Orijinalini görmek için tıklayınız : 83mm GSR vs 84mm B16
coolvtec
16-02-2010, 17:09
arkadaşlar bu motorlar tam kaç cc ediyor bilen varsa öğrenebilir miyim? (bildiğim kadarıyla gsr 1700cc orjinali)
teşekkürler...
83mm GSR?
84mm b16a2?
abi kullanılacak krank ın mm side önemli olmalı
coolvtec
16-02-2010, 18:41
abi kullanılacak krank ın mm side önemli olmalı
kendi oem krankları, sadece boreları değişik.
84 mm b16 1715 cc
83mm gsr 1887 cc
diye çıktı
kendi oem krankları, sadece boreları değişik.
strok kaç mm?
coolvtec
16-02-2010, 20:17
Displacement: 1,678 cc
Bore: 81 mm
Stroke: 81.4 mm
Compression: 9.7:1
Power: 160 hp (120 kW) @ 7600 rpm & 118 ft·lbf (159 N·m) @ 7000 rpm
Displacement: 1,595 cc
Bore; 81.0 mm
Stroke: 77.4 mm
Compression: 10.2:1
Power: 160 hp @ 7600 rpm & 118 ft·lbf (151 N·m) @ 7000 rpm
coolvtec
16-02-2010, 20:25
84 mm b16 1715 cc
83mm gsr 1887 cc
diye çıktı
saolasın ingilendiğin için. ama orjinalleri 1,595 cc ve 1,678 cc imiş. gsrninki biraz fazla gibi geldi bana ama.:soru:
Displacement: 1,678 cc
Bore: 81 mm
Stroke: 81.4 mm
Compression: 9.7:1
Power: 160 hp (120 kW) @ 7600 rpm & 118 ft·lbf (159 N·m) @ 7000 rpm
Displacement: 1,595 cc
Bore; 81.0 mm
Stroke: 77.4 mm
Compression: 10.2:1
Power: 160 hp @ 7600 rpm & 118 ft·lbf (151 N·m) @ 7000 rpm
81.4 lük krank için 83 mm piston 1761 cc, 84 için 1804 cc
77.4 krank için 83 mm piston 1675 cc, 84 için 1715 cc
hacim oluyor.
coolvtec
16-02-2010, 21:05
81.4 lük krank için 83 mm piston 1761 cc, 84 için 1804 cc
77.4 krank için 83 mm piston 1675 cc, 84 için 1715 cc
hacim oluyor.
Anladığım kadarı ile;
83mm GSR; 1761 cc
84mm VTI; 1715 cc
oluyor. Teşekkr ederim, aradığım buydu :icon_tup:
B.Aktepe
16-02-2010, 22:22
hangi gsr sorduğun? 81.4mm b17a da çıkıyor
b18a da 89mm
b18c de 87.2mm
krank stroke ları bunlar.
coolvtec
17-02-2010, 20:30
hangi gsr sorduğun? 81.4mm b17a da çıkıyor
b18a da 89mm
b18c de 87.2mm
krank stroke ları bunlar.
bir de o var değil mi :confused: peki 83mm b18c1 kaç cc oluyor acaba???
B.Aktepe
17-02-2010, 20:44
1887cc
orjinal gömlekler ile b18c1 83mm büyümez ama.
