PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : İçten Yanmalı Yeni Nesil Motor Sistemi



Ersin ÖREN
13-02-2010, 05:18
Uzun zamandır bir proje Üzerinde Çalışıyoruz.

Yeni bir içten yanmalı motor sistemi.

Ne bildiğimiz atmosferik motorlar ile nede wankel sistemi ile alakası olmayan.
Tamamen Türk tasarımı ve üretimi bir sistem geliştirdik.

ilk iddamız %40 yakıt tasarrufu.
ilk prototip 1800cc hacminde üretildi.
kişisel tahminim 11.000 RPM civarlarında dönecek.
200 üzeri bir hp beklentisindeyiz.

Yukarıdaki veriler tamamen benim hedeflediğim miktarlardır.
Kesin ölçüm henüz gerçekleşmedi.

alışıla gelmişin aksine çok daha az parça ile çalışan bir sistem.
sürtünmenin çok daha az olduğu bir sistem.

Versiyon 1'in patenti alındığı için paylaşmak istedim.

http://wo.espacenet.com/publicationDetails/biblio?DB=wo.espacenet.com&adjacent=true&locale=tr_TR&FT=D&date=20081218&CC=WO&NR=2008153508A2&KC=A2

kadirsa
13-02-2010, 07:43
Öncelikle çalışmalarda başarılar, inşallah hayata geçer ve bununla gurur duyarız. Yabancı dilim pek olmadığı için mekaznizmayı basitçe buradan anlatabilirsen sevinirim ;)

Ersin ÖREN
13-02-2010, 07:51
En basit anlatabileceğim farklılık.

Günümüz motorlarında pistonlar aşağı ve yukarı hareket ederek yanmayı oluştururlar.

Bu sistemde ise motor içi 360 derece donerken pistonlar ile eksen kaçıklığı oluşturuyor böylce hem dönüyor hemde sıkıştırmayı yapıyor.

http://img97.imageshack.us/img97/4070/adszxwi.jpg

tool
13-02-2010, 08:00
peki asinma ne alemde, ortada 11bin devir soz konusu, kullanim alani otomotiv sanayi mi?

Ersin ÖREN
13-02-2010, 08:07
peki asinma ne alemde, ortada 11bin devir soz konusu, kullanim alani otomotiv sanayi mi?

11bin tahmini bi rakam.

ama sistem olarak incelediğimizde wankelden ve günümüz motorlarından çok daha az sürtünme söz konusu.
çok daha az parça var.

Tabiki kesin sonuçlar testlerden sonra ortaya çıkıcak bunun içinde ciddi bütçeler gerekiyor.

Ama şu bir gerçek sistem kesinlinlikle çalışıyor.

kullanım alanı olarak. motosikletler,otomotiv,gemi ve uçak sanayi düşünülüyor.

gemiler için, düşük devir çevirebilecek bir yapıya sahip.
gücün sistem içerisinden bir mil ile direk dışarıya aktarılması sayesinde de planör tarzı uçaklarda kullanılabilir.
ama ana hedef otomotiv.

devir ve hp rakamları çok çok kötü çıksa bile yakıt tasarrufu muazzam olucak.çünkü günümüz motorlarında ki piston eylemsizlikleri ortadan kalmış durumda.

Djalican
13-02-2010, 08:19
Enteresan Bir Sistem...Aşınma Benimde Kafamı karıstırdı...

Bakalım eğer herşey istediğin gibi giderse kanka altın harflerle yazarsınız isminizi :D

Kaçta Vtec açıor bu meret :p :p :p :p

TegB20VTec
13-02-2010, 08:46
Tebrikler umarım hedeflediğiniz başarıya ulaşırsınız.

Mechanix
13-02-2010, 09:01
Uzun zamandır söylüyordun Ersin , umarım istediğiniz sonuçları alırsınız.

[RaCeR]
13-02-2010, 09:07
hadi inşallah bu proje hayata geçer..

kansu_ilhan
13-02-2010, 09:20
emege saygı duyarım her zaman çalışmalarınızda başarılar umarım herşey istediğiniz gibi olur...

