Orijinalini görmek için tıklayınız : standalone lpg ecu
selcukkoylu
27-01-2010, 22:44
megasquirt tarzı ecularla lpg enjektörleri sürülebilir.ama lpg sıvı olmadığından düzensiz sıcaklık değişikliklerinden dolayı basıncı değişiyor.megasquirt tarzı standalone ecu ile benzin sistemi ile oynamadan direk lpg enjektörleri sürülürse süper olur.ben mbtürkiye forumuna üyeyim arabasına çok değer veren binlerce mercedes sahibi ve audi sahibi var ama araçları efi olmadığından sıralı lpg bağlatamıyorlar.bu işi yapabilen olursa çok kazanç var.genelde eski amerikanlarda ve mercedes audilerde mikserli sistem lpg var yani gaz tankı ve gaz tesisatı hazır.bu sistemi geliştirebilecek olan varsa ben enaz 100 tane mercedes müşteri bulurum hatta böyle birinin telefonunu versem o telefon hiç susmaz
tolga ve gökhan ms i mercedes sıralı lpg sistemi için dizayn edip uyguladı yakıt haritası ms le çaılıyo yapıldı yani
böyle bi ihtiyacın varsa görüşmeni öneririm tolga 5334966648
boosted_pug
27-01-2010, 23:47
ms ile gaz enjektörlerini sürebilirsin ama senin dediğin gibi olmaz sen diyosunki direk tüplü sistemi benim arabama takın ms ilede kontrol edelim arabanın orj benzinli kısmı kalsın gaz benzin gibi değilki damlasın görelim ya kaçak olursa allah korusun yada zehirlerse insanı hem o şekilde yaptın projesi çizilmesi lazım tüvden geçicek onlarında halledilmesi gerekli hadi bunları geçtim ms in çalışması için krank sinyali tps vs. gerekli sen her halukarda krank tekeri gaz kelebeği gibi parçaları alıcaksın önce araban efi sisteme çevirilir gaz kelebeği krank wheel enjektörler felan halledilir stabil şekilde çalışır ondan sonrada tüpçüye istediğin marka sıralı sistemi bağlatırsın senin istediğin şekildede olur ama o riski herkes almaz (şahsi açıdan ben almam)
Selçuk olay sadece enjektörleri sürmek olsa binlerce seçenek olur elde.
Oradaki temel sorun o kitleri ruhsata işletmek. Öncelikle böyle birşey yapabilmen için marka yaratman, kitlerin özgün ekipmanlarını hazırlatman ve bunları MMO dan onaylatıp projelerini hazırlatman gerekiyor. Her araba için ayrı ayrı üstelik. 40-50 bin liralık bir maliyetten bahsediyorsun. O tip araçların hiçbirisi sızdırmazlık testinden geçemez. He adamın arabasında zaten LPG vardır ve bunu daha önceden ruhsatına işletmiştir, ona gidip bu tip bir uygulama yaparsın OK ama onun haricinde legal yollardan işletmen gerçekten çok zor.
Bu arada LPG vaporizere kadar yüksek basınçlı olarak ve sıvı halde geliyor. Oradaki sorun ısıdan değil depoda bir pompa vs olmamasından dolayı depodaki LPG miktarı düştükce basıncının düşmesi, dolayısı ile vaporizerden sonraki basıncında buna bağlı olarak düşmesinden kaynaklanıyor. Yani rail basıncın değişiyor. İllede MS ile bunu yapacağım dersen, barometrik korr. için kullanılan MAP sensörünün portunu LPG basınç sensörünün sinyalini ölçecek şekilde konfigüre eder bunu firmware de scale edersin yani yeni bir firmware hazırlarsın ve gerekli düzenlemeyi yaparsın. Sorunsuzda çalışır.
Uğraşılırsa yapılır. Atla deve değil. Ama dediğim gibi legal konuları halletmen neredeyse imkansız.
Bir başka konu LPG sistemlerinin ECU larının fiyatı. Şu an sıralı sistemler 1000 lira +depo masrafı civarına montajı yapılıyor. Bunların parayı tutan kısmı genelde enjektörleri. MS de taksan bu enjektörleri alman lazım. Teleflex in enjektörlerinin bir tanesi 90 avromu ne. Diğerininde olsun olsun 50 avro olsun. E 6 silindirden bahsediyorsak buna en az 300 avro kafadan enjektör parası vereceksin demektir. ECU ları öyle pahalı birşey değil bunların. Atikerin ECU su 100 euromu neydi yanlış hatırlamıyorsam. Dolayısı ile ürküttüğün kurbağaya değmeme ihtimali gerçekten yüksek.
