PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 83mm GSR vs 84mm B16



coolvtec
16-02-2010, 17:09
arkadaşlar bu motorlar tam kaç cc ediyor bilen varsa öğrenebilir miyim? (bildiğim kadarıyla gsr 1700cc orjinali)
teşekkürler...

83mm GSR?

84mm b16a2?

Erol
16-02-2010, 18:14
abi kullanılacak krank ın mm side önemli olmalı

coolvtec
16-02-2010, 18:41
abi kullanılacak krank ın mm side önemli olmalı

kendi oem krankları, sadece boreları değişik.

SDR
16-02-2010, 18:49
84 mm b16 1715 cc

83mm gsr 1887 cc

diye çıktı

OmerRS
16-02-2010, 19:09
kendi oem krankları, sadece boreları değişik.

strok kaç mm?

coolvtec
16-02-2010, 20:17
Displacement: 1,678 cc
Bore: 81 mm
Stroke: 81.4 mm
Compression: 9.7:1
Power: 160 hp (120 kW) @ 7600 rpm & 118 ft·lbf (159 N·m) @ 7000 rpm


Displacement: 1,595 cc
Bore; 81.0 mm
Stroke: 77.4 mm
Compression: 10.2:1
Power: 160 hp @ 7600 rpm & 118 ft·lbf (151 N·m) @ 7000 rpm

coolvtec
16-02-2010, 20:25
84 mm b16 1715 cc

83mm gsr 1887 cc

diye çıktı

saolasın ingilendiğin için. ama orjinalleri 1,595 cc ve 1,678 cc imiş. gsrninki biraz fazla gibi geldi bana ama.:soru:

OmerRS
16-02-2010, 20:35
Displacement: 1,678 cc
Bore: 81 mm
Stroke: 81.4 mm
Compression: 9.7:1
Power: 160 hp (120 kW) @ 7600 rpm & 118 ft·lbf (159 N·m) @ 7000 rpm


Displacement: 1,595 cc
Bore; 81.0 mm
Stroke: 77.4 mm
Compression: 10.2:1
Power: 160 hp @ 7600 rpm & 118 ft·lbf (151 N·m) @ 7000 rpm

81.4 lük krank için 83 mm piston 1761 cc, 84 için 1804 cc

77.4 krank için 83 mm piston 1675 cc, 84 için 1715 cc

hacim oluyor.

coolvtec
16-02-2010, 21:05
81.4 lük krank için 83 mm piston 1761 cc, 84 için 1804 cc

77.4 krank için 83 mm piston 1675 cc, 84 için 1715 cc

hacim oluyor.

Anladığım kadarı ile;

83mm GSR; 1761 cc
84mm VTI; 1715 cc

oluyor. Teşekkr ederim, aradığım buydu :icon_tup:

OmerRS
16-02-2010, 21:13
Rica ederim.

B.Aktepe
16-02-2010, 22:22
hangi gsr sorduğun? 81.4mm b17a da çıkıyor
b18a da 89mm
b18c de 87.2mm

krank stroke ları bunlar.

coolvtec
17-02-2010, 20:30
hangi gsr sorduğun? 81.4mm b17a da çıkıyor
b18a da 89mm
b18c de 87.2mm

krank stroke ları bunlar.

bir de o var değil mi :confused: peki 83mm b18c1 kaç cc oluyor acaba???

B.Aktepe
17-02-2010, 20:44
1887cc

orjinal gömlekler ile b18c1 83mm büyümez ama.

Erol
18-02-2010, 07:15
hocam 83 diyen 84mm. de yapar :)
gsr 84 mm ile sanırsam 1920cc. ler çıkar

sword
18-02-2010, 07:39
en buyuuu olsun coolvtece yakısır:)

Erol
18-02-2010, 07:51
b16 bloga 84mm. gömlek + 89mm. krank diyorum.:puha::evil:

miniks
18-02-2010, 08:41
b16 bloga 84mm. gömlek + 89mm. krank diyorum.:puha::evil:

