Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : 106 GTi amortisör tavsiye & amor. kestirme



drn106
01-03-2010, 19:05
Arkadaşlar merhaba,

1998 model 106 GTi aracım var,

aracıma 1 sene önce APEX 3.5 cm yay takmıştım, ve federal marka amortisörler vardı üstünde.. amortisörleri degiştirmeye gücüm yetmemişti..

fakat bu sebepten alt takımı mahvettim, salincaklarla rot çubuklarını başlarını degiştirdim, pürüzlü yollardan geçerken meydana gelen tıkırtılar sadece biraz azaldı..

ve simdi en ufak cukura at arabasi gibi düşüyorum, en ufak bi yumuşatma veya esneme yok, asfalttaki pürüzleri bile şasede hissediyorum.. şu an benim icin konfor ön planda.. artik yoldaki her kusuru şasede direksiyonda hissetmek istemiyorum.

kafamı karıştıran bir mesele daha var, amortisör yaya uzun mu geliyor ? amortisörü 3cm kısaltırsak o zaman amortisörün darbeleri emişi kolaylaşır mı ? yumuşar mı ? yoksa saçmalıyor muyum :) ayrıca amortisör kestirmenin zararları nelerdir ?

koniye asla gücüm yetmez.. ama spor amortisör almak istiyorum cünkü amortisörlerim hicbir darbeyi absorbe etmiyor.. 106 gti icin iyi performans veren ve fiyati uygun amortisörler hangileri acaba ? vede apex cok sert eibach yumusak deniyor.. eibach taksam biraz daha rahatlar mıyım ?

simdiden tesekkürler.

dragstar
01-03-2010, 20:48
alt takımdaki sorunları hallettiysen direk eibach 3.5 cmlik yay al tak mis gibi rahat rahat gez hiç amortisörle orasıyla burasyla oynama

volkan106
01-03-2010, 23:12
bnm 106 gtı da konı wardı mukkemmel dı tek kelımeyle

aLperTunga
01-03-2010, 23:19
kardeşim 3,5 luk yay varsa amortisörleri sertleştirmene gerek yok sizin orada amortisör tamircisi varsa tamir ettir yada iki tane sıfır al tak..arabanda 3,5dan fazla yay olsa amortisörleri patlatmaman adına sertleştir derdim ama 3,5 var zaten al orjınelleri tak rahatına bak..bende 5 lik yay oldugu için amortisörlerimi %50 sertleştirdim amortisör milindende 2,5 cm kesildi kafayı dahada basmak istediğim için yaydanda 1 bakla aldık..benım sana tavsiyem kesinlikle orjınal al tak..federal güzel marka gecen hafta bi arkadaşa aldım taktık cokta memnun..

dragstar
01-03-2010, 23:42
kardeşim 3,5 luk yay varsa amortisörleri sertleştirmene gerek yok sizin orada amortisör tamircisi varsa tamir ettir yada iki tane sıfır al tak..arabanda 3,5dan fazla yay olsa amortisörleri patlatmaman adına sertleştir derdim ama 3,5 var zaten al orjınelleri tak rahatına bak..bende 5 lik yay oldugu için amortisörlerimi %50 sertleştirdim amortisör milindende 2,5 cm kesildi kafayı dahada basmak istediğim için yaydanda 1 bakla aldık..benım sana tavsiyem kesinlikle orjınal al tak..federal güzel marka gecen hafta bi arkadaşa aldım taktık cokta memnun..

koni alamam sert istemiyorum diyor

prograssive yay kesilmez amortisör sertleştirmek de yapılmaması gereken biişlem bildiğin çalışmıyor amortisör

ben 6lık omp yaylarla 50 000 km kullandım yolda gördüğün bütün çukurlarada girdim biy olmadı :)

aLperTunga
01-03-2010, 23:45
valla kardeş ben kestim bi sıkıntımda yok cok şükür..olsaydı zaten yeni yay alırdım..

Sefa_vts
02-03-2010, 00:12
bilstein b serisi var elimde istersen.. ;) Koniden daha iyi ve dayanıklı.. mili bile görüp görebileceğin en kalınlardan.. üzerine baskı uygulandıkça sertleşen bişi..

