Orijinalini görmek için tıklayınız : 206 RC performans problemi
Arkadaşlar bi rc aldım daha önce superchips uygulanmış, aldığımda performansı muhteşemdi. Ufak devirlerde gaza dokunmamla birlikte anında tepki gösteriyor ve yürüyordu. Neredeyse 2. viteste seri kalkış yapacak kıvamdaydı. Ne oldu bilmiyorum birden bire BSI arızalandı, yaptırdım sonra motor ışığı yaktı, "Antipollution Fault" hatası aldım ve araba gitmemeye başladı. Çekişinin düştüğünü, devir çevirdiğini ama hızlanmanın yavaş olduğunu gördük. Makineye bağlattık (adını şimdi hatırlayamadım) sorunun kirli gazı tekrar yakan parçada olduğunu söylediler ve değiştirdik parçayı, beyni de yeniden programladılar, motor ışığı söndü performansı da çekişinin düştüğü halinden daha iyi olduğunu gördüm. Ama yine de eskisi gibi değil. Şu an arabanın orijinal halinde olduğunu söylüyor ustalar.
Ben arabayı aldığımda 1. ve 2. vites 7800 devir, 3. vites 8000 devir çeviriyordum, şimdi 1. ve 2. vites 6800 de devir kesiyor. 3. vites ise 7.500 de kesiyor. Acaba bu arabanın orijinali 7000-7500 arası mı devir kesiyor ? Performansı şu an kötü değil ama eski halini bildikten sonra bu halini hiç sevemedim. Tekrar superchips uygulatsam alt devirler için iyi sonuç alabilir miyim sizce ? Veya sorun başka nerede olabilir ?
Bir de ESP devredeyken 1. ve 2. viteste 6000 devire geldiğinde boğulur gibi oluyor, bu da normal mi dersiniz ?
CeSaNCeEm
21-02-2010, 03:33
Senin ilacın RCkidde :)
Görür görmez yazar konuya...
Avrupa'da servislerde yapılan güncellenmelerde orjde 7300rpm olan devir kesici 6800rpm'e çekildi. neden böyle bir uygulama yaptılar bilemiyorum. 1-2. viteste senkromeçlerde oluşan problemler nedeniyle olabilir. 1-2'de esp'nin kesmesi normal. patinaj halinde esp gaz kelebeğine müdahele ediyor
barışbazan
21-02-2010, 10:16
''Antipollution Fault''un BSI işlemci Peugeotlarda belirgin en önemli sebeplerinden bazıları ya 97 oktan benzin almanız ,, ya katalizör-egzos sisteminde tıkanmalar,, veya son olarak yakıt yollarında kirlenme.Bende 2004 307 XSİ var ilk aldığımda cok nadir onda da çıkardı meğersem dip depo kullanılmış böylece kirlenmiş.
Size tavsiyem çeyrek depo altında kullanmayın 95 oktan alın(bende 95 antipollutiona)
Egzos sisteminizi kontrol ettirin
Belirli zaman aralıklarında enjektör katkısı atın yarım depoya
ESP ye gelince aynısorun bende de ESP arabayı sıkıyor ve kalkışları zevksizleştiriyor:)
rc de zamanında performans kaybını çok yaşadım :)
bende güncelletmeyi yaptırmıştım o zmanda devir kesici geriye alınmış diye söyleniyordu ama bende değişen bir durum olmamıştı devir kesici aynı kalmıştı
bnm aracımda şöyle bir problem vardı 3 kere kötü giderse 1 kere ii giderdi,nedenini çok aradık bulamadık dynoya her çıktğında deişik sonuçlar çıkardı 160-195 hp aralığında sonra olayı tam çözemedik rc budur heralde dedik :)allahtan sattığım arkadşaım bnm gibi cimrilik yapmadı vvt selenoidini deiştirdi problem çözüldü
bu arada vvt selenoidi bozuludğunda beyinden arıza vermiyor onuda belirtiyim
benimde bir sorum olacak. RC ler neden genç yaşta olmalarına rağmen 180 hp yi veremiyorlarmış. forumlarda çok döndü bu laf. nedeni nedir bunun acaba???
Yaptırdıgın işlermler sornasında aracında yüklü olan superchips silinmiş ve aracını su an orjinal yazılımla kullanıyorsun.. Eski performansına ulaşabilmen için (eger aracında ekstra bir sıkıntı olusmadıysa) yeniden bir yazılım yaptırmalısın aracına..
Yaptırdıgın işlermler sornasında aracında yüklü olan superchips silinmiş ve aracını su an orjinal yazılımla kullanıyorsun.. Eski performansına ulaşabilmen için (eger aracında ekstra bir sıkıntı olusmadıysa) yeniden bir yazılım yaptırmalısın aracına..
+ 172 beyni yeniden programladilar cumlesi zaten isi cozmus. Eski sahibinden nerede uygulattirdigini ogrenirsin, ucretsiz ya da dusuk bir mebla ile eskiye donersin
benimde bir sorum olacak. RC ler neden genç yaşta olmalarına rağmen 180 hp yi veremiyorlarmış. forumlarda çok döndü bu laf. nedeni nedir bunun acaba???
valla hepsi 180 e yakın veriyor
Teşekkürler cevaplarınız için. Yani superchips bu kadar fark ettiriyor mu onu anlamadım. Daha önce GTI'a uygulamıştık ama hiç fark olmamıştı sanki, aklımda superchipsin bir işe yaramadığı gibi bir düşünce kaldı o yüzden.
İlk önce bi vvt selenoid ini kontrol ettir.Aracı aldıgımda yaklasık bi 12 hp kayıp bu selenoidin bozuk olmasından yasadım.Bazı zamanlarda açardı bazı zmanlarda açmaz.etkili perf. kaybı yasadık.bu sorun aracta agrıza yakmaz ama performansı keser.
superchips uzerinde iken kac oktan benzin kullanıyordun?chip in prog. yapıldıgı benzin oktanına gore benzin alman gerekir.
Gazlıcagın zman esp yi kapatmalısın;)
esp calismiyordu zaten dün yaptırdım, ilk kez espli biniyorum 2 gündür, sürekli 95 alıyordum. Ben aracı alırken chipli olduğundan haberim yoktu, 8 bin çevirmesinden anlıyordum chipli olduğunu ama 1-2 viteslerde 7.800 de kesiyor 3. viteste 8000 e kadar yaslıyordu. Dün usta beyni sıfırladığını ve şu an orijinal olduğunu söyledikten sonra 6.800 de kesiyor ama dediğiniz gibi senkromeç problemi yüzünden artık 6.800 de kestiriyor olabilirler. Çünkü bu 4. 206ım ve hepsinde 1 den 2 ye devir kesicideyken geçirmek işkenceydi, şimdi ise gayet rahat geçiyor. Performansı da aslında gayet iyi, az önce yine denedim sadece alt devirlerdeki tepkisi biraz daha güçsüz bunu da chiple çözüyoruz sanırım.
