Orijinalini görmek için tıklayınız : Civic 1.6ies Fren Güçlendirme
Civiclerin fren sisteminin zayıf oldugu zaten tüm honda kullanıcıları tarafından biliniyo.
gecen gün yaptıgım kazadan sonra frenlerden iyice sogudum.aracımın fren sistemini nasıl güçlendirebilrim.
vti ile ieslerin fren sistemi birbirine uyumlumu?
vti uyan brembo veya baska markanın diski ile ate vs balata kullansam ne kadar faydası olur hesaplı bir işlem ne önerirsiniz?
biton para verip adrenalin lastik aldık yine abs yine abs.
frene az kuvvet uyguladıgımda hemen abs devreye giriyo ve abs de devredeyken resmen asd moduna geçiyo.absnin rölesini sökücem bu kadar boktan bi sistem olamaz ya benm aracımdamı sorun var herkesdemi böyle bilmiyorum.
bikac ies kullandım abs li bu sekildeydi ama..
Ahmetfikri
05-03-2010, 00:04
benimde 195-50-15le çok çabuk giriyordu şuan 205-45-16 var biraz daha iyileşti
vti için olan diskleri biz takabiliyoruz ama balatalar için vti kaliper gerekiyor
ebc fren dısklerı ve balataları....10 numaradır. kendı aracımda kullanıyorum ve orjınallere gore cok fark var arada....
aynı hızla aynı yolda .frene ani basarak abs devrede setin ustunden gectıkten snr duruyorum.
abs yı devreye sokmadan basınca setten once duruyorum .
abs nın faydasını gormedım henuz.
abs nin faydası zaten daha hızlı durmak değil , araç sert fren halindeyken kızaklamıyor ve direksiyon ile yön verebiliyorsunuz. abs bu işe yarar.. en güzel örnek karlı yolda abs değilde kızak fren daha kısa mesafesi sağlar çünkü karı toplar ve sürtünme arttığı için daha çabuk durur .. abs ile daha geç durursunuz ama aracın yönünü değiştirebilirsiniz...
175-65-14 energy
185-65-14 energy
195-55-15 adrenalin
205-40-17 maz1 lastik kullandım hepsinde aynı sekildeydi bi fark yoktu neredeyse yine en iyisi adrenalin ama onunda performansından memnun değilim.
peki ies için performanslı ate vs balata varmı?
vti diski yada delikli hava kanallı vti için satılan diskten alsak onunla birlikte kullanabileceğimiz kaliteli balata?
Lastikler amortisörler ne durumda, bunlarda çok önemli faktörler frenaj için.
Amortisörlerin fabrika çıkışı ise (olur ya) mesela şimdiye jöle kıvamına gelmiştir.
balata değil de diskler daha önemli...
çok pahalıya kaçmadan porya ile birlikte üst modellerin disklerini kulalbailrsin mesela..
yada 1 milyar civarına da uygun fren setleri de bulabilrsin 2. el
aynı hızla aynı yolda .frene ani basarak abs devrede setin ustunden gectıkten snr duruyorum.
abs yı devreye sokmadan basınca setten once duruyorum .
abs nın faydasını gormedım henuz.
aynen o olaydan nefret ediyorum havalar biraz daha düzelsin sökücem abs rölesini çalısmasın faydadan cok zararı var.
bide cok hassas devreye girmesn diye yarım basıyorum yine tık tık atıyo dip basılı kadar olmasada yine devreye gitme cabasında.
dayımda megane var onun aracı kullandım kuru asvaltta sanki abs yokmus gbi ciykkk kızaklıyo ne güzel.
ben 40 derece havada asvaltın zifti kaynıo basıyorum yine abs devrede :mad:
abs nin faydası zaten daha hızlı durmak değil , araç sert fren halindeyken kızaklamıyor ve direksiyon ile yön verebiliyorsunuz. abs bu işe yarar.. en güzel örnek karlı yolda abs değilde kızak fren daha kısa mesafesi sağlar çünkü karı toplar ve sürtünme arttığı için daha çabuk durur .. abs ile daha geç durursunuz ama aracın yönünü değiştirebilirsiniz...
ya bunun abs nasıl bişiyse frene asılıp devreye soktugunda arac solluyabiliyosun o derece etkisiz bi fren sistemi..
tmm yağmur camur bi derece etkilide kuru asvalttada durmak istiyorum ben :S
fren sistemini biliyorum .. inanki del sol dan daha iyidir seninki :)
slogan bile vardır hatta
''honda ; durmaz , yavaşlar '' diye :)
Lastikler amortisörler ne durumda, bunlarda çok önemli faktörler frenaj için.
