Orijinalini görmek için tıklayınız : MS2 Extra Montajından Sonra...
beyler slm.
aracıma ms2 montajı yaptım.wastedspark sistem ile marş bastık.buraya kadar herşey ok fakat iş elektronikden çıkıp yazılıma gelince beni braz kasıyor.
araç şu an rolantide patırtılı olarak 800-900 devir arasında sarsıntılı çalışıyor.biraz duman atıyor. afr ilk marşda 14.7 sonra 5-10 sn yede yavaş yavaş 10 a çekiliyor.
gaza bastığında oldukça iyi tepki veriyor.güzel gaz yiyo.hatta 1 km fln yürüttüm. baya güzel gaz yiyor.
sabit 3000 devirde tutmak istediğimde de patırtılı çalışıyor.
Yanlız enjektör cc yi bilmediğim için 200cc olarak salladım. bu nedenle olabilirmi?
durum bundan ibaret.Benim kanaatim harita ayarları ile alakalı bir ayar istiyor olması? bu noktadan sonra neler yapılması gerekiyor?
güzel bir base map lazım sana çok zengin çalışıyo
Birşeyleri yanlış yapmışsın o kesin. Ve bu sadece enjektör hacmi de değil. Wideband lambdan vardır diye tahmin ediyorum. AFR için authorisation verip kendisinin ayarlamasını sağlasana? Muhtemelen oralarda bir yerde hata yapmışsındır. Yoksa kendi kendine 10 a kadar çekmez. Muhtemelen 10 un altına çekiyordur senin wideband in alt limitinin altına düştüğü için göremiyorsundur.
wideband aem var.analog çıkışından ms e giriyorum. afr için authorisation vermek konusunda bilgim yok. dediğim gbi işin yazılım kısmından anlamıyorum.
enjektörlerin bağlantılarında sorun olabilir mi diye düşünmeye başladım.kullandığım şekli çizdim, doğru ise başkalarınada yardımcı olur:
http://img202.imageshack.us/img202/5539/wastedinjection.gif
Yanlış bağlamışsın enjektörlerini. Ondan sallantılı çalışıyor motorun.
Doğrusu 1+2 3+4 olacaktı
http://www.megamanual.com/v22manual/extwir.gif
http://www.megamanual.com/v22manual/extwir.gif
dragstar
25-03-2010, 21:54
Yanlış bağlamışsın enjektörlerini. Ondan sallantılı çalışıyor motorun.
Doğrusu 1+2 3+4 olacaktı
http://www.megamanual.com/v22manual/extwir.gif
mertol abi bzm arabalarda orjinalde 1-4 2-3 işiyorlar:D ms de 1-2 ve 3-4 olarak işiyor enjektör kablosundan değiştirsek olur dimi tek kablo geliyor ecuya çünkü
selcukkoylu
25-03-2010, 22:11
peki bobin bağlantısı 6 silindirde nasıl olucak
bağlantı doğru sorun ayarından
mertol abi bzm arabalarda orjinalde 1-4 2-3 işiyorlar:D ms de 1-2 ve 3-4 olarak işiyor enjektör kablosundan değiştirsek olur dimi tek kablo geliyor ecuya çünkü
Nasıl yani? Ateşleme sırası 1-3-4-2 diye gitmiyormu?
ateşleme 1-3-4-2 diye biliyorum ben ama orjin ecu da enjektörler 1+4 / 2+3 diye bağlı?
bobin ise yine 1+4 / 2+3 olarak çalışıyor.
doğrumu yanlışmı şema?
buda orjin şema:
http://img257.imageshack.us/img257/8961/adszmm.jpg
bağlantı doğru sorun ayarından
+1 bağlantı doğru
1-4 ve 2-3 diye bağlıysa evet bağlantı doğru. Benim kafam karışmış.
thx. cumartesi şüphelendiğim birkaç noktayı da elden geçirerek tekrar deneyeceğim.
benim aklımı karıştıran şema bu:
http://img269.imageshack.us/img269/4140/2zqx2f9.jpg
Valla açıkcası senin araba ya semisequential ya da full grup çalışıyor olmalı. (orjinali kastediyorum.) Dolayısı ile zaten kendi kablolaması doğru.
