Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Horsepower freaks 800hp S54 M3 Turbo! (Stock Internals!)



Manimillion
07-01-2007, 03:28
http://www.youtube.com/watch?v=8are4OVjE1A&eurl=

Sonunda video lari yayimlandi. Uzun zamandir yapimini takip ettigim turbo kiti. Fiyati $16,000 ama verdigi performans ile oranla fiyati cok cuzii bir rakam. Bu E46 M3 shu ana kadar 100 un ustunde sefer dyno ya cikarildi vede hala motoru cit demedi.

Buda turbo kitinin satildigi adres.

http://www.horsepowerfreaks.com/sale/HorsepowerFreaks/Turbos/Turbo_Kits/part/HPF_750

:icon_tup:

cem
07-01-2007, 03:47
kanka gece gece damardan giriosn olmuo hehe :)

OmerRS
07-01-2007, 04:00
o suprayı oyle gecebilir mi ya :S

CanAwaR
07-01-2007, 04:47
stock internallar we 11psi la mı 800hp çıkıyo? ben mi yanlış anladım

Manimillion galiba Almana dönüyosun ne iş:)
son günlerde pek bi sıkı fıkısın 3kasalarla:)

Manimillion
07-01-2007, 06:29
stock internallar we 11psi la mı 800hp çıkıyo? ben mi yanlış anladım

Manimillion galiba Almana dönüyosun ne iş:)
son günlerde pek bi sıkı fıkısın 3kasalarla:)

T3/T4 ile 11psi basmak ile T67 ile 11psi basmak arasinda cok farklilik var. O yuzden 11psi ile boyle bir rakam soz konusu olabiliyor, cunku turbosu buyuk, vede turbo kitinde gercekten zaman harcanmish vede tuning ine ozen gosterilmish.

grkm
07-01-2007, 10:41
birde sıkı$tırma biniyor üstüne unutmayın m3 güzel bir N/a araç :)

grkm
07-01-2007, 10:44
http://www.youtube.com/watch?v=JTQTNdh9w28&mode=related&search=

trgy
07-01-2007, 11:03
çok fena ayırıyor.

gökan
07-01-2007, 12:10
cok fazla gıdıyor alet yav:)

VeNoM_35
07-01-2007, 12:45
Çok iyiymiş, 16k $ verilir walla.

MUGENPOWE®
07-01-2007, 12:51
gzl ucuz bı malıyet 800 hp ıcın sorunsusda yuruyo bızdede bı e46 twın war ama halabı wıdeosunu goremedk :d

halilcakir
07-01-2007, 12:56
Bence bizimkilerden(türk turbo Mlerden) pek farkı yok ama neyse...

Yuregi-R
07-01-2007, 13:04
800 hp gibi gitmiyor bence 500-550 hp cıvarında

OmerRS
07-01-2007, 13:13
sonucta arac 8000 devirden fazla ceviriyor. yuksek sıkıstırma ile de birleşince 800 hp vermiş.

ama motorun geri kalanını neden standart bırakmıslar anşamak güç.

halilcakir
07-01-2007, 13:32
Bir BMW fanatiği olarak keşke doğru olsaydı diyorum ama bu videoları izledikten sonra pek mantıklı gelmiyor.
Ben üşenmedim upload ettim sizde download edip izleyin bahsettiğim olayı anlayacaksınızdır.
650whp c5 supercharged çok net ve güzel bir video.
www.project01.net/650whp.rar
Buda 800hp supra
http://www.youtube.com/watch?v=F37OOW8BImg
İyi seyirler

CTG
07-01-2007, 14:03
Konuşan adam 670hp diyo basıncını düşürdük aşşa yukarı 600 şu anda filan diyo kim demiş 800 diye :)

CanAwaR
07-01-2007, 20:30
T3/T4 ile 11psi basmak ile T67 ile 11psi basmak arasinda cok farklilik var. O yuzden 11psi ile boyle bir rakam soz konusu olabiliyor, cunku turbosu buyuk, vede turbo kitinde gercekten zaman harcanmish vede tuning ine ozen gosterilmish.

aradaki farklılıgı anlayabiliyorum ama yinede stock 11psi ile sanki t88 bile olsa 800hp zor gibime geliyor... polemik için söylemiyorum sadece kendi görüşüm arkadaşım:icon_tup:

senna
07-01-2007, 20:35
yurt dışı forumlardada çok tartşıldı bu otomobil banada pek inandırıcı gelmedi fakat sheey falan koymuşlar hatta en son bi supra ile rollingi vardı

standart kompresyonla hakikaten zor bence ki sheette laggy duruyodu garip gelmişti bana

halilcakir
07-01-2007, 20:57
Eğer olumlu cevap alabilirsek,yakında gerçekten 800hp + üreten araçların istanbulda çekilmiş videolarını sizlerle paylaşacağım arkadaşlar.7.0L + NOS Corvette C5 hazır.Supra vb güçlü araçlardan yada hayabusa vb motorlardan haber bekliyoruz...

