkı stok ep3 den"hızlıdır". hemen pes etme bence :p en iyisi slalom testi...


eğer bahsi gecen pist nurburgring ise emin ol hızın falan cok bi onemi yok:) 20 km boyunca surekli ''G'' kuvveti yediğin bir pisttir ve bu pisti ozel kılan da budur.

BlackEmperor
11-01-2010, 01:00
en son eklediğin pistte ki Nordschleife nin 8 de 1i uzunlukta bi pistte 2 sn farkı sence yol tutuşundan dolayımı hızlı olduğundan dolayı mı atıyor?


zor bir karşılaştırma genede tum verileri eşitlesen bu seferde direksiyona hakimiyet devreye giriyo o zamanda ibre fwd den yana oluyor.

initial-D
11-01-2010, 01:22
tsukubada s2000 2 saniye hızlı

hockenheim-s s2000 2 saniye hızlı

oscherschleben s2000 1 saniye hızlı

motovision handling course ctr salise ile hızlı

ringte s2000 8 saniye hızlı

serres de s2000 2sn hızlı
-------

2sininde tur attığı pistlerde s2000 ortalama bi pistte 2sn kadar daha hızlı.4-5 km lik pistlerin 4 katı kadar büyük ringtede 8 sn daha hızlı:)2side stock olunca birbirlerinden aman aman bi güç farkı yok s2000nin arkadan itişle aktarma kayıplarınıda düşünürsek.

iş modlamaya gelirsede s2000 ile baş edemez ctr

elpadre
11-01-2010, 07:08
kendı bılgım dogrultusunda s2k

Selim Kaynar
11-01-2010, 09:05
EP3 vs S2K bilmiyorum ancak Fd2 S2k yı affetmiyor pistlerde. Nerden biliyorsun diye sormayın youtubedan:D

Almanci Tane-R
11-01-2010, 11:52
tam hatırlamıyorum forumdan bir arkadaşımız düzenlenen bir time trial yarışında fn2 ile birinci olmuştu. yarışlarda s2000 ve ep3 ler vardı diye hatırlıyorum ama tam emin değilim arkadaşlar

yearone
11-01-2010, 12:25
S2000,EP3 ve FN2'den de iyi yol tutar.RWD>FWD

EP3, FN2'den daha iyi yol tutuyor diye biliyorum. Top gearda testi vardı.

SONE-R
11-01-2010, 12:37
178. Renault Megane Sport Trophy 8:38:0
180. Honda S2000 8:39

:eek: :eek: :eek:

Rstmania
11-01-2010, 12:45
178. Renault Megane Sport Trophy 8:38:0
180. Honda S2000 8:39

:eek: :eek: :eek:

Niye şaşırıyorsun ki abi?

seko
11-01-2010, 12:49
tam hatırlamıyorum forumdan bir arkadaşımız düzenlenen bir time trial yarışında fn2 ile birinci olmuştu. yarışlarda s2000 ve ep3 ler vardı diye hatırlıyorum ama tam emin değilim arkadaşlar

o arkadasa ikinci olan ep3 u ver inan fn2 den daha iyi zaamn cıkarırdı :icon_tup:

Maxiboost
11-01-2010, 13:25
178. Renault Megane Sport Trophy 8:38:0
180. Honda S2000 8:39

:eek: :eek: :eek:

abi budur o herhalde :D tahmin ettiğin değildir heheh

http://uk.cars.yahoo.com/car-reviews/car-and-driving/renault-megane-renaultsport-225-trophy-limited-edition-range-1004571.html

Yiğit Ş.
11-01-2010, 13:31
ep3 vs fn2 yi izledim top gear'da fn2 yi yerin dibine soktular :)

racing3000
11-01-2010, 13:52
o arkadasa ikinci olan ep3 u ver inan fn2 den daha iyi zaamn cıkarırdı :icon_tup:


.....+1 :)

Schumi
11-01-2010, 20:02
S2000 in limitleri daha yüksektir ama şehir içinde gazlamak olarak düşünüyorsan otobanda E5 te makasliyim tam sağ tam sol yapayım dersen S2000 de sürekli kontra topla felan yapman gerekir. Dar yerde hafifde olsa kıçını salması sağa sola dokunmana sebep olabilir. Bu tarz kullanımda her zaman FWD önde olucaktır RWD'ye göre. Kontrolü daha kolay. Ama tabi pist yada bol virajlı yolda gerçek limitleri zorlamak ise olay S2000 daha iyidir. Tabi kullanın maçası yerse.

Cem.B
11-01-2010, 20:04
o arkadasa ikinci olan ep3 u ver inan fn2 den daha iyi zaamn cıkarırdı :icon_tup:

yanlışın var göksel ep3 hiç yol tutmuo diyor,ztn bnm gördüğüm fn2 gayet başarılı miniye yakın bi karakterstiği var

SaBRi
11-01-2010, 20:14
fn2 gayet iyi yol tutuyo thollga şahittir

dediği laf vsa olmasaydı hala dönüyoduk :D:D

bi hayvan üstümüze kırdı araba nasıl topladı ben bile anlayamadım vsa ne kadar önemli olduğunu anladım

yay bile yok standart

Tholl-ga
11-01-2010, 20:17
fn2 gayet iyi yol tutuyo thollga şahittir

dediği laf vsa olmasaydı hala dönüyoduk :D:D

bi hayvan üstümüze kırdı araba nasıl topladı ben bile anlayamadım vsa ne kadar önemli olduğunu anladım

yay bile yok standart

valla jetonumuz biterdi gamer over olurduk :D

Schumi
11-01-2010, 20:17
fn2 gayet iyi yol tutuyo thollga şahittir

dediği laf vsa olmasaydı hala dönüyoduk :D:D

bi hayvan üstümüze kırdı araba nasıl topladı ben bile anlayamadım vsa ne kadar önemli olduğunu anladım

yay bile yok standart

Genellikle yay takıldığı zaman ESP nin hesaplamalarında ufakta olsa karışıklığa sebep olabiliyor. :) Hatta yanlış rot balans bile etkiliyor.

