PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : K20a2 ufak tefek kafama takılan sorular



seko
06-03-2010, 22:02
Dün aksamdan sonra araca biraz daha ilgi gostereyim diyorum zira beni hic mahcup etmedi hemen hemen hic ilgilenmedigim halde.
*Mobil 10-60 a acil gecis yaptım Motul 5-30 u araba icince tekrar edge yada muadili ustu bir yaga gecmemi onerirmisiniz ?
*NGK bkr8... bujiler araba gezip duruyor uzerinde sanırım fabrika cıkıs bujileri var halen durumları hakkında haberim yok degisim sonucu artı eksi bir fark olurmu ?
Buji icin yine orj. 180 tl sanırım servis fiyatı onerirsiniz yoksa bkr8 ler OK midir.
* cok sukur vites gecisleri sorunsuz ama yinede corsport bushing set onerirmisiniz sanzımanı koruma amaclı olarak ?
*biraz sehir efsanesi birazda kendi kuruntum ama 2-3-4 teki yuruyusunden memnunum fakat 5 ve 6 da arac sanki cok iyi degil lastiklere bir kontrol rot balans sonrası bir duzce yapıp gelsem 200+ bir faydası olurmu ozellikle 5.vites belirleyici ***** dynoyada 5. viteste cıkıyoruz.
*aem cai,toda headers ,greddy catback ten sonra aem wide band ile surekli afr okumam gerekirmi stock beyin ile yururken izlemem yada mudahele etmem gerekirmi?
*zincir uzamansı ve performans dususunden bahsediliyor aracım ile son 1000 km dir performanslı kullanıyorum zincir uzaması stock beyin 8200 devir maks. ile olabilecek birseymi yoksa kpro ile saptırılmıs araclardamı daha cok sık karsılasılan bir durum , eger uzama var ise ayar sonrası bir degisim artı yonde gozlenebilirmi?
Simdilik bu kadar aklıma geldikce eklerim akla mantıga garip sorular olarak gelebilir bilen arkadaslar tecrubelerini paylasırsa sevinirim:icon_tup:

STP
06-03-2010, 22:10
*biraz sehir efsanesi birazda kendi kuruntum ama 2-3-4 teki yuruyusunden memnunum fakat 5 ve 6 da arac sanki cok iyi degil lastiklere bir kontrol rot balans sonrası bir duzce yapıp gelsem 200+ bir faydası olurmu ozellikle 5.vites belirleyici ***** dynoyada 5. viteste cıkıyoruz.


sehır efsanesı oylemı :) 200+ uzun yolu sana kım soyledı :)

seko
06-03-2010, 22:18
*biraz sehir efsanesi birazda kendi kuruntum ama 2-3-4 teki yuruyusunden memnunum fakat 5 ve 6 da arac sanki cok iyi degil lastiklere bir kontrol rot balans sonrası bir duzce yapıp gelsem 200+ bir faydası olurmu ozellikle 5.vites belirleyici ***** dynoyada 5. viteste cıkıyoruz.


sehır efsanesı oylemı :) 200+ uzun yolu sana kım soyledı :)

İlk senden duydum sonra biraz arastırdım simdi yuksek hızda uzun yol yapacaz diye sehit dusmekte var:)
Neyse polemik olmasın sadece tek baslıga takılmayalım :icon_tup:

Tolga-R
06-03-2010, 23:56
kpro al...

seko
07-03-2010, 10:42
kpro al...

o zaman tez vakitte kpro lu bir arac ile denemem lazım :D
intake gelsin monte olsun kpro sanırım skukn2 emme ile birlikte olur oncesinde bir wideband takayım hazırlık olarak :icon_tup:
cuma sanki senin aracı gordum siyah kaputlu kırmızı ep3 vardı hayırlı olsun kazasız belasız:icon_tup:

tool
07-03-2010, 10:51
kpro vs yokken wideband ne ise yariyacak, fakirse 5. enjektor falanmi takicaksiniz?

