PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : hafif jant avantaj ve dezavantajları



slowmotion
22-01-2010, 18:27
forumda arattırdım bulamadım, örnek veriyorum : 1adet 17jant + lastik ağırlığı 22kg. bunu jantı+lastiği yine 17" olarak değiştirerek 15kg düşürdüğümüz zaman ne gibi avantajlar olur? rollinglerde falan farkeder, mesela konfor azalırmı? giderken boşa attığımızda araba yavaşlarmı? çukurlarda jant eğilmesi daha çabuk mu olur?

ayrıca 205/45/17 lastik ile yine aynı marka 205/40/17 ağırlıkları nasıldır? yanak inceldikçe sağlam olsun diye ağır olma şansı varmı?

yorumlarınızı bekliyorum

Swift
22-01-2010, 18:37
hızlanma iyileşecektir

Ozan Özer
22-01-2010, 18:58
205/40/17 kullandım Focus'ta.Yanağı ince kullandığın için konforun iyice azalıyor;tak tuk seslere alışıyorsun zamanla.Ben RC marka bir jant kullanmıştım,Buğra arkadaşım OZ racing kulllanıyor halen,ve o da çukurlar ve Z-rotlar yüzünden sıkıntılı.Focus 1.6 jantlardan anladığım kadarıyla,bence ille jant değiştirilecekse 16'yı geçmeyin.Adana yolları nasıldır bilmiyorum ama çukurları geçtim arabayı yorarsınız.Hafif bir jant alsanız iyi ama bu seferde çukurlarda yamulma problemi olabilir.Ben standart 15'e geri döndüm çok memnunum,kafam rahat.İlle 17diyorsanız,hafif bir jant alın ve çukurlara dikkat edin.MİR marka 5kollu jantlar vardır mesela,yada 8kollusu..bir bakın derim.verdiğiniz fiyat civarındalar.

M.A.D
22-01-2010, 19:45
bu konuyu yol tutuş aktarma başlığına açsaydık keşke :)

sinan-s
22-01-2010, 20:01
Pek dezavantajı olacağını sanmıyorum.Aracın yürürü bayağı farklılarşır..

M.Can Çimir
22-01-2010, 21:36
dezavantajı fren mesafen uzar :)

01ASU
22-01-2010, 21:44
valla hafif avantajlıdır die bende yeni 15 aldım 5.5 kiloymuş tarttım sanırım ii bişi ki öle oluo :D

onursumer
22-01-2010, 21:46
dezavantajı fren mesafen uzar :)

jantın hafiflemesi fiziki olarak nasıl sebeb olurki uzamasına ?

Ranthor
22-01-2010, 21:48
fren mesafesi neden uzasın?

ATA156
22-01-2010, 22:09
Hafif jantın dezavantajı olacağını sanmıyorum ama ağır bir janta sahip olduğum ağır jantı için kimseye tavsiye etmiyorum. Orjinal jantlarımdan sonra aracı sanki arkadan biri tutuyormuş hissi veriyordu =)) Ancak benim gibi modele aşık olup ağırlığına katlanacaksanız alın derim. Jantın yamulması yada kırılması aldığı darbe kadar jantın alaşımı ile de ilgilidir diye biliyorum.

-ER-
22-01-2010, 22:12
Son sürat i etkiler hafif volan gibi düşünürsek.
Hızlanman artacaktır ve yakıt tüketimini etkiler gözle görülür bir fark olurmu bilemem ama etkiler :)
Jant ın markasınada bağlı bence eğilip bükülmesi ama zannetmiyorum zaten bütün ultra hafif jantlar kaliteli oluyor.
Boşa attığında bayır inerken çabuk hız kaybına neden oluyor birde :)

Swift
22-01-2010, 22:40
hasarlanma ve fren mesafesi olayını anlayamadım
bence fren mesafeside kısalır
diğer konuda yapıldığı alaşımla ilgilidir

TanseL
22-01-2010, 22:43
Ebatların Orjinalini Bozup Büyütürsen Her Şekilde Salınım Ve Topspeed Dezavantajın Olur;)

focus musty35
22-01-2010, 22:46
yakıt ve hızlanmayı cok farkettırıo hemde ohaaa artık dıyıcek kdr fark edıyorr

alicancalis
22-01-2010, 23:02
ben bu hafta orijinal mini 17 jantlarımı çıkartıp enkei rpf1 taktım. bir tanesi 11.3 kg den 6.6 kg düştü. araba güçlü bir araba olmasına rağmen düşük devirlerde bile kalkışı fark etti ama rollde falan ne kadar fark eder görücez. gerçi forumda bu jantlarla videom var ama, hvalar çok kötüyken çekilmiş bir video. ama fark ediceği kesin.