senna
07-01-2007, 21:25
m3
http://www.horsepowerfreaks.com/videos/m3turbokit/HPFM3-667rwhpUncorrected.gif

supra

http://www.t04r.com/media/benh_dyno01.jpg



m3 hacim olarak ve kapakın flow kapasitesi supradan daha iyi olmasına rağmen üzerinde egzantrik olan 3lt supraya göre daha laggy geldi bana

bunu tamamen meraktan yazıyorum başka bi amacım yok

ayrıca bahsi geçen supra t74 ve th400 otm şanzımana sahip test zamanı 25psi bastığından söz ediliyor otm şanzımanın kayıpları illaki olucaktır ama videoda biraz gariplik var bana göre:icon_wack

Manimillion
08-01-2007, 00:15
Walla ne insanlar varmish. Goz ile HP yi olcuyorlar artik. video yu seyredip bu arabada bu kadar beygirdir diyoruz yani. ne gerek war dyno ya falam, izleriz hp nin kac oldugunu soyleriz.

Emege saygi wermek kolay birsey degildir. Adamlar dyno yu herseyi koymushlar, herseyin video su var, nedense hala inanmiyorsunuz.

Bide unutmayin, HP hersey degil, baska arabalar ile karsilastirinca tork degerleride cok cok cok buyuk farkliliklara neden olur. Ama ben ne bilirim bu islerden, aramizda goz ile hp olcen kishiler warken onlari dinlemek en iyisidir.

:icon_tup:

Juggernaut
08-01-2007, 00:22
Dyno ile oynamışlardır belki:)

^^ANIL^^
08-01-2007, 01:36
emeğe saygı arkadaşlar yani tartışmayada gerek olmadınü düşünüyorum o araba 800 hp olsa bizene 500 olsa bize ne :)

CanAwaR
08-01-2007, 03:18
Walla ne insanlar varmish. Goz ile HP yi olcuyorlar artik. video yu seyredip bu arabada bu kadar beygirdir diyoruz yani. ne gerek war dyno ya falam, izleriz hp nin kac oldugunu soyleriz.

Emege saygi wermek kolay birsey degildir. Adamlar dyno yu herseyi koymushlar, herseyin video su var, nedense hala inanmiyorsunuz.

Bide unutmayin, HP hersey degil, baska arabalar ile karsilastirinca tork degerleride cok cok cok buyuk farkliliklara neden olur. Ama ben ne bilirim bu islerden, aramizda goz ile hp olcen kishiler warken onlari dinlemek en iyisidir.

:icon_tup:

önceki msjımdada dedigim gibi amacım polemik, karalamak, çamuratmak degil!Tabiki EMEGE SAYGI...ben werilere göre yani 11 psi stock m3 800hp zor geliyor. dyno olabilir ama oynanmadıgı fln meçhul şeyler sonuçta ticari amaçla yapılan bir kit diye düşünüyorum. elimde ztn T88 war o aracın üstündeki turbonun ne ifade ettigini biliyorum. ayrıca kise senin araba bilgine laf etmiyo arkadaşım. bana göre burda yapılan saygı çerçevesinde bir tartışma ne güzel SENNA dyno sheet ini fln koymuş ordan başka bir ark fikrini yazmış ben yazmışım.

Bunları yazma sebebim sanki bu forumda bu işlerden bikaç kişi anlıyormuş gibi konuşmalar. imkanlarımız türkiyede az olsada bişeyler bilmiyoruz degil. göz ile hp ölçen dedigin insanda kendi arabasının altına yatıp kendi emegiyle turbo yapan bir insan. we ewt tahmini bir fikir yürütülebilir bence wideolardan...

halilcakir
08-01-2007, 10:03
+1 CanaWar

Yuregi-R
08-01-2007, 11:32
Walla ben arabanın kadranına bakınca kilosunuda hesaba katarak aşşağı yukarı kaç hp anlayabiliroyum.
Emeğe saygı konusunda kimsenin bana laf söylemeye hakkı lduğunu düşünmüyorum, arabamın herşeziyi A dan Z ye kendimiz yaptık, aylarca başında durdum,kendim uğraştım yapılırken, hiçbir dükyanda veya tuning shpda yapılmadı herşeyini kendi garajımızda yaptık, sonuc olarak kendimce başarılı bir proje olduğuna inanıyorum.