Bence emin olmak için önce MS i full grup çalışacak şekilde konfigüre et eğer sallantı giderse o zaman kabloları değiştirmen gerekir. Ama doğru olan beraber inen silindirlerin aynı zamanda püskürtmesi. Yani 1 ile 4 2 ile 3 aynı zamanda püskürtülmeli. Eğer full grup çalıştıracaksan arabanı o zaman kablolaman önemli değil. 4 ü de aynı anda püskürtecek zaten.
hmm evt.
squirty yi ayarlamak yeterli oluyor sanırım? bu şekilde bir deneyeyim.çıkar ortaya.thx
selcukkoylu
26-03-2010, 21:46
muyat kusura bakma konunu kirleticem ama ateşlemen ne marka? vr sensörü bağlantısı ve ateşleme modülü ve bobinin bağlantısının detaylı şeması vs varmı?
estafurullah selçuk.
ben ws tipi ateşleme yapıyorum. orjin sagem bobin ile.şemalar vs tüm detay msxextra nın sayfasında var.ordan yararlanıp yapıyorm.
mevzu ayarmış. elimden geldiğince ayarladım ama işi bilen birinin dokunması gerekecek sanırım.
http://www.youtube.com/watch?v=LnnfwW-0ycc
yeni bir sorun var.
yavaş yavaş hızlanırken 2700 lerde kesilme yapıyor.sanki launch gibi bi kesilme.o sırada gaza abanırsan düzeliyor ama afr 18 e çıkıyor.
tamaıyla ayarla ilgili bi sıkıntı aşırı fakire düşüyosun dipgazda biraz yakıt geliyo ama onu bile 18 küsür anca görüyosun bence fazla kurcalamadan bi tunere ulaş
benim sorunumun temelinde enjektörlerin kapasitesini bilmiyor olmam yatıyor sanırım.
enjektörleri ölçtürebileceğim bir yer bilen varmı?
kaç cc olduğunu vs ölçebilecek teknolojik cihaza sahip biri.
bocsh car sevicelerde ölçüm yapılıyor ancak cc olarka değer veremiyorlar elinde 206nın olduğuna emin olduğun base map mi var hiç farklı ccler girerek denedin mi
benim sorunumun temelinde enjektörlerin kapasitesini bilmiyor olmam yatıyor sanırım.
enjektörleri ölçtürebileceğim bir yer bilen varmı?
kaç cc olduğunu vs ölçebilecek teknolojik cihaza sahip biri.
kaç cc olduğunu bilmen cok da önemli deil, 200 cc yazdıysan ve olan daha buyukse zengin çalışır sen de bu durumu haritanın tamamında duty cylce'ı düşürürerek düzeltebilirsin.ama emin olmamakla birlikte sanırım 210cc falandı 206nın enjektörü.aracında sorunlar ise tamamen ayarlarından kaynaklanır.muhtemelen cok düzensiz bi haritan var.aynı sorunlar ateşleme haritasında mevcut olabilir.
bocsh car sevicelerde ölçüm yapılıyor ancak cc olarka değer veremiyorlar elinde 206nın olduğuna emin olduğun base map mi var hiç farklı ccler girerek denedin mi
map yokk. ms ile gelen map.
baya bi uğraş gerek sanırım :)
ms ile gelen default harita şu anki.
http://img195.imageshack.us/img195/2668/ve3t.jpg
kaç cc olduğunu bilmen cok da önemli deil, 200 cc yazdıysan ve olan daha buyukse zengin çalışır sen de bu durumu haritanın tamamında duty cylce'ı düşürürerek düzeltebilirsin.ama emin olmamakla birlikte sanırım 210cc falandı 206nın enjektörü.aracında sorunlar ise tamamen ayarlarından kaynaklanır.muhtemelen cok düzensiz bi haritan var.aynı sorunlar ateşleme haritasında mevcut olabilir.
cc konusunda nasıl emin olabiliriz?
vtecturbo
28-03-2010, 05:03
enjektor temızleme cıhazlarında enjectorlerı test ederken uzerınde cc vaya mililitre yazan camdan sıse gıbı bıseye ısettırıyolar.eger 45psı basıncta 1 dakıka boyunca enjectrlrı caşıstırıp sısenın ıcındekı benzını olcersen enjectrlerının kac cc oldugunu anlarsın.fakat iş sadce kac cc oldugunu ogrenmekle bıtmıyor. ne kadar acık kalması gerektını ve voltaj degısımlerındekı ofsett degerlerınıde bulman gerekıyor.enjector battery ofset denen olay.ornegın 12.7 voltta 0.30 mılı sanıye 11.8 voltta 035 mili sanıye gıbı.bu enjectorlerın kac cc oldugundan daha onemlı bence.
senın yerınde olsam hıc bunları ogrenmeye calısarak vakıt kaybetmeden bu degerlerı bellı olan 240 lık honda enjectorlerını alır takardım,
bence makinanıza zarar vermeyi göze almıyorsanız bir tunere ayarınızı yaptırın .
eyer bu konuya merakınız var ise ayarınızı yapıcak tuner arkadaştan destek alarak kurcalayın ...
sonuçta bir işin uzmanı var ise bu riski almaya değmeyecektir ...