hocam 83 diyen 84mm. de yapar :)
gsr 84 mm ile sanırsam 1920cc. ler çıkar
en buyuuu olsun coolvtece yakısır:)
b16 bloga 84mm. gömlek + 89mm. krank diyorum.:puha::evil:
b16 bloga 84mm. gömlek + 89mm. krank diyorum.:puha::evil:
Bilal 2005 yılında yaptı onu gözlerimle canlı canlı 350 hp lik evo8 le NIF ın nasıl gittigini gördüm
ozaman lagunayı turbo yapmaya çalışıyorum içimde bir honda sevgisi belirdi o günden sonra zaten çizdim bende
bütün suçlu bilaldir :D
B16A ya 89 mm krank 2.100 cc hatta 2200 cc ye akdar cıkanlar var turbo drag araclarında cayır cayırda evir dönüo namussuzlar ama tabi yarışlık motor
B.Aktepe
18-02-2010, 10:14
Bilal 2005 yılında yaptı onu gözlerimle canlı canlı 350 hp lik evo8 le NIF ın nasıl gittigini gördüm
ozaman lagunayı turbo yapmaya çalışıyorum içimde bir honda sevgisi belirdi o günden sonra zaten çizdim bende
bütün suçlu bilaldir :D
B16A ya 89 mm krank 2.100 cc hatta 2200 cc ye akdar cıkanlar var turbo drag araclarında cayır cayırda evir dönüo namussuzlar ama tabi yarışlık motor
euheuhe:D moruk eksik olma. ben yolu gösterdim o yolda sağlam adımlarla ilerleyen sizleriniz sonuçta. yaptıklarınızda yapacaklarınızda ortada.severek takip ediyoruz.
2004 yılında gökmen abinin önderliğinde kendi stroker ımızı ürettik tabi o zamanlar amerikadan parça tedariği vs hiç mi hiç kolay işler değildi.
b20nin krankı alındı, ağırlıkları(sakalları) yağ jetlerine değiyor diye inceltildi kesildi 4 ağırlığa düşürüldü balansı yapıldı.
bmw nin comp yüksekliği en düşük pistonu katalogdan seçildi 84mm freze de supap yuvaları açılarına göre açıldı orj pistona göre(biraz daha derin olarak)
conta 81mm piston 84mm olunca haliyle pistona değmesin diye 3mm kenarlarından alındı :) (işlere bak işlere eueuheh)
bu arada gömlek çakıldı nasıl çakıldı ne çakıldı ne siz sorun ne ben söylim zaten bilmiyorum:D ama sağlamdı herhalde :)
kollar fiat-lancia kollarıydı pin ölçüleri tutmuyordu hem genişliği hem çapı tornada onlar halledildi yeni burç çakıldı :)
ana yataklar yan sanayi honda idi
kol yataklarını da fiat servisten almıştım :D
ama o zamana göre muhteşem güzeldi 2004 yılına göre. r/s ratio 1.49 du :)
1-2 viteslerde 9200
3. viteste 8900
4. viteste 8500 dönüyorduk
zaten dönmüyordu istesende euheuhe :D
tekrardan ellerine sağlık gökmen abi :)
vaybe siz robokop yapmısınız o zaman he:D
Bilal 2005 yılında yaptı onu gözlerimle canlı canlı 350 hp lik evo8 le NIF ın nasıl gittigini gördüm
B16A ya 89 mm krank 2.100 cc hatta 2200 cc ye akdar cıkanlar var turbo drag araclarında cayır cayırda evir dönüo namussuzlar ama tabi yarışlık motor
bizde çok iyi hatırlarız o yılları aynen benimde o yıllarda nıf i gördükden sonra vtec alma hastalıgım başladı. aşıyı bilal yaptı yani :D
laa neler yaptın sen bize böle :D
nıf tek başına mantarda duruyordu ozamanlar hep pug vardı serviste hondaya nıf la başladı sayılır mantar:) ondan sonra honda fabrıkası oldu zaten yağ değişimine gelen turbo cıkıo :)
euheuhe:D moruk eksik olma. ben yolu gösterdim o yolda sağlam adımlarla ilerleyen sizleriniz sonuçta. yaptıklarınızda yapacaklarınızda ortada.severek takip ediyoruz.