TaGo
07-03-2010, 10:56
Bence wideband bir araca filtreden bile önce takılması gerekn bir parça. Türkiyede malesef herkes arkadaşından duyduğunu aracına takıyor. Araç aslında poziif değil negtife bile gitse güç aldım sanıo. En güzel ayar için hep widebanda bakmazmıyız. Biz honda kadar akıllı araçlarla uğraşamıoruz, ancak wideband sayesinde hava filtresi seçimine yada regülatör pompa değişimine dahi gidebilioruz. Çünkü eşdeğer başka araçlarla kıyas yapma şansı var logları.

tool
07-03-2010, 11:07
Bence wideband bir araca filtreden bile önce takılması gerekn bir parça. Türkiyede malesef herkes arkadaşından duyduğunu aracına takıyor. Araç aslında poziif değil negtife bile gitse güç aldım sanıo. En güzel ayar için hep widebanda bakmazmıyız. Biz honda kadar akıllı araçlarla uğraşamıoruz, ancak wideband sayesinde hava filtresi seçimine yada regülatör pompa değişimine dahi gidebilioruz. Çünkü eşdeğer başka araçlarla kıyas yapma şansı var logları.

kuru wideband ile ems veya piggyback olmadan neye mudahele edilecek peki?
araba bc header sonrasi fakire kaliyor diye oemmi takicak :)

Eray Yümsel
07-03-2010, 11:09
müdahale etmekmi gerekiyo fakir-zengin olduğunu görür gazlamaz işte hıı bi problem var der

fatiii
07-03-2010, 11:12
bi safc yeterli olur sanırım zengin fakir konusunda

TaGo
07-03-2010, 11:16
kuru wideband ile ems veya piggyback olmadan neye mudahele edilecek peki?
araba bc header sonrasi fakire kaliyor diye oemmi takicak :)

diorum ya honda akıllı varlık. Biz bukadar beyinden mudahale edilebilir araçlar kullanmıoruz. Ancak biz napıoruz bakıoz fakirmi regülatörden ayar ver, zenginmi filtreyi daha soğuk ve yoğun çekebilcek yere koy. vsvs.

Herşey imkanlar dahilinde.

Ancak hep sölerim ilk mod parçası bence afr okuyucudur. Çünkü çoğu kişi lambda sensörü bozuk onu dahi bilmio, para harcayıp duruo. Ben arkadaşımla aynı parçaları taktım ama benimki öyle gitmio dio. Yani bişeyleri tahmin etmektense neyin ne olduğunu, hangi parçanın nasıl etkidiğini anlamak için gözlük (wideband) takmak şart ;)

tool
07-03-2010, 11:17
müdahale etmekmi gerekiyo fakir-zengin olduğunu görür gazlamaz işte hıı bi problem var der

wideband yerine knock gostergesi koyalim daha mantikli?

tool
07-03-2010, 11:19
diorum ya honda akıllı varlık. Biz bukadar beyinden mudahale edilebilir araçlar kullanmıoruz. Ancak biz napıoruz bakıoz fakirmi regülatörden ayar ver, zenginmi filtreyi daha soğuk ve yoğun çekebilcek yere koy. vsvs.

Herşey imkanlar dahilinde.

Ancak hep sölerim ilk mod parçası bence afr okuyucudur. Çünkü çoğu kişi lambda sensörü bozuk onu dahi bilmio, para harcayıp duruo. Ben arkadaşımla aynı parçaları taktım ama benimki öyle gitmio dio. Yani bişeyleri tahmin etmektense neyin ne olduğunu, hangi parçanın nasıl etkidiğini anlamak için gözlük (wideband) takmak şart ;)

verileri okumak guzel ama onlari kontrol altina almak lazim ems gibi :)

Eray Yümsel
07-03-2010, 11:30
wideband yerine knock gostergesi koyalim daha mantikli?

neden daha mantıklı :soru:

tool
07-03-2010, 11:32
neden daha mantıklı :soru:

knock olunca ceker iste ayagini gazdan :)

Eray Yümsel
07-03-2010, 11:49
knock olunca ceker iste ayagini gazdan :)

neden vurdu peki :)

despe
07-03-2010, 11:56
sonuçta hepsi lazım olan parçalar hepsinin olması daha mantıklı. wideband her halukarda lazım ayar esnasında ayardan sonra, neler olduğnu gözlemlemek iyidir insanın kafasında kuşku kalmaz :D

knock ta gerekli bence, az benzin çok benzin den ziyade iyi benzin kötü benzinde olabilir :)

atmosferik araçlarda nekadar gereklidir tartışılır ama, egt de lazım olabilir. silencer takılı iken egt farkı oluşabilir.

yani imkan varsa hepsini uygulamak lazım :D

tool
07-03-2010, 12:11
neden vurdu peki :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Engine_knocking