Saygılar

Yuregi-R
08-01-2007, 12:09
birkaç video size fikir verir sanırım:
700hp Corvette
http://www.youtube.com/watch?v=olhwEcRj3Ds
Mustang Turbo
http://www.youtube.com/watch?v=UIoK13IU5_g
Mustang Turbo2:
http://www.youtube.com/watch?v=-GM5cUjXcUQ
500 Hp Vtec:
http://www.youtube.com/watch?v=FdijTTxWwWk
600whp Evo:
http://www.youtube.com/watch?v=os7eKSAq-Y8
Buda bizim e36 m3 atmosferik:
http://www.youtube.com/watch?v=FIeE8B0VBmA

tool
08-01-2007, 13:26
emeğe saygı arkadaşlar yani tartışmayada gerek olmadınü düşünüyorum o araba 800 hp olsa bizene 500 olsa bize ne :)

anilcim,
ozaman forumu kapatalim ana sayfayada "gelene agam, gidene pasam" yazalim..
:D

sami_z01
08-01-2007, 16:46
selam,


sanirim burada tartisilmis yeterince

http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=634174&page=3

eger ayni aracsa

saygilar
sami

Mrt
08-01-2007, 16:50
ticari amaclı olabilir belki arkadasın dedigi gibi

halilcakir
08-01-2007, 22:51
"Aynası iştir kişinin lafa bakılmaz" atasözünü hatırlatarak ben videoda gördüğümü söyledim,söyledik.Başta ben olmak üzere çok eleştirdik ama bmw olmasından dolayı örneklendirirsek,pembe M3 bundan çok daha iyi gidiyordu ve dynosu flnda yoktu.Ama izlediğimiz videolardan,yarışan kişilerden ve binen insanlardan aldığımız bilgilere göre durum böyle.Ama ona daha çok yüklenildi çünkü Türk yapmıştı bu yüceltiliyor çünkü yabancı.Halböyleykende bence Türk firması ün yapsın para kazansın daha iyi.Son olarak postum yanlış anlaşılmasın ben dediklerimin arkasındayım yani pembe M3ünde 1000hp olduğuna inanmıyorum ama bu arabada 800hp değil hatta çok daha az(videodakilere göre).iyi forumlar

halilcakir
08-01-2007, 23:13
Başka bir örnek daha eskilerden.Çekilen araç twin turbo corvette c5.Çekenlerde hepimizin tanıdığı arkadaşlar.Çekimin yapıldığı araç STI yaklaşık sürati 200km/h ve tam gaz gitmeye devam ediyor.Corvette önce onu geçiyor sonrada ilerde gitmekte olan aracı geçiyor.Size bir soru?o e46 m3 800hp ise bu araba kaç hp?80000000?:)
http://www.youtube.com/watch?v=QBv8CFzNkcE

MUGENPOWE®
08-01-2007, 23:59
"Aynası iştir kişinin lafa bakılmaz" atasözünü hatırlatarak ben videoda gördüğümü söyledim,söyledik.Başta ben olmak üzere çok eleştirdik ama bmw olmasından dolayı örneklendirirsek,pembe M3 bundan çok daha iyi gidiyordu ve dynosu flnda yoktu.Ama izlediğimiz videolardan,yarışan kişilerden ve binen insanlardan aldığımız bilgilere göre durum böyle.Ama ona daha çok yüklenildi çünkü Türk yapmıştı bu yüceltiliyor çünkü yabancı.Halböyleykende bence Türk firması ün yapsın para kazansın daha iyi.Son olarak postum yanlış anlaşılmasın ben dediklerimin arkasındayım yani pembe M3ünde 1000hp olduğuna inanmıyorum ama bu arabada 800hp değil hatta çok daha az(videodakilere göre).iyi forumlar


pembe m3 noldu bı aydınlatsana bızı bılmıyosda sen bılıon galıba hıc gordnmu ?

halilcakir
09-01-2007, 00:03
Şu anda ne durumda bilgim yok

MUGENPOWE®
09-01-2007, 00:08
pembe m3 neden dynoya cıkmadı bızde cozemdk acaba neden :d cıkamasda uznu bı sure en son kı gordm halı oyleydı cunkı ;)

OmerRS
09-01-2007, 11:30
ya anlamıyorum gercekten. 800 hp olunca illa anında kopup gitmesi mi gerekiyor. hayır cunku bu adamlar 8000 devirde 800 hp guc alıyoruz demişler yani guc cok daha duzenli ve gec geliyor.

bu 800 hp ise bu ne muhabbetine de girerseniz işin içinden cıkılmaz veyron 1000 hp ama 700 hp lik bir f1 aracının yanında sözü edilmez. m3 te ise lag olması cok mantıklı degil bence cunku aracın sıkıstırması aynı klamıs yani bir atmosferik m3 gibi gidiyor hiç boost olmadan.

halilcakir
09-01-2007, 11:42
Evet kısa bir süre patinajda kaldıktan sonra kopup gitmesi gerekir.Gitmiyorsa demekki üretmiyor demektir.Yada şöyle söyleyim gaza bastıktan 15sn sonra gelen 800hp hiçbir işe yaramaz ok?Ayrıca F1 aracı kaç kg veyron kaç kg?En basit fark

MUGENPOWE®
09-01-2007, 12:24
f1le hıc bısıyı karsılastırmayn dunyanın en ıyı teknolojısı kulanılarak uretılıyor f1ler araba deıl f16la denıyolardı bıara cok dengesıs bı karsılastırma olr bı arabayla f1ı karsılastırmak

Yuregi-R
09-01-2007, 12:27
ya anlamıyorum gercekten. 800 hp olunca illa anında kopup gitmesi mi gerekiyor. hayır cunku bu adamlar 8000 devirde 800 hp guc alıyoruz demişler yani guc cok daha duzenli ve gec geliyor.

bu 800 hp ise bu ne muhabbetine de girerseniz işin içinden cıkılmaz veyron 1000 hp ama 700 hp lik bir f1 aracının yanında sözü edilmez. m3 te ise lag olması cok mantıklı degil bence cunku aracın sıkıstırması aynı klamıs yani bir atmosferik m3 gibi gidiyor hiç boost olmadan.

