PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : G kuvveti hakkında



Maxi
09-03-2010, 09:51
sağlam bir makina var diyelim ,
gayet mod`lu 4 çeker ,evo x veya subaru sti hatta nissan skyline olsun ..

kaç g görürüz köşelerde, virajlarda ??

üst sınırı bulmaya çalışıyorum
1.5g yi geçermiyiz ?

deeperblack
09-03-2010, 09:59
Sanırım Skyline GT-R daki G meter max 2G gösteriyordu. Birde bunu buldum

http://www.gtr.co.uk/forum/121475-max-possible-cornering-g.html

Spawn
09-03-2010, 10:16
yeni bir gösterge projesi geliyor galiba :)

standart R35 in 1.2 G gördüğünü biliyorum virajlarda...

SifirinciMurat
09-03-2010, 10:30
geçersin, ama standart yol lastiği ile hiç sanmıyorum.

Eray Yümsel
09-03-2010, 10:50
peki racing lerde kaç g görülüyo ? atıyorum 1.vites hiç sarmadan en iyi şekilde kalktın bilen varmı

turbo16
09-03-2010, 11:54
5 vites programında yeni skyline denerken viarjlarda 1,5 g gectigini söylemişti:icon_tup:

mmustu
09-03-2010, 11:57
peki racing lerde kaç g görülüyo ? atıyorum 1.vites hiç sarmadan en iyi şekilde kalktın bilen varmı

hacı peki break boost yaptığında eke ile kaç G yiyosun :D

vkarayel
09-03-2010, 12:01
0 çekerken görülen G maksimum olabilirmi acaba ?

merttepe
09-03-2010, 12:06
0 çekerken görülen G maksimum olabilirmi acaba ?

sıfır çizerken pek yüksek olmuyor G.

Eray Yümsel
09-03-2010, 12:15
hacı peki break boost yaptığında eke ile kaç G yiyosun :D

:hehe: 1 1,5 :D yiyoruzdur hauehuae :D

grkm
09-03-2010, 12:29
genelde ani ağırlık transferlerinde tutunmanın limitinde max g yi görebilirsiniz

Ranthor
09-03-2010, 12:38
1g yaklaşık olarak 10,81 m2/s ivmeye eşittir.
2 g nasıl yer bir insan virajda aklım almıyor, bayılırsın, aptal olursun bir yerini burkarsın.

Saniyeye 20 m2/s hızlanmaya çalışmak korkunç bir kuvvet ortaya çıkarır.

fatiii
09-03-2010, 12:43
peki racing lerde kaç g görülüyo ? atıyorum 1.vites hiç sarmadan en iyi şekilde kalktın bilen varmı

geriye gitmemek için direksiyona canla başla tutunuyosun..

sıfırdan kalkmak zor olurda mesela ben 40,50 gibi gazı actıgm anda 110 oluyo o sıra ciğerlerimin geriye dogru suzuldugunu hıssedebılıyorum :D ama kac g gelir hic bilemiyorum

tabı bırden ıvmelenmek ıcın dişli bi asfalta ihtiyacınız var yoksa cok sarıyo

ecthelion
09-03-2010, 12:44
1g yaklaşık olarak 10,81 m2/s ivmeye eşittir.
2 g nasıl yer bir insan virajda aklım almıyor, bayılırsın, aptal olursun bir yerini burkarsın.

Saniyeye 20 m2/s hızlanmaya çalışmak korkunç bir kuvvet ortaya çıkarır.

bayıltır :)

BlackEmperor
09-03-2010, 13:01
jet pilotları kaç G ye kadar uyanık kalabiliyor?

fatiii
09-03-2010, 13:05
jet pilotları kaç G ye kadar uyanık kalabiliyor?

üzerlerindeki özel kıyafetlerle ve özel eğitimlerle yanılmıyorsam 3-3,5 G ydi:soru:

OmerRS
09-03-2010, 13:19
F1 araclari hizlanmada 1.5 yi goruyor 200 km ye kadar. virajlarda 4 g frenajda ise 5 g ye kadar cikiyorlar.

bir yol otomobili 1.2 g falan gorebilir virajda.

