Orijinalini görmek için tıklayınız : 106 GTi, Delirten 2 arıza
Arkadaşlar aracımda bir çok ustanın çözemediği 2 problem var. ilki o kadar da önemli değil ama ikincisi beni sürekli yolda bırakıyor..
ilk arıza aracı aldığım günden beri var (2 yıl). Araç sadece soğuk havada ilk marşta çalışıyor, fakat çalışır çalışmaz hava soguksa 1-2 dakika tekliyor, tekleme bitene kadar motor ikaz lambası yanıyor. Hava cok soguksa hiç teklemeden direkt stop ediyor. Ben arac cabuk düzelsin diye 2500 devirde 10 saniye gaz veriyorum, böylece 1-2 dakika yerine 10 saniye sonra motor ikaz lambasi sönüyor, zorlanan motor deviri birden artıyor, egsozdan bir rahatlama sesi geliyor ve araç normale dönüyor.. Yazın öyle bir sıkıntı yok. alakası var mı bilmiyorum da dipnot olarak geçeyim orj katalizör üstünde 130.000 'de. sıkıntının sensörlerden olması muhtemel fakat tıkanmış katalizörlerde donan yağlar böyle bir sıkıntıya yol açar mı ?
ikinci arıza:
seyir halindeyken birden devir 1500'e cikiyor,
motor tarafından cok yüksek bir hava emiş sesi geliyor
araç teklemeye başlıyor
cok fazla benzin kokusu geliyor
araç benzini çiğ atıyor
ve normalde 50 km yetecek benzin 10 km ancak yetiyor.
eğer bu tekleme esnasinda kontağı kapatırsam araç bir daha çalışmıyor buji değiştirene kadar.
bosch marka bujileri söküp baktığımızda 2 ve 4 . bujiler ıslaktı digerleri kuruydu, bu
bujileri söküp orj. peugeotları takıyoruz, araç 5-10 dk normal calisiyor sonra yine ayni sorunlar başlıyor, tekrar boschlari takinca düzeliyor..
işin ilginci bosch bujilerle bu problem ortalama 10 günde bir başıma gelirken orj peugeot bujileri kullanınca cok daha fazla tekrarlıyor.
Hicbir arıza lambası yanmıyor, elektrikciler durumdan hiç bişey anlamiyor aracimi götürdügüm ustalar güya hep işini bilen insanlardi ama varsayim usülü bana 1000 TL koydurtmak istiyorlar, enjektör temizlemeye 500 tl istiyorlar :)
önce tesisattan dediler tesisatı kontrol ettiler düzenleyip sardılar, parasını aldılar 1 gün sonra aracım yine yolda kaldı. sensörleri temizlediler nafile, beyinde bazı lehimlenmis yerler vardı, bunlara soguk lehim yapilmis ondan kaynaklaniyor problem dediler, tekrar lehimlediler ama yine düzelmedi.. paranoyak oldum acaba simdi yolda kalir miyim diyerek ilerliyorum trafikte, kavsaklarda en ufak bi rölanti yükseldiginde yüregim agzıma geliyor..
sizce bu sıkıntılar nelerden kaynaklı olabilir arkadaslar yardim edin yoksa deliricem..
http://i46.tinypic.com/2n1f91u.jpg
FakirAli
08-03-2010, 11:24
Arabanı antakyadan kurtar derim en yakın büyük şehir nerdeyse oraya git bence.. ama 2. anlattığın problem bence senin araban bujileri yağlıyor.. ya segman kırık yağ geliyor bunun sonucundada yakamadığı benzin iğrenç bi şekilde kokar yada başka bi sorun.. ama bobininde ateşlemiyorsa ondanda olabilir.. keşke dahada yardımcı olabilsem.. antalya tarafları yakınsa ve gelebilicek durumsaysan inan çözülemicek bi sorun değildir burda 106 nın atasını bilen bi abimiz war yardımcı oluruz tekrar geçmiş olsun.
başka bi beyin denedin mi aracta ??
@kv106 araç antakyada degil Gaziantep'te, burada 106 ustasiyim diye geçinen ustalar arabayi mahvetti daha beter etti 2 senedir rölantisinde sorun yasamadigim aracin rölantisi dalgalanmaya basladi.. Araç bujileri yağlamıyor, bujideki yağ benzin degil ona dikkat ettik..
@tunceR 99 model tek airbagli bir araç var sadece tanıdıgım, benim arac cift airbag, beyinler uyar mi bilmiyorum ondan çekindim denemedim.
yok beyın fark etmez hepsi aynıda immobilizerın iptal olmsı lazım.
