Orijinalini görmek için tıklayınız : ULTİMATE Lastik secimi anket!
ahmet3425
28-01-2010, 16:40
evt arkadaslar orta ust ve orta alt sınıf lastikleri bir kenara bırakalım.
Ultra yuksek performans sunan biribirinden kaliteli bu lastikler arasında siz hangisi tercih edersiniz hangileri kullandınız - ve + ları nelerdir acıklayabilirsek lastik almayı dusunen arkadaslar bu konuyu incelediğinde bilgilenecektir.
Bende merakımı gidermis olacağım şimdiden tşkler...
5 senedir dunlop sp sport kullanıorum her türlü yolda cok guzel tutuo hiç bi sıkıntı yaşamadım
Nokian V serisi kullanıyorum, çok iyi tutuyor ve dünyanın en sessiz lastiği diye biliyorum, su tahliyeside çok iyi
serhat306
28-01-2010, 17:23
contınental sport contact 3 olmalıydı ankette...
nokıan bende kullnıyorum ılk defa kullandım cıddı guzel bı lastık...
punto_multijet
28-01-2010, 17:44
;1132882']5 senedir dunlop sp sport kullanıorum her türlü yolda cok guzel tutuo hiç bi sıkıntı yaşamadım
bende Dunlop SP Sporta verdim oyumu 10 numara lastik
M U R A T
28-01-2010, 17:54
hiç böyle en üst seri lastik sahibi olmadım ama yoko advan almak istiyorum bakalım nasılmış..
Xenomorph
28-01-2010, 18:31
Eagle F1 Kullandım İlk Başta Mükemmel Ama 10.000Km Sonra Noluyorsa Resmen Drift Lastiği Oluyor Hemen Sertleşiyor
P Zero Nero Kullandım Mükemmel'di Islak'ta Kurudan Daha İyi Tutuyordu Bana Göre Çok Memnun Kalmıştım Jant Ölçümde Olsaydı Yine Alırdım
Şu An Adrenalin Kullanıyorum Pek Bi Ahım Şahımlığını Göremedim Kuruda Güzel Fakat Islakta Çok Patinaja Düşüyorum Sanki Tutunmuyor Gibi Geliyor Sulara Girdiğimde Yağmurda Kullanırken
hankook ventus v12 evo bu lastik hakkında baya iyi yorumlar var testlerde de üst sıralarda? fiyatı da iyiymiş sanırım.. var mı bilgisi olan?
hankook ventus v12 evo bu lastik hakkında baya iyi yorumlar var testlerde de üst sıralarda? fiyatı da iyiymiş sanırım.. var mı bilgisi olan?
aynen bende kankook un methini cok duydum ve okudum yorumları merak edıyorum
goodyear eagle f1 asymetric kullanıyorum ikinci takımımı aldım kuruda verdiği performansı ıslaktada veren çok iyibir lastik ama ömrü 25bin km hamuru yumuşak cabuk bitiyo pzero kullanmıştım keyif vermedi
Adrenalin ıslakta kurudan daha iyi tutuyo kullandım şahitlerim var :D
ıslakta iyi tutuyo ama birikintilerde pek başarılı değil bence :D
ıslakta iyi tutuyo ama birikintilerde pek başarılı değil bence :D
Bana başarılı geldi bulduğum suya dalıyodum ben :D
Adrenalin kullanıyorum , yanakları bu denli sağlam bu sınıf bir lastik var mı bilmiyorum. Runflatlerden kurtulup , stepnesi olmayan araçlar için en iyi lastik. Isınınca kuruda çok çok başarılı , ıslakta bir o kadar kötü , karda inanılmaz kötü.
Kuru için konuşuyorsak dünyada en çok beğenilen edilen lastik Falken Azenis rt-615 ama TRde hiç duymadım , görmedim. Bunun dışında Toyo R888 ve Yokohama Advan Neova bu sınıfta azenis in ciddi rakipleri. Bu lastiklerin hiç biri TRde yok malesef.