Eray Yümsel
07-03-2010, 13:37
http://en.wikipedia.org/wiki/Engine_knocking

diyorumki knock sensörü anlatırmısın ne işe yarar kaynak vermene gerek yok google a yazmayı bende biliyorum wide band da zengin fakir görüyosun basmıyosun diyosunki hmmmm araba zengin de demekki hava yetmiyo ona göre işlem yaparsın cai yaparsın bişi yaparsın peki knock sensör avans vurduğunu gösteriyo eywallah ta neden vurdugunuda gösteriyomu ?

tool
07-03-2010, 13:49
diyorumki knock sensörü anlatırmısın ne işe yarar kaynak vermene gerek yok google a yazmayı bende biliyorum wide band da zengin fakir görüyosun basmıyosun diyosunki hmmmm araba zengin de demekki hava yetmiyo ona göre işlem yaparsın cai yaparsın bişi yaparsın peki knock sensör avans vurduğunu gösteriyo eywallah ta neden vurdugunuda gösteriyomu ?

neden vurdugunu anlatiyor linkin ordaki icerikte,
ems vs olmadan olaya tam mudahele olmaz, zengine ceken cai fakire ceken header icin olayin yolu sistemi kontrol altinda tutmak; sendeki megasquirt gibi...

wideband'de gormenin manasi yok mudahele etmedikce diyorum :)

Eray Yümsel
07-03-2010, 13:52
konumuz müdahale etmek değil beyinsiz ems ms siz bir sisteme wideband bağlanmaktan bahsediyoruz ama ona bakarsan Kpro taksın al sana knock sensör :) benım dediğim sadece knock sensör işe yaramaz onun yerine wideband takmak daha mantıklı ilerde zaten k-pro taktığında görücek ney nerden vurmuş yanlışmıyım ?

_muhaRRem
07-03-2010, 14:09
K-pro ile birlikte widebandı taktım ben.. Wideband sensoru bozulmuştu bi aralar,bozulduğunda bir kere bile gazlamadım..Wideband hayat kurtarır :)

tool
07-03-2010, 14:28
konumuz müdahale etmek değil beyinsiz ems ms siz bir sisteme wideband bağlanmaktan bahsediyoruz ama ona bakarsan Kpro taksın al sana knock sensör :) benım dediğim sadece knock sensör işe yaramaz onun yerine wideband takmak daha mantıklı ilerde zaten k-pro taktığında görücek ney nerden vurmuş yanlışmıyım ?

alan denesin ozaman :)

vayic
07-03-2010, 17:07
Dün aksamdan sonra araca biraz daha ilgi gostermeyim diyorum zira beni hic mahcup etmedi hemen hemen hic ilgilenmedim halde.
*Mobil 10-60 a acil gecis yaptım Motul 5-30 u araba icince tekrar edge yada muadili ustu bir yaga gecmemi onerirmisiniz ?
*NGK bkr8... bujiler araba gezip duruyor uzerinde sanırım fabrika cıkıs bujileri var halen durumları hakkında haberim yok degisim sonucu artı eksi bir fark olurmu ?
Buji icin yine orj. 180 tl sanırım servis fiyatı onerirsiniz yoksa bkr8 ler OK midir.
* cok sukur vites gecisleri sorunsuz ama yinede corsport bushing set onerirmisiniz sanzımanı koruma amaclı olarak ?
*biraz sehir efsanesi birazda kendi kuruntum ama 2-3-4 teki yuruyusunden memnunum fakat 5 ve 6 da arac sanki cok iyi degil lastiklere bir kontrol rot balans sonrası bir duzce yapıp gelsem 200+ bir faydası olurmu ozellikle 5.vites belirleyici ***** dynoyada 5. viteste cıkıyoruz.
*aem cai,toda headers ,greddy catback ten sonra aem wide band ile surekli afr okumam gerekirmi stock beyin ile yururken izlemem yada mudahele etmem gerekirmi?
*zincir uzamansı ve performans dususunden bahsediliyor aracım ile son 1000 km dir performanslı kullanıyorum zincir uzaması stock beyin 8200 devir maks. ile olabilecek birseymi yoksa kpro ile saptırılmıs araclardamı daha cok sık karsılasılan bir durum , eger uzama var ise ayar sonrası bir degisim artı yonde gozlenebilirmi?
Simdilik bu kadar aklıma geldikce eklerim akla mantıga garip sorular olarak gelebilir bilen arkadaslar tecrubelerini paylasırsa sevinirim:icon_tup:

