Orijinalini görmek için tıklayınız : Turbomu Supercharger Mİ ?
sizce hangisi daha performanslı ve araca zararı daha az
2 seçeneğiniz olsa hangisini taktırırdınız
zararı derken devir çevirme ve motor ömrü açısından hadi bakalım yorumlarınızı bekliyorum bu doğrultuda aracıma 2 sinden birini uyguliicam :) buyrun
bu konuyu açacak daha güzel bir yer olamazdı :D
öncelikle önlemini aldıktan sonra hiç birşey zararlı olmaz. Turboya göre piston yazılım v.b şeyler uygulandıktan sonra hiç bir sorun yaşamazsınız(nadirende olsa aksaklıklar çıkmaktadır tabi..)
400 e kadar SC sorasında TC affetmezz... Rollingte
tabi sadece sizin aracınız için konuşuyorum. SC nin lag yani ani gazlarda boşluk yaşatma durumu yoktur. Turbo ise ayak gazdan çekilmesiyle boşaldığı için tekrardan dolması için zamana ihtiyaç duyar. Bu nedenle çok kısa bir gaz tepkisizliği ve ardından gelen boostla araç yerinden ok gibi fırlar...
Bence TRde TC uygulatmak daha kolay ve daha az masraflı
supercharger bana sorarsan
her an her dakika her saniye ekstra güç
başka bişiye de gerek olmuyor eger kit olarak alırsan....
turbonun performansı daha yüksek diye biliyorum ama ?
Manimillion
02-12-2005, 15:09
Konuyu dogru baslik altina tasidim. Lutfen yeni konu acarken biraz daha dikkatli olalim.
lumpenst
10-03-2006, 13:45
bence ikisini de birarada takmak en güzeli
misal:
http://www.dp-engineering.nl/cars/antwan/206-twin-turbo3.jpg
http://www.dp-engineering.nl/cars/antwan/206-twin-turbo4.jpg
tabi bu biraz abartmış o ayrı :) 2 turbo ve bir süpercharger
iii hoş güselde bence SC nin bir etkisi olmuordur gereksiz gibi
iii hoş güselde bence SC nin bir etkisi olmuordur gereksiz gibi
turbo kendine gelene kadarki kısmı sc dolduruo ölen alt devirleri kurtarıo sc öyle sistemlerde benim bidiğim
ewet olemıs...
bu konuya glınce bence hazır kıt olarak aracına SC varsa dırekt al hıc dusunme bence. obur taraftan TC daha ıı olucaktır daha fazla guc alıcaksın ewet ama bır okadar malıyet ve de zahmet yasayacaksın.
aracıma SC olsa su dakka durmam. agzı yanan yogurdu ufleyerek yermıs :)
turbo kendine gelene kadarki kısmı sc dolduruo ölen alt devirleri kurtarıo sc öyle sistemlerde benim bidiğim
iide twin turbo arac farkındaysan alt deviri toparlayan ufak bir turbo var zaten yani bir devirden sonra SC nin etkisinin kaldıgını sanmıorum
peki Wortech gibi bi Sc takarsan neolucak 1 e1 turbo gibi tepkileri var
iide twin turbo arac farkındaysan alt deviri toparlayan ufak bir turbo var zaten yani bir devirden sonra SC nin etkisinin kaldıgını sanmıorum
ehhe ben tek tc+tek sc gibi düşünmüştüm o resmi görmemişim :)
iide twin turbo arac farkındaysan alt deviri toparlayan ufak bir turbo var zaten yani bir devirden sonra SC nin etkisinin kaldıgını sanmıorum
miniğim seni yanlı$mı anladım bilmiyorum ama SC devir arttıkça basıncını arttırır (kayı$tan tahrik almasından ötürü)
coolvtec
11-03-2006, 14:56
Vortech turba mantığı ile çalışsa da teknoloji olrak çok geride kaldı bence. Örneğin bir VTEC de 6000 devşrden sonra anca doldurmaya başlıyor kullanıcıların soeldiğine göre. Yeni GT serisi turbolarda sonra Vortech in pek bir şansı yok. Twin Screw superchargerlar olabilri ama onda da boost control yapılamıyor vs bir turba ile karşılaştırdığında örneğin 10psi de alınan güç daha düşük. Örneğin 10psi de turboda 300hp alıyosan, bu chargerda max 240-250 bence.
