Orijinalini görmek için tıklayınız : olması gereken egt sıcaklıgı?
vtecturbo
31-01-2010, 18:10
turbo honda vtecler ıcın dusunursek olması gereken en saglıklı egt sıcaklıgı nedır?en dusuk veya en yuksek kac olmalı? bırde benm aracımda 14,5-15 afr lerle gıderken sabıt 4000 devrlerde egt 700-750 lere gelıyor.bu normal mı?
turbo honda vtecler ıcın dusunursek olması gereken en saglıklı egt sıcaklıgı nedır?en dusuk veya en yuksek kac olmalı? bırde benm aracımda 14,5-15 afr lerle gıderken sabıt 4000 devrlerde egt 700-750 lere gelıyor.bu normal mı?
400-500 u geçmiyor benim araba.
silencer ile bu arada.
sabit gaz için 4000 devirde 14.5 afr çok diye düşünüyorum ..
ben s13 için sabit gazda dediğin devirlere yakın 16 civarı ,rölantim 14.8 ,dip gaz turbo doluykende 11 12 arasıyım
egzoz sistemim de tamamen standart hatta fbrikadan çıktığı susturucularla durmasına rağmen 52 lik borularla 0.9 civarı basınç , 750 çok nadir gördüm 240 kms civarında
vtecturbo
31-01-2010, 18:24
400-500 u geçmiyor benim araba.
bende rolatıde bıle 350 lerde.fakat sensorle kapak arasındakı mesafe 2 cm.
bende rolatıde bıle 350 lerde.fakat sensorle kapak arasındakı mesafe 2 cm.
sensorüm turbonun çıkışında
direk yakın yerde yanı.
egt nın avans ve yakıt ayarı ıle ılgısı cok daha detaylı bılgıyı
ozgun verebılır.
rölanti derken arabayı kullandıktan sonra mı yoksa ısıtırken mi 350 ye çıkıyor?
eğer ısıtırken 350 lerdeyse bence bir sıkıntı var.. değer çok yüksek .. ben hararet 85 e gelene kadar ısıtıyorum ,araba yürümeden 300 e gelmiyor bile..
vtecturbo
31-01-2010, 18:29
sabit gaz için 4000 devirde 14.5 afr çok diye düşünüyorum ..
ben s13 için sabit gazda dediğin devirlere yakın 16 civarı ,rölantim 14.8 ,dip gaz turbo doluykende 11 12 arasıyım
egzoz sistemim de tamamen standart hatta fbrikadan çıktığı susturucularla durmasına rağmen 52 lik borularla 0.9 civarı basınç , 750 çok nadir gördüm 240 kms civarında
closeloop 14.5-15 aralıgında hafıf throttle 13,5 lardaym bıraz daha basınca 12.5 larda turboda 11,5-12 lerde. fakat 800 u gecmıyor afr.
vtecturbo
31-01-2010, 18:30
rölanti derken arabayı kullandıktan sonra mı yoksa ısıtırken mi 350 ye çıkıyor?
eğer ısıtırken 350 lerdeyse bence bir sıkıntı var.. değer çok yüksek .. ben hararet 85 e gelene kadar ısıtıyorum ,araba yürümeden 300 e gelmiyor bile..
yok yurudukten sora 350 lerde.
üst limit 800. daha sonrası tehlikeli..
fakat körfez pistinde 5 dk boyunca 1000 egt ile gezmiş sti biliyorum .. :)
vtecturbo
31-01-2010, 18:35
sensorüm turbonun çıkışında
direk yakın yerde yanı.
egt nın avans ve yakıt ayarı ıle ılgısı cok daha detaylı bılgıyı
ozgun verebılır.
yakınlıktan dolayı okadar fark edermı acaba?
http://img690.imageshack.us/img690/6788/dscn0054h.jpg (http://img690.imageshack.us/i/dscn0054h.jpg/)
haydaaaa.. oraya koyulur mu abi egt sensörü :D naptınız siz.. bahsettiğin yere alev geliyor sürekli.. .. ciddi anlamda sürekli..
turbonun çıkışında elbow'a /downpipe'a koymak gerekir..
vtecturbo
31-01-2010, 18:41
haydaaaa.. oraya koyulur mu abi egt sensörü :D naptınız siz.. bahsettiğin yere alev geliyor sürekli.. .. ciddi anlamda sürekli..
turbonun çıkışında elbow'a /downpipe'a koymak gerekir..
eskıden bı forumda mumkun oldugunca yakın olsun falan dıye okumustum.genelde turbodan soraya konuldugunu cunku sensorun kırılıp turbonun pervanesıne zarar verebılecegınden bahsedılıyordu. bende traktor turbosu oldugundan onemsemedım o mevzuyu.heheh
abi onu bence al turbo çıkışına.. doğru bilgi ölçemezsin ki oradan.. hemde sensörün ömründen yersin..
