Orijinalini görmek için tıklayınız : apexi afc neo
apexi afc neo ne işe yarar? vafc2 ile farkları nedir? tam olarak afc neo ile neleri ayarlayabiliriz. bilgilendiren arkadaş olursa sevinirim.
konuyu sanırım yanlış yere açtım özür dilerim :D. işletim sistemleri bölümüne taşırsa admin arkadaşlar sevinirim.
vafc ıle aynı ozellıklerı saglar
yanlız hem vafc hem safc olarak tasarlanmıstır
2 modu vardır
ama her zaman vafc 2 yı tercıh ederım
kısacası pıggy bag bır unıtedır.
vafc ıle aynı ozellıklerı saglar
yanlız hem vafc hem safc olarak tasarlanmıstır
2 modu vardır
ama her zaman vafc 2 yı tercıh ederım
kısacası pıggy bag bır unıtedır.
zaten şu an vafc2 kullanıyorum. gayet memnunum. ama bi arkadaşım önermişti afc neo yu. araştırayım dedim. teşekkürler :D
bende vafc 2 kullanırken goruntusune aldanıp afc neo almıstım ama cok pısman oldum
vafc 2 ıle devam bence :D
tam olarak neye ayar yapabiliyoruz, sınırları nedir? (tabiki sınırı enejektörün sınırıda :D yani fantazi yapsak extra olarak neler yapabiliriz anlamında?)
Bende merak ediyordum neler yapılabiliyor diye konu iyi olmuş:)
firat_07
24-02-2011, 19:14
neoda avans ayarı da yapılıyor diye biliyorum
M///maniac
24-02-2011, 19:18
neoda avans ayarı da yapılıyor diye biliyorum
ne yazıkki avans ayarı yok die biliorm
vafc ve safc ler
pıggyback dir
avans ayarı yapamazsınız
samet_61
24-02-2011, 19:20
gecelerı kokpıt ıcınde sexy goruntu saglamktan baska bı ıse yaramıo:P
Mertcan, vtec teknolojisi olmayan bir araç için hangi selenoid valfleri kontrol eder?
Turbolu araçta ne yapabiliriz bu neo ile kısacası? bir yerlerde blow offa mudahale eder falan demişte merak ettim.
evet neocuları piste alalım :D
afc neo safc gibi cihazlar
afryi düzeltir ecuyu yanıltarak fine tune da denebilir mafın veya mapın sınyallerını degıstırır
bide tps rpm vs gibi gostergelerı var onları gorebılırsınız
afc neo 16 noktadan devır ayarlayabılırsınız
yuzdeler halınde benzını acıp kısabılırsınız
Yani 1000-7000 dd arasını 16 ya bölüp herbir aralık için afr ayarı yapılabilinir diyorsun. Peki vtec selonodidi dışında hangi araçların hangi valflerine mudahale edebiliriz?
AFC Neo da 2 senecek vardır
mod yanı
vtec modu
ve safc modu
yanı
vtec modunda vtec olmayan bı aracta herhangı bır selenodı kontrol edemezsın
:)
Yani 1000-7000 dd arasını 16 ya bölüp herbir aralık için afr ayarı yapılabilinir diyorsun. Peki vtec selonodidi dışında hangi araçların hangi valflerine mudahale edebiliriz?
aynen
birde thorttle point olayı var oda iki ayrı map seklınde low throttle high throttle
%50 tps de ayrı %51den sonra ayrı sekılde
sadece mafı yanıltır vtec devrını deıstırebılır baska bı ozellıgı yok yani
Sitesinde turbo araçlar için blow-off valve kontrolu demiş benim o yüzden merakım kabardı. Yani ne anlamda kontrolu kullanılabilir die.
Blow of lar benım bıldıgım vacumla calsıyor
dızellerde ayrı bı sıstem yapıyorlar
belkı onda kullanıyorlardır:)
afc neo safc gibi cihazlar
afryi düzeltir ecuyu yanıltarak fine tune da denebilir mafın veya mapın sınyallerını degıstırır
bide tps rpm vs gibi gostergelerı var onları gorebılırsınız
afc neo 16 noktadan devır ayarlayabılırsınız
yuzdeler halınde benzını acıp kısabılırsınıztps bağlantısı sadece gösterge amaçlı kullanılmaz safc, vafc yada neo da tps yi baglamak zorundasınız kı hi thr- low thr olarak ayar yapabılesınız,
diyelim ki low thr %50 ayarladınız hi thr ı %80 ayarlarsanız 50 ile 80 arasını scaling yapar
yazdıklarımı dip not olarak eklemek istedim sadece ;)
ama içlerinde eger vtec devrini ayarlamayacaksak safc2 derim sebebi ise vafc ta yada neo da knock göremessiniz bence tune edilmiş araçlarda en önemli şeydir motor vuruntusu buradan benzin kalitesini bile görebilirsiniz
tps bağlantısı sadece gösterge amaçlı kullanılmaz safc, vafc yada neo da tps yi baglamak zorundasınız kı hi thr- low thr olarak ayar yapabılesınız,
diyelim ki low thr %50 ayarladınız hi thr ı %80 ayarlarsanız 50 ile 80 arasını scaling yapar
yazdıklarımı dip not olarak eklemek istedim sadece ;)
ama içlerinde eger vtec devrini ayarlamayacaksak safc2 derim sebebi ise vafc ta yada neo da knock göremessiniz bence tune edilmiş araçlarda en önemli şeydir motor vuruntusu buradan benzin kalitesini bile görebilirsiniz
yazdım zaten onu :D ben kokpitte goruntu olsun diye yazmıstım :D
sen yazarken ben yazıomuşum ondan oldu ne olduysa ahaha :D
yanlız şööle de bişey var neo da easy ve pro diye iki secenek var buda iki ayrı ayar katagorisi demek
yani söylemek istediğim easy de hem low thr hem de hı thr ayarı yaptınız pro seçenegindede farklı ayar yapabılırsınız buda neo nun artısı hem 16 nokta hemde iki seçenek var ama yınede safc2 :D
Fiyatlarına bakınca, 150-200 daha verip e-menage, fic, smt6 alası geliyor insanın. Bari ayarsa tam olsun diye.
