Orijinalini görmek için tıklayınız : Maximum 350 hp flow Rated Turbo
Kitlerdeki turboların sorunlarını duyduktan sonra kit almaktan vazgeçtim.
Hesaplı ve sıfır bir turbo arıyorum.Tavsiyeleriniz marka / model olarak nedir arkadaşlar.
350 hp den fazla bir setup olmayacak.
td04-18T...........
http://www.stealth316.com/images/td04h-18t-jlspec.gif
http://www.stealth316.com/images/td04h-18t-jlspec.gif
485 cfm
garrett specıal spec 360 derece yataklı t3t4
Tr de satıldığı yer vs. veya usadanmı almak mantıklı cash alınacak.
Ayrıca böyle bir sıfır turboya kaç para öderdiniz yardımcı olanlara şimdiden teşekkür ederim.
t3/t4 bu mu oluyor?
http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/catelog/Turbochargers/BB/T3T4R_757197_3.htm
td04 bulmak kolay, ucuz türkiyede var, ama bu garettler çok güzele benziyor
dragon07
25-02-2010, 15:23
t3-t4 ;) derim bende
Td04 var bende veriyim sana uyguna :)
Sıfır alacağım korayım.
Şu t3 süper 60 nasıl bir turbo onu araştırıyorum fabrika çıkışı böyle değil sanırım egsoz tarafıylamı oynuyorlar ne yapıyorlar.
Bide Garretin sayfasında GT2861Rs falan diyor ama pahalı işte.
Süper 60 bumu
Garrett T3 super 60, 42ar/.48ar combo
http://www.rcautoworks.com/catalog/images/t3-super602.jpg
koray sendeki 13G olmalı
http://www.stealth316.com/images/td04-13g-jlspec.gif
360 cfm üflüypr, yetersiz kalabilir vtec'e
Tr de adam gibi garantisini verecek malzemenin arkasında duracak birileri varmı. ??? Ürün kesinlikle sıfır olacak bu konuda ikinci el malzeme kullanmam.
Gt28 al bence biraz daha açık olur önün...
Gömlekleri standart bıraktığımdan 12 13 hadi 14 psi üstünde allah korusun sakata gelme ihtimali var.
Bu sebepten turboya 1000 usd vermeyeceğim.
2500 tl ekstra param olsa 84 mm gömlek çaktırırım ama oda yok.
oolm hersey guc deıl verımlılık spool felanda var o yuzden gt serisi diyorlar
Onu bende biliyorum önün açık oluru daha fazla güç olarak algıladım ona istinaden yazdım.
Kanka spool içinde zaten ufak olacağından turbo ( 350 hp ) asıl üstte ne yapacak o önemli değilmi.
örneklerı var yurtdısında dyno eğrileri felan araştırıp hangi olcu uygun bulursun
arkadaşlar oldukça eksik bilgiler var,
gt2860 ile gt2560 ın max güç outputları aynıdır ama çok farklı zamanlarda dolarlar.
350 hp max outputu olup asla dolduramayacağın turbolar da var; biraz daha aratırmalısınız.
350 hp erken dolacak diye birşey yok. emme & egzoz bağlantısını ve flow mapı araştırın.
t3/t4 le ugrasma bence
gt 28 al
turbo bi kere alınıyor almışken iyisini al.
t3/t4 le ugrasma bence
gt 28 al
turbo bi kere alınıyor almışken iyisini al.
:icon_tup::icon_tup::icon_tup::icon_tup:
KSK-VTEC
25-02-2010, 23:22
:icon_tup::icon_tup::icon_tup::icon_tup:
Çok gördüm ben t3/t4 den gt28 ordanda gt30 geçenleri bence direk 30r al kafan rahat olsun örnek coolvtec nickli arkadaşın setup bı gt30 var ve gücü 0.7 barda arabasınıda üzmeden 350 hplerden basıncını açıncada 400 lerde ve aile arabası gündelikde biniyor.
Tolga Coolvtecte gömlekte var 23 psi istesede açar 30 psi da. Benim demek istediğim maximum 14 psi da kalacağımdan 30R gibi bir turbo yerine daha ekonomik bir turbo bulmak.
30R ile 23 psi basarsın tamam ona uygun turbo.
bana max 15 psi da çalışacak ona göre setup edilmiş bi turbo lazım. O kadar yüksek para veremem turboya.
