PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Sti kaza @ 238km/h



M_PROJECT
31-03-2010, 05:34
_LnmD7kxHUw

http://www.youtube.com/watch?v=_LnmD7kxHUw&feature=player_embedded


dikkatli bakarsaniz 25. saniyede arka kanadin dikiz aynasindan koptugunu gorebilirsiniz ardindan da viraja girmeden kaza meydana geliyor :eek:

JumboAli
31-03-2010, 05:41
spoılerle alakası yok bence Cım'e kaptırıyo tekerlegı. sakat.

M_PROJECT
31-03-2010, 05:48
spoılerle alakası yok bence Cım'e kaptırıyo tekerlegı. sakat.

cim mi :D 4 ceker kullaniyor adam 2 teker dahi cimde olsa kontrolu kaybetmen zor .

adam profesyonel surucu cimlik bi durum degil , cime kaptirmis adam neden boyle bir yorum yazsin ? " Element Tuning Time Attack STi 148 MPH Crash at VIR after rear wing broke off." yuksek hizlarda stilarda bulunan kanadin etkisi cok fazla , kanatsiz baska bir wrx videosu daha vardi , bulursam koyarim yine viraj girisinde kopuyordu .

edit : http://www.youtube.com/watch?v=phf_sLQ000I

TheAce
31-03-2010, 06:09
o kadar yüksek hızda giderken ***** spoiler eğer uçtu ve şöför farketmediyse araca yine eskisi gibi viraj dönecek gibi tepki vermiştir... fena kopmuş araç ayrıca çimde değil apeks te atıyor zaten...

emr_
31-03-2010, 06:26
Güzel gidiyodu bi terslik illaki var, pek kaptırma işine benzemiyor.

JumboAli
31-03-2010, 06:32
ıyıde Cım'ın ustunde 2tekerın donmesı dıer 2tekerınde Asfaltta donmesı var.

Spoıler kopmasından cok sonra yaptıgı ıcın kazayı ondan oyle dedım.

M_PROJECT
31-03-2010, 06:35
ıyıde Cım'ın ustunde 2tekerın donmesı dıer 2tekerınde Asfaltta donmesı var.

Spoıler kopmasından cok sonra yaptıgı ıcın kazayı ondan oyle dedım.

arac cime cikmiyor zaten TheAce'inde dedigi gibi apekste kopuyor , tamamen kanat yuzunden olan bir kaza , kanadin koptugu yer duzluk , viraj baslangicinda arabanin yonu degisirken arkadan kopuveriyor .

JumboAli
31-03-2010, 06:41
arac cime cikmiyor zaten TheAce'inde dedigi gibi apekste kopuyor , tamamen kanat yuzunden olan bir kaza , kanadin koptugu yer duzluk , viraj baslangicinda arabanin yonu degisirken arkadan kopuveriyor .

dogrudur Subaruya bınıosun Benden daha ıyı bılcegın kesın :icon_tup:

Talıhsız kaza

M_PROJECT
31-03-2010, 06:44
dogrudur Subaruya bınıosun Benden daha ıyı bılcegın kesın :icon_tup:

Talıhsız kaza

binmeyle alakasi yok aslinda , time attack araclarina bak genelde hepsinde arka kanat mevcut , etkisi cok fazla ve boyle kirilma yada kopmalarda kazaya sebebiyet vermesi kacinilmaz .

JumboAli
31-03-2010, 06:46
pekı spoılerın kopması normalmı yanı kronık hastalık gıbı bısımı?

bu Kadar basıt kopmaması lazım

M_PROJECT
31-03-2010, 06:50
pekı spoılerın kopması normalmı yanı kronık hastalık gıbı bısımı?

bu Kadar basıt kopmaması lazım

http://www.elementtuning.com/images/SuperLapPocono2008/ETSTiw1.JPG

araba bu , kirilmis olabilir vidalardan biri kopmus olabilir , bi aciklama yok . kronik bi sorun diyemeyiz cnk orjinal sti kanadi bile bagaja cok yerden vidali .

