PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : değişken zamanlı supap sistemini kullanan markalar??



ygtrn
17-03-2010, 23:54
arkadaşlar tamamen merakımdan soruyorum honda dışında başka hangi markaların hangi araçlarında mevcuttur bu sistem?

Xenomorph
17-03-2010, 23:55
Toyota VVT-I
BMW Vanos

barışbazan
17-03-2010, 23:57
Mitsubishi - mivec

Eren G.
17-03-2010, 23:57
Düzeltme:Yazılmışlar. ;)

ygtrn
17-03-2010, 23:58
Toyota VVT-I
BMW Vanos

bmw nin hemen hemen her aracında mevcutmu?

Xenomorph
17-03-2010, 23:59
genelde çoğu araçta mevcut

punto_multijet
18-03-2010, 00:00
fiat / alfa - varyator sistemi (sistem ismi ne olarak geciyor bilmiyorum)

slowmotion
18-03-2010, 00:15
genelde çoğu araçta mevcut

peugeot dada vti var :)

!KO
18-03-2010, 00:19
Fiat Multiair

Alfada kullanıyor sanırım

Göki,ZD
18-03-2010, 00:19
peugeot dada vti var :)

benim bi ara kasnak kapaklarım takılı değildi 5bin devirden sonra SC sesi geliyodu mesela :D:D ciddiyim :D

slowmotion
18-03-2010, 00:30
benim bi ara kasnak kapaklarım takılı değildi 5bin devirden sonra SC sesi geliyodu mesela :D:D ciddiyim :D

:D:D sc demeyelimde emiş sesi desek :)

ygtrn
18-03-2010, 00:57
Fiat Multiair

Alfada kullanıyor sanırım

multiair birazdaha farklı bir sistem... şöyle anlatayım
değişken zamanlı supap sistemi...yani hondadaki v-tech egzos manifolduyla ilgili elektronik devreye giren mekanik bir sistemdir...mekanik gücünü egzantrik kayışından alır...

multiair ise emme manifolduyla ilgili tamamen elektronik bir sistem, gücünü egzantrik kayışından almaz ve motora fazladan bir egzantrik mili yükü binmez...
süpaplar tamamen elektronik olarak kontrol edilir...

keşke bu iki sistemi bir motorda toplasalar:D

Göki,ZD
18-03-2010, 00:59
:D:D sc demeyelimde emiş sesi desek :)

yok emiş ile alakası yoktu bildiğin sc sesiydi harbi :D bizde anlam veremedik zaten kısa süre sonra kırdık motoru ahuahua:D

Chatin
18-03-2010, 01:09
yok emiş ile alakası yoktu bildiğin sc sesiydi harbi :D bizde anlam veremedik zaten kısa süre sonra kırdık motoru ahuahua:D

eveeet kim imzasına koyuyor bu cümleyi :D

KA®ANLIK
18-03-2010, 08:25
yok emiş ile alakası yoktu bildiğin sc sesiydi harbi :D bizde anlam veremedik zaten kısa süre sonra kırdık motoru ahuahua:D

hahahaha :):):):)

Sabah sabah kahkaha attım valla şirkette :D

Day Walker
18-03-2010, 08:44
Toyota T Sportta VVTL-İ var

BlackStone
18-03-2010, 08:50
multiair birazdaha farklı bir sistem... şöyle anlatayım
değişken zamanlı supap sistemi...yani hondadaki v-tech egzos manifolduyla ilgili elektronik devreye giren mekanik bir sistemdir...mekanik gücünü egzantrik kayışından alır...

multiair ise emme manifolduyla ilgili tamamen elektronik bir sistem, gücünü egzantrik kayışından almaz ve motora fazladan bir egzantrik mili yükü binmez...
süpaplar tamamen elektronik olarak kontrol edilir...

keşke bu iki sistemi bir motorda toplasalar:D

Bravo HGT ve Alfa 147'lerde sadece emme de vardı varyatör. Tam emin olmamakla birlikte sanırım 2003 alfa dan itibaren çift kullanılmaya başlandı yani hem emme de hem egzoz da. Ayrıca multiair'in en güzel yanı hali hazırda bulunan standart motora uygulandığında maksimum güç %12, düşük devirlerde tork %15 oranında artarken, yakıt tüketiminde %16 oranında ve zararlı emisyonların salınımında önemli miktarda azalma sağlanıyor. Hem çevreci hem ekonomik hemde performanslı

merruse
18-03-2010, 08:55
Ford TiVCT

Orhan
18-03-2010, 08:59
yok emiş ile alakası yoktu bildiğin sc sesiydi harbi :D bizde anlam veremedik zaten kısa süre sonra kırdık motoru ahuahua:D