200 hp için 240cc enjektörler yetreli olmayacak sanırım.
almışken en az 320cc almam gerekiyor.320 cc uygun hangi enjektörler var?
Mini cooper S enjektörleri kullanabilirsin. VW 1.8T, colt CZT, mustang enjektörleride o hacimlere yakın bir değerde..
vtecturbo
28-03-2010, 14:06
200 hp için 240cc enjektörler yetreli olmayacak sanırım.
almışken en az 320cc almam gerekiyor.320 cc uygun hangi enjektörler var?
honda s2000 enjectorlerı var 360cc 12ohm
volt 15,99 13,96 13,00 11,94 10,98 9,92 7,99
ofsett (ms) 0,59 0,71 0,81 0,95 1,11 1,27 1,78
ayrıca rc nın 310 cc 16 ohm larıda var onunda volt ofsett degerlerı bılınıyor.
volt 15,99 13,96 13,00 11,94 10,98 9,92 7,99 (volt)
ofsett 0,25 0,43 0,55 0,72 0,89 1,14 1,92 (milisaniye)
enjektörleri buldum ama şu ml olayına anlam veremedim?
Cód. Fabricante ----- Descrição / Aplicação ---- Combustível ----Resistência ----pressão (bar)----Volume (ml)
01F003A -------- BICO INJETOR PICASSO ----GASOLINA ----- 14,4 a 17,6 -------- 3,00 ---------- 23,5 a 27,5
23,5-27,5 ml nedir?
selcukkoylu
28-03-2010, 23:43
debisi olsa gerek
flowrate ama birim olarak ml nin anlamı ne?
lb/hr olarak düşünürsek ve ortalamayı 25lb/hr alırsak = 262cc ediyor.
orjinde 138hpolan motor için 21.5lb/hr yani 226cc gerekiyor.
mantıklı gibi?
selcukkoylu
29-03-2010, 00:38
25 ml olduğunu varsayarsak; 25*60sn=1500ml=150cl=150cc , bu enjektör 150cc olmasın
150cc 138hp bi makine için çoook küçük depğilmi?
25 ml olduğunu varsayarsak; 25*60sn=1500ml=150cl=150cc , bu enjektör 150cc olmasın
114 HP arabamın orj. Enjektörleri 175 cc. bence murat abininkiler her türlü daha fazladır.
+ 1 cc = 1ml
Murat abi senin motorun sequential işiyor. Belki sequential a geçiş yapmayı düşünebilirsin, hem göreceli olarak daha iyi bi sistemin varken semi-seq e neden dönesin? Ha devir olayı dersen ok. :icon_tup:
Code EW10J4
Capacity 1997cc
Bore x Stroke 85 x 88 mm
Construction All alloy.
GS Iron crankshaft
Cylinders 4 Cylinders
Valves 16 Valves. DOHC
Induction Normally Aspirated
Fuel System Multipoint Sequential Fuel Injection
Magneti Marelli DCM 48 P
Ignition System Sagem BBC 2.2 Twin Spark
Twin Coils.
Power 138BHP / 103kW @ 6000 rpm
Compression Ratio 10.8 : 1
Torque 190Nm @ 4100 rpm
Torque Spread 89% (169Nm) between 1800 rpm & 5750 rpm
Oil Capacity 4.25 l
Cooling System Radiator: 21 dm2 (area) / 21 mm (thickness)
200W Dual Speed fan
Exhaust System 1. Catalytic Converter (1.86 l)
2. Rear Muffler (17.2 l)
Tailpipe: 45 mm diameter (bent downwards to reduce noise).