üstteki ufak olan egt , alttaki afr
http://www.streetsports.com/photo/vehicle/honda-acura/civicb18cturbo/images/egt_sensor.jpg
http://www.stevetek.com/Images/Figures/EGT_probe_locations.jpg
Benim bildiğimde aslında EGT sensörü manifoldla turbo arasına konur. Amaç zaten egzoz gaz sıcaklığını ölçmek dğeilmi?
Yetkili bir isim açıklama yapsın çabuk :D
vtecturbo
31-01-2010, 18:51
honda tech dekı elemanlarda 3 uncu sılındırden 2 ınch sora takın demısler.sımdı baktım.
manifolda koyulması bence mantıkende yanlış ,, zira lift-of anında patlamaların hepsi egt sensörünün üstüne gelicek.. ayrıca arkadaşın dediği gibi egt sensorune zarar gelemsi anında direk pallerin içinde...
ahmet3425
31-01-2010, 18:54
bu konuyu bende merak ediyorum ama banada mantıklı gelen manifoldun uzeri direkt olarak yanma odasının sıcaklıgını gorebiliriz diye dusunuyorum...
Şimdi sensörün kırılması ve paller olayı eyvallah, ancak şuda var. Turbo sonrası sıcaklık gerçekten egzoz gazı sıcaklığı değilki artık, daha düşüğü.
bende downpipe diye biliyordum ama cogu yerde farklı yere takmıslar...
zeitronixten alıntı
The EGT sensor should be placed close to the cylinder head exhaust ports and before the turbocharger. Typically we tap the exhaust manifold with the 1/8 NPT tap and thread the EGT sensor directly into the exhaust manifold.
yanma odasının sıcaklığını söyliyeyim ben sana.. 2000 derece... ölçülmesi gereken yanma odası değil , egzoz gazı sıcaklığı ..
yinede çok ısrar etmiyorum ..
benim ; headersım cool it ile sarılı ve turbomun çıkışından sonra elbow var , elbowun bittiği yerde hemen sensorüm ve fabrika değerlerine yakın ölçüyorum ..
http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=19223
Benim görüşüm en mantıklı yer. Manifoldun hem sonu turbonun hemen önü. Yani flanşın orada bir yer.
bouşna tartışmışız siteyi araştırmadan .. daha önce tartışanlar olmuş.. açıklamalar yapılmış
Sonuç??
hangisi doğruymuş, şimdi kapak turbo arasımı, hmen turbo sonrasımı...
konuya göre turbo sonrası koyanlar aşşağılanmış bile :) bend eonlardan biri oluyorum hatta.. aklıma da şöyle birşey geliyor bir taraftan. madem headers a koyulması gerekiyor bunun .. ben ne tomeinin ne hks nin egzoz manifoldunda egt deliği görmeidm . 2.5 milyar headers a verip sonra deldiriyormuyuz yani :)
kellepaca
31-01-2010, 19:09
konuya göre turbo sonrası koyanlar aşşağılanmış bile :) bend eonlardan biri oluyorum hatta.. aklıma da şöyle birşey geliyor bir taraftan. madem headers a koyulması gerekiyor bunun .. ben ne tomeinin ne hks nin egzoz manifoldunda egt deliği görmeidm . 2.5 milyar headers a verip sonra deldiriyormuyuz yani :)
Bir de benimkisi gibi döküm manifoldun üzerinde delik delmek, kaynak yapmak ne derece mantıklı?
demişler ki turbonun çıkışına koyup kendini kandıranlar... bunu yazan kiş kaç kere manifoldunu deldirmiş acaba ben onu merak ediyorum ?
demişler ki turbonun çıkışına koyup kendini kandıranlar... bunu yazan kiş kaç kere manifoldunu deldirmiş acaba ben onu merak ediyorum ?
