Orijinalini görmek için tıklayınız : Safc2 Ayari İle İlgili
Arkadaşlar aracıma safc2 yi kendim bağladım ve ayarınıda kendim yapmak istiyorum. Bunun için sormak istediğim şeyler var.
Öncelikle yapmak istediğim şeyi açıklayayım. Aracımda D17 ecu var ve kadrana göre 6700 rpm sonrası 7100 redline a gelince aracım aşırı zengin yakıyor (10 afr redline da)ve kullanımda da aracım sanki frene basarcasına gitmediğini hissediyorum. Bu yüzden üstlerde yaktığım boşuna benzini biraz azaltmak istiyorum. Buraya kadar sıkıntı yok ecu normal değerlerinde seyrediyor rolanti 1,47-15 civarı, dip gaz ise 13,2-13,5 civarı gibi okuyorum widebandtan ve azalarak iniyor.
Sormak istediklerim,
1- Sensör Tipi : Hotwire ?
2- Sensör İn-Out : 06-06 mı olmalıdır ?
3- Throttle Pointten High Throttle ve Low Throttle değerimi neye göre seçmeliyim ? Yani atıyorum Low Throttle ı %10 High Throttle ıda %50 seçersek bu şu demekmidir. %10 dan %49 a kadar low throttle değerleri- %50 den %100 e kadar high throttle değerleri geçerlidir ?
4- Redline a gideceğim zaman high throttle kullanacağımdan high throttle daki devir ve NE point değerlerini mi ayarlamalıyım ?
5- Safc2 de her 600 devirde 12 noktaya mı ayar yapabiliyoruz ?
6- Ayarı araç yükte ve haraket halinde mi yapmalıyım :)
7- Dikkat etmem gereken başka şeyler nedir.
Biraz fazla soru sordum ama umarım yardımcı olan olur, yada meslek sırrı deyip anlatmayan olursa saygı duyarım :) Elimde kullanma kılavuzu var fakat yabancı dil bilmediğimden şekillerden anladığım kadarını yazdım.
BU arada araç Honda Civic 01-05 Vtec2
Teşekkürler.
PPR engineering
16-01-2010, 23:41
makanik olarak butun tuneler hakkında bilgim var ama cidden bende hiç bi zaman ecu için bir uğraş göstermedim İNŞALLAH yardım edicek biri çıkar...istersen yurt dışı araştıralım...
makanik olarak butun tuneler hakkında bilgim var ama cidden bende hiç bi zaman ecu için bir uğraş göstermedim İNŞALLAH yardım edicek biri çıkar...istersen yurt dışı araştıralım...
sağol teşekkür ederim yurt dışına kadar uzanmaya gerek yok :)
mantığını anladım biraz. az önce bızıkladım bikaçkere stop ettirdim sensör tipi falan ayarlarken :D sonra buldum tabi yazıyor kullanım kılavuzunda, yabancı dil olduğu için daha bi detaylı inceledim sonra :)
rolantideyken kurcaladım biraz low throttle da. grafiği - ye çektikçe afr yükseliyor + ya çekince düşüyor vs.
PPR engineering
16-01-2010, 23:56
sağol teşekkür ederim yurt dışına kadar uzanmaya gerek yok :)
mantığını anladım biraz. az önce bızıkladım bikaçkere stop ettirdim sensör tipi falan ayarlarken :D sonra buldum tabi yazıyor kullanım kılavuzunda, yabancı dil olduğu için daha bi detaylı inceledim sonra :)
rolantideyken kurcaladım biraz low throttle da. grafiği - ye çektikçe afr yükseliyor + ya çekince düşüyor vs.
eminimki bu ecuyla bu safc sayesinde çok daha iyi değerler elde edersin sen yapıp bu işi çözdüğün zaman bizlerle paylaşırsın çok daha fazla kişi yararlanır İNŞALLAH ama sonucu muhakkak bildir lütfen...