He kendi arabana takacaksan hadi uğraşalım ama ticari platformda bu iş kafadan mıçar. MS in maliyeti kafadan ıvır zıvırları ile 1000 liraya yaklaşır zaten. Ki işçilik falan yok bunda. Sensördü EDIS ti ottu kıldı falan filandan bahsediyorum. E bunu monte eden adamda hilali ahmer cemiyeti değil tabi. O da en az 500 lira falan alması lazım. E alt alta koyarsan kafadan 1500 liraya geldik bile. LPG enjektörleri içinde 500 lira desen minimum maliyetin bile 2000 lira civarında ve üstünde olacaktır. O forumdaki arkadaşlarından kaç tanesi sırf enjektörlü olsun diye 150 liraya taktırdıkları mikserli LPG kitinden vazgeçip 2bin lira daha masraf yapıp bu işe kalkışırlar? Bence hobi yada deneme amaçlı yapılabilir, ama ticari bakış açısı ile pek fizibıl gibi gözükmüyor. Üstelik her şartta yasal sınırlamalar olmaya devam edecek. İşgüzar bir kontrol memuru (aslında işini doğru yapan adama işgüzar demekte doğru değil ama) kontrol ederse o araç hayatta sızdırmazlıktan geçemez. İlkinde geçse ikincisinden geçemez. Ondan da geçse üçüncü de patlar. O iş o kadar kolay değil kısacası.
boosted_pug
28-01-2010, 00:32
Selçuk olay sadece enjektörleri sürmek olsa binlerce seçenek olur elde.
Oradaki temel sorun o kitleri ruhsata işletmek. Öncelikle böyle birşey yapabilmen için marka yaratman, kitlerin özgün ekipmanlarını hazırlatman ve bunları MMO dan onaylatıp projelerini hazırlatman gerekiyor. Her araba için ayrı ayrı üstelik. 40-50 bin liralık bir maliyetten bahsediyorsun. O tip araçların hiçbirisi sızdırmazlık testinden geçemez. He adamın arabasında zaten LPG vardır ve bunu daha önceden ruhsatına işletmiştir, ona gidip bu tip bir uygulama yaparsın OK ama onun haricinde legal yollardan işletmen gerçekten çok zor.
Bu arada LPG vaporizere kadar yüksek basınçlı olarak ve sıvı halde geliyor. Oradaki sorun ısıdan değil depoda bir pompa vs olmamasından dolayı depodaki LPG miktarı düştükce basıncının düşmesi, dolayısı ile vaporizerden sonraki basıncında buna bağlı olarak düşmesinden kaynaklanıyor. Yani rail basıncın değişiyor. İllede MS ile bunu yapacağım dersen, barometrik korr. için kullanılan MAP sensörünün portunu LPG basınç sensörünün sinyalini ölçecek şekilde konfigüre eder bunu firmware de scale edersin yani yeni bir firmware hazırlarsın ve gerekli düzenlemeyi yaparsın. Sorunsuzda çalışır.
Uğraşılırsa yapılır. Atla deve değil. Ama dediğim gibi legal konuları halletmen neredeyse imkansız.
Bir başka konu LPG sistemlerinin ECU larının fiyatı. Şu an sıralı sistemler 1000 lira +depo masrafı civarına montajı yapılıyor. Bunların parayı tutan kısmı genelde enjektörleri. MS de taksan bu enjektörleri alman lazım. Teleflex in enjektörlerinin bir tanesi 90 avromu ne. Diğerininde olsun olsun 50 avro olsun. E 6 silindirden bahsediyorsak buna en az 300 avro kafadan enjektör parası vereceksin demektir. ECU ları öyle pahalı birşey değil bunların. Atikerin ECU su 100 euromu neydi yanlış hatırlamıyorsam. Dolayısı ile ürküttüğün kurbağaya değmeme ihtimali gerçekten yüksek.