1-Kopup gitme veya patinaja düşme Beygir gücüyle alakalı değil tork değeriyle alakalıdır. Byegir gücü formülü = tork x devir / 5252 formülünden hesaplanır.
2-Beygir dücü maximum torkunu nekadar uzun süre düz bir çizgide tutabilirsen okadar yükselir, torkun düşmeye başladığı yerde belli bir süre sonra beygir eğriside düşer.
800 hp olduğu iddia edilen m3 5000 devirlerde 500lb/ft tork üretmektedir, buda kopup gitmesine yetecek bir tork gücüdür.
Ayrıca atmosferik bir m3 gibi gidemez çünki emme tarafında up uzun borular var ve egzoz tarafındada aşırı bir backpressure yaratan turbo turbinleri varken atmosferik gibi gitmesini bekleyemezsin,ayrıca atmosferik m3 deki headers dizaynı yerine log style manifold olduğunuda unutmamak lazım.

Buradada Güç üstte üretiliyor gördüğünüz gibi
Videoları:
http://www.youtube.com/watch?v=SNQ450VsmI8
http://www.youtube.com/watch?v=iqptbfDQHVE

http://www.redline808.com/robdyno.jpg

senna
09-01-2007, 12:37
ya anlamıyorum gercekten. 800 hp olunca illa anında kopup gitmesi mi gerekiyor. hayır cunku bu adamlar 8000 devirde 800 hp guc alıyoruz demişler yani guc cok daha duzenli ve gec geliyor.

bu 800 hp ise bu ne muhabbetine de girerseniz işin içinden cıkılmaz veyron 1000 hp ama 700 hp lik bir f1 aracının yanında sözü edilmez. m3 te ise lag olması cok mantıklı degil bence cunku aracın sıkıstırması aynı klamıs yani bir atmosferik m3 gibi gidiyor hiç boost olmadan.



sheete bakıldığında hangisi daha laggy anlaşılıyo m3 ciddi şekilde laggy kalmış supranın yanında

OmerRS
09-01-2007, 13:06
1-Kopup gitme veya patinaja düşme Beygir gücüyle alakalı değil tork değeriyle alakalıdır. Byegir gücü formülü = tork x devir / 5252 formülünden hesaplanır.
2-Beygir dücü maximum torkunu nekadar uzun süre düz bir çizgide tutabilirsen okadar yükselir, torkun düşmeye başladığı yerde belli bir süre sonra beygir eğriside düşer.
800 hp olduğu iddia edilen m3 5000 devirlerde 500lb/ft tork üretmektedir, buda kopup gitmesine yetecek bir tork gücüdür.
Ayrıca atmosferik bir m3 gibi gidemez çünki emme tarafında up uzun borular var ve egzoz tarafındada aşırı bir backpressure yaratan turbo turbinleri varken atmosferik gibi gitmesini bekleyemezsin,ayrıca atmosferik m3 deki headers dizaynı yerine log style manifold olduğunuda unutmamak lazım.

Buradada Güç üstte üretiliyor gördüğünüz gibi
Videoları:
http://www.youtube.com/watch?v=SNQ450VsmI8
http://www.youtube.com/watch?v=iqptbfDQHVE

http://www.redline808.com/robdyno.jpg

1)tork onemli ama hızlanmayı saglayan beygir gucudur. beygir gucu olmadan hızlanmayı saglayamazsınız. cunku guc dedigin gibi hız ve kuvvetin bir fonksiyonudur.

2)ayrıca dikkate ettiysen tork egrisi 5000 ile 8000 arasında cok iyi bir biçimde korunuyor bu sayede de yuksek devirlerde cok iyi guc veriyor. 650 whp guce 8000 devirde anca ulasmıs zaten. yani gucunu gec verdigi için kopup gidemiyo ama o gucu verebiliyor. zaten biz ne kadar hızlıdiye degil ne kadar guclu diye tartısıyoruz. burada hemfikiriz sanırım anladıgım kadarı ile.

ama alt devirlerde havanın normal manifolddaki kadar rahat dolasamaması pek farkettirmiyor gibi. turbo lag yine var ama sıkıstırması dusuk turbo otomobiller kadar degil. zaten dusuk devirlerde akısın daha az serbest olması cok da kotu degil. gguc egrisine baktıgımda da 3000 devire kadar atmosferik versiyonla neredeyse aynı oldugunu goruyorum ordan sonra guc ve tork bir anda zıplamıs.


