Orijinalini görmek için tıklayınız : WideBand Sensörleri Hakkında???
Yaklasık
2 senedir 3. wideband sensorumum bozuldu??
acaba neden
bu sensorun neredesı bozuluyor
Bosch lsu 4.3 model sensorun devresımı bozuluyor
yoksa sensormu gıdıyor tam anlamadıgım konu?
pekı sensor bozuluyor ise neden o2 sensorlerı bukadar kolay bozulmuyor
elımde 3 tane bozuk sensor oldu sıkıldım artık bu durumdan:ofk:
benım 4 senede 1 kere bozuldu meseLa..sendekı bahtsızlık olsa gerek...
benım 4 senede 1 kere bozuldu meseLa..sendekı bahtsızlık olsa gerek...
valla öyle abı gerçekten bahtsızlıkmı
yoksa çata pata yapıyorz o yuzdenmı bozuluyor?
wıdeband sensor yerı yanlıs olabılırmı?
sanmam yanlış olsun ya dıorum ya şansızlık işte..
peki bu sensorler hakkında daha fazla arştırma yapan arkadaşlarımız varmı?
sensorun ustunde bı devre var?
nesı bozuluyor bu sensorun?
ortalama ömürleri 8-10 bin km diye biliyorum
ortalama ömürleri 8-10 bin km diye biliyorum
kanka benımki 1 ay :D
kanka benımki 1 ay :D
öle çatara patara gezersen gitmez tabi 1 ay :D
öle çatara patara gezersen gitmez tabi 1 ay :D
hahaha bende onu düşündüm :D
acaba o yuzdenmı bozuluyor :D
bu arada sensör bozulunca inanılmaz yanılmalara yol açabiliyor burdan onuda iletiyim..mesela zenginde yürüyen arabayı fakir olarak gösterebiliyor bunuda bugün ögrendim..
halbuki bana söylenen sensör bozulursa ya hic göstermez yada gösterir olmustu.
ama alakası yokmus eger yakıt durumundan en ufak şüpheniz varsa hemen sensörü degistirin derim
yavuz364
30-01-2010, 22:26
aşırı yüksek sıcaklıklar ve darbe (mesela egsozdaki çok büyük değişken basınç) algılayıcıya zarar verebilir, çünkü içindeki element sert bir madde ve çatlayabilir.. birde acaba sadece ısıtıcı devreniz mi bozuldu acaba, kontrol ettiniz mi ?
Bi fikir belki çok fazla ısı sensörü bozabilir...
aşırı yüksek sıcaklıklar ve darbe (mesela egsozdaki çok büyük değişken basınç) algılayıcıya zarar verebilir, çünkü içindeki element sert bir madde ve çatlayabilir.. birde acaba sadece ısıtıcı devreniz mi bozuldu acaba, kontrol ettiniz mi ?
ısıtıcı devrenin bozuldugunu nasıl anlıyabılırız
ve nasıl kontrol edebılırım:soru:
yavuz364
30-01-2010, 22:36
multimetre v.b. cihazınız ile ısıtma kablolarından direnci ölçebilirsiniz.. yada bi şekilde kopup kopmadığını anlayabilirsiniz :) direnci ölçerseniz.. (12^2)/R (R=ölçülen direnç) yaptığınızda 50-60 civarı birşey çıkması gerekli, (50-60tan emin değilim şuanda)
multimetre v.b. cihazınız ile ısıtma kablolarından direnci ölçebilirsiniz.. yada bi şekilde kopup kopmadığını anlayabilirsiniz :) direnci ölçerseniz.. (12^2)/R (R=ölçülen direnç) yaptığınızda 50-60 civarı birşey çıkması gerekli, (50-60tan emin değilim şuanda)
anladım tşkler.
öncelikle şunu söyleyeyim normal şartlarda wideband sensörü senelerce kullanılır bozulmadan , öyle 5 bin 10 bin gibi kısa ömürleri yoktur yanlış bilgi vermeyiniz.
sensör kısa zamanda bozuluyor ise ortada hatalı birşey var önce onu kabul etmek lazım .
hangi marka wideband bu ?
sensörün numarası nedir ?
sensörün bozulma sebepleri değişiktir ,
*aşırı ısıdan olabilir , özellikle turbo araçlarda sensör motora çok yakın takılmaması lazım.