He kendi arabana takacaksan hadi uğraşalım ama ticari platformda bu iş kafadan mıçar. MS in maliyeti kafadan ıvır zıvırları ile 1000 liraya yaklaşır zaten. Ki işçilik falan yok bunda. Sensördü EDIS ti ottu kıldı falan filandan bahsediyorum. E bunu monte eden adamda hilali ahmer cemiyeti değil tabi. O da en az 500 lira falan alması lazım. E alt alta koyarsan kafadan 1500 liraya geldik bile. LPG enjektörleri içinde 500 lira desen minimum maliyetin bile 2000 lira civarında ve üstünde olacaktır. O forumdaki arkadaşlarından kaç tanesi sırf enjektörlü olsun diye 150 liraya taktırdıkları mikserli LPG kitinden vazgeçip 2bin lira daha masraf yapıp bu işe kalkışırlar? Bence hobi yada deneme amaçlı yapılabilir, ama ticari bakış açısı ile pek fizibıl gibi gözükmüyor. Üstelik her şartta yasal sınırlamalar olmaya devam edecek. İşgüzar bir kontrol memuru (aslında işini doğru yapan adama işgüzar demekte doğru değil ama) kontrol ederse o araç hayatta sızdırmazlıktan geçemez. İlkinde geçse ikincisinden geçemez. Ondan da geçse üçüncü de patlar. O iş o kadar kolay değil kısacası.
:icon_tup: eline sağlık demek istediğim aynen bu
selcukkoylu
28-01-2010, 00:34
hocam gazın gideceği yer emme monifoltu.gaz dışarı çıkmıyorki tehlike olsun,senin bahsettiğin tehlike lpg li araçların tümünde var zaten.sıralı sistem lpg ecusu öyle çok özellikli bir şey değil, benzin enjektör süresini gazın basıncına göre uzatıp kısaltıyor.benzin enjektör süresini belli oranda uzatıyor.krank sensörü bağlamak vs zor değil.ama işin içine benzin tesisatı ,benzin enjektörleri,benzin pompası,benzin regülatörü,benzin raili derken uzuyoda uzuyo.benim dediğim gibi yapılabilse yani standalone ecu gazın basıncınıda hesaba katarak işlem yapabilse,lpg enjektörleri ile yapılabilse daha ucuz olurdu.
E teknik olarak yapılırki zaten. MS ile de gayet güzel yapılır.
selcukkoylu
28-01-2010, 00:40
Selçuk olay sadece enjektörleri sürmek olsa binlerce seçenek olur elde.
Oradaki temel sorun o kitleri ruhsata işletmek. Öncelikle böyle birşey yapabilmen için marka yaratman, kitlerin özgün ekipmanlarını hazırlatman ve bunları MMO dan onaylatıp projelerini hazırlatman gerekiyor. Her araba için ayrı ayrı üstelik. 40-50 bin liralık bir maliyetten bahsediyorsun. O tip araçların hiçbirisi sızdırmazlık testinden geçemez. He adamın arabasında zaten LPG vardır ve bunu daha önceden ruhsatına işletmiştir, ona gidip bu tip bir uygulama yaparsın OK ama onun haricinde legal yollardan işletmen gerçekten çok zor.
Bu arada LPG vaporizere kadar yüksek basınçlı olarak ve sıvı halde geliyor. Oradaki sorun ısıdan değil depoda bir pompa vs olmamasından dolayı depodaki LPG miktarı düştükce basıncının düşmesi, dolayısı ile vaporizerden sonraki basıncında buna bağlı olarak düşmesinden kaynaklanıyor. Yani rail basıncın değişiyor. İllede MS ile bunu yapacağım dersen, barometrik korr. için kullanılan MAP sensörünün portunu LPG basınç sensörünün sinyalini ölçecek şekilde konfigüre eder bunu firmware de scale edersin yani yeni bir firmware hazırlarsın ve gerekli düzenlemeyi yaparsın. Sorunsuzda çalışır.
Uğraşılırsa yapılır. Atla deve değil. Ama dediğim gibi legal konuları halletmen neredeyse imkansız.
Bir başka konu LPG sistemlerinin ECU larının fiyatı. Şu an sıralı sistemler 1000 lira +depo masrafı civarına montajı yapılıyor. Bunların parayı tutan kısmı genelde enjektörleri. MS de taksan bu enjektörleri alman lazım. Teleflex in enjektörlerinin bir tanesi 90 avromu ne. Diğerininde olsun olsun 50 avro olsun. E 6 silindirden bahsediyorsak buna en az 300 avro kafadan enjektör parası vereceksin demektir. ECU ları öyle pahalı birşey değil bunların. Atikerin ECU su 100 euromu neydi yanlış hatırlamıyorsam. Dolayısı ile ürküttüğün kurbağaya değmeme ihtimali gerçekten yüksek.
