Orijinalini görmek için tıklayınız : VTI'DA s300 beyin ile tımıng ayarı?
vtı araca bi arkadasım hondata s300 beyin ile stg2 egzantrikli ayarlı kasnaklı araca tımıng beyinden ayarlanabiliyomuş?benim bildiğim tımıng ayarı kasnak üzerinden yapılmıyormu?bilgilerinizi paylaşırmısınız :confused:
o timing kasnaktan yapılan değil distributorden yapılan timing sadece beyinde istediğin zamana kitliyor ona göre avans tabancasından ayar yapıyorsun :)
o timing kasnaktan yapılan değil distributorden yapılan timing sadece beyinde istediğin zamana kitliyor ona göre avans tabancasından ayar yapıyorsun :)
distributorden nasıl yapılıyor? egzantrikli araçta yani sadece beyinden olmuyor değilmi ayar
mesala standart vtecte 16 derecedir beyinden 16 ya sabitliyosun avansa tabancasıylada kasnaktan 16 ya gelene kadar distributorle rotara veya avansa yatırıp yerine getiriyorsun..bu kadar :)
kafam karıştı avansı ayarlamak ? timing yapmak ?
soru hangisi
kafam karıştı avansı ayarlamak ? timing yapmak ?
soru hangisi
kanka arkadaşın diğer sorduğu ayarlı kasnakla yaptığımız timing ayarı bu başka bir şey :)
[QUOTE=stlegal;1122857]kanka arkadaşın diğer sorduğu ayarlı kasnakla yaptığımız timing ayarı bu başka bir şey :)[/QUO
bilgileriniz için sağolun,kasnakla yapılan tımıng ayarı nasıl oluyor?biraz fazla sordum heralde:D bilgilerinizi paylaştığınız için ayrıca teşekkür ediyorum..
ateşleme timingi avans değeri oluyor beyınden ve manuel de distb den yapılılabılıor
egzantrıklerın timingi kasnakla sentesıyle oynanıyor.
ateşleme timingi avans değeri oluyor beyınden ve manuel de distb den yapılılabılıor
egzantrıklerın timingi kasnakla sentesıyle oynanıyor.
teşekkür edrim yani bu olay biraz iddiaya girmişti hemde sizlerin sayesinde bilgi sahibi oldum.iyi bir hondacı usta bu ayarları zorlanmadan yapabilir öyle görülüyor bende iddiayı kaybettim:)
varyatorlu arabalarda emmenın egzantrık acılarını beyıden ayarlıyabılıyosun.onun ıcın kasnaga gerek yok
bide şu var arkadaslar skunk2 stg2 egzantrıklı vtı 'a aem ayarlı kasnak takılsa herhangi bir problem olurmu? yoksa kasnaklardamı skunk2 olmalı?
http://www.rbracing-rsr.com/camshaft.html
buda ingilice ama olayın temeli bu ::)
http://www.rbracing-rsr.com/camshaft.html
buda ingilice ama olayın temeli bu ::)
hepinize çok teşekkür ediyorum arkadaşlar..
hepinize çok teşekkür ediyorum arkadaşlar..
herzaman ne demek :D
bahsettiğiniz konuyla ilgili bir bölümde ben neptune un içinde gördüm...çok anlamadığım için anlam verememiştim...rpm based dwell control diye bir şey var...orda rpm e göre cam angle ayarı ile ilgili bir bölüm var....ama ne işe yarar bende bilmiyorum ? ...üstadlar biliyordur :icon_tup:
The ignition dwell angle determines the amount of time the ignition coil charges before discharging to the spark plug. Up to a point, a longer charge time will result in a higher voltage spark.
Note that increasing the coil charge time will increase the temperature of the coil. This is an advanced table - only change if you are sure of the effects
ignition dwell angle KAPACA zamanlama bobin ateşlemeden önce yüksek değerler yüksek voltaj verir.fakat bu değeri arttırmak boboinin ısımasına sebeptir gibi kısaca :)
işin timingle felan alakası yokmuş demekki :) teşekkürler cem.......
bu tımıng ayarıyla s300 arasındaki bağ hakkındaki konu ile ilgili bu işin uzmanı OZ bey'dende yorumlarını bekliorum kısacası:D
is icin gerekenler ...