*montaj açısı var, tam bende bilmiyorum nedenini ama biraz yatık takın diye yazıyor klavuzunda .
*titreşimden olabilir belki ?
*solvent bazlı silikon yapıştırıcılar ve silikonlar sensörü bozar ! kimse buna dikkat etmez .
*cihazın ısıtıcı devresi dandik ise o da sensör ömrünü kısaltır,
biliyorsunuz sensörün içinde ısıtıcısı var ve onu kontrol eden elektronik devre .
*başka sebepler aklıma gelmiyor şu anda saat geç oldu .
sensörün üzerinde fabrika tarafından lazerle işaretlenen kalibrasyon direnci var
onun bozulacağını zannetmiyorum .
en çok ısıtıcı kısmı bozuluyordur ,
sensör numarasını verin , hangi uçlar ısıtıcı uçları söyleyeyim, kontrol edin ..
öncelikle şunu söyleyeyim normal şartlarda wideband sensörü senelerce kullanılır bozulmadan , öyle 5 bin 10 bin gibi kısa ömürleri yoktur yanlış bilgi vermeyiniz.
sensör kısa zamanda bozuluyor ise ortada hatalı birşey var önce onu kabul etmek lazım .
hangi marka wideband bu ?
sensörün numarası nedir ?
sensörün bozulma sebepleri değişiktir ,
*aşırı ısıdan olabilir , özellikle turbo araçlarda sensör motora çok yakın takılmaması lazım.
*montaj açısı var, tam bende bilmiyorum nedenini ama biraz yatık takın diye yazıyor klavuzunda .
*titreşimden olabilir belki ?
*solvent bazlı silikon yapıştırıcılar ve silikonlar sensörü bozar ! kimse buna dikkat etmez .
*cihazın ısıtıcı devresi dandik ise o da sensör ömrünü kısaltır,
biliyorsunuz sensörün içinde ısıtıcısı var ve onu kontrol eden elektronik devre .
*başka sebepler aklıma gelmiyor şu anda saat geç oldu .
sensörün üzerinde fabrika tarafından lazerle işaretlenen kalibrasyon direnci var
onun bozulacağını zannetmiyorum .
en çok ısıtıcı kısmı bozuluyordur ,
sensör numarasını verin , hangi uçlar ısıtıcı uçları söyleyeyim, kontrol edin ..
Beklediğim sorular geldi tşk ederim ilk önce zaman ayırdıgınız icin
wideband Aem Uego
sensor Bosch LSU 4.2
Sensor yerim dp bitip eksoz ara borusu ıle baglandıgı yer
yanı orgınal o2 sensorunun durdugu yer ıle yakın
montaj acısına gore eksozcu iskender usta ayarladı yerını sorun oldugunu sanmıyorum bu konuda.
tıtresım olabılır eksozum cok oynuyor son gunlerdede baglantı ayakları koptu
eksoz one arkaya cok gıdıyor.
herhangı bır sılıkon madde kullanmadım.
öncelikle şunu söyleyeyim normal şartlarda wideband sensörü senelerce kullanılır bozulmadan , öyle 5 bin 10 bin gibi kısa ömürleri yoktur yanlış bilgi vermeyiniz.
sensör kısa zamanda bozuluyor ise ortada hatalı birşey var önce onu kabul etmek lazım .
hangi marka wideband bu ?
sensörün numarası nedir ?
sensörün bozulma sebepleri değişiktir ,
*aşırı ısıdan olabilir , özellikle turbo araçlarda sensör motora çok yakın takılmaması lazım.
*montaj açısı var, tam bende bilmiyorum nedenini ama biraz yatık takın diye yazıyor klavuzunda .
*titreşimden olabilir belki ?
*solvent bazlı silikon yapıştırıcılar ve silikonlar sensörü bozar ! kimse buna dikkat etmez .
*cihazın ısıtıcı devresi dandik ise o da sensör ömrünü kısaltır,
biliyorsunuz sensörün içinde ısıtıcısı var ve onu kontrol eden elektronik devre .
