Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yağ Soğutma Sistemi Kurmak?



Murat
16-01-2010, 12:10
önceden 80 i geçmeyen yağ ısısının son işlemlerden sonra, uzun süreli gazlamalar sonucu 95/100 lere gelmesi nedeni ile ufak çapta bir yağ soğutma sistemi kurmak istiyorum.

bunun için ne gibi yöntemler önerebilirsiniz?

Gidip bir kit mi almalı yoksa bir radyatör bulup işe girişmeli mi?

Tabiki önemli olan rakamın en ucuz düzeyde olması :)

TünayK
16-01-2010, 12:14
oncelıkle ısı degıl sıcaklık...ıkıncı olarakta aracında ne degıstıkı yag sıcaklıgın degısıyor?

Maxi
16-01-2010, 12:46
95-100 dereceler için yağ soğutucusuna gerek yok ,
daha yukarılara çıkıyorsa düşünülür ama önce neden çıkıyorki ??? diye sormak lazım .

ikincisi ,
yağ ne kadar soğuksa o kadar iyidir mantığı olmaz,
o yüzden orjinal yağ radyatör soğutucusu ayrı olan araçlarda ,
yağ radyatörlerinin girişinde mekanik bir cıvalı termostat bulunur (kanalın içinde)
normalde yağ radyatörü devrede değildir, belli bir seviyenin üzerine çıktığı zaman yol açılır ve soğutma o zaman başlar .

dragstar
16-01-2010, 13:06
95-100 dereceler için yağ soğutucusuna gerek yok ,
daha yukarılara çıkıyorsa düşünülür ama önce neden çıkıyorki ??? diye sormak lazım .

ikincisi ,
yağ ne kadar soğuksa o kadar iyidir mantığı olmaz,
o yüzden orjinal yağ radyatör soğutucusu ayrı olan araçlarda ,
yağ radyatörlerinin girişinde mekanik bir cıvalı termostat bulunur (kanalın içinde)
normalde yağ radyatörü devrede değildir, belli bir seviyenin üzerine çıktığı zaman yol açılır ve soğutma o zaman başlar .

hımm civalı termostat olayını bilmiyordum teşekkürler

bnm araçta radyatör yok bakır u boru var hava sıcakken uzun süreli sıkıştırma sonucu yağ harareti göstergede ortayı 1-2 diş kadar geçiyordu folia-tec oil filter cooler aldım azda olsa işe yaradı tabi durum sende nasıl bilmiyorum anladığım kadarıyla yağ radyatörü yok sadwich plate alıp ufak bir yap radyatörü takabilirsin yurtdışında yüklü 106 saxoların neredeyse hepsinde bu sistem var

PPR engineering
16-01-2010, 13:24
Eğer stock tan 3000 4000 fazla devir ceviriyosan hatta daha da az devirlerde doğal olarak yağ sıcaklığın yükselicektir eğerki 100 dereceyi gecmiyorsa kesinkille gereği yok heleki yağ radyotörünü bazı arkadaşlar direk olarak başka araçlardan custom olarak uydurma spec diye tabir ettiğimiz :)kabaca:) termostat olmadan bağlıyolar ve buna takriben yağ basınçları düştüğü gözleniyo..bu da hiç hoş olmayan sonuçlar cıkartabilir sana...bence buraya aracının speclerini yaz ve yağ sıcaklığı skıştırdığın zaman nerelerde geziyo ve gaz kestiğin zaman ne zamanda düşüyo hemenmi biraz bekliyomu gibi bunların hepsi etken...

brkkksln
16-01-2010, 13:29
yağ radyatörü uygulamalarında yağ basıncında ne gibi değişimler oluyor?(cvp yazılmış ben sorana kadar :) )
basınç değişikliğinin önüne nasıl geçilir?

radyatör termostatlı değilde sürekli dolaşımlı olsa yağ sıcaklığı normal kullanımda ne seviyelere geriler? (yoksa sadece üst devirlerdeki problemin mi önüne geçmiş oluruz?)