miniğim seni yanlı$mı anladım bilmiyorum ama SC devir arttıkça basıncını arttırır (kayı$tan tahrik almasından ötürü)
yaww tamam tek başına eyvallaha ta çift turbo olan bir motorda hiç bir etkisi olmuyacagından bahsediorum ben
yaww tamam tek başına eyvallaha ta çift turbo olan bir motorda hiç bir etkisi olmuyacagından bahsediorum ben
onlar extra ücrete tabidir :p
beyler FLOW denen bişi var bastığı basınc miktarı büyüdükce beygirin artar
her turbonun her Sc nin flow miktarı var ve şöle bişi var SC corvette Twin Turbodan Daha çok beygir çıkarıyor beyler
cause its made by USA
amerikanlar turbodan çok SC severler
prodrive
22-03-2006, 11:53
arkadaşlar performans kadar dayanıklılık problemleride var. Geçen yaz yaşadığım olay turbo dizel bmw daha rodaj aşamasında yatak sardı.
Zaten turboda devamlılık istiyorsanız ısınma problemine ve yağlama problemine çözüm bulduğunuz sürece bu makinalardan hiçbir zarar gelmez.
Birde turbo da ve sc de ilk ortak kullanımı yanlış hatırlamıyorsam hani efsanevi lancia ortadan motorlu bir ralli arabası vardıya onda kullanılmış.(delta integralle değil)
Benim görşüm turbo daha iyidir çünkü sizin mevcut olan gücünüzden yararlanmadan bir güç üretimi saglamaktadır
her turbonun her Sc nin flow miktarı var ve şöle bişi var SC corvette Twin Turbodan Daha çok beygir çıkarıyor beyler
ne yapmak lazım sımdı corvette alıp SC mı yapalım yani onu mu demek ıstedın :) ;)???
VteC_MaNiaC
29-03-2006, 20:50
walla SC li bi araba hep hayalim
konu baya uzamıs sonuc ne sc mi tc mi
turbocharger genel olarak daha efektif, çünkü basıncı regüle eden wastegate vardır..
superchargerların da iki tipi var biri centrifugal tipli yani salyangozlu sc'ler devir arttıkça basınç artıığı için gücü pik olarak verirler geniş bir powerband olmaz (vortech civic si (b16) - 272 hp, ama devir bandı bi turbo sistemindeki gibi güç üretmiyor) corvette, camaro gibi alt devirleri zaten torklu olan, peak olarak güç ihtiyacı olan motorlarda sc işe yarar
bi de root type denilen sc ler var, jackson racing mesela, hatta mercedessin kompressor diye anılan motorlarındada root type sc vardır, bunların avantajı basıncı düşük devirlerden itibaren sağlarlar dolayısıyla geniş bi powerband olur, ama adyabatik olarak verimleri düşüktür buda aynı basınç miktarıyla daha az güç ürettikleri anlamına gelir
bana göre sonuç: turbo
sami_z01
15-09-2006, 23:36
selam
centrifugal SC 1 ornek vereyim power band konusunda
max flow =4000 cfm
max boost 45 psi
inducer dia=6
exduser dia=5.5
inlet hose =6
MAX HP=2300 F3R procharger
netice olarak turbo lar hakikaten SC ye oranla daha yuksek guc uretirler
ama yeni nesil SC leride yabana atmamak lazim..
herzamanki gibi kombinasyon ve ne amacla kullanilacagi onemli 1 baslangic
saygilar
sami
halilcakir
15-09-2006, 23:59
iide twin turbo arac farkındaysan alt deviri toparlayan ufak bir turbo var zaten yani bir devirden sonra SC nin etkisinin kaldıgını sanmıorum
Resimleri göremedim açılmadı dostum ama sen bi-turboyla karıştırıyorsun sanırım
halilcakir
16-09-2006, 00:02
beyler FLOW denen bişi var bastığı basınc miktarı büyüdükce beygirin artar
her turbonun her Sc nin flow miktarı var ve şöle bişi var SC corvette Twin Turbodan Daha çok beygir çıkarıyor beyler
SC corvette dyno sheet koyulur:D
Resimleri göremedim açılmadı dostum ama sen bi-turboyla karıştırıyorsun sanırım
ilk sayfada resmi var
artık yok bende gördüm
ama senin dediginide anlamış degilim biturbo ile twin turbo arasındaki fark nedir ?
halilcakir
16-09-2006, 10:35
artık yok bende gördüm
ama senin dediginide anlamış degilim biturbo ile twin turbo arasındaki fark nedir ?