şimdi superchips alt devirleri bu kadar güçlendiriyor mu yaaa ? neredeyse 2. vites kalkış yapacak kapasitedeydi benim arabam noldu buna :(
Ahmet_28
21-02-2010, 16:33
antipollutions arızası bendede veriyor kat iptalinden dolayı :D bu arızayı verdiğinde abartısız 3 boy geri düşüyor araba
giderdik şu an o hatayı performansı yine arızalı haline oranla daha iyi ama yine de ilk hali gibi değil. Chipleyeceğim :)
Beyin yeniden programlandıysa Superchips'in yazılımı silinmiş demektir.Tekrar Superchips'in yazılımını yüklemelisiniz.
bence rc lerin en büyük performans kaybı yaşadığı yer hava filtresi ya orjinal olacak ya da k&n typhoon kit olacak aracımı ilk aldığım zaman bi boru ucuna takılmış bir aem vardı ve araç yeni olduğu için uçuyor geliyodu bana meğersem filtresinde 6000 devirden sora 2 inci hava verme borusu varmış o boşta duruyordu bu problemi k&n typhoon kit alarak çözdükşimdi bütün boruların karşılığı olan yer var birde komple supersprınt egzos var performans olarak çok ii...
alt devirleri rc nin cansız direk 4.000 devirden sora vtec açar gibi oluyor alt devirlerinin cansız olmasını bekleme ve bencede boşuna uğraşma kardeşim...
2 gün öncesine kadar alt devirlerde de çıldırıyordu alet, şimdi normale döndü.
ulasoztas1
22-02-2010, 08:25
chip yaptırın aracınıza büyük ihtimalle sorun çözülecektir.
fsunnetci
22-02-2010, 09:41
Egr valfi arza vermiş kirli gazları yakıp tekrar egzozdan dışarı atmaya yarıyor bu valf..Tekrar bi yazılım ataraktan sounu çözebilirsin.Egr iptalide yapabilirsin mümkünse:rolleyes:
o kirli gazı tekrar yakan parça egr olmasın??
eğer egr ise iptal et gitsin :D iptali senin ve aracının yararına, ama çevrenin zararına.
Antalyalogy
26-02-2010, 10:30
Selamlar şimdi biz de ( 207 GT/RC) mi 95 oktan alalım?Ne dersiniz
barışbazan
26-02-2010, 16:04
aşırı besleme ufak hacim motorlara sanırım oktan fazla olunca daha iyi geliyor ,,bu daha çok 2 litre eski peugeot motorlarında var:)
yeniden aynı yazılımı(superchips) yüklettim arabaya. Performansı şimdi daha iyi ama yine de eskisi gibi değil (gibime geliyor) :) Arızalanan parça ise kanistermiş.
Bu araç stock 177 HP ise ve superchipsin söylediğine göre chip ile 16HP alıyorsa şu an 193HP olması gerekiyor ama nedense bana hiç öyle gelmiyor. Sanki bişey tutuyor arabayı, arıza veren bir yeri de yok. Şanzımanda problem yaşıyorum şu an geçişlerde sorun oluyor, 5. vites kayboldu boşa geçiyor, debriyajı bıraktığımda bilye sesi geliyor. Ama baskı da sorun yok gibi. Bu durum çok etkiler mi performansı ? İlk başlarda şanzımandaki sorun böyle büyük değildi, hatta geçen şanzımanı kitlemek üzereydim neredeyse, öyle çatırtılar geliyordu ve vitese geçmiyordu ki korktum ve bıraktım. Ertesi gün hiç bişey olmamış gibi çalışmaya ve vites geçişlerine devam etti.
Şu an 7.800 çeviriyor ve alt devirlerde tepkisinin eskisi gibi olmadığını düşünüyorum. Sanki önceden çok daha güçlüydü, 2. viteste kalkarken bile gaza yüklendiğimde alıp götürüyordu, şimdi en az 3000 devire çıkması gerekiyor. Alt devirleri güçlendirmek için ne yapabiliriz başka ? Aslında mevcut haline hiç dokunmadan performansının değişmesine üzülüyorum.
Bir de şanzımanı hazır indirecekken kısaltmak istiyorum, ne önerirsiniz ? Son sürati etkilemesi çok önemli değil daha tepkili ve seri olmasını istiyorum sadece.
Teşekkürler
ole dendigi gibi direk 16 hp alamazsın ole bi kural yokki..
en azından bi 10 hp alırsan ne ala.bence bi sanz. kontrol ettir derim.
rc nin acıldıgı devir 4000 4500 gibi.o yuzdun onun altında pek bisey beklememek lazım.Birde eksoz boruları kaclık?eger gereginden fazla buyuklukte ise alt devirleri canlandırmak için daraltman lazım.bide kat. konvektor aracın uzerindemi?
sanz. kısaltıcaksan 4.53 veya 4.27 oranında kısalt derim...
Aracındaki VVT seleonidi arızalanmış olabilir. Arıza lambası yakmasını bekleme. Superchips 206 RC üzerinde çok verimli bir yazılım değil aslında. Şu an aracında yazılım haricinde başka bir işlem varmı filtre eksoz gibi. Bu arada kısa şanzıman istersen 17 77 elimizde mevcut. Fiyat 500 tl.
R21TURBO 41
05-03-2010, 00:39
Serviste yapılan yazılım güncellenmesi nedeni ile superchips tarih olmuş , bu nedenle güç kaybı yaşaman çok normal , öncelikle superchips , yada custom bir yazılımı tekrar yüklemen gerekecek..
RC lerde güç kaybı yaşandığında ilk akla gelen vanos sistemi ile çalışan değişken zamanlamalı egzantrik açılarını kontrol eden selenoitler gelir , eğer arıza varsa işık yakmayabilir bağzen bu sistem tam randımanlı çalışır bağzen randımansız o anki duruma göre aracın gidişi ciddi değişir..Kontrol ettirmende fayda var..
RC ye yapılan ilaveler performansını çok fazla ilerletmez zaten 206gti de kullanılan blok ve mechacrome tarafından modifiye edilmiş 206gti de kullanılan kapak ve işletim sistemi ile limitlerde yürüyen bir araç.. O yüzden en ufak arızada ciddi güç kayıpları yaşanıyor...
Çok farklı speck leri dyno üzerinde denedim , en güzeli peugeot sport beyin , katalitik ve HKS 76mm son susturucu , ( Katalitik iptalini önermem , iptal edilirsede yazılım ile üzerindeki sensör bilgilerinin beyne gelmeside iptal edilmeli zira , katalitiğin girişindeki sensör AFR yi ölçer , katalitiğin çıkışındaki sensörde AFR yi ölçer ve bu iki ölçüm arasındaki farka göre işletim sistemi çalışır ) orj filtre.. ile tekere 120kw aldım ki bu en başarılı ölçümü idi..
Atmosferik olarak harcadığın paranın karşılığını pek alamazsın.... 2200cc blok , smt6 yada pug sport beyin ve 4,18 lik şanzıman oranı ile tatmin edici güçler alınabilir.. Henüz atmozferikte bu kadar ileri giden olmadı diye biliyorum...