TR pazarında en iddialı lastikler kanımca Eagle F1 ve Michelin Pilot Sport 3. Adrenalin genel anlamda bu lastiklerden zayıf kalıyor ama kuruda daha iyi olduğunu söyleyebilirim. Kuru yolda Kumho larda çok başarılı diyebilirim. Continental le aram pek iyi değil 3 kere parçalandığına şahit oldum. Pzero Nerolar iyi ama pahalı. Ps3 te çok çabuk bitiyor ne yazık ki.
Adrenalin kullanıyorum , yanakları bu denli sağlam bu sınıf bir lastik var mı bilmiyorum. Runflatlerden kurtulup , stepnesi olmayan araçlar için en iyi lastik. Isınınca kuruda çok çok başarılı , ıslakta bir o kadar kötü , karda inanılmaz kötü.
Kuru için konuşuyorsak dünyada en çok beğenilen edilen lastik Falken Azenis rt-615 ama TRde hiç duymadım , görmedim. Bunun dışında Toyo R888 ve Yokohama Advan Neova bu sınıfta azenis in ciddi rakipleri. Bu lastiklerin hiç biri TRde yok malesef.
TR pazarında en iddialı lastikler kanımca Eagle F1 ve Michelin Pilot Sport 3. Adrenalin genel anlamda bu lastiklerden zayıf kalıyor ama kuruda daha iyi olduğunu söyleyebilirim. Kuru yolda Kumho larda çok başarılı diyebilirim. Continental le aram pek iyi değil 3 kere parçalandığına şahit oldum. Pzero Nerolar iyi ama pahalı. Ps3 te çok çabuk bitiyor ne yazık ki.
Islakta kullanım açısından ben sizlere yine en güzel Adrenalin Test Yazsını Sunuyorum Ucin'e saygılarımla :)
Kaynak:http://www.modifiyem.com/forum/f20/istanbul-parkta-adrenalin-gunu-53528/
Geçen günlerde sitemizin üst kısmında bulunan Bridgestone Adrenalin reklamını hatırlarsınız. Ordaki testin talihlilerinden biri olarak dün (27 Nisan) İstanbul Park'ta yapılan Adrenalin isimli yeni lastiğin tanıtım gününe katıldım. Sizlerle paylaşmak istedim.
Bir gün önce kurye ile bedenime uygun Adrenalin yazılı gömlek ve şapka yolladıkları için işi baya ciddiye aldıklarını düşünüyordum, ki öyle de yapmışlar. Benim gibi 9 tane daha yarışma talihlisi arkadaş, bir çok basın mensubu, Bridgestone firmasının davetlileri ve çalışanlarıyla birlikte kalabalık sayılabilecek bir insan topluluğu vardı. Önce salonda Potenza RE001 Adrenalin modelinin tanıtımı yapıldı, firmanın lastiklerinin geliştirilmesinden sorumlu eski F1 pilotu Stefano Modena bizlere lastiği nasıl geliştirdiklerini ve test aşamalarını anlattı, görüntüleri izledik. Sonra 5 gruba ayrıldık ve her grup farklı istasyonlara yöneldi.
Bizim grubumuzun programında ilk sırada karting vardı. 12 kişi 30 dk. boyunca hazırlanmış karting pistinde yarıştık. Araçlar gayet hızlıydı, virajlarda koltukta sabit oturmaya çalışmaktan dolayı herkes için yorucu oldu bu iş.
Sonrasında slalom parkuruna geçtik. Park alanında slalom için oluşturulan parkurda, Adrenalin lastiği takılı yeni Toyota Corolla araçlarla önce dar sonra geniş slalomlar yaptık ve lastiğin limitlerini test ettik. 30 dakika kadar sürdü bu testimiz de.