Amortisörlerin fabrika çıkışı ise (olur ya) mesela şimdiye jöle kıvamına gelmiştir.
lastiklerim adrenalin 10 07 üretimi 6mm diş derinliği var taze sayılır yani güzel lastik.
195-55-15 ölçüsü.
3.5 tein spor yayım var.
amortisörlerimde iyi durumda patlak catlak değil kontrolunu yaptırdım şimdilik düzgün.
balata değil de diskler daha önemli...
çok pahalıya kaçmadan porya ile birlikte üst modellerin disklerini kulalbailrsin mesela..
yada 1 milyar civarına da uygun fren setleri de bulabilrsin 2. el
işin kötüsü disklerimde yeni :S
vtec2 lerde aynı sorun die biliyorum.
bakalım su vti veya onun için uyumlu temiz 2.disk kovalıyım bide balata bulsam cok iyi olucak.
balatada cok önemli bence.
sadece balatası değişmiş (ATE) vtilarda frenin bir miktar düzeldiğini biliyorum.
Son kasa Civic'te frenleri rezil bu arada,
Gelenek sanırsam Civic'lerde.
balata önemsiz demedim - balatalara nazaran disklerin sağlıkı durumu boyutu önemli . tabi bununla birlikte piston da önemli. yani şu ki en iyisi fren tesisatı almak .. sadece önlere bile alsan bayağı bir kurtarır seni
fren sistemini biliyorum .. inanki del sol dan daha iyidir seninki :)
slogan bile vardır hatta
''honda ; durmaz , yavaşlar '' diye :)
ya abi gidiyo eyvallah ta gitmekten cok durma önemli ya sakat valla :S
Son kasa Civic'te frenleri rezil bu arada,
Gelenek sanırsam Civic'lerde.
japonları kınıyoruzz :D:D
balata önemsiz demedim - balatalara nazaran disklerin sağlıkı durumu boyutu önemli . tabi bununla birlikte piston da önemli. yani şu ki en iyisi fren tesisatı almak .. sadece önlere bile alsan bayağı bir kurtarır seni
zaten arka kampana ona bişi yapamamda bakalım.
aslında hevesim vardı arabayı topluyodum xyz fren sistemi ile xyz coil düşünüyodm yaza ama tüm hevesim kactı arabayı stoğa çevirip satmayı düşünüyorum suan masraf hiç içimden gelmiyo.ama uygun yollu bişiler bulursam değerlendirirm bakalım..
dragstar
05-03-2010, 12:59
yanlış bilgiler yazılmış düzeltiyim
kazıklayınca fren mesafesi abs den daha uzun olur lastiğinizin içenme zıçarsınız,
abs sadece freneaj anında araca yön verebilmenizi sağlar, fren mesafesini kısaltmaz, ben saxo vts emde 2005 teki kazamdan sonra abs kullanmıyorum hatta araba çalışırken sök tak yaptığım için rolelerini yaktım, sigortadan söktüm direk :D, limit frenaj yapıcaksınız en kısa mesafede durmak için forumda nasıl yapıldığı konusu vardı galiba ama alışana kdr dikkat edin,
civic e de komple vti fren seti takılsa daha iyi olabilir ön kaliper disk balata ve arkalarıda diske çevirme ama vti ın orjinalde fren mesafesinin 46 metre olduğu düşünürsek fren mesafen kısalabilir ama hala çok uzun fren mesafesine sahip olursun diskleri ebc turbo grove balatalarıda ebc green stuff balata ve çelik fren hortumu takarsan olabilir
veyta hiç uğraşma forumda biri wilwood un fren kitini satıyordu
fren sistemini biliyorum .. inanki del sol dan daha iyidir seninki :)
slogan bile vardır hatta
''honda ; durmaz , yavaşlar '' diye :)
:hahaha:
ömer sen bugüne kadar arabayı hep hızlandırmaya çalıştın durdurmayı hiç düşünmedin ki
sana bir öneri sat kurtul :D :D
2007 jaaz kullanıyorum yok böyle bir frenaj ;)
ies te ön lastikleri söktükten sonra abs okuyucunun, okudugu bir dişli var onun araları yag veya kir doluysa hep kızaklıyor diye okuyor ve abs sürekli devrede kalıyor, ben ies kullanırken 2 ayda bir defa o dişliyi temizletiyordum felaket faydasını görürsünüz, yok oda kurtarmaz ise sag ön amatisör kulesinin yanında kalın kırmızı bir kablo var onun fişini sökünce abs devre dışı daha kalıyor, fişi söktükten sonra birde fren ayarı yaptırdınmı ok gibi frenlerin olur.