SaBRi
11-01-2010, 20:20
Genellikle yay takıldığı zaman ESP nin hesaplamalarında ufakta olsa karışıklığa sebep olabiliyor. :) Hatta yanlış rot balans bile etkiliyor.

fn2 standart halinde biraz fazla zıplıyor yay ile zıplaması kesiliyormuş

ep3 nasıl yol tutuyor bilmiyorum ama önceki aracımda coilover vardı girdiğim viraja fn2 ile de giriyorum

fn2 yol tutuşu olarak bana göre başarılı

SaBRi
11-01-2010, 20:21
valla jetonumuz biterdi gamer over olurduk :D

offf harbiden yaa durmadı bile nasıl baktıysan adama :D:D

dragstar
11-01-2010, 20:53
fn2 standart halinde biraz fazla zıplıyor yay ile zıplaması kesiliyormuş

ep3 nasıl yol tutuyor bilmiyorum ama önceki aracımda coilover vardı girdiğim viraja fn2 ile de giriyorum

fn2 yol tutuşu olarak bana göre başarılı

güray başarılı bulmuyor pek:D

Yiğit Ş.
11-01-2010, 21:18
PaYW1mUE8RI

R-13239
11-01-2010, 21:20
^^ Understeer kurbanı :)

ahmet3425
11-01-2010, 22:04
yalnız ben sunuda eklemek istiyorum s2000, ctr ve fn2 den daha iyi yol tutuyor olabilir ama genel olarak baktıgımızda cok iyi yol tutan bir araba değil kimse kusura bakmasın:D

Juggernaut
11-01-2010, 22:14
Neye göre değil hangi arabalarla kıyasla

ahmet3425
11-01-2010, 22:17
listeleri verdim kontrol et istersen bana sormana gerek yok ordan anlasılıyor ztn.

Juggernaut
11-01-2010, 22:19
listeleri verdim kontrol et istersen bana sormana gerek yok ordan anlasılıyor ztn.
Bence sen ne dediğini bilmiyosun.Kaynak göstersene s2000 kötü yol tutuyor diyen.

ahmet3425
11-01-2010, 22:41
Ringde RWD sıralamasında 150 arac var s2000 o sıramalada 132 sırada motoru gayet guclu kilo olarak gayet ideal bir arac olmasına rağmen... onunde kendisinden cok daha agır ve esit guclerde bir cok otomobil var...

ahmet3425
11-01-2010, 22:41
Bence sen ne dediğini bilmiyosun.Kaynak göstersene s2000 kötü yol tutuyor diyen.

ayrıca ben kotu yol tutuyor demedim mesajıma dikkat et istersen cok iyi yol tutmuyor dedim normal ve abartılacak bi tarafı yok demek istedim:)

BoraRS
11-01-2010, 22:55
PaYW1mUE8RI

Bu videoya göre ki Top Gear bu konuda tartışmasız en iyi testerlardandır, FN2 EP3 ten bariz daha yavaş ve daha kötü steeringe sahip. Adamlar FN2 yi resmen umutsuz ve hüsran olarak nitelediler. Verdikleri detaylarda da aslında Honda ucuza kaçmış FN2 modelinde. EP3 te bağımsız süspansiyon varken FN2 de standart torsiyon çubuğu koymuşlar ve bu da malesef steeringi baya kötü etkilemiş. Düz yolda zıp zıp zıplamasını da oldukça asap bozucu olarak niteliyorlar.

Ben açıkçası FN2 yi EP3 ten her yönden daha üstün beklerdim. Ama malesef durum böyle değilmiş.

Atalarımız güzel demişler. Ne varsa eskilerde var :D

ahmet3425
11-01-2010, 22:56
s2000 17 farklı pistte otoriteler tarafından test edilmis ve bunların 2 sinde ''FUJİ'' kendi memleketi:D ve Thunderhill Park ''USA'' en cok satıldıgı yerde en sonuncu olmus diğer pistlerdede ortalarda ve gerilere yakın seyrediyor. hepsi belgeli kanıtlı:D

http://www.fastestlaps.com/car458a7dd85127d.html

Juggernaut
11-01-2010, 22:58
Ringde RWD sıralamasında 150 arac var s2000 o sıramalada 132 sırada motoru gayet guclu kilo olarak gayet ideal bir arac olmasına rağmen... onunde kendisinden cok daha agır ve esit guclerde bir cok otomobil var...

İyi tol tutmuyor dediğin S2000 bi üstündeki 996 carera 4 300ps olması lasım 6 saniye ile geçebilmiş onun üsttündeki araç nsx onun üstünde Sl500 var.Altndaki arabalara bakıcak olursak 135i var Aston martin DB7 Vantage var E39 M5,lotus exige,E55amg vs gidiyor.Sen bunlara bakarak S2000 iyi yol tutmuyor diyorsun ilginç gerçekten.

Fiyat performans oranına ve sınıfına göre gayet iyi yol tutan bir araba.O dediğin listede S2000'den ucuz olup daha iyi zaman yapmış br arab gösterebilirmisin mesela?

ahmet3425
11-01-2010, 23:00
Bu videoya göre ki Top Gear bu konuda tartışmasız en iyi testerlardandır, FN2 EP3 ten bariz daha yavaş ve daha kötü steeringe sahip. Adamlar FN2 yi resmen umutsuz ve hüsran olarak nitelediler. Verdikleri detaylarda da aslında Honda ucuza kaçmış FN2 modelinde. EP3 te bağımsız süspansiyon varken FN2 de standart torsiyon çubuğu koymuşlar ve bu da malesef steeringi baya kötü etkilemiş. Düz yolda zıp zıp zıplamasını da oldukça asap bozucu olarak niteliyorlar.

Ben açıkçası FN2 yi EP3 ten her yönden daha üstün beklerdim. Ama malesef durum böyle değilmiş.

Atalarımız güzel demişler. Ne varsa eskilerde var :D

buraya ek olarak megane rs r26 ve r26 r' ında torsiyon cubugu kullandıgını hatırlatmak isterim bu is birazda muhendislik gerektiyor sadece bagımsız suspansiyonla olacak is değil.

ayrıca hondaların motorları ne kadar kuvvetli ve dayanıklıysa fren ve yol tutus zaaflarıda o kadar yuksek buna hala bir cozum getirememis olmalarını kınıyorum...

bir testte 2008 de yapılmıs sanırım bir fransız ralli pilotu FN2 yi suruyordu ve sert virajlarda fn2 nin tekerlekleri camurluga surtuyordu agırlık dengesi yuzunden:D

Juggernaut
11-01-2010, 23:08
s2000 17 farklı pistte otoriteler tarafından test edilmis ve bunların 2 sinde ''FUJİ'' kendi memleketi:D ve Thunderhill Park ''USA'' en cok satıldıgı yerde en sonuncu olmus diğer pistlerdede ortalarda ve gerilere yakın seyrediyor. hepsi belgeli kanıtlı:D

http://www.fastestlaps.com/car458a7dd85127d.html

Arkadaşım süpriz yumurtadan mı çıktın :) Sonuncu olmuş dediğin yerdeki diğer arabalara baktın mı sen rakip gördüğün diğer arabalara?Başta bu arabalarla kıyaslayacağını bilseydim zaten sana mesaj bile yazmazdım.Bu araçlarla kıyaslayıp S2000 iyi yol tutmuyor dersen gülerler söylim başta ben:)