Bestsi
13-02-2010, 09:24
Ersin inşallah başrırsınız böyle bir işle uğraştıgın içinde canı gönülden kutlarım seni

Selman
13-02-2010, 09:26
Herşey istediğiniz gibi olur inşallah. Başarılar.

yavuz364
13-02-2010, 09:47
öncelikle tebrik ediyorm :) çok başarılı..
ancak aklıma birşey takıldı yıldız motordan farkı nedir ?? uçaklardaki 15-20 pistonlu yıldız motorlar ile aynı görünüyor..

32FT430
13-02-2010, 09:50
Enteresan Bir Sistem...Aşınma Benimde Kafamı karıstırdı...

Bakalım eğer herşey istediğin gibi giderse kanka altın harflerle yazarsınız isminizi :D

Kaçta Vtec açıor bu meret :p :p :p :p

hiç gülesim yoktu :D kaçta vtec açıyor :D

svtec
13-02-2010, 09:56
başarılarınızın devamını dilerim... inş. daha büyük projelere imza atarsanız ...tebrikler tekrar.. :D

brqcors
13-02-2010, 11:34
insallah sonucu istenildigi gibi olur.emeginize saglık:)

TaGo
13-02-2010, 11:44
valla çok çok sevindim, umarım çok başarılı olur. bende sistemsel olarak uçak motoru sistemine benzettim (tabi jet olanlar değil, onlar turbin prensibi zaten. Ancak makina mühendisi olarak sürekli takibinde olmak isterim konuyu.

Nacizane önerim; gömlek vede pistonları ferrobor mantığında yapınız. Bu benim çalışma alanımdı yüksek lisansta. Hem sürtünmeyi düşürürsünüz, hem soğutma sitemi ortadan kalkıyor, hem aşınma söz konusu olmayacak derece azalıyor. Tabi benimkisi öneri akıl vermek değil. Çünkü yeni bir tasarımdasınız ne kadar az eleman o kadar maliyet vede tasarruf.

dragstar
13-02-2010, 11:57
ersin size geldiğimde anlayabildiğim kadarıyla incelemiştim inşallah rakamlar düşündüğünüz gibi olur başarıyla sonuçlanır projeniz

brutal
13-02-2010, 12:08
Teknik olarak umarım dediğiniz gibi diğer motorlardan %40 daha verimli olur harcadığınız emeğin karşılığını alırsınız. Aslına bakarsanız ters yerleştrilmiş yıldız motor bu, yıldız ile wankel kırması da denebilir, yıldız motorun wankel sisteme uyarlanması. yıldız motorda bulunan krankı kaldımışsınız buraya kadar güzel fakat krankı kaldırınca krankın görevini ortada dönen piston egzantrik yanma odası grubu yapıyor ve bu nedenle krank kadar bir ağırlık yine dönüyor, krankla bu grup aynı ağırlıkta olsa bile grup elemanlarının merkezden uzaklığı fazla olduğu için inertia sı bir krankın 4-5 katını rahatlıkla geçebilir. Silindirler 4 zamanlı çalışıcak ise çizimde gözükmeyen çok daha karmaşık bir sistem var işin içinde gibi geldi bana.

Gelişmeleri dört gözle bekliyorum,

Eyüp
13-02-2010, 12:16
Tebrikler , insallah istediginiz sonuclara ulasırsınız.:)

Ome_RS
13-02-2010, 12:24
Tebrikler.
umarım istediğiniz sonucları elde edersiniz.
tamamlamanız temennisi ile kolay gelsin ;)

PROMINENT
13-02-2010, 12:57
yenidenmi canlandırıcaksınız projeyi ?

ERkut 205
14-02-2010, 10:08
Öncelikle başarılar projede. Umarım yararlı ve başarılı olur.
Anladığım kadarı ile yıldız motor mantığında bir sistem mi kullanılacak ??
Yada ondan esinlenilmiş farklı geliştirilmek üzere tasarlanmış birşeymi olucak ??

Ersin ÖREN
14-02-2010, 22:51
Enteresan Bir Sistem...Aşınma Benimde Kafamı karıstırdı...

Bakalım eğer herşey istediğin gibi giderse kanka altın harflerle yazarsınız isminizi :D

Kaçta Vtec açıor bu meret :p :p :p :p

bi otomobil üzerinde görelim bana yeticek Alican :)

Tebrikler umarım hedeflediğiniz başarıya ulaşırsınız.

teşekkürler.


Uzun zamandır söylüyordun Ersin , umarım istediğiniz sonuçları alırsınız.