*başka sebepler aklıma gelmiyor şu anda saat geç oldu .
sensörün üzerinde fabrika tarafından lazerle işaretlenen kalibrasyon direnci var
onun bozulacağını zannetmiyorum .
en çok ısıtıcı kısmı bozuluyordur ,
sensör numarasını verin , hangi uçlar ısıtıcı uçları söyleyeyim, kontrol edin ..
kızma hakan abi öle biliyorum yazdım,biyerlerde öyle okumuştum :D:D
şimdi baktımda normalde sensör ömrünü bosch 160bin km demiş ,
hadi herifler salladı, yalan söylediler diyelim ,
80bin km dersek
her sene 20bin km yapar genelde insanlar ortalama
birde gaz maz ,yanlama, uçma kaçma işin içine girse
normalde 4 sene rahat rahat dayanması lazım .
yanlız aem lerin sensörleri çok bozuluyor diye duydum
dedim ya ,
ısıtıcının elektronik devresi çok önemli ,
wideband sensörün ısıtıcı uçlarına eski sensörler gibi klasik direk 12 volt verilmiyor
onun farklı bir yapısı var, pid ile pwm kullanılarak sürülüyor .
neyse önemli işte
ısıtıcı uçları
beyaz kablo ile gri kablodur.
ohm metre ile ölçerseniz 3 ohm gibi bir değer görmeniz lazım .
yrn ölceyım bakalım kaç ohm verecek.
yavuz364
31-01-2010, 00:04
evet, ben de uyku sersemi yazamadım bunları :) teşekkürler..
şimdi baktımda normalde sensör ömrünü bosch 160bin km demiş ,
hadi herifler salladı, yalan söylediler diyelim ,
80bin km dersek
her sene 20bin km yapar genelde insanlar ortalama
birde gaz maz ,yanlama, uçma kaçma işin içine girse
normalde 4 sene rahat rahat dayanması lazım .
yanlız aem lerin sensörleri çok bozuluyor diye duydum
dedim ya ,
ısıtıcının elektronik devresi çok önemli ,
wideband sensörün ısıtıcı uçlarına eski sensörler gibi klasik direk 12 volt verilmiyor
onun farklı bir yapısı var, pid ile pwm kullanılarak sürülüyor .
neyse önemli işte
ısıtıcı uçları
beyaz kablo ile gri kablodur.
ohm metre ile ölçerseniz 3 ohm gibi bir değer görmeniz lazım .
chiefkadir
31-01-2010, 00:22
şimdi baktımda normalde sensör ömrünü bosch 160bin km demiş ,
hadi herifler salladı, yalan söylediler diyelim ,
80bin km dersek
her sene 20bin km yapar genelde insanlar ortalama
birde gaz maz ,yanlama, uçma kaçma işin içine girse
normalde 4 sene rahat rahat dayanması lazım .
yanlız aem lerin sensörleri çok bozuluyor diye duydum
dedim ya ,
ısıtıcının elektronik devresi çok önemli ,
wideband sensörün ısıtıcı uçlarına eski sensörler gibi klasik direk 12 volt verilmiyor
onun farklı bir yapısı var, pid ile pwm kullanılarak sürülüyor .
neyse önemli işte
ısıtıcı uçları
beyaz kablo ile gri kablodur.
ohm metre ile ölçerseniz 3 ohm gibi bir değer görmeniz lazım .Hakan bu bozuk sensörleri sen yapamazmısın :D Toplayıp yollayalım:hahaha:
1 sende sıfır sensörude bozduk :)
hayırlısı nedır bu wıdeband sensorundem cektıgım valla anlamadım :)
saatmı bozuk acaba
dişide çabuk sarıyo ne kadar dandik sensör yapmışlar yaw :) bu motorla sensor arası mesafe uzak olsa olmazmı :soru:
vites kolunun orada sensor daha ne kadar uzak olsun :)
vites kolunun orada sensor daha ne kadar uzak olsun :)
sensorun acisi nasil ucu assagiya bakiyor dimi?
Yenı konu acmak ıstemedım
2 hafta once wıdeband sensorum bozuldu soktum ıcı saglam daha oncekılerın ıcı kırılıyordu cunku
14.8 de sabıt duruyor
bgn bıraz gazladım bı baktım dogru okumaya basladı
vafc den yakıtı actım kıstım sorunuzca okuyor
acaba sensoru balata spreyı ıle yıksam problem olurmu ?
veya neden bu sensor bı okuyor bı okumuyor bılgısı olan varmı ?
wideband n sensöru tam olarak yeri neresidir normal bi ekzoscu dogru yeri bulabilirmi ?
wideband n sensöru tam olarak yeri neresidir normal bi ekzoscu dogru yeri bulabilirmi ?