Thunderhill Park
1. Porsche 996 GT2
2. Dodge Viper ACR
3. Ferrari 360 Modena
4. Chevrolet Corvette C5 Z06
5. Ferrari 550 Maranello
6. Porsche 996 Turbo
7. BMW Z8 2:13.30
8. Acura NSX-T 3.2
9. Mercedes SL 500
10. BMW Z3 M Roadster
11. Porsche 986 Boxster S
12.Honda S2000

Fuji

1. Porsche 996 GT3 late
2. Nissan Skyline GT-R R34 V-Spec
3. Ferrari F355 1:47.31
4. Mitsubishi Evo VII 1:47.41
5. Ferrari 360 Modena 1:47.52
6. Honda NSX-R 1:47.84
7. Honda NSX Type-S Zero 1:47.96
8. Nissan Skyline GT-R R34 V-Spec II 1:48.21
9. Subaru Impreza WRX STi 1:49.46
10. Mitsubishi Lancer Evo VIII 1:50.75
11. Toyota Supra RZ 1:51.37
12. BMW M3 (E36) 1:53.78
13. Honda Integra Type R DC2 late
14. Porsche 997 Carrera S
15. Honda S2000

Göki,ZD
11-01-2010, 23:10
honda düşmanıda ondan emre:)

ahmet3425
11-01-2010, 23:12
İyi tol tutmuyor dediğin S2000 bi üstündeki 996 carera 4 300ps olması lasım 6 saniye ile geçebilmiş onun üsttündeki araç nsx onun üstünde Sl500 var.Altndaki arabalara bakıcak olursak 135i var Aston martin DB7 Vantage var E39 M5,lotus exige,E55amg vs gidiyor.Sen bunlara bakarak S2000 iyi yol tutmuyor diyorsun ilginç gerçekten.

Fiyat performans oranına ve sınıfına göre gayet iyi yol tutan bir araba.O dediğin listede S2000'den ucuz olup daha iyi zaman yapmış br arab gösterebilirmisin mesela?

saydıgın arabaların coğu 1,5 tonun ustunde resmen agır siklet araclar bak sana s2000 den daha gucsuz kilo olarak aynı hemde fwd olan o saydıgın arabaların da onunde olan bir araba gostereyim.

bu arada fiyat performance konusuna diyecek sozum yok ona eyw.

pasa35
11-01-2010, 23:18
Arkadaşım süpriz yumurtadan mı çıktın :) Sonuncu olmuş dediğin yerdeki diğer arabalara baktın mı sen rakip gördüğün diğer arabalara?Başta bu arabalarla kıyaslayacağını bilseydim zaten sana mesaj bile yazmazdım.Bu araçlarla kıyaslayıp S2000 iyi yol tutmuyor dersen gülerler söylim başta ben:)

Thunderhill Park
1. Porsche 996 GT2
2. Dodge Viper ACR
3. Ferrari 360 Modena
4. Chevrolet Corvette C5 Z06
5. Ferrari 550 Maranello
6. Porsche 996 Turbo
7. BMW Z8 2:13.30
8. Acura NSX-T 3.2
9. Mercedes SL 500
10. BMW Z3 M Roadster
11. Porsche 986 Boxster S
12.Honda S2000

Fuji

1. Porsche 996 GT3 late
2. Nissan Skyline GT-R R34 V-Spec
3. Ferrari F355 1:47.31
4. Mitsubishi Evo VII 1:47.41
5. Ferrari 360 Modena 1:47.52
6. Honda NSX-R 1:47.84
7. Honda NSX Type-S Zero 1:47.96
8. Nissan Skyline GT-R R34 V-Spec II 1:48.21
9. Subaru Impreza WRX STi 1:49.46
10. Mitsubishi Lancer Evo VIII 1:50.75
11. Toyota Supra RZ 1:51.37
12. BMW M3 (E36) 1:53.78
13. Honda Integra Type R DC2 late
14. Porsche 997 Carrera S
15. Honda S2000

bunların hangısını gecmesini beklıyodun ahmet3425?

initial-D
11-01-2010, 23:18
s2000 17 farklı pistte otoriteler tarafından test edilmis ve bunların 2 sinde ''FUJİ'' kendi memleketi:D ve Thunderhill Park ''USA'' en cok satıldıgı yerde en sonuncu olmus diğer pistlerdede ortalarda ve gerilere yakın seyrediyor. hepsi belgeli kanıtlı:D

http://www.fastestlaps.com/car458a7dd85127d.html

thunderhillde yaptığı zaman boxters, z3m ve sl500ile aynı iken nasıl yazabiliyorsun bunu hayret.fujideki turunda bi gariplik var dc2 type-r dan 10 saniye yavaş çünkü;)

s2000,ringde 300-350 kg hafif lotus ve aynı şasiyi kullanan vauxhallar haricinde kendinden güçsüz hangi rwd tarafından geçilmiş?daha hzılı turu olan fwd lerinden hepsi ya turbo yada 3 lt hacimli.

80 hp daha güçlü ve "best handling car" lakaplı e36dan 4 sn yavaş kalmış

Juggernaut
11-01-2010, 23:19
saydıgın arabaların coğu 1,5 tonun ustunde resmen agır siklet araclar bak sana s2000 den daha gucsuz kilo olarak aynı hemde fwd olan o saydıgın arabaların da onunde olan bir araba gostereyim.

bu arada fiyat performance konusuna diyecek sozum yok ona eyw.

R35 1900 kilo ağır siklet sana göre bu arabanın S2000 den kötü yol tutumasımı lasım anlamadımki arabalar ağır ama güçleri yüksek.Dediğin pist 20 küsür kilometre 2km lik ufak bir pist değil düzlükleri çok, yüksek hızlara çıkılan bir pist o yüzden ağırlık çok büyük etken değil güç daha fazla ön planda o pistte.

S2000'in den yol tutuşu iyi arabaları sayarsak bir sürü araba çıkar.Burda sen S2000 iyi yol tutmuyor diyip gidip GT2 viper ACR Modena vs arabaları örnek verirsen bunlar gibi bir sürü daha araba çıkar.Sen boşver o arabaları öyle bir yere varılmaz zaten.