Senin makinanın içine sc kaçmış demekki :D

fsunnetci
18-03-2010, 09:24
Hyundai VGT
değişken subab teknolojisi..
Toyota Vti

Sportivo
18-03-2010, 11:17
pek kullanmayan kalmadı artık bu sistemi hemen hemen her marka kullandı...
aslında yeni trend pug un değişken sıkıştırmasıydı...forum da konusu açılmıştı ama bir gelişme olmadı sanırım

ATA156
18-03-2010, 11:30
Bravo HGT ve Alfa 147'lerde sadece emme de vardı varyatör. Tam emin olmamakla birlikte sanırım 2003 alfa dan itibaren çift kullanılmaya başlandı yani hem emme de hem egzoz da. Ayrıca multiair'in en güzel yanı hali hazırda bulunan standart motora uygulandığında maksimum güç %12, düşük devirlerde tork %15 oranında artarken, yakıt tüketiminde %16 oranında ve zararlı emisyonların salınımında önemli miktarda azalma sağlanıyor. Hem çevreci hem ekonomik hemde performanslı

2003den sonrada tek varyatör var.

ATA156
18-03-2010, 11:32
Ayrıca değişken zamanlamalı supap sistemini keşfeden ve ilk patentini alan Fiat gruptur.
US Patent 3.641.988

Bu sistemi ilk seri üretim araçlarda kullanan marka ise Alfa Romeo'dur. 1980 Alfa Romeo Spider 2.0 versiyonunda ilk defa mekanik değişken zamanlı supap sistemi kullanılmıştır.
US Patent 4.231.330

ahmet3425
18-03-2010, 12:08
su an bu sistemi kullanmayan marka var mı diye sorsaydın daha isabetli olurdu:)

su an icin teknolojik olarak en buyuk ilerlemeyi motor konusunda vw ve renault gerceklestriyor diye dusunuyorum...

Onuralp
18-03-2010, 13:01
1.8T'lerin bazılarında var Golf 4'lerde.

tandogan
18-03-2010, 17:33
yeni duyduğum bir şeyde toyota'nın çıkardığı vvt-i 20 sene önce bmw kullanmış.. (sadece bir duyumdur).

Bestsi
18-03-2010, 20:10
Nissan da NVCS

khan
18-03-2010, 23:14
subaru impreza ej207 ej257 ve butun atmosferikler avcs
subaru h6 avcs + avls

ukku
18-03-2010, 23:21
Clio RS - VVT

nicomedia
19-03-2010, 01:30
ama vtec bambaşka

KCANN_220
19-03-2010, 01:34
ama vtec bambaşka

+5500 :rolleyes:

UnnAmeD
19-03-2010, 02:00
1.8T'lerin bazılarında var Golf 4'lerde.

tam bakınıyordum yazan varmı dıye gec kalmısız :) evet 1.8t lerın bazılarında bulunuyor ozellıkle 2000 ve ustu model araclarda cıkan 1.8tlerde.

ygtrn
19-03-2010, 07:38
ama vtec bambaşka

VTECH cidden başka....
bunu başka yapan olay nedir acaba....

kadioglu
19-03-2010, 08:22
VTECH cidden başka....
bunu başka yapan olay nedir acaba....
Türkiye de diğerlerinin fazla bulunmayışı.
Konuyu biraz açalım.Konuya dikkatli baktığımde sizin kastettiğiniz şeyin 1. nesil vtec olduğu görülüyor.Yani dohc vtec.İşte bu konuda Türkiye de hondaya rakip fazla seçenek yok maalesef.Mesela ae86 ların 4age si ya da vvlti motorlusu hemen hiç yok.Mitsubishide bir fto bir cyborg yok.Mitsunun dohc mivec kullandığı sadece evo9 var o da turbolu olduğu için olmaz.Yine mitsu fto yok.Kısacası yanlışım yoksa Türkiye de böyle bir konuda hondaya kafa tutacak sadece clio rs var galiba :)
Ama yurtdışı videolara dikkatli bakarsanız vti la truneo kapışmasına filan rastlarsınız ve çok hoştur.
O yüzden Türkiye de vtec başka.

ygtrn
19-03-2010, 08:40
çok güzel açıklamışsın abi.. sağol

ygtrn
19-03-2010, 08:41
şunuda ekliyim.. mitsubishi colt tada mivec motor var :)

B.Aktepe
19-03-2010, 09:42
yani hondadaki v-tech egzos manifolduyla ilgili elektronik devreye giren mekanik bir sistemdir...mekanik gücünü egzantrik kayışından alır...