-Avans tabancasi (flashli) - avansi istedign orana sabitlemek icin ..mekanik olarak ..
-Komperator - Egzantrik lerin derecesine gore TDC BTDC vs gibi oranlari var , ordan `peak lift` e gore verilen dereceyi .. krank kasnaginin uzerine yapistirilan `degree wheel` yardimyla kasnaklari derecelendirp ayarlamak ..
-Programmable ECU -- :D
-iyi bir Tuner :D .. tabi dyno da işi tam yaptırır :D
is icin gerekenler ...
-Avans tabancasi (flashli) - avansi istedign orana sabitlemek icin ..mekanik olarak ..
-Komperator - Egzantrik lerin derecesine gore TDC BTDC vs gibi oranlari var , ordan `peak lift` e gore verilen dereceyi .. krank kasnaginin uzerine yapistirilan `degree wheel` yardimyla kasnaklari derecelendirp ayarlamak ..
-Programmable ECU -- :D
-iyi bir Tuner :D .. tabi dyno da işi tam yaptırır :D
bu komperatör ölçüm cihazı pek kullanılmıyor die biliyorum göz kararı spec :D
kompretorsuz timing ayari yapmak veya timing tekeri kullanmadan yapmak tork kolu olmadan motor toplamaya benzer, oyle yapan birine timing ayarini zaten yaptirmayin;)
bu komperatör ölçüm cihazı pek kullanılmıyor die biliyorum göz kararı spec :D
göz kararımı kanka göz kararıyla hani bu üst ölü noktasına tornavidayla bakan tipler varya orda bile dünya yanılma olur inanılmaz derecede kesinlikle komperatör olmadan yapılamaz en azından dünyaya öle bir yaratık dünyaya gelmemiştir :)
tımıng ayarı nasıl yapılıyor yada arabamı getirsem siz yapabilirmisn stlegal abi yapabilirseniz getirim çarsamba günü
fsunnetci
25-01-2010, 22:43
benim egzantriklere komperatörsüz ayar yapılmıştı.tornavida ile göz kararı ayarlanmıştı sonuç zaten içler acısı tekirdağ saraya gittik geldik cem abi ile göya S300'e ayar yapacaktık..yalan oldu ayar çünkü komperatörsüz bir timing ayarı ile yapılan ayar ancak bu kadar olurdu s300 ayar bile tutmadı..:D
karıştmış azcık özetlemek isterim
timing diğe geçer ama :)
Cam timimg Ve ignition timing olarak 2 ye ayrılırlar
Cam timing
Amacı sonradan takılan egzantiriğinizin açma kapama zamanlarını tam olarak yerine oturtmak demektir kabaca Peki sırf budur hayır Var olan orjinal egzantirğiniz olsun Yada sonradan taktığınız Egzantiriğiiniz olsun. profesyonel insanlar (timing yapmayı bilen yani ) tarafından aracınzın güç eyrisi Aşağıya yada yukarıya Göre belirli bir sınır doğrultusunda oynayabilmektir.
Variable Cam timing li arabalar mevcut Nedemek by peki?
Bu sistem elektronik olarak Beyin tarafından cam timing derecesi kontrol edilebilir (Yani Kasnağı oynayabilen) sistemlerdir Hem emmede olan hem Egsoztta olan araçların yanı sıra sadece emmede olanaraçlar vardır .
Peki Neden bu sistem?