Yakın fiyatlarda aynı kategoride arabalar göster mesela S2000'den çok daha iyi zamanlar çıkarmış bende ok diyim S2000 iyi yol tutumuyor.

initial-D
11-01-2010, 23:23
saydıgın arabaların coğu 1,5 tonun ustunde resmen agır siklet araclar bak sana s2000 den daha gucsuz kilo olarak aynı hemde fwd olan o saydıgın arabaların da onunde olan bir araba gostereyim.

bu arada fiyat performance konusuna diyecek sozum yok ona eyw.

s2000 1 tona 187 hp düşüyo boxtere 191 z3m e 234 hp ve aynı zamanı yapmış.

1500kg üstü dediğin 996tb 1 tona 269 hp,maranelloya 289 hp,vetteye 265 hp vs vs....

nasıl bunlardan üstün olmasını bekliyosrun.arabalar ağırda güçlü arabalar.s2000 in yürüyenine 500 kg konulmuş araçlar değilki.amaaaaan daha fazla saçmalamıycam neyse:)

ahmet3425
11-01-2010, 23:24
Arkadaşım süpriz yumurtadan mı çıktın :) Sonuncu olmuş dediğin yerdeki diğer arabalara baktın mı sen rakip gördüğün diğer arabalara?Başta bu arabalarla kıyaslayacağını bilseydim zaten sana mesaj bile yazmazdım.Bu araçlarla kıyaslayıp S2000 iyi yol tutmuyor dersen gülerler söylim başta ben:)

Thunderhill Park
1. Porsche 996 GT2
2. Dodge Viper ACR
3. Ferrari 360 Modena
4. Chevrolet Corvette C5 Z06
5. Ferrari 550 Maranello
6. Porsche 996 Turbo
7. BMW Z8 2:13.30
8. Acura NSX-T 3.2
9. Mercedes SL 500
10. BMW Z3 M Roadster
11. Porsche 986 Boxster S
12.Honda S2000

Fuji

1. Porsche 996 GT3 late
2. Nissan Skyline GT-R R34 V-Spec
3. Ferrari F355 1:47.31
4. Mitsubishi Evo VII 1:47.41
5. Ferrari 360 Modena 1:47.52
6. Honda NSX-R 1:47.84
7. Honda NSX Type-S Zero 1:47.96
8. Nissan Skyline GT-R R34 V-Spec II 1:48.21
9. Subaru Impreza WRX STi 1:49.46
10. Mitsubishi Lancer Evo VIII 1:50.75
11. Toyota Supra RZ 1:51.37
12. BMW M3 (E36) 1:53.78
13. Honda Integra Type R DC2 late
14. Porsche 997 Carrera S
15. Honda S2000

şimdi fanatikliği dusmanlıgı muhabbette karıstırmayın tartısma forumunda tartısıyoruz dogal olarak.

siyahla isaretlediğim kısımdaki araclardan en yakın olarak 8 sn fark ile geride kalmıs.
araclara bakıyorum biri 280 hp lik 1650 kg lık devasal toyata supra ustelik 94 model.

diğeri bmw m3 e 36 yine guc farkını agırlık la pistte kapatabilecekken en azından minimize etmesi gerekirken 3 km lik pistte 15 sn fark ile geride kalmıs.

integra typer 200 hp lik 1150 kg agırlıgında bir arac 100 kg lık avantajına karsın 40 hp ve 30 nm tork avantajı s2000 de ama ne hikmetse yine 10 sn nin uzerinde gerilerde.

carrera s ide saymıyorum artık.

initial-D
11-01-2010, 23:30
integra typer 200 hp lik 1150 kg agırlıgında bir arac 100 kg lık avantajına karsın 40 hp ve 30 nm tork avantajı s2000 de ama ne hikmetse yine 10 sn nin uzerinde gerilerde.

carrera s ide saymıyorum artık.

tamam işte sende fanatikliği bi kenara koy hemen her pistte hızlı olduğu dc2R dan 10 sn yavaş olması mantıklı geliyormu?rasgele *** atmak için kendinede ters gelen bişeyi nasılda savunuyorsun anlamıyorum.

Juggernaut
11-01-2010, 23:33
şimdi fanatikliği dusmanlıgı muhabbette karıstırmayın tartısma forumunda tartısıyoruz dogal olarak.

siyahla isaretlediğim kısımdaki araclardan en yakın olarak 8 sn fark ile geride kalmıs.
araclara bakıyorum biri 280 hp lik 1650 kg lık devasal toyata supra ustelik 94 model.

diğeri bmw m3 e 36 yine guc farkını agırlık la pistte kapatabilecekken en azından minimize etmesi gerekirken 3 km lik pistte 15 sn fark ile geride kalmıs.

integra typer 200 hp lik 1150 kg agırlıgında bir arac 100 kg lık avantajına karsın 40 hp ve 30 nm tork avantajı s2000 de ama ne hikmetse yine 10 sn nin uzerinde gerilerde.

carrera s ide saymıyorum artık.

Carrera S'i niye saymıyosun 400 milyarlık araba kaçta çıktı hatırlamıyorum 997 kasa ama çok eski değil.94 model Supradan kötü zaman yapmış budamı iyi yol tutmuyor:)

Cem.B
11-01-2010, 23:36
ya boşverin neyin peşindesiniz ben her zman araba sürdüğüm yollarda arbamı sürceksem s2k yol tutmuo ben bunu söleyebilirim :)

ahmet3425
11-01-2010, 23:42
s2000 1 tona 187 hp düşüyo boxtere 191 z3m e 234 hp ve aynı zamanı yapmış.

1500kg üstü dediğin 996tb 1 tona 269 hp,maranelloya 289 hp,vetteye 265 hp vs vs....

nasıl bunlardan üstün olmasını bekliyosrun.arabalar ağırda güçlü arabalar.s2000 in yürüyenine 500 kg konulmuş araçlar değilki.amaaaaan daha fazla saçmalamıycam neyse:)

aksinin ornekleride var ama hemde daha ust sıralardalar ve daha fazla zaman farkları var

mesela

mercedes sl500 168.14 hp/tonne
986 boxster 176.38 hp/tonne
bmw z3 3.0 171.31 hp/tonne
bmw z4 3,0 164.62 hp/tonne
986 boxster s 191.57 hp/tonne
bmw z4 3,0si 185.64 hp/tonne

ve daha bi suru arac var neyse biz bu isin icinden cıkamayız tekrar soyleyeyim s2000 kotu yol tutan bir araba değil sadece cok iyi tutunabilen bir arac değil ki cok iyiden kastım mukkemmel olmak mesela bmw z4 o agırlıkla s2000 den 7 sn daha hızlı ki aynı sınıf araclar mukkemmel bu olsa gerek diye dusunuyorum...

ahmet3425
11-01-2010, 23:43
Carrera S'i niye saymıyosun 400 milyarlık araba kaçta çıktı hatırlamıyorum 997 kasa ama çok eski değil.94 model Supradan kötü zaman yapmış budamı iyi yol tutmuyor:)

demekki oyleymis :) her marka her aracını mukkemel uretecek diye bisey yok demek bunun bi yerini eksik yapmıslar ki supranın epey gerisine dusmus:D

yearone
11-01-2010, 23:46
+Ben birşey söyleyim . S2000'in çoğu testi ilk çıktığında yapıldı AP1 kasalar ile. Yani 205/50/16 lastiklerle.AP2 tartışmasız daha iyi yol tutar.