Spawn
09-03-2010, 13:27
üzerlerindeki özel kıyafetlerle ve özel eğitimlerle yanılmıyorsam 3-3,5 G ydi:soru:

konu hakkında hiçbir fikir olmadan böyle rakamlar yazmak yanlış aslında ...


f1 araçları bile virajda 4 G ye kadar çıkıoyr , frenajda 4 e yakın ...


g yi de wiki de şu şekilde açıklamış - yanal yada dikey olarak yenilen 1 g , kişinin ağırlığı ile aynı boyutta yanal bir kuvvetle itilmesi anlamına geliyor ..

yani 75 kilo olan bir insan ivmelenme esnasında 1 g yediği zaman geriye doğru 750nm lik bir güç ile itiliyor..


ayrıca modern jet pilotlarının da 9 g ye kadar dayanabildiğini , G ye dayanma gücünün de geliştiriliebildiği yazılıyor..


konu da nereden nereye geldi , yani standart bir yol arabasının hele ki düz ivmelenirken 1 gibi bir rakam yemesi imkansız...

fatiii
09-03-2010, 13:36
konu hakkında hiçbir fikir olmadan böyle rakamlar yazmak yanlış aslında ...


f1 araçları bile virajda 4 G ye kadar çıkıoyr , frenajda 4 e yakın ...


g yi de wiki de şu şekilde açıklamış - yanal yada dikey olarak yenilen 1 g , kişinin ağırlığı ile aynı boyutta yanal bir kuvvetle itilmesi anlamına geliyor ..

yani 75 kilo olan bir insan ivmelenme esnasında 1 g yediği zaman geriye doğru 750nm lik bir güç ile itiliyor..


ayrıca modern jet pilotlarının da 9 g ye kadar dayanabildiğini , G ye dayanma gücünün de geliştiriliebildiği yazılıyor..


konu da nereden nereye geldi , yani standart bir yol arabasının hele ki düz ivmelenirken 1 gibi bir rakam yemesi imkansız...

emin olarak bişey yazmadım zaten öyle hatırlıodum ama çok sallamışım :D

fatiii
09-03-2010, 13:41
6 g falan iyiymiş formulanın 5G uygulayacagını sanmıyorum pilotlar 5G de perte çıkıyor nerdeyse :D

http://www.youtube.com/watch?v=0qicM9z5SjI

Maxi
09-03-2010, 15:42
benim çıkardığım sonuç şu
zaten öyle düşünüyordum ,
1.5g lik bir sensor iş görecek

2g gören adam zaten ekrana bakmıyordur o anda :D

Rockford
09-03-2010, 16:03
http://www.youtube.com/watch?v=w8Fjsc90364
uzakta aramayın yakınımızda daha üstü degerleri gören hastalar var :)

maxi hocam 1.5 muhtemelen cogu arac için fazlasıyla yeterli deger bencede. forumda böle bi başlık vardı hatta aracların virajda ölcülen en yuksek g degeri linki bulabilirsem ekliim onuda

Selim Kaynar
11-03-2010, 06:45
Hızın karesiyle doğru orantılı olarak artan "Lateral Acceleration" , viraj içindeki bir aracın lastiğinin optimum çizgisini kaybetmeden dayanabileceği maksimum yanal ivmedir.Stock bir insanda 5 g'lik bir ivme bilinç kaybı oluşturabilir(G-LOC).Formula 1 in en uzun sert sürekli virajı İstanbul Park 8. virajıdır.2006 yılında kaydedilen değerlere göre,f1 otomobilleri 4 köşeden oluşan bu virajı 7 saniyede 190 derece yön değiştirerek 265- 285 km/h arasında 4,5 5,5 g gibi bir g-force a maruz kalarak döndüler. Yani 0 çizerek yapılacak bir olay değil. Aksine lastiğin yeri maksimum tutacağı koşullarda yüksek cornering g değerleri elde edilir.Bunun için özellikle hız ile artan downforce çok etkilidir. Büyük kanat ile f1 de yüksek hızlarda aracın aracın yaklaşık 3 katı downforce elde edilebilir. 190 km/h ile giden bir f1 aracı kendi ağırlığına eşit downforce basar.Yani 190 den yüksek bir hız ile bir tünele girsen tünelin tavanında hızlanmaya devam edersin ancak tavanda biraz lastik sarabilirsin (: Her neyse yüksek lateral acceleration değerleri elde etmek istoyorsak downforce u kullanmamız gerekir. Benim bildiğim normal bir araç 1.6 g görmüş. Onun haricinde m3 csl var 1.4 g ile pagani ile aynı değere imza atmış. Bana göre iyi bir 4wd iyi tutunma kombinasyonlarıyla 1.3 g civarlarına ulaşabilir. Yada fwd olarak kendi standartlarını aşmış bir R26R megane da yada focus rs yine 1.3 lateral g ye ulaşabilir.