Maxi
31-03-2010, 07:14
çok talihsiz bir kaza ,

her ne kadar spoiler kopsada downforce etkisinin bu kadar etkili olabileceğini düşünmemiştim hiç , en azından 238km lerde ,hadi daha yüksek süratlerde olsa neyse ,
birde kopma çok ani oluyor , hani ufak tefek arkanın gezmesi-hafiflemesi olsa adam zaten anlardı bunu ,238km de bu kadar ani bir şekilde arkanın kopması bana ilginç geldi .

birde dikkat ettinizmi, tam kopma anında bir ses geliyor alttan bir yerlerden ,
ben sanki lastik yarılmışta bütün hava boşalmış gibi bir ses duyuyorum ,
belkide aracın altı apex noktasında yerede sürtüyor olabir ?
ama o anda bir ses geliyor kulağıma .

elpadre
31-03-2010, 07:25
toplanır yola devam eder :D

M_PROJECT
31-03-2010, 07:45
http://elementtuning.com/store/wp-content/uploads/2010/03/VIR-2010-Crash-44.bmp
http://elementtuning.com/store/wp-content/uploads/2010/03/VIR-2010-Crash-77.bmp
http://elementtuning.com/store/wp-content/uploads/2010/03/VIR-2010-Crash-11.bmp
http://elementtuning.com/store/wp-content/uploads/2010/03/VIR-2010-Crash-6.bmp
http://elementtuning.com/store/wp-content/uploads/2010/03/VIR-2010-Crash-5.bmp

miniks
31-03-2010, 08:20
abı nın kask fenaymıs. hız gercek olmayabılır bıle. bu go pro cam lerın hızlandırılmıs cekme ozellıgı var. kanadın etkısı cok buyuk. ben benım cıvıcın kanadı sokuodum atmosferıkken kıcı bası oynuodu 180 200 lerde hele vıraj dengesı aman allah ım rezalet

ACYV
31-03-2010, 09:26
Bernoulli prensibi'nin uygulamalı bir gösterisi olmuş resmen. Kanat'ların önemini bir kez daha görüyoruz. Bazen benim bile aklıma geliyor, 200+ giderken kanat kopsa ne yaparım diye....

facia
31-03-2010, 09:46
Direksiyon ne hale geldi :S

aLperTunga
31-03-2010, 10:14
cok ilginc bi kaza..

ahmet3425
31-03-2010, 10:16
tamamen downforce ile alakalı bi durum kopan kanat yuzunden aracın yere basma kuvveti ciddi derecede azalıyor pilot kanadın uctuğunu farketseydi ztn o kadar hızlanmazdı diye dusunuyorum...

CooLeqenD
31-03-2010, 10:21
toplanır yola devam eder :D


http://elementtuning.com/store/wp-content/uploads/2010/03/VIR-2010-Crash-44.bmp
http://elementtuning.com/store/wp-content/uploads/2010/03/VIR-2010-Crash-77.bmp
http://elementtuning.com/store/wp-content/uploads/2010/03/VIR-2010-Crash-11.bmp
http://elementtuning.com/store/wp-content/uploads/2010/03/VIR-2010-Crash-6.bmp
http://elementtuning.com/store/wp-content/uploads/2010/03/VIR-2010-Crash-5.bmp

Meli Abi bence bunu toplamazlar :D Motoru söküp başka arabaya koyup Kaptır Mürsel Spec Devam Ederler :D

redbaron
31-03-2010, 10:26
mutlaka spoilerın etkisi varda apexide fazla kaçırmış o hızda toprağa dalınca spoiler ın eksikliğiyle eksenden çıkıyor araç

senna
31-03-2010, 11:19
biri sizi iple bağladığını ve birden bu ipin koptuğunu düşünün dengenizi kaybetme tarzınız bu kaza ile benzer kanat koptuğunda üstündeki kuvvet miktarı aniden değişiyor bu tamam küçük bişey gibi görünse dengeleri ciddi şekilde değiştiriyor aynısı düz yolda olsa belki sorun olmazdı ama burdadurum biraz kötü

edo typer
31-03-2010, 11:26
adamın ısı lımıtte gıtmek,kanat kopuncada lımıtler bı haylı degısmıs:S aslında can guwenlıgı ıcın rolle cıkarken bıle kanadı sokmemek lazım 5 boy yawas olsun olabıldıgınce guwenlı olsun..

alp1903
31-03-2010, 12:24
otobanda yüksek süratlerde kanatsız bi sti ile hızlanırken sorun yok birden gazdan ayak çekildigi zaman arka tarafı arabanın ciddi şekilde sallanıyo. eger 180+ lara cıkılmıycaksa gerek yok diye düşünüyorum kanat cıkartmanın

doush
31-03-2010, 12:25
Roll Cage'e boş ağırlık diyenlere ders olsun..