He kendi arabana takacaksan hadi uğraşalım ama ticari platformda bu iş kafadan mıçar. MS in maliyeti kafadan ıvır zıvırları ile 1000 liraya yaklaşır zaten. Ki işçilik falan yok bunda. Sensördü EDIS ti ottu kıldı falan filandan bahsediyorum. E bunu monte eden adamda hilali ahmer cemiyeti değil tabi. O da en az 500 lira falan alması lazım. E alt alta koyarsan kafadan 1500 liraya geldik bile. LPG enjektörleri içinde 500 lira desen minimum maliyetin bile 2000 lira civarında ve üstünde olacaktır. O forumdaki arkadaşlarından kaç tanesi sırf enjektörlü olsun diye 150 liraya taktırdıkları mikserli LPG kitinden vazgeçip 2bin lira daha masraf yapıp bu işe kalkışırlar? Bence hobi yada deneme amaçlı yapılabilir, ama ticari bakış açısı ile pek fizibıl gibi gözükmüyor. Üstelik her şartta yasal sınırlamalar olmaya devam edecek. İşgüzar bir kontrol memuru (aslında işini doğru yapan adama işgüzar demekte doğru değil ama) kontrol ederse o araç hayatta sızdırmazlıktan geçemez. İlkinde geçse ikincisinden geçemez. Ondan da geçse üçüncü de patlar. O iş o kadar kolay değil kısacası.
mertol abi ruhsata işletme vs sorun deil.zaten çoğunda lpg var.ruhsatta lpgli yazıyo sıralı veya mikserli diye ibare yok.harcarlarmı derken mercedes çok farklı bir tarzdır.ben kendi arabama 15000tl para harcadımki benim arabam 10000tl etmez.fiyatlar 2000tl yi aşarsa müşteri marka ister garanti ister servis ister.
selcukkoylu
28-01-2010, 00:44
yapaileceğine inanan varsa mbtürkiye adresinde lpg bölümüne ke jetronik araçlara sıralı sistem takıyorum diye bi başlık açsın bakalım ne oluyor
E teknik olarak yapılırki zaten. MS ile de gayet güzel yapılır.
wolume air flow la çalışan araçların zaten çoğunun sistemi bozuk ve parçaları çoktan karaborsa oldu bu insanlar için lpg yi bilmem ama düzgün çalışan bi efi sistemi zaten bulunmaz nimet çünkü çıkmacılara gitmekten bıktılar zaten bu sistemi uygulatacak kadar harcıyorlar sistem belki hobi için yapılır ama bence değecek bişey elde etmiş olunur diye düşünüyorum
Ruhsatta LPG li yazıyorda onun projesinde de vaporizerin ve deponun seri numarası ile birlikte varsa ECU sunun marka model ve seri no su yazmak zorunda. Bu araba hiçmi muayeneye girmeyecek?
wolume air flow la çalışan araçların zaten çoğunun sistemi bozuk ve parçaları çoktan karaborsa oldu bu insanlar için lpg yi bilmem ama düzgün çalışan bi efi sistemi zaten bulunmaz nimet çünkü çıkmacılara gitmekten bıktılar zaten bu sistemi uygulatacak kadar harcıyorlar sistem belki hobi için yapılır ama bence değecek bişey elde etmiş olunur diye düşünüyorum
%100 hemfikirim. Bencede değer. Ben olsam yapardım herhalde. KJet zaten abuk subuk bir sistem. EFI ye çevirmek son derece mantıklı tabiiki. Ama ikisini bir arada yapmaya uğraşmak için hobi edinmiş olmak şart. Dediğim gibi birde olayın yasal tarafları var..