Fiyatlarına bakınca, 150-200 daha verip e-menage, fic, smt6 alası geliyor insanın. Bari ayarsa tam olsun diye.
e-manage derim :) avansla + - oynama rev limitle oynama olsun
safc yanında oyuncak kalır bence :)
peki her marka araca uyarmı bu cihaz af buyureun bilmediğimden sordum
Hortlamışken bende sorıyım bari,her araçta kullanabilirmiyiz safc2 mesela filtreli eksozlu bir clio sportta(1.6) getirisi götürüsü ne olur acaba :)
rolanti devri, hava yakıt karşm oranları, rev limitör ,vtec maf yanıltma yapılabilir. ayrıca üzerinden basınç ve devri naklen görebilirsin. yada limitleyip üst eşikte sabit kalmasını sağlayabilirsin.
ayrıca hızlanma ve basınç oranları grafik şeklinde görebilirsin.
vtec selenoidin yoksa almana gerek yok.
amacı - vtec kontrolu ve Air Fuel Control ( vAFC-s AFC )
rolanti devri, hava yakıt karşm oranları, rev limitör ,vtec maf yanıltma yapılabilir. ayrıca üzerinden basınç ve devri naklen görebilirsin. yada limitleyip üst eşikte sabit kalmasını sağlayabilirsin.
ayrıca hızlanma ve basınç oranları grafik şeklinde görebilirsin.
vtec selenoidin yoksa almana gerek yok.
amacı - vtec kontrolu ve Air Fuel Control ( vAFC-s AFC )
Sadece vtec değil normal araçtada kullanıyor kanımca.Mesela alıntı yaptım bir siteden şöyle yazılmış
V-AFC II - Like the Super AFC II, the VAFC II displays data in three different modes: Numerical, analog, and graph. The V-AFC II adds VTEC-compliant engagement control from 3000-7000 RPM in 100 RPM increments
S-AFC II - The Super AFC II (Air Flow Converter) is the industry standard for sub computer fuel control. The S-AFC II is designed to fine tune and "squeeze" power out of existing engine setups by allowing the user to modify the fuel curve with precision accuracy
Sadece vtec değil normal araçtada kullanıyor kanımca.Mesela alıntı yaptım bir siteden şöyle yazılmış
V-AFC II - Like the Super AFC II, the VAFC II displays data in three different modes: Numerical, analog, and graph. The V-AFC II adds VTEC-compliant engagement control from 3000-7000 RPM in 100 RPM increments
S-AFC II - The Super AFC II (Air Flow Converter) is the industry standard for sub computer fuel control. The S-AFC II is designed to fine tune and "squeeze" power out of existing engine setups by allowing the user to modify the fuel curve with precision accuracy
tabi diğer araçlara da olabilir ama dedğim gbi ana amaç selenoidi yanıltarak vtec devrini çabuklaştırmaktır. vtec selenoidi bulunmayan bi araçta bu özelliği kullanamazsn. haricen kullanılabilir.
ben kullanıyorum ama vtec değilsen ve roll peşinde değilsen gerek duymayacaksn
tabi diğer araçlara da olabilir ama dedğim gbi ana amaç selenoidi yanıltarak vtec devrini çabuklaştırmaktır. vtec selenoidi bulunmayan bi araçta bu özelliği kullanamazsn. haricen kullanılabilir.