*Ben castrol 0-30 kullanıyordum k-pro yokkken çok da memnundum tavsiye ederim..
*Buji olarak bkr7eix kullanmak daha mantıklı sanırım gerçi ben k-pro yu söktükten sonra bir süre bkr8 le devam etmiştim sorun olucağını sanmam..
*Bushing kite gerek yok bence zaten k-prosuz, sanzumana zarar vermek çok kolay değil çok fazla kalkış yapıp 1-2 yapmıyorsan..
*rot-balans-200+ hız konusunda net bir bilgim ya da tecrübem yok yanıltmış olmıyım..
*aem cai,toda headers ,greddy catback ile afr yi devamlı okuman gerekmez sorun olucağını sanmıyorum olsa da zaten arıza ışığı yakar sensor arıza vb. gibi durumlarda.. ama yeni filtre-eski filtre farkını görmek istiyorsan tanıdık k-prolu biri varsa filtre oncesi ve sonrası 5 er dk. ödünç alıp log alarak karşılaştırma yapabilirsin...
*Zincirin senin km lerinde büyük ihtimalle uzamamıştır ama kontrol ettirmekte fayda var.. Ayışığı Honda İbrahim Usta yı tavsiye ederim, ben mekanik hemen hemen her işimi ona yaptırıyorduım.. Eğer uzamışsa ayarlanmıyor değişiyor bu arada...

chiefkadir
07-03-2010, 17:16
Bujide Ngk IFR7G-11KS ;)

16v
07-03-2010, 18:40
Mobil 10-60 yag yakan arabalar ıcın uretıldı fosfor agırlıklı bır yag diye biliyorum.Eski ve motoru sorunu araçlara uygulanıyor....

seko
07-03-2010, 20:09
*Ben castrol 0-30 kullanıyordum k-pro yokkken çok da memnundum tavsiye ederim..
*Buji olarak bkr7eix kullanmak daha mantıklı sanırım gerçi ben k-pro yu söktükten sonra bir süre bkr8 le devam etmiştim sorun olucağını sanmam..
*Bushing kite gerek yok bence zaten k-prosuz, sanzumana zarar vermek çok kolay değil çok fazla kalkış yapıp 1-2 yapmıyorsan..
*rot-balans-200+ hız konusunda net bir bilgim ya da tecrübem yok yanıltmış olmıyım..
*aem cai,toda headers ,greddy catback ile afr yi devamlı okuman gerekmez sorun olucağını sanmıyorum olsa da zaten arıza ışığı yakar sensor arıza vb. gibi durumlarda.. ama yeni filtre-eski filtre farkını görmek istiyorsan tanıdık k-prolu biri varsa filtre oncesi ve sonrası 5 er dk. ödünç alıp log alarak karşılaştırma yapabilirsin...
*Zincirin senin km lerinde büyük ihtimalle uzamamıştır ama kontrol ettirmekte fayda var.. Ayışığı Honda İbrahim Usta yı tavsiye ederim, ben mekanik hemen hemen her işimi ona yaptırıyorduım.. Eğer uzamışsa ayarlanmıyor değişiyor bu arada...

Eyvallah..
*0-30 a gececegim ama sıksık eklemem ve kontrol etmem gerekecek ciddi eksiltiyor.
*1-2 pek basmam zaten sevmemde..
*50,5K km yinede zincire bir baktıracagım.
*PW JDM intake velocity stack buyuk kafa ve sol far sokuk kaç kpa cekecem tork nasıl ne kadar fark edecek merak ediyorum.

vayic
07-03-2010, 20:55
aslında kpa dan ziyade sıcaklığa bakmak lazım.. mesela benim orjinal intake hortumun ucuna taktığım filtre gruppem kadar hava çekiodu ama çok ısınıyordu tabi.. bu arada aklıma geldi obd kablosu alarak kpa, çekilen havanın sıcaklığı gibi değerlere bakabiliyorsun sanırım...

seko
07-03-2010, 21:07
aslında kpa dan ziyade sıcaklığa bakmak lazım.. mesela benim orjinal intake hortumun ucuna taktığım filtre gruppem kadar hava çekiodu ama çok ısınıyordu tabi.. bu arada aklıma geldi obd kablosu alarak kpa, çekilen havanın sıcaklığı gibi değerlere bakabiliyorsun sanırım...

nerden nasıl okuyor degerleri kafam basmadı:)
eski kalibrasyonların duruyormu bu hondata??

vayic
07-03-2010, 21:48
obd kablosu aldığında yanında bir cd oluyor zaten cd deki programı laptop a yüklüyorsun, kablo yardımıyla(direksiyonun alt tarafında arıza tespit cihanızınında baglandığı yerden takılıyor) laptop tan arabaya bağlanıp k-pro gibi bakabiliyorsun diye biliyorum ama müdahale edemiyorsun tabi... kalibrasyonlar formatta gitti ama muharrem de olabilir bi sor istersen..