206gti kapağı değil 406 coupe ve 607 lerde bulunan EW12J4 kodlu VVT desteğine sahip 2.200cc motorun kapağı işlenerek 206 RC üstüne konmuştur. 206 RC deki VVT selenoidi 3 boğumlu modeli kronik sorun nedeniyle güncellenmiş ve 2 boğumlu hale gelmiştir. Parça numarası değişmiştir. Peugeot bir bülten ile tüm servislere bu yeni parçanın kullanılmasını duyurmuştur. Ayrıca şu Peugeot Sport beyin efsaneleri lütfen aşalım öğle bir beyin yada öyle bir yazılım yok. GrupN ecu diyorsan o dediğin bir beyin değil komple elektrik tesisatını dahi değiştiren araçtaki tüm sistemleri iptal eden ve şu an iyi bir tunerin yaptığı map kadar bile güç vermeyen servet değerindeki sadece homologasyonu olan bir zamazingolar toplamıdır. SMT6 bu araçta saçma bişi olur.
vvt selenoidi acmazsa zaten aracta hava emiş sesi bile degisir.normal sesinden daha az cıkmıs olur.eger vvt selenoidi bozulmussa 10 hp civarında bi gerileme gorulebilir.kontrol ettirilmesi gerekir.
R21TURBO 41
05-03-2010, 01:00
206gti kapağı değil 406 coupe ve 607 lerde bulunan EW12J4 kodlu VVT desteğine sahip 2.200cc motorun kapağı işlenerek 206 RC üstüne konmuştur. 206 RC deki VVT selenoidi 3 boğumlu modeli kronik sorun nedeniyle güncellenmiş ve 2 boğumlu hale gelmiştir. Parça numarası değişmiştir. Peugeot bir bülten ile tüm servislere bu yeni parçanın kullanılmasını duyurmuştur. Ayrıca şu Peugeot Sport beyin efsaneleri lütfen aşalım öğle bir beyin yada öyle bir yazılım yok. GrupN ecu diyorsan o dediğin bir beyin değil komple elektrik tesisatını dahi değiştiren araçtaki tüm sistemleri iptal eden ve şu an iyi bir tunerin yaptığı map kadar bile güç vermeyen servet değerindeki sadece homologasyonu olan bir zamazingolar toplamıdır. SMT6 bu araçta saçma bişi olur.
Kapak konusunda yanılıyor olabilirim benim hatırladığım mechacrome un geliştirdiği bir kapak olduğu , blok 206gti olunca kapak da odur mantığını kurmuştum.. Yalnız peugeot sport beyin gördüm , paketi açıldı orjinal beyin sökülerek yerine bolt on konuldu.. Kategorisini bilmiyorum ama pistte yarışan mavi bir 206RC ye bağladılar.Tansel adında bir arkadaşın aracıydı tanılmıyorsam.. Saf bulup hikaye anlatıyorlar gibi değildi ama sen bu şekilde söyleyince acaba sazanamı bağlamışız düşündürücü..
Dynoda tekerde 120kw ölçüldüğünde herkez çok iyi dedi ama MK1 clioRS içimden geçti.. Anca 200km den sonra yakalamaya başlıyorum oda clio nun 5.vitesinin uzunluğundan kaynaklanıyordur..
Bende İspanyol bir sitede RC den GrupN aracına çevrimini adım adım gösterildiği sayfada sırf beyin için değişen parçaları görmüştüm. Kesinlikle öyle tak çalıştır bir beyin değil.
http://www.peugeotsport-racingshop.com/Contenu/PNO005_01.aspx
3.373 Euro bu beyin.
R21TURBO 41
05-03-2010, 01:10
Bende İspanyol bir sitede RC den GrupN aracına çevrimini adım adım gösterildiği sayfada sırf beyin için değişen parçaları görmüştüm. Kesinlikle öyle tak çalıştır bir beyin değil.
http://www.peugeotsport-racingshop.com/Contenu/PNO005_01.aspx
3.373 Euro bu beyin.
Bahsettiğim aracı dağıttıklarını duydum en kısa zamanda gidip bir bakıyım , eğer beyni sökmüşlerse detaylı resimlerini çeker , varsa seri nosunu alırım.. Gerçek hp mi , pisikolojik hp mi veriyor araştırılınca anlaşılır herhalde....
Peki 2200cc komple motora 206RC kapağının montajına ne dersin , yaklaşık 3000 lira gibi bir maliyeti çıktı.. Değermi ?
2.2 blok hacmini uzunluğundan alıyor. Long stroke makina yani. Uzun stroke makinalarda pekde devirlenme isteği olmaz. Ayrıca mevcut sıkıştırmasıda 10.5 oluyorki buda RC nin 11 sıkıştırması yanında düşük kalıyor. İlla fantezi yapılacak denilirse 2.2 blok 11.5 yada 12 sıkıştırma ile forged internaller ile tekrar toplanıp bir 206 rc üstüne atılırsa 206 rc nin kapağı eksoz ve emme manifoldu ile gayet torklu bir makina olur. Ama dediğim gibi devirlenme isteği pek olmaz. Sanırım 7500 maks limitler olur. Ama kolaylıkla 200 hp ler aşılır.
R21TURBO 41
05-03-2010, 01:24
2.2 blok hacmini uzunluğundan alıyor. Long stroke makina yani. Uzun stroke makinalarda pekde devirlenme isteği olmaz. Ayrıca mevcut sıkıştırmasıda 10.5 oluyorki buda RC nin 11 sıkıştırması yanında düşük kalıyor. İlla fantezi yapılacak denilirse 2.2 blok 11.5 yada 12 sıkıştırma ile forged internaller ile tekrar toplanıp bir 206 rc üstüne atılırsa 206 rc nin kapağı eksoz ve emme manifoldu ile gayet torklu bir makina olur. Ama dediğim gibi devirlenme isteği pek olmaz. Sanırım 7500 maks limitler olur. Ama kolaylıkla 200 hp ler aşılır.
Hazır denk gelmişken , şu an araçta oem yazılım , HKS76mm son susturucu , K&N kutu içi filtre var..Bu hali ile 175hp ölçüldü.... Sanırım yapılabilecekler
K&N Typoon yaklaşık 600-700 lira
Superchips 800 , costum 500 lira..
4.18 2.0 hdi partner ayna mahruti 350 lira.
Değermi ? , sen herhangibirşey yaptınmı ?
Ne tavsiye edersin ?
Konuyuda fena saptırdık :eek:
değer ama az vermiş sizinki biraz sanki üzerindekilerle
kn typoon kit.
sebring eksoz.
yazılım. ile 169 whp aldık...
R21TURBO 41
05-03-2010, 08:15
değer ama az vermiş sizinki biraz sanki üzerindekilerle
Az değil yaw , sadece son susturucu var başka herbişeyi standart.. Kutu içi K&N ile orj filitresi hiçbirşey fark ettirmiyo..
kutu içi farketmez ama alttaki tüm kutuları temizleyip sisten çıkartınca yada sis farının altına sallayınca iyi oluyor.
şanzımana gelince, bence kötü değil şanzıman, hatta iyi bile. benim vites geçişleri hala sıfır şanzıman gibi ki çekmediği eziyet kalmadı.
filtre,chip,egzoz,egzoz kasnağına timingle 190+hp mümkün tabi. standart halinin 175hp verdiğini varsayarak.
kapak ne kadar verimli tartışılır. aşırı beslemede isteklerimizi karşılıyor
benimde aracımda önceden boru ve filtre vardı (radyatörün arkasında duruyordu direk) k&n typhoon kit olan bir araçla denedki her viteste yarım boy geçti beni...sora araştırmayı iyi yaptım yurt dışından k&n typhoon kit buldum birde supersprınt komple egzos katalikten itibaren araç şuan çıldırmış vaziyette oldu geçildiğim araç daha yanıma yaklaşmıyor:)
kısa şanzumanlı filtreli ince contalı chip li mantar ın yaptığı saxo vardı en son onla denemiştim 4 vites sonunda 5-6 boy geçmiştim onu...yani demek istediğim benim uğraşmalarımla anladığım rc ile fazla oynama yapmıyacaksın yaparsan rckid arkadaşımız gibi turboluycan:) başkası yalan.