Ona kaldıktan sonra dual map kullanılıp bir düğme ile seçmek kaydı ile istenildiğinde benzin istenildiğinde LPG ile yürüyüp üstelik aynı ECU yu kullanılarak ciddi tüketim maliyeti düşüşü falanda sağlanabilir. Ama Selçuk'un bahsettiği çok farklı bir konu.
işin içine lpg girmedikçe sıkıntı yok aslında karbüratörlü bi civic ex i enjeksiyona çevirdim gariptirki araç tüvden geçti :hahaha::hahaha: :D
yasal yönetmeliği bilmiyorum ama önce efi sonra sıralı sistem şeklinde olur gibime geliyo
selcukkoylu
28-01-2010, 00:52
Ruhsatta LPG li yazıyorda onun projesinde de vaporizerin ve deponun seri numarası ile birlikte varsa ECU sunun marka model ve seri no su yazmak zorunda. Bu araba hiçmi muayeneye girmeyecek?
peki lpg tankı 10 yılı doldurunca değiştir diyolar değişince ruhsata işleniyormu?ecu bozuldu değiştin ruhsata işliyomusun hayır.bunları yaptık
Hiçbirisi ruhsata işlenmiyorki.
Bak şimcik, sıralı LPG leri takarken bir proje veriliyor ya, o projede tankın ve vaporizerin seri noları üreticileri falan yazılıyor. Aynı şekilde ECU nun üreticiside yazılıyor. Sızdırmazlık raporunu veren adamın onları kontrol etmesi lazım normalde. Bugün için sadece seri nolarına bakıp devam ediyorlar. E adam farketmeyecekmi sence mikserli tip ile o tip bağlantının arasındaki farkı? O kadarda mal değiller yahu..
işin içine lpg girmedikçe sıkıntı yok aslında karbüratörlü bi civic ex i enjeksiyona çevirdim gariptirki araç tüvden geçti :hahaha::hahaha: :D
yasal yönetmeliği bilmiyorum ama önce efi sonra sıralı sistem şeklinde olur gibime geliyo
+1
Bende onu demeye çalışıyorum zaten.
Hem tadilat hemde LPG sertifikası olan bir makine mühendisi projesinin altına imza atabilir. Ama genede önceki mesajda yazdığım sorunlar geçerli. MMO odası konusu önemli bir konu.
Ona kaldıktan sonra dual map kullanılıp bir düğme ile seçmek kaydı ile istenildiğinde benzin istenildiğinde LPG ile yürüyüp üstelik aynı ECU yu kullanılarak ciddi tüketim maliyeti düşüşü falanda sağlanabilir. Ama Selçuk'un bahsettiği çok farklı bir konu.
sizin bahsiniz de mantıklı bi konu türk insanını ve fikirlerini seviyorum bu yüzden
demekki bir de bozuk ecu kutusu lazım :D lpg yi sağlıklı kılmak için :hahaha:
selcukkoylu
28-01-2010, 00:59
Hiçbirisi ruhsata işlenmiyorki.
Bak şimcik, sıralı LPG leri takarken bir proje veriliyor ya, o projede tankın ve vaporizerin seri noları üreticileri falan yazılıyor. Aynı şekilde ECU nun üreticiside yazılıyor. Sızdırmazlık raporunu veren adamın onları kontrol etmesi lazım normalde. Bugün için sadece seri nolarına bakıp devam ediyorlar. E adam farketmeyecekmi sence mikserli tip ile o tip bağlantının arasındaki farkı? O kadarda mal değiller yahu..
abi muayenede kimse tüpe bakmıyo.sızdırmazlıktada sadece kaçak varmı yokmu ona bakıyo.seri nolar sadece ilk işletirken gerekiyo hatta ozaman bile numaralarına bakmıyolar
Ben farklı birşey demedimki Selçuk. Dikkat edersen bakmaları gerek ama bakmıyorlar, eğer işgüzar bir denetleme memuruna denk gelirsen yanarsın diyorum. Kaldıki tek sen değil o montajı yapan ve altına imza atan mühendiste yanar.
Şimdi anladıgım kadarı ile karburotorlu bir araca sıralı sistem lpg takmaktan bahsediliyor. Yanlışım varsa düzeltin. Ben kendi gözlerim ile Fiat 124 e (karburatorlu) sıralı sistem lpg takıp bunu ms ile kontrol eden adam gördüm. Konuştumuzda biraz uğraştım olayı cözene kadar dedi 1 tanede motor harcadım bu 2ci motor dedi ama araba gayet güzel yürüyordu. Aaa işin yasal kısmı falan bilemiyorum yani durumlar nedir ne değildir.