eminimki bu ecuyla bu safc sayesinde çok daha iyi değerler elde edersin sen yapıp bu işi çözdüğün zaman bizlerle paylaşırsın çok daha fazla kişi yararlanır İNŞALLAH ama sonucu muhakkak bildir lütfen...
biz bu işi o veya bu şekilde çözeceğiz sonucta yapmak ıstenılen şey afr ayarı wideband da afr yı ıstediğimiz değere getirdiğimizde bu işi çözmüş olacagız ve emın olun kı bırılerı bişiler sorunca cevaplamaya calısırız bilgimiz dahilinde sonucta devlet sırrı değil
eminimki bu ecuyla bu safc sayesinde çok daha iyi değerler elde edersin sen yapıp bu işi çözdüğün zaman bizlerle paylaşırsın çok daha fazla kişi yararlanır İNŞALLAH ama sonucu muhakkak bildir lütfen...
olayı tamamiyle çözüğüm zaman elbette yardımcı olurum :)
Öncelikle 7 de yazmışsssın hemen 50 tane yorum gelmiş salakca bilen yazar yazmayan olursa ben yazarım korkma burası paylaşım sitesi 1-2-3 gün illlaki cvp gelir
1- sensor tipin presssure
2- in 06 out 06
3- 60a 61 yapki Gaz kelebeğini tam gaz yapmadığın zaman orjinale yakın kalsın
* 60 demek 60 dan sonra high a geçer demek 50-60 yaparsan 50 ile 60 arasında scaling yapar
4- Senin son devirin kaç 6500 se 7000 yapabilrsin
5- istediğin devire ayar yaapabilirsin kafana göre değiştirebilirsin toplam 12 nokta
ÖRnek 6000-7000 2 point seç 6000 (+5) 7000 (-5)
6000 den 7000 deivre kadar +5
7000 ve üstünde ise -5 yapar
6- ayarı yolda gazlarken biri gazlıcak sen yanda oturup yapıcaksın
7- dikkatlik birşey yok 13,5 un altına indirme 14 lere yaklaşma sorun yaşamassısn .
1- Sensör Tipi : Hotwire ?
2- Sensör İn-Out : 06-06 mı olmalıdır ?
3- Throttle Pointten High Throttle ve Low Throttle değerimi neye göre seçmeliyim ? Yani atıyorum Low Throttle ı %10 High Throttle ıda %50 seçersek bu şu demekmidir. %10 dan %49 a kadar low throttle değerleri- %50 den %100 e kadar high throttle değerleri geçerlidir ?
4- Redline a gideceğim zaman high throttle kullanacağımdan high throttle daki devir ve NE point değerlerini mi ayarlamalıyım ?
5- Safc2 de her 600 devirde 12 noktaya mı ayar yapabiliyoruz ?
6- Ayarı araç yükte ve haraket halinde mi yapmalıyım :)
7- Dikkat etmem gereken başka şeyler nedir.
Teşekkürler.
sağol özgün teşekkürler. birde aklıma takılan knock setting var. onun ayarını analatabilirsen eğer yarın ayar için bi deneme yapıcam.
sağol özgün teşekkürler. birde aklıma takılan knock setting var. onun ayarını analatabilirsen eğer yarın ayar için bi deneme yapıcam.
knock settings te deölediği devir aralıklarında tutup arabayı set ediyorsun kendi vuruntu gürültüsünü ayarlıyor
sen AFr yi kıstığında hafifte avans vermiş oluyorsun amasende sorun yaratmaz korkma
knock settings te deölediği devir aralıklarında tutup arabayı set ediyorsun kendi vuruntu gürültüsünü ayarlıyor
sen AFr yi kıstığında hafifte avans vermiş oluyorsun amasende sorun yaratmaz korkma
tamamdır sağol teşekkür ederim :)
sen AFr yi kıstığında hafifte avans vermiş oluyorsun amasende sorun yaratmaz korkma
Bu ne demek? Anlamadımda...