Hazır denk gelmişken , şu an araçta oem yazılım , HKS76mm son susturucu , K&N kutu içi filtre var..Bu hali ile 175hp ölçüldü.... Sanırım yapılabilecekler
K&N Typoon yaklaşık 600-700 lira
Superchips 800 , costum 500 lira..
4.18 2.0 hdi partner ayna mahruti 350 lira.
Değermi ? , sen herhangibirşey yaptınmı ?
Ne tavsiye edersin ?
Konuyuda fena saptırdık :eek:
İlk önce VVT sensörünü kontrol ettir. Sadece kutu içi filtre ve son susturucu ile 175 hp aldım demişsin. Kat iptali ve orta susturucu iptali yok sanırım. Hangi dyno.
R21TURBO 41
05-03-2010, 15:55
İlk önce VVT sensörünü kontrol ettir. Sadece kutu içi filtre ve son susturucu ile 175 hp aldım demişsin. Kat iptali ve orta susturucu iptali yok sanırım. Hangi dyno.
İzmit bosh car sevice de..
Katalitik iptal , düz boru , HKS 76mm son susturucu , std filtre__ 174hp
Katalitik yerine 60lık kısa susturucu , düz boru , susturucu yok.____173hp
Katalitik , düz boru , HKS 76mm susturucu , K&N kutu içi__________175hp
Katalitik sökülüp vana takıldı , açıkken 175hp , kapalı iken standart egsozt sistemi ile 173hp
Katalitik , düz boru , HKS 76mm susturucu , std filtre_____________175hp
Standart bujileri ile 175hp , bosh iridyum buji ile 175hp
Tüm denemelerde AFR değerleri rolanti 14.9 / 3000rpm sabit 14.8...15.3 / Dip gaz 12,3..12,6 gayet güzeldi hiçbirinde bozulmadı....
Şunuda dip not olarak belirtiyim , yıllardır bu mekanik dynoda ölçümler yaparız İst.daki digital dynolara göre 10-20hp arası az gösterir, bu dynoda 228hp ölçülen TypeR ı Paşaoğlunda 242hp ölçüyoruz bir iki kez bu şekilde olduğundan değil , 30kere karşılaştırdıysak 30 undada dediğimn gibi 10ila 20 hp arası fark çıktı...
Daha birsürü ölçüm yapıldı ama hatırlıyabildiklerim bunlar , egzost değişiklikleri max hp de pek fark etmiyor gibi gözüksede altları olumlu yada olumsuz ciddi etkiliyor..
Yine yapılan bunca denemede Max hp sinde bir artış yok gibi gelsede whp sinde güzel bir artış oldu ki bana göre max hp den çok çok çok daha önemli...Tekere 112kw veren bir RC nin durumu iyi dir diye düşünüyorum
Yazılım ve gerçek CAİ ile tekere 125kw bence çok iyi olur....
R21TURBO 41
05-03-2010, 16:00
Başka bir RC ile deneme şansım olmadığından kıyaslama yapamıyorum , std ve yazılımlı CAİ li araçlarla denense durumu çok daha net ortaya çıkar , ne kadar olsada dyno %80 bilgi veriyor , asfaltta olumlu yada olumsuz değişebilir.. MK1 RS 3-4 boy geçiyor , anca +200km lerde yakalıyorum onunda sebebi çok belli , RS uzun 5. vitesi. yüzünden rehavet geçiriyo.. Ama RS te ne gibi ilaveler var bilmiyoruz , varsada söylemiyorlar zaten..
R21TURBO 41
05-03-2010, 16:13
Bir sorumda motor yağı ile ilgili , şu an Mobil 5-50 kullanıyorum ?
Paşaoğlundan yaklaşık %10-15 eksik gösteren bir dynoda 175hp alıyorsa aracın ciddi iyi gidiyor olması gerekiyor. Ama Clio RS ile denemen aksini gösteriyo RS te egzantrik vs.vs. yok ise. Dyno çıktın varmı eğri ne alemde.
R21TURBO 41
05-03-2010, 19:00
En son halinin ( katalitik üzerinde , HKS 76mm son susturucu , std filtre ) dyno resmi var , anladığım kadarıyla eğrisi gayet güzel... Resmi sana gönderiyim ! sende bir bak... Motor yağı ile ilgili tavsiyen olurmu , şu an Mobil 5-50 kullanıyorum
Konunun böyle gelişmesi güzel olmuş bence. Chipten sonra gidişi daha tatmin edici ama sanırım debriyaj ile ilgili problem var. Ona baktıracağım. Aracın üstünde boğazdan çıkan orijinal borusuna bağlı açık bi filtre var, katalizor de duruyor. Motorla ilgili hiç bi işlem yaptırmadım, daha güçlüyken de bu haldeydi.
Orijinal son susturucu ve motor üstü plastik kapağa ihtiyacım var. Elinde olan var mı acaba ?
Konunun böyle gelişmesi güzel olmuş bence. Chipten sonra gidişi daha tatmin edici ama sanırım debriyaj ile ilgili problem var. Ona baktıracağım. Aracın üstünde boğazdan çıkan orijinal borusuna bağlı açık bi filtre var, katalizor de duruyor. Motorla ilgili hiç bi işlem yaptırmadım, daha güçlüyken de bu haldeydi.
Orijinal son susturucu ve motor üstü plastik kapağa ihtiyacım var. Elinde olan var mı acaba ?
tavsiyem kn typoon kit almak olucak.ben rc de bircok filtre denedim.hepsi olumsuz oldu.Rc nin ilacı kn typoon kit.senin aracında orjinal boru ustunde filtre arabayı daha da bogucaktır.sonucta bu aylarda pek farkettirmesede rc ısınma problemi olan bi arac ısınınca performans kaybı yaratabiliryor.onun için bir kez vereceksin o parayı kn typoon kit alıp ondan sonra performansın nasıl degistigini sende hissedersin.baska filtrelerle zaman kaybı yapmaman için.:icon_tup:
katalizor eger duruyorsa hemen iptal et katalizor egerki dolu ise iptalden sonra baya bi rahatlama gorursun...:icon_tup:
Bir sorumda motor yağı ile ilgili , şu an Mobil 5-50 kullanıyorum ?
castrol edge 5*40 yada 0*40 kullanmanı öneririm...
zaten servisler 5*40 koyar.ama 0*40 da koyabilirsin.:icon_tup:
debrıj bıtıosa gene gıdısınde sorun yasarsın arabanın omerrc arkadasımında debrıjdan dolayı baya bır guc kaybı onu degıstırdıkten sonra bır daha performansını kontrol et bence...
debriyaj sağlam kaçırmıyor ama şanzımanda problem var. Hazır yaptırıyorken de kısa yapalım dedim.
