Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Focus için turbo hakkında



Y.Emre
06-03-2010, 18:43
Selamlar öncelikle focus 1e turbo uygulaması yapılabilirmi ne gibi zorluklar çıkar?
bu arada aracın orjinal motoru 1.6 rektifiyeyle 2.0 a çıkartılıp forget piston kol vs kullanımında kaç psi'a kadar çıkılabilir yada Türkiyede mümkünmü (parça temini vs..) önceden bi bilgi almak için açtım konuyu yapılabilir bile olsa en erken 1yıla yakın bi zaman geçer projeye başlamama ama ufak ufak araştırmalar yapmak istedim..

maxpower
06-03-2010, 19:07
hevesini kırmak gibi olmasın ama olmayacak işler söylüyorsun

önü açık bir araç al onla uğraş. turbolamaya kesin karar verdiysende orj 2lt focus al onu turbola. ama dediğim gibi gereksiz macera olur

OmerRS
06-03-2010, 19:40
Selamlar öncelikle focus 1e turbo uygulaması yapılabilirmi ne gibi zorluklar çıkar?
bu arada aracın orjinal motoru 1.6 rektifiyeyle 2.0 a çıkartılıp forget piston kol vs kullanımında kaç psi'a kadar çıkılabilir yada Türkiyede mümkünmü (parça temini vs..) önceden bi bilgi almak için açtım konuyu yapılabilir bile olsa en erken 1yıla yakın bi zaman geçer projeye başlamama ama ufak ufak araştırmalar yapmak istedim..

1.6 motoru 2.0 yapamazsın öncelikle. 1.6 ile 2.0 farklı makineler.

2.0 sport trend alırsan turbolaması daha kolay. Bir sürü parçasını bulursun. Yapılmış örnekleri incele hem ingilterede hemde amerikada bol bol mevcut.

1.6 için pek bişi bulamazsın turbo için.

ruudvan
06-03-2010, 20:15
bı tane turbolandı ama motoru ne bılmıyorum ne kullandılar vs ama guzel yurudugunu duydum.

merruse
06-03-2010, 20:20
Elbet yapılır. Eğer doğru şekilde ararsan bol miktarda parçada var. Aslında parçadan ne kastettiğini bilmiyorum ama çoğu şeye ihtiyacında yok zaten. Amacın 300-500 hp falan turbo vteclerle üre yarıştırmak falan değilse 150-200 hp arasındaki güçlerde sorunsuz kullanabilirsin.

Bu arada 1.6 motoru 2.0 yaparsın elbet ama rektifiye ile değil swap ile. Zaten o motoru honlama ile falan 2.0 a çıkartacam diye uğraşan adam salakoğlu salaktır. 2.0 zetec komple motorları 3500 liraya falan satıyorlardı geçen sene.

turbo16
06-03-2010, 21:18
bence yapılmalı kendi kategorisinde en iyi yol ve frene sahip bi araba
swap bence st motoru konulabilir

Y.Emre
07-03-2010, 09:20
hevesini kırmak gibi olmasın ama olmayacak işler söylüyorsun

önü açık bir araç al onla uğraş. turbolamaya kesin karar verdiysende orj 2lt focus al onu turbola. ama dediğim gibi gereksiz macera olur

aslında bu işin zor oldugunun farkındayım ama biraz daha özel bi araç ortaya çıkartmakta istiyorum ve focus daha önce bu yönden pek kullanılmamış bi araç..


1.6 motoru 2.0 yapamazsın öncelikle. 1.6 ile 2.0 farklı makineler.

2.0 sport trend alırsan turbolaması daha kolay. Bir sürü parçasını bulursun. Yapılmış örnekleri incele hem ingilterede hemde amerikada bol bol mevcut.

1.6 için pek bişi bulamazsın turbo için.


Elbet yapılır. Eğer doğru şekilde ararsan bol miktarda parçada var. Aslında parçadan ne kastettiğini bilmiyorum ama çoğu şeye ihtiyacında yok zaten. Amacın 300-500 hp falan turbo vteclerle üre yarıştırmak falan değilse 150-200 hp arasındaki güçlerde sorunsuz kullanabilirsin.

Bu arada 1.6 motoru 2.0 yaparsın elbet ama rektifiye ile değil swap ile. Zaten o motoru honlama ile falan 2.0 a çıkartacam diye uğraşan adam salakoğlu salaktır. 2.0 zetec komple motorları 3500 liraya falan satıyorlardı geçen sene.


