Orijinalini görmek için tıklayınız : Differansiyel nasıl çalışır?
sabırla hepsini seyretmeniz lazım .
K4JhruinbWc
http://www.youtube.com/watch?v=K4JhruinbWc&feature=rec-r2-2r-1-HM
bu da basit bir kilitli - kilitsiz diff farkı testi
q-rQTHMVAuw
http://www.youtube.com/watch?v=q-rQTHMVAuw&feature=related
Mustafa Birsesli
11-01-2010, 00:13
çok güzel bir anlatım hiç bilmeyenlar için ilk ders bence işin mantıgını çok iyi anlatıyor
redbaron
11-01-2010, 00:35
a++++ süper anlatım.bi kilitli dif bulursam hemen alcam ama bulmak zor...
adam nasıl bı sunum yapmıs bellı deıl 10 uzerınden 100 .
super anlatım olmus bu vıdeonun 2 ncısını cekseler ıı olurmus
lsd fln anlatsaymıslar.
wuu süper anlatmışlar. ellerine sağlık
keşke ılk fılmde kılıtlı olanda anlatılsaymış
dragstar
11-01-2010, 13:27
güzel anlatmışlar kiitli diff önemli
burada güzel bir 4 çeker testi var
dolaylıda olsa differansiyel ile ilgili
http://www.youtube.com/watch?v=2OzK-oRPCbs&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=2OzK-oRPCbs&feature=related
bu da eski ama güzel bir video
http://www.youtube.com/watch?v=Sd2nVtkNMZQ&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=Sd2nVtkNMZQ&feature=related
dragstar
11-01-2010, 17:12
subarudaki awd olayını çok güzel açıklamışlar geriside harbiden çöp vagın 4 motionı filan püff
çok yararlı ve açıklayıcı videolar.
fsunnetci
11-01-2010, 21:52
ilk video çok harika gerçekten de paylaşım için teşekkürler..
gambit49
11-01-2010, 22:00
linkler calismio bende mi sorun var
Peki bu kilitlinin yüzdelik oranları var onlarla ilgili bilgisi olan var mı?
Peki bu kilitlinin yüzdelik oranları var onlarla ilgili bilgisi olan var mı?
%60 kilitli olsun mesela, bir teker patinajda kalıyorsa aktarmanın iletildiği diğer teker bu patinaj halindekine %60 tölerans tanıyor sonrasında güç patinaj yapmayan tekere iletiliyor diye biliyorum ben, eksik yada yanlış olabilir kafamdakini tam yansıtamadım çünkü.:)
barışbazan
11-01-2010, 23:28
çok teşekkürler cok güzel videolar:)
waterboy07
12-01-2010, 12:35
Teşekkürler çok güzel.
kilit oranı şu şekilde (benim bildiğim)
kilit olmayan %0 kilitli :
bir lastik yere sağlam basıyor ama diğeri boşta ise
diyelim sağ taraf buz üzerinde veya çamura saplandı dönüyor hızlıca .
bu sahnede,
yere sağlam basan tekerleğe hiç güç gitmez
araç maymun gibi kalır orada
%60 kilit :
araç gene aynı yerde ,tek farkı % 60 diff kilidi var ,
sağdaki lastik tek başına dönemez !
gücün %60 lık kısmı her zaman diğer tarafa aktarılır
haliyle araç ilerleyerek oradan kurtulur .
çok çeşitli diff kilitleri var:
elektronik olanları var
duruma göre devreye giren, duruma göre oranı değişenler var.
iyi olanları var , pek işe yaramayanları var ,
mesela;
vw golflerin bazı modellerinde elektronik diff kilidi diye bir şey var .
gene bildiğim kadarıyla sistem şöyle çalışıyor,
diff gene bildiğimiz klasik ,
aracın sağ tekeri gene çamura saplandı diyelim, hızla dönüyor,
bunu abs sensörlerinden anlıyor ve hızla dönen tarafa fren uygulmaya başlıyor,
haliyle güç diğer tarafada aktarılıyor bir nebze, öbür tarafta dönmeye başlıyor.
tecrübelerime göre:
kilit iyi birşeydir ,
tecrübeli kullanıcı ister , amatör işi değildir.
örnek %60 oranı ciddi yüksektir, %25 oranla bile fırıldak gibi olduğun yerde dönebilirsin.
kullanabilen için virajda büyük avantaj sağlar .
selcukkoylu
13-01-2010, 22:29
benim mercedeste asd var.yani elektrikli kilit defransiyel.çok işe yarıyo. çamurda ve virajda denedim süper ama buzda denemedim
Harika olmuş , cok basit ve anlaşılır teşekkürler
Absinthé
14-01-2010, 11:59
DSC (bmw) karda buzda bile kesinlikle çok işe yarıyor.