Her aracta oldugu gıbı headerstan sonra takıl ve acısı ayarlanmıs durumda
yerden kaynaklı bısı odugunu sanmıyorum
2 el wideband almak mantıklımı 2.eli 300 civarı sıfırı 450 civarı
2 el wideband almak mantıklımı 2.eli 300 civarı sıfırı 450 civarı
Bence artık mantıklı degıl
eskıden 450 500 hatta 600 tl ye satılıyordu ozaman alınabılırdı
ama 2.el wb dın fıyatı en fazla 250 tl olmalı
400 450 ye sıfır wb lar var
Bence artık mantıklı degıl
eskıden 450 500 hatta 600 tl ye satılıyordu ozaman alınabılırdı
ama 2.el wb dın fıyatı en fazla 250 tl olmalı
400 450 ye sıfır wb lar var
bende bunun için sıfır dusunuyorum :icon_tup:
silent furious
02-12-2012, 18:44
bende bunun için sıfır dusunuyorum :icon_tup:
bende sıfır düşünüyorum sensörleri hassas olduğundan dolayı ve bu sensörün açıcı na kadar olmalı ve nereye bağlanmalı mesela orjinal lamda headers in bittiği yere yakın flanştan sonra egzos borusuna bağlansa nasıl olur
bende sıfır düşünüyorum sensörleri hassas olduğundan dolayı ve bu sensörün açıcı na kadar olmalı ve nereye bağlanmalı mesela orjinal lamda headers in bittiği yere yakın flanştan sonra egzos borusuna bağlansa nasıl olur
ben braz önce sıfır aldım cem arkadastan elindede fazla kalmadımkonus istersen sıfır al kafan rahat olsun:icon_tup:
KA®ANLIK
02-12-2012, 18:59
Sensörün yatık olmasının veya açısının nasıl bir esprisi olabilir?
Yani silindir sonuçta, nerden doğru okuduğunun mantığı nedir acaba bilen var mı?
Ne AEM de ne de Innovate LC-1 ve MTX de sensörün açısı ile ilgili bir bilgi yok diye hatırlıyorum, şehir efsanesi olabilir mi?
WideBand Sensorunu balata spreyı ıle fln yıkasak bı yararı olurmu ???
bı calsıyor bı 3 cızgı cıkıyor problem bu
Sensörün yatık olmasının veya açısının nasıl bir esprisi olabilir?
Yani silindir sonuçta, nerden doğru okuduğunun mantığı nedir acaba bilen var mı?
Ne AEM de ne de Innovate LC-1 ve MTX de sensörün açısı ile ilgili bir bilgi yok diye hatırlıyorum, şehir efsanesi olabilir mi?
şehir efsanesi değil
her wideband cihazının içinden çıkan kullanım kitapçığında bu şekil var
http://www.vems.hu/manual/html/images/InstallingWBO2.png
minimum açı böyle
daha yatık veya aşağıya dönük olmayacak
brkkksln
02-12-2012, 21:48
aynen kitapçıkta yazıyor o açı.
ayrıca bendeki ss headers ta wideband için giriş mevcut ve açısı verilmiş şekilde.yalnız yukarıdaki şema yanlış anlaşılabilir.yere doğru 10 derecelik minimum açı değil headers taki konumu.gazın çıkış yönüne doğru o açı.yanı sensörün ucu çıkışa doğru eğimli gelişe bakmıyor.
KA®ANLIK
02-12-2012, 21:50
şehir efsanesi değil
her wideband cihazının içinden çıkan kullanım kitapçığında bu şekil var
http://www.vems.hu/manual/html/images/InstallingWBO2.png
minimum açı böyle
daha yatık veya aşağıya dönük olmayacak
şimdi innovate'in manual ini okudum abi,
aynen;
Install the oxygen sensor’s bung upstream from the catalytic converter (a bung is included in the MTX-L kit). The bung must be installed in the exhaust pipe at the side or on top, NOT on the bottom of the exhaust pipe. Any decent muffler or exhaust shop can do this for you. The wide-band oxygen sensor is then installed into the bung to take a reading. The ideal position is between 10:00 and 2:00 position.
ama burdan anladığım benim, yukardan DİK olarakta kullanabilirsinizi anlıyorum.
saat 10 ile 2 arasında herhangi bir yerde konumlandırmamızda sıkıntı yok sanırım,
doğru mu anlıyorum abi ?