ACYV
31-03-2010, 12:28
mühendisi boşuna koymuyor kanadı, niye sökelim ki...

oxygen
31-03-2010, 15:14
zaten otomobilin sertlik ayarları vs spoilerin verdiği DF'a göre yapılmıyor mu ? pilot farkında değil heralde koptuğunun kanadın..ama aklıma takılan bişey de apex e tam oturmadan bu kadar kopması,başka bi sebebi olamaz mı ?

Tuner
31-03-2010, 16:17
Roll Cage'e boş ağırlık diyenlere ders olsun..

Konuda okuduğun en iyi yorum :icon_tup:

Xenomorph
31-03-2010, 16:33
Roll Cage'e boş ağırlık diyenlere ders olsun..

Cidden Resmen Bifiilen Hayat Kurtardı Hatta Onun Yüzünden Yaşıyor Adam Oha YA!

tazmaniac
31-03-2010, 17:45
abı nın kask fenaymıs. hız gercek olmayabılır bıle. bu go pro cam lerın hızlandırılmıs cekme ozellıgı var. kanadın etkısı cok buyuk. ben benım cıvıcın kanadı sokuodum atmosferıkken kıcı bası oynuodu 180 200 lerde hele vıraj dengesı aman allah ım rezalet

aslinda hizda hile yok gibi cunku vitesleri sayinca 5 bitirip 6 ya cakmasi o hiza ulasabilecegini dusundurdu bana:rolleyes:

ahmet3425
31-03-2010, 18:11
yalnız kazayı bir kac kez ust uste izleyince bir gariplik oldugunu farkettim kaza yapılan hız 238 km ama arac carptıktan hemen sonra duruyor ve pist ustunde carpıp durabileceği bi yerde goremedim carpma anından sonra biraz daha suruklenmesi gerekmiyormuydu:D nereye carptıda zınk diye durdu bu adam:D

GürkanE87
31-03-2010, 18:47
Kanatla felan hiç bir ilgisi yok bence kimsede inandıramaz beni valla, 240 öle ciddi yüksek bi hız deil , körfez ilk düzkten sonraki viraja 190 dan aşagı girmiyorm kimsede öle kanatta yok , kesinlikle başka bişey var, subaru bu virajda el frenni çekcek gibi döncek bi araba deil bence

cembozbey
31-03-2010, 18:51
Kanatla felan hiç bir ilgisi yok bence kimsede inandıramaz beni valla, 240 öle ciddi yüksek bi hız deil , körfez ilk düzkten sonraki viraja 190 dan aşagı girmiyorm kimsede öle kanatta yok , kesinlikle başka bişey var, subaru bu virajda el frenni çekcek gibi döncek bi araba deil bence

belkide lastik patlamıstır

seko
31-03-2010, 18:55
yarı takla ile kurtarmıs baska arac olsa pinpon topuna donerdi :)

M_PROJECT
31-03-2010, 18:57
Kanatla felan hiç bir ilgisi yok bence kimsede inandıramaz beni valla, 240 öle ciddi yüksek bi hız deil , körfez ilk düzkten sonraki viraja 190 dan aşagı girmiyorm kimsede öle kanatta yok , kesinlikle başka bişey var, subaru bu virajda el frenni çekcek gibi döncek bi araba deil bence

gunluk kullandigin 1.20d ile bu sti bir tutarak mi verdin korfez ornegini ?

bu arac tamamen pistte yarismak amacli hazirlanmis bir arac . kazadaki en buyut etken kanat sebebde bu zaten , viraja girerken dengezi bozuluyor .