3500 lira gibi bi paradan çok daha fazla olduğunu sandığım için öyle demiştim. o zaman tabiki swap.. :D
swaptan sonra 150-200 hpler için piston kol krank vs değişmesi gerekirmi?
yada +250 hp'lere ulaşmak için alt yapıda neleri değiştirmek gerekir?
zaman bol olucak acelemde yok gereken herşeyi tamamladıktan sonra projeye girmek istiyorum proje bitimindede oldukça sağlam yürüyen bi araba olsun istiyorum..

ahmet3425
07-03-2010, 11:46
aslında bu işin zor oldugunun farkındayım ama biraz daha özel bi araç ortaya çıkartmakta istiyorum ve focus daha önce bu yönden pek kullanılmamış bi araç..






3500 lira gibi bi paradan çok daha fazla olduğunu sandığım için öyle demiştim. o zaman tabiki swap.. :D
swaptan sonra 150-200 hpler için piston kol krank vs değişmesi gerekirmi?
yada +250 hp'lere ulaşmak için alt yapıda neleri değiştirmek gerekir?
zaman bol olucak acelemde yok gereken herşeyi tamamladıktan sonra projeye girmek istiyorum proje bitimindede oldukça sağlam yürüyen bi araba olsun istiyorum..

2.0 zetec motora 150 200 beygirlerde birsey olmaz pistona kola gerek yok sadece segmanlarn durumu kotuyse onları değistirmen kafi 0.6 barda sorunsuz yurursun...

ygtrn
07-03-2010, 12:53
git ankara ostime yada istanbulda artık nereden temin eilirse bilmiyorum volvo s80 s60 s40 ların cıkma motorlarından al, tabi t5 yada t4 olanlarından... bu motorlar focus st ve focus rs lerde kullanılan motorlardır, aşırı sağlam ve uzun ömürlüdürler, orjinal beyini bilmem ama farklı bi beyinle istediğini yaparsın diye düşünüyorum.
bu motorlardan braz bahsedeyim...

t4 herhangibir ford ta kullanılmamıştır eski kasa s40 t4 te bulunur
t5 motorlar ise s60 ve s80de bulunur en küçüğü 2.0 en büyüğü 2.5 olmak üzere farklı hacimlere sahiptirler.
focus st ve focus rs te kullanılan 2.5 lik t5 lerdir.
rs te 300 st de ise 230 hp güce sahiptpr
volvo s80 t5 de 2.0 t5 motor bulunur 225 hp güce sahiptir
volvo s60 ise 2.3 250hp, 2.4 260hp, 2.5 230hp güce sahip t5 motorlar kullanır

not:t5 motorlar 5 silindirlidir t4 ise 4 silindir

ayrıca bu motorları çok komik rakamlara temin edebileceğini düşünüyorum

ygtrn
07-03-2010, 14:51
birşey daha eklemek isterim, gerekli parçalar bulunursa bu motorlar cuk diye focusa oturur diye düşünüyorum, custom işlere gerek kalmayabilir... tabi şanzıman olayını bilemem

Y.Emre
08-03-2010, 08:05
Eger pistona kola gerek olmadan 150 200hplere dayanabiliyorsa piston kol gibi ekstralarla nerelere çıkabilir? aslen içimden geçen gúçler +250 300 :D söylemeye utandım aslen biraz çokmu uçuk bi rakam diye :D
şöyle sorayım 2.0zetec ile +250 +300hp için gereken setup kaba taslak nasıl bışey olmalı? şımdiden teşekkürler..

merruse
08-03-2010, 08:58
Cuk diye oturacak tek motor focus 2.0 sport trendlerin motoru. Kaldıki onda da şanzıman falan değişecek ama motor kulağından aksına kadar herşeyi standart olur. Arkadaşın arabası 2004 model. Dolayısı ile eski kasa focus. O motor kabinin içine ne yaparsanız yapın 5 silindirli motoru sığdıramazsınız.

Eski kasa focusların RS leri 2.0 turbo ve volvo motoru ile alakası yok. Onlarda 220 hp idi.
Eski kasalarda ST hiçbir zaman 230 hp olmadı. En baba focus1 ST bile 170 hp. 130 luk motorla şanzıman kapak ve yönetim sistemi farkları var. Daha doğrusu ST motor ile standart 2.0 arasındaki tek benzerlik blokları.

