Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : yaylı ve yaysız aracta drag veya rollde fark olurmu?



pasa35
24-01-2010, 17:20
yaylı ve yaysız aracta rollde veya dragda fark olurmu?aslında olur dıye bılıyorum sonucta alcak aracta surtunme katsayısı duser heralde.bunu dırek olarak denıyıp goren oldumu

Ahmetfikri
24-01-2010, 21:58
sert yayın kalkış anında esnemesi daha az olduğu için etkisi muhakkak vardır

Eray Yümsel
24-01-2010, 21:59
sert yayın kalkış anında esnemesi daha az olduğu için etkisi muhakkak vardır

ne açıdan etkisi vardır ?

CRUEL
24-01-2010, 22:10
Lastiğin yere uyguladığı kuvvet düştükce sarma artıcakdır bu gibi etkisi vardır.yaylı haldede yere uyguladığı kuvvet arttııı içünn

yaşar
24-01-2010, 22:15
ne açıdan etkisi vardır ?

Bilmiyorsan öğren kardeşim sen daha yenisin herhalde :icon_wack

Yaylı araç ile yaysız araç hakkında 4 BEYGİR kadar fark olur :icon_tup:

Eray Yümsel
24-01-2010, 22:16
yok ben biliyorumda etkisi vardır diyip gerisini yazmamak mantıksız geldi :)

yaşar
24-01-2010, 22:22
yok ben biliyorumda etkisi vardır diyip gerisini yazmamak mantıksız geldi :)

Mantık istiyorsan şunu cevaplarmısın stock 106 gti neden stock bir vti geçiyor ?

ama 106 da 5 cm yay var .

Ahmetfikri
24-01-2010, 22:23
ne açıdan etkisi vardır ?

yaşın ufak ilerde öğrenirsin :p abi sende soruyorsan ölelim biz :D

muhakkak vardır diyorum hani tam bilmiyorum ama vardır bi etkisi gibisinden

Eray Yümsel
24-01-2010, 22:23
Mantık istiyorsan şunu cevaplarmısın stock 106 gti neden stock bir vti geçiyor ?

ama 106 da 5 cm yay var .

sürtünme candır ciğerdir yaşamtarzıdır. kg yide unutmamak lazım tabi :d

Eray Yümsel
24-01-2010, 22:25
yaşın ufak ilerde öğrenirsin :p abi sende soruyorsan ölelim biz :D

muhakkak vardır diyorum hani tam bilmiyorum ama vardır bi etkisi gibisinden

illaki bi etkisi vardır diyosun :) maksat yorum yapmak olsun:D

Ahmetfikri
24-01-2010, 22:26
illaki bi etkisi vardır diyosun :) maksat yorum yapmak olsun:D

bence etkisi var diyim o zaman yada oltayı atayım bilen birisi açıklar :)

yaşar
24-01-2010, 22:26
sürtünme candır ciğerdir yaşamtarzıdır. kg yide unutmamak lazım tabi :d


Kg unutmayalım tamam ama hp leride unutmayalım :D

Burak Mehmet
24-01-2010, 22:27
çok yüksek süratlerde belki fark olur..net konuşmak zor..

ama biz eskiden e30 larla kalkarken arka tarafı yumuşatırdık..

Eray Yümsel
24-01-2010, 22:27
Lastiğin yere uyguladığı kuvvet düştükce sarma artıcakdır bu gibi etkisi vardır.yaylı haldede yere uyguladığı kuvvet arttııı içünn

evt burda drag için olanı açıklanmış daha basit tabirle esnek araaba dragta daha iyi kalkar

sert yay ve düşük olan araba ise rolingte daha iyi iş yapar çünkü sürtünme azalır

Ahmetfikri
24-01-2010, 22:34
evt burda drag için olanı açıklanmış daha basit tabirle esnek araaba dragta daha iyi kalkar

sert yay ve düşük olan araba ise rolingte daha iyi iş yapar çünkü sürtünme azalır

peki drag spec arabaların kafası neden basılıyor

Eray Yümsel
24-01-2010, 22:35
peki drag spec arabaların kafası neden basılıyor

ilk gaz verildiğinde kuvvet nereye biner arkaya yani esnemeyi arkadan almak gerekir naaparsın kafayı yere düşürürsün sürtünme azalır arkayı kaldırırsın esneme artar.

Gariban
24-01-2010, 22:38
benim arabam bu duruma bi örnek hiç tutunamıyorum yay değil ciddi bir amortisör setup ı gerektiriyor lastikle beraber 1 vites geri çekmeyi planlıyorum tutunma işini

despe
24-01-2010, 22:59
basık aracın rollingte de dragtada farkı var. dragta gücü yere daha iyi veriyor. rollingte ise sürtünme az olduğundan rüzgar direnci değişiyor.

benim başıma geldi aynı olay. düz yolsa ilk gidişte rüzgar arkamızdan esiyoru ve yanyana gidiyorduk denediğim araç basıktı, ama dönüşte rüzgarı karşımıza aldık ve 2 boy kadar farketti.