Bilal 2005 yılında yaptı onu gözlerimle canlı canlı 350 hp lik evo8 le NIF ın nasıl gittigini gördüm

ozaman lagunayı turbo yapmaya çalışıyorum içimde bir honda sevgisi belirdi o günden sonra zaten çizdim bende

bütün suçlu bilaldir :D

B16A ya 89 mm krank 2.100 cc hatta 2200 cc ye akdar cıkanlar var turbo drag araclarında cayır cayırda evir dönüo namussuzlar ama tabi yarışlık motor

B.Aktepe
18-02-2010, 10:14
Bilal 2005 yılında yaptı onu gözlerimle canlı canlı 350 hp lik evo8 le NIF ın nasıl gittigini gördüm

ozaman lagunayı turbo yapmaya çalışıyorum içimde bir honda sevgisi belirdi o günden sonra zaten çizdim bende

bütün suçlu bilaldir :D

B16A ya 89 mm krank 2.100 cc hatta 2200 cc ye akdar cıkanlar var turbo drag araclarında cayır cayırda evir dönüo namussuzlar ama tabi yarışlık motor


euheuhe:D moruk eksik olma. ben yolu gösterdim o yolda sağlam adımlarla ilerleyen sizleriniz sonuçta. yaptıklarınızda yapacaklarınızda ortada.severek takip ediyoruz.



2004 yılında gökmen abinin önderliğinde kendi stroker ımızı ürettik tabi o zamanlar amerikadan parça tedariği vs hiç mi hiç kolay işler değildi.

b20nin krankı alındı, ağırlıkları(sakalları) yağ jetlerine değiyor diye inceltildi kesildi 4 ağırlığa düşürüldü balansı yapıldı.

bmw nin comp yüksekliği en düşük pistonu katalogdan seçildi 84mm freze de supap yuvaları açılarına göre açıldı orj pistona göre(biraz daha derin olarak)

conta 81mm piston 84mm olunca haliyle pistona değmesin diye 3mm kenarlarından alındı :) (işlere bak işlere eueuheh)

bu arada gömlek çakıldı nasıl çakıldı ne çakıldı ne siz sorun ne ben söylim zaten bilmiyorum:D ama sağlamdı herhalde :)

kollar fiat-lancia kollarıydı pin ölçüleri tutmuyordu hem genişliği hem çapı tornada onlar halledildi yeni burç çakıldı :)

ana yataklar yan sanayi honda idi

kol yataklarını da fiat servisten almıştım :D

ama o zamana göre muhteşem güzeldi 2004 yılına göre. r/s ratio 1.49 du :)

1-2 viteslerde 9200

3. viteste 8900

4. viteste 8500 dönüyorduk

zaten dönmüyordu istesende euheuhe :D

tekrardan ellerine sağlık gökmen abi :)

sulhi
18-02-2010, 10:17
vaybe siz robokop yapmısınız o zaman he:D

Erol
18-02-2010, 10:26
Bilal 2005 yılında yaptı onu gözlerimle canlı canlı 350 hp lik evo8 le NIF ın nasıl gittigini gördüm


B16A ya 89 mm krank 2.100 cc hatta 2200 cc ye akdar cıkanlar var turbo drag araclarında cayır cayırda evir dönüo namussuzlar ama tabi yarışlık motor

bizde çok iyi hatırlarız o yılları aynen benimde o yıllarda nıf i gördükden sonra vtec alma hastalıgım başladı. aşıyı bilal yaptı yani :D
laa neler yaptın sen bize böle :D

sword
18-02-2010, 10:32
nıf tek başına mantarda duruyordu ozamanlar hep pug vardı serviste hondaya nıf la başladı sayılır mantar:) ondan sonra honda fabrıkası oldu zaten yağ değişimine gelen turbo cıkıo :)

miniks
18-02-2010, 11:31
euheuhe:D moruk eksik olma. ben yolu gösterdim o yolda sağlam adımlarla ilerleyen sizleriniz sonuçta. yaptıklarınızda yapacaklarınızda ortada.severek takip ediyoruz.