Dookan
02-03-2010, 00:47
billstein ın mili kalın sadece...o milin içi boş teneke gibi..koni amortisorun en iyisidir fakat paran yoksa onu alacak gidip amortisor yaptırcaksın kısa milli...ama senin o seslerin ondan deil yuzde 70 dıreksıyon kutusundan gelıyodur bu dedıgımı unutma :)

Sefa_vts
02-03-2010, 01:00
billstein ın mili kalın sadece...o milin içi boş teneke gibi..koni amortisorun en iyisidir fakat paran yoksa onu alacak gidip amortisor yaptırcaksın kısa milli...ama senin o seslerin ondan deil yuzde 70 dıreksıyon kutusundan gelıyodur bu dedıgımı unutma :)

Testlerini görmediniz sanırım?

5-6 viraj sonrası koni şişme yaparken ard arda girilen sert virajlarda bilstein çook daha fazlasını yapabilio..

Ayrıca zaten koni amortisörün en iyisidir dedikten sonra yazmamam lazımdı ama neyse :)

dragstar
02-03-2010, 02:15
bilstein b serisi var elimde istersen.. ;) Koniden daha iyi ve dayanıklı.. mili bile görüp görebileceğin en kalınlardan.. üzerine baskı uygulandıkça sertleşen bişi..

bilsteinın hangi serisi sefa merak ettim:D b8 se tadına bakmak lazım

ben koniden pek memnun kalmadım şişmeyi bizzat yaşadım ama 10kg/lik yayla bile rebounce yapmadıya helal

mil kısa gelme diye bşy söz konusu olamaz çünkü snn orjinal yayın 28 cmse 6lık omp yayh bile tkasan o yay 28 cm dir boştaki uzunluğu yani amortisöre preslemeden geçiremezsin boşluk bırakmaz ama 5 cm düşürür farklı yüksekliklerde farklı karakteristikler sergüler bu tür yaylara prograssive yay denir sen kesip sonra mil uzun geldi diye kısaltıp bide ben bişy hiissetmedim diyorsan sana lafım yok

drn106yada cevabım sen hiç uğraşma kasap işlerle o yaylarını sat eibach pro-kit al tak alt takımını tamir ettir rahat rahat kullan bu arada bence sen sert arabaya binmemişin ondan apeexlere sert diyorsun inan fazla sert değiller hatta yumuşaklar

Sefa_vts
02-03-2010, 07:44
bilsteinın hangi serisi sefa merak ettim:D b8 se tadına bakmak lazım



TAkılı değilki şuan :D Kısmet olsaydı sen alsaydın.. b8 evet :)

dragstar
02-03-2010, 14:15
TAkılı değilki şuan :D Kısmet olsaydı sen alsaydın.. b8 evet :)

b8 e koniden yumuşak dediler ayarı yok dediler ondan almadım koniye ayarlı dedilerde en sertine sert dediler nedense ben sertlik filan hissetmedim şimdi keşke b8 hatta ast coilover alsaydım diyorum

16v
02-03-2010, 15:28
Sertlik anlayışını gerçekten merak etmeye başladım :)

dragstar
02-03-2010, 15:47
orjinal yay 2.5kg/mm, omp yay 3kg/mm filan galiba

normalde cadde coiloverlarında 5kg/ mm lik yay geliyor pist coiloverlarında 6 ve 7kg/mmlik alabiliyorsun ben 10 luk aldım taktığımın ertesini günü söktüm ama araba harbiden sertti sökme sebebimde kule başlarını yamultmaktan korktum

M U R A T
02-03-2010, 20:31
b8 e koniden yumuşak dediler ayarı yok dediler ondan almadım koniye ayarlı dedilerde en sertine sert dediler nedense ben sertlik filan hissetmedim şimdi keşke b8 hatta ast coilover alsaydım diyorum

benim vts imde omp yaylarla birlikte koni amortisör vardı en serte alıp 1 saat dolaşamadım resmen zıplamaya başlamıştı:beuj:

dragstar
02-03-2010, 20:47
konide sadece rebound ayarı olduğundan sertleştirince zıplama azalır bu arada zıplama dediğin ne bu arada kasisten geçince arabnın 1 kere daha esnmesimi yoksa sertleşmesimi veya virajda tümsek vardı illaki araba dışarı doğru hafif kayar bnm dediğim rebounce olatı zıplayınca esneyince 1 kere daha zıplaması

ayrıca ben konileri direk en serte alıp taktım tabi 2.5 tur döner max 2 tur döndürülür, 10kg/mm lil yaylarla koni rebounce yapmadıysa piyasada satılan hiçbiryayla kessenide biçsenizde preslesenizde rebounce yapmaz istediğiniz yayı takın tabi koni patlak değilse

