Orijinalini görmek için tıklayınız : VTI hakkında önemli soru??
arkadaslar arabam 1500 km'de 10/60 mobıl1 yağ kullandığım halde 200 gr yağ eksiltiyor.daha önceden motor 1 kere acıldı conta yanmasından dolayı vede segman atıldı(pistonları orj. değişmedi).şimdi sorum yağ eksiltmesi ileride önemli arızalara sebep verebilirmi?bide motoru hemen actırıp yaptırmalımıyım yoksa böyle gittiği yere kadar kullanabilirmiyim problem olmazmı?
detaylı bilgilerinize ihtiyacım var vtı cı arkadaslardan acil yardım beklıyorum :beuj:
yardımcı olacak hiç bir arkadaş yokmu :confused:
S.Özeren
16-03-2010, 01:49
benim araçtada eksiltme var sık yağ koymaktan başka bi sıkıntısı olmadı ancak vti kullancısı değilim yağ yakmadığı sürece sıkıntı olcak bişey oldğunu zannetmiyorum daha iyi bilen arkadaşlar yardımcı olucaktır
benim araçtada eksiltme var sık yağ koymaktan başka bi sıkıntısı olmadı ancak vti kullancısı değilim yağ yakmadığı sürece sıkıntı olcak bişey oldğunu zannetmiyorum daha iyi bilen arkadaşlar yardımcı olucaktır
eksozdan beyaz duman veriyor bilmiyorum napsam diye motorumu actırsam diyorum..
S.Özeren
16-03-2010, 01:57
hava 7 derecenin altına düşmediği sürece o sıkıntı yok bende sizdekide öyle olmasın ?
kaç kilometrede araba....1500 yazmışsınız ama...150.000 felan olacaktı herhalde ? ...segman atalı kaç kilometre oldu ?....motoru açtırdığınızda gömleklerin ovalliğine bakmadanmı segman attınız ? .....
eğer aracınız 150.000 den fazlaysa....gömlek ovalliklerine bakmadan segman attıysanız....gömleklerinizin ovallikleri olması gerekenden fazlaysa segman atarak aracınızın yağ yakmasını engelleyemezsiniz.....ama segmanları daha yeni değiştirdiyseniz o zaman bir süre daha kullanın yerlerine alışınca yağ eksiltme durabilir...ayrıca sübap lastiklerinizin durumuda önemli...çok sertleşmişse eksiltmenin sebebi olabilirler....
10/60 yağ tavsiye etmiyorum ben b16 10/40 kullanın magnatec vs.. 10/60 yağ atıyo egzozdan..
ustan segman kurtarmayacı halde segman attıysa problem olur subaplardan deılse eger durumun uygunsa b16b pistonu alıp honlansın gömlekler sıfırlamıs oolursun uzun dönem bınersın hemde guc kazanmıs olursun. yaklaşık 1500-2000 arası tutar toplam.
Gomleklerde ovallesme olabılır...cok ufak bı ovallık olsada yag eksıltır...Murat abınınde ddıgı gıbı 81.5 pıston koyarsınız gomleklerde honlanır hem...kafan rahat bınersın....conta zaten deısmıssınız subablarıda deısmıssınız bıraz daha bole gıt derım baktın artıyor eksıltme o zman motor ısıne gırersınız.
ClioSportAge
16-03-2010, 22:43
10-60 yağı vti yakar.
10-40 kullanın
10-60 yağı vti yakar.
10-40 kullanın
Çok doğru bir tespittir tecrübeyle sabittir.
arkadaslar bende vti aracımda 10-60 yag kullandım fakat bahsedılen kadar yag eksıltme olayını hıc yasamadım.sunu soyleyebılırım 5000 km de yag degısıminde max 200gr eksıltme yapıyodu.bence arakadasın baska bır sorununun olacagını dusunuyorum.subab lastıkleri-gomlek yıpranması vss. gb
Xenomorph
17-03-2010, 00:23
rektifiyecin ölçsün pistonları baksın durumlarına buyuk ıhtımal gömlekten yapıor sıkıntıyı hararet gormustur conta yanıksa kı mubarekler bı ısı gorunce herşey olabılıyor
en iyi ihtimalle bi gömlek çaktırır rektifiyeye verirsin bi takım piston bi takım segman ana kol yatak derken çiçekler gibi sıfır motorun olur
bence en kısa surede yaptır 8.250 devir dönen makine kırılınca karman çorman oluyor ortalık
ustan varsa bılemem yoksa Radar Honda'yı Tavsiye Ederim
R_Kaptan
17-03-2010, 03:33
10/60 yağ kullanıorum bende 5000 km'de 250gr eksiltio oda gayet normal.devirli makinelerde belli km sonra eksiltme olur sizin büyük ihtimalle sbp lastiklerinizde problem var
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.