Ezbere iş yapmaya gerek yok. Alınır bi sıfır 2.0 focus sport trend motoru, şanzıman ve akslar değiştirilir, standalone takılıp araba yürütülür. Ondan sonra herne istiyorsanız yapmaya başlarsınız. Turbo istiyorsan forged pistonu kolu var. SC istiyorsan kit dahi var. Turbo kitleride var halihazırda..

Şunu da ekleyeyim, eğer arabanıza aşık değilseniz bunlarla uğraşmaya falan hiç gerek yok. Satın arabayı 2.0 sport trend alın, motoru cartı curtu üstünde gelsin. 1.6 lar 2.0 lardan daha fazla para ettiği düşünülürse aradaki farka turbonun epey bir işi çözülür..

jetlag
08-03-2010, 09:51
http://lmgtfy.com/?q=focus+turbo+400+hp+zetec

RC'ON
08-03-2010, 10:40
şahsen,turbolamaktansa 2.0 ' ını almayı tercih ederdim,ve zamanı geldiğinde onunla uğraşırdım,ama sizin keyfiniz sonucta,kolaylar gelsin

Y.Emre
08-03-2010, 16:19
Cuk diye oturacak tek motor focus 2.0 sport trendlerin motoru. Kaldıki onda da şanzıman falan değişecek ama motor kulağından aksına kadar herşeyi standart olur. Arkadaşın arabası 2004 model. Dolayısı ile eski kasa focus. O motor kabinin içine ne yaparsanız yapın 5 silindirli motoru sığdıramazsınız.

Eski kasa focusların RS leri 2.0 turbo ve volvo motoru ile alakası yok. Onlarda 220 hp idi.
Eski kasalarda ST hiçbir zaman 230 hp olmadı. En baba focus1 ST bile 170 hp. 130 luk motorla şanzıman kapak ve yönetim sistemi farkları var. Daha doğrusu ST motor ile standart 2.0 arasındaki tek benzerlik blokları.

Ezbere iş yapmaya gerek yok. Alınır bi sıfır 2.0 focus sport trend motoru, şanzıman ve akslar değiştirilir, standalone takılıp araba yürütülür. Ondan sonra herne istiyorsanız yapmaya başlarsınız. Turbo istiyorsan forged pistonu kolu var. SC istiyorsan kit dahi var. Turbo kitleride var halihazırda..

Şunu da ekleyeyim, eğer arabanıza aşık değilseniz bunlarla uğraşmaya falan hiç gerek yok. Satın arabayı 2.0 sport trend alın, motoru cartı curtu üstünde gelsin. 1.6 lar 2.0 lardan daha fazla para ettiği düşünülürse aradaki farka turbonun epey bir işi çözülür..

aslında haklısınız 1.6ların piyasa değeri daha yüksek olduğundan turboyla ilgili epey sorun çözülebilir.
ancak araç benim için çok özel..
öncelikli iş 2.0 bi motor almak o zaman motor turbo yada kitler vs için fiyat araştırması yapabileceğim adresler varmı bildiğiniz ?
sağlıklı olarak forged piston kolla kaç hplere çıkabılırım bu konuda bi türlü kesin birşey söyleyen olmadı :( :)


şahsen,turbolamaktansa 2.0 ' ını almayı tercih ederdim,ve zamanı geldiğinde onunla uğraşırdım,ama sizin keyfiniz sonucta,kolaylar gelsin

mantıklı düşünüldüğünde yerden göğe haklısınız.. ama araç benim için çok özel..
4yıldır sadece bu proje için tutuluyor.. :)
http://techturkey.com/forum/showthread.php?t=48703burdan turbolamak istediğim aracın resimlerinede ulaşabilirsiniz..

ygtrn
09-03-2010, 00:45
http://www.fordeumicrosites.com/en-gb/focusst/flash.htm
http://focusst.net/
http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?t=ford%20focus%20st
volvo motorlarıyla ilgili inceleyin

kafan atma tutma yok bizde, ford motoru volvodan aldı diyorsak öyledir ;)

ygtrn
09-03-2010, 00:46
tabi şimdi farkına vardım focus 1 den bahsediyormuşsunuz bununla ilgili bişey diyemem ama focus 2. de bu motoru kullanabilirsiniz

BlackEmperor
09-03-2010, 11:56
bursadan tanıdığım 2 kişi var focus turbolayan detay istiyorsan bi ara bilgi alırım.