2004 yılında gökmen abinin önderliğinde kendi stroker ımızı ürettik tabi o zamanlar amerikadan parça tedariği vs hiç mi hiç kolay işler değildi.
b20nin krankı alındı, ağırlıkları(sakalları) yağ jetlerine değiyor diye inceltildi kesildi 4 ağırlığa düşürüldü balansı yapıldı.
bmw nin comp yüksekliği en düşük pistonu katalogdan seçildi 84mm freze de supap yuvaları açılarına göre açıldı orj pistona göre(biraz daha derin olarak)
conta 81mm piston 84mm olunca haliyle pistona değmesin diye 3mm kenarlarından alındı :) (işlere bak işlere eueuheh)
bu arada gömlek çakıldı nasıl çakıldı ne çakıldı ne siz sorun ne ben söylim zaten bilmiyorum:D ama sağlamdı herhalde :)
kollar fiat-lancia kollarıydı pin ölçüleri tutmuyordu hem genişliği hem çapı tornada onlar halledildi yeni burç çakıldı :)
ana yataklar yan sanayi honda idi
kol yataklarını da fiat servisten almıştım :D
ama o zamana göre muhteşem güzeldi 2004 yılına göre. r/s ratio 1.49 du :)
1-2 viteslerde 9200
3. viteste 8900
4. viteste 8500 dönüyorduk
zaten dönmüyordu istesende euheuhe :D
tekrardan ellerine sağlık gökmen abi :)
çok dalga konusu olmuştur bu setup ama özgünde hep söler o egzantrikleri degitirmicektin diye galiba cam degiştikten sopnramı kırmışsın makinayı ne bişiler diodu
bizim ozaman aramız tabi meraba meraba sadece :)
B.Aktepe
18-02-2010, 12:42
çok dalga konusu olmuştur bu setup ama özgünde hep söler o egzantrikleri degitirmicektin diye galiba cam degiştikten sopnramı kırmışsın makinayı ne bişiler diodu
bizim ozaman aramız tabi meraba meraba sadece :)
yok egzantrik değil en son ince conta takmıştım takma takma demişti dayanamadık işte:D
contadan ziyade haala çözemediğim bir arıza meydana geldi dün gibi hatırlarım araba 2500 devirde sanki fren yapmış gibi öne kapaklanıyordu. sanki duvara çarpmış gibi.
ama üst devirlerde bişi yoktu.
ama contadan sonra çok fena devir çevirdi :D ama ömrü 2 kere oldu euhehue :D
B.Aktepe
18-02-2010, 12:43
nıf tek başına mantarda duruyordu ozamanlar hep pug vardı serviste hondaya nıf la başladı sayılır mantar:) ondan sonra honda fabrıkası oldu zaten yağ değişimine gelen turbo cıkıo :)
nıfla başladı sayılır değil ilk honda benim arabamdı gerçekten de çok zevkliydi o zaman ah ah:)
B.Aktepe
18-02-2010, 12:44
bizde çok iyi hatırlarız o yılları aynen benimde o yıllarda nıf i gördükden sonra vtec alma hastalıgım başladı. aşıyı bilal yaptı yani :D
laa neler yaptın sen bize böle :D
erolum dur daha bişi yapmadım:D euheh:D bitsin seninki bomba olucak inşallah :D 2010 version olucak senikisi.
yok egzantrik değil en son ince conta takmıştım takma takma demişti dayanamadık işte:D
contadan ziyade haala çözemediğim bir arıza meydana geldi dün gibi hatırlarım araba 2500 devirde sanki fren yapmış gibi öne kapaklanıyordu. sanki duvara çarpmış gibi.
ama üst devirlerde bişi yoktu.
ama contadan sonra çok fena devir çevirdi :D ama ömrü 2 kere oldu euhehue :D
rolanti motoru olmasın o arıza :)
coolvtec
18-02-2010, 16:26
en buyuuu olsun coolvtece yakısır:)
eheeh sağol, varol.