14psi efsanesi nerden cikti yahu;
adam gt37 ile 14 basarsa nolcak kirilmiyacak mi:D
14psi efsanesi nerden cikti yahu;
adam gt37 ile 14 basarsa nolcak kirilmiyacak mi:D
gt40 lada 14 psi basılırda gt40 35 psi da basıyor demek istediğim bana gereksiz.
Standart gömlekli bir vtec ile 9 cr sıkıştırmada kaç psi basabilirsin tool amca :) Benim bildiğim maximum 1 bar oda risk.
gt40 lada 14 psi basılırda gt40 35 psi da basıyor demek istediğim bana gereksiz.
Standart gömlekli bir vtec ile 9 cr sıkıştırmada kaç psi basabilirsin tool amca :) Benim bildiğim maximum 1 bar oda risk.
detonasyon yoksa neden basmayasin 1 bar ustunde anlamadim acikcasi kol falanda mi standart?
Yok kol ve piston var 9 cr sıkıştırma.
Komple rektefiyeli motor oem olarak. Sadece kol piston aftermarket.
Belki kapak gerek duyulur ise yay şapka subap yenileme. Oda oem veya supertech gibi bi marka olacak.
B16 Motorlarında standart gömlek ile ne kadar basınç açılabilir. Bildiğimiz şey yanlışmı 1 barın üstüne çıkılmaması gerektiğini biliyorum.
KSK-VTEC
25-02-2010, 23:59
Yok kol ve piston var 9 cr sıkıştırma.
Komple rektefiyeli motor oem olarak. Sadece kol piston aftermarket.
Belki kapak gerek duyulur ise yay şapka subap yenileme. Oda oem veya supertech gibi bi marka olacak.
B16 Motorlarında standart gömlek ile ne kadar basınç açılabilir. Bildiğimiz şey yanlışmı 1 barın üstüne çıkılmaması gerektiğini biliyorum.
Yaw bişey olmaz ayarın iyi ise bişey olmaz ben d15 stock motora 14psi bastım gömlek sapasağlamdı sadece kol daha fazla dayanamadı:D
http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/catelog/Turbochargers/GT25/GT2560R_466541_4.htm
peki bu veya bu degerlerdeki bi turbo nasi olur ?
belki sorulan soruya cok alakasiz bi secenektir ama bilmedgmden soruyorm :)
B16 Motorlarında standart gömlek ile ne kadar basınç açılabilir. Bildiğimiz şey yanlışmı 1 barın üstüne çıkılmaması gerektiğini biliyorum.
remap isini kim yapacaksa o karar versin, ayar ve benzinde sorun yoksa parcalanmanin sebebi gucten olur, 350nin ustu icin diyorum
http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/catelog/Turbochargers/GT25/GT2560R_466541_4.htm
peki bu veya bu degerlerdeki bi turbo nasi olur ?
belki sorulan soruya cok alakasiz bi secenektir ama bilmedgmden soruyorm :)
sürekli 300 hp olarak çalışan bir setupta ömrü 10.000 km de bitmeyen bir turbo ise buda bi secenek bende 28 serisine bakmıştım.
Yaw bişey olmaz ayarın iyi ise bişey olmaz ben d15 stock motora 14psi bastım gömlek sapasağlamdı sadece kol daha fazla dayanamadı:D
benim bir defda yapıp çok çok güvenli kullanmam lazım tolga kırdığım zaman çok uzun olur toparlamam.
300 hp olsun temiz olsun.
benim bir defda yapıp çok çok güvenli kullanmam lazım tolga kırdığım zaman çok uzun olur toparlamam.
300 hp olsun temiz olsun.
o zaman hiç bulaşma tayfun bu işe turbo tavsiyemde sana garret t3 super 60
Paramda yok garrete o kadar para veremem dersen farklı çözüm bakarız :)
2860 derim bende devir çeviric eksin kıcını büyük tut
ya tayfun simdi anladınmı benı tamam dıosun gene bılmedıın bişe cıkıo bu ısler böle:)
birde block guard diim onuda tartışalım tayfun :) montajı doğru olmassa yarardan cok zarar oluyor. %100 gereklımı konusu...