Y.Emre
10-03-2010, 15:57
valla çok iyi olur öyle acil falan değil ama benim için önemli ve en kısa zamanda bi liste yapıp gerekli hazırlıkları yapmak istiyorum.

erayakar
10-03-2010, 16:13
motrları bilmem ama volvonun filitreleri..yağ mazot ve hava filitreleri fortlarla aynısı..

Sierra Rs
10-03-2010, 16:38
motrları bilmem ama volvonun filitreleri..yağ mazot ve hava filitreleri fortlarla aynısı..

focus 2 tdci icin gecerli o dediklerin..

BlackEmperor
10-03-2010, 21:26
valla çok iyi olur öyle acil falan değil ama benim için önemli ve en kısa zamanda bi liste yapıp gerekli hazırlıkları yapmak istiyorum.

musait bi zamanda gerekenleri yazarım :) olmaz diyenlere bakma ,sadece zaman alır...

palamut
10-03-2010, 21:39
elimde volvo s60t5 dolu motoru ve kapağı var forged piston koluda var ilgilenirsen daha önce uğraştım bu motorlarla güzel sonuçlar alabilirsin

semprimena
10-03-2010, 21:49
Bu proje için istanbulda oktaykanpower la görüşün teli 0212 285 10 63 ve maddi bir erozyona hazır olun. Kolay gelsin

merruse
10-03-2010, 22:38
kafan atma tutma yok bizde, ford motoru volvodan aldı diyorsak öyledir ;)

Demekki neymiş? Önce okumak sonra yazmak lazımmış.

Hasford'ta 2.0 motorlar var. İlle bızıklayacağım diyorsanız önce motoru değiştirin onun üzerine forgedte bulursunuz ST170 kapak takıp RS manifoldu ile turboda takarsınız. Her bi haltını bulabilir hale gelirsiniz. Madem hedef 300 hp 1.6 motorla uğraşmak gereksiz.

Y.Emre
11-03-2010, 15:23
musait bi zamanda gerekenleri yazarım :) olmaz diyenlere bakma ,sadece zaman alır...

şimdiden teşekkür ederim..
zaman bol.. :D önce birde maddi sarsılmaya hazırlanırsam tamamdır :D


elimde volvo s60t5 dolu motoru ve kapağı var forged piston koluda var ilgilenirsen daha önce uğraştım bu motorlarla güzel sonuçlar alabilirsin

sanırım 5 silindirli bi motor bahsettiğiniz benim bahsettiğim araç focus 1 sizin bahsettiğiniz focus 2 onun Rs i 5silindirli volvo motoru focus 1e 5silindirli bir motorun sığacagını sanmıyorum :) teşekkürler yinede


Bu proje için istanbulda oktaykanpower la görüşün teli 0212 285 10 63 ve maddi bir erozyona hazır olun. Kolay gelsin

teşekkürler :) farkındayım öyle bi erozyona uğrayacağımın önceden kabataslakta olsa bi listeyle ufak ufak gerekli motor parçalarını alıp yükü parça parça kaldırmak istiyorum :D


Demekki neymiş? Önce okumak sonra yazmak lazımmış.

Hasford'ta 2.0 motorlar var. İlle bızıklayacağım diyorsanız önce motoru değiştirin onun üzerine forgedte bulursunuz ST170 kapak takıp RS manifoldu ile turboda takarsınız. Her bi haltını bulabilir hale gelirsiniz. Madem hedef 300 hp 1.6 motorla uğraşmak gereksiz.
haklısınız 2.0 motor fiyatlarını duyduktan sonra zaten 1.6yı 2.0a yükseltme fikrinden tamamen vazgeçtim :)

bu arada herkese ilgisi için çok teşekürler..

focus musty35
11-03-2010, 15:48
sahıbındem comda bır adet supercharge takılmıs mevcut 25000 tl ıstıyor bı danıs ıstersen ona ama turbo en ıyısı benım tahmınım sadece motor ıcın tum parcalar 7000 8000 arasın bırseye cok ıı bırsy cıkar rotaya

Y.Emre
11-03-2010, 15:54
araç hazırda zaten bu yaz ilk iş için yol tutuş için yay amortisör vs uygulanacak sadece motor ve güvenlik için fren sistemi vs kalıcak.