Schumi
07-03-2010, 22:09
EP3 TypeR üstünde OBD2 standartına uyumlu socket var mı?

seko
07-03-2010, 22:37
obd kablosu aldığında yanında bir cd oluyor zaten cd deki programı laptop a yüklüyorsun, kablo yardımıyla(direksiyonun alt tarafında arıza tespit cihanızınında baglandığı yerden takılıyor) laptop tan arabaya bağlanıp k-pro gibi bakabiliyorsun diye biliyorum ama müdahale edemiyorsun tabi... kalibrasyonlar formatta gitti ama muharrem de olabilir bi sor istersen..

Bir bakacagım cok mantıklı diyorsun :icon_tup:

vayic
07-03-2010, 22:53
EP3 TypeR üstünde OBD2 standartına uyumlu socket var mı?

Ben var diye biliyorum çok emin olmamakla birlikte... Gerçi arıza tespit cihazlarının soketi de obdII değil mi?

seko
07-03-2010, 22:58
yag olayına taktım 5-30motul cok eksilince mobil 10-60 a gectim hemen eksilmesin diye.
rolling sırasında 0-30 cok ince kalmazmı ok rolling altı ustu en cok yarım saat endurance yarısı degil sonucta ama acaba 0-30 edge , 0-50 eneos tarzı yaglarmı yoksa 10-60 edge mobilmi?
dyno ustu testlerdede 0-30 un 10-60 a gore ustunlugu biliniyor kafam iyice karıstı:)
bu arada 10-60 mobil kotu degil gibi:)

_muhaRRem
07-03-2010, 22:59
team vayiç farkıyla sensor takmadan notebooktan afr okumak :)

seko
07-03-2010, 23:02
yagı buldum sanırım:)
http://eneos-turkiye.com/tr/products_detail.asp?proGroupID=28&proGroupSubID=65&productID=182&productName=Eneos%20Premium%20Ultra%200W50

vayic
07-03-2010, 23:13
team vayiç farkıyla sensor takmadan notebooktan afr okumak :)

Hey gidi günler :)

fsunnetci
07-03-2010, 23:18
yağ türüne o kadar kitlenme bence..havalar ısınıyor zaten 10-60 tan şaşma mobil veya castrol her ikiside piyasanın en iyisi...eğer ki 8000-9000 ve üstü çeviriyorsan zaten 10-60 tan başka yağ seçeneğin yoktur:icon_tup:

seko
08-03-2010, 10:15
yağ türüne o kadar kitlenme bence..havalar ısınıyor zaten 10-60 tan şaşma mobil veya castrol her ikiside piyasanın en iyisi...eğer ki 8000-9000 ve üstü çeviriyorsan zaten 10-60 tan başka yağ seçeneğin yoktur:icon_tup:

film tabakasının kopmasını 60 viskozite olmasımı engelliyor ?
10-60 da 10 sıcakkenki viskozite 60 da soguk viskozite diye biliyorum yanlıs isem duzeltin , fabrika 0-30 oneriyor ama stock arac icin 0-50 kullanmak sanki daha mantıklı gibi geldi 10-60 yerine :beuj:

stlegal
08-03-2010, 10:32
film tabakasının kopmasını 60 viskozite olmasımı engelliyor ?
10-60 da 10 sıcakkenki viskozite 60 da soguk viskozite diye biliyorum yanlıs isem duzeltin , fabrika 0-30 oneriyor ama stock arac icin 0-50 kullanmak sanki daha mantıklı gibi geldi 10-60 yerine :beuj:

stock makinaya fabrika önerisine uyun...