TYPERHAKAN
06-03-2010, 21:21
arkadaşım sana yegane tavsiyem hemen standart filtreye dön,arabanın düzeldiğini göreceksin,açık filtre 12 hp güç kaybı veriyor RC de.2005 yilında çok uğraşmıştım RC ile.en hızlı RC ,en standart RC dir bunu unutma bir kenara yaz.yüzlerce deneme yaptım tecrübeyle sabittir.
arkadaşım sana yegane tavsiyem hemen standart filtreye dön,arabanın düzeldiğini göreceksin,açık filtre 12 hp güç kaybı veriyor RC de.2005 yilında çok uğraşmıştım RC ile.en hızlı RC ,en standart RC dir bunu unutma bir kenara yaz.yüzlerce deneme yaptım tecrübeyle sabittir.
2005 yılında RC ile uğraşmak gerçekten çok zordur. O yüzden birşey demiyorum ama en hızlı RC standart olandır diye birşey mağlesef şu gün şartlarında yanlış bir ön görüm durumunda. Açık hava filtresi özellikle BTU arkadaşın bahsettiği gibi orjinal boru ucundaki bir filtre direk güç kaybına yol açar ama düzgün uygulanmış yada K&N Typhon gibi hazır bir CAI araca oldukça ama oldukça faydalı. Ama açık hava filtresi yerine orjinal kutu içinde orjinal filtreyi bile tercih ederim. Yada kutu için bir filtre. Yağ olarak Castrol Edge 5-40 kullanıyorum aldığımdan beri memnunum. Debriyaja gelince. Atmosferik araçta kaçırma hissetirmesi zor. Güç az olduğundan ama eskidiğinde değiştirmesen seni belki 40.000 kmde daha götürecek olsa bile güç kaybına başlamış olabilir. Bu arada konudaki tüm RC sahiplerince birinci viteste sakin sürüşte 0 dan kalkışlarda şu gıcık titreme mevcutmu. Lanet olasıca debriyaj bilyası yüzünden. Yan sanayi debriyaj kitlerinde bu sorun olmaz diye düşünüyorum ve henüz debriyaj takımı kararı veremedim. Ama orjinal kitte durum mutlaka yenilecek.
R21TURBO 41
07-03-2010, 00:23
2005 yılında RC ile uğraşmak gerçekten çok zordur. O yüzden birşey demiyorum ama en hızlı RC standart olandır diye birşey mağlesef şu gün şartlarında yanlış bir ön görüm durumunda. Açık hava filtresi özellikle BTU arkadaşın bahsettiği gibi orjinal boru ucundaki bir filtre direk güç kaybına yol açar ama düzgün uygulanmış yada K&N Typhon gibi hazır bir CAI araca oldukça ama oldukça faydalı. Ama açık hava filtresi yerine orjinal kutu içinde orjinal filtreyi bile tercih ederim. Yada kutu için bir filtre. Yağ olarak Castrol Edge 5-40 kullanıyorum aldığımdan beri memnunum. Debriyaja gelince. Atmosferik araçta kaçırma hissetirmesi zor. Güç az olduğundan ama eskidiğinde değiştirmesen seni belki 40.000 kmde daha götürecek olsa bile güç kaybına başlamış olabilir. Bu arada konudaki tüm RC sahiplerince birinci viteste sakin sürüşte 0 dan kalkışlarda şu gıcık titreme mevcutmu. Lanet olasıca debriyaj bilyası yüzünden. Yan sanayi debriyaj kitlerinde bu sorun olmaz diye düşünüyorum ve henüz debriyaj takımı kararı veremedim. Ama orjinal kitte durum mutlaka yenilecek.
Mobil 5*50 nin bir çıtır kalın oluşu , motor içi için belki fark etmez sonuçta tam sentetik kaliteli bir yağ ama kapakta yani egzantrikte olumsuz bir etkisi olabilirmi , vtec sisteminde yağ basıncı çok önemli , vanoslu sistemler ince yada kalın yağa ne gibi tepki verir.. Ben aldığımda yeni Mobil 5*50 konulmuştu , ellemedim.. Sence değiştirmelimiyim , yoksa birdahaki değişime kadar kullanıyımmı ?
Bu araba aynı filtre ve aynı şekilde arıza lambası yakmadan önce zaten istediğim gibi gidiyordu. Standart rclere de bindim, benim arabam çok farklıydı aldığımda. Zaten almamdaki en büyük neden böyle yürüyor olmasıydı. Standart rc ye 5-6 boy atıyodum ilk başlarda, yine aynı açık filtre ile. Ama şimdi öyle değil şu vvt sensörü ile şanzımanı yaptırdıktan sonra tekrar bakacağım.
Yağ basınç saati ile canlı gözlem yapamadığımız için 5-50 ile 5-40 arasındaki basınç farkını göremediğimiz için VVT üzerinde etkisi olurmu bilemem. Ama ben içimin rahat etmesi için atmosferik kullandığım sürece 5-40 kullanmaya devam edicem. Olumsuz yanını görmediğim için başka yağ denemek istemiyorum.
R21TURBO 41
07-03-2010, 20:30
Yağ basınç saati ile canlı gözlem yapamadığımız için 5-50 ile 5-40 arasındaki basınç farkını göremediğimiz için VVT üzerinde etkisi olurmu bilemem. Ama ben içimin rahat etmesi için atmosferik kullandığım sürece 5-40 kullanmaya devam edicem. Olumsuz yanını görmediğim için başka yağ denemek istemiyorum.
Teşekkürler..
ardacngns
07-03-2010, 21:13
ılker abıcım sende 5 40 devam et ama omer kardesımızın yazdıgı k&n cold aır kıt cok farkı olcagını dusunuyorum acık fıltre yukarıda olursa zate cekecegı sıcak havadan guc kaybı bırde yukarıdakı konu ıcınde vvt den sonra kat ın ve chıp ın kontrol edılmesını onerırım
R21TURBO 41
07-03-2010, 21:26
Ömer satsaydı alacaktık Typoon u ama olmadı :) ... Arabayı sürekli ben kullanıyor olsam sorun olmazda , kardeşim pek dikkat etmez , tamponun altına kadar inen bir CAİ korkutuyor beni dalar su birikintisine tamgaz , su çektirir başımıza iş alırız..
ardacngns
07-03-2010, 21:29
valla bnde typer a gaz basıcam dıye taktım ama gecen aksam yagmurda ananeyı eve bırakırken uc bucuk attım :) haha
R21TURBO 41
07-03-2010, 21:43
Birde TR de bilinçli sürücü yok derler !!! hehehehehe
ardacngns
07-03-2010, 22:00
var var abı askolsun bılmedıklerımızıde bu sıtede paylasarak ogrenıyoruz ne mutlu bıze :)
normal bi acık hava filtresi yerine bencede orjinal kutu içi filtresini kullanılmalı.içine kn nin 206 rc için olan filtrelerinden konulabilir.fakat 2005 yılının sartları su anki 2010 sartları ile aynı deil.ondan en hızlı rc std rc'ye katılmıyorum.
filtre konusunda Kn typoon kit diyorum.eger alınmıyorsa kutu içine devam edilmeli.Başka bişey keşfetmetye gerek yok...
R21TURBO 41
07-03-2010, 22:15
Dyno üzerinde etkisini görmeden civata dahi takmam.. 5-6 farklı egzost sistemi denedim en iyisi katalitik üzerinde , HKS son susturucu ile aldım.. Açık , kutu içi K&N , oem , tampon altına inen custom , 1kw bile oynamadı.. Tanıdığım bir arkadaştan Typoon tedarik edip onuda denerim.. Bence hepsi birbiriyle zincirleme alakalı uygulamalar.. Kat iptali , komple egzost , typoon , ve en son tüm bu değişiklikler e göre yazılım..