Osman Bahadır
02-12-2012, 22:01
Sensör pozisyonunun alt bölgede olmaması gerekliliğinin ana sebebi sensör ucunda veya dibinde sıvı birikimine mani olmaktır.
Ama wideband'da sensör açısından daha da önemli olan nokta ise wideband sensörün kapaktan uzaklığı, yani motora olan mesafesidir. Genelde oem norrowband oksijen sensörü gibi düşünülüp çok erken noktalara montajlanıyor wideband sensörler. Sorunlar, sensör bozulmaları da genelde bundan kaynaklanıyor. Özellikle turbo araçlarda...
bLackModeL
03-12-2012, 01:08
Ayni sorun bendede var abi dukkanin icinde ayar yapildi dukkanin icinde sabit degerler aliyorum aracim cok zengin araba disari ciktigi zaman sacmaliyo bi deger gosterip bi --- oluyor arabaya binmeye korkuyorum cok zenginde oldugu icin her calistirmada egzozdan su cikiyo bu su son susturucudami yoksa motordan mi geliyo bilmiyorum sogudum hayattan bu su motordan geliyosa sensore kesin zarar verecek ...
silent furious
03-12-2012, 19:28
Sensör pozisyonunun alt bölgede olmaması gerekliliğinin ana sebebi sensör ucunda veya dibinde sıvı birikimine mani olmaktır.
Ama wideband'da sensör açısından daha da önemli olan nokta ise wideband sensörün kapaktan uzaklığı, yani motora olan mesafesidir. Genelde oem norrowband oksijen sensörü gibi düşünülüp çok erken noktalara montajlanıyor wideband sensörler. Sorunlar, sensör bozulmaları da genelde bundan kaynaklanıyor. Özellikle turbo araçlarda...
minumum 10 derece yazıyor resimde , orjinal lamda sensörü de tam dik duruyor. O zaman 90 derece ile 10 derece arasında herhangi bir yere koyabilirmiyiz bu sensörü ?
Osman Bahadır
03-12-2012, 19:33
minumum 10 derece yazıyor resimde orjinal lamda sensörü de tam dik duruyor. O zaman 90 derece ile 10 derece arasında herhangi bir yere koyabilirmiyiz bu sensörü
Mantık aynı. Aem minimum 10 derece diyor, innovate saat 10:00 ile 2:00 arası diyor. Boru kesitinin üst yarısına takın yeter. Tam yan ve alt kısmına takmadığınız sürece değişen birşey yok. Tabi ki dik de konulabilir. Hatta yer varsa en güzeli dik olur.
Amaç belli; egsoz içindeki sıvılar sensörde birikmesin, kalmasın, eğimle damlasın, aksın.
silent furious
03-12-2012, 19:35
Mantık aynı. Aem minimum 10 derece diyor, innovate saat 10:00 ile 2:00 arası diyor. Boru kesitinin üst yarısına takın yeter. Tam yan ve alt kısmına takmadığınız sürece değişen birşey yok. Tabi ki dik de konulabilir. Hatta yer varsa en güzeli dik olur.
Amaç belli; egsoz içindeki sıvılar sensörde birikmesin, kalmasın, eğimle damlasın, aksın.