V-TECH yeni mi çıktı? bu çalışma prensibi?

B.Aktepe
19-03-2010, 09:48
tool açıklama bekliyorum senden :)

ahmet3425
19-03-2010, 09:48
Türkiye de diğerlerinin fazla bulunmayışı.
Konuyu biraz açalım.Konuya dikkatli baktığımde sizin kastettiğiniz şeyin 1. nesil vtec olduğu görülüyor.Yani dohc vtec.İşte bu konuda Türkiye de hondaya rakip fazla seçenek yok maalesef.Mesela ae86 ların 4age si ya da vvlti motorlusu hemen hiç yok.Mitsubishide bir fto bir cyborg yok.Mitsunun dohc mivec kullandığı sadece evo9 var o da turbolu olduğu için olmaz.Yine mitsu fto yok.Kısacası yanlışım yoksa Türkiye de böyle bir konuda hondaya kafa tutacak sadece clio rs var galiba :)
Ama yurtdışı videolara dikkatli bakarsanız vti la truneo kapışmasına filan rastlarsınız ve çok hoştur.
O yüzden Türkiye de vtec başka.

hondanın kullandıgı sistemin diğerlerinden farkı bana gore hissiyat olayı nasıl turbo doldugu an araba fırlar hondada bu vtec sistemini ust devirlerde cıldırması icin ozellikle ayarlamıs ama altlardanda feragat ediyor buda ayrı konu...

ona en yakın sistemi ki yakıt sistemine kadar aynı sistemi kullanıylar Clio 3 RS kullanıyor yine farkı alt devirlerde honda motorundan daha iyi olusu ve sistem VVT

ahmet3425
19-03-2010, 09:49
yuh 4 mod aynı konuda bitek ben varım uye gume gitmeden kacayım:D

Ranthor
19-03-2010, 09:49
mivec 4g92p;
sene 1993 , 1600 cc hacim 170hp güç.

Özgün bana bunun iddasına yemek ısmarladı:)

tool
19-03-2010, 09:51
Ayrıca değişken zamanlamalı supap sistemini keşfeden ve ilk patentini alan Fiat gruptur.
US Patent 3.641.988

Bu sistemi ilk seri üretim araçlarda kullanan marka ise Alfa Romeo'dur. 1980 Alfa Romeo Spider 2.0 versiyonunda ilk defa mekanik değişken zamanlı supap sistemi kullanılmıştır.
US Patent 4.231.330

patent degilde kullanim olarak 88de japonyada vtec seri uretimdeydi,
daha oncesi motosiklette kullanilmis :)

B.Aktepe
19-03-2010, 09:51
korkuttunuz üyeyi kaçtı :D

tool
19-03-2010, 09:52
tool açıklama bekliyorum senden :)

witeks sevdigimizden nefret etmek ve nefret ettigimizi sevmek arasindaki ince cizgidir :)

B.Aktepe
19-03-2010, 09:54
witeks sevdigimizden nefret etmek ve nefret ettigimizi sevmek arasindaki ince cizgidir :)

günün yorumu oldu bu ama :)

B.Aktepe
19-03-2010, 10:04
http://world.honda.com/automobile-technology/VTEC/

Bestsi
19-03-2010, 10:33
hondanın kullandıgı sistemin diğerlerinden farkı bana gore hissiyat olayı nasıl turbo doldugu an araba fırlar hondada bu vtec sistemini ust devirlerde cıldırması icin ozellikle ayarlamıs ama altlardanda feragat ediyor buda ayrı konu...

ona en yakın sistemi ki yakıt sistemine kadar aynı sistemi kullanıylar Clio 3 RS kullanıyor yine farkı alt devirlerde honda motorundan daha iyi olusu ve sistem VVT

ben kendi tecrubemle buna söyle bir ekleme yapabilirim NVCS si arızalı bir sr20 turboyu cok gec dolduruyor ve bahsettigin hissiyatı cok gec veriyor hatta bu sebeple ben toplarken dereceli egzantrik parasına orjinallerini almıştım.