İnşallah Mustafa,


;1172636']hadi inşallah bu proje hayata geçer..
İnşallah Teşekkürler.


emege saygı duyarım her zaman çalışmalarınızda başarılar umarım herşey istediğiniz gibi olur...

İnşallah teşekkürler.


Ersin inşallah başrırsınız böyle bir işle uğraştıgın içinde canı gönülden kutlarım seni
Abi İnşallah başarırız.çünkü motor geldimi kaportada gelir yani devamı gelir bi şekilde çok uzak hayaller değil bunlar Türkiye Otomotiv sektöründe çok çok ileride olan bi ülke.

Ersin ÖREN
14-02-2010, 22:57
Herşey istediğiniz gibi olur inşallah. Başarılar.

Teşekkürler.


öncelikle tebrik ediyorm :) çok başarılı..
ancak aklıma birşey takıldı yıldız motordan farkı nedir ?? uçaklardaki 15-20 pistonlu yıldız motorlar ile aynı görünüyor..
Hemen anlatmaya çalışayım.
http://www.makinateknik.org/download/wallpaper/yildiz_motor.jpg

Yıldız motor'da yine pistonlar aşağı yukarı doğru hareket ediyorlar bu yüzden bir eylemsizlik söz konusu,Bizim sistemimizde ise motor iç parçası ile pistonlar sürekli dönüyorlar.


başarılarınızın devamını dilerim... inş. daha büyük projelere imza atarsanız ...tebrikler tekrar.. :D
İnşallah.

insallah sonucu istenildigi gibi olur.emeginize saglık:)
İnşallah.


valla çok çok sevindim, umarım çok başarılı olur. bende sistemsel olarak uçak motoru sistemine benzettim (tabi jet olanlar değil, onlar turbin prensibi zaten. Ancak makina mühendisi olarak sürekli takibinde olmak isterim konuyu.

Nacizane önerim; gömlek vede pistonları ferrobor mantığında yapınız. Bu benim çalışma alanımdı yüksek lisansta. Hem sürtünmeyi düşürürsünüz, hem soğutma sitemi ortadan kalkıyor, hem aşınma söz konusu olmayacak derece azalıyor. Tabi benimkisi öneri akıl vermek değil. Çünkü yeni bir tasarımdasınız ne kadar az eleman o kadar maliyet vede tasarruf.

Konu hakkında görüşmek isterim sizinle çünkü bu projeyi sadece biz yürütüyoruz,
ne paramız var nede mükemmel mühendislerimiz.Altı üstü 4 kişilik bi aileyiz.ve gelen her fikiri değerlendiririz.en azından tartışırız.İstanbul'a yolunuz düşerse proje başında konuşmak için beklerim.


ersin size geldiğimde anlayabildiğim kadarıyla incelemiştim inşallah rakamlar düşündüğünüz gibi olur başarıyla sonuçlanır projeniz
İnşallah Kemal çok zaman geçiyor..bişiler yapmak lazım.

Ersin ÖREN
14-02-2010, 23:03
Teknik olarak umarım dediğiniz gibi diğer motorlardan %40 daha verimli olur harcadığınız emeğin karşılığını alırsınız. Aslına bakarsanız ters yerleştrilmiş yıldız motor bu, yıldız ile wankel kırması da denebilir, yıldız motorun wankel sisteme uyarlanması. yıldız motorda bulunan krankı kaldımışsınız buraya kadar güzel fakat krankı kaldırınca krankın görevini ortada dönen piston egzantrik yanma odası grubu yapıyor ve bu nedenle krank kadar bir ağırlık yine dönüyor, krankla bu grup aynı ağırlıkta olsa bile grup elemanlarının merkezden uzaklığı fazla olduğu için inertia sı bir krankın 4-5 katını rahatlıkla geçebilir. Silindirler 4 zamanlı çalışıcak ise çizimde gözükmeyen çok daha karmaşık bir sistem var işin içinde gibi geldi bana.

Gelişmeleri dört gözle bekliyorum,

Tam tersine elemanlar iş yapıcakları zaman merkeze tamamen yaklaşıyorlar.eksen kaşınlığı prensibi sayesinde oluyor bu.

sistem 5 zamanlı :)


Tebrikler , insallah istediginiz sonuclara ulasırsınız.:)

İnşallah.