2004 yılında gökmen abinin önderliğinde kendi stroker ımızı ürettik tabi o zamanlar amerikadan parça tedariği vs hiç mi hiç kolay işler değildi.

b20nin krankı alındı, ağırlıkları(sakalları) yağ jetlerine değiyor diye inceltildi kesildi 4 ağırlığa düşürüldü balansı yapıldı.

bmw nin comp yüksekliği en düşük pistonu katalogdan seçildi 84mm freze de supap yuvaları açılarına göre açıldı orj pistona göre(biraz daha derin olarak)

conta 81mm piston 84mm olunca haliyle pistona değmesin diye 3mm kenarlarından alındı :) (işlere bak işlere eueuheh)

bu arada gömlek çakıldı nasıl çakıldı ne çakıldı ne siz sorun ne ben söylim zaten bilmiyorum:D ama sağlamdı herhalde :)

kollar fiat-lancia kollarıydı pin ölçüleri tutmuyordu hem genişliği hem çapı tornada onlar halledildi yeni burç çakıldı :)

ana yataklar yan sanayi honda idi

kol yataklarını da fiat servisten almıştım :D

ama o zamana göre muhteşem güzeldi 2004 yılına göre. r/s ratio 1.49 du :)

1-2 viteslerde 9200

3. viteste 8900

4. viteste 8500 dönüyorduk

zaten dönmüyordu istesende euheuhe :D

tekrardan ellerine sağlık gökmen abi :)

çok dalga konusu olmuştur bu setup ama özgünde hep söler o egzantrikleri degitirmicektin diye galiba cam degiştikten sopnramı kırmışsın makinayı ne bişiler diodu

bizim ozaman aramız tabi meraba meraba sadece :)

B.Aktepe
18-02-2010, 12:42
çok dalga konusu olmuştur bu setup ama özgünde hep söler o egzantrikleri degitirmicektin diye galiba cam degiştikten sopnramı kırmışsın makinayı ne bişiler diodu

bizim ozaman aramız tabi meraba meraba sadece :)

yok egzantrik değil en son ince conta takmıştım takma takma demişti dayanamadık işte:D

contadan ziyade haala çözemediğim bir arıza meydana geldi dün gibi hatırlarım araba 2500 devirde sanki fren yapmış gibi öne kapaklanıyordu. sanki duvara çarpmış gibi.
ama üst devirlerde bişi yoktu.
ama contadan sonra çok fena devir çevirdi :D ama ömrü 2 kere oldu euhehue :D

B.Aktepe
18-02-2010, 12:43
nıf tek başına mantarda duruyordu ozamanlar hep pug vardı serviste hondaya nıf la başladı sayılır mantar:) ondan sonra honda fabrıkası oldu zaten yağ değişimine gelen turbo cıkıo :)

nıfla başladı sayılır değil ilk honda benim arabamdı gerçekten de çok zevkliydi o zaman ah ah:)

B.Aktepe
18-02-2010, 12:44
bizde çok iyi hatırlarız o yılları aynen benimde o yıllarda nıf i gördükden sonra vtec alma hastalıgım başladı. aşıyı bilal yaptı yani :D
laa neler yaptın sen bize böle :D

erolum dur daha bişi yapmadım:D euheh:D bitsin seninki bomba olucak inşallah :D 2010 version olucak senikisi.

miniks
18-02-2010, 13:33
yok egzantrik değil en son ince conta takmıştım takma takma demişti dayanamadık işte:D

contadan ziyade haala çözemediğim bir arıza meydana geldi dün gibi hatırlarım araba 2500 devirde sanki fren yapmış gibi öne kapaklanıyordu. sanki duvara çarpmış gibi.
ama üst devirlerde bişi yoktu.
ama contadan sonra çok fena devir çevirdi :D ama ömrü 2 kere oldu euhehue :D

rolanti motoru olmasın o arıza :)

coolvtec
18-02-2010, 16:26
en buyuuu olsun coolvtece yakısır:)

eheeh sağol, varol.
ama ben gömleklerimi çaktırdım zaten en başında, şu an 84mm. yurtdışında bir dyno gördüm. araç specleri GSR, 83mm diyor. aramaızdaki hacim farkını merak etmştim ama 92-93 gsr mi yoksa b18c1 gsr mi yazmamışlar malesef.:confused:

bu arada nifin s2000 videosunu seyrettikten sonra benim de ağzımın suyu akmıştı baya. o kadar farklı parçalardan sonra aracın 9200 dönmesi bile başarı bence. tekrar ellerinize sağlık bilal. :icon_tup:

sword
18-02-2010, 16:29
ya bıde sadece debriyaj var nıf ta die kekliyolardı mılleti hahha:)