ben kullanıyorum ama vtec değilsen ve roll peşinde değilsen gerek duymayacaksn
Açıklama için sağolun,bugün işini bilen birisinede sordum,filtre eksozla yürüyeceksen hiç alma dedi :)
Burak Demirci
21-10-2014, 12:36
başka konu açmıyayım dedim kirlilik olmasın budan sorayım s2000 için fhe lu bir sistemde afryi düzenlemek araca birkaç boy katmak adına vafc safc neo e-manage birsürü model var ne alınabilir deneyimli arkadaşlar yazabilirmi
afr düzenlerken eger aracı fakire cekmen gerekirse aynı zamanda avansta vermiş olursun yada tam tersı yakıt verdiğinde retard yapmış olursun
saf-vafc-afc neo gibi ünitelerde, sebebı ise map sinyalini yanıltarak enjektör açık kalma zamanını uzatmak yada kısaltmaktır , aem fic yada greddy emenage de enjektörleri direk sürebilirsin bu sebeple avans yada retard söz konusu olmaz
hasan çağri
21-10-2014, 13:23
Bir soru da ben sorayım o zaman,
Araçta egzoz manifoldu, kat iptali, içerisinde kat olan orta susturucu iptal edilip yerine freeflow orta takıldı, freeflow son susturucu var, gaz kelebeği ise işlem gördü, tamponun ordan hks mantar filitre ile hava aldırıyorum. İki tane lambda sensörüm var ikiside bozuldu :)
Sensörlerin bozuk olmasında zannediyorum yakıtım artmaya, araç alt devirlerde zorlanmaya rölantide de sabit devirde kalamamaya başladı. Karışımı doğru yapamadığından olduğunu düşünüyorum.
Şimdi kat iptali ve manifold olduğu için sensörleri değiştirsemde doğru değeri okumuyor ve çabuk bozuluyorlar. Ben S-AFC2 alcam bununla afr değerleri ayarlanarak durumu düzeltebilir ve iyileştirme yapabilir miyim biraz? Yada az daha para kıyıp başka bir şey mi alsam. Sensörler ile cebelleşmekten bıktım sürekli bozuluyorlar.
Bluttbeton
23-10-2014, 14:06
Bir soruda benden de filtre headers ve ince contalı corollam da dip gazda afr 11.3 10.9 oluyor safc gibi ünitlerde afr yi ayarlayıp biraz devir dönebilirmiyim
devir açmaya yaramaz ama afr yı düzenlersin , ayrıca aracın söylediğin değerlere göre cok zengin karışımda , N/A aracta dip gaz 13.5 redline da 13-12.8 gibi bitmeli
wideband yoksa hec bir işe yaramaz..
wideband varsa, araç open loop a geçtiğinde (yani gaza belli bir yüzde basınca %75- 80 gibi) , afr ayarı yapmanızı sağlar.
emme, egzantrik, headers, port polish gibi, aracın open loop afr sini bozan değişiklikler varsa, wideband ile afr yi görüp + / - düzeltme yapmanız sağlar
closed loop ta yakıt düzeltmeleri (fuel trim) yukarıda yazılı modifikasyonlar sonucu bozuldu ise, uygun OBD cihazı ile yakıt düzeltmeleri "sıfır" layacak şekilde de ayar yapmanızı sağlar.
Bir soru da ben sorayım o zaman,
Araçta egzoz manifoldu, kat iptali, içerisinde kat olan orta susturucu iptal edilip yerine freeflow orta takıldı, freeflow son susturucu var, gaz kelebeği ise işlem gördü, tamponun ordan hks mantar filitre ile hava aldırıyorum. İki tane lambda sensörüm var ikiside bozuldu :)
Sensörlerin bozuk olmasında zannediyorum yakıtım artmaya, araç alt devirlerde zorlanmaya rölantide de sabit devirde kalamamaya başladı. Karışımı doğru yapamadığından olduğunu düşünüyorum.
Şimdi kat iptali ve manifold olduğu için sensörleri değiştirsemde doğru değeri okumuyor ve çabuk bozuluyorlar. Ben S-AFC2 alcam bununla afr değerleri ayarlanarak durumu düzeltebilir ve iyileştirme yapabilir miyim biraz? Yada az daha para kıyıp başka bir şey mi alsam. Sensörler ile cebelleşmekten bıktım sürekli bozuluyorlar.
piggybacklerin görevi tam olarak bu değil, sensörler aracın closed loop ta ekonomik ve düzgün çalışmasını sağlar.
piggyback ler esasen, open loop afr yi düzenlemek için kullanılır.
Bir sorum olucak apexi neo rmp ayarı yapıyor mu? 6.100 de tıkanıyo 7.200 e çıkartabilirmiyiz vtec2? Bizim arkadaşın arabasında saf-c varken araç 6.100 den fazla çevirdiğini söylüyor. Neo'da bu mümkün mü?
Bir sorum olucak apexi neo rmp ayarı yapıyor mu? 6.100 de tıkanıyo 7.200 e çıkartabilirmiyiz vtec2? Bizim arkadaşın arabasında saf-c varken araç 6.100 den fazla çevirdiğini söylüyor. Neo'da bu mümkün mü?
Cevap kesinlikle olmaz..
Bir sorum olucak apexi neo rmp ayarı yapıyor mu? 6.100 de tıkanıyo 7.200 e çıkartabilirmiyiz vtec2? Bizim arkadaşın arabasında saf-c varken araç 6.100 den fazla çevirdiğini söylüyor. Neo'da bu mümkün mü?
7200 dönebilmek için vtec2 de eskıden kullandıgımız d17 beyın kullanabılırsın , yada aem 30-1030 standalone beyın gibi beyinler
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.