Murat
16-01-2010, 14:18
95-100 dereceler için yağ soğutucusuna gerek yok ,
daha yukarılara çıkıyorsa düşünülür ama önce neden çıkıyorki ??? Diye sormak lazım .

Ikincisi ,
yağ ne kadar soğuksa o kadar iyidir mantığı olmaz,
o yüzden orjinal yağ radyatör soğutucusu ayrı olan araçlarda ,
yağ radyatörlerinin girişinde mekanik bir cıvalı termostat bulunur (kanalın içinde)
normalde yağ radyatörü devrede değildir, belli bir seviyenin üzerine çıktığı zaman yol açılır ve soğutma o zaman başlar .

ewt bahsettiğin gibi aynı radyatördeki gibi bişey düşünüyorum. ısınma sebebinden emin değilim açıkcası.bir ihtimal headers a çok yakın gecen su kanalı nedeni ile olabilir.çünki su da önceye oranla çok seri ısınıyor.


eğer stock tan 3000 4000 fazla devir ceviriyosan hatta daha da az devirlerde doğal olarak yağ sıcaklığın yükselicektir eğerki 100 dereceyi gecmiyorsa kesinkille gereği yok heleki yağ radyotörünü bazı arkadaşlar direk olarak başka araçlardan custom olarak uydurma spec diye tabir ettiğimiz :)kabaca:) termostat olmadan bağlıyolar ve buna takriben yağ basınçları düştüğü gözleniyo..bu da hiç hoş olmayan sonuçlar cıkartabilir sana...bence buraya aracının speclerini yaz ve yağ sıcaklığı skıştırdığın zaman nerelerde geziyo ve gaz kestiğin zaman ne zamanda düşüyo hemenmi biraz bekliyomu gibi bunların hepsi etken...

orjinden 1500 devir falan fazla çeviriyorum.100 ü geçmiyor ama yazın ne olacağını bilmiyorum :)

yaklaşık yarım saat bi saat sıkıştırırsam 100 ü buluyor. Gaz kesersem sabit alt devirde 10 dk gibi bi sürede 90 a düşüyor.öncelerde 90 ı pek görmediğim için tedirgin ediyor :)

araçta motor içinde birşey yok. Sıkıştırma flan normal. Emme egzoz manifoldu ve kelebek artı dereceli var.

dragstar
16-01-2010, 15:12
hımm termostat olayını hiç böyle düşünmemiştim peki yazın yağ ısınıyorsa aşırı bi incelme oluyordur yağ soğutucu koymak yerine normalde 10w-40 olan yağımızı 10w-60 koysak olurmu

Safak
16-01-2010, 15:13
100 çok fazla değil.

Murat
16-01-2010, 16:09
hımm termostat olayını hiç böyle düşünmemiştim peki yazın yağ ısınıyorsa aşırı bi incelme oluyordur yağ soğutucu koymak yerine normalde 10w-40 olan yağımızı 10w-60 koysak olurmu

yağ konusunda olay daha farklı. 90 derece sabit tutmak istiyorum asıl amacım...

şu an 100 ü buluyor.yazın dahada artacaktır bence.?

Safak
16-01-2010, 16:18
Orjinal sistem suyla soğutoyurdur büyük ihtimalle. Zaten 90 da sabitlemesinin sebebi de o.

100 ü bulsun o kadar sıkıştırınca, hatta sıkıştırınca yazın biraz geçsin, problem olmaz.