Bu arada lateral olmayan g lerden bahsedilmiş.
Ortalama bir hesap yapacak olursak. 0 108 kmh si 3 sn olan bir araç ortalama 3g hızlanır. Tabiki bu değer ortalama olduğu için peak değeri daha yüksektir ve hızlanmı lineer değildir aslında. Peak değerini bulmak için yine lastiğin sarmadığı 1. vitesteki ilk hızlanma değerleri yada sarmaktan kurtulduğu ilk andaki değerleri ele alınmalıdır. O zaman maksimum değerini bulabiliriz. Bu lateral olmayan g lere başka bir örnek.Top-fuel dragster 0-160 0.86 saniye.Bu da ortalama 5.3 g ye takabül eder.

edit: "Ortalama bir hesap yapacak olursak. 0 108 kmh si 3 sn olan bir araç ortalama 3g hızlanır." 1g hızlanır olacak

Selim Kaynar
11-03-2010, 06:47
http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=44166
Burda lateral g lerle ilgi bir topic vardı.

ahmet3425
11-03-2010, 13:14
Hızın karesiyle doğru orantılı olarak artan "Lateral Acceleration" , viraj içindeki bir aracın lastiğinin optimum çizgisini kaybetmeden dayanabileceği maksimum yanal ivmedir.Stock bir insanda 5 g'lik bir ivme bilinç kaybı oluşturabilir(G-LOC).Formula 1 in en uzun sert sürekli virajı İstanbul Park 8. virajıdır.2006 yılında kaydedilen değerlere göre,f1 otomobilleri 4 köşeden oluşan bu virajı 7 saniyede 190 derece yön değiştirerek 265- 285 km/h arasında 4,5 5,5 g gibi bir g-force a maruz kalarak döndüler. Yani 0 çizerek yapılacak bir olay değil. Aksine lastiğin yeri maksimum tutacağı koşullarda yüksek cornering g değerleri elde edilir.Bunun için özellikle hız ile artan downforce çok etkilidir. Büyük kanat ile f1 de yüksek hızlarda aracın aracın yaklaşık 3 katı downforce elde edilebilir. 190 km/h ile giden bir f1 aracı kendi ağırlığına eşit downforce basar.Yani 190 den yüksek bir hız ile bir tünele girsen tünelin tavanında hızlanmaya devam edersin ancak tavanda biraz lastik sarabilirsin (: Her neyse yüksek lateral acceleration değerleri elde etmek istoyorsak downforce u kullanmamız gerekir. Benim bildiğim normal bir araç 1.6 g görmüş. Onun haricinde m3 csl var 1.4 g ile pagani ile aynı değere imza atmış. Bana göre iyi bir 4wd iyi tutunma kombinasyonlarıyla 1.3 g civarlarına ulaşabilir. Yada fwd olarak kendi standartlarını aşmış bir R26R megane da yada focus rs yine 1.3 lateral g ye ulaşabilir.

Bu arada lateral olmayan g lerden bahsedilmiş.
Ortalama bir hesap yapacak olursak. 0 108 kmh si 3 sn olan bir araç ortalama 3g hızlanır. Tabiki bu değer ortalama olduğu için peak değeri daha yüksektir ve hızlanmı lineer değildir aslında. Peak değerini bulmak için yine lastiğin sarmadığı 1. vitesteki ilk hızlanma değerleri yada sarmaktan kurtulduğu ilk andaki değerleri ele alınmalıdır. O zaman maksimum değerini bulabiliriz. Bu lateral olmayan g lere başka bir örnek.Top-fuel dragster 0-160 0.86 saniye.Bu da ortalama 5.3 g ye takabül eder.

cok guzel bilgiler paylasım icin tşk:)