Maxi
22-01-2010, 23:18
ağır jant her zaman dezavantajdır,
daha doğrusu ağır jant + lastik ..

ağır olması sağlam olması demek değildir !
hafif ama sağlan jantlar var ,

hafif jant lastik ile çabuk hızlanırsınız ,yakıt düşer ,performans çok artar,
çok gördüm toplamda 25-26 kilo jant lastik takan sonra ağlayan .

ağırlık ile döndürme momenti de aynı değildir ,
yani ağır jantın kötü etkisi ağırlığından daha fazladır .

yani bunu konuşmaya bile gerek yok aslında ,;
tabiki hafif jant ama sağlam jant .

Ranthor
22-01-2010, 23:35
taşınmıştır

levent
22-01-2010, 23:51
hafif jantta fren mesafesi azalır, artmaz can, sonuçta fren anında jantların ağırlığının oluşturucağı ters ivme azalcak hafifleyince otomatik olarak.

tüketim düşer , ön takımı daha az yorarsınız, fren mesafesi azalır vs vs..

slowmotion
23-01-2010, 00:02
hasarlanma ve fren mesafesi olayını anlayamadım
bence fren mesafeside kısalır
diğer konuda yapıldığı alaşımla ilgilidir

hafif jant dandikmidir demek istedim.


Ebatların Orjinalini Bozup Büyütürsen Her Şekilde Salınım Ve Topspeed Dezavantajın Olur;)

karşılaştırdığımız jant lastik ebatı aynı


yakıt ve hızlanmayı cok farkettırıo hemde ohaaa artık dıyıcek kdr fark edıyorr

artı yöndemi eksi yöndemi?


ağır jant her zaman dezavantajdır,
daha doğrusu ağır jant + lastik ..

ağır olması sağlam olması demek değildir !
hafif ama sağlan jantlar var ,

hafif jant lastik ile çabuk hızlanırsınız ,yakıt düşer ,performans çok artar,
çok gördüm toplamda 25-26 kilo jant lastik takan sonra ağlayan .

ağırlık ile döndürme momenti de aynı değildir ,
yani ağır jantın kötü etkisi ağırlığından daha fazladır .

yani bunu konuşmaya bile gerek yok aslında ,;
tabiki hafif jant ama sağlam jant .

teşekkürler, başka + - leri varmı?


taşınmıştır

teşekkürler, yanlış yere açmışım.

yiit
23-01-2010, 00:03
hafif jant gerçekten aracın ivmelenmesini ciddi şekilde etkileyen nadir faktörlerden biri. heleki 16 yada 17 inç fabrikasyon bi jant varsa ortada kesin deneyip görülmeli. dezavantajı yok hafifliğin nasıl bi dezavantajı olabilir tabi hafif olsun + sürtünme az olsun diye 155 taban takmadıktan sonra.

slowmotion
23-01-2010, 00:20
hafif jant gerçekten aracın ivmelenmesini ciddi şekilde etkileyen nadir faktörlerden biri. heleki 16 yada 17 inç fabrikasyon bi jant varsa ortada kesin deneyip görülmeli. dezavantajı yok hafifliğin nasıl bi dezavantajı olabilir tabi hafif olsun + sürtünme az olsun diye 155 taban takmadıktan sonra.

teşekkürler

Maxi
23-01-2010, 08:32
bakın arkadaşlar

ağır veya hafif

asıl önemli olan sağlamlıktır,
ağır olursa ,performasın kaybolur çok yakarsın kıl olur tüy olur ....

ama dandik jant ve dandik lastik takarsan bunu pahalıya ödeyebilirsin .
bunu anlamanız için başınıza bir iş gelmesi gerekmesin !

belkide hayatınızda 1 kere ters bir durumla karşılaşacaksınız ,
ama işte o anda jant-lastik sizin ölme veya hayatta kalma durumunuzu belirler .

o yüzden iyi düşünün derim ben .

M.A.D
23-01-2010, 09:36
MaxiQ4'e katılıyorum, arabayı yola bağlayan tüm parçalar en önemli parçalardır, hayatta kalmanızı sağlayan şeyler, fren, lastik, jant vs. aldımmı bi kere alınır sağlam alınır kanaatindeyim

R.I.P
23-01-2010, 11:07
jant bakarken çok çok ilginç markaların çok hafif jantlarıyla karşılaştım.zaten bi çoğu ne işse oz un enkei nin yan markası adı altında satılıyo.ne kadar doğru ne kadar yanlış bilemem.