Geçen sene kışın , kar bastırdıgı zaman "yaz lastikleriyle" Tekirdağ üzerinden çanakkaleye gitmiştim görenlerin ağzı açık kalmıştı. :) Elektronik kilit vazifesi görüyor.
Premier4509
24-02-2010, 17:45
2nci video gerçekten çok güzel.Teşekkürler.
fsunnetci
25-02-2010, 09:54
Benim Integrada'da LSD Var difransiyel kilidi gerçekten çok amaçlı ister karlı buzlu yollarda ister sert virajlı yollarda her yol şartında direksiyon hakimiyeti sağlıyor araca:D
draglarda bile lastiklerin yere tam basmasından dolayı 1 ve 2.viteslerde araç hiç sarmıyor:D böylece Type R 'lar ile kalkışlarda kafa tutuyorum önde oluyorum ama sonrası *****:o
Anlatım çok güzel bilmeyenler için öğretici ve difransiyel keçelerini almam gerektiğini hatırladım.
İlk video başta olmak üzere çok güzel anlatıyor, teşekkürler...
individual
26-02-2010, 12:56
keşke ılk fılmde kılıtlı olanda anlatılsaymış
aynen katılıyorum :D :icon_tup:
dadaloglu1
08-06-2010, 15:27
Üstatlar muhteşem hele ilk video, herkeze çok teşekkürler
Çok güzel anlatıyor paylaşım için teşekkürler. +Chevy firmasınıda iyi iş çıkarmış anlatım olarak ama.
youtube bi geliyor bi gidiyor anlamadım neden??
KingoAtmo
26-08-2010, 13:25
İlk Video muhteşem açıklamış, paylaşım için teşekkürler
cok yararlı bı konu olmuş anlatım ıkı vıdeoda super
AtmoSpheriC
19-08-2011, 17:26
custom yapılmış kaynakLı diferansiyellerde kilit oranı %100 mü oLuyor
Evet ama kullanımı çok zor oluyor. Sollamaya çıktığında bile araba kasıyor kendini.. :)
teşekkürler keyifle izledim daha ne kadar basit anlatılabilirdi ki
kaynak çok kötü. gerisi güzel
AtmoSpheriC
20-08-2011, 11:51
anladım teşekkürler
Peki şu kilit sisteminin nasıl çalıştığını nasıl kilitleme vs. yaptığını anlatan bir video varmı ? LSD olayından bahsediyorum ben bulamadım.
AUTO DIFF LOCK (http://www.youtube.com/watch?v=PwAJozPj7JQ) böle bişi var.
kilit oranı şu şekilde (benim bildiğim)
kilit olmayan %0 kilitli :
bir lastik yere sağlam basıyor ama diğeri boşta ise
diyelim sağ taraf buz üzerinde veya çamura saplandı dönüyor hızlıca .
bu sahnede,
yere sağlam basan tekerleğe hiç güç gitmez
araç maymun gibi kalır orada
%60 kilit :
araç gene aynı yerde ,tek farkı % 60 diff kilidi var ,
sağdaki lastik tek başına dönemez !
gücün %60 lık kısmı her zaman diğer tarafa aktarılır
haliyle araç ilerleyerek oradan kurtulur .
çok çeşitli diff kilitleri var:
elektronik olanları var
duruma göre devreye giren, duruma göre oranı değişenler var.
iyi olanları var , pek işe yaramayanları var ,
mesela;
vw golflerin bazı modellerinde elektronik diff kilidi diye bir şey var .
gene bildiğim kadarıyla sistem şöyle çalışıyor,
diff gene bildiğimiz klasik ,
aracın sağ tekeri gene çamura saplandı diyelim, hızla dönüyor,
bunu abs sensörlerinden anlıyor ve hızla dönen tarafa fren uygulmaya başlıyor,
haliyle güç diğer tarafada aktarılıyor bir nebze, öbür tarafta dönmeye başlıyor.
tecrübelerime göre:
kilit iyi birşeydir ,
tecrübeli kullanıcı ister , amatör işi değildir.
örnek %60 oranı ciddi yüksektir, %25 oranla bile fırıldak gibi olduğun yerde dönebilirsin.
kullanabilen için virajda büyük avantaj sağlar .
pekı ozaman bizim aracta eds idi sanırım elektronık dıfransıyel ondan var dıye bılıyorum buda o işi yapıyormu ?
civic type r lardaki helical lsd nasıl bişi oluyor o zaman?
AUTO DIFF LOCK (http://www.youtube.com/watch?v=PwAJozPj7JQ) böle bişi var.
Teşekkür ederim pek yeterli olmadı ama sanırım işin özünde merkez kaç sistemi var anladığım kadarıyla.