Ama, yağ radyatörü illa kullanıcam diyorsan, onlar da termostatlı sistemdir, belli bir sıcaklıkta açar ve kapar. Al, tak kullan...Zararı olmaz.

despe
16-01-2010, 16:52
su kanallarım headers a yakın demişsin. bence eğer headers ın sarılı değilse ilk önce headers ını sarıp çevreye yaydığı ısıyı düşürebilirsin.

erh
16-01-2010, 17:12
Her yag sogutucusu olan aracta civalı termometre falan yok arkadaslar.. Örnegin 94 astra gsi da ön tarafta yag sogutucu radyator vardır ama öyle civalı vs bir müşür yoktur. aracındaki yag sıcaklıgı zarar verecek seviyelerde değil bence hiç dokunma. aracına yuksek sıcaklıkta daha fazla koruma yapabilecek bir yag koy yeterli. Mobil 1 motorsport gibi.. Aracının yaglama sistemine ekleyecegin her eleman aracının yag basıncının dusmesine sebep olacaktır. Yinede yag radyatoru takmak istersen aracının yag pompasının daha yuksek basınclı olanla degiştirilmesi veya kuru yaglamaya gecilmesi gerekir..

AhmetH
16-01-2010, 17:26
yağ basıncının düşeceğini zannetmiyorum sonuçta sıvılar sıkışmaz ekstradan 1 lt fark yaratır mı sizce sistem ?

yağ filitresinin olduğu yere bir aparat bağlıyorlar
gerisi borulama ve radyatör

bir resim buldum;

http://www.glowshift.com/ProductPics/13rowoilcookerkit.jpg

Murat
16-01-2010, 19:47
su kanallarım headers a yakın demişsin. bence eğer headers ın sarılı değilse ilk önce headers ını sarıp çevreye yaydığı ısıyı düşürebilirsin.

headers ı takmadan sarıcaktım ama fırsatım olmadı.yazın bunu da yapıcam.2 iş olucak ama napalım :)


Orjinal sistem suyla soğutoyurdur büyük ihtimalle. Zaten 90 da sabitlemesinin sebebi de o.

100 ü bulsun o kadar sıkıştırınca, hatta sıkıştırınca yazın biraz geçsin, problem olmaz.

Ama, yağ radyatörü illa kullanıcam diyorsan, onlar da termostatlı sistemdir, belli bir sıcaklıkta açar ve kapar. Al, tak kullan...Zararı olmaz.

aynen. su ile yağ ısısı hızlı bir şekilde eşitlensin diye bir sistem var.bilirsiniz pejolardaki.



basınç sorununu nedeni ile sıcak bakmıyorum zaten.fakat yorumlardan anladığım kadarı ile ortak fikir 100 derecenin normal sayılabileceği.aynı şekilde sıkıştırmayı kesince soğuma oluyorsa sorun yok. yazın bakalım ne olacak.

PPR engineering
16-01-2010, 22:32
ewt bahsettiğin gibi aynı radyatördeki gibi bişey düşünüyorum. ısınma sebebinden emin değilim açıkcası.bir ihtimal headers a çok yakın gecen su kanalı nedeni ile olabilir.çünki su da önceye oranla çok seri ısınıyor.



orjinden 1500 devir falan fazla çeviriyorum.100 ü geçmiyor ama yazın ne olacağını bilmiyorum :)

yaklaşık yarım saat bi saat sıkıştırırsam 100 ü buluyor. Gaz kesersem sabit alt devirde 10 dk gibi bi sürede 90 a düşüyor.öncelerde 90 ı pek görmediğim için tedirgin ediyor :)

araçta motor içinde birşey yok. Sıkıştırma flan normal. Emme egzoz manifoldu ve kelebek artı dereceli var.

mobil 5w50 yağ koy bunun dışında kesinlikle ve kesinlikle senin ihtiyacın yok yağ radyötörüne....

PPR engineering
16-01-2010, 22:35
yağ basıncının düşeceğini zannetmiyorum sonuçta sıvılar sıkışmaz ekstradan 1 lt fark yaratır mı sizce sistem ?

yağ filitresinin olduğu yere bir aparat bağlıyorlar
gerisi borulama ve radyatör

bir resim buldum;

http://www.glowshift.com/ProductPics/13rowoilcookerkit.jpg

bu gösterdiğiniz radyötürde yaklaşık olarak 500 gr seviyelerinde gezer...yok bu arkadaşımızın kesinlikle ihtiyacı yok gönül rahatlığıyla söyliyebilirim...benden daha profesyonel olan arkadaşlarımızda beni doğruluyacaklarını düşünüyorum....

