Orijinalini görmek için tıklayınız : Süspansiyon Ayarlarınız
Genelde yurtdışındaki bütün forumlarda hemen hemen olan bir başlık, bir nevi Ultimate Suspension Thread olsun istedim. Herkes yay, amortisör, lastik ve jant, coilover, çamurluk işlemleri, kamber ayarları gibi detayları mümkünse fotoğraflarla desteklereyek yazarsa ve gereksiz mesajlarda olmazsa güzel bir database'e sahip oluruz diye düşünüyorum. Amerikayı kimse yeniden keşfetmemiş olur, yeni bir araç aldığımızda "ne kadar düşürsem, çamurluk açtırmam gerekir mi, acaba arkalara kaç taban lastik takayım" gibi sorular en azından azalmış olur.
Örnek olarak:
Coilover : Megan racing.
Jantlar. Önler 8x17 215-40-17 Advan
Arkalar 10x17 245-40-17
Alçaltma önler 5cm arkalar 4 cm.
Kamber : -2 derece,
Çamurluk : arkalar açıldı ve içerden traşlandı.
gibi yazabiliriz. yukarıdakileri tamamen örnek olsun diye yazdım. Kendi setup'ımı da kısa süre sonra fotoğraflarıyla ekliycem.
Mod'larda Sticky yapıp yukarı sabitlerde güzel bir süspansiyon konumuz olur gibi geldi.
araç S13 ,
Jantlarım orjinal S13 jant
önler : 205 55 15 falken ziex
arkalar : ne denk gelirse , uzun süre dayanmıyor ..
süspansyionlarım xyz superstreet coilover.
ön camberlerim : 3.7 derece
arkalar 2.0 derece
sertlik ise , şehir içinde iken ;
önler 8-10 uncu kademede (sertten yumuşağa )
arkalar sürekli 30 ( en sert)
driftte ise önleri 5 e çekiyorum
arkalar 30 da kalmaya devam ediyor ,
ön lastik basıncım 32-34 arası
arka lastik basınçlarım antremanda 45
arka lastik basınçlarım şehir içinde 40
almayı düşündüğüm jantlar , tipine göre önlere 7.5x17 35-40 ET , arkalara 7.5x17 25ET
fotoğraf da ekte;
http://img705.imageshack.us/img705/9751/grnt0117.jpg
Sierra Rs
12-03-2010, 14:02
süspansiyonum,koni sarı sertlik ayarlı amortisör ve f&k 60/40 yay..
lastik olarakta 195/50/15 kumho kh11 ile 30-32 hava basıyorum.
sertlik ayarım ise; önler %60-70 gibi,arkalar en yumusakta
viraj kabiliyeti cok güzel tek sıkıntı konfor.
Foto.
http://img202.imageshack.us/img202/9760/1003065.jpg (http://img202.imageshack.us/my.php?image=1003065.jpg)
http://photos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs498.snc3/27169_100667939972614_100000882250894_16107_431722 8_n.jpg
Maxtrac 35mm helezonlar, orjinal amortisörler ( orta sertlikte ayarlı koni'li bi ae101 gibi sertler).konfor olarak orjinaller kadar sıkıntısız.aracın karakteri değişti yay sonrası :)
195-60r15 Michelin Energy lastikler, ön-arka 32 psi basıyordum havalarını.önlere 31 basmaya başladım yaz sonu itibari ile (nitrojen var lastiklerde gerçi ama ayarlatıyorum sıksık kontrol amaçlı) kafadan kaymanın önüne büyük bi set koyduk şuanki duruma göre.
En büyük sıkıntısı kafadan kaymak aracın, amörtisörlerim görevlerini tamamladıklarında yerlerini bilstein lere bırakıcaklar ;) bu arada ön arka kulelerim için gergi sipariş edicem yakında (şu 2 ayı bi atlatıyım :D)
Opel Zafira.
Önler : 195 60 15 Dunlop
Arkalar : 195 65 15 Continental
Önler : Custom Coilover
Arkalar : 5 cm Spor Yay + Amortisör Kısaltma ve Sertleştirme.
koni sarı seri + omp 3.5 cm yay toyo proxses cf1 185-55-14 lastik günlük kullanımda en yumuşakta....ara ara önler orta sertlikte arkalar en yumuşakta....
Clio RS,
195 50 15 (Orijinal ebat) Dunlop SP Sport lastikler (Ön 32 psi, arka 30 psi)
Koni sertlik ayarlı amortisörler, önler %60, arkalar %40 sertlikte
Vogtland 40mm yay takılı, ön 35-40 mm alçaldı, arka 15-20 mm..
Powerflex bushing set (Salıncak burçları, viraj demir iç ve dış lastikleri)
Bana göre tatlı bi sertlik var, binenler böbrek taşı döküyor :D
Yol tutuş muazzam..
dragstar
12-03-2010, 19:04
Parça Listesi:
1. koni sport amortisörler, en serte ayarlı
2. 10kg/mm 14 cm yay, yükseklik ayar mekanizmazı, gündelik kullanımda omp -6cmlik yaylar
3. powerflex grup n ön viraj demiri burçları, ön salıncak ön iç burçları, arka torsiyon şase burçları,
4. peugeot sport grup n motor ve şanzman kulakları,
5. peugeot sport 23 mm arka torsiyon çubukları
6. peugeot sport 25 mm arka viraj demiri
7. custom made c pillar brace,
8. omp ön kule gergisi,
9. hankook ventus rs2 semi slics like lastik (sipariş verdim)
10. vibra technics ön salıncak arka şase bağlantı burçları (yakın zamanda alıcam)
11. reinforced rotiller (yakın zamanda alıcam veya yapıcam)
12. peugeot sport ayarlı askı rotu (yakın zamanda alıcam veya yapıcam)
13. engine tork damper (yakın zamanda alıcam)
arabanın içine altına üstüne orasına burasına yapılcak 13 tane reinforcement plateler ve brace ler var en son olarakta 4 point roll cage var
en en sonda kilitli diferansiyel
ön lastikler 2.5 bar arkalar 2.2 bar, önlerde -1.5 derece camber, arkada -2 derece camber +0.3 derece toe
Peugeot 307 HDI
FK coilover
önler 6cm arkalar 5cm
Michelin exalto pilot 215/45/R17
17" Momo GTR
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.