Introduced 1999
Other Uses Peugeot 406
Peugeot 206
ateşleme 1-3-4-2 diye biliyorum ben ama orjin ecu da enjektörler 1+4 / 2+3 diye bağlı?
buda orjin şema:
http://img257.imageshack.us/img257/8961/adszmm.jpg
Şemaya göre sıralı püskürtme ama ikili bankler halinde bağlı demiş..
yanlış yazmışım. 4+1 2+3 olarak bobin bağlı.enjektör sequential.
yakıt sorunu olur kesin diye semi yaptım.
şu enjektör olayını çozmem gerek önce.
enjektörleri buldum ama şu ml olayına anlam veremedim?
Cód. Fabricante ----- Descrição / Aplicação ---- Combustível ----Resistência ----pressão (bar)----Volume (ml)
01F003A -------- BICO INJETOR PICASSO ----GASOLINA ----- 14,4 a 17,6 -------- 3,00 ---------- 23,5 a 27,5
23,5-27,5 ml nedir?
dragstar
29-03-2010, 16:44
200 hp için 240cc enjektörler yetreli olmayacak sanırım.
almışken en az 320cc almam gerekiyor.320 cc uygun hangi enjektörler var?
flowrate ama birim olarak ml nin anlamı ne?
lb/hr olarak düşünürsek ve ortalamayı 25lb/hr alırsak = 262cc ediyor.
orjinde 138hpolan motor için 21.5lb/hr yani 226cc gerekiyor.
mantıklı gibi?
murat abi bnm arabadan yola çıkarsak 226 cc 118 hp basit hesapla
226x4/5 = 180 hp demekki %65 dutyde çalışıyor
citroen saxo cup arabaları enjektör aynı 140 hp %77 dutyde çalışıyor
sanada burdan hesap yaparsak %65dutyde 265cc
%77 dutyde 222cc olması gerekiyor enjektörlerin
Fabrikanın %100 dutyde çalıştıracağını zanetmiyorum max%90 diyorlar hatta %85
cooper enjektörlerinin
3 bar 330cc enjektör %70 dutyde 184 hp çıkartıyor
5 bar basssan 425cc çıkar %70 dutyde 238 hp oluyor gayet yeterli bence senin setup ın için hatta bnm emmeye uyarsa bende alabilirim:D
hazır enjektör konusu açılmışken bende bişeyler soruyum
bnm enjektörlerim 225cc/min @ 3bar 295cc/min @ 5bar 14,5ohm impedance iwp oo6
295x0.80x4/5=188 hp filan çıkıyor 6 psi da bu gücü alıyorum:D daha fazlası için büyük enjektör gerekiyor 330 cc yukarıdaki hesaptan yeterli çıkıyor ama bnm emme manifolduna sadece piconun iwp ve iwpr serisi enjektörler oluyor ve top feed olmalı
http://motorsport.magnetimarelli.com/PDF/FuelSystem_Ignition/SF_IWP_rev4.0.pdf burda diamensionları var
ebayde buldum tanesi 65€ shipping i vegisi derken çok para gider mini enjektörü olurmu veya hangi enjektör olur
http://www.rceng.com/Motorcycle-ATV-Watercraft-Snowcraft-Injectors-C13.aspx bunlar aynı gibi duruyor
selcukkoylu
30-03-2010, 00:52
murat inşallah halledersin enjektör sorununu.aynı sorun benim başımada gelecek.
bir kaç sorum var.
her beyin değişen iot mi arıyor?
bulamazsa enjektörmü değişiyor?
bu iot değeriin önemi nedir?bilinmezse ve kafadan atılırsa n olur?
Ne demek değişen IOT? IOT zaten sabit bir değer değilki. Voltaja göre değişir.
- Eğer bat. corr. kullanıyorsan zaten üç aşağı beş yukarı değerlerini ECU kendisi ayarlar.Tabi tümünü biliyorsan çok daha iyi. Bastt. corr. olmayan bir ECU kullanıyorsan kendin manuel girmelisin.
- IOT önemli tabiiki. PWM hesaplanırken o değer başa ekleniyor. Böylelikle enjektör açılana kadar geçen süreyi benzin püskürtme süresinin dışında tutup doğru tune yapman sağlanmış oluyor. Aksi halde tüm tabloyu tek tek düzenlemen gerekir. Ve gereksiz yere bir sürü uğraşı verirsin. VE tablon gerçekle örtüşmez vs vs vs..
Bilmemek diye birşey yok. Araştırırsan mutlaka biryerlerden bulursun. En kötü ihtimalle üreticisine mail atarsın sana cevap verirler. Bosch falan cevap veriyor mesela..
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.