ama ben gömleklerimi çaktırdım zaten en başında, şu an 84mm. yurtdışında bir dyno gördüm. araç specleri GSR, 83mm diyor. aramaızdaki hacim farkını merak etmştim ama 92-93 gsr mi yoksa b18c1 gsr mi yazmamışlar malesef.:confused:
bu arada nifin s2000 videosunu seyrettikten sonra benim de ağzımın suyu akmıştı baya. o kadar farklı parçalardan sonra aracın 9200 dönmesi bile başarı bence. tekrar ellerinize sağlık bilal. :icon_tup:
ya bıde sadece debriyaj var nıf ta die kekliyolardı mılleti hahha:)
yokmu eski videoları(n/a) mazii yapsak :)
B.Aktepe
18-02-2010, 16:59
ya bıde sadece debriyaj var nıf ta die kekliyolardı mılleti hahha:)
o senin söylediğin 2003 ekim hondam günündeydi. o zaman hiçbirşey yoktu araçta. yaptıktan sonra öyle birşey söylenmedi.
eski video yok vallahi erolum. eski harddisklerimde olabilir.
euheuhe:D moruk eksik olma. ben yolu gösterdim o yolda sağlam adımlarla ilerleyen sizleriniz sonuçta. yaptıklarınızda yapacaklarınızda ortada.severek takip ediyoruz.
2004 yılında gökmen abinin önderliğinde kendi stroker ımızı ürettik tabi o zamanlar amerikadan parça tedariği vs hiç mi hiç kolay işler değildi.
b20nin krankı alındı, ağırlıkları(sakalları) yağ jetlerine değiyor diye inceltildi kesildi 4 ağırlığa düşürüldü balansı yapıldı.
bmw nin comp yüksekliği en düşük pistonu katalogdan seçildi 84mm freze de supap yuvaları açılarına göre açıldı orj pistona göre(biraz daha derin olarak)
conta 81mm piston 84mm olunca haliyle pistona değmesin diye 3mm kenarlarından alındı :) (işlere bak işlere eueuheh)
bu arada gömlek çakıldı nasıl çakıldı ne çakıldı ne siz sorun ne ben söylim zaten bilmiyorum:D ama sağlamdı herhalde :)
kollar fiat-lancia kollarıydı pin ölçüleri tutmuyordu hem genişliği hem çapı tornada onlar halledildi yeni burç çakıldı :)
ana yataklar yan sanayi honda idi
kol yataklarını da fiat servisten almıştım :D
ama o zamana göre muhteşem güzeldi 2004 yılına göre. r/s ratio 1.49 du :)
1-2 viteslerde 9200
3. viteste 8900
4. viteste 8500 dönüyorduk
zaten dönmüyordu istesende euheuhe :D
tekrardan ellerine sağlık gökmen abi :)
Çok güzel bir iş tebrik ederim:)
birşey sormak istiyorum. fiat lancia kollarının büyük yatak çapları honda ile aynı mıydı? birde merkezden merkeze kaç mm idi o kollar.
Heueeh takma bilal diğe yalvardım telefonda gecede aradı takmamam lazımmış diyor dedim heh bravo kırıldı dimi dedim evet dedi :)
B.Aktepe
19-02-2010, 11:17
Heueeh takma bilal diğe yalvardım telefonda gecede aradı takmamam lazımmış diyor dedim heh bravo kırıldı dimi dedim evet dedi :)
euheuhhu :D ama az kalmıştı geçicektim :D
B.Aktepe
19-02-2010, 11:20
Çok güzel bir iş tebrik ederim:)
birşey sormak istiyorum. fiat lancia kollarının büyük yatak çapları honda ile aynı mıydı? birde merkezden merkeze kaç mm idi o kollar.
r/s ratio 1.49 diye aklımda kalmıştı krank stroke u 89mm olduğuna göre kol boyları merkezden merkeze çıkar ölçüsü.
132.6mm kol boyuda.
büyük yatak çapları aynı idi sanırım yanlış hatırlamıyorsam. 6-7 sene geçti hiç mi hiç hatırlamıyorum.
r/s ratio 1.49 diye aklımda kalmıştı krank stroke u 89mm olduğuna göre kol boyları merkezden merkeze çıkar ölçüsü.
132.6mm kol boyuda.
büyük yatak çapları aynı idi sanırım yanlış hatırlamıyorsam. 6-7 sene geçti hiç mi hiç hatırlamıyorum.
anladım teşekkürler. 1.49 u sonradan gördüm.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2024 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.