Erol
18-02-2010, 16:42
yokmu eski videoları(n/a) mazii yapsak :)

B.Aktepe
18-02-2010, 16:59
ya bıde sadece debriyaj var nıf ta die kekliyolardı mılleti hahha:)

o senin söylediğin 2003 ekim hondam günündeydi. o zaman hiçbirşey yoktu araçta. yaptıktan sonra öyle birşey söylenmedi.

eski video yok vallahi erolum. eski harddisklerimde olabilir.

OmerRS
19-02-2010, 01:40
euheuhe:D moruk eksik olma. ben yolu gösterdim o yolda sağlam adımlarla ilerleyen sizleriniz sonuçta. yaptıklarınızda yapacaklarınızda ortada.severek takip ediyoruz.



2004 yılında gökmen abinin önderliğinde kendi stroker ımızı ürettik tabi o zamanlar amerikadan parça tedariği vs hiç mi hiç kolay işler değildi.

b20nin krankı alındı, ağırlıkları(sakalları) yağ jetlerine değiyor diye inceltildi kesildi 4 ağırlığa düşürüldü balansı yapıldı.

bmw nin comp yüksekliği en düşük pistonu katalogdan seçildi 84mm freze de supap yuvaları açılarına göre açıldı orj pistona göre(biraz daha derin olarak)

conta 81mm piston 84mm olunca haliyle pistona değmesin diye 3mm kenarlarından alındı :) (işlere bak işlere eueuheh)

bu arada gömlek çakıldı nasıl çakıldı ne çakıldı ne siz sorun ne ben söylim zaten bilmiyorum:D ama sağlamdı herhalde :)

kollar fiat-lancia kollarıydı pin ölçüleri tutmuyordu hem genişliği hem çapı tornada onlar halledildi yeni burç çakıldı :)

ana yataklar yan sanayi honda idi

kol yataklarını da fiat servisten almıştım :D

ama o zamana göre muhteşem güzeldi 2004 yılına göre. r/s ratio 1.49 du :)

1-2 viteslerde 9200

3. viteste 8900

4. viteste 8500 dönüyorduk

zaten dönmüyordu istesende euheuhe :D

tekrardan ellerine sağlık gökmen abi :)

Çok güzel bir iş tebrik ederim:)

birşey sormak istiyorum. fiat lancia kollarının büyük yatak çapları honda ile aynı mıydı? birde merkezden merkeze kaç mm idi o kollar.

Oz`
19-02-2010, 11:04
Heueeh takma bilal diğe yalvardım telefonda gecede aradı takmamam lazımmış diyor dedim heh bravo kırıldı dimi dedim evet dedi :)

B.Aktepe
19-02-2010, 11:17
Heueeh takma bilal diğe yalvardım telefonda gecede aradı takmamam lazımmış diyor dedim heh bravo kırıldı dimi dedim evet dedi :)

euheuhhu :D ama az kalmıştı geçicektim :D

B.Aktepe
19-02-2010, 11:20
Çok güzel bir iş tebrik ederim:)

birşey sormak istiyorum. fiat lancia kollarının büyük yatak çapları honda ile aynı mıydı? birde merkezden merkeze kaç mm idi o kollar.

r/s ratio 1.49 diye aklımda kalmıştı krank stroke u 89mm olduğuna göre kol boyları merkezden merkeze çıkar ölçüsü.

132.6mm kol boyuda.

büyük yatak çapları aynı idi sanırım yanlış hatırlamıyorsam. 6-7 sene geçti hiç mi hiç hatırlamıyorum.

OmerRS
19-02-2010, 17:48
r/s ratio 1.49 diye aklımda kalmıştı krank stroke u 89mm olduğuna göre kol boyları merkezden merkeze çıkar ölçüsü.

132.6mm kol boyuda.

büyük yatak çapları aynı idi sanırım yanlış hatırlamıyorsam. 6-7 sene geçti hiç mi hiç hatırlamıyorum.

anladım teşekkürler. 1.49 u sonradan gördüm.