herseyi çok bilmeyin bence :)
* ne gömleği ya :) komikmisiniz ? tunerınız anasını bellemessse hibçişi olmaz 25 psi da blockguard ı adam gibi koyduktan sonra hiçbişi olmaz Blockguard in ne işe yaradığını bilmeyenlerede anlatayım isterseniz daha önce açıklamıştım ama 400+ da gömlekler titresimleri çok fazlalaştığı için contayı yakma riski oluyor bunun üzerine gömleğin üstünden dışı içe içi ayrılmaya başlıyor ve gömlek orjinal gömlek içten çöküyor titresim yüsünden ondan dolayı blockguard koyuyoruz hepsini yapmışsssn az daha biriktir gömlekte al 1 kere açarsın kaparsın dewam edersin önün açık olur Önünün açıklığına bağlı bişey bu
* Turbo konusuna gelince ewo9 turbosu kıcımı yiyebilir hosuningleri çok kücük Flow da b16 stock ewoyu bağırtır Backpressure ı aşırı şekilde olur ve başına bela olucaktır
* T3/t4 60 trim yada 57 trim 360 Race bearing ile bile yeteri kadar çabuk dfolmaz HELEKİ döküm manifold ile daha bir işkence olur böyle 8000dönemeden başlarsın kasılmalara sona ahh man dersin sen kıcı 28 alıcaksın kafası 71 yada 60 BEn olsam senin yerinde 2871 takarım 63 ar gayet basarılı olur hatta devir döneyim ben az geç dolsun daha ekonomik oluyor dersen 82 ar alabilirsin sıkıştırmana bağlı tamamen
özgün vtecler 28 egzoz tarafı taksan; kaç binde gelir sence?
istenen geç gelmesi mi ? neden 25 koyup erken doldurmak istenmiyor?
cünkü vtecin üst kapağındaki flow ciddi sewiyede erken doldurmanın manası yok erkendiye geç doldurursun çünkü çok aşırı şekilde back presssure olur nedeni ise vtec profilinin verimliliğiyle ilgili hem log tipi koyup hemde küçük arka takarsan bu sefer vtec açtığında yüksek backpressure dan dolayı araba ya avans vurucak yada yürümücek yada yüksekte açıcaksın vtec i ordada turbonun kakası gelicek :) ondan dolayı egsoztu büyük tutmak 1.6 makinayı 8.8 döndürrdüğün zaman sorunsuz şekidle dolumda sorun yaratmıcak ve aşağılarda dada ekonomi sağlıcak
Örnek Mertcan Stock vtec ten az yakıyor:)
http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/catelog/Turbochargers/GT28/GT2860R_739548_9.htm
bu turbo çok uygun o zaman...
mertcan coolvtec arda bunların setupları cok guzel ama mın 10k dolar :)
Özgün ve Ozan teşekkür ederim.
o zaman hiç bulaşma tayfun bu işe turbo tavsiyemde sana garret t3 super 60
evo6789 turbosuda olur
mertcan coolvtec arda bunların setupları cok guzel ama mın 10k dolar :)
niye biz sağolmayalımmı
Sana pm ile teşekkür ettim saygıdeğer insan.
t3-60s stlgeal iyi oneri ;)
100 lerce sefer yapılmış örnekleri var istediğin güçlere en ekonomik en iyi çözüm budur :)
tayfuncum sıfır turbo ıcın her türlü ortalama 800doları gözden cıkar:)
herseyi çok bilmeyin bence :)
* ne gömleği ya :) komikmisiniz ? tunerınız anasını bellemessse hibçişi olmaz 25 psi da blockguard ı adam gibi koyduktan sonra hiçbişi olmaz Blockguard in ne işe yaradığını bilmeyenlerede anlatayım isterseniz daha önce açıklamıştım ama 400+ da gömlekler titresimleri çok fazlalaştığı için contayı yakma riski oluyor bunun üzerine gömleğin üstünden dışı içe içi ayrılmaya başlıyor ve gömlek orjinal gömlek içten çöküyor titresim yüsünden ondan dolayı blockguard koyuyoruz hepsini yapmışsssn az daha biriktir gömlekte al 1 kere açarsın kaparsın dewam edersin önün açık olur Önünün açıklığına bağlı bişey bu
* Turbo konusuna gelince ewo9 turbosu kıcımı yiyebilir hosuningleri çok kücük Flow da b16 stock ewoyu bağırtır Backpressure ı aşırı şekilde olur ve başına bela olucaktır
* T3/t4 60 trim yada 57 trim 360 Race bearing ile bile yeteri kadar çabuk dfolmaz HELEKİ döküm manifold ile daha bir işkence olur böyle 8000dönemeden başlarsın kasılmalara sona ahh man dersin sen kıcı 28 alıcaksın kafası 71 yada 60 BEn olsam senin yerinde 2871 takarım 63 ar gayet basarılı olur hatta devir döneyim ben az geç dolsun daha ekonomik oluyor dersen 82 ar alabilirsin sıkıştırmana bağlı tamamen
stock motor stock turbo - tomei kapak ıle 8500 donen var. 76 lık perrın outlet 76mm downpıpe ıle. motor hacmı 2.0lt. sımdı dıosun kı 1.6 vtec o turboyu zorlar. ne ıle flow ıle. evo nun kapagı emme sı ıle b16 nın arasında cok fark yoktu olcmustunuz hatırlatıyım. bıde 400cc fark var onu da belırtıyım. bence evo turbosu ıle cok zevklı olur
evo turbosu zevkli ama sohc vtec d16 ile;
hacim olarak degil kapak olarak dusunulmeli miniks ;)
bana kalırsa herse kaka diycek ama ssautochrome turbo kullanabilirsin tayfun 20 bin rahat çeviriyolar muştuda kullandık bıkmaz d16 turboda kullandık adam gibi resistorla kullabilirsin ama tabi her ebay turbo değil ssautodan bakıcaksın ..20 bin temizi var ondan sonrada yağ keçeleri koy veriyo oanada egeturboyo yollarsın değişir yağ keçelerini :) ben garrette olsa zaten 20 binlerden sonra ufaktan başlar sıkıntı :)
Bu ihi veya holsetler ne turbosu üretiyor 3000 devirlik traktör turbosu falanmı.