Ya şimdi kutu içi orjinal ile tampona inen CAI arası 1kw bile oynamadı dedin ben kala kaldım. Orjinal filtre kutusu en altta resonatöre bağlı. Orada soğuk kolay marş bassın diye sıcak hava basmaya yarayan valfli bir sisteme. Onunda içi sol çamurluk içine kadar giden iğrenç bir şinorkel sistemine bağlı. Bu kadar karman çorman bir sistemden ancak hava çekebilen bir filtre yerine tampona inen CAI güç vermiyorsa 2 ihtimal var kanımca. Birincisi DYNO üzerinde ya fan yok, ya konumu yanlış araç hava alamıyo yada fan yetersiz. Diğer ihtimal ise yaptığınız custom CAI olmamış. Bunun başka bir açıklamasını ben yapamıyorum. :) Varın siz yapın. :)
rc de tampona kadar boru olsa bile en sonda bir tane kalın plastik boru 2. hava üfleme yeriymiş o boru takılmadığı zaman bile rc de 5500 den sora canlı olmuyor hatta k&n typhoon kitte çok bariz belli oluyor 5500 e kadar filtre normal öterken ondan sora yırtılırcasına ötüyor...
RC ile çok uğraştım ama bütün bunları para harcayarak harcamadan öğrenseydim daha iyi olurdu ilk önce simota kit aldım aldım sora orjinal taktım en sonunda k&n typhoon da karar kıldım...bence arkadaşlar bende var diye demiyorum bu uygulamaları yapın RC nin zevkine varın sora RC yürümüyor diyenlere en iyi cevabı verirsiniz...
rc de tampona kadar boru olsa bile en sonda bir tane kalın plastik boru 2. hava üfleme yeriymiş o boru takılmadığı zaman bile rc de 5500 den sora canlı olmuyor hatta k&n typhoon kitte çok bariz belli oluyor 5500 e kadar filtre normal öterken ondan sora yırtılırcasına ötüyor...
RC ile çok uğraştım ama bütün bunları para harcayarak harcamadan öğrenseydim daha iyi olurdu ilk önce simota kit aldım aldım sora orjinal taktım en sonunda k&n typhoon da karar kıldım...bence arkadaşlar bende var diye demiyorum bu uygulamaları yapın RC nin zevkine varın sora RC yürümüyor diyenlere en iyi cevabı verirsiniz...
kim dio onu:D:beuj:
@ömeRC
4500-5000 civarı filtre sesinin değişmesinin sebebi araçtaki VVT sistemi. İkinci hava üfleme yeri araca performans katması için değil. Yukarıda yazdığım gibi soğuk havalarda rolanti ve ilk çalıştırmada kolaylık için bir sistem. Resonatörde var valfi. Heater box adlı bir ısıtma sistemine gidiyor.
kim dio onu:D:beuj:
kardeşim diyenler var ama işte bütün arabalar aynı değil;)sen RC yi yürütmeye devam et:)
@ömeRC
4500-5000 civarı filtre sesinin değişmesinin sebebi araçtaki VVT sistemi. İkinci hava üfleme yeri araca performans katması için değil. Yukarıda yazdığım gibi soğuk havalarda rolanti ve ilk çalıştırmada kolaylık için bir sistem. Resonatörde var valfi. Heater box adlı bir ısıtma sistemine gidiyor.
vallahi abi rc konusunda benden daha biligili olduğun kesin hatta sana özelden sorum bile olmuştu:)ama bu rc nin filtresi gibi bir filtre sistemi hiç bir arabada görmedim acayip bişe yapmış mühendiler...
vallahi abi rc konusunda benden daha biligili olduğun kesin hatta sana özelden sorum bile olmuştu:)ama bu rc nin filtresi gibi bir filtre sistemi hiç bir arabada görmedim acayip bişe yapmış mühendiler...
Mühendislerin bu kadar uğraşmasının en büyük sebebi en çok satış rakamını hedefledikleri İngiltere'nin kötü hava koşulları. :) Bu arada o boruyu takmasanda araç düzgün gidebilir. Misal Muti'deki filtre sisteminde o boru bağlı değil. Ama maşallah kardeşime it gibi gidiyor aracı videolar ve dyno verisi ortada.
R21TURBO 41
08-03-2010, 00:05
K&N Typoon ile ilgili tüm söylediklerinize katılıyorum , RC ile uğraşmış tecrübe sahibi 3-4 kişi aynı şeyi söylüyorsa yok öle değildir demenin zaten bir mantığı tok.. Aracı aldığımda Hot Air İntake sistemi vardı , açık hava filtresi radyatörün dibinde duruyordu.. Hemen söküp filtre araştırdım , ilk bulduğum kutu içi K&N oldu ve aldım... OEM ile Kutu içi K&N 1kw bile fark etmedi , 3 dakika arayla ölçüldü , o an idareten tampon altına kadar inen bir boru hazırlayıp ucuna kıytırık bir filtre koyduk ve denedik 1kw bile fark etmedi..RC nin hava emiş sistemindeki hengameyi araştırdım ve bu arabaya CAİ nin şart olduğunu düşünerek filtre araştırdım..Typoon u duydum , complete cold air intake bir sistem ve oldukça pahalı..
Weight: 6.3 lb (2.9 kg)
Product Box Length: 24.38 in (619 mm)
Product Box Width: 12.38 in (314 mm)
Product Box Height: 11.75 in (298 mm)
Özelliklerine sahip ve V2 gibi çap geniş başlayıp daralmıyor , komple aynı çapta kıvrımları 206RC ye göre ' 650 lira vermeye gerek yok , yaparım ben aynısını ' pisikolojisi ile hareket ederek 60mm çapında 1mm et kalınlığı olan krom boruyu , verdiğim şekle göre hazırlaması için arkadaşıma rica ettim.. Şu an hazır , yağmur olmadığı bir gün ucuna simota bağlayıp denicem... Sizden farklı bir düşüncem yok , hiçbir şey fark etmesede filtre sistemi söküldüğünde 10-15kg hafifler araba o bile + olur :) :)
Sadece olur olmaz herşeye para verip , hiçbir + sağlıyamayıp , yapılacak doğru işlemleri sonradan öğrenip aynı paraları tekrar harcamaktan yoruldum yıllardır... Artık denemeden , emin olmadan , tecrübeli kişilerden net bilgiler almadan civata bile takmıyorum..
RC nin oem filtre sistemini gördükten sonra ve özellikle TechTurkey den öğrendiklerimle kutu içine K&N değil azot bile bassan örümcek ağı gibi oem sistemle hiçbirşey olmaz..
RC dede diğer araçlarımnda uyguladığım sistemi uygulamaya çalıştım.. Öncelikle hafif , ağır tüm bakımlarını yapacaksın , araba fabrika çıkış gücünü verecek , ondan sonra ilavelere başlıyacaksın.. İlk adım tamam , biraz pahalı oldu ama tğm bakımları yapıldı , stock gücü alındı.. 95 oktan ile 98 oktan arasında 6kw= 8hp fark ettiğinide belirtmek isterim... hani belki benimde size bir faydam olur :) :)
CAİ ( custom yada typoon ) , güzel bir egzost sistemi , belki yazılım...
2. adımın CAİ kısmıda tamam...