yavuz364
28-01-2010, 08:46
benim de yıllardır "neden yapılmıyor ki" die düşündüğüm bir konu :) hazır sıralı sistem varken karbüratörlü araçlara takıp enjeksiyonlu hale yaklaştırılabilir :)
boosted_pug
28-01-2010, 09:29
Şimdi anladıgım kadarı ile karburotorlu bir araca sıralı sistem lpg takmaktan bahsediliyor. Yanlışım varsa düzeltin. Ben kendi gözlerim ile Fiat 124 e (karburatorlu) sıralı sistem lpg takıp bunu ms ile kontrol eden adam gördüm. Konuştumuzda biraz uğraştım olayı cözene kadar dedi 1 tanede motor harcadım bu 2ci motor dedi ama araba gayet güzel yürüyordu. Aaa işin yasal kısmı falan bilemiyorum yani durumlar nedir ne değildir.
ilk motoruna yazık olmuş okadarda zor bi işlem değil 3-4 sensör krank tekeri enjektör felan al sana sequential yada semi-sequential efi sistem buraya kadar sıkıntı yok ama işin içine lpg girdiğinde sıkıntı başlıyo en güvenli şekli bizim dediğimiz gibi bi sistem önce efiye çevirmek ondan sonrada sıralı sistem tüp taktırtmak diğer şekilde karbüratör yada kjet üstünde duruyorken o sistem hiç ellenmeden ms i lpg-efi ecusu olarak kullanıp gaz enjektörlerini sürmek sıkıntı burdan doğuyor çünki bu sistem benzin kadar güvenli değil projesi düzenlemesi sızdırmazlığı vs. birsürü detayı var ve herhangi bi arızada herkese kaçabilecek bi iş
mesela sizin dediğiniz gibi yaptık dielim eskaza kaçak oldu yada bi yangın çıktı kimi bu işten mesul tutucaksın yada o işi yapan adam bu mesuliyeti üstüne alabilecekmi ?
İşin birde maddi boyutu war önce efiye çevirdin dielim en ucuz ihtimalle 1400 1500 gibi bişi tutar sıralı taktırcaksın oda 1200 dielim 2600 gibi bişi tutar ama güvenilir bi sistem olur çünki iki işide işini bilen ustalar yapmış olucak senin dediğin gibi olduğunda yine sensörleri felan alıcaksın bi 6 adet enjektör ve tüp beynini almıcaksın sana 400 600 arası ucuza gelicek bence hiç ama hiç gerek yok böle bi riske girmeye.... yada şöle düşünmek lazım oldu ya lpg bitti yolda kjetin yada karbüratörün çalışıcağı garanti mi yinede sen bilirsin
ilk motoruna yazık olmuş okadarda zor bi işlem değil 3-4 sensör krank tekeri enjektör felan al sana sequential yada semi-sequential efi sistem buraya kadar sıkıntı yok ama işin içine lpg girdiğinde sıkıntı başlıyo en güvenli şekli bizim dediğimiz gibi bi sistem önce efiye çevirmek ondan sonrada sıralı sistem tüp taktırtmak diğer şekilde karbüratör yada kjet üstünde duruyorken o sistem hiç ellenmeden ms i lpg-efi ecusu olarak kullanıp gaz enjektörlerini sürmek sıkıntı burdan doğuyor çünki bu sistem benzin kadar güvenli değil projesi düzenlemesi sızdırmazlığı vs. birsürü detayı var ve herhangi bi arızada herkese kaçabilecek bi iş
mesela sizin dediğiniz gibi yaptık dielim eskaza kaçak oldu yada bi yangın çıktı kimi bu işten mesul tutucaksın yada o işi yapan adam bu mesuliyeti üstüne alabilecekmi ?
İşin birde maddi boyutu war önce efiye çevirdin dielim en ucuz ihtimalle 1400 1500 gibi bişi tutar sıralı taktırcaksın oda 1200 dielim 2600 gibi bişi tutar ama güvenilir bi sistem olur çünki iki işide işini bilen ustalar yapmış olucak senin dediğin gibi olduğunda yine sensörleri felan alıcaksın bi 6 adet enjektör ve tüp beynini almıcaksın sana 400 600 arası ucuza gelicek bence hiç ama hiç gerek yok böle bi riske girmeye.... yada şöle düşünmek lazım oldu ya lpg bitti yolda kjetin yada karbüratörün çalışıcağı garanti mi yinede sen bilirsin
Konuya tekrar bir açıklık getireyim bunu ben yapmadım. Boyle biriyle tanıştım. Yurt dışında motorlar para bile etmezken deyemek amaçlı bir Fiat motoru 70-100euro arasıyken bir motor harcadıgında ama cok koymamıştır. Tehlike kısımlarında haklısınız ama adam 1 seneden fazla kullanıyordu ben tanıştıgımda ve bu olayın üstünden epey bir geçti. Tekrar soyluyorum araba karburatorlu yurumeye devam ediyordu.
