Orijinalini görmek için tıklayınız : Afr ?
Atmosferik araçta ekonomi amaçlı 3000 max 4000 devir arası seyir halinde en fakir karışım ne olabilir ? Normalde 14,5-15 arası değişen değerler bu devir aralıklarında nerelere kadar çekilebilir. 16-17 ler zararlı olur mu ?
Teşekkürler.
dragstar
30-03-2010, 19:49
14.7 birim üzeri fakirdir
Aslında tam olarak fakir çizgisi 14.7 den başlamaz.l.
Aşağıdaki tabloya bakarsak, 15.5 16 civarına kadar yüksüz haldeki motorda kabul edilebilir değerler olduğunu görürüz. EGT gözlemlemek kaydı ile rölanti devirlerinde bu AFR ler ayarlanabilir. Ancak motor yük altında ike bu AFR ile hızlanmanız hatta bazı durumlarda hızınızı korumanız bile çok zor.
http://www.megamanual.com/v22manual/AFRemissions.gif
http://www.megamanual.com/v22manual/AFRemissions.gif
boosted_pug
30-03-2010, 23:01
mertol yazmış zaten ben ayar yaparken bazen ayarlıyorum ama araba bırakın ben burda durayım siz yürüyün diyor :) bazı zamanlarda
bende orjin map da durum fasfakir :)
gaza abandımmı 17 lerin üzerine çıkıyoum ki aem gösteremiyor.bu durumda sanki arabayı arkadan bişeyler tutuyor.
Sorun vardır arabada.. Benim arabada 14.7 ile hızlanıyor. Tam gaz yapınca 3500 devire kadar 14 AF ye düşüyor. 700 devirde de 12.5 AFR ile yürüyor..
sorun *****.yapılan setup a göre map yapılmadı :) afr ondn sapıtık.
E yaap o kadar zor bir iş değilki base map hazırlamak..
sağolun arkadaşlar,
peki arabanın hızlanmak istememesi dışında ne gibi durumlar oluşabilir. orantısız karışım motor içi elemanlarına zararlar verebilir mi ? yani atıyorum afr yi max 3500 devirlere kadar 15,5-16,5 arası sabitlesek ne tür problemlerle karşılaşabiliriz ?
dondurmayı 0 derece tutmakla 20 derecede tutmak gibi düşün dondurman 20 derecede yavaş erimeye başlar bakmışsın dondurma erimiş gitmiş rolantide 14-15 normal
dondurmayı 0 derece tutmakla 20 derecede tutmak gibi düşün dondurman 20 derecede yavaş erimeye başlar bakmışsın dondurma erimiş gitmiş rolantide 14-15 normal
dondurma nerden geldi aklına yaw :D
ya ekonomi yapmak için fakir arabayla gezilirmi :eek: yazık günah egt tavan yapar kırma riskin yükselir :(
ver zengini ver zengini dimi cem abi :D :D
dondurmayı 0 derece tutmakla 20 derecede tutmak gibi düşün dondurman 20 derecede yavaş erimeye başlar bakmışsın dondurma erimiş gitmiş rolantide 14-15 normal
Cem abı karatekıttekı bay mıyagı gıbı ornek vermısın:D cılala parlat
Aslında rölanti için en doğru A/F'yi vakum belirler, en yüksek vakumu yakaladığınız A/F doğru A/F dir. Bu 13,5 da olabilir 15 de. Düşük yüklü sürüşlerde ve alt orta devirlerde ise örneğin 50-75kPa mutlak basınç ve 2000 - 2500 devir aralığı için 15.7 A/F oranıyla güzel yakıt ekonimisi yapılabiliyor. Bu aralık da zaten düz yolda 5nci vitese attığınız ve 85-95Km/h sabit hızla gittiğiniz değer. Zaten 75kPa ve üzerine daha zengin bir A/F ayarlıyacağınız için rampaya geldiğinde motor yükü artacağından sizi arabayı baymayacak değerlere indirecektir.
Aslında rölanti için en doğru A/F'yi vakum belirler, en yüksek vakumu yakaladığınız A/F doğru A/F dir. Bu 13,5 da olabilir 15 de. Düşük yüklü sürüşlerde ve alt orta devirlerde ise örneğin 50-75kPa mutlak basınç ve 2000 - 2500 devir aralığı için 15.7 A/F oranıyla güzel yakıt ekonimisi yapılabiliyor. Bu aralık da zaten düz yolda 5nci vitese attığınız ve 85-95Km/h sabit hızla gittiğiniz değer. Zaten 75kPa ve üzerine daha zengin bir A/F ayarlıyacağınız için rampaya geldiğinde motor yükü artacağından sizi arabayı baymayacak değerlere indirecektir.
teşekkürler
evet aslında tam almak istediğim cevap buydu. zaten 3500 devirden sonrsını normal şekilde olması gerektiği değerlerde bırakmayı planlıyorum. bi log alalım bakalım nelerle karşılaşıcaz :D
dondurma nerden geldi aklına yaw :D
ya ekonomi yapmak için fakir arabayla gezilirmi :eek: yazık günah egt tavan yapar kırma riskin yükselir :(
ver zengini ver zengini dimi cem abi :D :D
bende ekonomi yapayım diye fakirde gezdim amma aldım kolları elime :D
bende ekonomi yapayım diye fakirde gezdim amma aldım kolları elime :D
senin devir 8000 de fakir olunca aldın eline abi :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.