Juggernaut
11-01-2010, 23:47
demekki oyleymis :) her marka her aracını mukkemel uretecek diye bisey yok demek bunun bi yerini eksik yapmıslar ki supranın epey gerisine dusmus:D

Sana göre carrerada iyi yol tutmuyorsa sorun yok tartışma bitmiştir:)

ahmet3425
11-01-2010, 23:52
tamam işte sende fanatikliği bi kenara koy hemen her pistte hızlı olduğu dc2R dan 10 sn yavaş olması mantıklı geliyormu?rasgele *** atmak için kendinede ters gelen bişeyi nasılda savunuyorsun anlamıyorum.

mantıklı geliyormu hyr gelmiyor. rast gele *** atmak diye bisey kesinlikle soz konusu değil bir muhabbettir basladık gidiyoruz medeni insanlar gibi tartısıyoruz veriler dokuyoruz bilgiler paylasıyoruz amacda bu değil mi? halada s2000 kotu yol tutuyor demiyorum :) kendi klasmanına gore iyidir yeterlidir eyw ama mukkemmel değildir diyorum bu mudur *** atmak ? herneyse olayı tatlıya baglayalım tartısma kızısmasın.

s2000 en begenilen roadstarlardan biridir lt basına 120 hp uretebilen seri uretim tek otomobildir buda onun en onemli ozelliği olsa gerek seviyoruz kendisini:)

_muhaRRem
12-01-2010, 00:23
bu konu ep3 ü aşmış :)

pasa35
12-01-2010, 14:38
aksinin ornekleride var ama hemde daha ust sıralardalar ve daha fazla zaman farkları var

mesela

mercedes sl500 168.14 hp/tonne
986 boxster 176.38 hp/tonne
bmw z3 3.0 171.31 hp/tonne
bmw z4 3,0 164.62 hp/tonne
986 boxster s 191.57 hp/tonne
bmw z4 3,0si 185.64 hp/tonne

ve daha bi suru arac var neyse biz bu isin icinden cıkamayız tekrar soyleyeyim s2000 kotu yol tutan bir araba değil sadece cok iyi tutunabilen bir arac değil ki cok iyiden kastım mukkemmel olmak mesela bmw z4 o agırlıkla s2000 den 7 sn daha hızlı ki aynı sınıf araclar mukkemmel bu olsa gerek diye dusunuyorum...


peki bu arabaların hacim büyüklüklerı ve torkarının hic bi onemı yokmu yanı?

turkerrr
12-01-2010, 15:20
ben sahibindendeki bütün s2000 ilanlarına baktım kazalı s2000 oranı ilan sayısına bakılınca bayaa fazla kazalı olupta kazasız yazanları söylemeye gerek yok zaten burdan kendimce şu sonucu çıkardım, alışık olmayan adamlara pek yaramıyor s2000 bence arkadan itişe geçicek biri için ilk araba olmamalı s2000 bu benim fikrim bağlayıcı değil tabi ki...

deathofacar
13-01-2010, 11:20
konuyu açan arkadaşın sorusuna dönersek, arabayı sürekli ringde kullanmayacağını varsayarak :), caddede hatalarımı affetsin diyorsan ep3, affetmesin diyorsan vsa sız s2000. s2000 şasesiyle yol tutabilen çok başarılı bir araç ama trafikte, sen hata yapmasan bile yol hatalarını veya diğer araçların hatalarını kesinlikle vsa yokken affetmeyecek bir araç. ikisini de kullandım, her yerde gazlarım dersen ep3 yol tutuşu daha iyi.

Selim Kaynar
15-01-2010, 19:45
Benim ringlerde videolarını izlediğim s2k ları süren insanlar profesyonel bile olsa viraj çıkışlarında oversteer a düşüyor.Tabiki durumu hemen kontrol altına alıyor ancak bu durumu kontrol altına almaya çalışmak bile zaman kaybettiriyor.Sonuçta her virajdan düzlüğe çıkışta hızlanmaya erken başlamak gerekir ki ortama hızı yükseltmek için.Bunun için sınırları bazen aşıyorlar.Ancak bir ep3 te yada fd2 de viraj çıkışında görmedim hiç oversteer,belki de denk gelmedi.Sonuç olarak kullanmadım sadece video üzerine yorum yapıyorum.

TünayK
15-01-2010, 22:08
Benim ringlerde videolarını izlediğim s2k ları süren insanlar profesyonel bile olsa viraj çıkışlarında oversteer a düşüyor.Tabiki durumu hemen kontrol altına alıyor ancak bu durumu kontrol altına almaya çalışmak bile zaman kaybettiriyor.Sonuçta her virajdan düzlüğe çıkışta hızlanmaya erken başlamak gerekir ki ortama hızı yükseltmek için.Bunun için sınırları bazen aşıyorlar.Ancak bir ep3 te yada fd2 de viraj çıkışında görmedim hiç oversteer,belki de denk gelmedi.Sonuç olarak kullanmadım sadece video üzerine yorum yapıyorum.

allah allah onden ceker oldukları ıcın olabılır mı sence?

Selim Kaynar
18-01-2010, 12:07
allah allah onden ceker oldukları ıcın olabılır mı sence?