Ardından ıslak zemin parkuruna geçtik ve yine Corollar araçlarla lastiğin ıslak zemindeki yeteneklerini önce test pilotlarının yanında, sonra kendi kullanımımızla inceledik. Bu parkurda da 30 dakika harcadık.
Ardından kuru pist diye adlandırdıkları parkura geçtik. Yine park alanından bölümlenmiş bi arlanda kukalarla oluşturulmuş dar bir çizgide turlar atarak lastikleri daha yüksek hızlarda sert manevralarla ve frenajla denedik. Yarım saatte burda geçirdikten sonra sıra günün en
önemli bölümü olan piste çıkmaya geldi.
Sabah piste geldiğimizde ortalıkta dolanan Adrenalin logolu Evo 8, 350Z, İmpreza gibi araçları görünce epey heyecanlandık ama sonra bütün testleri Corolla'larla yapınca açıkçası biraz hayal kırıklığı yaşadık. Piste de bu araçlarla çıkacağımızı düşünmüştük. Pit alanına geldiğimizde manzara tek kelimeyle süperdi. Arka arkaya sıralanmış birbirinden güzel araçlar. En başta ve sonra güvenlik aracı olarak 2 Alfa 159 3.2 V6 (ki 3.2 kısmını sonradan öğrendim, ilk bakışta 2.0 gibi duruyolardı :) ) bize ayrılan araçlar da sırayla 350 CLS, 2 tane, 3.20D, 350Z, A4 2.0 TFSI, 2 adet Leon FR, bir adet Mini Cooper ve bir de Mini Cooper S. Ayrıca kenarda duran bir Evo8 ile Impreza da gözden kaçmadı tabi. Ben direk Evoya yapışınca, kenardaki iki aracın, atacağımız turlar sonrası Dream Tur adıyla test pilotlarının yanında oturarak turlayabileceğimizi öğrendim. Kavga dövüş olmasın diye hangi aracı kimin kullanacağını belirlemek için çekiliş yapıldı. Çekilişte Subaruyu çekince uçarak Imprezanın yanına gittim, ama aynı "Dream Tur" cevabını aldım. Benim çektiğim Subaru, sabahki grupta bi arkadaşın vitesi 5'ten 4 diye 2'ye çekmesiyle trigeri sıyrılan İmpreza'ymış ve onun yerine CLK getirdiklerini söylediler. BMW'lerin falan 3.20D olduğunu düşünerek CLK'nın da 200K olacağını varsaydım ve CLK istemem diye tutturdum :) Organizasyon görevlileri sağolsunlar oldukça anlayışlıydılar ama Subaru'nun imkanı olmadığı için CLS350'yi önerdiler. Piste çıkış sırasında en önde olduğunu da düşünerek kabul ettim. Ve pistte 12 araç arka arkaya 2 tur döndük. Ardından araç değiştirdik, bu sefer benim şansıma Leon FR çıktı, onunla da 2 tur döndüm. Ardından Mini Cooper S ile turlayacak Gökhan Saraçoğlu'nun yanına oturup onunla da 2 tur attım. Ve sonra Dream Tur deinlen aktivite başladı. İlk olarak İmpreza'yı kullanan Bridgestonun 20 küsür yıllık test pilotu Ahmet Bey'in yanına oturdum ve sağolsun inanılmaz 2 tur yaşattı bana :) Arabanın gücü ve kontrolüyle Ahmet Bey'in pilotajı ve Adrenalin lastikleri birleşince ortaya olağanüstü 2 tur çıktı :) Ardından Evo ile tur atmak için sıramı beklerken Evonun pistte kaldığı haberi geldi. Debriyajı bitmiş. Sabah İlhan Mansız kardeşimiz araçla kalkış denemesi yaparken debriyajı epey yakmış, ortalığı dumana boğmuş. Sonrasında da