Ranthor
08-03-2010, 10:37
10W60 vizkozite yağ
soğukken 10 derece
sıcakken 60 derece yağ gibi davranır

miniks
08-03-2010, 10:48
60.000 km de zincir degiştirirsin şimdi baktırmana gerek yok

gazlama ile alakalı degil zincirin uzaması KM ile alakalı 80.000 den önce uzayanını görmedim

bazısı 100 binden önce uzamıyor

acele etme ona baktırmak için zaten uzamış olsa idi aracın dyno da o beygiri cıkartmazdı kafan rahat olsun

sen 60.000 de hiç kontrol ettirtmeden al zinciri degiştir bir 60.000 daha kafan rahat gazlarsın inşallah

bujiye cok takılmaz 7 8 farketmez tak aldıgın bujiyi gayet farkeder oem bujiden cok daha kaliteli ve daha iyi

8.000rpm
08-03-2010, 10:50
elbette stock beyin varken wideband ' den görünen probleme müdahale edilemez
ama birşeylerin yanlış gittiğini görebilmek (anında müdahale edilemese de) bence önemli bir şey...
bence egt , knock , wideband üçlüsünün stock veya stock'a yakın araçlarda olması faydalıdır , gereksiz veya saçma değildir..

seko
08-03-2010, 10:52
10W60 vizkozite yağ
soğukken 10 derece
sıcakken 60 derece yağ gibi davranır

kulaga garip geliyor ısınınca bir sıvının viskozitesi nasıl artar anlamak zor :icon_wack

seko
08-03-2010, 10:56
elbette stock beyin varken wideband ' den görünen probleme müdahale edilemez
ama birşeylerin yanlış gittiğini görebilmek (anında müdahale edilemese de) bence önemli bir şey...
bence egt , knock , wideband üçlüsünün stock veya stock'a yakın araçlarda olması faydalıdır , gereksiz veya saçma değildir..

şu obd2 kablo satılan yerlerde verilen program ile neler okunuyor fırsat bulursam ona bakacagım :icon_tup: sende bak istersen ;)

miniks
08-03-2010, 10:57
Ya beyler NA aracta afr ye cok takılmayın knock ta aynı şekilde abartı vurmadıgı sürece birşey olmaz

ben NA iken 100 oktanla ayar yapıoduk limit avans limit afr

gazlamaya cıkarken 97 koyuyordum hafif cıtırdıodu cok daha iyi gidiodu

Ranthor
08-03-2010, 11:28
kulaga garip geliyor ısınınca bir sıvının viskozitesi nasıl artar anlamak zor :icon_wack

vizkozite artmıyor , benim cümlemde gibi davranıyor dememin sebebi bu.

50 derece sıcaklıkta 10 derece yağın akışkanlığı 10 birim
120 derece sıcaklıkta 10 derece yağın akışkanlığı 120 birim.

50 derece sıcaklıkta 60 derece yağın akışkanlığı 3 birim
120 derece sıcaklıkta 60 derece yağın akışkanlığı 60 birim.


10W60 ın 10 derece sıcaklıkta akışkanlığı 10 birim 120 derecede sıcaklıkta akışkanlığı 60 birim.

ikisinin de güçlü tarafını almış yani...

Renç
08-03-2010, 11:41
stock ve stocka yakın araçlarda fabrikanın verdiği vizkozite değerlerinden şaşmamaya özen gösterin bence....

bizler tecrübelere ve tavsiyelere göre ezbere iş yaparken, fabrika o motoru üreten olarak değer veriyor:heyoo:

seko
08-03-2010, 11:44
stock ve stocka yakın araçlarda fabrikanın verdiği vizkozite değerlerinden şaşmamaya özen gösterin....

bizler tecrübelere ve tavsiyelere göre ezbere iş yaparken, fabrika o motoru üreten olarak değer veriyor:heyoo:

0-30 u eksiltiyor hemde ciddi olarak sadece guvenlik amaclı 10-60 koyuyoruz.

Ranthor
08-03-2010, 11:48
0-40 denediniz mi?
vizkoziteyi arttırdıkça biraz güç kaybı olur diye düşünüyorum

seko
08-03-2010, 11:51
0-40 denediniz mi?
vizkoziteyi arttırdıkça biraz güç kaybı olur diye düşünüyorum

aynı fikirdeyim miniks te demisti dyno linkide vermisti sanırım:icon_tup:
ben biraz ... korkusuyla koydum pasa ya dynoya gittim rutin yaga bakarlarken aracda 2,5 lt yag eksik cıktı :(
0-30 fabrika verisi biraz gazlayan adama 0-40 edge ideal gibi duruyor:icon_tup:

