Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : İDEAL RODAJ NASIL YAPILIR? (eg civic si)



seymansarac
28-02-2010, 11:50
herkeze selam;
aracımda bir sabah soğukken ilk çalıştırmada farkettiğimiz tak tak tak sesi dolayısıyla korka korka ustamıza götürdük ve yatak vurmaya başladığını öğrendik. tabi yatak dediğimiz parça aslında çok pahalı bi parça değil ama motor inmesi gerektirdiği için değişmesi gereken başka parçalar varsa onlarıda yenilemek istiyordum sonuçta satmaya niyetim yoktu arabamı uzun süre binmeyi istiyordum(500binleri görmeyi hayal ediyorum.. :D ) bununda etkisiyle birde baktım komple motor yaptırıyoruz :eek:
krank-subablar-pistonlar-kollar-subab gaydları-enjektörler vs hepsi değişti rektefiyesi yapıldı..
bunun yanı sıra şanzumandada cırtlamalar ve sarsıntılarda 3. vitesten boşa atma olayı oluyordu, elimde de fazladan komple crx şanzumanı vardı motor inmişken şanzuman olayınada girlim dedik ve si'nin kovasını boşaltıp kopmle crx dişlilerini koyduk.
aracım cumartesi günü yoplandı ustam 4-5 saat çalıştırıcaz kontrol edicez dedi, vardiyam uymadığı için akşam aracı alamadım pazartesiye alıcam.

Şimdi ideal bi şekilde rodaj yapmanın önemli olduğunu düşünüyorum ve tecrübelerinize ihtiyacım var, nelere yapılıp nelerden kaçınmak lazım..


Honda Cıvıc SI
1993
HB
200.000 km

thedevil
28-02-2010, 14:05
bildiğim kadarıyla 20/50 yağ kullanılır yani 1000 kilometre ile 2000 kilometre arası

3000 d/d bilemedin (sollamaya falan çıktın zorunlu durumlarda) en fazla 4000 d/d'den fazla çevrilmez ama normal şartlarda 3000-3500 d/d falan en iyi rodaj kullanımıdır.

bunun yanı sıra eğer bilmiyorsan söylemek istedim,aracının kaç kilometrede olduğunu bilmiyorum ama sağlıklı yürümek istiyorsan kesinlikle yeni,yani sıfır orjinal yamada yağ pompası alman gerekir D16'larda olmassa olmaz,biraz pahalı 500lira gibi bişey ama kol çıkarıp daha büyük masraf yapmaktansa en iyisi alıp başın ağrımadan kullanmak,eğer bunu yapmassan yeni yaptırdığın motoru uzun süreli kullanamassın sakın ama sakın rodaj bitmeden arabayı sıkıştırma ve bir önemli ayrıntı daha rodaj bitiminde 10/60 full sentetik yağla değiştir değiştirmeyi unutup sıkarsan kol çıkarma gibi problemler yaşayabilirsin

bildiğim ve başımdan geçtiği kadarıyla anlatmaya çalıştım iyi forumlar...

MoDVTeC
28-02-2010, 14:11
http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=29218&highlight=rodaj

http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=47072&highlight=rodaj

http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=4236&highlight=rodaj

seymansarac
28-02-2010, 15:45
Evet yağ pompasını servisten aldım , ustamda en çok önemi yağ pomoasına veriyordu.
Linkler için teşekkürler..

thedevil
28-02-2010, 16:07
Evet yağ pompasını servisten aldım , ustamda en çok önemi yağ pomoasına veriyordu.
Linkler için teşekkürler..

o zaman sıkıntı yok

timucintt
28-02-2010, 18:43
büyük bir ihtimalle yatak vurmasınıda yetersiz yağlanmadan dolayı olmuştur ***** D16A9 ların kronik hastalığıdır o yüksek kmdeki yağ pompasını elden geçirmek gerekli..almadan önce mutlaka dğeişmek lazım :D onun dışında üsteki linklerde rodajla ilgili baya bir bilgi mevcut ;)

seymansarac
28-02-2010, 21:23
çıkan yağ pompasında çatlak vardı zaten inanamadım görünce.. =)
bakalım artık herşey güzel olucak ümidiyle.. =)