Murat
16-01-2010, 22:39
Mobil 1 0W-40 Protection Formula (EU) SuperSyn Fully Synthetic kullanıyorum.

http://www.mobil.com/Turkey-Turkish/Lubes/PDS/GLXXTRPVLMOMobil_1_0W-40.asp

PPR engineering
16-01-2010, 22:39
Her yag sogutucusu olan aracta civalı termometre falan yok arkadaslar.. Örnegin 94 astra gsi da ön tarafta yag sogutucu radyator vardır ama öyle civalı vs bir müşür yoktur. aracındaki yag sıcaklıgı zarar verecek seviyelerde değil bence hiç dokunma. aracına yuksek sıcaklıkta daha fazla koruma yapabilecek bir yag koy yeterli. Mobil 1 motorsport gibi.. Aracının yaglama sistemine ekleyecegin her eleman aracının yag basıncının dusmesine sebep olacaktır. Yinede yag radyatoru takmak istersen aracının yag pompasının daha yuksek basınclı olanla degiştirilmesi veya kuru yaglamaya gecilmesi gerekir..

opelin zaten motoru yüksek sıcaklıklarda calıştığını hepimiz biliyoruz...ancak astra gsi stock kıullanımda bu soğutucu yine gerekmez fakat üretici firma arabasının kullanıcılar tarafından up edilceğini bildikleri için yağ radyötörü koymuşlardır.

PPR engineering
16-01-2010, 22:44
Mobil 1 0W-40 Protection Formula (EU) SuperSyn Fully Synthetic kullanıyorum.

http://www.mobil.com/Turkey-Turkish/Lubes/PDS/GLXXTRPVLMOMobil_1_0W-40.asp

5w50 kullandım gerçekten kaliteli bir yağ yüksek sıçaklıklarda aşırı etkili diyebilirim size 10w60 çok kalın geliceği için en uygun gördüğüm bu yağdır ben tabiki kendi capında bu işleri kendi işime yarıycak şekilde biliyorum ve tecrübelerimi burda arkadaşlarımla paylaşıyorum ve sizlerin tecrübelerindede yararlanıyorum...0w40 değilde 5w50 çuk diye oturur deriz ya tam olarak senin aracına öğle bir yağ ama 0w40 ciddi konuşmak gerekirse kısa zamanda değilde uzun zamanda yoracaktır arabayı...

Murat
16-01-2010, 22:47
yracaktan kasıt ndir? açarmısın braz daha?

PPR engineering
16-01-2010, 22:51
Şimdi şöle arabam eskisine oranla yağı daha ısınıyo ve yağ radyötörü takmak istiyorum dedin.bende 100 dereceyi geçmiyosa aşırı olarak gerek yok yağını değiştirmeni gerektiğini yazdım çünkü o sıçaklıklarda en iyi koroumayı yapan yağ mobil 5w50 yağdır senin şu an kullandığın yağda iyidir ama o sıçaklıklara göre biraz daha ince kalıyo umarım sana yardımcı olmuşumdur ve kullanırsan bu yağı memnun kalırsın üzmez...

erh
16-01-2010, 23:05
opelin zaten motoru yüksek sıcaklıklarda calıştığını hepimiz biliyoruz...ancak astra gsi stock kıullanımda bu soğutucu yine gerekmez fakat üretici firma arabasının kullanıcılar tarafından up edilceğini bildikleri için yağ radyötörü koymuşlardır.