OmerRS
19-03-2010, 11:02
Variable Lift ile Variable Timing i karıştırmayın. Konuyu açan arkadaş yanlış yazmış zaten baştan.

Alfanın kullandığı sadece değişken subap zamanlamasıdır. Birçok firma kullanıyor halihazırda bu sistemleri. Vanos, VVTi, TI VCT vs.

Vtec ise egzantrik profilinin değiştirilmesidir. Bunu çok daha az firma kullanıyor. Fiatta var buna benzer bir sistem Multiair, BMW nin valvetronic i var Audinin ve Toyotanın değişken liftli sistemleri var.

ATA156
19-03-2010, 11:39
patent degilde kullanim olarak 88de japonyada vtec seri uretimdeydi,
daha oncesi motosiklette kullanilmis :)

OmerRS'in de dediği gibi vtec sistemi, benim yazdığımdan farklı bir sistem. Ben başlıkta değişken zamanlı supap sistemi denildiği için o bilgileri yazdım. =)

kadioglu
19-03-2010, 11:51
şunuda ekliyim.. mitsubishi colt tada mivec motor var :)
Ona bakarsan köpekbalığındada mivec var.Benim söylediğim 1. nesil.Yani 1. nesil vtec i hondada 1.6 motorda kullanmıyor şu anda.Typer da var.Ama mitsubishi nin o tip mivec i maalesef Türkiye de hiç yok.

initial-D
19-03-2010, 11:56
Ömer+1

nissan ve mitsubishi vtec bile açıyor:D

BZOB71LRQUk


şiddetle seyretmenizi öneririm hem 5500 hemde 6100devirde sese dikkat:)

ZnGKlUqRer8

http://www.youtube.com/watch?v=ZnGKlUqRer8

kadioglu
19-03-2010, 12:00
hondanın kullandıgı sistemin diğerlerinden farkı bana gore hissiyat olayı nasıl turbo doldugu an araba fırlar hondada bu vtec sistemini ust devirlerde cıldırması icin ozellikle ayarlamıs ama altlardanda feragat ediyor buda ayrı konu...

ona en yakın sistemi ki yakıt sistemine kadar aynı sistemi kullanıylar Clio 3 RS kullanıyor yine farkı alt devirlerde honda motorundan daha iyi olusu ve sistem VVT

İşte mitsunun toyotanın filan aynı şekilde fırlayan modelleri Türkiye ye hiç girmemiş maalesef.Mesela mirage cyborg 1.6 motor 185 hp dir.Ama Türkiye ye hiç mirage girmemiş.Yani bu konuda honda Türkiye de rakipsizliğin avantajını tutuyor elinde.Ve olayın turboyla çok alakası yok.Hem bu sistemin sadece kullanılışı değişir markalar arasında.Amaç ve sonuç aynıdır.Amaç belirli bir devrin üzerinde, subapların daha çok açılmasını sağlayarak motora daha fazla hava dolayısıyla daha fazla yakıt aldırmaktır.Bir nevi dereceli egzantriğin gerektiğinde devreye girmesi gibi.Honda bunu farklı cam ların devreye girmesiyle sağlar, toyota egzantrik kasnağıyla mitsu bilmem neyle.Sonuç aynıdır.

kadioglu
19-03-2010, 12:02
Variable Lift ile Variable Timing i karıştırmayın. Konuyu açan arkadaş yanlış yazmış zaten baştan.

Alfanın kullandığı sadece değişken subap zamanlamasıdır. Birçok firma kullanıyor halihazırda bu sistemleri. Vanos, VVTi, TI VCT vs.

Vtec ise egzantrik profilinin değiştirilmesidir. Bunu çok daha az firma kullanıyor. Fiatta var buna benzer bir sistem Multiair, BMW nin valvetronic i var Audinin ve Toyotanın değişken liftli sistemleri var.

Değişken subap zamanlamasını kullanmayan marka yok gibi bir şey.Hidrolik subap iticileri sayesinde farklı devirlerde farklı subap aralıkları sağlanıyor.O yüzden bu araçlar hem daha ömürlü hem de daha ekonomik oluyor.Diğer sistemler belirli devrin üzerinde performans amaçlı.

ahmet3425
19-03-2010, 12:51
Ömer+1

nissan ve mitsubishi vtec bile açıyor:D

BZOB71LRQUk


şiddetle seyretmenizi öneririm hem 5500 hemde 6100devirde sese dikkat:)

ZnGKlUqRer8

http://www.youtube.com/watch?v=ZnGKlUqRer8

yanlız cok iyimis yaw aynı k20 motoru gibi motorlar:D

Schumi
19-03-2010, 13:19
206 RC - VVT
406 coupe ve 607 2.2 motor - VVT
Clio RS - VVT
Bundan tam emin değilim ama Clio V6 da da VVT vardı sanki.