Egzost büyük ihtimalle bu çekilde kalacak ( katalitik üzerinde , HKS76mm son susturucu ) Görüş ve düşünceleriniz önemli !!!!!!!!!!!
Yazılım Superchips mi , dyno üzerinde custum mı ?
Güzel yazmışsın ama beni yanlış anladın sanırım. Ben hiç K&N Typhon alın demedim. Misal kimse bana o filtre kitini aldıramaz. Dünyanın parası ben hiç vermem. Ben sadece fark yok demene karşı kendi görüş ve tezlerimi belirttim. Bende custom kit taraftarıyım. Yakında belki bizde fotoğraflar ile bir kit hazırlanış ve montajı yayınlayabiliriz.
Yazılım kesinlikle dyno üzerinde custom diyorum. Eksoz olarakta katalizör sökülmeli. Alt devirler biraz düşecek ama üst devirlerde ve top speede tırmanışta fark edicek.
R21TURBO 41
08-03-2010, 00:47
Güzel yazmışsın ama beni yanlış anladın sanırım. Ben hiç K&N Typhon alın demedim. Misal kimse bana o filtre kitini aldıramaz. Dünyanın parası ben hiç vermem. Ben sadece fark yok demene karşı kendi görüş ve tezlerimi belirttim. Bende custom kit taraftarıyım. Yakında belki bizde fotoğraflar ile bir kit hazırlanış ve montajı yayınlayabiliriz.
Yazılım kesinlikle dyno üzerinde custom diyorum. Eksoz olarakta katalizör sökülmeli. Alt devirler biraz düşecek ama üst devirlerde ve top speede tırmanışta fark edicek.
Katalitik ile ilgili şöyle bir düşüncem var , giriş ve çıkışındaki sensörler AFR yi okuyup iki sensör arasındaki farka göre ecu nun müdahelesini sağlıyor ?.. Bu sensörlerin 2 sininde aynı değeri okuması sıkıntı yaratmazmı ? Katalitiksiz kullanımı çok hoşuma gitmişti özellikle egzost patlatması fenaydı... 1 ay katsız kullandım sadece 1 kez arıza ışığı yaktı...
Yazılım için önereceğin kişi yada firma ?
Kesici devri uzatılmalımı ?
Yok şöyle oluyoru. Katalitikten önceki sensör direk beyinin işleme aldığı zengin fakir tespitini yapıp düzeltmeleri uyguladığı o2 sensörü. Aynı tip aynı model diğer o2 katalitikten sonra okurken beyin diğer sönsörden gelen verilere göre hiçbir ayar vs.vs. yapmıyo. Sadece ve sadece EURO4 normalarına uymak ve çevreyi az kirletmek adına katalizörün çalışıp çalışmadığını anlamak sebebiyle ilk O2 sensörü ile ikincisi arasında bir fark yoksa arıza lambası yakmadan birinciden gelen verileri işlemeye devam ediyo. Bir yansıtma devresi yapılara birinci O2 den okunan verinin sabit bir birim kadar düşüğü sinyali üretim ikinci O2 kablosuna verilse kat iptali yüzünden hiçbir arıza vs.vs. yaşanmaz. Ama bunu yapmadanda katalizör ışığını söndürmek mümkün. Devir kesici 7500 maksimum yeterli. Zaten Peugeot firması ile aslında kendi çapında ufak bir chip yaparak eskiden 7000 devirde aldığı 177 hp gücü 6800 devire çekip kesiciye 6800 indirtmişti. O yüzden en fazla 7500 kesici olabilir. Yazılım olarakta Paşaoğlu, Barbaros, Mehmet Gazihan gibi tecrübeli isimleri önerebilirim sadece.
yazılım kesinlikle custom dyno uzerinde olmalı.
Paşaoğlu;)
R21TURBO 41
08-03-2010, 01:20
Yok şöyle oluyoru. Katalitikten önceki sensör direk beyinin işleme aldığı zengin fakir tespitini yapıp düzeltmeleri uyguladığı o2 sensörü. Aynı tip aynı model diğer o2 katalitikten sonra okurken beyin diğer sönsörden gelen verilere göre hiçbir ayar vs.vs. yapmıyo. Sadece ve sadece EURO4 normalarına uymak ve çevreyi az kirletmek adına katalizörün çalışıp çalışmadığını anlamak sebebiyle ilk O2 sensörü ile ikincisi arasında bir fark yoksa arıza lambası yakmadan birinciden gelen verileri işlemeye devam ediyo. Bir yansıtma devresi yapılara birinci O2 den okunan verinin sabit bir birim kadar düşüğü sinyali üretim ikinci O2 kablosuna verilse kat iptali yüzünden hiçbir arıza vs.vs. yaşanmaz. Ama bunu yapmadanda katalizör ışığını söndürmek mümkün. Devir kesici 7500 maksimum yeterli. Zaten Peugeot firması ile aslında kendi çapında ufak bir chip yaparak eskiden 7000 devirde aldığı 177 hp gücü 6800 devire çekip kesiciye 6800 indirtmişti. O yüzden en fazla 7500 kesici olabilir. Yazılım olarakta Paşaoğlu, Barbaros, Mehmet Gazihan gibi tecrübeli isimleri önerebilirim sadece.
Çok teşekkür ederim , bu arada adım İlker.. Yapılması gerekenler sayende kafamda netleşti.. Şu an 21 le ilgili bağzı düşüncelerimiz var 15-20 güne netleşir daha sonra RC ile ilgilenicem.. Paşaoğlu olur büyük ihtimalle , gideceğim gün haberleşip seninlede yüz yüze sohbet etmek isterim..
Tekrar teşekkürler..
Benimde adım Şuayb. Müsait olursam geliceğin gün bende paşaoğluna gelirim. Hem tanışmış hemde muhabbet etmiş oluruz.
Valla bu kadar RC'ci olduğunu görmek güzel. Ben de sayenizde öğrendiklerimle uygulamaya başlayacağım. Gerçekten bilinçsizce yapılan, alınan, takılan her şeye verilen paralar çok fazla. Bir de ben günde 80-100 km yol yapan biri olarak yakıttan da oldukça dertliyim ama arabamı seviyorum :)
Ben ücret ödemeden tekrar superchips yüklettim arabaya, alt devirler de dahil olmak üzere hissedilir şekilde değişti araba, devir kesici de şu an 7.800 oldu.
Orijinal filtre kazanım yok, typhoon a da girmeden daha ekonomik geçici ne yapılabilir. Yurt dışından bile almaya kalksak 500 liraya geliyor. Orijinal filtreye mi para vereyim yoksa custom bi kit mi yapalım sizce ?