M U R A T
03-03-2010, 09:15
benim dediğim zıplama amortisörün darbeyi emmesi yerine sert olduğundan tekerleğin yerden kesilmesi virajda esnemelerde dışarı atlama vs neyse sen rahatsan sert haliyle bile ne mutlu sana ben şuan yay bile takamıyorum arabama keşke bende sen gibi olabilsem

SON TC
03-03-2010, 09:46
alt takımdaki sorunları hallettiysen direk eibach 3.5 cmlik yay al tak mis gibi rahat rahat gez hiç amortisörle orasıyla burasyla oynama

Aynen katılıyorum arkadaşıma ;bende aynı şekılde 3 senedir kullanıyorum ve gayet mutluyum Allaha şükür... Hee yükseklık alçaklık olayı tatmin edermi 3;5 le orasını bilemem tabi...

dragstar
03-03-2010, 19:47
benim dediğim zıplama amortisörün darbeyi emmesi yerine sert olduğundan tekerleğin yerden kesilmesi virajda esnemelerde dışarı atlama vs neyse sen rahatsan sert haliyle bile ne mutlu sana ben şuan yay bile takamıyorum arabama keşke bende sen gibi olabilsem

dikkat etmek gerekiyor virajlarda özellikle hafif arabalarda ufak tümsek kasis tarzı şeylerde atıyor babamın bursaya 180 le giderken asfalttaki kot farkından geçerken sol şeritten kalkıp sağ şeride konduğunu biliyorum sadece omp yaylar varken:D

drn106
06-03-2010, 01:12
Arkadaşlar, cevabım bayağı geç oldu fakat değerli yorumlarınız için hepinize teşekkür ederim,


fakat halen anlamadığım bir takım şeyler var,

evet yayım apex 3.5cm, fakat takınca araba en az 5 cm düştü, yanliş parça takmadık, montaji da yanlis yapmadik fakat sonuc boyle oldu, daha sonra forumlardan öğrendim ki apex 3.5 cm yaylar ne hikmetse 106 gti'ları 5cm düşürüyormuş.. benden başka birkaç gti sahibinin daha başına gelmiş..

bu nedenle orj amortisörler darbeleri absorbe edemiyor ve her cukurda zıplıyorum, (ziplamadan kastım yaylanmak degil, lastik cukura girer girmez hiç esnemeden sert bir şekilde yere vurup tekrar havalanmak)

ve bunun lastiklerimden tutun alt takıma, direksiyon tertibatına ve hatta şaseye bile zarar verecegini düşünüyorum.. ayrıca arabada konfor namına hiçbirşey kalmadı..

yine nette dolanırken okuduğum kadarıyla eibachlar apexlerden yumuşak deniyor..

1) Sefa_vts, elindeki bilstein amortisörler ne kadar yumusak ? ve ne icin tasarlanmis agirlikli olarak ? performans/konfor orani nedir ?

2) Eibach prokitler kaç paraya patlar ikinci eli bulunur mu

3) ikinci el amortisör alınır mı alınırken nelere dikkat edilmeli

4) Koni amortisörlerin en yumuşak ayarı, üzerinde 3.5 cm apex yay olup nedense neredeyse 5 cm alcalmiş bir aracı ne kadar değiştirir.. dünyası değişir mi :)

5) arka tekerleklerdeki viraj cubuğum kırık, tekerler su anda bağımsız, bunun süspansiyona ve amortisörlere etkisi nedir ,nasil tamir ettirebilirim ? milin ucu içinde kırılmış..

hepinize teşekkürler.

Pug
06-03-2010, 04:59
alt takımdaki sorunları hallettiysen direk eibach 3.5 cmlik yay al tak mis gibi rahat rahat gez hiç amortisörle orasıyla burasyla oynama


Yanlis yonlendirme yapmayin lutfen.Sen Eibach kullandin dige en iyi yay o degildir , bir cok mudaili vardir , daha iyisi vardir. 28.000 KM Sari renkte Apex yay kullandim 3.5 cm'lik. Ne bir vurma ne baska birsey gormedim oldukca iyiydi .. Simdi ben niye gidip Eibach alma ihtiyaci hissetmedim .. Yaylarini degistirme . Tornaciya git amartisorun kafasinda 3 cmlik klavuz olucaktir kuleye vidalanmasi saglayan. O 3 cm'lik bolumu ve extaradan 2 cm daha kestir yani amartisorun ucundan 5 cm komple aldir ve 3cm lik yeni klavuz actir tornaciya . Amartisor kisalmis olucak yayi belkide sIkmiyor amartisor bilemiyorum ama kaybedicek birseyin amartisorunede birsey olmaz .. Inan senin kullandigin kadar vuruntu yapmayacak .. 6 cm'lik Apex yayin ustune amartisoru kesti bir arkadasim arabanin full yerdeydi ama inan bahsettigin sekilde hic vurmadi!