Kesinlikle fwd olması tabiki. Ama istersen viraj çıkışında fwd aracın da arkasını da kaydırabilirim her ne kadar konuyla alakalı olmasa da.
Her oversteer i gazla mı yapacağını zannediyorsun?

gcapraz
18-01-2010, 12:45
arkadaşlar bence testlerin yapıldıgı yerle ilgili degişir veriler DSF motovision test track ile nurburgring track farklıdır...
http://www.youtube.com/watch?v=-s2K-YMyrDA bi bakın sonlarında zamanı vericek...
http://www.youtube.com/watch?v=kyw9hdO5jy0 buda s2000 testi....

ikiside yagmurlu o ring testinde 52 yapıyorlar...
s2000 testinin sonundaki zamana bakarsak type r da yavaş kalıyor...

zaten dsf nin pisti yavaş geçilen bol virajlı bir pist belkide 4 vitese hiç atılmıyor bile...

buradan şunu çıkartabiliriz yüksek hızlı pistte type r yavaş kalıyor olabilir ve bu kesinlikle s2000 nin yüksek hızdaki ivmelenmesi ile alakalı fifth gear ın yaptıgı tesi izlersek anlarız zaten s200 virajda tutunamadıgını...

gcapraz
18-01-2010, 12:46
hatta ve hatta evo7 1 sırada görünüyor pistte ki evo7 düz gidişahı olarak s2000 den iyi olacagını sanmıyorum...

initial-D
18-01-2010, 16:43
önden çeker arabayla viraj çıkışında oversteer,s2000 in iyi yol tutamaması ve evo7 nin s2000den düzde zayıf olması...iyi valla

gcapraz
18-01-2010, 17:10
önden çeker arabayla viraj çıkışında oversteer,s2000 in iyi yol tutamaması ve evo7 nin s2000den düzde zayıf olması...iyi valla

evo7 s2000 den uzunda üstünmüdür diyorsun?

anlayamadım yazını o seepten soruyorum...

gcapraz
18-01-2010, 17:25
http://www.youtube.com/watch?v=BSHm97xrVCA viraj girişi yada çıkışı nasıl göreceginize baglı ama herşey ortada orta hızlı bir pistte....

nurburgring hızlı bir pist oldugundan(yüksek hız yapılan düzlükler) s2000 önde olması normal...

initial-D
18-01-2010, 17:28
evo7 s2000 den uzunda üstünmüdür diyorsun?

anlayamadım yazını o seepten soruyorum...

evet öyle diyorum.s2000 düzde evo 7 den üstünmü?

gcapraz
18-01-2010, 17:32
dsf motovision test ettigi evo7 stock evo7 ve 150 250 km aralıgındaki hardrolling bakarsak s2000 ileride olacagını düşünüyorum....

initial-D
18-01-2010, 17:35
valla öyle bişey bayaaa bayaa zor

evo 0-160: 12,7

s2000 0-160: 14,4

evo 0-200: 21,9

s2000 0-200: 24,5

0dan kalkışlarda zaten evo üstün ama ara hızlanmalardada özellikle yüksek süratte evo hertürlü önde olur

gcapraz
19-01-2010, 08:43
valla öyle bişey bayaaa bayaa zor

evo 0-160: 12,7

s2000 0-160: 14,4

evo 0-200: 21,9

s2000 0-200: 24,5

0dan kalkışlarda zaten evo üstün ama ara hızlanmalardada özellikle yüksek süratte evo hertürlü önde olur

1. neden sıfırdan kalkışlara bakıyorsun? pistte sadece time trail yapılırken sıfırdan kalkış yapılmaz biliyorsundur...
2. evo 4 çeker s2000 arkadan çeker 4 çekerin yüksek hızdaki dezavantajını anlatmaya gerek yok sanırım
3. yüksek hızdan kastım 200 üzeri hızlar.. nurburgring te araçlar 2 sektör neredeyse 200km altına düşmüyorlar...
4. birisi 240 bg rwd, digeri 276 bg awd 36 bg fark ve biri turbo digeri atmosferik. turbonun her viteste turbo lag zamanı var...
5. agırlık ve rüzgar dirençlerinden hiç bahsetmeye gerek yok sanırım...

deathofacar
19-01-2010, 09:50
s2000 dünyadaki tüm araçlardan üstündür :) ben bindiğim sürece de öyle olmaya devam edecektir:)
dün akşam saat 8 sularında siteye üye olduğunu düşündüğüm bir arkadaş siyah opel astrasıyla beni taciz ederken s2000 in nasıl yol tuttuğunu az kalsın tatsız bir şekilde öğrenecekti. özellikle yüksek hızda aynı hızla arkasından viraja girmemek lazım :)

fsunnetci
19-01-2010, 10:22
stock ep3 kasa type R'ın amortisör ve yayları yol tutuşunda arkayı bırakıyor ama bu tecrübeli bir şöförün kaileye almıyacağı bir derecede oluyor..yüksek süratlerde girilen virajlarda ep3 arkadan kayma eyilimi gösterirken s2000'de bu oran daha az oluyor..ağırlık merkezi dağılımından olsa gerek s2000 daha başarılı..

Onrcn
19-01-2010, 12:35
pWjMvrkUqX0

BlackEmperor
19-01-2010, 20:57
çok iyi gitmiş ama viraj çıkışları sakat arka atıyor

Onrcn
19-01-2010, 21:04
e normal, o pistte bir suru bump lar var adam zaten sinirda gidiyor. S2000 i ciddi kullanabilmek marifet ister, type-r daha affedici bu konularda :)

BlackEmperor
19-01-2010, 21:06
e normal, o pistte bir suru bump lar var adam zaten sinirda gidiyor. S2000 i ciddi kullanabilmek marifet ister, type-r daha affedici bu konularda :)

aynen ilk mesajımda bunu demek istemiştim rwd her zaman sakattır kullanabilen hızlı gider kullanamayan patlar :)

levent
19-01-2010, 22:08
e normal, o pistte bir suru bump lar var adam zaten sinirda gidiyor. S2000 i ciddi kullanabilmek marifet ister, type-r daha affedici bu konularda :)

bumplardan birinden sonraki kaza örneği 2si de aynı virajda kaza yapmış dikkatimi o çekti.

http://www.youtube.com/watch?v=t954qji0tF0&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=_IqmeuX7ffo&feature=related

Onrcn
20-01-2010, 02:05
orasi cok pis bi yer arkasi gorulmuyor ve yuksek suratle giriliyor. tam tepeyi ciktiginizda egim asagi oldugu icin tekerlerin yere olan basinci baya azaliyor. dikkatsiz suruculer icin bubi tuzagi orasi

levent
20-01-2010, 02:11
orasi cok pis bi yer arkasi gorulmuyor ve yuksek suratle giriliyor. tam tepeyi ciktiginizda egim asagi oldugu icin tekerlerin yere olan basinci baya azaliyor. dikkatsiz suruculer icin bubi tuzagi orasi

ama dikkat ettiğim nokta 2 aracında orda fren anında direksiyon hareketi sonucu + temas azalması yaşayarak kaza yapmaları oldu

EMG
20-01-2010, 02:14
pWjMvrkUqX0

Bu nasıl bir zevktir arkadaş yaa:)

initial-D
20-01-2010, 03:17
Bu nasıl bir zevktir arkadaş yaa:)

bu herif kopuk zaten yaaa:)yalnız motorun sesi dc2 integra-r gibi geliyo:)

Cihan Çizmeci
20-01-2010, 10:34
tam hatırlamıyorum forumdan bir arkadaşımız düzenlenen bir time trial yarışında fn2 ile birinci olmuştu. yarışlarda s2000 ve ep3 ler vardı diye hatırlıyorum ama tam emin değilim arkadaşlar


Ordan kesin bi yargı çıkmaz bence.Şöför çok etkili pistte kesinlikle.Kendi deneyimlerimden biliyorum tamamen orjinaş bi focusla yaylı amortisörlü gergili ve cılız motor mod.u olan 106'ları geçebiliosun.Aynı yarışta başka bir 106 evolarıda geçebiliyor :) Örnekler düzenlediğimiz ve aynı zamanda içinde yarıştığımız körfez pisti deneyimlerinden :)

fıd type r
20-01-2010, 16:16
s 2000 daha iyidir.