lazım oldu ya lpg bitti yolda kjetin yada karbüratörün çalışıcağı garanti mi yinede sen bilirsin
Ms kurulduğunda zaten K-Jet'in en önemli yapı taşı olan kelebek ve benzin dağıtıcısı sökülmek zorunda.Selçük arkadaşın dediği gibi sadece tüp enjektörü süreyim derse eğer.Benzinle çalışma gibi bir şansı olmayacak.
selcukkoylu
05-02-2010, 02:08
peki önce efiye geçmek için tessat vs ecu montajı aracı çalıştırmak ne kadar sürer.arabasız kalmıyalım
Ms kurulduğunda zaten K-Jet'in en önemli yapı taşı olan kelebek ve benzin dağıtıcısı sökülmek zorunda.Selçük arkadaşın dediği gibi sadece tüp enjektörü süreyim derse eğer.Benzinle çalışma gibi bir şansı olmayacak.
Eğer MS kullanılırsa olur. Her iki yakıtıda ful-grup çalıştırıp tek düğme ile benzin ile LPG arasında seçim yapabilirsiniz.
peki önce efiye geçmek için tessat vs ecu montajı aracı çalıştırmak ne kadar sürer.arabasız kalmıyalım
Önce arabanın özelliklerini öğrenmen lazım. Arabada zaten elektronik ateşleme var. Dolayısı ile krang sensöründe var demektir. Kaç dişte bir boşluk olduğuna bakmak lazım. Eğer MS in desteklediği bir sistem ise kalanında hardware montajı hazırlanıp marşa aynı gün içerisinde basılır. Ama ayar falan zaman alabilir ki ilk arabada alırda..
Selçuk öncelikle ateşlemeye dalmayı düşünme. Sadece yakıtı aktar MS e. Araba zaten elektronik ateşleme. Eğer illede onuda kendim ayarlayacağım dersen o zaman sonra ateşleme ile de ilgilenirsin.
selcukkoylu
06-02-2010, 00:06
abi benzin hattım kullanılabiliyor,geri dönüşü regülatörü var.elektronik ateşleme derken;elektronik avans kontrolü var ama ateşleme şöyle egzantrikte bir pim var bu pim tevzi makarasını çeviriyor.ateşlemeye kesinlikle girmiycem.ms in olmazsa olmazları nedir? (tps,O2,wideband,krank sens)
Benzin hattın kullanılabilir sanıyorsun ama muhtemelen kullanılamayacak. O benzin hattı benzin dağıtıcısına kadar geliyor. Oysa sana yeni yapacağüın enjektör takozuna kadar giden bir benzin hattı ve geri dönüşü lazım. Araya ek yaparsan olur ama iptidai bir çözüm olur. O yaştaki arabanın benzin borularını değiştirmek daha akıllıca olur bence. HEr şartta enjektör takozuna ihtiyacın olacak. KE-Jetlerde benzin, dağıtıcısından enjektörlere ufak metal borular ile gelir. EFI sonrası onları kullanamazsın. Dolayısı ile oraya senin enjektörlerinin aralarındaki mesafeleri de gözönünde bulundurarak enjektör takozu yaptırman gerekir. Eğer aynı motoru kullanan EFI ye sahip bir mercedes varsa onun takozunun ölçüleri kontrol edilip gerekirse onun çıkmasına falanda bakılabilir. Zor bir iş değil ama zaman alan bir iş. O takozun üzerinde koyabilirsin benzin regülatörünüde.
KEJetlerin benzin pompaları genelde deponun dışında olur. Ancak basınçlarını kontrol etmek lazım. Kuvvetle muhtemel düşüktür. Porscheninki 1.8 bar idi mesela. Dolayısı ile onu da 3 bar basabilen bir pompa ile değiştirmen gerekecek.