FakirAli
08-03-2010, 11:47
canım kardeşim o zaman bu suysa bujilere yakın olan su kanallarında çatlak var demekki su kaçırıyor ateşlemeyi kestirtiyor..
sogukta patirdama oksijen sensoru arizasi gibi,
beyin üzerindeki lehim yapılan transistörler değiştirilmiş belliki ama gördüğüm kadarı ile o transistörlerin devre kartının içinden geçip arka tarafada girmesi lazım.ama sanki içindne geçirmemişler ve havadan lehim yapmışlar(belki öyle doğrudur görmeden bişe diyemem)diğer aklıma gelen ise oradaki değişen direnç ve transistör eskisi ile aynı değerlerdemi.
ilk önce başka bi beyin tak bir dene.eğer bazı hataların düzeldiyse hangi sorunun neyden kaynaklandığını anlarsın.işin zor allah kolaylık versinyada bence bi hal çaresini bul aracı adanaya getir.adanada bu işin altındna kalkacak hem çok iyi elektrik ustalarımız var hem mekanik ustalarımız var.burada yaptırırsın sorunsuz bir şekilde basar gidersin.
cok basıt..oksıjen sensoru....
ByShaGGy
08-03-2010, 13:07
anlattıgın olayı benim aracımda yaşadı tıpkı böyle oluodu tekliodu pıtır pıtır ediodu oksijen sensörünü değiştirdim mutluyum :) 140 YTL fiyatı.....
vtsburak
08-03-2010, 14:56
bi kere benim basımada geldi bujileri cıkardıgımda ıslaktı ne benzin nede yag anlayamamıstım bujileri takıom calıstırıom aradan bi kac dakika gecio pır pır yapıodu stop ediodu ustalara danıstım ateşlemeye bi yerden su gelio flan dediler ama ben inanmadım cok sacma geldi bana daha sonra 4 bujiyi söktüm oralara bezler tıkadım marsa bastım içinden o su gibi olan seyleri attı bu uygulamayı bujileri söküp takarak 3-4 kere denedim daha sona düzeldi:.. bunu yapmasınında sebebide galiba grank havalandırmasını bilmeden usta tıkamıstı bi tur atıp gledik kaputu actık her yer yag ıcınde hatta ustayla kavga etmiştim. bujilerin ordan gaiba yag sızmıs içeri sonra temizledik motoru falan öle düzeldi ama genede senin sorunla alakalımıdır bilemem
istersen sende bujileri sök bi temizle dediğim gibi atsın pisliği
rolanti dalgalanması bendede vardı boğaz kelebeğini temizlettim ankarada rolanti 1100 e çakılıp kaldı artık dalgalanma olmuyor.
patırdama konusuna gelince arabayı cok eğimli bir yere parkedersem ve bir gece o sekilde kalırsa bendede tekleme ve patırdama yapıyor ama düz zeminde 4 gün marş basmadan dursa bile hiç sorun cıkmıyor bunu bende çözemedim neden yaptıüğını ...
Cihan Çizmeci
08-03-2010, 15:46
Patırdaman tamamen oksijen sensörü bu 106'larda fikstir ben hiç yaşamadım ama yaşayan 150 insan bulurum hemen size :) Bu arada kesinlikle orj sensör kullan yoksa yine tekrarlar kısa sürede.Bujilerin yağlaması bence motorda bi skıntı olduğunun göstergesi.
Allah yardımcın olsun ama sorunlar büyütülecek boyutta değil güzel bi ustaya gerçekten bu 106'dan anlayan bi ustaya götürün halledecektir.Bence ist.e falan gidin
dragstar
08-03-2010, 16:16
ya bu konuda yorumlarımı yaptımda fransızlar nasıl yapmış anlamadım her arabada değişik değişik sorunlar çıkıyor ben kronik sorunlardan hiçbirini yaşamadım desem yeridir başka sorunlar yaşadım
vtsburak
08-03-2010, 16:20
bence bunu yapan adam kadınlara özenip yapmıs bu vts ve gti :)
arkadaşlar hepinize önerileriniz icin tesekkür ederim, bu konudaki 2. postumda yanlis yazmisim, bujilerdeki ıslaklık benzin... yağ degil.. yazıcaktım.. tam tersini yazmisim.. arabam buji yağlamıyor..
bazen patirdarken söküyorum bujileri, hic bi sıkıntı yok..
bazen söküyorum 1 tanesi 2 tanesi ıslak (Benzinle ıslanmıs)
oksijen sensörü mevzusuna gelince su an sıfır orj. parca alacak gücüm yok, yan sanayi oksijen sensörü asla kullanmam.. ya cıkma alıcam ya temizliycem.. türkiyedeki forumlarda oksijen sensörü temizlenmez yazmıs cogu araç sahibi.. fakat yabanci forumlardan okudugum kadariyla 1 gün sirkede veya balata temizleyicide bekletip sonra dis fırcasiyla fircalanip kullanilabiliyormus.. onu bi deniycem, ardından sizleri bilgilendiririm.