Tebrikler.
umarım istediğiniz sonucları elde edersiniz.
tamamlamanız temennisi ile kolay gelsin ;)
Teşekkürler Ömer.


yenidenmi canlandırıcaksınız projeyi ?

abi sen projenin içinde olan adamsın :)


Abi devam etmeye çalışıyorz.



Öncelikle başarılar projede. Umarım yararlı ve başarılı olur.
Anladığım kadarı ile yıldız motor mantığında bir sistem mi kullanılacak ??
Yada ondan esinlenilmiş farklı geliştirilmek üzere tasarlanmış birşeymi olucak ??

Tamamen farklı bir sistem zaten yıldız motorla benzirlik gözterseydi Patent'i alırken problem yaşardık.

TaGo
14-02-2010, 23:06
Yalnız sen işi oluşturmuşsun, patentini alacak kadarda ayaklandırmışsın. Bence gerisi için ilk ama ilk yapacağın şey SPONSOR bulmak.

Bu konudada bence "ef186" Buğra kardeşten yardım labilirsin. ***** sponsor olabilecek firmalarla iletişimi vardır.

Ersin ÖREN
14-02-2010, 23:13
Yalnız sen işi oluşturmuşsun, patentini alacak kadarda ayaklandırmışsın. Bence gerisi için ilk ama ilk yapacağın şey SPONSOR bulmak.

Bu konudada bence "ef186" Buğra kardeşten yardım labilirsin. ***** sponsor olabilecek firmalarla iletişimi vardır.

Daha Önce Kaya abi ile Tübitak konusu üzerine çalıştık.
Buğra saolsun projeden haberdar.
Özgün sürekli destek veriyor.
Semih sisteme Turbo bile uyarladı.

Gerçekten herkes elinden geleni yapmaya çalışıyor.
Sponsor bulmak çok kolay bir aşama değil insanlar çok şey talep ediyorlar. onlarla baş etmek çok zor birden bire herşey kayar gider ruhumuz duymaz.

nicomedia
14-02-2010, 23:14
valla umarım tüm dünya sizi konuşur

Viper_Si
17-02-2010, 16:06
kolay gelsin başarılar diliyorum;)

timucintt
17-02-2010, 16:58
Allah utandırmasın ersin mükemmel bir proje. Umarım istediğiniz sonuçları alırsınız ve üretime geçip mükemmel sonuçlar alırısnız.

OnurS
17-02-2010, 17:18
İnşallah başarılı olursunuz, muhteşem bi adım....
Benim kafama farklı bi sorun takıldı fakat.Dönmedeki g kuvveti motorun yağlanması için bi sorun teşkil etmiycekmi?

VTec_king
17-02-2010, 20:10
işallah istediğiniz şekle gelir ve Türk Milleti için gurur verici bir Buluş icat etmiş olursunuz.

Frid
17-02-2010, 20:56
başarılar dilerim bitirdiginizde bizimde yüzümüzün güleceği kesin.

KSK-VTEC
21-02-2010, 16:28
Bu olaya bi başvurun bence
http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/13857952.asp?gid=229

Murat
21-02-2010, 17:46
inş tr de geliştirilen ve gavurların sahiplenip " biz yaptık" die ortya çıktığıkları projelerden olmaz :) sadece bizim olarak kalır.

başarılar dilerim.

bladerk
21-02-2010, 19:10
bu mükemmel bi proje çalışma deneme emek tasarım umarım hakettiğ yere getirmenizde çok sıkınıt yaşamazsınız

fsunnetci
22-02-2010, 08:40
Çalışmalarından dolayı tebrik ederim ama günümüz motor teknolojisi daha verimli senin bu tasarımından,,herşey güç ve hacim değil,Eğer ki güç ve hacim ön planda olsa idi Wankel motorlar dünyanın en başarılı motorları olurdu ama değiller ne yazıkki;)

toonch
22-02-2010, 09:12
Başarılı olur olmaz endüstri kabul eder etmez bilmem ama emeginizi ayakta alkışlıyorum. Türk insanının zekasını ortaya koyduğu, ciddi yapılmış hep proje beni gurulandırıyor. Umarım başarılı olur umarım endütriye kabul ettirirsinizde grurumuz bin kat artar.

tool
22-02-2010, 13:01
bunu yapacak deli yok mu turkiyede?