Doblocu
23-01-2010, 21:43
Fren uzamasını yada kısalmasını anlamadım ama ?
boşa atıldıgı zaman daha kısa sürede yavaslanabiliyor benim arabamdan biliyorum şimdiki jantı 6 kg eski jantı kac kgydi bilmiyorum ama daha ağırdı ona göre cok fark ediyor hissedebiliyorsun yani =) hafif jantla hızlanman daha kolay olur bide yakıttan azalma oluyor.

Murat
24-01-2010, 00:07
bol bol patiye kalırsın.bende öle en azından :)

GOKTAN
24-01-2010, 08:55
aracın gidişini iyileştirmenin en kolay ve basit yolu dönen parçaların hafifletilmesidir,bunların basındada hafif jant ve lastik kullanma(o.z,speedline,vb.)daha sonrada hafif volan kullanımı gelir,kayıplar azalır gidişi cok daha iyi olur ve jant değişimindeki bahsettiğin 15 kg doğruysa rollda farkı illaki hissedersin...kısacası her türlü avantajdasın demektir...

Emir_b16a
24-01-2010, 14:04
hafif jamt kullanmak ne fren mesafesini azaltır nede artıırır hafif wolan kdr hissedilir bi artış sağlamaz ama

toplamda 7 kilo bi hafiflemeden bahsediosunuz tek başınıza aracınızdaki hafiflemeyi farke etmeniz imkansız özellikle ağar araçlarda kendi arabanızla ayno performansta bi araçla deneme yaparsanız rollingde dragda aynı sağlıktaysa araç o zmn faydasını görürsünüz

en büyük faydası aktarma organlarınızın daha rahat çalışmasını sağlar we ömürlerini uzatırlar :)

Ranthor
24-01-2010, 14:09
hafif jamt kullanmak ne fren mesafesini azaltır nede artıırır hafif wolan kdr hissedilir bi artış sağlamaz ama

toplamda 7 kilo bi hafiflemeden bahsediosunuz tek başınıza aracınızdaki hafiflemeyi farke etmeniz imkansız özellikle ağar araçlarda kendi arabanızla ayno performansta bi araçla deneme yaparsanız rollingde dragda aynı sağlıktaysa araç o zmn faydasını görürsünüz

en büyük faydası aktarma organlarınızın daha rahat çalışmasını sağlar we ömürlerini uzatırlar :)


Bakılması gereken konu atalet momenti, biraz araştırırsan büyük ve ağır jantın fiziksel olarak neden bir dezavantaja dönüştüğünü görebilirsin.

cembozbey
24-01-2010, 14:10
volanttada toplam 5-6-7 kg civarında farkediyo ,
sonucta sürekli haraket içinde olan parcaalr olarak dusunebilirz her janttan 3 kg atsak 12 kg yabar ama volan ile lastiklerin haraket öncelik konumları vs vardır deişken olan seyler perf olarak hafif volant kadar etkisi varmdır bende merak ediyorum.sonucta haraket halinde olan parcaların agrılıklarında yapılan deişiklikler yuksek hızlarda dogru orantılı olarak artar veya azalır diye biliyorum.

SifirinciMurat
24-01-2010, 14:53
volan, jant, lastik, kasnaklar, fren diskleri gibi dönen parçalar hem çizgisel hareketten hem de dairesel hareketten dolayı enerji alışverişine ihtiyaç duyarlar. bu tip parçaları koltuk değiştirdim 10kg hafiflettim gibi düz mantıkla değerlendiremezsiniz. mühendislik vb. eğitim almış olanlar zaten ne dediğimi anlamışlardır. anlamamış arkadaşlar da ingilizcelerine güveniyorlarsa http://www.modified.com/editors/technobabble/0109scc_technobabble/index.html adresindeki yazıyı okusunlar.

cembozbey
24-01-2010, 14:54
volan, jant, lastik, kasnaklar, fren diskleri gibi dönen parçalar hem çizgisel hareketten hem de dairesel hareketten dolayı enerji alışverişine ihtiyaç duyarlar. bu tip parçaları koltuk değiştirdim 10kg hafiflettim gibi düz mantıkla değerlendiremezsiniz. mühendislik vb. eğitim almış olanlar zaten ne dediğimi anlamışlardır. anlamamış arkadaşlar da ingilizcelerine güveniyorlarsa http://www.modified.com/editors/technobabble/0109scc_technobabble/index.html adresindeki yazıyı okusunlar.