Onrcn
20-01-2010, 19:36
ama dikkat ettiğim nokta 2 aracında orda fren anında direksiyon hareketi sonucu + temas azalması yaşayarak kaza yapmaları oldu

Forza Motorsport 3 tede ayni problemi yasiyoruz : ) orda fren halinde ya spin yada otlara sagdan :)

Onrcn
20-01-2010, 19:37
Bu nasıl bir zevktir arkadaş yaa:)

o adam pek insan degil ya baya saglam kullaniyor

Schumi
20-01-2010, 22:00
orasi cok pis bi yer arkasi gorulmuyor ve yuksek suratle giriliyor. tam tepeyi ciktiginizda egim asagi oldugu icin tekerlerin yere olan basinci baya azaliyor. dikkatsiz suruculer icin bubi tuzagi orasi

anti-lift kitlerinin işe yaramayacağı kadar anlık bir iniş sanırım.

Selim Kaynar
23-01-2010, 17:01
önden çeker arabayla viraj çıkışında oversteer,s2000 in iyi yol tutamaması ve evo7 nin s2000den düzde zayıf olması...iyi valla

Tabiki bizim kadar sert araba kullanmıyorsan m amortisorlü 320 ci nin de önden kayacağını bilmeyebilirsin.Yada polemik yaratmak isteyebilirsin.Yada bir konu hakkında bir yazı tekniğinin nasıl kullanılması gerektiğini de öğrenmeye çalışabilirsin.Bu konuya Tünayk arkadaşımız da çok takılmış.Ben viraj dememişim viraj çıkışı demişim.Yada önden çeker araç yine dememişim.Bunun yerine fd2 ep3 demişim ki bilgi arayan üyeler bazı şeyler hakkında yorum yapabilsin. Zaten olayın rwd yada fwd ile ilgili olduğunu senin bu postundan önce belirtmişim.Bu açıdan da amacını anlamış değilim zaten.Çeşitli amaçlar güdebilirsin tabiki ancak yorum yaptığım konulardaki yazı tekniğimin biraz farklı olduğunu görebilirsin.

initial-D
24-01-2010, 00:27
Tabiki bizim kadar sert araba kullanmıyorsan m amortisorlü 320 ci nin de önden kayacağını bilmeyebilirsin.Yada polemik yaratmak isteyebilirsin.Yada bir konu hakkında bir yazı tekniğinin nasıl kullanılması gerektiğini de öğrenmeye çalışabilirsin.Bu konuya Tünayk arkadaşımız da çok takılmış.Ben viraj dememişim viraj çıkışı demişim.Yada önden çeker araç yine dememişim.Bunun yerine fd2 ep3 demişim ki bilgi arayan üyeler bazı şeyler hakkında yorum yapabilsin. Zaten olayın rwd yada fwd ile ilgili olduğunu senin bu postundan önce belirtmişim.Bu açıdan da amacını anlamış değilim zaten.Çeşitli amaçlar güdebilirsin tabiki ancak yorum yaptığım konulardaki yazı tekniğimin biraz farklı olduğunu görebilirsin.

önden çeker arabayla viraj çıkışında arkayı kaydırma kısmını sana yazdım ben sadece ve merak ettim.virajın girişinde ortasında stabil bi fwd o virajın çıkışında hızlnırken nasıl arkası kayıcak merak ettim?illa arkası kaysın diye gazı bırakma,sol ayak freni,el freni gibi saçma bişey yapmıyorsanız.siz hızlı kullananlar nasıl bi hızlı kullanıyorsunuzda gayet stabil bi viraj geçen araba viraj çıkışında kudurup arkasını bırakıyor hemde fwd iken?fwd dememişim diyorsun ama ep3,fd2 diyorsun bunlar rwd mi?

m amortisörlü viraj içinde ortasında çıkışında heryerinde önden kayabilir onda bi problem yok ama o nerden çıktı?

Selim Kaynar
25-01-2010, 00:03
önden çeker arabayla viraj çıkışında arkayı kaydırma kısmını sana yazdım ben sadece ve merak ettim.virajın girişinde ortasında stabil bi fwd o virajın çıkışında hızlnırken nasıl arkası kayıcak merak ettim?illa arkası kaysın diye gazı bırakma,sol ayak freni,el freni gibi saçma bişey yapmıyorsanız.siz hızlı kullananlar nasıl bi hızlı kullanıyorsunuzda gayet stabil bi viraj geçen araba viraj çıkışında kudurup arkasını bırakıyor hemde fwd iken?fwd dememişim diyorsun ama ep3,fd2 diyorsun bunlar rwd mi?

m amortisörlü viraj içinde ortasında çıkışında heryerinde önden kayabilir onda bi problem yok ama o nerden çıktı?
İkimizde aynı şeyden bahsediyoruz farkında mısın bilmiyorum?.Ben "gaz vererek fwd aracı viraj çıkışında arkadan kaydıramazsın" diyorum sen de "fwd araç nasıl arkadan kaysın?" diyorsun. Konuya dönecek olursak, fwd aracın ön lastiğinde hem dikey hem yanal bir kuvvet vardır. Ayrıca ağırlık transferi de bu lastikte negatif bir etki yaparak aracın hızlanması,viraja girmesi için gerekli olan sürtünme kuvvetini azaltır.Bunun sonucundan understeer meydana gelir.Ancak fwd araçta understeer i azaltabilirseniz rwd araçtan daha iyi bir traction kabiliyetine sahip oluruz bence.

initial-D
25-01-2010, 00:55
Kesinlikle fwd olması tabiki. Ama istersen viraj çıkışında fwd aracın da arkasını da kaydırabilirim her ne kadar konuyla alakalı olmasa da.
Her oversteer i gazla mı yapacağını zannediyorsun?

ben bu mesajın için yazmıştım.sende fwd nin viraj çıkışında arkadan kaymıyacağını söylüyorsan zaten sorun yok

GKS TypeR
25-01-2010, 09:05
tam hatırlamıyorum forumdan bir arkadaşımız düzenlenen bir time trial yarışında fn2 ile birinci olmuştu. yarışlarda s2000 ve ep3 ler vardı diye hatırlıyorum ama tam emin değilim arkadaşlar

benim o 2 tane s2000 2 tane ep3 (JOB ve GNS) onalaın arasında izmitte full stock fn2 ile birinci oldum. :cool:

GKS TypeR
25-01-2010, 09:07
benim nazarım da en iyi gazlanacak (trafik) araba sırasıyla FN2,EP3,s2000 dir.