Bildiğimiz üzere Yüksek dereceli egzantirik taktığınız zaman rolantide seyir halinde bazen derecesine göre bozukluklar oluuyor ve aynı zamanda emisyonu bozuyorlar. Fabrika bunu rolantis bozuk size satamayacağı için yüksek derece ama Variable Cam li bir araç çıkarıyor hem rolantide sakin sesssiz hemde üstlerde Daha çok güçlü olan bir araç ortaya çıkıyor.. Daha detaya girmim :) böle ii oldu :D
Ignition timing
Bunun manası Gerçek Ateşeleme zamanı. pistonun sıkıştırdığı gazı patlatıp yakarak güç cıkarmak :)
Calibrastyonu şöyle oluyor genelde Beyinden Set ediliyot ÖRN:20 yada 0 Avans tabancası ile bakılır Tam TDC noktasında GEldiği zaman Haritanızdaki avans ile gerçek Mekanik avansınız Motor içindeki avans ınız aynıdır Haritada 15 ise GErçekten avansınızda 15 tedir :)
Ignition Dwell time in bu işlemlerle hiç alakası yoktu Ateşlemeyi bujiye göndermeden önce biriktirdiği enerji diyelim ona :) kabaca Bobin igniter Yada Akünüze göre bile değişiklik gösterebilir TEHlikelidir Oynamayınız :)
karıştmış azcık özetlemek isterim
timing diğe geçer ama :)
Cam timimg Ve ignition timing olarak 2 ye ayrılırlar
Cam timing
Amacı sonradan takılan egzantiriğinizin açma kapama zamanlarını tam olarak yerine oturtmak demektir kabaca Peki sırf budur hayır Var olan orjinal egzantirğiniz olsun Yada sonradan taktığınız Egzantiriğiiniz olsun. profesyonel insanlar (timing yapmayı bilen yani ) tarafından aracınzın güç eyrisi Aşağıya yada yukarıya Göre belirli bir sınır doğrultusunda oynayabilmektir.
Variable Cam timing li arabalar mevcut Nedemek by peki?
Bu sistem elektronik olarak Beyin tarafından cam timing derecesi kontrol edilebilir (Yani Kasnağı oynayabilen) sistemlerdir Hem emmede olan hem Egsoztta olan araçların yanı sıra sadece emmede olanaraçlar vardır .
Peki Neden bu sistem?
Bildiğimiz üzere Yüksek dereceli egzantirik taktığınız zaman rolantide seyir halinde bazen derecesine göre bozukluklar oluuyor ve aynı zamanda emisyonu bozuyorlar. Fabrika bunu rolantis bozuk size satamayacağı için yüksek derece ama Variable Cam li bir araç çıkarıyor hem rolantide sakin sesssiz hemde üstlerde Daha çok güçlü olan bir araç ortaya çıkıyor.. Daha detaya girmim :) böle ii oldu :D
Ignition timing
Bunun manası Gerçek Ateşeleme zamanı. pistonun sıkıştırdığı gazı patlatıp yakarak güç cıkarmak :)
Calibrastyonu şöyle oluyor genelde Beyinden Set ediliyot ÖRN:20 yada 0 Avans tabancası ile bakılır Tam TDC noktasında GEldiği zaman Haritanızdaki avans ile gerçek Mekanik avansınız Motor içindeki avans ınız aynıdır Haritada 15 ise GErçekten avansınızda 15 tedir :)
Ignition Dwell time in bu işlemlerle hiç alakası yoktu Ateşlemeyi bujiye göndermeden önce biriktirdiği enerji diyelim ona :) kabaca Bobin igniter Yada Akünüze göre bile değişiklik gösterebilir TEHlikelidir Oynamayınız :)
SON NOKTA:icon_tup:
R_Kaptan
03-02-2010, 20:52
Yalnız birde şu var S300 ile direk kumanda edebilceğiniz yağ basıncı ile çalışan egzantrik kasnakları var eğer onlardan bahsediyorsa arkadaş evet bu mümkün s300 ile egzantrik kasnaklarına derece verebiliyorsunuz belki arkadaşınızın timing ayarından kastı bu?
yağ basıncı ile çalışanı ilk defa duyuyorum o nasıl bişey?
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.