senna:

yalnız bana cok da farklı gelmedi supra ve m3 un egrileri. cunku supranın egrisi 2500 den baslamıs hatta 3000 devirdeki guc ve torklarına bakarsak m3 daha iyi gorunuyor.

genel olarak ise f1 ve veyron un alakasız oldugunu biliyorum o yuzden soyledim zeten. ama sizde tutup corvette ve m3 u karsılastırmıssınız yani veyron ve f1 de max gucten baska bir ton degişken varsa aynı sekilde corvette ve m3 arasında da bir suru degişkn var en basitinden hacim ve buna baglı olarak orta devirlerdeki guc farklılıgı var. o yuzden max gucu az da olsa m3 kadar iyi gidebilir rolling de. bu tarz hızlanmalarda max gucten cok gucun ve tork un niteligi onemli. ama konu sadece beygr gucunun olup olmadıgıysa m3 te 650+ guc var o kesin.

halilcakir
09-01-2007, 13:15
Bu kadar video ve açıklamaya bile hala var diyorsan sana sadece şunu söyleyebilirim.Birgün gerçekten o güçlerde bir araca binersen anlarsın bahsettiğimiz olayı...

senna
09-01-2007, 13:17
senna:

yalnız bana cok da farklı gelmedi supra ve m3 un egrileri. cunku supranın egrisi 2500 den baslamıs hatta 3000 devirdeki guc ve torklarına bakarsak m3 daha iyi gorunuyor.

genel olarak ise f1 ve veyron un alakasız oldugunu biliyorum o yuzden soyledim zeten. ama sizde tutup corvette ve m3 u karsılastırmıssınız yani veyron ve f1 de max gucten baska bir ton degişken varsa aynı sekilde corvette ve m3 arasında da bir suru degişkn var en basitinden hacim ve buna baglı olarak orta devirlerdeki guc farklılıgı var. o yuzden max gucu az da olsa m3 kadar iyi gidebilir rolling de. bu tarz hızlanmalarda max gucten cok gucun ve tork un niteligi onemli. ama konu sadece beygr gucunun olup olmadıgıysa m3 te 650+ guc var o kesin.


4k altına kadar biraz normal supranın daha laggy olması çünkü o devirlere kadar basmayan bi turbo 2jznin üzerinde tabiiki sıkıştırma ile alakalı işte kafamı kurcalayan bu kısım zaten 4te yaklaşık o egzantrikle max 7 8 psi basabilicek bi turbo fakat daha dolu m3e göre

OmerRS
09-01-2007, 13:32
evet 4 bin civarında zayıf kalmıs. 2. denemelerinde de bi sure arkada kalmıs bu yuzdendir o da heralde.

^^ANIL^^
09-01-2007, 16:24
anilcim,
ozaman forumu kapatalim ana sayfayada "gelene agam, gidene pasam" yazalim..
:D

benim yazdıklarımı resmen farkı bi yöne saptırmışsın helal olsun sana yaz forumun başına öle tamam kardeşim

Yuregi-R
09-01-2007, 17:03
1)tork onemli ama hızlanmayı saglayan beygir gucudur. beygir gucu olmadan hızlanmayı saglayamazsınız. cunku guc dedigin gibi hız ve kuvvetin bir fonksiyonudur.

2)ayrıca dikkate ettiysen tork egrisi 5000 ile 8000 arasında cok iyi bir biçimde korunuyor bu sayede de yuksek devirlerde cok iyi guc veriyor. 650 whp guce 8000 devirde anca ulasmıs zaten. yani gucunu gec verdigi için kopup gidemiyo ama o gucu verebiliyor. zaten biz ne kadar hızlıdiye degil ne kadar guclu diye tartısıyoruz. burada hemfikiriz sanırım anladıgım kadarı ile.

ama alt devirlerde havanın normal manifolddaki kadar rahat dolasamaması pek farkettirmiyor gibi. turbo lag yine var ama sıkıstırması dusuk turbo otomobiller kadar degil. zaten dusuk devirlerde akısın daha az serbest olması cok da kotu degil. gguc egrisine baktıgımda da 3000 devire kadar atmosferik versiyonla neredeyse aynı oldugunu goruyorum ordan sonra guc ve tork bir anda zıplamıs.


senna:

yalnız bana cok da farklı gelmedi supra ve m3 un egrileri. cunku supranın egrisi 2500 den baslamıs hatta 3000 devirdeki guc ve torklarına bakarsak m3 daha iyi gorunuyor.

genel olarak ise f1 ve veyron un alakasız oldugunu biliyorum o yuzden soyledim zeten. ama sizde tutup corvette ve m3 u karsılastırmıssınız yani veyron ve f1 de max gucten baska bir ton degişken varsa aynı sekilde corvette ve m3 arasında da bir suru degişkn var en basitinden hacim ve buna baglı olarak orta devirlerdeki guc farklılıgı var. o yuzden max gucu az da olsa m3 kadar iyi gidebilir rolling de. bu tarz hızlanmalarda max gucten cok gucun ve tork un niteligi onemli. ama konu sadece beygr gucunun olup olmadıgıysa m3 te 650+ guc var o kesin.