B.Aktepe
08-03-2010, 11:53
castrol edge 5w-40 deneyin. ben 10w-60 tavsiye ederim uzun ömür açısından.

emrah type-r
08-03-2010, 12:11
bnce 10 60 hıc bır sıkıntı yapmadı...

edo typer
08-03-2010, 12:53
aractakı yag eksılmesının sebebı sureklı yag degıstırmek;) 10-60 mobıl kullanıosan sureklı aynı yagı kullan marka bıle degıstırme. 10-60 castrol koysan bıle ılk yag degısımıne kdr arac yag eksıltme egılımı gosterır;) ben castrolden mobıle gectıgım zmn aracım 1 lt yag eksılttı 3000km de. ondan sonrakı 5000 km max 500gr eksıltı. aracınızda kullandıgınız parcalar hep aynı olsun:D ben bujı mı bıle hep aynı alıorum yawrunun kafası karısmasın:D

KAAAN
08-03-2010, 19:34
Selam.
-Zincir uzamasi dediginiz ne oluyor tam aciklayabilirmisiniz?
-corsport bushing dediginiz parca ne ise yariyor tam.
Tesekkurler

edo typer
08-03-2010, 23:59
Selam.
-Zincir uzamasi dediginiz ne oluyor tam aciklayabilirmisiniz?
-corsport bushing dediginiz parca ne ise yariyor tam.
Tesekkurler

zıncır uzaması trıger zıncırının uzaması oluyor,uzadıgı zmnda aracın sentesı bozulmus oluyor.

corsprot bushıng dedıgımız parcada sanzıman halatlarının,sanzıman arayıcısına takılan yerler ve yıne sanzıman halatının vıtes koluna baglanan yerlerdekı parcalar. oem olandan daha sert ve daha az bosluk var. aradakı bosluktan dolayı vıtes gecıslerınde olabılecek sorunların onune gecılıyor.

_muhaRRem
09-03-2010, 00:06
zıncır uzaması trıger zıncırının uzaması oluyor,uzadıgı zmnda aracın sentesı bozulmus oluyor.

corsprot bushıng dedıgımız parcada sanzıman halatlarının,sanzıman arayıcısına takılan yerler ve yıne sanzıman halatının vıtes koluna baglanan yerlerdekı parcalar. oem olandan daha sert ve daha az bosluk var. aradakı bosluktan dolayı vıtes gecıslerınde olabılecek sorunların onune gecılıyor.

9000Rpm dönüosan ep3 te ne olursa olsun 3-4 5 gırçlar :) istersen çatalada önlem al oda kırılır :)

KAAAN
09-03-2010, 00:50
zıncır uzaması trıger zıncırının uzaması oluyor,uzadıgı zmnda aracın sentesı bozulmus oluyor.

corsprot bushıng dedıgımız parcada sanzıman halatlarının,sanzıman arayıcısına takılan yerler ve yıne sanzıman halatının vıtes koluna baglanan yerlerdekı parcalar. oem olandan daha sert ve daha az bosluk var. aradakı bosluktan dolayı vıtes gecıslerınde olabılecek sorunların onune gecılıyor.
cok tesekkurler..
Peki corsprot bushing denilen parcayi sadece headers egzoz filtreli bi k20 ye tavsiye edermisniz?yoksa gereksizmi?

VWci
09-03-2010, 06:37
5w50 mobil de var onu da kullanabilirsin. 60'ın kalın olduğunu düşünüyorsan. 0w50'de aslında tam olması gereken viskositeye sahip bence...

VTec_king
09-03-2010, 08:01
yaklaşık 4800 km oldu daha gr yağ eksiltmedi herhaftasonuda roll e çıktım.
serkan bir yağda kal artık

Tolga-R
09-03-2010, 08:02
cok tesekkurler..
Peki corsprot bushing denilen parcayi sadece headers egzoz filtreli bi k20 ye tavsiye edermisniz?yoksa gereksizmi?

corsport internette bu bushing kiti satan firma. bence gerek yok bushing kite...

seko
09-03-2010, 10:23
yaklaşık 4800 km oldu daha gr yağ eksiltmedi herhaftasonuda roll e çıktım.
serkan bir yağda kal artık

mobil 10-60 nasıl aldım zaten orayı cozemedim yag eksiltmis denilince bir anda alıverdim :D
mobil 10-60 ın bir sıkıntısını gormedim 250 km olmadı daha zaten devam:icon_tup:

edo typer
09-03-2010, 18:23
9000Rpm dönüosan ep3 te ne olursa olsun 3-4 5 gırçlar :) istersen çatalada önlem al oda kırılır :)