ama arkadaşında yazdıgı gibi japonlar hondayı gitsin diye yapmış ancak yavaşlatırsın :)
D16inside
05-03-2010, 16:11
2007 jaaz kullanıyorum yok böyle bir frenaj ;)
ies te ön lastikleri söktükten sonra abs okuyucunun, okudugu bir dişli var onun araları yag veya kir doluysa hep kızaklıyor diye okuyor ve abs sürekli devrede kalıyor, ben ies kullanırken 2 ayda bir defa o dişliyi temizletiyordum felaket faydasını görürsünüz, yok oda kurtarmaz ise sag ön amatisör kulesinin yanında kalın kırmızı bir kablo var onun fişini sökünce abs devre dışı daha kalıyor, fişi söktükten sonra birde fren ayarı yaptırdınmı ok gibi frenlerin olur.
ama arkadaşında yazdıgı gibi japonlar hondayı gitsin diye yapmış ancak yavaşlatırsın :)
şu temizlik olayını biraz daha acarmısın lütfen.
abs okuyucusunu takip et ön tekerlekler için konuşuyorum, okuyucuyu buldugun zaman onun okudugu küçük bir dişli göreceksin, bilgidin dişli, okuyucu dişlileri sayarak abs nin devreye girmesini veya girmemesini saglıyor, dişli araları dolu olursa yag veya pislikle, aralardaki boşlugu okuyamadıgı için arabayı kızaklıyor sanıp devreye giriyor. bende çok ugraştım balata disk fren merkezi degiştirdim en sonunda en büyük faydayı bundan gördüm. dene bakalım
D16inside
05-03-2010, 16:34
abs okuyucusunu takip et ön tekerlekler için konuşuyorum, okuyucuyu buldugun zaman onun okudugu küçük bir dişli göreceksin, bilgidin dişli, okuyucu dişlileri sayarak abs nin devreye girmesini veya girmemesini saglıyor, dişli araları dolu olursa yag veya pislikle, aralardaki boşlugu okuyamadıgı için arabayı kızaklıyor sanıp devreye giriyor. bende çok ugraştım balata disk fren merkezi degiştirdim en sonunda en büyük faydayı bundan gördüm. dene bakalım
diski sökmeden yapılıyor degil mi bu temizlik :confused:
yanlış bilgiler yazılmış düzeltiyim
kazıklayınca fren mesafesi abs den daha uzun olur lastiğinizin içenme zıçarsınız,
abs sadece freneaj anında araca yön verebilmenizi sağlar, fren mesafesini kısaltmaz, ben saxo vts emde 2005 teki kazamdan sonra abs kullanmıyorum hatta araba çalışırken sök tak yaptığım için rolelerini yaktım, sigortadan söktüm direk :D, limit frenaj yapıcaksınız en kısa mesafede durmak için forumda nasıl yapıldığı konusu vardı galiba ama alışana kdr dikkat edin,
civic e de komple vti fren seti takılsa daha iyi olabilir ön kaliper disk balata ve arkalarıda diske çevirme ama vti ın orjinalde fren mesafesinin 46 metre olduğu düşünürsek fren mesafen kısalabilir ama hala çok uzun fren mesafesine sahip olursun diskleri ebc turbo grove balatalarıda ebc green stuff balata ve çelik fren hortumu takarsan olabilir
veyta hiç uğraşma forumda biri wilwood un fren kitini satıyordu
ebc green stuff kullanıyorum ama orjınallerınden pek bı farkı yok 200 km ıle gıderken frene dokundugunda gayet ıyı sonucu var ama yavas gıderken eskısıyle aynı bnce olat hem balata hemde dısklerde dısklerın yenısı eskısı cıddı farkedıyor.
stoptech dısk ebc yada nisin balata gayet ıyı sonuc verırı eger hortumların ıyı durumdaysa.
celık fren hortumu hıdrolgın hortum ıcınde sısmesını engelledıgı ıcın mantıklı bı yoldur ama ies te cokta gereklı deıl.