@dragstar sen sansliymissin gercekten bu kronik sorunların hicbirini yasamadigin icin :)
@cihan cizmeci ben de cok istedim araci ist.e götürmeyi fakat ***** 1100 KM, ve gidiş geliş en az 500 TL benzin'i gözden cikartmam gerekiyor, zaten 500 TL nakitim olsa önce patlak amortisörlerimi degiştiricem :) :) :)
@darkred bu patirdama o patirdama degil malesef, malesef aracım bir veya iki silindir eksik calisiyor, sendeki patirdama egimli yolda birakinca benzin tertibatından kaynaklaniyor ve bence 106'lar icin normal.. ben de egimli parketince bikac saniye patırdıyor eger depoda 20 TL'lik benzin varsa :) :)
@kv106 bujilerin oradan su kanalı mı geciyor tam anlayamadım nasıl yani kardesim ?
@mixercempl transistörler havada degil arkadan geçmiş halde sabit duruyor. Adana'ya geleceğim zaten maddi durumumu düzeltebilirsem, en son 2 ay once Hamza usta'ya götürmüştüm bayağı bir ugrasildi arabayla, bobin dedi fakat sorun bobinde cikmadi..
@byshaggy oksijen sensörünü degistirdiginde ortadan kalkan problem tam olarak neydi ? benim araç gibi benzini çiğ yakıp bazı bujiler atesleme yapmiyor muydu ?
@vtsburak, dedigin gibi o yuvaları temizliycem, bunu yaparken nelere dikkat etmeliyim ? bir de krank hortumunu ustalarin nasil tikamis anlayamadim ?
vtsburak
08-03-2010, 18:53
motor üst kapagından cıkıp hava filtresine geri dönüşüm veren boru var ya orda benim o boru yoktu oraya içine bişey kacmasın die tıkamıs ama yanlıs yapmıs . orası tıkalı olunca içerdeki yagı sisirip yag cubugunun ordan fıskırmıs öle heryere gitmiş...
bence rolanti motorunu sök ucunu elinle hafif sekilde oynat eger o uc sağa sola dönüosa ona temizlesende care yok meccburen alıcan he bide benim yaptıgım kendi aracımda yaklasık olarak 1 aydır kulladıgım manuel sistemi sec roalnti cakı gibi oluo tek sorun cok ufak bi tekleme yasarsın onuda debriyajla kollarsan bi problem olmaz die düşünüom ...
manuel sistemde rolanti motorun fişini sök elinle motorun ucunu ayarla rolantiyi sabitle oldu bitti :)
FakirAli
08-03-2010, 19:15
bujilerin o çevresindeki boşluğun arkasından su kanalları geçiyor üstad ordaki kanallara iyice bi elinle bak bakmaya calıs ısıklı oralarda çatlak varsa ordan su salıp ateşlemeyi kesiyor olabilir.. eğerse su kaçağı warsada oraya Çatlak ilacı diye bişi war çatlakları kapıyor taş gibi oluyor onu bi dene derim.
Geçmiş olsun..Oksıjen sensörü olabilir..
Rstmania
08-03-2010, 22:04
Oksijen sensörü : Çözüm olur mu bilmem ama kabloları ayarlayıp herhangi bir sensörü uydurabilirsin diye düşünüyorum. Biz burada Ford sensörüyle saxo nun sorununu çözdük ;) Geçici de olsa bütçen düzelinceye kadar işe yarar..
Su sıcaklık sensörü de aracın çalışmasını etkileyen durumlar oluşabilir. En güzeli bilgisayara bağlayıp arıza okutmak. En azından fikir verir size ;)
dragstar
08-03-2010, 23:07
bnm 70 bin kmde sağ aksım göbekten dağıldı 250 liraya tamir ettirdim hemde 80 le 5. vites şehirlerarası yolda yokuş çıkarken, okmeydanında e-5 te normal şekilde giderken fan beynim yandı fan beyni bütün su sıcaklık sensötleri yaktı 3 sensör var fan beyni 250 tl her sensör 60 veya 80 tl olması lazım, bayrampaşada ışıklarda beklerken direksiyonu sağ sol yaparken direksiyon pompasının tıpası patladı vidanın geçtiği yerle beraber uçtu:) tornacıda yeni yer yapıldı
ama direksiyon kutusu, arka torsiyon rulmanları, bobin gibi şeylerde sorun çıkmadı hidrolik itici klapetlerimidir nedir sorunum olmadı
ha bide şanzımanda maşamıdır maşonmudur onlarda sorun var rolantideyken vitesi sağa oynat vuuu vuuuv uuu diye rulman sesi geliyor sol tarafa çekince daha az geliyor bunu hiçkimdesen duymadım her anlattığım şaşırıyor:D
benim patırdamada 1 yada 2 silindir eksik çalışmasından kaynaklanıyor :) ama sadece cok eğimli bir yerde gece boyunca beklerse nedenini hala anlayabilmiş değilim...1e takıp yürüdüğüm anda düzeliyor... düz zeminde 4 gün marşa basmadım sonra bastığım anda aldı catır catırda yürüdü ama eğim olunca niye yaptığını çözemedim :soru:
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.