Bende baya düşünmüştüm bunu ama öğrendiğim kadarıyla V8 bir motoru örnek alırsak twinde biri 4 silindiri biri diğer 4 silindiri besliyor bi-turboda ise dediğin gibi biri alt devir diğeri üst devir için orjinal supralarda olduğu gibi...
bende şöle söliim ozaman sana bende bir adet de safran var 3.0 V6 bu safranın bir de bi turbo olanı var onda kullanılan motor benim motorun aynısın tek fark var iki adet turbosu var ve v6 oldugu iiçin zaten 2 turbosu var yani 3 silindire bir turbo 3 silindire bir turbo gelio ama arac safran biturbo diye gecio
yani bi demek twin demek anlamına gelio
senin bahsettigin konu sadece turbonun ne amaçla kondugunu bildirir ki onlarda tiwin dir yada bi dir her iki tabir de kullanılabilinir bu işlemlerde
yalnız gene ekliyeyim bende cok ii bilmiorum senin yürttügün mantıga göre bende bişey söledim
halilcakir
16-09-2006, 11:06
Hımm bi =twin dir belki emin değilimde anlattığım gibi çalışmaları farklı olarak biliyorum...Neyse konu baya dağıldı bende turbo diyorum:)
tunERkan
16-09-2006, 11:20
şehir içnde turbo daha avantajlı diye düşünüyorum. o yüzden turbo diyorum.
"bi" artarda eklenmiş 2 turbo demek dğil mi
bi turboda tubroların specleri aynı olur(rb26) twin turbo yada squental turbo da ise biri küçük diğeri büyük olur(2jz)
MUGENPOWE®
16-09-2006, 12:23
şehir içnde turbo daha avantajlı diye düşünüyorum. o yüzden turbo diyorum.
sehır ıcınde sc daha avantajlı dıe bılıyrm cunkı alt dewırler da canlı oluyor sclerde pek anlamam ama bılen hocalarımıs anlatırlar :D
bi turboda tubroların specleri aynı olur(rb26) twin turbo yada squental turbo da ise biri küçük diğeri büyük olur(2jz)
+1 orjinal çift turbo supradada 2 turbo war ama biri küçük biri büyük alt dewirlerde boost işi küçügün üst dewirlere çıktıkça büyük turbo da ideal doluluguna ulaşıyo tabi... supra da aynı manifold üzerinde yer alıyor(sıralı 6 silindir) we aralarında klepe war,bu klepe sayesinde dewir arttıkça büyük aktif hale geçiyodu...
şehir içnde turbo daha avantajlı diye düşünüyorum. o yüzden turbo diyorum.
tam tersine şehir içinde SC herzaman daha avntajlıdır cünkü boost un gelmesini beklemiosun
bi turboda tubroların specleri aynı olur(rb26) twin turbo yada squental turbo da ise biri küçük diğeri büyük olur(2jz)
+twinturbo ard ardına bağlanırdı dimi efe'nin dediği gibi?
turbo... cafff cufff... :D:D
twin turbo yada bi-turbo biri büyük biri küçük demek değildir
skyline rb26dett her 2 turboda tamamiyle aynı büyüklüktedir (t25 türevi), rs4 (bi-turbo diye bilinir kendisi) ondada 2 turbo da aynıdır (KKK K04)
tek büyük turbo yerine aynı basınçta aynı miktarda havayı basabilen 2 daha ufak turbo kullanmak, daha iyi bir response daha düşük bir lag demek oluyor
tam tersine şehir içinde SC herzaman daha avntajlıdır cünkü boost un gelmesini beklemiosun
senin dediğin root tipi SC lerde (kompressor, jackson racing vs.), centrifugal (salyangoz tipli) sc lerde boost en üst devirlere yakın çıkıyor meydana, alt devirlerde az etkili
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.