3-4 mason set,3 catal,debrıyaj elde hazırda durması gereken yedek parcalar:D:D

KAAAN
09-03-2010, 21:38
corsport internette bu bushing kiti satan firma. bence gerek yok bushing kite...
okay sagolun:icon_tup:

fsunnetci
10-03-2010, 08:45
3-4 mason set,3 catal,debrıyaj elde hazırda durması gereken yedek parcalar:D:D

:icon_tup: ilkini kırdım bu hafta ikinci çatal takılcak :rolleyes:

edo typer
11-03-2010, 09:11
:icon_tup: ilkini kırdım bu hafta ikinci çatal takılcak :rolleyes:

sadece catlaksa ıyı bır tıg kaynagı oemınden daha saglam oluyor hbrınız olsun:D

_muhaRRem
11-03-2010, 11:12
sadece catlaksa ıyı bır tıg kaynagı oemınden daha saglam oluyor hbrınız olsun:D

o zaman satılık çatlak kaynak vaar :)

orcuns
11-03-2010, 11:22
9000Rpm dönüosan ep3 te ne olursa olsun 3-4 5 gırçlar :) istersen çatalada önlem al oda kırılır :)

catala abanmazsan bır sey olmaz ben 9700 donuyodum adaletınıde yapıyodum bır kere 3 catal kırdım oda m5 ıle denerken baska allaha cok sukur canezemız olmadı :)

seko
11-03-2010, 15:45
catala abanmazsan bır sey olmaz ben 9700 donuyodum adaletınıde yapıyodum bır kere 3 catal kırdım oda m5 ıle denerken baska allaha cok sukur canezemız olmadı :)

9700 ne yaptın hocım ya yazıktır gunahtır :D

Dou
11-03-2010, 20:40
aynı fikirdeyim miniks te demisti dyno linkide vermisti sanırım:icon_tup:
ben biraz ... korkusuyla koydum pasa ya dynoya gittim rutin yaga bakarlarken aracda 2,5 lt yag eksik cıktı :(
0-30 fabrika verisi biraz gazlayan adama 0-40 edge ideal gibi duruyor:icon_tup:

Type-r ım olsa Mobil 1 0w-40 kullanırdım herhalde edge yerine, sürekli istanbul-ankara gazlamadığım için bana yeter diye düşünüyorum. İki rolling yapınca o ısı pek artmaz zaten yeter ki düzgün vaktinde değişim yapılsın.

Bir sefer çok kalın, bir diğerinde ince, bir dahakinde tekrar kalın yağa geçmek pek doğru olmasa gerek diye düşünüyorum en azından ben öyle yapmazdım.

fsunnetci
12-03-2010, 11:14
sadece catlaksa ıyı bır tıg kaynagı oemınden daha saglam oluyor hbrınız olsun:D

bende oyle düşündüm ama olmadı yine debriyaj dibe kaydı yine dipte kavrıyor.baskı balata sert olunca devamlı baskıya mağruz kaldığından olsa gerek birazda drag yaparken heyecandan sanırım fazla yükleniliyor debriyaja o yüzden fazla dayanmıyor :beuj:
2.kez kaynak oldu 3.ye çıkma birtane bulup taktırcam birde böyle deneyelim:o

orcuns
12-03-2010, 11:18
9700 ne yaptın hocım ya yazıktır gunahtır :D

ips takıp hakkını vermek lazım 9000 de vıtes cekersen ipslere yazık degılmı :)

B.Aktepe
12-03-2010, 11:24
9700 iyiymiş hakikaten orçun :)

orcuns
12-03-2010, 11:30
kadranda ama :) ısın hılesı var bılal sen bılırsın :D

Onur typer
29-03-2010, 13:08
bende mugen beyın var rbc taksam sıkıntı olurmu deneyen duyan varmı afr kacta olur

seko
29-03-2010, 13:26
bende mugen beyın var rbc taksam sıkıntı olurmu deneyen duyan varmı afr kacta olur

kacta vtec acıyor kacta kesiyor ?
az briaz bilgi ver arıza ısıgı yanıyormu ?

Onur typer
29-03-2010, 13:34
kanka 5300 vtec acar kdaran 8900 redlıne arıza yanar cunkı ımbo ıptal