sinan-s
31-03-2010, 19:00
Kötü bir kaza olmuş

M_PROJECT
31-03-2010, 19:02
Kanatla felan hiç bir ilgisi yok bence kimsede inandıramaz beni valla, 240 öle ciddi yüksek bi hız deil , körfez ilk düzkten sonraki viraja 190 dan aşagı girmiyorm kimsede öle kanatta yok , kesinlikle başka bişey var, subaru bu virajda el frenni çekcek gibi döncek bi araba deil bence


Element Tuning
First off I can't thank the VIR Emergency crew enough for being responsive, professional, and gentile! Not only did they take great medical care of me but we barely had to lift a finger and they put our wrecked car right into our trailer. Thank you!

Also, VIR what a great place to crash! The two tire walls, armco, and jersey barriers I'm sure helped absorb the impact to have allowed me to escape without even having to visit the hospital!

If you hadn't heard of me I race TTU in the Element Tuning Subaru STi. Prior to this season we needed more downforce to compete in other racing organizations. In NASA TTU I'm power limited but have managed a 1:59.00 which is fast but without power limitations were looking to run sub 1:57s. Ultimately one of the modifications we made was to raise the carbon APR wing into "clean" air to gain downforce. The carbon wing structurally couldn't handle this and it failed coming off the car leaving the first set of esses (I didn't realize this as I headed into the climbing esses).


aciklamislar zaten burda .

GürkanE87
31-03-2010, 19:03
gunluk kullandigin 1.20d ile bu sti bir tutarak mi verdin korfez ornegini ?

bu arac tamamen pistte yarismak amacli hazirlanmis bir arac . kazadaki en buyut etken kanat sebebde bu zaten , viraja girerken dengezi bozuluyor .


Günlük kullandıgım 1.20d derken kardeş? Evet eger mantıklı düşünürsek günlük kullanıdıgım araçla nerdeyse bundan daha açılı ve uzun viraja girebilyorsam eğer, boşaltılmış ve pist e göre hazırlanmış KANATSIZ bi 4 çeker araba şaka gibi girer BENCE.

MR.TurboALİ
31-03-2010, 19:07
basit gibi bi parça olarak sanılıyor ama insanın başına neler getirebiliyor.

M_PROJECT
31-03-2010, 19:07
Günlük kullandıgım 1.20d derken kardeş? Evet eger mantıklı düşünürsek günlük kullanıdıgım araçla nerdeyse bundan daha açılı ve uzun viraja girebilyorsam eğer, boşaltılmış ve pist e göre hazırlanmış KANATSIZ bi 4 çeker araba şaka gibi girer BENCE.

ozaman bir pist araci yapmak icin binlerce $ harcamak sacmalik . bmw ile bu stidan ddaha stabil viraj alabiliyorsan adamlara mail atalim bmw alsinlar :)




When the wing broke off I had way too much front downforce and no rear downforce and as I clipped the inside curbing on the left it just went up and around.

en basit sekilde ozetlemis

GürkanE87
31-03-2010, 19:16
ozaman bir pist araci yapmak icin binlerce $ harcamak sacmalik . bmw ile bu stidan ddaha stabil viraj alabiliyorsan adamlara mail atalim bmw alsinlar :)



en basit sekilde ozetlemis

Benim söledigimin bmw almakla ne alakası var ? Veya binlerce dolar harcamakla, ki gel bearber atalım e maili ben , körfezede çıktım nurburgringede çıktım . Her gazlama akşamıda otobanda 270 yapıyorm icabında 3 şerit de deiştryorz +200lerde benim kıçı kırık 1.20d sadece cup kit + sway barla ufacık virajda kopmuyorsa , time attack spec bi subi hiç kopmaz diyorum kardeş anlamışındır umarım ? Bmw subaruyu geçer gibi bişe demedim

senna
31-03-2010, 19:18
ya olay kanatlı yada kanatsız olması değil kanatsız girilir viraja sorun o kanadın orda o virajda kopması arabanın üstünden kuvvet kaldırıyosun aniden dengesini bozuyosun lastik patlaması gibi bişey