Ahmet Saraçoğlu
05-03-2010, 18:26
ömer kimse yazdımı bilimiyorum ama lastikler ne durumda?? eski bitik lastiklerimde istisnasız her ani frende devreya giren absden kış lastikleri sonrası eser yok... hatta bi ara şüphelenip saçma bi şekilde abandımda öyle devreye girdi ,,,, lastik durumu da çok farkettiriyor yani
VTI freni takma bence. VTI ne kadar duruyorki IES ye takmaya değecek olsun. Accord vs.vs. oluyormu acaba.
yanlış bilgiler yazılmış düzeltiyim
kazıklayınca fren mesafesi abs den daha uzun olur lastiğinizin içenme zıçarsınız,
abs sadece freneaj anında araca yön verebilmenizi sağlar, fren mesafesini kısaltmaz, ben saxo vts emde 2005 teki kazamdan sonra abs kullanmıyorum hatta araba çalışırken sök tak yaptığım için rolelerini yaktım, sigortadan söktüm direk :D, limit frenaj yapıcaksınız en kısa mesafede durmak için forumda nasıl yapıldığı konusu vardı galiba ama alışana kdr dikkat edin,
civic e de komple vti fren seti takılsa daha iyi olabilir ön kaliper disk balata ve arkalarıda diske çevirme ama vti ın orjinalde fren mesafesinin 46 metre olduğu düşünürsek fren mesafen kısalabilir ama hala çok uzun fren mesafesine sahip olursun diskleri ebc turbo grove balatalarıda ebc green stuff balata ve çelik fren hortumu takarsan olabilir
veyta hiç uğraşma forumda biri wilwood un fren kitini satıyordu
onu biliyorum eski aracımda abs yoktu ayagım abssiz freni kullnmya alısık.
kızaklamadan önceki maximum fren tutma anını yakalayabiliyorum.
araba hafif hafif kızaklayarak duruyo yıgılma ve ciyk ciyk seklinde :)
o wilwood bana cok buyuk 17 jant lazm bide jant masrafıyla ugrasmıyım 15" içene sokabileceğim büyüklükte balatası sağlam hortumlarını flan de güçlendirebileceğim fren sistemi istiyorum.
:hahaha:
ömer sen bugüne kadar arabayı hep hızlandırmaya çalıştın durdurmayı hiç düşünmedin ki
sana bir öneri sat kurtul :D :D
hadi ordan basından beri diyodum sana bu araba fena gidiyo durmuyo fren sistemi alcam ne gerek var diyodun :D
2007 jaaz kullanıyorum yok böyle bir frenaj ;)
ies te ön lastikleri söktükten sonra abs okuyucunun, okudugu bir dişli var onun araları yag veya kir doluysa hep kızaklıyor diye okuyor ve abs sürekli devrede kalıyor, ben ies kullanırken 2 ayda bir defa o dişliyi temizletiyordum felaket faydasını görürsünüz, yok oda kurtarmaz ise sag ön amatisör kulesinin yanında kalın kırmızı bir kablo var onun fişini sökünce abs devre dışı daha kalıyor, fişi söktükten sonra birde fren ayarı yaptırdınmı ok gibi frenlerin olur.
ama arkadaşında yazdıgı gibi japonlar hondayı gitsin diye yapmış ancak yavaşlatırsın :)
abs okuyucusunu takip et ön tekerlekler için konuşuyorum, okuyucuyu buldugun zaman onun okudugu küçük bir dişli göreceksin, bilgidin dişli, okuyucu dişlileri sayarak abs nin devreye girmesini veya girmemesini saglıyor, dişli araları dolu olursa yag veya pislikle, aralardaki boşlugu okuyamadıgı için arabayı kızaklıyor sanıp devreye giriyor. bende çok ugraştım balata disk fren merkezi degiştirdim en sonunda en büyük faydayı bundan gördüm. dene bakalım
o dediğin şekilde bir bakayım temizliyeyim inş faydası olur.
VTI freni takma bence. VTI ne kadar duruyorki IES ye takmaya değecek olsun. Accord vs.vs. oluyormu acaba.
vti dan ziyada vti uyumlu delikli çizikli vs kaliteli olan disk ve balata olarak sormustum aslında :)
ebc green stuff kullanıyorum ama orjınallerınden pek bı farkı yok 200 km ıle gıderken frene dokundugunda gayet ıyı sonucu var ama yavas gıderken eskısıyle aynı bnce olat hem balata hemde dısklerde dısklerın yenısı eskısı cıddı farkedıyor.
stoptech dısk ebc yada nisin balata gayet ıyı sonuc verırı eger hortumların ıyı durumdaysa.
celık fren hortumu hıdrolgın hortum ıcınde sısmesını engelledıgı ıcın mantıklı bı yoldur ama ies te cokta gereklı deıl.