Ben astra gsi için yorum yapmadım farkettiysen sadece orjinalinde oldugunu soyledim.. :)

PPR engineering
16-01-2010, 23:13
yok yanlış anlamayın ben sadece ekledim:)

gsi_club
17-01-2010, 02:04
murat benim araç devamli 90° yag sicakligi bu çok normal.benim yaz kis devamli ayni bunda bir sorun yok.rahatça gazlayabilirsin :)

Murat
17-01-2010, 02:06
90 olması sorun değilki. 100 ü buluyor olması tedirgin edyor
:)

-ER-
17-01-2010, 02:22
Valla bende ilk zamanlarda korkuyordum benim arabada 100 e gelince ki 10-w40 kullanıyordum 10-w60 dan sonra yağ ve motor ısısın biraz daha aşağılarda takıldığını fark ettim.
Aşırı gazladığımda yağ ısısı 120lere doğru çıkıyordu
Aynı zamanda motor hararetide artıyordu. Bunun üzerine ustama gidip müşürüm falan bozuk zannetmiştim ustamda yine burada söylenenleri söyledi normal dedi ki senin aracın (benimkini kastediyo) Zaten hararetli çalışan bir araç ısı çoğunluklar 90larda gezer hiç bir sıkıntı yok hararet yaptırabilmen için 120 ye gelmen gerekir 90 da tek motor 90ı geçince 2 motorda devreye girer soğutur demişti bi sıkıntı olmadığını oradan biliyorum :)
Ama 10w60 yağ düşürdü değerleri tavsiye edebilriim

dragstar
17-01-2010, 02:52
bnm son kararım 2. hanesi 40 dan büyük olan yağ kullanmak

PPR engineering
17-01-2010, 03:38
10w60 çok kalın gelir mrat bence dediğim gibi 5w 50 mobil1 sonra dua ediçeksin merak etme...

Murat
17-01-2010, 12:40
10 60 sabahları kıs dönemide sorun çıkartabilir diye düşünüyorum. Normalden %10 falan fazla yağ da eksiltyorum.sanırım 5 50 yi deneyeceğim.

dragstar
17-01-2010, 12:49
5-50 varsa bende denerim tabi tam sentetikse:)

Oz`
17-01-2010, 13:18
10-60 kalın yağ değildir ve suan Trde bulabiliceğin en iyi yağlardan biridir geç ısınır ama ısınırsa 120derece civarları kendini acayip iyi şekilde korur ayrıca 100 derece gayet iyi bi rakam benim arabalarımın hemen hepsinde yağ sıcaklığı vardır 90~110 arası gayet güzel derecedir yağın çalışması için Buraya kadar hersey okey

*şimdi yağım durup dururken arttı diyorsan sebebleri çok olabilir ?
Arabanda çip varmı biliyorum Bir sorundan dolayı araban yavasladımı ? egerki evet ise araban rotarda olabilirondan dolayı çok aşırı şekilde ısınıyor olabilir sabahları.
ARabanın yataklarında sorun yasıyor olabilirsiniz.
Yağının artık ömrü bitiyor olabilir.
suyun eksin olabilir.
Arkadaki Yağ su soğutucun Zamanla tıkanmış olabilir kiraçlenmiş felan

Murat
17-01-2010, 13:24
10-60 kalın yağ değildir ve suan Trde bulabiliceğin en iyi yağlardan biridir geç ısınır ama ısınırsa 120derece civarları kendini acayip iyi şekilde korur ayrıca 100 derece gayet iyi bi rakam benim arabalarımın hemen hepsinde yağ sıcaklığı vardır 90~110 arası gayet güzel derecedir yağın çalışması için Buraya kadar hersey okey

*şimdi yağım durup dururken arttı diyorsan sebebleri çok olabilir ?
Arabanda çip varmı biliyorum Bir sorundan dolayı araban yavasladımı ? egerki evet ise araban rotarda olabilirondan dolayı çok aşırı şekilde ısınıyor olabilir sabahları.
ARabanın yataklarında sorun yasıyor olabilirsiniz.
Yağının artık ömrü bitiyor olabilir.
suyun eksin olabilir.
Arkadaki Yağ su soğutucun Zamanla tıkanmış olabilir kiraçlenmiş felan