1000$ full race manifoldu deldiren yoktur sanırım.
turbo çıkışı dp üstü bence normal bi yer.
bende orada kullanıyorum mertcan .. katılıyorum sana.. cA18 için tomei manifold var avustralyada 2600 liraya geliyor tr ye, olurda alırsam bir gün egt deliği içn deldirmeyi bırak sargı bile sarmam üstüne çatlamasın diye :)
ahmet3425
31-01-2010, 20:01
siz yanlıs anlıyorsunuz sanırım kimsenin sizi assagıladıgı yok esasen EGT den en iyi verimi almak istiyorsak sensoru manifoldun uzerine yerlestirmeliyiz.
ama siz isterseniz DP nın uzerinede monte edebilirsiniz bu durumda egt sıcaklıgı biraz daha dusuk goruneceği icin daha fazla dikkat etmeniz gerekecek hepsi bu yani isteyen istediği yere monte etsin bende almayı dusunuyorum ve arabamın motoru benim icin turbodan cok daha onemli o yuzden direk manifoldun uzerine yerlestiricem...
Mustafa Birsesli
31-01-2010, 20:18
en mantıklı yer DP nin üzeri turbonun hemen çıkışı
eskıden bı forumda mumkun oldugunca yakın olsun falan dıye okumustum.genelde turbodan soraya konuldugunu cunku sensorun kırılıp turbonun pervanesıne zarar verebılecegınden bahsedılıyordu. bende traktor turbosu oldugundan onemsemedım o mevzuyu.heheh
Okudugun yerdeki bilgi dogru. Silindirlere ne kadar yakınsa o kadar daha sağlıklı ölcüm yaparsın fakat egt sensörünün kırılıp turbonun içine gittiği durumda yeni turba almak zorundasın. ;)
chiefkadir
31-01-2010, 21:35
Maxi Hakan'ında yorumlarıyla Cdm de geçen Egt muhabbeti,
http://www.cardanadam.com/forum/viewtopic.php?f=30&t=20184
vtecturbo
31-01-2010, 22:04
bu elemanlar 4 tane koymus
http://img15.imageshack.us/img15/1777/12245054.jpg (http://img15.imageshack.us/i/12245054.jpg/)
bu elemanlar 4 tane koymus
http://img15.imageshack.us/img15/1777/12245054.jpg (http://img15.imageshack.us/i/12245054.jpg/)
Bu dahada mantıklı her silindirde ayrı ölcüm yapmak.
ahmet3425
01-02-2010, 12:20
Bu dahada mantıklı her silindirde ayrı ölcüm yapmak.
arabanın icni saattlerlemi doldurucaz:D
aslında guzel mantıklı ama sanırım bu arkadaslar silindirlerden sonra sensorleri bir adaptor aracılıgı işle birlestirmisler.
edo typer
01-02-2010, 14:19
manifolda koyulması bence mantıkende yanlış ,, zira lift-of anında patlamaların hepsi egt sensörünün üstüne gelicek.. ayrıca arkadaşın dediği gibi egt sensorune zarar gelemsi anında direk pallerin içinde...
yanlıs bılgı verıyorsunuz.. arkadasın koydugu yer olması gereken yer. dp ıle orası arasında en az 100 derece fark eder.
Maxiboost
01-02-2010, 20:42
http://www.full-race.com/catalog_images/Jake40R/jake40R-5.jpg
:)
arabanın icni saattlerlemi doldurucaz:D
aslında guzel mantıklı ama sanırım bu arkadaslar silindirlerden sonra sensorleri bir adaptor aracılıgı işle birlestirmisler.
Forumda forum sponsoru ve yöneticilerinden MaxiQ4 ün ürünlerine bakmanı öneririm.
Olması gereken yer manifoldun üzeridir. Ve birçok markada manifolda yer vardır zaten.
bgn özeliikle dikkat ettim close loop ta normal seyir halinde en fazla 500 520 gordum
sensor yeri turbo çıkışı dp ustu.
benim turbo çıkışından 2 cm ötede. zaten turbo da ufacık. 800 den fazla göremedim hiç
lumpenst
05-02-2010, 09:07
Eğer bir tane takılacaksa hondalar için en doğru yer 3.silindir çıkışından 5 cm uzaklığadır. Hondaların yanma ısısına bağlı problemleri genelde 3.te çıkar. 1 ve 2 soğutma suyu o taraftan girdiği için yeteri kadar soğur, 4 ise şanzumanın casing i sayesinde soğuyabiliyor. Ama en doğrusu her silindire 1 tane koymak.