Hikmet Gönül
27-08-2011, 01:51
tesekkurler..
Paylaşım için teşekkürler...
EmraHonda
29-03-2012, 15:22
Faydalı bir bilgi. Gerçekten izlerken bilmediğimden olsa gerek vaaay dedirtiyor.
Firat.M3
29-03-2012, 21:50
ayrıca ek bir bilgi olsun,
icat edildiğinden bu yana işleyişi değişmeyen tek şey difransiyeldir. bulunduğu günkü gibi kullanılır hala.
kkursat01
21-07-2012, 20:59
videolar on numara teşekkürler bilgi için
Oldschool
19-10-2012, 16:42
http://www.youtube.com/watch?v=NtJcl7Xcyh0
Görsel Menekşe
20-10-2012, 10:03
Bazı durumlarda kilitsiz diferansiyeli sol ayak freniyle kilitleyebiliriz,
mesela geçen sene b.çekmece sahilde kaldırımın üzerinden çaprazlama diğer şeride geçmeye çalışırken sol ön tekerlek askıda kalmıştı, asvalt da kum kaplı olduğundan lastik hafiften basmasında rağmen sadece olduğu yerde patinaj çekiyodu(sağ tekerleğe güç gitmiyo tabiki), ben orda sol ayağımla frene basarak kurtarmıştım arabayı.
Aslında bunu viraj çıkışlarında da uygulayabiliriz ama bu da heel and toe gibi ileri düzey bir teknik ve normal kullanımda(ve 200hp altı otomobillerde) gerçekten gereklimi, orası tartışılır.
Hep merak ettiğim ama tam olarak aradaki farkı öğrenemediğim bir konuydu çok teşekkürler paylaşım için ;)
Aslında bunu viraj çıkışlarında da uygulayabiliriz ama bu da heel and toe gibi ileri düzey bir teknik ve normal kullanımda(ve 200hp altı otomobillerde) gerçekten gereklimi, orası tartışılır.
heel & toe ile olmaz da o iş, ancak sol ayak freni ile kafadan kaymayı bir nebze dizginleyebilirsin ön çeker araçlarda, cidden işe yarar ama her zaman yapamayacağın için kilitli diff işlevini göremezsin yine :)
Görsel Menekşe
03-11-2012, 09:56
heel & toe ile olmaz da o iş, ancak sol ayak freni ile kafadan kaymayı bir nebze dizginleyebilirsin ön çeker araçlarda, cidden işe yarar ama her zaman yapamayacağın için kilitli diff işlevini göremezsin yine :)
Yok ben zorluk derecesini belirtmek için öyle söyledim. H&T frenajla alakalı onu biliyorum.
heel & toe ile olmaz da o iş, ancak sol ayak freni ile kafadan kaymayı bir nebze dizginleyebilirsin ön çeker araçlarda, cidden işe yarar ama her zaman yapamayacağın için kilitli diff işlevini göremezsin yine :)
şöylede bişey var elektronik gaz kalebeği olan araçlarda sol ayak freni yapamassınız. gazla frene aynı anda bastığınızda gazı otomatik keser. gaz teli olan araçta yapılır ama lsd nin yerini tutmaz tabi .
videolar cok guzel açıklayıcı olmuş . std. araçlarda genelde %25 kilit oluyor
kanashibari
03-11-2012, 10:17
Güzel kilit. Güzel güç aktarımı sağlıyor.
Mehmet Gazihan
03-11-2012, 10:19
şöylede bişey var elektronik gaz kalebeği olan araçlarda sol ayak freni yapamassınız. gazla frene aynı anda bastığınızda gazı otomatik keser. gaz teli olan araçta yapılır ama lsd nin yerini tutmaz tabi .
videolar cok guzel açıklayıcı olmuş . std. araçlarda genelde %25 kilit oluyor
Yazılımla çoğu aracın sol ayak freni yapabilmesine imkan sağlanabilir..
mehmetdemirtas
03-11-2013, 12:12
Çok güzel bir kaynak oldu teşekkürler
Limited Slip Differential - Explained - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=ujsxq9WBllU)
1 Way - 2 Way - 1.5 Way LSD - Explained - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=6DmItXixE30)
keyfekeder
23-02-2014, 22:45
kilitli diferansiyelin iyi birşey olduğunu biliyordum ama calışma prensibi hep soru işaretiydi kafamda çok teşekkürler..
hknpower
24-02-2014, 08:09
en açıklayıcı diferansıyel videosu bence..
Diferansiyel Dişli Nasıl Çalışıyor - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=U5bixpjVNUg)
http://www.youtube.com/watch?v=U5bixpjVNUg
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.