teşekkürler bugün aldım wideband hatta şu an kullanma klavuzunu kurcalıyorum
silent furious
03-12-2012, 19:57
Aklıma birşey daha takıldı . Saate gelen kablolar kırmızı 12v artı ,sıyah kablo eksi , beyaz kablo 0-5V ve mavi kablo serial output yazıyor . Beyaz la maviye ne bağlıyoruz ? Birine parklardan mı hat çekiyoruz ? Yarım yamalak İngilizcem'le çözmeye çalışıyorum . 'Connect to a switched 10-18 volt power source utilizing a 10 A fuse' yazıyor. Çekeceğimiz voltaj hattı 10 amperlik bir sigortadan mı geçmelidir güvenlik açısından ve saatin arkasında ufak bir kalibrasyon deliği var kalibrasyon nasıl yapılır.Bu arada wideband AEM . Yanlış birşey yapıp bozmak istemiyorum saati
Osman Bahadır
03-12-2012, 20:01
Aklıma birşey daha takıldı . Saate gelen kablolar kırmızı 12v artı ,sıyah kablo eksi , beyaz kablo 0-5V ve mavi kablo serial output yazıyor . Beyaz la maviye ne bağlıyoruz ? Birine parklardan mı hat çekiyoruz ? Yarım yamalak İngilizcem'le çözmeye çalışıyorum . 'Connect to a switched 10-18 volt power source utilizing a 10 A fuse' yazıyor. Çekeceğimiz voltaj hattı 10 amperlik bir sigortadan mı geçmelidir güvenlik açısından ve saatin arkasında ufak bir kalibrasyon deliği var kalibrasyon nasıl yapılır.Bu arada wideband AEM . Yanlış birşey yapıp bozmak istemiyorum saati
Kırmızı kabloya +(pozitif) kontak akımı ver. Bunu sigorta tablasından kontak açınca akım gelen, kontak kapalıyken kapalı olan bir sigortanın çıkış bacağından verebilirsin. İstersen ilave sigorta da kullanabilirsin.
Siyaha da sağlam bir yerden şasi(-) bağla.
Diğerlerini kullanma. Ne kalibrasyonu oyna, ne de diğer kabloları. Sadece bu iki kabloyu bağla, soketleri tak ve kullan.
silent furious
03-12-2012, 21:14
Kırmızı kabloya +(pozitif) kontak akımı ver. Bunu sigorta tablasından kontak açınca akım gelen, kontak kapalıyken kapalı olan bir sigortanın çıkış bacağından verebilirsin. İstersen ilave sigorta da kullanabilirsin.
Siyaha da sağlam bir yerden şasi(-) bağla.
Diğerlerini kullanma. Ne kalibrasyonu oyna, ne de diğer kabloları. Sadece bu iki kabloyu bağla, soketleri tak ve kullan.
ok o zaman saati yerleştireyim hattı çekip bağlayayım saat sensörsüz çalışsa birşey olmaz herhalde veya artı kabloyu çekerim sonra egzoscuya gidip sensörü taktırayım
Bende 2.el almış bulunuyorum kafama takılan kalibresi ve egsoza montaj açsı.
Çok araştırmadan montajını yaptırdım tam olarak yeri DP den 1 ile 1.50 metre arasında ortaya yakın fakat girişi yandan direk dik verdik bir problem olurmu okumada yanlışlık vs?
Onun haricinde hersey normal rolanti 14.7 lerde tam gaz 11.4 yürüyorum
Kalibre AEM lerde yok sanırım?
Birde soketin birtanesinin baglantı yerinde kırmızı sigorta gibi birseyvar orası erimiş önceki sahibinde 2 adet tel gozukuyor kırmızı sigorta gibi plastiğe baglanan orası nedir bilgisi olan varmı acaba?
Osman Bahadır
09-12-2012, 15:38
Bende 2.el almış bulunuyorum kafama takılan kalibresi ve egsoza montaj açsı.
Çok araştırmadan montajını yaptırdım tam olarak yeri DP den 1 ile 1.50 metre arasında ortaya yakın fakat girişi yandan direk dik verdik bir problem olurmu okumada yanlışlık vs?
Onun haricinde hersey normal rolanti 14.7 lerde tam gaz 11.4 yürüyorum
Kalibre AEM lerde yok sanırım?
Birde soketin birtanesinin baglantı yerinde kırmızı sigorta gibi birseyvar orası erimiş önceki sahibinde 2 adet tel gozukuyor kırmızı sigorta gibi plastiğe baglanan orası nedir bilgisi olan varmı acaba?
Mesafe fena değil. Dik açıyla koyman okuma konusunda sorun çıkarmaz. Ama üzerinde biriken su/sıvı rahat akamadığımndan sensörün üstünde kalıp korozyon yapabilir o kadar. Gerçi 90 derecede pek birikeceğini sanmıyorum sıvının...
Bahsettiğin soketin fotosunu koyabilirsen daha iyi anlaşılır.
bende 2. el wideband aldım. bilmediğim için soruyorum lutfen bağışlayın. Dp nin üzerine sciroccoların bi oksijen sensoru takılıor bunu onun yerne takabiliyormuyuz ? yoksa hertürlü biyer delinip bu sensörü öyle takmamız lazım ?
