PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : EGR İptali Hakkında Fikir (kör tapa vs. yöntemi ile değil)



despe
24-03-2010, 19:31
Arkadaşlar egr iptali ile ilgili bir konuda yardıma ihtiyacım var. Aslında egr iptal olmayacak ama egr gazı emme portlarına değilde dışarıya salınacak.

Şimdi aşağıdaki resim üzerinden anlatmaya çalışayım. Ben şu anda egr yi egr valfine kör conta takarak iptal ettim ve haliyle egr valfine gaz gelmiyor ve görevini yapmıyor tabi durum böyle olunca arıza ışığımız yanıyor.

Aşağıdaki resimde egr nin aldığı yolu siyah olarak belirttim.

Şimdi benim yapmak istediğime gelince.

Normalde benim orjinal emme manifoldumun flanşı üzerinde egr kanalı var ve bu kanal sayesinde gaz valf üzerinden emme portlarına taşınıyor ve egr görevini yapıyor.

Fakat yeni taktığım emme manifoldu flanşında egr kanalı yok ve benim egr valfinden gelen kanal ile resimde kör tapa olarak belirttiğim kısım birbiriyle çakışıyor. Yani ben valf üzerinden kör contayı çıkarsam bile, gaz resimde belirttiğim kör tapa yazan kısıma gelip tıkanacak, zaten manifold flanşımda egr kanalı olmadığından içeri gaz giremeyecek.

Soruma gelirsek eğer,

Resimde kör tapa olarak belirttiğim tapayı oradan kaldırıp, bir hortum ile aşağıya versem ( resimdeki tahliye hortumu ) egr valfinden de kör contayı kaldırsam, egr valfi gazı o tahliye hortumundan dışarıya salsa valf görevini yapmış olur mu ? ve arıza ışığım söner mi ? yoksa bir vakum algılaması mı gerekir ?

http://i1003.hizliresim.com/2010/3/24/3971.jpg (http://urlal.com/rj)

mechanıcer
24-03-2010, 19:44
sanırım aracın semadan anlasılan cıvıc d16. aslında mantıken olur ama egr valfının acıklık mıktarını sıcaklık yük vss.. buna gore ecu ye gıden bır hatta var. senın yaptıgın sısıtemde valf sureklı acık kalabılır akıs onunde bır dırenc olmayacagı ıcın buda yenıden arıza lambası yakar dedıgım gıbı valfın calısma prensıbı yol yuk vss sartlara gore degısıyor. yuk ten kastım arac devrıdır.

SONE-R
24-03-2010, 19:44
len emre arabayı ürettiğine hondayı pişman ettireceksin.. yiter oynama şunun orasıyla burasıyla :D :D

despe
24-03-2010, 19:51
sanırım aracın semadan anlasılan cıvıc d16. aslında mantıken olur ama egr valfının acıklık mıktarını sıcaklık yük vss.. buna gore ecu ye gıden bır hatta var. senın yaptıgın sısıtemde valf sureklı acık kalabılır akıs onunde bır dırenc olmayacagı ıcın buda yenıden arıza lambası yakar dedıgım gıbı valfın calısma prensıbı yol yuk vss sartlara gore degısıyor. yuk ten kastım arac devrıdır.

şimdi dediğinizi anladım fakat valften sonra herhangibir sensör falan yok yani sürekli açıp kalmasını falan sağlayacak, zaten valf iptal edilmeyecek. he illaki valfin vakum algılaması gereliyor ise tahliye hortumundan sonra bir kazan yapılır ve bu kazanın içinde bir filtre olur ve kazana emmeden gelen bir vakum hortumu takılır ve valfin istediği vakum sağlanır, ki eğer valfin vakum algılaması gerekiyorsa.

ama bence valfin açıp kapama durumunu egzoz manifoldundan çıkan gazların basıncı ayarlıyordur.

despe
24-03-2010, 19:54
len emre arabayı ürettiğine hondayı pişman ettireceksin.. yiter oynama şunun orasıyla burasıyla :D :D

yok abi yaa düşünüyorum yarın öbürgün sizde iptal etçeniz egr leri mecbur :D çıkar bi yol arıyorum. bana göre bi sorun yokta erkutun düşüncesine göre araç low cam da çalışabilirmiş avans kısabilirmiş arıza algıladığı için :D bende arızaları ortadan kaldırmaya çalışıyom :hahaha:

mechanıcer
24-03-2010, 19:55
valften sonra tam ams ensor yok ama su gıbı arızalar basımıza geldı ıste yol tıkanık ıse yetersız egr akısı arızası verır. yol hep acık ıse egr valfı acık kalmıs arızarı verır sıtem bunu demek ıstedım.

mechanıcer
24-03-2010, 19:56
yok abi yaa düşünüyorum yarın öbürgün sizde iptal etçeniz egr leri mecbur :D çıkar bi yol arıyorum. bana göre bi sorun yokta erkutun düşüncesine göre araç low cam da çalışabilirmiş avans kısabilirmiş arıza algıladığı için :D bende arızaları ortadan kaldırmaya çalışıyom :hahaha:

aracındakı vtec ın sadece ekonomı amaclı uretıldıgını unutma. her vtec vtec degıldır :D

despe
24-03-2010, 19:56
valften sonra tam ams ensor yok ama su gıbı arızalar basımıza geldı ıste yol tıkanık ıse yetersız egr akısı arızası verır. yol hep acık ıse egr valfı acık kalmıs arızarı verır sıtem bunu demek ıstedım.

hımm anladım. sistem tıkalı arızasını verirde, açık arızasınıda verebiliyor demek :D bunuda düşünmek lazım :D

despe
24-03-2010, 19:57
aracındakı vtec ın sadece ekonomı amaclı uretıldıgını unutma. her vtec vtec degıldır :D

heheh biliyorum :)

DENON
24-03-2010, 20:07
senın egr arızası sönse noolur ecu dan dolayı yüksek voltaj arızası için yanacak yine lamba o zaman low cam çalışmayacakmı sen selo banda devam bircet :D :D

despe
24-03-2010, 20:08
haha onada bulucam bi çare :D

DENON
24-03-2010, 20:10
bi elektronık yanıltıcı ayarlamamız lazım ona senın yüksek voltajı dengeleyecek bir devre yapılması lazım

c20let
01-04-2016, 14:42
Yeni konu açmak istemedim. Egr iptalini fişi çekerek yapmak sadece arıza ışığı mı yakar yoksa başka sıkıntılar çıkarabilir mi?

Sadece arıza ışığı yakıyorsa varsın yansın.