Öncelikle anlamadığım bazı kavramlar var açıklarmısın:
1-Tork niteliği: ??
2-Veyrola -f1 karşışastırılması ile corvette m3 aynımı sence hmm
3-m3 te ise lag olması cok mantıklı degil?!?! neden acaba, turbo lag demek gaza basınca basıncın gelmemesi demek, antilag gibi bir sistem göremedim ben.

Araba 300 hp üretip 1 andamı 800 hp üretmiş, 500lb/ft tork nedemek sen biliyomusun şüpheliyim DIKKAT ET Nt/mt Değil Lb/Ft !!!! 500 LB/Ft tork lastiği döndürmezmi. Benim kendi gariban arabam 300 kusur nt/mt torkla 3. viteste döndürüyor lastiği, hadi önden çeker falan geçtim onları, burda 500 lb ft den bahsediyoruz, git azıcık youtube da supra videolarına bak 800 hp lütfen, ezbere konuşma.
Tork önemsiz diyemezsin,hp ile torkun farkını sölermisin bana, biraz öncede yazdım beygir torkla alakalı senin araban tork üretmezse zaten otomatik olarak beygir gücün düşmüş olur,tork çevirme gücüdür, 800 hp lik bir araç 3. viteste patinaj çekmiyorsa o bence gerçek 800 değildir. Daha öncede birsürü 700-800 hp lik araç videosu yolladım bu m3 ün onlarla ne uzaktan nede yakından alakası var. Zaten arabadan anlamayan birisi bile videolardaki arabalarla bu m3 un arasındaki farkı anlayabilir, daha neyi tartışıyosunuz anlamıyorum. Keşke 0-400 kalkışı olsada görsek kaç saniyede koşuyor 400 metreyi.
Sıkıştırmadan demişin al sana 10:1 sıkıştırmayla 9:1 sıkıştırma dynosu,nekadar fark var kendin gör.
http://www.evans-tuning.com/_images/9toone_vs_10toone.jpg


Yaw video koyuyorum, dyno koyuyorum, formülle konuşuyorum sen ezbere konuşuyosun o yuzden sana de desem boş...

Saygılar

OmerRS
09-01-2007, 18:04
yahu yazdıgın formulu bilmedigimimi sanıyosun. aksine surekli içli dıslı oluyorum ;)

ben tork tek basına hızlanma saglamaz dedim dikkatli okuduysan. cunku zaten beygir tork ve hıza baglı bir fonksiyondur diye de belirttim. ezbere konustugum yok.

ben sadece 8000 devrin cok yuksek oldugunu ve o devirde alınan iyi torkun da bu gucu mumkun kılabilecegini dusundugumu soylemeye calıstım.

Nm=9550 kW/rpm

neyse fazla yazmaya gerek yok dediklerimi anlamamaya calısıyosun.

halilcakir
09-01-2007, 18:10
Ukalalık küçük görmek fln değil amacım ama OmerRS arkadaşım hayatında en güçlü kaç hplik araca bindin sürdün tecrübe ettinde bu kadar tecrübesi olan insanlarla inatlaşıyorsun hala?

Yuregi-R
09-01-2007, 18:37
Son olarak bişey yazıyorum başkada bişey yazmıycam. Şu videoyu indirip izleyin başka bişey demiyorum İşte gerçekten güçlü bir turbo m3.
http://racemovie.mine.nu/movies/sundis/cityrace_041013_bysundis_widedivx.avi

Saygılar

OmerRS
09-01-2007, 18:43
inatlaşma mı? ben sadece dusunduklerimi yazıyorum. insanlara benim dediklerimi kabul ettirme gibi bir amacım da yok.

bu arada yuregi-r mesajının ilk kısmını gormemişim:

tork un niteligi derken içten yanmalı motorlar için uzun sure korunabilmesinden bahsettim. zaten işi gucu yaratacak tork da yuksek devirlerde verilen torktur. onu demeye calısmıstım.

m3 un daha az lag yasayacagını dusunuyorum cunku dedigim gibi sıkıstırma oranını dusurmemişler bu yuzden de turbo devreye girmeden onceki kısımda yasana gecikme pek fazla olmuyor. genelde turbo araclar aynı motorların turbosuz versiyonlarına gore alt devirlerde daha zayıftır bunun en buyuk nedeni de sıkıstırmanın oldukca dusuk olması. zaten grafige bakınca 3000 devirden once neredeyse bir atmosferik m3 gibi hatta ondan daha iyi bir tork egrisi cıkarttıgı goruluyor. anti lag sistemi ise bahsettigin sey ile alakalı degil pek. yavas giderken yada dyno da gaza yuklendiginde anti lag in bir yararı olmaz. yani anti lag basınc uretmeyen turboyu doldurmaya yaramıyor.