çip eski sisteme göre yazılmış durumda ve şu anki sistemde çok kötü tepki veriyor.
sabahları sorun yok.basmazsam da sorun yok.80 e gelmiyo bile.
yataklar 4 ay önce ii duumdaydı.
yağ değişeli 4 ay 2000 km oldu.0 40.
su tam.
hepsi temizlendi 4 ay önce.

ynlız arç 17 afr fakirde yürüyor normal 3000 devr kullanımda :) ama ısınma olmuyor öle aşırı yağda.olsa benzin az die fazla ısınıyor dicem ama hayır.

ama dip gazda 10 afr falan çalışıyor.çok benzin gelmesi de ısıtırmı? soruun kynağı bu olabilir diye düşünüyorum.?

Oz`
17-01-2010, 13:28
17 kötü rakam gazlarkende 13 lerde olman lazım normalde 14 sanırsam O2 sensorunde sorun var :)

Murat
17-01-2010, 13:32
edtlm bir üst mesajı.daha açıklayıcı.

o2 zten bozuk.en güzeli beyin ve yazılımdan sonra bu konuyu yeniden değerlendirmek sanırım.

PPR engineering
17-01-2010, 13:54
10-60 kalın yağ değildir ve suan Trde bulabiliceğin en iyi yağlardan biridir geç ısınır ama ısınırsa 120derece civarları kendini acayip iyi şekilde korur ayrıca 100 derece gayet iyi bi rakam benim arabalarımın hemen hepsinde yağ sıcaklığı vardır 90~110 arası gayet güzel derecedir yağın çalışması için Buraya kadar hersey okey

*şimdi yağım durup dururken arttı diyorsan sebebleri çok olabilir ?
Arabanda çip varmı biliyorum Bir sorundan dolayı araban yavasladımı ? egerki evet ise araban rotarda olabilirondan dolayı çok aşırı şekilde ısınıyor olabilir sabahları.
ARabanın yataklarında sorun yasıyor olabilirsiniz.
Yağının artık ömrü bitiyor olabilir.
suyun eksin olabilir.
Arkadaki Yağ su soğutucun Zamanla tıkanmış olabilir kiraçlenmiş felan

Aynı şekilde size katılıyorum ama yağlarla ilgili uzun süreler araştırma yaptım bu ısılarda 100 derece gibi 5w50 mobil süperdir hem sabahlarıda hiç bir problem olmaz ilk startta.tecrübeye sabittir...ama tabiki şartlar cercevesinde 10w60 edge türkiye şartlarında kullanılıcak iyi yağlardandır...

Ranthor
17-01-2010, 13:56
Bence de 5w50 dene.
10w60 güzel de; eğer 50 multigrade derece olan bir yağ istediğin korumayı sağlıyorsa.
Daha çok performans alırsın. önce 5w50 dene baktın kurtarmıyor 10w60'a geç.

Isı kapasitesi diye birşey var, motor yağı 120 derece iken motor blok ısısı kaç derece kimse bilmiyor. Öyle bir yağ koyarsın ki yağ sıcaklığı 80 derece olur, laylaylom gezersin, motor erir.

Aynı şey su ısısı için geçerli, komple antriz koyun bak ne oluyor:)

PPR engineering
17-01-2010, 13:56
bnm son kararım 2. hanesi 40 dan büyük olan yağ kullanmak

5w50 tam sentetiktir

PPR engineering
17-01-2010, 13:58
Bence de 5w50 dene.
10w60 güzel de; eğer 50 multigrade derece olan bir yağ istediğin korumayı sağlıyorsa.
Daha çok performans alırsın. önce 5w50 dene baktın kurtarmıyor 10w60'a geç.