Mühendislerin bu kadar uğraşmasının en büyük sebebi en çok satış rakamını hedefledikleri İngiltere'nin kötü hava koşulları. :) Bu arada o boruyu takmasanda araç düzgün gidebilir. Misal Muti'deki filtre sisteminde o boru bağlı değil. Ama maşallah kardeşime it gibi gidiyor aracı videolar ve dyno verisi ortada.
aynen öle abi bende çoğu şeyi ing sitelerinden bakıyorum acayip acayip şeyler var biraz daha ingilizce olsa daha iyi olurdu:)
birde bu k&n yurt dışından getirtmeye çalışmayın çünkü bura ile aynı para 50 tl ucuzdu ama tlf konuşması ile aynı paraya geldi:D
birde ben arabaya yaptığım işlemleri trb da dyno ölçen bi yer var orasıda pek anlamıyor ondan dyno ya çıkaramıyoruz...ben ölçümleri canlı olarak yaptım k&n olan bir rc vardı onla denedim beni çok rahat geçti tabi debriyajda hafif problemdi ısınınca vitese geçmiyordu k&n i taktım supersprınt i taktım ve araç ile tekrar denedik bu sefer geçen ben oldum;)
Valla bu kadar RC'ci olduğunu görmek güzel. Ben de sayenizde öğrendiklerimle uygulamaya başlayacağım. Gerçekten bilinçsizce yapılan, alınan, takılan her şeye verilen paralar çok fazla. Bir de ben günde 80-100 km yol yapan biri olarak yakıttan da oldukça dertliyim ama arabamı seviyorum :)
Ben ücret ödemeden tekrar superchips yüklettim arabaya, alt devirler de dahil olmak üzere hissedilir şekilde değişti araba, devir kesici de şu an 7.800 oldu.
Orijinal filtre kazanım yok, typhoon a da girmeden daha ekonomik geçici ne yapılabilir. Yurt dışından bile almaya kalksak 500 liraya geliyor. Orijinal filtreye mi para vereyim yoksa custom bi kit mi yapalım sizce ?
Bence custom bir kit hazırla. Hatta yarın bir fotoğraf koyabilirim hazır bir şablon için. Bu arada yakıt konusundan bende şikayetçiyim çünkü arabam haftanın 7 günü marş basar ve haftanın 6 günü İstanbul içinde trafikte felan filan gayet gezerim iş icabı. Yeri geliyo günde 150 km bile oluyor. :(
aynen öle abi bende çoğu şeyi ing sitelerinden bakıyorum acayip acayip şeyler var biraz daha ingilizce olsa daha iyi olurdu:)
birde bu k&n yurt dışından getirtmeye çalışmayın çünkü bura ile aynı para 50 tl ucuzdu ama tlf konuşması ile aynı paraya geldi:D
birde ben arabaya yaptığım işlemleri trb da dyno ölçen bi yer var orasıda pek anlamıyor ondan dyno ya çıkaramıyoruz...ben ölçümleri canlı olarak yaptım k&n olan bir rc vardı onla denedim beni çok rahat geçti tabi debriyajda hafif problemdi ısınınca vitese geçmiyordu k&n i taktım supersprınt i taktım ve araç ile tekrar denedik bu sefer geçen ben oldum;)
Senin aracında çok güzel bir araç satılık ilanlarında görünce hep beğendiğim bir araçtı. Yanlız coiloverlara çok para istemiştin. :D
valla en güzel std orta dc sports son, sisten çıkardığım hortum kelebeğin oraya green storm filtre, chipli haliyle gitmişti
Senin aracında çok güzel bir araç satılık ilanlarında görünce hep beğendiğim bir araçtı. Yanlız coiloverlara çok para istemiştin. :D
teşekkür ederim abi...vallahi aldığm para 1500 tl idi zamanında çok para harcadık:)yalan olmasın şuan arabayı 23 satsam 10 bin tl zararım var:rolleyes: ama yol tutuş açısından arkalardada amortisör var on numara...birde abi ekstralar için arayan çok en komikleride jantları istiyolar:D
Bence custom bir kit hazırla. Hatta yarın bir fotoğraf koyabilirim hazır bir şablon için. Bu arada yakıt konusundan bende şikayetçiyim çünkü arabam haftanın 7 günü marş basar ve haftanın 6 günü İstanbul içinde trafikte felan filan gayet gezerim iş icabı. Yeri geliyo günde 150 km bile oluyor. :(
Senin aracında çok güzel bir araç satılık ilanlarında görünce hep beğendiğim bir araçtı. Yanlız coiloverlara çok para istemiştin. :D
Valla fotoğraf eklemen çok iyi olur, ona göre bişey yaparız biz de. Günah şimdi 500 600 lira filtreye :)
Valla fotoğraf eklemen çok iyi olur, ona göre bişey yaparız biz de. Günah şimdi 500 600 lira filtreye :)
vallahi abi doğru diyosun çok pahalı ama şunuda diyim arabaya o kadar şey aldım acımadığım tek şey filtre:)
o kadar fark ettiriyor yani :)
Bu arada dün gördüm ki arabada headersta varmış. Hiç haberim yoktu valla
BthnKrkt
18-08-2011, 12:59
Konuyu hortlatıyorum ama bu antipollition foult hatası verdı arac dun ıkıncı kere. Samsunda benzini hep petrol ofisinden alıyordum birinde kardeşim başka yerden almıs aldıktan 20 30 km sonra verdi dünde ben opetten aldım depoda hiç yok denecek kadar az benzın vardı ve 60 km sonra aynı hayatı verdi. Şimdi sorun deponun çeyreğin altında kullanılmıs olup depodakı pıslıklermı yoksa alınan farklı benzınmı yada baska bişeymi:o
ÜSTÜNERC
18-08-2011, 17:30
alınan benzın etkılıyor shellden benzın alıyorum araba ucuyor ama cok erken bıtıyor katkı maddesı ve temız benzın olddugu ıcın totaldan alıyorum genelde benzın daha ekonomik oluyor shelın benzını hıc ıstasyon bence tutamaz
Konuyu hortlatıyorum ama bu antipollition foult hatası verdı arac dun ıkıncı kere. Samsunda benzini hep petrol ofisinden alıyordum birinde kardeşim başka yerden almıs aldıktan 20 30 km sonra verdi dünde ben opetten aldım depoda hiç yok denecek kadar az benzın vardı ve 60 km sonra aynı hayatı verdi. Şimdi sorun deponun çeyreğin altında kullanılmıs olup depodakı pıslıklermı yoksa alınan farklı benzınmı yada baska bişeymi:o
O hatayı çok şeyden verir. Sıcak hava pompasından tutta kat iptaline kadar. Genelde kat iptalinden yada o2 sensörü arızasından verir. Serviste bilgisayara bağlatıp P ile başlayan hata kodunu öğrenmen gerekiyor gerçek sorun için.
BthnKrkt
18-08-2011, 22:33
Wow dan yarin bakip yazarim buraya. Normalde cikan bise deildi ama anlamadm:S kat iptalide yeni yapilmadi araca.
alınan benzın etkılıyor shellden benzın alıyorum araba ucuyor ama cok erken bıtıyor katkı maddesı ve temız benzın olddugu ıcın totaldan alıyorum genelde benzın daha ekonomik oluyor shelın benzını hıc ıstasyon bence tutamaz
opet ile sıkıntısız yürüyen makine shell den alınan benzinle saka kuşu gibi şakırdamaya başladı. istasyonlar bile fark ediyor demekki.
BthnKrkt
19-08-2011, 08:24
PO dan benzin aldim ve 1 km sonra ariza. Lambasi sondu bahsettigim opet istasyonu bayagi buyuk ve yeni acilmisti daha almam baska yerden benzin beni strese soktu :)
ÜSTÜNERC
19-08-2011, 11:07
benzini şhelden kocayı kelden alacaksın :):):)
r1 bülent
19-08-2011, 22:46
bilgisayara bağlattır ilk sensör hatayı verdiyse bezinden yanlız ilk sensörden vermiş olsa kendi kendine sönmezdi
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.