670 kusur nm ediyor evet bu cok yuksek bir deger ama uretildigi devir de oldukca yuksek. sanırım arac 3 te gucu iletemediginden 4 te deneniyordu videoda. ayrıca konu sırf yuksek beygir gucu elde etmekse belli ki bu torku bu devirde alarak amacların ulasmıslar(ama iyi gitmiyo olabilir ona birsey diyemem)

halilcakır: ben aracın performansı uzerinde birsey iddia etmedim. sadece rakamların bana mantıklı gozuktugunden bahsettim bunu anlatmaya calıstım. bindigim en guclu arac ise bir otobustu sanırım 380 400 hp bişi olması lazım. bindigim otomobiller bundan daha gucsuzdu galiba. ama ne onemi var anlamadım.

halilcakir
09-01-2007, 19:06
Önemi şöyle var OmerRS binseydin gerçekten 800hp üreten,hadi onu geçtim 500hplik bir araca,bizim neden bu kadar bu araba 800hp değil diye ısrar ettiğimizi anlardın.Yüreğir kendi söylerse abest kaçar ama ben iddia ediyorum yüreğirin arabası bu 800hp denilen aracı geçerdi.Videodaki gibi devir çeviren M3ü geçerdi.Bunuda yüreğirin arabasına binmiş ve videosunu izlemiş olmamdan söyleyebiliyorum.Umarım aradaki bağı anlamışsındır yada anlatabilmişimdir.

Istilldo
09-01-2007, 20:29
arabanın gerçekte kaç hp oldugunu bilmiyorum da benim anlamadıgım
dyno kagıdında 13.5psi da 670hp yazıyo
adam da videonun başında normalde 670hp bugün 11psi da yaklaşık 600 diyo ,
kim 800hp diyo? ben mi yanlış bakıyorum bişeylere??

Emir_b16a
09-01-2007, 20:34
arabanın gerçekte kaç hp oldugunu bilmiyorum da benim anlamadıgım
dyno kagıdında 13.5psi da 670hp yazıyo
adam da videonun başında normalde 670hp bugün 11psi da yaklaşık 600 diyo ,
kim 800hp diyo? ben mi yanlış bakıyorum bişeylere??

herkez boşa tartışıyo :) araba vidyoda 600 hp

halilcakir
09-01-2007, 20:48
Whp Whp! Whp X 1.27 = Hp yaklaşık olarak

CanAwaR
10-01-2007, 00:28
arabanın gerçekte kaç hp oldugunu bilmiyorum da benim anlamadıgım
dyno kagıdında 13.5psi da 670hp yazıyo
adam da videonun başında normalde 670hp bugün 11psi da yaklaşık 600 diyo ,
kim 800hp diyo? ben mi yanlış bakıyorum bişeylere??


herkez boşa tartışıyo :) araba vidyoda 600 hp

topic e dikkat pls

CTG
10-01-2007, 00:44
Whp Whp! Whp X 1.27 = Hp yaklaşık olarak

kayıplar arabadan arabaya değişebilir kranktan tekerleğe gidene kadar. bunu belirleyebilmek için fazla kesin bi formül değil mi bu?

halilcakir
10-01-2007, 11:09
kayıplar arabadan arabaya değişebilir kranktan tekerleğe gidene kadar. bunu belirleyebilmek için fazla kesin bi formül değil mi bu?

"Yaklaşık olarak" ibaresi gözünden kaçmış sanırım dostum.

senna
10-01-2007, 13:02
670 kusur nm ediyor evet bu cok yuksek bir deger ama uretildigi devir de oldukca yuksek. sanırım arac 3 te gucu iletemediginden 4 te deneniyordu videoda. ayrıca konu sırf yuksek beygir gucu elde etmekse belli ki bu torku bu devirde alarak amacların ulasmıslar(ama iyi gitmiyo olabilir ona birsey diyemem)




oranın 1:1 olmasına yakın olan viteste denenir genelde dinamometre üzerinde

Istilldo
10-01-2007, 14:26
"This kit comes pre-configured with two power settings. A pump gas (500rwhp - 625bhp) map is the basic setting and this power is achieved at a mere 6 pounds of boost. A race fuel switch is provided that when activated and race fuel (110 octane or better) is in the tank a heart pounding 750bhp is laid to the ground. "
-------
sanırım videodaki hali 500rwhp-625hp adamın da video'da söylediği bu şekilde sanırım.
ha 750hp olur olmaz düzgün benzinle bilmem, madem oluyodu o şekilde video koymaları daha mantıklı geliyo bana.

OmerRS
10-01-2007, 14:40
oranın 1:1 olmasına yakın olan viteste denenir genelde dinamometre üzerinde

yokbenrolling deki denemede 3 yerine 4 te basıyolar diye hatırladım onu soylemiştim.