dragstar
06-03-2010, 09:59
Yanlis yonlendirme yapmayin lutfen.Sen Eibach kullandin dige en iyi yay o degildir , bir cok mudaili vardir , daha iyisi vardir. 28.000 KM Sari renkte Apex yay kullandim 3.5 cm'lik. Ne bir vurma ne baska birsey gormedim oldukca iyiydi .. Simdi ben niye gidip Eibach alma ihtiyaci hissetmedim .. Yaylarini degistirme . Tornaciya git amartisorun kafasinda 3 cmlik klavuz olucaktir kuleye vidalanmasi saglayan. O 3 cm'lik bolumu ve extaradan 2 cm daha kestir yani amartisorun ucundan 5 cm komple aldir ve 3cm lik yeni klavuz actir tornaciya . Amartisor kisalmis olucak yayi belkide sIkmiyor amartisor bilemiyorum ama kaybedicek birseyin amartisorunede birsey olmaz .. Inan senin kullandigin kadar vuruntu yapmayacak .. 6 cm'lik Apex yayin ustune amartisoru kesti bir arkadasim arabanin full yerdeydi ama inan bahsettigin sekilde hic vurmadi!


bilsteinın hangi serisi sefa merak ettim:D b8 se tadına bakmak lazım

ben koniden pek memnun kalmadım şişmeyi bizzat yaşadım ama 10kg/lik yayla bile rebounce yapmadıya helal

mil kısa gelme diye bşy söz konusu olamaz çünkü snn orjinal yayın 28 cmse 6lık omp yayh bile tkasan o yay 28 cm dir boştaki uzunluğu yani amortisöre preslemeden geçiremezsin boşluk bırakmaz ama 5 cm düşürür farklı yüksekliklerde farklı karakteristikler sergüler bu tür yaylara prograssive yay denir sen kesip sonra mil uzun geldi diye kısaltıp bide ben bişy hiissetmedim diyorsan sana lafım yok

drn106yada cevabım sen hiç uğraşma kasap işlerle o yaylarını sat eibach pro-kit al tak alt takımını tamir ettir rahat rahat kullan bu arada bence sen sert arabaya binmemişin ondan apeexlere sert diyorsun inan fazla sert değiller hatta yumuşaklar

bi oku istersen


Arkadaşlar, cevabım bayağı geç oldu fakat değerli yorumlarınız için hepinize teşekkür ederim,


fakat halen anlamadığım bir takım şeyler var,

evet yayım apex 3.5cm, fakat takınca araba en az 5 cm düştü, yanliş parça takmadık, montaji da yanlis yapmadik fakat sonuc boyle oldu, daha sonra forumlardan öğrendim ki apex 3.5 cm yaylar ne hikmetse 106 gti'ları 5cm düşürüyormuş.. benden başka birkaç gti sahibinin daha başına gelmiş..

bu nedenle orj amortisörler darbeleri absorbe edemiyor ve her cukurda zıplıyorum, (ziplamadan kastım yaylanmak degil, lastik cukura girer girmez hiç esnemeden sert bir şekilde yere vurup tekrar havalanmak)

ve bunun lastiklerimden tutun alt takıma, direksiyon tertibatına ve hatta şaseye bile zarar verecegini düşünüyorum.. ayrıca arabada konfor namına hiçbirşey kalmadı..

yine nette dolanırken okuduğum kadarıyla eibachlar apexlerden yumuşak deniyor..

1) Sefa_vts, elindeki bilstein amortisörler ne kadar yumusak ? ve ne icin tasarlanmis agirlikli olarak ? performans/konfor orani nedir ?