bende bunu kastediyorum işde

ukku
24-01-2010, 14:58
hafif jamt kullanmak ne fren mesafesini azaltır nede artıırır hafif wolan kdr hissedilir bi artış sağlamaz ama

toplamda 7 kilo bi hafiflemeden bahsediosunuz tek başınıza aracınızdaki hafiflemeyi farke etmeniz imkansız özellikle ağar araçlarda kendi arabanızla ayno performansta bi araçla deneme yaparsanız rollingde dragda aynı sağlıktaysa araç o zmn faydasını görürsünüz


Tanesi 2 kg civarı hafif jant takmak toplamda 30 40 kg hafiflemiş gibi bi fark yaratır.. Belki daha da fazla..
Burda üzerinde durulması gereken konu arkadaşların da dediği gibi ağırlık değil, atalet momenti.

TaGo
24-01-2010, 15:16
Bu arada eklemekte fayda var. Aynı ağırlığa sahip olsa bile 17 jant-lastik grubu 15 jant lastik grubuna göre dezavantajdır. Bunun nedeni döndürme kuvvetine etkisidir. 17 jntın (g1) ağırlık noktası ve lastiğinde gene aynı (g2) ağırlık noktası lastik merkezine mümkün olduğunca uzaktır. Bunların ortalaması olan noktada gene o kadar uzaktır 15 jant kombinasyonuna göre... Bud direkt olarak çevirme kolaylığına etki eder. Yani mümkün olduğunca küçük jant lastik kullanmakta en az ağırlık kadar önemlidir.

douu
24-01-2010, 15:22
Emrahım gidip hafif diye ucuz yollu aldıgın zaman yamulma kırılma gibi sıkıntılar gelebiliyo başına.. Ama kaliteli markaların hafif jantları kaliteli malzemeden üretiliyo.. Yani hem hafif vede cok dayanıklı malzemelerden.. O zaman işte ciddi bi bicimde son hızda iyileşme fark edeceksin.. Ama zaten RCnin süspansiyon sistemi cok sert.. Bide lastigi sakın 40 yapma.. 45 iyidir.. Lastiklerin sert ama bana göre.. Hankook aldıgın zaman hafif bi jantla beraber değişikligi direk fark edeceksindir zaten..

pasa35
24-01-2010, 17:22
bence daha cok onemlı olan arabanın arkadan ıtısmı yoksa onden cekermı hangısı ıse onların daha hafıf olması daha onemlı.gercı jant alıyoken ıkı farklı jant almıoz ama neyse

yavuz364
24-01-2010, 18:07
araç patinaj yapmadıktan sonra çekişin olduğu tekerin hafif olması farketmez. sonuçta tekerleklerin ikiside aynı hıza ulaşıyor, ve çekişin olmadığı lastikte aynı zorlanmayı araca uyguluyor..
drift araçlarında patinaj olayı söz konusu olduğu için çekiş olan lastik farklı olabilir..
bence daha cok onemlı olan arabanın arkadan ıtısmı yoksa onden cekermı hangısı ıse onların daha hafıf olması daha onemlı.gercı jant alıyoken ıkı farklı jant almıoz ama neyse

pasa35
24-01-2010, 18:55
araç patinaj yapmadıktan sonra çekişin olduğu tekerin hafif olması farketmez. sonuçta tekerleklerin ikiside aynı hıza ulaşıyor, ve çekişin olmadığı lastikte aynı zorlanmayı araca uyguluyor..
drift araçlarında patinaj olayı söz konusu olduğu için çekiş olan lastik farklı olabilir..


aynı olay drag arabalarındada gecerlı 106lar vtilar vs genelde onlere sac jant takıolar

BlackEmperor
24-01-2010, 19:28
bakın arkadaşlar

ağır veya hafif

asıl önemli olan sağlamlıktır,
ağır olursa ,performasın kaybolur çok yakarsın kıl olur tüy olur ....

ama dandik jant ve dandik lastik takarsan bunu pahalıya ödeyebilirsin .
bunu anlamanız için başınıza bir iş gelmesi gerekmesin !

belkide hayatınızda 1 kere ters bir durumla karşılaşacaksınız ,
ama işte o anda jant-lastik sizin ölme veya hayatta kalma durumunuzu belirler .

o yüzden iyi düşünün derim ben .
+1 janttan daha ziyade lastikte paraya kıymaktan cekinmemek lazım.