pistte ömrü bitmiş garibanın. Velhasıl Evo'ya binemedim. Ancak ilk turda kulandığım CLS350 de dream turda yer alıyordu ve kullanan kişi F1 Pilotu Stefano Modena'ydı. Tabiki derhal yanına oturdum :) Ve F1 pilotu olmanın nasıl bişey olduğunu gösterdi :) 200 üstü
hızlarda giderken lastiğin inceliklerini anlatıyor, sorularımı cevaplıyor, bunları yaparken de tüm virajları maks hızda santim hatasız dönüyordu. Bir ara 180 km. ile sola 90 derece viraja girdiğimizde şüphe ettim, acaba bana bakarak konuşurken unuttu mu virajı diye :) Ama gayet bilincindeymiş herşeyin. Biz turlarken bir ara araba viraj öncesi gerektiği kadar yavaşlayamadı ve apeksi kaçırdık, ufaktan pist dışına çıktık ama çabuk toparlandık. Ordaki açıklaması arabanın frenlerinin artık tutmadığı şeklindeydi. Zaten bilgisayar frenlerle ilgili sürekli uyarı veriyordu, en sonunda frenlerde derman kalmadı :) Son turumuzu yavaşça bitirip CLS'yi kenara ayırdık. Günün sonunda en başta istemediğim CLK önümden geçip gidince, kendisinin 200K değil CLK 55 AMG olduğunu gördüm ve içim cız etti resmen :)
Biraz da lastikten bahsedeyim. Potenza RE001 Adrenalin isimli bu lastiğe tek kelimeyle hayran kaldım. Slalomda ve yüksek süratli geniş dönüşlerdeki tepki süresi, yanakların hiçbir şekilde katlanmadan aracın çizgiden çıkmaması, ve o kadar zorlamaya rağmen çok sessiz oluşu gerçekten takdire şayan. Islak zeminde yaptıklarına ise resmen inanamadım. Test pilotumuz ıslakta yapılmayacak ne varsa yaptı, buna rağmen araç kontrolü hiçbir şekilde kaybetmedi. Suda sert frende ABS neredeyse devreye bile girmiyordu. Virajda gaza yüklendiğimizde kafadan kaymadığı gibi, fren yapınca da arka tarafın kontrolü kaybolmuyordu. Araçların tamamen standart Toyota Corolla olmasına rağmen bu performansı gösterebilmesi beni gerçekten şaşırttı. Hani tüm bunları Evoyla falan yapsalar lastikten ziyade arabanın yeteneği derdim, sanırım bu yüzden sıradan bir aile otomobili seçmişler. Pistte turlarken ise, yine olağanüstü bi başarı gösterdi. Yüksek süratli dönüşlerde çizgisini hiç kaybetmezken, sert ve dar virajlarda direksiyona ne kadar yüklenirsem yükleneyim kontrolü kaybettirmek çok zor oldu. CLS gibi piste ait olmadığını haykıran bir arabayla bile pist keyfini yaşatması sanırım en büyük başarısı :) Takılacak aracın performansı ve sınıfı ne olursa olsun, kesinlikle düşünülmesi gereken bir lastik. Herşeyden önce kontrol hissini tam vererek insana özgüven aşılıyor. Yarış pistinde fazla özgüven iyi bişey değil elbet ama trafikte kendini güvende ve kontrolün elinde olduğunu hissetmek mutlaka güzel bişey.
Bridgestone firmasını ortaya çıkardıkları bu harika ürün için tebrik ediyorum, ayrıca hazırladıkları bu süper organizasyonla yaşattığı güzel gün için de teşekkür ediyorum :)
Fiyat/performas için SP Sport bence en ideali. Ancak P zero yada f1 asimetrik kadar iyi değil.
ahmet3425
28-01-2010, 20:32
Continental neden yok ?
inan aklıma gelmedi dusundum aslında baska kaliteli marka ama cıx ekleme yapabilir miyim bi bakayım...