Oz`
10-01-2007, 15:21
açıuk konuşimmi bence o araba 500 beygirmiş gibi felan gitmiyor nedenini öğrenmek istermisiniz burda Danin yaptığı m3lerede bindim gerçekten bundan güzel gidiyorlar inanın + videolarda konuşmaktan başka bişi yapmıyor :)

zamanlarını sötylese bence daha güzel olur 100-230 100-300 Vb gibi rakamlar dynolar yanıltılır gözümle görmediğim dynoya verilerin tamamını görmeden inanmam

Not: he bide gerilim vermeyin konuya çizerim :)

Oz`
10-01-2007, 15:24
yada sadece kadranı çeksin biz izleyelim :)

senna
10-01-2007, 15:26
yokbenrolling deki denemede 3 yerine 4 te basıyolar diye hatırladım onu soylemiştim.



lagdendir:D

OmerRS
10-01-2007, 16:22
bence de da nın m3 u bundan cok daha iyi 2.5 bar la o gucu alıyolar sanırım.

levent
10-01-2007, 17:50
Konuşan adam 670hp diyo basıncını düşürdük aşşa yukarı 600 şu anda filan diyo kim demiş 800 diye :)

bende bunu diyecektim tam baştan okuyodum:D

grkm
10-01-2007, 18:16
Konuşan adam 670hp diyo basıncını düşürdük aşşa yukarı 600 şu anda filan diyo kim demiş 800 diye :)

hep Mani nin suçu :p ba$lığı atan o :)

CTG
10-01-2007, 20:51
"Yaklaşık olarak" ibaresi gözünden kaçmış sanırım dostum.

"yaklaşık olarak" lafı bile fazla kesin kaçıyo böyle bi konuda neyse sorun değil öyledir belkide :)

sebring_01
10-01-2007, 22:03
türk yapımına yol vereceksiniz adamlar biliyor bu işi kabul etmek lazım hayatta arabamı elletmem cafer hasan memet ustaya:D:D

halilcakir
10-01-2007, 22:18
Gereksiz postlardan kaçınsak...

CTG
10-01-2007, 22:30
bana mı dedin?

Istilldo
10-01-2007, 22:51
türk yapımına yol vereceksiniz adamlar biliyor bu işi kabul etmek lazım hayatta arabamı elletmem cafer hasan memet ustaya:D:D

sanırım espri yapmışsın ama tatsız olmuş.

sami_z01
11-01-2007, 13:18
selam

konular kisisel atismaya donmesin arkadaslar

amac 1 seyler ogrenmek daha iyisini yapmak hep birlikte...

1 de:

su ulkede okadar bilinmeyen kendi gayretleriyle buyuk zorluklar icerisinde 1 yerlere gelmeye calisan insanlar var...

kendi ulkemizi beyenmez onu sevmez isek ,ne olacak...biz

kimiz nereliyiz unutmayalim

TV den seyrettimiz felan falan programlar ,2 meme , 2 bacak 2

g_t turkiye degil dostlar

saygilar
sami

Yuregi-R
11-01-2007, 13:40
Sami +1111

Hakikaten ülkemizde okadar bilgili insanlar var fakat ekonomik rahatlık olmadığından dolayı birşeyler yapamıyolar, biz ne hale geldik kendi ülkemizi beyenmiyoruz, ilginç. Burdada çok güzel işler yapan ustalarımız var, artık ülkemizdede 1000hp limitlerine doğru yaklaşılıyor, hemde bu imkansızlıklarla...
Adamların ellerinde Cnc rektefiye makineleri, flowbench ler, krank balans makineleri vs. gibi imkanlar var.
Nedense son yıllarda kendi ülkemizi beğenmez olduk, bu hükümet politikalarıyla, dış baskılarla dahada arttı son yıllarda.
Bence kendimize çekidüzen verip önceden kim olduğumuzu hatırlamalıyız, biz nerden geldik, atalarımız kim, bi düşünelim, niye kendimi toplumumuzu küçük görüyoruz acaba??

^^ANIL^^
11-01-2007, 14:24
yüregir kardeşim ben türk toplumunun ne oldunu biliyorum sende sami abide ve bizim gibi düşünenlerde ama başımızdaki insanlar öle şeyler yaptıki kimsenin kendine güveni kalmadı ***** işte

sami_z01
11-01-2007, 17:12
selam

anil kardesim...haklisin lakin..olumlu bakmak lazim..genc beyinler kotumser alisinca oyle devam ediyor....ne alisirsa devam

dusunsene takim maca cikiyor aman gol yemiyelim diye....

kazanma sansi yokki....hep soyle dusunuyorum bizim ulke cok caliskan , ama uyku hapi veriliyor her sabah...

gunluk memleket olaylari doldurmus yine...arkadaslar ...kusura bakmayin

su kadar soyleyim kasirganin ardindan acan gunes parlak gorunur..

konumuza donelim....

saygilar
sami