Ekeray 500 usd ye kralını alırdın diyordun turbonun şimdi nerdesin.
evo turbosu zevkli ama sohc vtec d16 ile;
hacim olarak degil kapak olarak dusunulmeli miniks ;)
b kapak emme manı uzerınde
4g63 kapak emme manı uzerınde
flowbenchte olculdu. degerlerı soylesın ozgun. aralarında cok mınımıze bır fark var. b serısı daha ıyı. ulan teknolojıye bak falan dedık hatta. ben flow a gore konusuyorum zten. yazımı okumadan mı yazdın :)
b kapak emme manı uzerınde
4g63 kapak emme manı uzerınde
flowbenchte olculdu. degerlerı soylesın ozgun. aralarında cok mınımıze bır fark var. b serısı daha ıyı. ulan teknolojıye bak falan dedık hatta. ben flow a gore konusuyorum zten. yazımı okumadan mı yazdın :)
Miniks biraderim egzantrik olmadan flow neye yarar degilmi: b16 hi vtec lobu ekmek yapmasinin sebebidir, evonun standart egzantrik derece ve lifti ne acaba
kapak derken standart egzantrik vs,
hyr egzntrıklı konsmuyorz abı flow bench test ı ıcın konsuorum levent abının fabrıkada testını yaptı savas huseyın abı aha bu ozgun. ıkı kapak ta emme manılerı uzerıdne flow ları olculdu. b serısı daha ustun ama degerlerı cok ufak bı fark. yanı arada uuru yok. mınımıze bır fark var. onu gectım bır tanesı 2.0 bır tanesı 1.6lt. ben hala 8500devırde stock 6789 turbosunu stock bı b16 nasıl sısırıcek onu merak edıyorum.
ya direk gt30R takarim yada BW s362 -s258. turbo bence bir kere alinmali ve kaliteli alinmali, ebay isi falan sans bahtina iyide gelebilir, direk kirikda gelebilir tombala gibi birsey, ben 30R i bile bilinmeyen yerden 200usd ucuz olsun diye almam sonucta hicbir firma tr ye garanti vermiyor, versede git gel kargo zaten neredeyse turbonun yarisi ediyor ;)
Miniks ozgunun anlatmak istedigi su bence, b16 nin karakterinde verim 7000+ da, evoda ise verim 7000 ustunde bitiyor, sebebide egzoz tarafinin kucuk olmasindan dolayi backpressure yapmasi. E buda eger flowlar ayni ise dedigin gibi, vtectede 7000 ustunde verimsizlik yaratacak ve arabada zaten hacim olmadigi icin devirden yurumesi gerekirken ustlerde sikinti cikaracak. Arkasi buyuk turbo secmek lazim oz un dedigi gibi bencede.
ya direk gt30R takarim yada BW s362 -s258. turbo bence bir kere alinmali ve kaliteli alinmali, ebay isi falan sans bahtina iyide gelebilir, direk kirikda gelebilir tombala gibi birsey, ben 30R i bile bilinmeyen yerden 200usd ucuz olsun diye almam sonucta hicbir firma tr ye garanti vermiyor, versede git gel kargo zaten neredeyse turbonun yarisi ediyor ;)
Miniks ozgunun anlatmak istedigi su bence, b16 nin karakterinde verim 7000+ da, evoda ise verim 7000 ustunde bitiyor, sebebide egzoz tarafinin kucuk olmasindan dolayi backpressure yapmasi. E buda eger flowlar ayni ise dedigin gibi, vtectede 7000 ustunde verimsizlik yaratacak ve arabada zaten hacim olmadigi icin devirden yurumesi gerekirken ustlerde sikinti cikaracak. Arkasi buyuk turbo secmek lazim oz un dedigi gibi bencede.