ARabayı atolyeye sopkmadan önce bunları ölçüp biçip tasarlar ve hazırlıklarını doğru şekilde yaparsan montajın aynı gün içerisinde biter. Yapmazsan 1 hafta bile sürebilir.
MS in olmazsa olmazları öyle çok uzun bir liste değil. Radyatör ısı sensörü, giren hava ısı sensörü, krang pozisyon sensörü ve MAP. MAP zaten MS ile beraber geliyor. Diğerleride pahalı sensörler değiller. Bunlar varsa çalıştırabilirsin arabanı. Ama tabiiki TPS O2 olursa daha iyi olur. Wideband şart değil. İlk basemap hazırlanırken gerekir ama sonrakilerde narrow bandta kullanılabilir.
Ms kurulduğunda zaten K-Jet'in en önemli yapı taşı olan kelebek ve benzin dağıtıcısı sökülmek zorunda.Selçük arkadaşın dediği gibi sadece tüp enjektörü süreyim derse eğer.Benzinle çalışma gibi bir şansı olmayacak.
Eğer MS kullanılırsa olur. Her iki yakıtıda ful-grup çalıştırıp tek düğme ile benzin ile LPG arasında seçim yapabilirsiniz.
Full grup çalıştırırsa.Her iki yakıt arasında seçim yapabilir kesinlikle.
Fakat arkadaş sadece tüp enjektörü süreyim derse.Benzinde çalıştıramayacak.
selcukkoylu
10-02-2010, 20:57
TOLGA beyle görüştüm ms i ve kablolamasını haritasını temin edecek.ben burda sensörlerini ve mekanik işlerini halledip uygulayacağım.ayarda tolga beyden ve mertol den yardım alacağım
Kolay gelsin. Bu güzel araçlara EFI dönüşümü gerçekten hoş olur.
gokselaltinok
13-02-2010, 12:51
evet ben selcuk un bahsettiği mercedes forumundan geliyorum.bu "efi vsvs işlerinden aslında pek anlamıyorum.vakit buldukça forum dökümanlarından araştırıcam kullandığınız terimlerin ne anlama geldiğini.bizim en büyük sorunumuz araçlarımızın benzinde çok yakması az gitmesi.bunun içinde hiçbir zaman gündelik kullanılabilicek bi araç olmaması.çünki benzinde binilmez Türkiyedeki benzin fiyatları belli.Lpg ise patlatma diye tabir edilen şeyi yapıyor.selcuğun aracını bilmem ama bende bu patlatmayı 1 defa yaptımı arabanın bütün benzin ayarı gidiyor ve araç benzinde çalışmıyor ee ***** kış ayındada sabahları Lpg de çalışma ihtimali düşük.noluyor bu sefer çağır ustayı alsın bi 100 liranı hadi eywallah.neyse zaten mercedes ile ilgili sıkıntıları burada paylaşıcam yavaş yavaş ilk önce uzaktan bi göz atıyım siteye tanıyım forumları ondan sonra bende paylaşıcam dertlerimi tecrübelerimi.saygılar.
selcukkoylu
29-03-2010, 00:35
aklıma değişik bi fikir geldi.şuanda benim aracın üzerinde bulunan mikserli sisteme ait olan lpg regülatörü(vaporizatör)nün gaz çıkışına bir selenoid valf bağlasam ,selenoid valfinin kablosunu ms in enjektör çıkışına bağlasam,lpg regülatörünün basıncını açsam lpg yide gaz kelebeğinin hemen sonrasına yani emme monifoltunun ortak noktasına versem sıralı sistem gibi çalıştıramazmıyım? lpg nin basıncını ölçebileceğimizi varsayarak konuştum.tek noktadan lpg enjeksiyon (mertol abi hemen kızma bu bir fikir...)
Yok artık sana kızmıyorum. Ama yazdıkların komik geliyor ne yalan söyleyeyim.. :)
Zihni sinir porocelerini tek noktadan sıralı enjeksiyon yapmaya kadar geliştirdin ya herşeyi yaparsın artık :)
selcukkoylu
29-03-2010, 10:14
Yok artık sana kızmıyorum. Ama yazdıkların komik geliyor ne yalan söyleyeyim.. :)
Zihni sinir porocelerini tek noktadan sıralı enjeksiyon yapmaya kadar geliştirdin ya herşeyi yaparsın artık :)
yaparım tabi elimde megasquirt ile edis varya daha neler neler yaparım.:)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.