M_PROJECT
31-03-2010, 19:23
Benim söledigimin bmw almakla ne alakası var ? Veya binlerce dolar harcamakla, ki gel bearber atalım e maili ben , körfezede çıktım nurburgringede çıktım . Her gazlama akşamıda otobanda 270 yapıyorm icabında 3 şerit de deiştryorz +200lerde benim kıçı kırık 1.20d sadece cup kit + sway barla ufacık virajda kopmuyorsa , time attack spec bi subi hiç kopmaz diyorum kardeş anlamışındır umarım ? Bmw subaruyu geçer gibi bişe demedim

ringde yada baska pistte tur atman bisi farkettirmez olayin mantigini bilmek lazim once . ben gecer gecmez muhabbeti manasinda demedim . kanat yuzunden olmaz demissin adamin yazdiklarini copy paste ettim inanmissindir umarim . ama mantigin cok yanlis , bendeki bi sway barla bole gidiyorsa bu sekilde bi sti tren gibi gider demek manasiz . gordugun gibi her parca birbirini tamamliyor .

GürkanE87
31-03-2010, 19:23
ya olay kanatlı yada kanatsız olması değil kanatsız girilir viraja sorun o kanadın orda o virajda kopması arabanın üstünden kuvvet kaldırıyosun aniden dengesini bozuyosun lastik patlaması gibi bişey

Senna kardeş arkadaş kanat 25.sn de kopyor dedi.Tam viraj esnasında kopmuyor, hadi tam o an kopsa bi ihtimal derim 4 çeker bi pist arabası kanatsızda o viraja baba baba girerde el sallayarak çıkarda.

NOT: Ben o viraja viraj bile demem valla ufaktan sag sol yapsan çıkarsın,

GürkanE87
31-03-2010, 19:30
ringde yada baska pistte tur atman bisi farkettirmez olayin mantigini bilmek lazim once . ben gecer gecmez muhabbeti manasinda demedim . kanat yuzunden olmaz demissin adamin yazdiklarini copy paste ettim inanmissindir umarim . ama mantigin cok yanlis , bendeki bi sway barla bole gidiyorsa bu sekilde bi sti tren gibi gider demek manasiz . gordugun gibi her parca birbirini tamamliyor .

Tabiki tamamlıyor her parça sti arasındaki kanat elbette viraja girerken katkısı olur , benim dedigim çok farklı ama anlatamıyorum sanırım kendimi tartışmanında lüzumu yok kardeş. Bence orda lastik patladı jant kırıldı vs bişe oldu. Adamlarında yazdıgı pek önemli deil benim için valla orda araba arkadan kayyor gibide dönmüyor bence bi anda spin atıyor çünkü ama dersenki kanattan kanattan olsun :)

M_PROJECT
31-03-2010, 19:35
1.si 25. saniyede kanat kopuyor evet ama koptugu yer duzluk arac hala duz gidiyor , downforce kanat kopunca onde daha fazla , ve tam adam viraja girdiginde aracin arkasi hafif kaliyor ve kayma meydana geliyor . bu bukadar basit " kardes " . ama asil sorun adam arabayi kullanmayi bilmiyor , el sallayarak cikmasi gerekirken takla atarak cikiyor . :)

dragstar
31-03-2010, 19:49
1.si 25. saniyede kanat kopuyor evet ama koptugu yer duzluk arac hala duz gidiyor , downforce kanat kopunca onde daha fazla , ve tam adam viraja girdiginde aracin arkasi hafif kaliyor ve kayma meydana geliyor . bu bukadar basit " kardes " . ama asil sorun adam arabayi kullanmayi bilmiyor , el sallayarak cikmasi gerekirken takla atarak cikiyor . :)


ama asil sorun adam arabayi kullanmayi bilmiyor , el sallayarak cikmasi gerekirken takla atarak cikiyor

:D

GürkanE87
31-03-2010, 19:52
Doğrudur arkadaş:) adam arabayı kullanmayı bilmiyorda demedim ya neyse ,anlaşamıcaz sanırım .Ben olmaz dedim sen olur diorsan tamamdır:)

PPR engineering
31-03-2010, 20:10
çok talihsiz bir kaza umarım aracın kaskosu filan vardır üzüldüm cok...

darkred
31-03-2010, 20:52
düzlükte yada virajda kanadın kopmasıyla aracın arkadasındaki downforce düşüyor aracın arka lastikleri yola daha az tutunuyor.bir önceki turuna göre daha az downforce la viraja girince aracın limitleri değişiyor ancak pilot bunu fakretmediği için araç arkadan kayıyor ve o sürattede pek mümkün değil toparlamak...