avans tablosu Map a göredir Afr yi kısmak için map iyanıltıyorsun Map in değerini düşürüyorsun mapin en üst deyeri her zaman 5000 devir full vacumdaki değerden daha azdır sen 100 Kpa dan 80 kpa ya çektiğinde haritanı araban ister istemez avanslanır
dragstar
17-01-2010, 12:14
avans tablosu Map a göredir Afr yi kısmak için map iyanıltıyorsun Map in değerini düşürüyorsun mapin en üst deyeri her zaman 5000 devir full vacumdaki değerden daha azdır sen 100 Kpa dan 80 kpa ya çektiğinde haritanı araban ister istemez avanslanır
hımm teşekkürler orayı bende anlamamıştım
AFR yi düşürmek için (zenginleştirmeyi kastediyoruz sanırım kısmaktan) için neden MAP 'ın değerini manuple ediyorsunki? Düşük basınçta daha zengin olmazki araba? Birde yakıtın artışını direk yakıt tablosundan versen olmuyormu?
Genel olarak konuşuyorum SAFC 'den falan hiç anlamam. Sorular saçma geliyor olabilir anlamaya çalışıyorum sadece.
evet bugün kendim safc ın ayarıyla uğraştım zengin olan üstlerimi biraz dengeledim gibi. ayar yapmadan önce 14,7-15 rolanti -- 13,2-13,5 full throttle -- redline da ise (safc ekranına göre 6800 küsür) tam 10 du afr.
ayardan sonra yine rolantiyi ellemedim hiç 14,7-15 -- 13,2-13,5 full throttle - redline ise 11,5 gibi bitirdim. 12-12,4 gibi bitirmem gerekir mi yoksa arabada zaten egzantrik yok deviri boşa çeviriyorum aslında üstler sakata gelmesin diye 11,5 gibi bitmesi iyimidir.
orjinale göre 400 devir fazla çeviriyorum.
PPR engineering
17-01-2010, 17:39
o 400 devri boşa cevirmiyceğin kesinde...eski tablona göre bu değerler gayaet başarılı
@merrusse
Öncelikle abi Safc Map Maf hack diye geçer Yani (-) Yaotığında mid lere doğru iner
(+) yaptığında 100+ a gider yani biliyorsunuz büytün arabalarda illlaki basıncı okuduğu yere kadar Fuel Boost correction vardır araç boost gördüğünü sanar açıkcası :)
(-) Yaptığında ise map sensorunu yanıltıp kıstığı için yani 100 Den aşağıya indirdiğinden dolayı resimdede görüldüğü gbi Basıncı (-) olarak kıstığın zaman 100 to 80 kpa olur ozaman hem benzin kısılır hemde avansı yükselir :)
http://img696.imageshack.us/img696/1521/safcv.gif
@Despe
11.5 ne turbomusun sen :) düşdülş kesicide 12.5 yap gazlarkende 13.5 :)
400 devir neden fazla çeviriyorsun anlayamadım ama
tamam özgün sağolasın. homojen olarak üst devirlerde 12,5 lara doğru düşüreyim :)
egzantrik takmayı düşünüyordum daha önceden. o yüzden ecuyu değiştirmiştim sonra vazgeçtim öyle kaldı :)
@merrusse
Öncelikle abi Safc Map Maf hack diye geçer Yani (-) Yaotığında mid lere doğru iner
(+) yaptığında 100+ a gider yani biliyorsunuz büytün arabalarda illlaki basıncı okuduğu yere kadar Fuel Boost correction vardır araç boost gördüğünü sanar açıkcası :)
(-) Yaptığında ise map sensorunu yanıltıp kıstığı için yani 100 Den aşağıya indirdiğinden dolayı resimdede görüldüğü gbi Basıncı (-) olarak kıstığın zaman 100 to 80 kpa olur ozaman hem benzin kısılır hemde avansı yükselir :)
http://img696.imageshack.us/img696/1521/safcv.gif
Hımm.. Çok fazla basit birşeymiş. Benim arabada zaten bir işe yaramaz.