Isı kapasitesi diye birşey var, motor yağı 120 derece iken motor blok ısısı kaç derece kimse bilmiyor. Öyle bir yağ koyarsın ki yağ sıcaklığı 80 derece olur, laylaylom gezersin, motor erir.

Aynı şey su ısısı için geçerli, komple antriz koyun bak ne oluyor:)

5w50 yeticektir değişmesinede bence gerek yok diye düşünüyorum...

full antifiriz konusunda %100 sana katılıyorum

Murat
17-01-2010, 14:07
band aralığını da açmak istemiyorum fazla.biliyosunuz ne kadar dar band o kadar saf yağ.

PPR engineering
17-01-2010, 14:15
haklısın ama malesefki derecen 100 leri bulmuş bloğunu seviyosan bu ürünü kullanmak gerekiyo bu yağ merak etme ne kadar 10w30 veya 5w30 kadara saf olmasada en iyi teknolijiyle üretilmiş bir yağdır...ama özellikle söylüyorum mobil1 5w50

dragstar
17-01-2010, 14:46
Bence de 5w50 dene.
10w60 güzel de; eğer 50 multigrade derece olan bir yağ istediğin korumayı sağlıyorsa.
Daha çok performans alırsın. önce 5w50 dene baktın kurtarmıyor 10w60'a geç.

Isı kapasitesi diye birşey var, motor yağı 120 derece iken motor blok ısısı kaç derece kimse bilmiyor. Öyle bir yağ koyarsın ki yağ sıcaklığı 80 derece olur, laylaylom gezersin, motor erir.

Aynı şey su ısısı için geçerli, komple antriz koyun bak ne oluyor:)

bu konuda gerçekten önemli

Murat
17-01-2010, 21:24
haklısın ama malesefki derecen 100 leri bulmuş bloğunu seviyosan bu ürünü kullanmak gerekiyo bu yağ merak etme ne kadar 10w30 veya 5w30 kadara saf olmasada en iyi teknolijiyle üretilmiş bir yağdır...ama özellikle söylüyorum mobil1 5w50

Mobil 1 Peak Life 5W-50 bumu?

PPR engineering
18-01-2010, 10:55
Mobil 1 Peak Life 5W-50 bumu?

evet...peak life

fsunnetci
18-01-2010, 11:38
yağ seçimi insanların kafasını çok kurcalayan bir konu 10-60 var iken 5-50 bence pazar taktiği olarak üretilmiş bir ürün..tercih kullanıcıların tabiki..

PPR engineering
18-01-2010, 11:50
yağ seçimi insanların kafasını çok kurcalayan bir konu 10-60 var iken 5-50 bence pazar taktiği olarak üretilmiş bir ürün..tercih kullanıcıların tabiki..

biraz incelemeniz lazım dünya kadar fark var aralarında hemde çok...

Ddrome
18-01-2010, 16:06
Bence de 5w50 dene.
10w60 güzel de; eğer 50 multigrade derece olan bir yağ istediğin korumayı sağlıyorsa.
Daha çok performans alırsın. önce 5w50 dene baktın kurtarmıyor 10w60'a geç.

Isı kapasitesi diye birşey var, motor yağı 120 derece iken motor blok ısısı kaç derece kimse bilmiyor. Öyle bir yağ koyarsın ki yağ sıcaklığı 80 derece olur, laylaylom gezersin, motor erir.

Aynı şey su ısısı için geçerli, komple antriz koyun bak ne oluyor:)

nasıl yani ya?!? Ben Focuslada , Nx coupeylede, şuandada Sorento ile hep full antifriz ile geziyorum senelerdir bir zararını görmedim , sulama kanallarıda her zman tertemiz kalmıştır bu 3 arabanında :S . Eclips'de hiç kullanmıyorum çünkü emin diilim içerde neler olup bittiğinden. Yanlışmı yapıyorum ki şimdi ben full antifriz kullanmakta sulandırayımmı sorentoyu ??? :D