Ranthor
25-01-2010, 09:12
trafik 'de gazlamak?
bu iş için bir kıstas var mı?

seko
25-01-2010, 09:34
benim o 2 tane s2000 2 tane ep3 (JOB ve GNS) onalaın arasında izmitte full stock fn2 ile birinci oldum. :cool:

fn2 lerin vtecing aralıgı daha genis belki o yuzdendir bu arada araba kendi gitmiyor pilotaj cok onemli bir kıstas burada :)

GKS TypeR
25-01-2010, 09:39
fn2 lerin vtecing aralıgı daha genis belki o yuzdendir bu arada araba kendi gitmiyor pilotaj cok onemli bir kıstas burada :)

pilotajla ilgili yazmak istemiyorum hepsi arkadaşım onlara ayıp olmasın :D

seko
25-01-2010, 09:56
pilotajla ilgili yazmak istemiyorum hepsi arkadaşım onlara ayıp olmasın :D

Ayıp olacak bir durum yok testlerde yurt dısında videolarda ep3 geciyor sen ep3 u gecmisin baska mantıklı bir acıklaması yok :D
pist ep3 e uymamıstır :hahaha:

GKS TypeR
25-01-2010, 10:02
Ayıp olacak bir durum yok testlerde yurt dısında videolarda ep3 geciyor sen ep3 u gecmisin baska mantıklı bir acıklaması yok :D
pist ep3 e uymamıstır :hahaha:

:D eyvallah

Almanci Tane-R
25-01-2010, 10:38
benim o 2 tane s2000 2 tane ep3 (JOB ve GNS) onalaın arasında izmitte full stock fn2 ile birinci oldum. :cool:

demek ki doğru hatırlıyorum. tekrar tebrikler :)

GKS TypeR
25-01-2010, 11:27
demek ki doğru hatırlıyorum. tekrar tebrikler :)

çok doğru hatırlıyosun, tekrar teşekkür ederim. ;)

Selim Kaynar
25-01-2010, 16:28
ben bu mesajın için yazmıştım.sende fwd nin viraj çıkışında arkadan kaymıyacağını söylüyorsan zaten sorun yok

Orda belirtmişim zaten fwd aracı konuyla alakası olmayan başka bir yöntemle arkadan kaydırabileceğimizi.
Saygılar İyi Forumlar.

M.A.D
26-01-2010, 17:22
fn2 gayet iyi yol tutuyo thollga şahittir

dediği laf vsa olmasaydı hala dönüyoduk :D:D

bi hayvan üstümüze kırdı araba nasıl topladı ben bile anlayamadım vsa ne kadar önemli olduğunu anladım

yay bile yok standart

nasıl yani vsa arabayı topladımı :soru: bizim pederin accorddada var fakat hala ne işe yaradığını çözemedim :D

SaBRi
26-01-2010, 18:28
nasıl yani vsa arabayı topladımı :soru: bizim pederin accorddada var fakat hala ne işe yaradığını çözemedim :D

Allah öyle bi olay yaşatmasın

bende ne gereksiz diyodum ki olaydan sonra önemini daha iyi anladım :D:D

M.A.D
27-01-2010, 14:36
işte ne işe yaradığını söylermisin :D ne durumda napmak lazım

8.000rpm
27-01-2010, 15:19
her durumda temkinli gitmek lazım özetle :D
o zamazingo devreye giriyorsa bişeyler yolunda değil demektir :D

AllTerrain
27-01-2010, 15:26
makasin kralini 2.5 tonluk yayla gibi jiple atabiliyorum,makas bir arac almak icin kistas olmamali, her aracla atilir. bkz.hatli minibusle veya ford transit ile ve dolmusla herkesin onune kiran maganda

SaBRi
27-01-2010, 15:31
işte ne işe yaradığını söylermisin :D ne durumda napmak lazım

sen bişey yapmıyosun o yapıyo yapıcagını :D:D:D sag kırıp sola kırınca araba kopar gibi olurken vsa yanıp yanıp sonüyo sonrada topladı aracı :)

edo typer
27-01-2010, 15:34
fn2 yı ılk surdugumde dunyam yıkılmıstı bu kdr nasıl kendını sacma sapan bırakıyor dıe. s2k ya gelınce arkadan ıtıs herkes suremez derım ama ustası surdumu on tekerlerın kontrol altında olması hıc bır seye degısılmez. ama ılk defa arkadan ıtıs surenın altında s2k olursa vtı ıcınden gecer;)

SONE-R
27-01-2010, 15:39
makasin kralini 2.5 tonluk yayla gibi jiple atabiliyorum,makas bir arac almak icin kistas olmamali, her aracla atilir. bkz.hatli minibusle veya ford transit ile ve dolmusla herkesin onune kiran maganda

sen jeep le yaparken iyi, dolmuşçu yapınca maganda oluyo ha... git bir de yüzüne söyle dolmuşçunun bu lafları..:)

AllTerrain
27-01-2010, 15:41
sen jeep le yaparken iyi, dolmuşçu yapınca maganda oluyo ha... git bir de yüzüne söyle dolmuşçunun bu lafları..:)

bende magandalik yapmiyorum demedimki :D hepimizin icinde var

Cimmeria
27-01-2010, 15:43
bende magandalik yapmiyorum demedimki :D hepimizin icinde var

genellemeyelim mümkünse içimizdeki magandalığı :)

AllTerrain
27-01-2010, 15:44
genellemeyelim mümkünse içimizdeki magandalığı :)

bence makas atmak magandalik, zevk alirim ama magandalik yaptigimida kabul ederim :D

Ranthor
27-01-2010, 15:53
"106 çok iyi kaçıyo trafikte
nal toplatıyorum herkese, type-r lar vtec açana kadar uçuyom kaçıyom"

bu konu böyle mi gitsin