2) Eibach prokitler kaç paraya patlar ikinci eli bulunur mu

3) ikinci el amortisör alınır mı alınırken nelere dikkat edilmeli

4) Koni amortisörlerin en yumuşak ayarı, üzerinde 3.5 cm apex yay olup nedense neredeyse 5 cm alcalmiş bir aracı ne kadar değiştirir.. dünyası değişir mi :)

5) arka tekerleklerdeki viraj cubuğum kırık, tekerler su anda bağımsız, bunun süspansiyona ve amortisörlere etkisi nedir ,nasil tamir ettirebilirim ? milin ucu içinde kırılmış..

hepinize teşekkürler.

bunlar snn başına yay amortisörlerin patlak olduğu için geliyor yada yaylarında pres kesme ısıtmas gibi işlemler mevcut bu kdr sert olmaması lazım aracın şasesine zarar vermezde alt takımdaki burçların ve rotillerin ömrü çok az olur snn amacın arabayı yumuşaltmak değilmi yumuşak yayda eibach oluyor ister 3 ister 5 cmlik al tak gez rahatına bak prokitler bulunur 150 liraya sahibindene bak istersen

bilstein b8 ler bilstein ın yol için üretilen en üst kalite spor amortisörüdür normalde koniden yarı kat daha pahalıdır, sertlik ayarı yoktur gazlı amortisördür koni gibi şişmez sertliğine konin en sertinden biraz daha yumuşak diyorlar kullanmadım bilmiyorum

2. el amotisçr alırken patlak olmaması içi açılmış mil kesilme gibi işlemlerin olmamasına dikkat etmen lazım

koniler en yumuşak ayarda bence orjinal amortisörler aynı en sertte apex yaylarda arabandaki tarif ettiğin zıplama azalır ve rebounce tamamen kesilir sakın koniyi beton gibi sert bir amortisör zannetme orjinalden biraz sert hatta gel bin arabaya söylemezsem fark etmezsin bile sadece rebounce yok ne güzel dersin

viraj çubuğu dediğin torsiyon çubuğumu eğer onlarsa tamir olmaz, çıkmacılarda 200 liraya bulunuyor dikkat et 1.4 çubuğu vermesinler 17mm olmazsı lazım;) arabanın arkadan kayması lazım viraj performansının bayağı bozulmuş olması gerekir

bu arada ben apex yay kullanmadım gündelik 6 cm düşüren omp yay kullanıyorum

drn106
06-03-2010, 12:36
değerli yorumlar için tekrar teşekkürler,

yayımda ısıtma kesme gibi şeyler yok apex sarı 3.5 cm yay orj. sıfır aldım, ama amortisörlerde sorun olabilir dediğin gibi. Ben en iyisi benim apex yay'ı bir eibach'la takas yapayim tabi eger isteyen olursa :) ardından monroe reflex gazlı amortisörleri alayım aracıma :)

yalnız şundan emin olmak istiyorum, bir arkadaştan 2. el koni sarı amortisörlerini alacaktım, eğer koninin en yumuşağı, orj amortisörlerden daha sertse vazgeçicem.. bu konuda emin misiniz ? bu benim icin cok önemli

dragstar
06-03-2010, 20:57
değerli yorumlar için tekrar teşekkürler,

yayımda ısıtma kesme gibi şeyler yok apex sarı 3.5 cm yay orj. sıfır aldım, ama amortisörlerde sorun olabilir dediğin gibi. Ben en iyisi benim apex yay'ı bir eibach'la takas yapayim tabi eger isteyen olursa :) ardından monroe reflex gazlı amortisörleri alayım aracıma :)

yalnız şundan emin olmak istiyorum, bir arkadaştan 2. el koni sarı amortisörlerini alacaktım, eğer koninin en yumuşağı, orj amortisörlerden daha sertse vazgeçicem.. bu konuda emin misiniz ? bu benim icin cok önemli

rica ederim amaç bilgilerimizi paylaşmak gereksiz hatalar masraflardan kaçınmak

koninn en yumuşağı orjinalde ya aynıdır yada çok az daha serttir bak ne diyorum en sertte bnm araba gel bin içeriden aldığın tepkiyle bunda koni var demezsin sadece rebounce yok dersin;)

koniyi en yumuşağa al elinle bastır
bide orjinal amortisörü bastır dediğimi anlıycan bu arada konide rebound ayarı vardır sadece basmadaki sertliği ayarlayamazsan çıkmadaki sertliğini ayarlarsın veya hızını diyim ondan bas elinde çıkmasına bak elinle çek anlıycan ne demek istediğimi

drn106
07-03-2010, 11:17
sagol dragstar peki orj amortisörle koninin en yumusagi hemen hemen ayni demissin, mil boyları nasıl ? yani konininki daha kısa degil mi ?