Aşağıdaki resimdeki manifold ford focus wrc'ye aittir. Yarışta kullanılan manifoldda resimde görülen egt ve o2 sensör yuvaları yoktur. Bu manifold ArGe sırasında kullanılan test manifoldudur.
http://img.photobucket.com/albums/v208/STslayer/CIMG0317.jpg
Benimkinin yerini utku ayarladı benimkide turbo cıkısında 10 cm sonra bildigim kadarıyla boranınki de öyle
ahmet3425
05-02-2010, 17:27
Benimkinin yerini utku ayarladı benimkide turbo cıkısında 10 cm sonra bildigim kadarıyla boranınki de öyle
turbo cıkısından 10 cm sonra biraz fazla uzak değil mi?
http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=19223
Bakın arkadaslar site yoneticimiz sizin için aramış koymuş. Konu açmadan bir arştıralım aynı tartışmaları tekrar tekrar yapmakla bir yere ulaşamayız.
Şimdi gelelim turboda önce sonra davasına. Turbodan önce koymuyorlar cünkü EGT SENSORU KIRILDIGINDA TURBONUN İÇİNE GİRDİĞİNDE TURBO MASRAFI EPEY BIR TUZLU OLUYOR.
Ama tabikide en amntıklısı tubodan önce ölcüm yapmaktır. Bunun sebebi zaten yukarıda linki geçen konuda güzelce acıklanmış. Özetini yazıcak olursak turbo manifoldtaki degerler turbo cıkısındaki degerlerden epey bir farklıdır.
Tekrar yazıyorum bir çok kişi turbo çıkışından sonra yani DP üstüne takıyorlarki bunun sebebi sensor kırılırsa turboya bir zarar gelmesini önlemek ama en saglıklı ölcüm manifold uzerinden alınır. EGT yi manifold uzerine takmakta biraz yürek ister cunku sensor kırılırsa masrafı biraz agır olur.
Bu işin sencesi bencesi yok hesaplanmış ve ona göre ayarlanmıştır. Haa ben oraya takmam banan kardeşim dersenizde sizin bileceğiniz bir iştir.
http://www.turbo-kits.com/images/rx8_13b_fullrace_twinscroll_turbo_manifold_2.jpg
http://cayse.trunetworks.com/focus/wrc/manifold1.jpg
http://www.import-autoperformance.com/images/Exhaust%20Components/manifold2sm.jpg
http://www.wseng.com/a4/pics/engine/rebuild/manifold-1.jpg
http://www.well.com/user/mosk/images/modified_header.jpg
http://www.bulldogs-house.com/Banks_Install/EGT%20Probe%20Install%201.JPG
http://www.bulldogs-house.com/Banks_Install/EGT%20Probe%20Install%2010.JPG
ahmet3425
05-02-2010, 18:25
pekala yanlıs olcum yaptık 600 700 derece gorduk sıkıntı yok dedik sonra bi baktık pistonları eritmisiz kapak eğilmis conta yanmıs hararet yapmısız o zaman ne olacak? turbo masraflı bu değil mi?
pekala yanlıs olcum yaptık 600 700 derece gorduk sıkıntı yok dedik sonra bi baktık pistonları eritmisiz kapak eğilmis conta yanmıs hararet yapmısız o zaman ne olacak? turbo masraflı bu değil mi?
Birçok arkadaşın genel açıklaması''Ben turbodan sonra DP üsütne taktım gördüğüm degeri 100-150 ekleyerek düşünüyorum o yüzden rahatım'' oluyor.
Ok bir nebze rahatlamak amaçlı ama her manifold dizaynı ve turboda bu aradıki fark farklıdır yani o yüzden kesin konuşulamaz. Bu yüzden çok saglıklı değildir. Zaten linke bir göz at orda bütün bunları yazmışlar çizmişler açıklamışlar.
2 senedir kullanıyorum tam dump pipe üzerinde
benim manifoldum bu kadar uzun değil bu arada.
hiç 750 yi geçmedi 800 e alarm koydum bir gün gelirde 800 olursa bağırıcak.
amaç da bu zaten
ahmet3425
05-02-2010, 19:07
2 senedir kullanıyorum tam dump pipe üzerinde
benim manifoldum bu kadar uzun değil bu arada.
hiç 750 yi geçmedi 800 e alarm koydum bir gün gelirde 800 olursa bağırıcak.
amaç da bu zaten
ama dikkat et senin o 800 goreceğin normal sartlarda 900 950 derece olabilir...
Yiğit G.
23-06-2016, 15:24
Bende egt taktırıcam mini cooper a arkadaşlar 6 sene geçmiş teknoloji ilerledi , konuya hakim arkadaşlar daha da hakim oldu .. Şimdi nereye taktırıcaz bu sensoru ? Dp nin üstüne mi ? Yani turbo çıkışı mı girişi mi altımı üstümü ? :)))
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.