Şimdi şöyle düşünmek gerek dailydrive bir aracın denge ağırlık oranıyla timeattack için hazırlanmış bir aracın denge ağırlık oranı aynı olmasa gerek sonuçta dailydrive araçlara göre cok daha hafifler...downforce azalışı dailydrive bir aracı bu kadar etkilemez belki ancak time attack bir araçta etkisi çok açık bence...

alp1903
31-03-2010, 21:01
Gürkan, ben sana en basit örnegini sölüyorum şimdi kanatsız bir subaru ile top speed görmüştük ve ayagımızı gazdan çektigimizde bile araba hafiften sallandı ve o korku yetti bize. Düşünki viraj için o süratteki gerekli olan arka kanadın kuvvetini.

ahmet3425
31-03-2010, 21:07
yaw bu araba carpma anından sonra hemen duruyor hadi kayarken hızı 190 a kadar dustu diyelim carpma anından sonra nasıl zart diye durdu bu araba suruklenmesi yada daha taklalar atması gerekmez mi?

pistte carpıp zart diye durulcak biyerde yok ki ayrıca o hızla carpıp zart diye durdugunu dusunsek roll cage bile kurtarmaz o pilotu pestil olurdu arabanın icinde:D

ACYV
31-03-2010, 21:13
yaw bu araba carpma anından sonra hemen duruyor hadi kayarken hızı 190 a kadar dustu diyelim carpma anından sonra nasıl zart diye durdu bu araba suruklenmesi yada daha taklalar atması gerekmez mi?

pistte carpıp zart diye durulcak biyerde yok ki ayrıca o hızla carpıp zart diye durdugunu dusunsek roll cage bile kurtarmaz o pilotu pestil olurdu arabanın icinde:D

sorduğun sorunun cevabı burada....


Also, VIR what a great place to crash! The two tire walls, armco, and jersey barriers I'm sure helped absorb the impact to have allowed me to escape without even having to visit the hospital!

seko
31-03-2010, 21:21
Benim söledigimin bmw almakla ne alakası var ? Veya binlerce dolar harcamakla, ki gel bearber atalım e maili ben , körfezede çıktım nurburgringede çıktım . Her gazlama akşamıda otobanda 270 yapıyorm icabında 3 şerit de deiştryorz +200lerde benim kıçı kırık 1.20d sadece cup kit + sway barla ufacık virajda kopmuyorsa , time attack spec bi subi hiç kopmaz diyorum kardeş anlamışındır umarım ? Bmw subaruyu geçer gibi bişe demedim

kafam basmadı bu 3.35d ler filan o zaman 350 civarı yapıyor:icon_tup:

ACYV
31-03-2010, 22:07
otoban virajıyla bu videodaki virajın ne alakası varsa....

ugurbora
31-03-2010, 22:17
kafam basmadı bu 3.35d ler filan o zaman 350 civarı yapıyor:icon_tup:

arkadasta 1 adette z4 M var ;)

fsunnetci
31-03-2010, 22:45
Ben AE101 kasa Corollaya Arkadaşın Subaru Wrx kanadını takmıştım inanın baya farkettiriyordu.Ben aslında Arabanın Aerodinamiğine katkısı olsun diye takmamıştım taa o zmnlar apaçilik dönemimizdi anlarsınızya:D arabayla son sürat denemesi yaptım 230kmh gören araba 200kmh'yi geçemez oldu ama arkadan gerçektende sanki birşey arabayı tutuyor hissini veriyordu O yüzden dir ki Kanat deyip geçmeyin bence gerçekten Dtm veya böyle pistyarışları için düzlenmiş araçlarda çok şeyler farkettirceğini düşünüyorum.:beuj:

TheAce
31-03-2010, 22:46
yahu neyin mantığını yapıyorsunuz ki anlamadım gitti :) spoiler varsa basar yoksa yere basamaz diye birşey yok...