ahmet3425
28-01-2010, 20:36
her ne kadar kullanmıs olmasamda bende Yokohama advana verdim oyumu mercedes amg serisi subaru ve daha bir cok markanın lastik tedarikcisi ayrıca lastik uretim fabrikasında calısan bir yonetici arkadasımında bilgileri dahilinde yokohama advan serisinde kullanılan malzeme kalitesi var olan en iyi kaliteymis ve lastikte Made in Japon yazısını gordukmu korkmayacakmısız:D
Conti SC3 direk, tek geçerim :)
Bende adrenalin kullanıyorum ama nedense ıslakta testteki performansın onda birini bulamıyorum.
her frenim de abs devrede ıslakta götü bası toparlıyamıyorum geniş virajlarda direksiyonu cevirip gaza yuklendiğimde gayet rahat kayma yapabiliyorum.bi anda gaza yuklendiğimde patinaja kalıyorum..
lasitklerimin diş derinliği 6mm üretim yılıda 10-07.
sanırım biraz hamur özelliğini yitirmiş.
Bende adrenalin kullanıyorum ama nedense ıslakta testteki performansın onda birini bulamıyorum.
her frenim de abs devrede ıslakta götü bası toparlıyamıyorum geniş virajlarda direksiyonu cevirip gaza yuklendiğimde gayet rahat kayma yapabiliyorum.bi anda gaza yuklendiğimde patinaja kalıyorum..
lasitklerimin diş derinliği 6mm üretim yılıda 10-07.
sanırım biraz hamur özelliğini yitirmiş.
Onla alakası yok,
Adrenalin zaten ıslak zemine zaafı olan bir lastik.
10. hafta 2007 üretim lastik 3 senelik oluyor aşağı yukarı, daha ömrü dolmamıştır.
Ama kışın soğuk havada yaz lastiğinin tutuş acayip azalıyor.
Adrenalin kullanıyorum. Bir daha asla kullanmayacağım.
Ahmetfikri
28-01-2010, 22:26
lassa impetussport kullanıyorum ies için fazla tutuyor sanki
contiden şaşmıcan :)ama çok pahalı
adrenalin kullanıyorum bende kuru havada mükemmel derece iyi bence ama ıslak falan lastigi degil kesinlikle kuru hava ve sıcagı seviyo ısındı mı müthiş tutuyo.
gambit49
28-01-2010, 23:15
bende dunlopculardanim :D
Toyo hatta yeni model getirtmişken ankette kesinlikle olmalıydı.. En azından ürün-fiyat ikilemi açısından çok iyi bir marka ve japon olmasıda büyük artı bence..
Ancak tabikide kendimce çok iyi diye adlandırdığım birçok sebepten ötürü Bridgestone ADRENALİN..
ahmet3425
29-01-2010, 18:23
toyo gercekten cok guzel lastik ama daha cok orta ust sınıf lastik uretiyor fiyatlarıda makul.
hatta soyle soyliyim fiyat/performance oranına bakarsan yeryuzundeki en iyi marka bence TOYO :D
adrenalin kullanıyorum bende .. kuruda ve sıcak havada çok başarılı bence .. kuruda yüksek hızlarda üzmedi henüz ama düşük hızlarda aşırı patinaja kalıyor ..
MR.TurboALİ
29-01-2010, 20:22
Bridgestone ADRENALİN kullandım tavsiye ederim.
bende bridgestone kullanıorum.hiç memnun deilim.michelinden sonra rezalet bi lastik olarak geldi bana.eskir eskimez deiştiricem tekrar michelin e donucem.hem sert bi lastik hemde ıslakta asla tutunmuor.kalkıslarda hep patinaja kalıor
Burak Mehmet
29-01-2010, 20:40
Advan ilk 10.000 km içinde süper yol tutuyor sonra hoşaf...
dragstar
29-01-2010, 21:53
dunlop sp sport
yokohama parada spec 2 çok güzel diye duydum
BlackEmperor
29-01-2010, 22:15
Adrenalin RE001 açıkcası benım g...m yemedi virajda daha fazla zorlamaya :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.