evet bu dogru ama ust basınclar ıcın konusursak dogru. abi sende bılıyorsun evo ya sotck turbo ya 1.5 bas araba 2bar bastıgından ıyı gıdıyor. 2 barda araba ıcerıye sıcak basıyor. sıcagın onune gecebılıyorsun perrın outlet-meth-cry02 gıbı seylerle. ama burda bashedılen stck b16 ıcın 350hp lık bır turbo. stock b16 8500 doner. stock evo ıle de bu devırı donen var. eger arac stock makına 500hp yuksek basınc denseydı kesınlıkle sıze katılırdım ama bu setup ıcın bence stock evo turbosu ıs yapar. tabı genede denemek yanılmak lazım yurtdısı forumdan gordugumuzu deıl denedıgımızı yazmayı severım. burda konusmamın sebebıde flowbench testını gormus olmam
stock motor stock turbo - tomei kapak ıle 8500 donen var. 76 lık perrın outlet 76mm downpıpe ıle. motor hacmı 2.0lt. sımdı dıosun kı 1.6 vtec o turboyu zorlar. ne ıle flow ıle. evo nun kapagı emme sı ıle b16 nın arasında cok fark yoktu olcmustunuz hatırlatıyım. bıde 400cc fark var onu da belırtıyım. bence evo turbosu ıle cok zevklı olur
evet stock vtec kapağı ile işlenmiş ewo kapağı 1mm oversize olan kapak 1 e 1 aynı idi nerdeyse CFM de stock Ewo kapağı ise ciddi şekilde ezik kalmıştı Hatırlıyorum istedikleri kadar tomei kapakla dönsünler akıl mantık Rate denen bişey var Kesinlikle o araba 8500 de 1.5 barda hiçbişey yapamaz bildiğin fön makinası olur MAX 8000 dir onun dönüp dönebiliceği
Ama vtec olayında Farklı saten ben kendi deneyimimi sölüyorum t3/t4 52 Trim turbom ile 8000 den sonra Kafası aşağıya bakmaya başlıyor Stock egzantirik+Cam gears la biraz timing lenmiş arabada 7800 lerde iniyor. t2t3 bir turboda ise eğerkiiiii vteci önce açarsam MAZalllah Resmen dynoda S sekllinde bişiler oluşuyor iniyor kalkıyor Avanslar havalarda ucuyor ki aynı sorunu sende yasadık hatırlarsan sıkıştıman yükseldi ben tutturdum kıcını büyütelim bunun diye :) Allahtan vanosun varda biraz düzenleyebildik :)
Kendi arabamda Back pressure ı ölçmüştüm T3 turbo ile bile backpressure 1.9 iken yüksekti istediğimden çok uyuz olurdum kendilerine :)
şimdi gelelim egzantirik konusuna her egzantiriğin 1 devir aralığı vardır bunu Timing ile aşağıya yukarıya Yada biraz daha devir Bandını açmanı sağlar şöyleki
overlapi yükseltirsin erken dolar ayı gibi ama üstte yürümez overlapi biraz daha kısarsın üstlere geldikce gücte yükselmeye başlar Kaba taslak tamamiyle Belirli sınırlar doğrultusunda bununla oynayabilirsin. ama 8000 + için bende 274 derece ve üstü egzantirik sartttır Benim gözümde Benim ewom olsa 280 284 takardım 8500+ için
+ 9 turbosunun kıcı gerçekten 2 litreye göre bileküçük bence :) twin scrool olduğundan dolayı iyi doluyor ama yüksek basınclarda kakası geliyor hep :)
http://www.shop.indigo-gt.co.uk/images/evo9turbo.jpg
aynı seyı konusuyoruz aslında. cunku vtec 2.0 deıl 1.6 makına stock basıcagı basınc bellı. donucegı devır bellı. o yuzden stock evo turbosu b16 1.6 hacme 8500devır stock egztrıklere uygun olur. ama genede denemeden bırsey soylemek dogru deıl. belkı kotu de oalbılır belkı cok ıyı olur herkes evo turbosu takar :):):)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.