Pug
07-03-2010, 19:29
Halen daha APEX yayi degistirmeyi dusunuyorsunuz ya benim aklim almiyor ..

dragstar
07-03-2010, 23:29
sagol dragstar peki orj amortisörle koninin en yumusagi hemen hemen ayni demissin, mil boyları nasıl ? yani konininki daha kısa degil mi ?

mil boyu 3 cm kdr daha kısa ama 5 cm değil;)

işin garibi koniyi taktıktan sonra araba yarım cm yükseldi:D önde lastikler çamurluk arasına parmak anca dik girerdi şimdi 1 parmak giriyor düz şekilde arka ztn 2 parmak bnm arkada değilme olmadı arkanın boyları da farklı biraz daha kısa arka tarafın mili

ztn kutudan çıkan kağıttada 30-80 mm arası yükselebilir yazıyor

drn106
08-03-2010, 02:40
Halen daha APEX yayi degistirmeyi dusunuyorsunuz ya benim aklim almiyor ..

yok apex yayi degistirmekten vazgectim gibi görünüyor, önce koni takıp durumu degerlendiricem :)



mil boyu 3 cm kdr daha kısa ama 5 cm değil;)

işin garibi koniyi taktıktan sonra araba yarım cm yükseldi:D önde lastikler çamurluk arasına parmak anca dik girerdi şimdi 1 parmak giriyor düz şekilde arka ztn 2 parmak bnm arkada değilme olmadı arkanın boyları da farklı biraz daha kısa arka tarafın mili

ztn kutudan çıkan kağıttada 30-80 mm arası yükselebilir yazıyor

peki sen konileri hangi yaylara taktın da aracın yükseldi ?

amortisör aracı nasil yükseltiyor anlamadim ya ? o zaman yaylarla şapka arasında boşluk olmuyor mu ? ben amortisör + yay olayını anlamiyorum galiba :)

Pug
08-03-2010, 17:48
Psikolojik olaylar bunlar ..

G_TT_I
08-03-2010, 18:50
Testlerini görmediniz sanırım?

5-6 viraj sonrası koni şişme yaparken ard arda girilen sert virajlarda bilstein çook daha fazlasını yapabilio..

Ayrıca zaten koni amortisörün en iyisidir dedikten sonra yazmamam lazımdı ama neyse :)

106 artık 10 Senedir herşey denendi, tek doğru var sayılır.

Çok alçaltmayıp, limit zorlamayacaksan Bilstein B6- Eibach 3cm civarı olan yay.

Çok zorlayacaksan Bilstein B8- Eibach 5cm civarı olan.

Eğer belli bir bütçe ayırıp düzgün parçalar almak istiyorsa en düzgün işlem bu, başkalarının doğruları vardır yorum yapmıyorum. Milim farkları hissedenlere hayatta başarılar dilerim.

dragstar
08-03-2010, 22:58
peki sen konileri hangi yaylara taktın da aracın yükseldi ?

amortisör aracı nasil yükseltiyor anlamadim ya ? o zaman yaylarla şapka arasında boşluk olmuyor mu ? ben amortisör + yay olayını anlamiyorum galiba :)

orjinal amortisörlerle piyasada satılan hiç bir yay arasında boşluk olmaz takıldığında kesme pres gibi işlemler yoksa

biraz:cool:


106 artık 10 Senedir herşey denendi, tek doğru var sayılır.

Çok alçaltmayıp, limit zorlamayacaksan Bilstein B6- Eibach 3cm civarı olan yay.

Çok zorlayacaksan Bilstein B8- Eibach 5cm civarı olan.

Eğer belli bir bütçe ayırıp düzgün parçalar almak istiyorsa en düzgün işlem bu, başkalarının doğruları vardır yorum yapmıyorum. Milim farkları hissedenlere hayatta başarılar dilerim.

ben eibach 5 cm likleri sevmiyorum
ama diğer yazdıklarında haklısın

G_TT_I
08-03-2010, 23:54
orjinal amortisörlerle piyasada satılan hiç bir yay arasında boşluk olmaz takıldığında kesme pres gibi işlemler yoksa

biraz:cool:



ben eibach 5 cm likleri sevmiyorum
ama diğer yazdıklarında haklısın

5-6 CM OMP ve Sparco yanlış hatırlamıyorsam hapis cezası vermiş durumdayım depoya gömdüm :) , KM yapmaya devam et eibach'ları yaşlandıkça seveceksin :o