yuksek hıza cok fazla cıkmıyorumda bana asıl 100 den sıfıra cabuk durduran bi sistem gerekli :)
ömer kimse yazdımı bilimiyorum ama lastikler ne durumda?? eski bitik lastiklerimde istisnasız her ani frende devreya giren absden kış lastikleri sonrası eser yok... hatta bi ara şüphelenip saçma bi şekilde abandımda öyle devreye girdi ,,,, lastik durumu da çok farkettiriyor yani
Ahmetim 1. sayfada lastik bilgilerim yazıyor ondan oldugunu sanmıyorum ;)
dragstar
05-03-2010, 22:12
o zmn komple vti ın frenlerini al tak bence
sen guzel bı disk al sıfır onu kullan eger fren balataların yenıyse guzel eskıyse eger ebc yada orjinal nisin al kullan gayet farkını goruceksın bırde fren yaparken motor frenı olayını kullanmaya onem goster ...
disklerim ve balatalarım yeni sıfır sayılır neredeyse.
motor freni olabildiğince yapmaya calısıyorum debriyajla birlikte frene asılmak pek adetim değil ama vites küçültme olayını o an yapamıyorum :(
o zmn senın arabaya yapıcagın pek bısey yok ama bı fren hortumlarını bı kontrol ettır yada sen kendın kontrol et frene basınca balon yada sısme yapıyormu yapıyorsa eger balatana gıden hıdrolık saglam basınc yapamadıgından balatan dısk yuzeyıne tam baskı yapamıyodur.kontrol etmekte fayda var hıdrolık zamanla ozelıgını yıtırır akıskanlık olayını tam yapamaz onuda deneyebılırsın.ama motor frenı bnce en saglıklısı ama bazen ınsanın onu bıle yapıcak zamanı durumu olmuyor tabıkıde
enginman01
09-03-2010, 20:42
arkdasım yenı bır denenmıs projenın pesındeyım ben ıntegraya yapılmıs bahsettıgım sey megane 2 dısklerı crv kalıper balata ve fren merkezlerıyle yapılan bı ıslemmıs onu ogrenmeye calısıyorum suan ogrendıgım an paylasacam sızlerle en buyuk problemımız durmak zaten gecen bende 220 ıle 403 un arkasına patlıyordum lastıklerım balata ve dısklerımde sıfır honda frene basınca hızlanıyor sankı anlamıs deılım abs hep devrede zaten ıgrenc bısey gecen allah korudu bır anne ıle cocugu bıcıyordum sehır ıcınde bastım ama nafıle anne ıle cocugun arasından gectım bırde cukura dustum allahtan komple konı var alltta yoksa kıcım basımda bır tarafa gıderdı frene basınca amartısorumde patlardı yanı allah korudu bu dıslı temızleme olayını bende yapacam ınsallah ıse yarar
onurakbas
09-04-2014, 00:30
Civic'lerdeki sorun disk balata problemi değil malesef. Tamamen abs sisteminin amatörlüğü. Abs devreye girdiği an araba turboya geçiyor sanki :) tek iyileştirme yöntemi olabildiğince iyi lastik kullanmak. Dişli temizleme konusuda çok mantıklı zaten sorun ya o dişli okuyucuda ya da abs yazılımında bir açıldımı sürekli çalışıyor meret. Varsa abs sistemine yapılacak bir modifikasyon tüm sorunu çözebilir..
sercanavcı
09-04-2014, 08:05
10 ay öncesine kadar toyo proxes kullanıyodum bu dertten çok çektim daha sonra mıchelin exalto pe2 taktım 195/50/15 baya farketti şmdi eskisi gibi degil istedigim gibi duruyor erken absye girme gibi bi durum yok bilmiyorum lastikle ne kadar alakası vardır ama degistirdikten sonra rahat ettim
10 ay öncesine kadar toyo proxes kullanıyodum bu dertten çok çektim daha sonra mıchelin exalto pe2 taktım 195/50/15 baya farketti şmdi eskisi gibi degil istedigim gibi duruyor erken absye girme gibi bi durum yok bilmiyorum lastikle ne kadar alakası vardır ama degistirdikten sonra rahat ettim
Lastik ile direk alakası var bu olayın. Lastik kötü ise tutunmuyorsa kızaklama meyilli ise ABS devreye girer.
hasan genç
16-04-2014, 16:32
iyilik yaramıyor kimseye !
4 sene onceki olaydı ama :)
hasan genç
16-04-2014, 17:09
[QUOTE=Berkan;7426294]4 sene onceki olaydı ama :)[/QUOT
tamam arkadaşım şimdi topiği siliyorum yazanda kabahat. kusura bakma
MehmetOrkun
17-04-2014, 08:08
Biz yararlanabilirdik :(
Tiger_VTi
30-08-2014, 11:51
arkadaşlar ben de çok çekiyorum bu abs olayından. abs rolesini sökmeden kalıcı bi sonuca ulaşabilen var mı? (araç vti)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.