Ranthor
25-01-2010, 14:04
geyik yapmayalım

TaGo
25-01-2010, 14:10
Önü basık arac, ağırlık noktasını ön tarafa doğru aldığı için doğal olarak dragta daha elverişlidir. roll içinse gene hem önden hem arkadan düşmüş araç daha makbuldur.bu defa olay ağırlık merkezli değil, rüzgara karşı alanın küçülmesinle alakalıdır.

CRUEL
25-01-2010, 14:27
evt burda drag için olanı açıklanmış daha basit tabirle esnek araaba dragta daha iyi kalkar

sert yay ve düşük olan araba ise rolingte daha iyi iş yapar çünkü sürtünme azalır

yani herkoşulda yay spec:)

MiaMi
25-01-2010, 14:51
illaki bi etkisi vardır diyosun :) maksat yorum yapmak olsun:D

Hayatın insanlarla alay etmek olduğu için artık senide böyle oynatırlar dansöz gibi işte. Adam ol öyle gel.

Eray Yümsel
25-01-2010, 16:20
Hayatın insanlarla alay etmek olduğu için artık senide böyle oynatırlar dansöz gibi işte. Adam ol öyle gel.

sen rahat ol gardaş ;) leş vtecin kadar konuş

MiaMi
25-01-2010, 16:21
Ahuahauh peki konilerimi sertleştirdim bekliyorum :)

Ranthor
25-01-2010, 17:57
Drag araçlarının lastiklerinin yanaklarının neden daha kalın olduğunu düşündünüz mü?
belirli aralıklarda yumuşak araç daha iyi kalkar...

slowmotion
25-01-2010, 18:00
Drag araçlarının lastiklerinin yanaklarının neden daha kalın olduğunu düşündünüz mü?
belirli aralıklarda yumuşak araç daha iyi kalkar...

katılıyorum aynen, başlığın cevabı ise yay olup düşük olan araba uzunda daha iyi hızlanıyor

Juggernaut
25-01-2010, 18:10
Peki yay takınca son sürat artar mı sizce:)

VeNoM_35
25-01-2010, 18:13
Peki yay takınca son sürat artar mı sizce:)

fifth gear'da bi test vardı, adam eski kasa mercedes 200e'ye birkaç değişiklik yapıp son hızını ölçüyordu, panjuru hava almaması için kapattı hızlandı, öne ek taktı hızlandı, cila yaptı yine hızlandı:)

despe
25-01-2010, 18:15
Drag araçlarının lastiklerinin yanaklarının neden daha kalın olduğunu düşündünüz mü?
belirli aralıklarda yumuşak araç daha iyi kalkar...

olayın süspansiyonla alakası yok bence. drag lastikleri yere iyi tutunduğu için buruluyorlar, ince yanaklı bi lastiğin burulması iyi sonuçlar doğurmayabilir kalkış esnasında.

@Lp2
25-01-2010, 20:44
Bilmiyorsan öğren kardeşim sen daha yenisin herhalde :icon_wack

Yaylı araç ile yaysız araç hakkında 4 BEYGİR kadar fark olur :icon_tup:

bende yay hıc yok kac hp almışımdır :)

BlackStone
25-01-2010, 20:49
Tahmin, varsayımlarla konuşmak haricinde deneyerek gören var mı?

despe
25-01-2010, 21:04
Tahmin, varsayımlarla konuşmak haricinde deneyerek gören var mı?

basık aracın rollingte de dragtada farkı var. dragta gücü yere daha iyi veriyor. rollingte ise sürtünme az olduğundan rüzgar direnci değişiyor.

benim başıma geldi aynı olay. düz yolsa ilk gidişte rüzgar arkamızdan esiyoru ve yanyana gidiyorduk denediğim araç basıktı, ama dönüşte rüzgarı karşımıza aldık ve 2 boy kadar farketti.

slowmotion
25-01-2010, 22:27
Tahmin, varsayımlarla konuşmak haricinde deneyerek gören var mı?

bu forumda birisi denemişti 1 boy uzunda farkediyormuş. ben öyle hatırlıyorum. bende denemiştim bir araçla, ondada yarım boy falan açılıyor

yavuz364
26-01-2010, 22:06
Peki yay takınca son sürat artar mı sizce:)

benim aracımda çok bariz fark ediyo.
1-2 ve 3. viteste belirgin bi fark yok ama özellikle 5 çok değişiyo,
tabi sürtünme katsayısı 0.36cw olan bi arabadan bahsediyorum. normal bi arabada belki bu kadar farketmeyebilir :D

//udqhu

pasa35
26-01-2010, 22:23
36 cok fazla yaw hangi arabaki bu a4mü??bide yeni arabaların sürtünme katsayılarının olduğu biyer varmı bildiğiniz

yavuz364
26-01-2010, 22:39
udqhu nun clio RS i :) benim A4ünki 0.31..
Ekbilgi; stock clio 172 0,360 - clio 172 cup (farklar 15mm daha alçak + tampon altı eki var) 0,348
buradan birçok arabanınkine bakabilirsiniz..
http://en.wikipedia.org/wiki/Automobile_drag_coefficient

36 cok fazla yaw hangi arabaki bu a4mü??bide yeni arabaların sürtünme katsayılarının olduğu biyer varmı bildiğiniz