Osman Bahadır
31-12-2012, 03:11
bende 2. el wideband aldım. bilmediğim için soruyorum lutfen bağışlayın. Dp nin üzerine sciroccoların bi oksijen sensoru takılıor bunu onun yerne takabiliyormuyuz ? yoksa hertürlü biyer delinip bu sensörü öyle takmamız lazım ?
Oem katalizör sonrası takılan ikinci oksijen sensörü yeri wideband sensör için ısı kaynağına çok yakın kalır. Bu yüzden wideband sensörünün ömrü kısalabilir. Mümkünse tavsiye edilen mesafelerden tekrar delin.
wideband sensörüm rölantıde 17-18 arası gösterıyordu,arızalı dedıler değiştirdık yıne aynı değerlerı gördük,sensör downpipe ıle egsoz borusunun bırleştiği yerden 10 cm sonra yatay şekilde konumlandırılmış,sensörün borunun içine gırme oranıda şemadakı ıle aşşağı yukarı aynı,ve sankı tam gazda olması gereken afr yı görüyoruz,şeytan bunun neresınde
WideBand Sensorunu balata spreyı ıle fln yıkasak bı yararı olurmu ???
bı calsıyor bı 3 cızgı cıkıyor problem bu
yok abi biliyosun benimkide aynen bir okuyor bir okumuyordu.. söktüm temizledim soketini de elden geçirdim.. hafiften oksitlenmeler vardı.. sonra okumaya başladı, yaptım ayarı ona göre düzeldi diye, 80-85 kuruş yakmaya başladı, afryi görsen çakılı olmasada sabit giderlen 14-14,5 gazlıyınca üstlerde 13 e geliyordu.. sonra hiç ellemeden afr - - - göstermeye başladı, sağdan yapıyo yani 18+ okuyo.. o ara bide aküm boşaldı vs vs dedim heralde yazılımda sıkıntı oldu tekrar eskisini attık
15-16 okuyodu.. gittim aldım geçen gün sıfır sensörü akşam taktımki birde ne görüyüm rolantide 11,0 gazlıyınca 10,5 !! şimdi tekrar çıkıcaz ayara :cool:
sensorun yerı dogru yerdemı asırı ısıdan kaynaklı bozulabılır ....
Yenı konu acmak ıstemedım
2 hafta once wıdeband sensorum bozuldu soktum ıcı saglam daha oncekılerın ıcı kırılıyordu cunku
14.8 de sabıt duruyor
bgn bıraz gazladım bı baktım dogru okumaya basladı
vafc den yakıtı actım kıstım sorunuzca okuyor
acaba sensoru balata spreyı ıle yıksam problem olurmu ?
veya neden bu sensor bı okuyor bı okumuyor bılgısı olan varmı ?
konuyu hortlatayım aynı sıkıntı mevcut bendede sensör sıfır ve araba daha rodajda bu nasıl iştir ! dun söküp temizledim sensörü gene aynı bazen gösteriyo bazen 14.8 takılı kalıyo bazende --- oluyo. baska bir sebepten bu arıza olabilirmi ve birde baska sensör uydurabilirmiyiz bunun yerine
konuyu hortlatayım aynı sıkıntı mevcut bendede sensör sıfır ve araba daha rodajda bu nasıl iştir ! dun söküp temizledim sensörü gene aynı bazen gösteriyo bazen 14.8 takılı kalıyo bazende --- oluyo. baska bir sebepten bu arıza olabilirmi ve birde baska sensör uydurabilirmiyiz bunun yerine
sensörde ,cihazda arızalı olabilir
hangi wideband bu? aem mi
evet abi aem nasıl kontrol edeyim sensörü ve cihazı ?
Gunes G.
13-06-2014, 12:12
evet abi aem nasıl kontrol edeyim sensörü ve cihazı ?
1- Tesisati kontrol et
2- Tesisatta herhangi bir sorun yoksa yeni sensor alip tak
3- Eger yine duzelmezse yeni wideband al, icinden cikan sensoru yedek yaparsin, nasil olsa ekstra sensore ihtiyacin olacak, koy kenara. Ya da maddi durum sikintili ise yeni widebandla gelen sensoru satarsin.
cok masraflı bir arıza tespiti olucak desene :( tesisata bakayım gene birde sensörün ısıtıcısını ölçmeyi tarif edilmiş ilkpostlarda onuda (ölçücem ısıtıcı için) başka bir ölçmem gereken birsey varmı ?