araç dizayn edilip rüzgar tünellerinde yollarda teste tabi tutulurken "bir bütün olarak" test ediliyor doğal olarakta araçta o kadar yüksek hızda aerodinamik açıdan etkileyecek kocaman bir parça kopuyor... yani dizaynı farklı olsa belkide spoilersiz çok daha rahat dönebilecekti ama elin japonu gösteriş için takmıyor onu oraya değil mi :)

fsunnetci
31-03-2010, 22:49
Alp1903 ve GürkanE87 arkadaşında söyledikleri çok mantıklı ama hangisi doğru bilinmez.En doğrusunu şöför bilir onada ulaşmak ve sormak imkansız:D

ACYV
31-03-2010, 22:59
zamanında sierra cosworth'lerde spoiler tak çıkar yapılır bu sebeplerden....

GürkanE87
31-03-2010, 23:08
kafam basmadı bu 3.35d ler filan o zaman 350 civarı yapıyor:icon_tup:

Yanlış anlama olmasın die yazmadım kardeş z4m le yapyorm onu. 1.20d en fazla 240 görüyor yokuş aşşagı kadranıda bitirip biraz gidiyor.


Arkadaşlar ben kanat işe yaramaz demiyorm tabiki inanılmaz etkilidir, ama o özelliklerde bi arabanın bir anda okadar ufak bi direksiyon darbesiyle yoldan çıkması bana çok saçma geldi birdaha izlerseniz sanki araba elfreni çekilmiş gibi dönüyor ? Bidaha izlerseniz anlarsınz ne demek istedigimi?

UĞUR YUMAK
31-03-2010, 23:12
100 ile giderken kolunuzu tamamen camdan çıkarmayı deneyin. İşte o zaman DF veya wortex etkisini anlarsınız. Sadece DF değil aracın altından geçen havanın ve üstünden geçen havanın aracın arkasında birleşip oluşturduğu girdap etkisinide ortadan kaldırır arka kanat

ACYV
31-03-2010, 23:14
Bernoulli prensibi.... bilmeyenler bi araştırıp baksın, uçakların uçma prensibidir aynı zamanda...

onursumer
31-03-2010, 23:52
acaip şanssızlık yazık olmuş güzelim arabaya

cembozbey
31-03-2010, 23:58
ben dusundumde bu eleman rollcageler felan aractanda belli prof tur zamanı yapıyo her girdigi virajın hızı bile bellidir hebsinde maximumda dönuyodur eger spolierde virajdan önce koptuysa ve yine limitlerde girdiyse evet olabilir böle bir kaza...

edo typer
01-04-2010, 00:00
adam acıklamıs arabanın onunde cok fazla downforce vardı,arka kanat kopunca arkada downforce dustu. sol vıraja gırerken arac sektı,downforce olmadıgı ıcınde dondu... gunluk kullandıgınız araclarla vıraj gırısıne otururken bı esnemeye gırın bakalım noluo??? arac esnemese belkı haklısınız arac o vırajdan cıkardı ama esnemeye gırınce aracın onunde fazla,arkasındada az olması sebebı ıle arkasını bıraktı bu kdr basıt. tekrar soyluorum 240ı bırakın 180 ıle gunluk kullandıgınız araclarınız ıle esnemeye gırıp vıraj donmeye calısın.. denıcek arkadaslarda hafta sonuna denk getırsınde sehır dısındakıler cenazesıne rahat katılsınlar

darkred
01-04-2010, 00:12
o kadar küçük bir direksiyon darbesi 238 km/h ile giden bir araç için cok büyük bir tepkime..ayrıca kazayı yapan pilot kendisi teknik olarak acıklamıs spoilerin etkisinin olduğunu ve downforce tan kaynaklandığını tartısmak garip spoilerin etkisi su götürmez bi gerçek...

khan
01-04-2010, 01:24
STI da kanadi sokup yerine yine sti limited edition modelinin high speed low DF modelini taktim, tabi ustten azalan DF u bir miktar arttirabilmek icin alttan gecen havayi hizlandirmak ve yonlendirmek amaciyla sti front lip, arabanin altini kapatan on muhafazalar ve 2005+ nin alt yan aero kapaklarini + apr diffuser taktim. Scoop iptal edip scoopsuz rs carbon hood taktim. Ayni arabada ayni gucte 200-260 im 1.5 2 saniye hizlandi. Azalan Viraj kabiliyetini biraz arttirmak icin ise sti kule gergisi, coilover set, genis lastik, lower arm bar ve daha sert swaybarlari taktim. Kanatli gibi viraj donen ama yuksek hizda daha verimli bir tasarim olmustu;) yuksek suratlerde en az guc kadar aero onemlidir.