tamam özgün sağolasın. homojen olarak üst devirlerde 12,5 lara doğru düşüreyim :)
egzantrik takmayı düşünüyordum daha önceden. o yüzden ecuyu değiştirmiştim sonra vazgeçtim öyle kaldı :)
Şu anda nasıl gidişte ufakta olsa fark oluyor mu değer düzeldikten sonra?
evet dediğim gibi redline da tam 10 afr görüyodum araç resmen kösülüyodu yani, misal bir araçla roll yaparken eğer redline a kadar gidersem sanki ayağımı gazdan çekiyomuşum gibi geliyor yanıma vites atınca normale dönüyor tabi afr, toparlıyor araç kendini üst devirde tekrar aynısı oluyor sonra.
ama şimdi ayardan sonra denedim yığılma falan kalmadı belli oluyor yani, hatta son bi düzeltmeyle çok uğraşmadım ama iyice ayarlıycam şu an redline a doğru dip gaz 13,5 tan başlayarak redline da 12,2 civarında bitiyor :)
yönlendirenlere cok teşekkür ediyorum kendı adıma emre adınada ediyorum gercekten cok ıyı oldu özgünün bizimle paylaşması aletler sadece gösterge olmaktan kurtuldu dr.ecu ya teşekkürler
ahmet3425
18-01-2010, 19:04
basit biseymis gibi geldi yaw:D
Oz paylasım icin tşkler...
Ben başka bişi sorucaktım. Senin kasa Honda Civic'te ECU değişince immobilizer iptal olmadımı ?
Ben başka bişi sorucaktım. Senin kasa Honda Civic'te ECU değişince immobilizer iptal olmadımı ?
immonun çipini orj ecudaki ile değiştirirsen iptal olmuyor orj ecunun immosunu kullanmış oluyorsun. yada yeni ecunun immo çipini söküyorsun immo iptal oluyor.
KingoAtmo
10-02-2010, 08:47
saxo vts'ye de uyarmı safc2,
denedinizmi ?
tavsiye edermisiniz?
depresif
10-02-2010, 10:09
sonunda ayarladığın iyi olmuş 10 afr gerçekten hem riskli hemde aracını yığıyordu. şimdi çok tatlı bir devir bandı olmuştur eminimki.
samet_61
30-10-2011, 04:15
aynı sorun bende mevcuttu cozdum ve 10.2 10.3lerdeydeım redline onesı sımdı 13.3 -13.4 lerde ve cıddı uzudna fa rk var gıdıste...
samet_61
20-12-2014, 15:41
Öncelikle 7 de yazmışsssın hemen 50 tane yorum gelmiş salakca bilen yazar yazmayan olursa ben yazarım korkma burası paylaşım sitesi 1-2-3 gün illlaki cvp gelir
1- sensor tipin presssure
2- in 06 out 06
3- 60a 61 yapki Gaz kelebeğini tam gaz yapmadığın zaman orjinale yakın kalsın
* 60 demek 60 dan sonra high a geçer demek 50-60 yaparsan 50 ile 60 arasında scaling yapar
4- Senin son devirin kaç 6500 se 7000 yapabilrsin
5- istediğin devire ayar yaapabilirsin kafana göre değiştirebilirsin toplam 12 nokta
ÖRnek 6000-7000 2 point seç 6000 (+5) 7000 (-5)
6000 den 7000 deivre kadar +5
7000 ve üstünde ise -5 yapar
6- ayarı yolda gazlarken biri gazlıcak sen yanda oturup yapıcaksın
7- dikkatlik birşey yok 13,5 un altına indirme 14 lere yaklaşma sorun yaşamassısn .
dr knock vuruntu sensorunun safc baglanmasının amacı nedır?
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.