Gunes G.
13-06-2014, 13:37
cok masraflı bir arıza tespiti olucak desene :( tesisata bakayım gene birde sensörün ısıtıcısını ölçmeyi tarif edilmiş ilkpostlarda onuda (ölçücem ısıtıcı için) başka bir ölçmem gereken birsey varmı ?
Simdi ugrasip edip hata nerede diye arayip duracaksin, saatler surecek ve bir suru emek harcanacak, kafa patlatilacak.
Sonucta hangi ihtimaller var elimizde?
1- Hersey dogru calisiyor, tesisatta temassizlik var.
2- Sensor bozuk
3- Gostergenin controlleri bozuk
Bakalim ben ne demisim.
1- Tesisati kontrol et
2- Tesisatta herhangi bir sorun yoksa yeni sensor alip tak
3- Eger yine duzelmezse yeni wideband al, icinden cikan sensoru yedek yaparsin, nasil olsa ekstra sensore ihtiyacin olacak, koy kenara. Ya da maddi durum sikintili ise yeni widebandla gelen sensoru satarsin.
1. onerim 1.sonucu harcama yapmadan cozmus
2. onerim 2. sonucu sensor alarak cozmus ki bunun baska bir cozumu yok
3. onerim 3. sorunu cozmus ki bununda baska bir cozumu yok yenisini almak disinda, ek olarak elinden 1 adet sifir wideband sensoru kalmis, bunuda ikinci onerideki sensoru ornegin 150 liraya aldiysan 120-130 liraya satarsin, yani cebinden toplam 20-30 TL harcamis olursun.
Sonuc:
20-30 TL icin saatlerce ugrasmak, debelenmek, sinir harbi yasamak uygun geliyorsa, o harcayacagin surede pazarda limon satsan daha fazla para kazanirsin gene daha masrafsiz cozmus olursun problemini.
Ha dersen ki yeni wideband alacak anaparam yok, o zaman hic arama sorun nerede diye cunku sorunu bulunca yenisini almadan problemi cozemeyeceksin, ugrastiginla kalacaksin.
Yani urettigim cozum masrafli degil, aksine toplamda cok daha avantajli :cool:
abi anladım niye yordun kendini bukadar tamam lazız ama sıkıntı yok :D:D
tuncayakyz
08-11-2014, 20:14
şehir efsanesi değil
her wideband cihazının içinden çıkan kullanım kitapçığında bu şekil var
http://www.vems.hu/manual/html/images/InstallingWBO2.png
minimum açı böyle
daha yatık veya aşağıya dönük olmayacak
Bendeki sensör de iki güne kadar üstteki resim gibi aynı açıda montajlıydı fakat iki gün önce downpipe yolda küçük bir çıkıntıya değdi değince eksoz doğal olarak sarsıntı geçirdi bunun sonucuda malesef aem in sensörü hemen yanından geçen fren hidrolik borusuna çarpmış ve hassas olduğu için bozuldu.bende yeni bir sensör aldım ve aşağıda yüklediğim resimdeki gibi tam dik açı ile montajlattım.Ancak aracım şuan rolantide 17-18 arası seyrediyor :) (gerçi araç revizyondan yeni çıktı şuan rodajdayız.herhangibir remap yok daha.) Acaba eskisi yanlışmıydı...Arkadaşların çoğu yeni sensörün doğru gösterdiği yönünde çünkü eski sensör yaklaşık 4-5 senelikti...sizler ne dersiniz bu duruma bilmiyorum.hem montajlama hemde değer konusunda..
http://i.hizliresim.com/gLQoE0.jpg (http://hizliresim.com/gLQoE0)
tuncayakyz
08-11-2014, 20:47
bu konuyla ilgili cvp bekliyorum aslında...
tuncayakyz
09-11-2014, 10:15
Su olayi biri aciklayamaz mi?
17-18 afrde motor tekler anlarsın zaten, hatta stop edebilir.
benim verdiğim açı doğru
dik olarak takılırmı? takılırsa ne olur bilmiyorum.
tuncayakyz
09-11-2014, 11:53
Tekleme yok abi gayet duzgun rolanti ve saglikli sanirim dik acida tam okuyamiyor zaten eski yerine nazaran 50cm daha geriye kaydik birde bu var yani...
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.