YEY®
01-04-2010, 01:25
Aracın önündeki downforce standart halde değilki normal bindiğimiz arabalarla kıyaslayalım..En basitinden lfs oynayanlarınız iyi bilir ön-arka downforce'larla oynayarak yol tutuşunu ne kadar iyi ve kötü etkileyebileceğimizi..

doush
01-04-2010, 01:35
Aracın önündeki downforce standart halde değilki normal bindiğimiz arabalarla kıyaslayalım..En basitinden lfs oynayanlarınız iyi bilir ön-arka downforce'larla oynayarak yol tutuşunu ne kadar iyi ve kötü etkileyebileceğimizi..

+LFS :D O hızda spoilerın kopmasıyla böyle bir durumun olması çok ama çok basit.. O araç sadece arkadan downforce kullanmıyor ki.. Hem ön hem arkada var.. Arkadaki downforce u kaybedince hem de o hızda bu durumun olması çok normal.. Direksiyonun açısı zaten azaltılmıştır.. Size direksiyonu az çeviriyor gibi görünse de lastiklerin dönüş açısı normal araçlardan daha fazla tepkimeyle dönüyor.. Zaten hayatımızda kaç kere 238 le öyle bir viraja girdik ki.. Giren varsa normal bir otomobille hala yaşıyor mu merak ediyorum :D

mig
01-04-2010, 02:12
STI da kanadi sokup yerine yine sti limited edition modelinin high speed low DF modelini taktim, tabi ustten azalan DF u bir miktar arttirabilmek icin alttan gecen havayi hizlandirmak ve yonlendirmek amaciyla sti front lip, arabanin altini kapatan on muhafazalar ve 2005+ nin alt yan aero kapaklarini + apr diffuser taktim. Scoop iptal edip scoopsuz rs carbon hood taktim. Ayni arabada ayni gucte 200-260 im 1.5 2 saniye hizlandi. Azalan Viraj kabiliyetini biraz arttirmak icin ise sti kule gergisi, coilover set, genis lastik, lower arm bar ve daha sert swaybarlari taktim. Kanatli gibi viraj donen ama yuksek hizda daha verimli bir tasarim olmustu;) yuksek suratlerde en az guc kadar aero onemlidir.

korhan kanadi geri tak :) ne yaparsan yap kanat lazim..

ayrica kazadan once gordugum kadariyla Phil iyi gununde degilmis. 3lu kombinasyonu siciyor, araba saga aciliyor duz gececegi yerde, orda kiriliyor zaten kanat..sag arka teker apexe cikiyor...ustune bir mis-shift :) kaza yaptigi virajdada direksiyon 90 derece ve erken daliyor apexe, orayi cok daha duz gecebilirdi bence. Ama heralde bir sonraki viraja hazirlik olsun diye iyice solda kalmak istedi ve ayagini gazdan cekti apexe gelmeden.. bitirici harekette bu zaten..90 derece direksiyon acisi, cime giren sol on lastik yani erken apex, ayagini gazdan cekmesi ve kanatsizlik.. kanat olsa bile sakat bir durum olurdu gibime geliyor..

Selcuk_RoL
01-04-2010, 16:30
yazık olmuş

se_RC_an
02-04-2010, 17:50
1 ay önce bu kazanın benzerini bende yaptım 160 la gidiyodum civic arkayı bırakınca araç 3 m lik duvara çıktı bende içerden çizik dahi olmadan çıktım

miniks
02-04-2010, 18:34
he bız mamı ıle uc le gazlarken 280de fln gotumuz basımız oynadı hahaha