32FT430
19-03-2010, 13:44
Variable Lift ile Variable Timing i karıştırmayın. Konuyu açan arkadaş yanlış yazmış zaten baştan.

Alfanın kullandığı sadece değişken subap zamanlamasıdır. Birçok firma kullanıyor halihazırda bu sistemleri. Vanos, VVTi, TI VCT vs.

Vtec ise egzantrik profilinin değiştirilmesidir. Bunu çok daha az firma kullanıyor. Fiatta var buna benzer bir sistem Multiair, BMW nin valvetronic i var Audinin ve Toyotanın değişken liftli sistemleri var.

ömer abi vtec ile lift tamamen farklı.çoğu insan vtec'in çakması der ama işin incelemedikleri için.vtec egzantirik açılarını değiştirirken ( 5500 d/d sonrası ) lift'te ise hava giriş ve çıkışları hızlanıyor ( 6000 d/d sonrası ) yani vtec ile lift tamami ile farklı.zaten vvt-i ile aynı anda çalışıyor tek farkı 6000 de lift açması.dual vvti'da ise vvti'e göre hem emme supapları hemde egzoz supapları kontrol altına alınıyor.valvematic toyota'nın yeni sisteminde hem egzoz hem emme + olarak gaz kelebeğinide kontrol ediyor.1.6L 132bg lik yeni corolla motorlarında bu sistem mevcut.avensis dahil

Toyota, akıllı değişken subap zamanlaması ve aralığı motoru VVTL-i ile, VVT-i motorundan bir adım daha öne geçirir. Bu motor, emme ve egzoz supaplarının açılma aralığını otomatik olarak ayarlır. Aslında, VVTL-i teknolojisiyle insan bedeni arasında bir çok benzerlik bulunmaktadır. Sporcular da ciğerlerine giren ve çıkan hava miktarını artırmak için antreman yapar.

Toyota'nın Elektronik Kontrol Ünitesi (ECU) yüksek devirlerde, daha fazla temiz havanın silindirlere girmesi ve egzoz gazının rahatça çıkması için dört supapın açılma aralık miktarını kontrol eder. Yüksek devirlerde (6000 dev/dak'nın üstünde), silindire hava girişinin artması, daha iyi bir yanma, daha fazla güç ve daha az zararlı emisyon anlamına gelir.

izo
19-03-2010, 16:03
renult un f4r motorlarında cok belirgin ses değişimi var...

32FT430
19-03-2010, 18:46
renult un f4r motorlarında cok belirgin ses değişimi var...

hiç dikkat etmedim.sanmıyorum.psikolojik olabilir

gkhunk
20-03-2010, 08:15
yakıt tasarrufu için olan vvt ayrı olay.

yani benim yarisde de vvt-i var ancak yakıt tasarrufu için, suprada da aynı teknoloji mevcut o performans için.

artık neredeyse her araçta kullanılmaya başlandı, silindir başına 4v + değişken zamanlı valf sistemi.

bu arada benim araçda 3500 civarı devirden sonra belli bir güç değişimi yok ancak tıslama şeklinde bariz bir ses artışı oluyor.

32FT430
20-03-2010, 09:44
yakıt tasarrufu için olan vvt ayrı olay.

yani benim yarisde de vvt-i var ancak yakıt tasarrufu için, suprada da aynı teknoloji mevcut o performans için.

artık neredeyse her araçta kullanılmaya başlandı, silindir başına 4v + değişken zamanlı valf sistemi.

bu arada benim araçda 3500 civarı devirden sonra belli bir güç değişimi yok ancak tıslama şeklinde bariz bir ses artışı oluyor.

+1 dual vvt-i lı yeni corolla sürdüğüm zaman bendede olmuştu.dip gaz yapıp bastığım zaman motordan tıslama sesi geliyor ^^

kıvanç
20-03-2010, 10:33
renult un f4r motorlarında cok belirgin ses değişimi var...

sese diikkat etmedim ama clio rs f4r de 4500 civarından sonra belirgin bir hızlanış var yani hissetmemek mümkün değil o arada ki farkı